Het is zeer waarschijnlijk dat je dan een geheel eigen nieuwe religie uitvindt. Dit is in tal van experimenten aangetoond.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:25 schreef sjonita het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan een kwestie moet zijn van geluk. Als er geen moslims in de buurt zijn en ik niks over het geloof hoor dan zou het noog best moeilijk kunnen zijn om een moslim te worden.
Waar ik dan aan moet denken. Stel je woont in de rimboe. Er is geen tv of internet. Hoe komen die mensen dan in aanraking met andere geloven?
Dan zul je toch echt de koran moeten lezen. Ik kan je dit echt niet in een aantal zinnen uitleggen, anders zou ik misschien een verkeerd beeld geven, wat ik niet wil.quote:
Arabisten, godsdienstwetenschappers en andere deskundigen die niet moslim zijn hebben ongetwijfeld (meer dan één keer) de koran gelezen. Hoe komt het dat ze na het lezen nog steeds niet moslim zijn?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:39 schreef sjonita het volgende:
[..]
Dan zul je toch echt de koran moeten lezen. Ik kan je dit echt niet in een aantal zinnen uitleggen, anders zou ik misschien een verkeerd beeld geven, wat ik niet wil.
Tja dat is ook voor mij een vraag. Aan de andere kant zijn er ook weer genoeg wetenschappers die zich hebben bekeert tot de islam. Daarnaast is de islam het snelst groeiende geloof in de wereld.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:45 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Arabisten, godsdienstwetenschappers en andere deskundigen die niet moslim zijn hebben ongetwijfeld (meer dan één keer) de koran gelezen. Hoe komt het dat ze na het lezen nog steeds niet moslim zijn?
Wetenschappers zijn gemiddeld veel minder vaak gelovig dan andere mensen en ook minder extreem in hun religieuze opvattingen. Bovendien zijn er onder het religieuze deel van de wetenschappers volgens mij veel meer Christenen dan Moslims. (Dit was in van de 8e tot 11e eeuw na christus andersom trouwens, fair enough.)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:48 schreef sjonita het volgende:
[..]
Tja dat is ook voor mij een vraag. Aan de andere kant zijn er ook weer genoeg wetenschappers die zich hebben bekeert tot de islam.
Welk punt wil je hiermee maken? Wat de waarheid is is niet iets dat democratisch wordt vastgesteld. Als ik bijvoorbeeld iets wil weten over het ontstaan van het universum dan luister ik toch liever naar een kosmoloog dan de uitslag van een poll.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:48 schreef sjonita het volgende:
Daarnaast is de islam het snelst groeiende geloof in de wereld.
Stel dat ik dat overkom. Ik lees de koran, maar ik word geen moslim.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:48 schreef sjonita het volgende:
[..]
Tja dat is ook voor mij een vraag.
1.Dat kan, zoveel weet ik niet over wetenschappers.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wetenschappers zijn gemiddeld veel minder vaak gelovig dan andere mensen en ook minder extreem in hun religieuze opvattingen. Bovendien zijn er onder het religieuze deel van de wetenschappers volgens mij veel meer Christenen dan Moslims. (Dit was in van de 8e tot 11e eeuw na christus andersom trouwens, fair enough.)
[..]
Welk punt wil je hiermee maken? Wat de waarheid is is niet iets dat democratisch wordt vastgesteld. Als ik bijvoorbeeld iets wil weten over het ontstaan van het universum dan luister ik toch liever naar een kosmoloog dan de uitslag van een poll.
Nee, ik denk dat je dan dingen verkeerd hebt geinterpreteerd of misschien dat je er niet kritisch over nadenkt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:55 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Stel dat ik dat overkom. Ik lees de koran, maar ik word geen moslim.
Waarom zou ik dan nog geloven in de islam? Alleen op basis van gevoelens?
Door de tafsir erbij te pakken. Hier worden de verzen uit de koran uigelegd en duidelijk gemaakt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:14 schreef Gattaca het volgende:
Hoe kom ik te weten hoe ik de koran moet interpreteren?
Toch opmerkelijk dat er talloze stromingen zijn die allemaal zo hun eigen interpretatie hebben met soms verschrikkelijke gevolgen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:31 schreef sjonita het volgende:
[..]
Door de tafsir erbij te pakken. Hier worden de verzen uit de koran uigelegd en duidelijk gemaakt.
Hoe komt het dat mensen zowel de koran als de tafsir hebben gelezen en geen moslim werden?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:31 schreef sjonita het volgende:
[..]
Door de tafsir erbij te pakken. Hier worden de verzen uit de koran uigelegd en duidelijk gemaakt.
Nou, dat gaat om een kleine groepering. Die zijn doorgedraaft in dingen en gebruiken daar de islam bij, terwijl dit helemaal niet van het geloof is. Dit is erg jammer. De onwetende denken dan dat bij het geloof hoort, terwijl het juist niet toegestaan is. Bijv. Kaddafi die vermoord is en dat de mensen daarbij ook Allah oe akbar roepen en staan te juichen. Dit is zo verkeerd. Niemand heeft het recht om een ander te vermoorden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:10 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk dat er talloze stromingen zijn die allemaal zo hun eigen interpretatie hebben met soms verschrikkelijke gevolgen.
Waarschrijnlijk zit er dan ergens een draadje los ofzo.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:13 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Hoe komt het dat mensen zowel de koran als de tafsir hebben gelezen en geen moslim werden?
Tja, als niemand ze uit kan leggen hoe ze kunnen weten dat de islam het juiste pad is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:50 schreef sjonita het volgende:
[..]
Waarschrijnlijk zit er dan ergens een draadje los ofzo.
Ik zeg "soms verschrikkelijke gevolgen", er zijn naast die extremistische idioten ook tal van andere stromingen die allemaal een andere interpretatie hebben, hoe kan dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:49 schreef sjonita het volgende:
[..]
Nou, dat gaat om een kleine groepering. Die zijn doorgedraaft in dingen en gebruiken daar de islam bij, terwijl dit helemaal niet van het geloof is. Dit is erg jammer. De onwetende denken dan dat bij het geloof hoort, terwijl het juist niet toegestaan is. Bijv. Kaddafi die vermoord is en dat de mensen daarbij ook Allah oe akbar roepen en staan te juichen. Dit is zo verkeerd. Niemand heeft het recht om een ander te vermoorden.
Weet je, zulke vragen moet je niet aan mij stellen. Ben geen geleerde. Trouwens wikipedia is niet altijd een juiste bron.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:58 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik zeg "soms verschrikkelijke gevolgen", er zijn naast die extremistische idioten ook tal van andere stromingen die allemaal een andere interpretatie hebben, hoe kan dan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stromingen_in_de_islam
Nee ze zijn niet gek. Ik ken die mensen niet die de koran hebben bestuurd en geen moslim zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:57 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Tja, als niemand ze uit kan leggen hoe ze kunnen weten dat de islam het juiste pad is.
Dus al die wetenschappers van een ander geloof (of geen geloof) die de koran en tafsir hebben bestudeerd en vervolgens geen moslim zijn geworden, die zijn allemaal gek?
Kun je uitleggen waarom ze gek zijn?
Dat is jouw mening. Nu kom ik vaak genoeg in arabische landen om te weten dat allah akbar een soort van hoera betekent en dat te pas en te onpas wordt geschreeuwd net als hamdalala en inshalla. Maar engelsen zeggen ook god bless you als je moet niesen en wij roepen ook weleens of iemand in godsnaam ergens mee op kan houden. Dat zit gewoon in de taal heeft weinig met religie te maken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:49 schreef sjonita het volgende:
[..]
Nou, dat gaat om een kleine groepering. Die zijn doorgedraaft in dingen en gebruiken daar de islam bij, terwijl dit helemaal niet van het geloof is. Dit is erg jammer. De onwetende denken dan dat bij het geloof hoort, terwijl het juist niet toegestaan is. Bijv. Kaddafi die vermoord is en dat de mensen daarbij ook Allah oe akbar roepen en staan te juichen. Dit is zo verkeerd. Niemand heeft het recht om een ander te vermoorden.
Dat is jouw invulling. Mijn vrienden kennissen en collega's in turkije en egypte denken daar heel anders over.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:40 schreef sjonita het volgende:
Dan heb je het toch echt verkeer begrepen. Het betekend allah is groot.
Woorden als inshallah en elhamdoelilaah worden vaak in zinnen gebruikt, omdat je als moslim continu aan Allah denkt. Het is aangeraden om die zinnen te gebruiken. Ken praktiserende dames die die woorden continu gebruiken en minder praktiserende dames die deze woorden haast niet gebruiken.
Kan goed er zijn een aantal soera's die daarop duiden!quote:Ik weet niet genoeg over de extremisten en de koran om hier inhoudelijk op te reageren. Maar kom op zeg, zijn we nu echt op de wereld gezet om elkaar te vermoorden?
Wordt het te moeilijk?quote:Ps. Heb geen zin meer om verder te reageren.
Nee, dat zei ik al. Ik ken de koran niet goed genoeg om overal goed antwoord op te kunnen geven. Ahadith lees ik wel eens uit boeken/internet, maar lang niet alles.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:58 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is jouw invulling. Mijn vrienden kennissen en collega's in turkije en egypte denken daar heel anders over.
[..]
Kan goed er zijn een aantal soera's die daarop duiden!
[..]
Wordt het te moeilijk?
Lastig he gewetensvragen.
Heb je de koran en haddith weleens goed bestudeerd?
Ik stel je die vragen en ik daag je uit om je een poging te doen je te laten nadenken over wat jij vanzelfsprekend vind.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:06 schreef sjonita het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik al. Ik ken de koran niet goed genoeg om overal goed antwoord op te kunnen geven. Ahadith lees ik wel eens uit boeken/internet, maar lang niet alles.
Nee, dat is het niet. Ben pas 2 dagen online en krijg allemaal vragen naar mn hoofd geslingerd. Als ik hier nog langer zal blijven dan zal het misschien te verslavend zijn voor mij. Begin nu al uren aan de site te besteden. Terwijl ik eigenlijk meer tijd moet besteden aan mijn geloof en meer kennis op moet doen.
Dat is ook goed. Hier zal ik voortaan zelf wel opletten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:12 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik stel je die vragen en ik daag je uit om je een poging te doen je te laten nadenken over wat jij vanzelfsprekend vind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |