Eldodo is in de ban het idee van vrijheid (geen enkele dwang). Ze beziet alles vanuit een bepaalde probleemstelling.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Hoe kan je belastingen diefstal noemen als je weet dat er zonder de belastingen geen dijken gebouwd zullen gaan worden? Bovendien is de overheid te vaag, want wat het probleem van de overheid is dat er met een grote lobby veel bereikt kan worden. Ja, dan komen we toch weer uit bij de banken, die zorgen dat het de verkeerde kant opgaat, maar zelf er niets van ondervinden, door hun grote lobby bij de overheid.
Dat, terwijl het juist die vrijheid is die zo beklemmend wordt ervaren tegenwoordig door de meesten, als je althans schop-tegen-Wilders-aan-cultuurfilosoof Rob Riemen moet geloven.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Eldodo is in de ban het idee van vrijheid (geen enkele dwang). Ze beziet alles vanuit een bepaalde probleemstelling.
quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:15 schreef Alan_Bastard het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer dat de protesten in Nederland in handen is van o.a. U weet wel, die types die Fortuyn en Wilders dood willen/wilden hebben om hun mening gevaarlijk gedrag:)
Dit dus. Met dit soort figuren zou ik NOOIT geassocieerd willen worden. Het is jammer dat dit thema direct gekaapt word door diverse politieke partijen om zich er mee te profileren.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:15 schreef Alan_Bastard het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer dat de protesten in Nederland in handen is van o.a. U weet wel, die types die Fortuyn en Wilders dood willen/wilden hebben om hun mening
Wat lul jij nou weer dan?quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:15 schreef Alan_Bastard het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer dat de protesten in Nederland in handen is van o.a. U weet wel, die types die Fortuyn en Wilders dood willen/wilden hebben om hun mening
Wat lul jij nou weer dan?quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:37 schreef Alan_Bastard het volgende:
Ja, maak ze allemaal maar dood! Immers, mensen met een andere mening moeten ze niet bij extreem links. Roep dat ze gevaarlijk zijn en knal ze af, of stuur ze, zoals hun voorbeelden in de SovjetUnie en Korea naar een werkkamp en maak ze af.
Walgelijke types
Komt vanzelf. Het begint altijd met de gedachte 'er moet iets anders'.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:47 schreef arucard het volgende:
Ik vraag me af wat het voor zin gaat hebben, dat protesteren. Ze hebben geen duidelijk doel, geen officieel woordvoerders, ze zijn niet georganiseerd, merendeel zijn hippies. Ik zie niet in wat voor verandering dit gaat brengen.
Ik betwijfel hetquote:Op zondag 16 oktober 2011 13:05 schreef Nwana-Zeist het volgende:
[..]
Komt vanzelf. Het begint altijd met de gedachte 'er moet iets anders'.
Volgens jou is dat waar Occupy op gericht is, volgens de volgende persoon weer op iets anders. En ik zei niet dat ze allemaal hippies waren, ik bedoel eerder dat die hippies het verpesten voor de 'normale' protesteerders.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:12 schreef Gray het volgende:
Occupy is niet eens zo zeer gericht op geld en de crisis, maar eerder tegen de gevolgen van ongebreideld kapitalisme op economie, samenleving en milieu. Blijkbaar is het nog niet voor iedereen duidelijk dat dit problemen zijn waar ieder mens mee te maken heeft, of je nu links, rechts, westers of oosters kapitalist bent, of een inheemse inwoner van Zuid-Amerika.
Wat minder hokjesdenken voor beide kanten (Occupy of niet-Occupy) zou goed zijn voor de discussie; niet alle Occupy-ers zijn hippies, niet alle bankiers/politici zijn 'evil'. Wel zijn we allemaal mensen met dezelfde basale levensbehoeften. Laten we dat als uitgangspunt nemen.
Jij denkt dat de mensen die daar zitten een baan hebbenquote:Op zondag 16 oktober 2011 12:14 schreef detulp050 het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen er morgen -op een werkdag- nog zitten. Principes zijn mooi, maar de vakantie, de auto en televisie moeten ook betaald worden.
Getuige de interviews, ja. Niet allemaal denk ik. Gedeelte zal van dat krakerstuig zijnquote:Op zondag 16 oktober 2011 13:37 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Jij denkt dat de mensen die daar zitten een baan hebben
Goh, de revelatie van de maand. Niet elke protesteerder heeft een baanquote:Op zondag 16 oktober 2011 13:38 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Getuige de interviews, ja. Niet allemaal denk ik. Gedeelte zal van dat krakerstuig zijn
Het structurele werkloosheidscijfer zal onder deze protesteerders hoger liggen dan het Nederlands gemiddelde.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goh, de revelatie van de maand. Niet elke protesteerder heeft een baan
Ik ben net terug uit Amsterdam, en ja, ik heb een baan. Dus ja zijn ook mensen met een baan die daar zijn/ waren!quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:37 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Veel mensen, ja ook die met een baan, zijn het simpelweg oneens met de manier van doen van de economische sector. Daar doet het hebben van een baan weinig aan af.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:37 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Yeaaahhh.. een systeem zonder geld wat enkel gebasseerd is op Co2 credits en emissie handelquote:Op zondag 16 oktober 2011 13:12 schreef Gray het volgende:
Occupy is niet eens zo zeer gericht op geld en de crisis, maar eerder tegen de gevolgen van ongebreideld kapitalisme op economie, samenleving en milieu. Blijkbaar is het nog niet voor iedereen duidelijk dat dit problemen zijn waar ieder mens mee te maken heeft, of je nu links, rechts, westers of oosters kapitalist bent, of een inheemse inwoner van Zuid-Amerika.
Wat minder hokjesdenken voor beide kanten (Occupy of niet-Occupy) zou goed zijn voor de discussie; niet alle Occupy-ers zijn hippies, niet alle bankiers/politici zijn 'evil'. Wel zijn we allemaal mensen met dezelfde basale levensbehoeften. Laten we dat als uitgangspunt nemen.
Eens. Ik vraag me af in hoeverre mensen onder de 35 gehersenspoeld zijn door 25 jaar markt propaganda. Dan heb ik het niet over het marktmechanisme an sich. Maar over een compleet mens en wereldbeeld dat er eventjes uit afgeleidt wordt. Sorry, niet afgeleidt, maar met slogans en stemmingmakerij ermee geassocieerd wordt.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:12 schreef Gray het volgende:
Dat vond ik eigenlijk erg opvallend dat er zoveel mensen met een smartphone waren. Niet dat ik verwacht had dat de meeste er uit principe geen zouden hebben.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dit is dan wel weer grappig
'Daklozen vallen Occupy-betogers aan'
http://www.at5.nl/artikel(...)-occupy-betogers-aan
Toch wel een beetje ironie. Voor die daklozen zijn die betogers (mat hun dure camera's en smartphones) eigenlijk weer die 1%.
Nog met mensen gesproken over hun ideeen over de situatie waartegen ze protesteren?quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:13 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Dat vond ik eigenlijk erg opvallend dat er zoveel mensen met een smartphone waren. Niet dat ik verwacht had dat de meeste er uit principe geen zouden hebben.
***Ik heb er geen gelukkig ook niet nodig voor mijn werk mijn oude telefoontje is nog best, kan er mee bellen en gebeld worden en dat is het belangrijkste***
Nah, dat wat jij zelf zegt was vroeger van toepassing. Maar intussen zijn de smartphones van vroeger nu de 'dumb'phones (die jij gebruikt dus, en ik ook trouwens). het is allemaal relatief. Een telefoon is een telefoon. In elke telefoon zitten grondstoffen die door kinderen gewonnen worden, en vrijwel elke telefoon wordt gemaakt in de FOXCONN fabriek. Je kan er dus sowieso niet omheen. Smartphone of niet, er zit niet veel verschil in. Als je echt een statement wil maken kan je beter geen telefoon kopen, helemaal omdat je binnenkort waarschijnlijk alleen nog maar smartphones kan kopen. (maar ook dit is weer relatief, omdat de beste smarphones van nu, over 10 jaar prehistorisch zullen lijken.)quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:13 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Dat vond ik eigenlijk erg opvallend dat er zoveel mensen met een smartphone waren. Niet dat ik verwacht had dat de meeste er uit principe geen zouden hebben.
***Ik heb er geen gelukkig ook niet nodig voor mijn werk mijn oude telefoontje is nog best, kan er mee bellen en gebeld worden en dat is het belangrijkste***
Och, mensen toch. Ruilhandel zal de problemen in de financiele sector inderdaad oplossen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:20 schreef arucard het volgende:
Reportage van geenstijl http://www.geenstijl.tv/2(...)love_op_occupya.html
Net goed voor die 'betogers'.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dit is dan wel weer grappig
'Daklozen vallen Occupy-betogers aan'
http://www.at5.nl/artikel(...)-occupy-betogers-aan
Toch wel een beetje ironie. Voor die daklozen zijn die betogers (mat hun dure camera's en smartphones) eigenlijk weer die 1%.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |