Tuurlijk niet, dat geeft ze alleen maar de kans om met het vingertje te wijzen en zeggen dat het vuige rellende hippies zijn en je kweekt er weinig sympathie mee bij de rest van Nederland.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:35 schreef Athlon64x het volgende:
Stel mietjes hier ze moesten hier ook dingen slopen van bank directeuren
Wauw! Je hebt de hele crisis in 3 zinnen samengevat. Wat is de rest van de mensen toch dom vergelijken bij jouquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:55 schreef Supersoep het volgende:
Stelletje hippies.
Klagen over schuld. Wie gaat nu precies de lening aan, die mensen zelf toch.Ik studeer af met zo'n 70k studieschuld en ik weet dat ik dat aan mezelf te danken heb. Ooit moet ik de prijs betalen omdat ik ervoor kies niet te werken tijdens m'n opleiding.
Men protesteert om te voorkomen dat dit land straks niet meer welvarend is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ze zouden zich moeten schamen om dit in een welvarend land als Nederland te doen.
Misschien komt er een tijdelijk subforum als de beweging groot word.quote:
de beweging is al grootquote:Op zondag 16 oktober 2011 01:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien komt er een tijdelijk subforum als de beweging groot word.
Waar de beweging over gaat is me onduidelijk maar blijkbaar weten de demonstranten dat zelf ook niet goed en groot........ tja het is maar wat je groot noemt.quote:
Hoe kan je belastingen diefstal noemen als je weet dat er zonder de belastingen geen dijken gebouwd zullen gaan worden? Bovendien is de overheid te vaag, want wat het probleem van de overheid is dat er met een grote lobby veel bereikt kan worden. Ja, dan komen we toch weer uit bij de banken, die zorgen dat het de verkeerde kant opgaat, maar zelf er niets van ondervinden, door hun grote lobby bij de overheid.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:20 schreef eldodo het volgende:
Wat me teleurstelt aan het occupy fenomeen, is dat ze zich blijkbaar erg richten op de banken en corporaties, maar niet bepaald tegen de institutie die criminele macht verleent: de overheid. De gewelddadige macht van de overheid is waar grootschalige diefstal (belastingen), indoctrinatie (verplicht onderwijs) en moord/vernieling (oa. oorlogen) plaats vindt.
De overheid is géén oplossing voor misstanden bij banken en corporaties, maar eerder de oorzaak.
Zie ook deze rationele ontleding en weerlegging van enkele occupy claims:
Soortgelijke, langere video:
Eldodo is in de ban het idee van vrijheid (geen enkele dwang). Ze beziet alles vanuit een bepaalde probleemstelling.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Hoe kan je belastingen diefstal noemen als je weet dat er zonder de belastingen geen dijken gebouwd zullen gaan worden? Bovendien is de overheid te vaag, want wat het probleem van de overheid is dat er met een grote lobby veel bereikt kan worden. Ja, dan komen we toch weer uit bij de banken, die zorgen dat het de verkeerde kant opgaat, maar zelf er niets van ondervinden, door hun grote lobby bij de overheid.
Dat, terwijl het juist die vrijheid is die zo beklemmend wordt ervaren tegenwoordig door de meesten, als je althans schop-tegen-Wilders-aan-cultuurfilosoof Rob Riemen moet geloven.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Eldodo is in de ban het idee van vrijheid (geen enkele dwang). Ze beziet alles vanuit een bepaalde probleemstelling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |