abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:43:09 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103116032
quote:
Occupy-protest Rome loopt uit de hand

Het Occupy-protest in Rome is uit de hand gelopen. Een groep betogers begon winkelruiten in te slaan en auto’s in de brand te steken. Ook werden er televisieploegen belaagd, zo meldt persbureau AP.

Aan de demonstratie van de Occupy-beweging in Rome namen tienduizenden mensen deel.

Overal in Europa wordt gedemonstreerd

In veel Europese steden vinden vandaag betogingen plaats tegen corruptie, kapitalisme en bezuinigingen. De demonstraties komen voort uit de Occupy Wall Street-beweging, die zich vanuit Canada over de Verenigde Staten heeft verspreid en zich nu uitbreidt tot Europa en Azië.

In Frankfurt, de financiële hoofdstad van het continentale Europa, verzamelden zich zo’n vijfduizend demonstranten voor het hoofdkantoor van de Europese Centrale Bank. In Londen trokken vijfhonderd mensen van de St. Paul’s-kathedraal naar de nabijgelegen beurs en in Amsterdam kwamen naar schatting twaalfhonderd mensen naar het Beursplein.

Ook in Spanje, waar de protestbeweging van verontwaardigde jongeren in mei begon, staan marsen en bijeenkomsten gepland, evenals in Portugal.

In Azië en Australië, waar de economische crisis nog niet heeft toegeslagen, was de opkomst veel lager. In Sydney kwamen driehonderd mensen bijeen en in de Japanse hoofdstad Tokyo tweehonderd. In Manilla trokken ongeveer honderd Filipijnen naar de Amerikaanse ambassade om steun aan de Occupy-beweging te betuigen en in de zakenwijk van de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul gingen enkele tientallen de straat op. Het staatspersbureau van het communistische Noord-Korea berichtte dat protestgolven door Amerikaanse steden spoelden, alle ‘uitbuiting en onderdrukking door kapitalisten’ ten spijt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:00:51 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103116567
En daar gaan de pensioenen:

quote:
Helft pensioenfondsen onvoldoende gedekt, ‘drastische’ stappen nodig

Een groot aantal pensioenfondsen staat er financieel zo slecht voor dat ze harde maatregelen moeten nemen. Dat bevestigen goed geïnformeerde bronnen in de pensioenbranche aan NRC Handelsblad. Het gaat om 150 pensioenfondsen, ruim 1 op de 3, die moeten korten op de pensioenuitkering of de pensioenpremie fors moeten verhogen.

De beslissing om te korten óf de premie te verhogen, moet in het voorjaar van 2012 worden genomen, schrijven onze redacteuren Marike Stellinga en Jos Verlaan. De maatregelen worden vervolgens in 2013 van kracht. Als pensioenfondsen tot korten besluiten, krijgen minimaal 1,5 miljoen pensioendeelnemers daar direct mee te maken. Daarbij gaat het niet alleen om gepensioneerden die hun pensioen zien slinken, maar ook om werkenden die hun pensioenopbouw zien afnemen. Gaan de premies omhoog dan treft dat werkenden en werkgevers. Werknemers betalen grofweg eenderde van de premie, werkgevers tweederde.

Problemen zo groot dat ‘drastische maatregelen’ onvermijdelijk zijn

Sommige pensioenfondsen overwegen te snijden in het nabestaandenpensioen of zoeken elders in de pensioenregeling naar mogelijkheden om de dekkingsgraad op te vijzelen. De dekkingsgraad geeft de verhouding weer tussen het vermogen en de toegezegde pensioenen en die is bij vele fondsen te laag. Die moet minimaal 105 procent bedragen. Zo’n 200 fondsen hebben een tekort en bij driekwart daarvan zijn de problemen zo groot dat drastische maatregelen onvermijdelijk zijn.

Het is niet de eerste keer dat pensioenfondsen in de problemen komen. In 2008 daalde hun belegd vermogen drastisch door de kredietcrisis en de onrust op de financiële markten. De fondsen kregen toen extra lang de tijd (vijf in plaats van drie jaar) om zich te herstellen.

ABP, Zorg & Welzijn en PME zien dekkingsgraad dalen

Onder de pensioenfondsen die hun dekkingsgraad de afgelopen maanden zagen dalen bevinden zich grote partijen als ABP (2,8 miljoen deelnemers uit de ambtenarij), Zorg & Welzijn (1,1 miljoen deelnemers uit de gezondheidszorg) en PME (680.000 deelnemers uit de de metalektro-industrie). ABP bijvoorbeeld zag de dekkingsgraad in vier maanden tijd dalen van 112 procent in juni tot circa 90 procent in oktober, ruim beneden de grens van 105 procent. Als de fondsen hun financiële problemen niet onder controle krijgen zal het aantal mensen dat met de harde maatregelen te maken krijgt veel groter zijn dan de huidige 1,5 miljoen.

De pensioenwet verplicht noodlijdende pensioenfondsen om eerst premies te verhogen en pensioenen niet te corrigeren voor prijsstijgingen. Pas daarna mogen ze korten op pensioenen. Veel fondsen besluiten volgend voorjaar inderdaad de premies te verhogen, zo is de verwachting in de pensioenbranche. Maar een premieverhoging alleen is niet voldoende om de fondsen uit de financiële problemen te halen. Vandaar dat korten op pensioenen ook waarschijnlijk is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:14:58 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_103117101
quote:
Erg sneu. Maarja er loopt daar veel volk rond wat elke demonstratie aangrijpt om chaos te veroorzaken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_103117623
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:55 schreef Supersoep het volgende:
Stelletje hippies.

Klagen over schuld. Wie gaat nu precies de lening aan, die mensen zelf toch. :') Ik studeer af met zo'n 70k studieschuld en ik weet dat ik dat aan mezelf te danken heb. Ooit moet ik de prijs betalen omdat ik ervoor kies niet te werken tijdens m'n opleiding.
Precies, de overheid geeft je een kans om een diploma te halen zodat je zelf werk kan creeeren en niet afhankelijk bent van deze mensen, maar nee, mensen kiezen voor afhankelijkheid van dit systeem en gaan dan tegen dit systeem demonstreren. Het geeft weer eens aan hoe dom mensen zijn.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:37:35 #55
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_103117888
*O* geweldig dit
Dit is het begin van een nieuw tijdperk, zoals voorspeld door de Maya's. Binnenkort bestaat geld niet meer, maar zullen wij leven van het ruilen van diensten en producten.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:38:46 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_103117930
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:37 schreef ouderejongere het volgende:
*O* geweldig dit
Dit is het begin van een nieuw tijdperk, zoals voorspeld door de Maya's. Binnenkort bestaat geld niet meer, maar zullen wij leven van het ruilen van diensten en producten.
Dat is weer een tikkeltje overdreven. En laat de maya's hierbuiten :P
pi_103118171
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:29 schreef Clan het volgende:

[..]

Precies, de overheid geeft je een kans om een diploma te halen zodat je zelf werk kan creeeren en niet afhankelijk bent van deze mensen, maar nee, mensen kiezen voor afhankelijkheid van dit systeem en gaan dan tegen dit systeem demonstreren.
Hoezo? Als je zelf werk kunt creeeren dan heb je geen diploma nodig lijkt me. Als je een baan zoekt wel, en die zijn er te weinig voornamelijk dankzij de banken en de politici die hen dienen.

quote:
Het geeft weer eens aan hoe dom mensen zijn.
Ahem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103118696
Jammer dat er vaak zo veel idioten op een demonstratie als dit af komen, die onhandige dingen gaan doen/roepen.
Ik ben het opzich eens met het punt dat er in de drie jaar sinds de bankencrisis door de politiek helemaal niets is gedaan om een volgende crisis te voorkomen.
pi_103118911
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo? Als je zelf werk kunt creeeren dan heb je geen diploma nodig lijkt me. Als je een baan zoekt wel, en die zijn er te weinig voornamelijk dankzij de banken en de politici die hen dienen.

[..]

Ahem.
Idd, middestanddiploma is geeneens meer nodig. Dat er te weinig banen zijn heeft er mee te maken dat te weinig mensen zelf ondernemen en verwachten dat andere mensen hun maar werk geven, je hoeft niet in loondienst te werken, maar ga nu niet klagen tege het systeem waar je zelf aan meedoet.

Het is makkelij om anderen ( banken politici ) de schuld e geven, maar het zijn de mensen zelf die ervoor kiezen. Start zelf een bedrijf zou ik zeggen. De politiek is er niet voor om voor banen te creeeren, dat moeten mensen zelf doen, die vrijheid heb je gekregen.
pi_103118987
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:02 schreef MilaNL het volgende:
Jammer dat er vaak zo veel idioten op een demonstratie als dit af komen, die onhandige dingen gaan doen/roepen.
Ik ben het opzich eens met het punt dat er in de drie jaar sinds de bankencrisis door de politiek helemaal niets is gedaan om een volgende crisis te voorkomen.
De politiek zorgt ervoor dat de mensen met het geld, in deze tijden, extra beschermd gaan worden, want als het geld van de rijken niets meer waard is, dan is het hele geldsysteem ingestort.
pi_103119402
SP toch aan het flyeren geslagen :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:42:23 #62
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_103119871
quote:

[..]

Precies, de overheid geeft je een kans om een diploma te halen zodat je zelf werk kan creeeren en niet afhankelijk bent van deze mensen, maar nee, mensen kiezen voor afhankelijkheid van dit systeem en gaan dan tegen dit systeem demonstreren. Het geeft weer eens aan hoe dom mensen zijn.
Je mag van mij best je ogen dicht doen voor de gebreken van dit systeem, of in ieder geval de uitvoering van dit systeem, maar ga dan niet, terwijl je daar zo vrolijk rondloopt met je oogleden over je oogballen, andere mensen uitmaken voor dom.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:46:21 #63
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103119993
mensen die alles maar op bankiers, bedrijven en politici afschuiven :')
We zullen zien, zei de blinde.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:49:37 #64
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103120076
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:46 schreef Doodloper het volgende:
Daar ben ik ook geen voorstander van, maar dat waar ze wel verantwoordelijk voor zijn mag best benoemd worden.
pi_103120171
quote:
Ergens snap ik de boosheid, woede, onrechtvaardigheid van de betogers en snap ook het standpunt van de regeringen (volgens mijn visie/mening).

Standpunt burgers: wij moeten betalen voor de mislukkingen van de beurs/bankiers en als de bank winsten maakt, deelt het dat niet met de bevolking.

Standpunt overheid: als de banken failliet gaan en de economie in gevaar komt, zijn alle burgers de dupe en moeten we de banken redden om de sociale/financiele controle niet te verliezen.

Dit doet me denken wat Chavez ooit zei "Als het klimaat een bank was, was het al gered".
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:56:13 #66
358127 Blitzkrieger
Haters gonna hate
pi_103120205
quote:
Stelletje hippies.

Klagen over schuld. Wie gaat nu precies de lening aan, die mensen zelf toch. :') Ik studeer af met zo'n 70k studieschuld en ik weet dat ik dat aan mezelf te danken heb. Ooit moet ik de prijs betalen omdat ik ervoor kies niet te werken tijdens m'n opleiding.
Dit dus. Beter sturen ze de ME erheen, kunnen ze daar los gaan en oefenen ^O^
Niet echt politiek correct deze post, het is echter wel de waarheid.
R.I.P. Pim Fortuyn
pi_103120713
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:49 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Daar ben ik ook geen voorstander van, maar dat waar ze wel verantwoordelijk voor zijn mag best benoemd worden.
Mensen zijn ook verantwoordelijk voor zichzelf, maar nu staan ze alle verantwwordelijkheid van zich af te schuiven.
pi_103120774
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:42 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Je mag van mij best je ogen dicht doen voor de gebreken van dit systeem, of in ieder geval de uitvoering van dit systeem, maar ga dan niet, terwijl je daar zo vrolijk rondloopt met je oogleden over je oogballen, andere mensen uitmaken voor dom.
De mensen laten zelf zien dat ze dom zijn, ik constateer dat alleen maar en zeg dat.
pi_103120871
Nee, dan dit.

pi_103120943
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:54 schreef hydroven het volgende:

[..]

Ergens snap ik de boosheid, woede, onrechtvaardigheid van de betogers en snap ook het standpunt van de regeringen (volgens mijn visie/mening).

Standpunt burgers: wij moeten betalen voor de mislukkingen van de beurs/bankiers en als de bank winsten maakt, deelt het dat niet met de bevolking.

Standpunt overheid: als de banken failliet gaan en de economie in gevaar komt, zijn alle burgers de dupe en moeten we de banken redden om de sociale/financiele controle niet te verliezen.

Dit doet me denken wat Chavez ooit zei "Als het klimaat een bank was, was het al gered".
Dat is een hele scherpe idd.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:19:43 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_103121060
quote:
Toekomstige topman ECB begrijpt betogers

ROME - Topman Mario Draghi van de Italiaanse centrale bank, die binnenkort president wordt van de Europese Centrale Bank (ECB), heeft begrip voor de protesten tegen de uitwassen van het kapitalisme door de wereldwijde Occupy-beweging.

''Jonge mensen hebben het recht om verontwaardigd te zijn, zei Draghi zaterdag tegen Italiaanse media.

''Wij volwassenen zijn verontwaardigd over de crisis, kunt u zich voorstellen hoe twintigers en dertigers zonder perspectieven zich voelen'', stelde Draghi.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_103121078
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:37 schreef ouderejongere het volgende:
*O* geweldig dit
Jezus wat dom :')
Ruilhandel werkt niet, daarom is geld er tussen gekomen. Ga jij als tandpasta producent maar eens een huis kopen...
Beneath the gold, the bitter steel
pi_103121132
quote:
Stelletje hippies.

Wat vreet jij in godsnaam uit om 70.000 euro studieschuld te krijgen? 8)7

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:38 schreef QBay het volgende:
Zonde van je tijd dit. Als je het zo slecht hebt, ga dan werken i.p.v. op een zaterdag protesteren :') .
Veel mensen demonstreren niet zozeer omdat ze het zelf slecht hebben maar onvrede willen uiten over hoe veel zaken in de politiek/bankwereld/noem maar op er aan toe gaan.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:29:26 #74
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_103121404
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 19:21 schreef Nwana-Zeist het volgende:

[..]

[..]

Veel mensen demonstreren niet zozeer omdat ze het zelf slecht hebben maar onvrede willen uiten over hoe veel zaken in de politiek/bankwereld/noem maar op er aan toe gaan.
Precies.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:29:40 #75
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103121418
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 19:21 schreef Nwana-Zeist het volgende:

[..]

[..]

Precies.

Lekker makkelijk vanachter een computer roepen dat het ongetwijfeld linkse hippies zijn zonder baan: nee dat helpt.
pi_103121984
quote:
Klopt..... het is volledig de schuld van de financiele maffia.... dus de banken en verzekeraars.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103126916
Ik ben benieuwd of velen van jullie nog dezelfde afschuw naar deze protesteerders hebben over een jaar of twee.

We leven in een welvarend land, klopt. Wanneer je onze werkloosheid & zorgvoorzieningen vergelijkt met Amerika zin onze problemen momenteel zeer klein vergeleken met hun, klopt.

Maar sommigen van jullie vergeten totaal waar onze welvaart vandaan komt. Wij als Nederland moeten het hebben van de export, dat weet iedereen. Wat denk je dat er gebeurd met die export als onze afnemers in totale chaos verkeren? Deze economische verwevenheid zorgt ervoor dat niemand buiten schot wordt gelaten. Het is slechts wachten tot de euribor rentes weer tot abnormale percentages stijgen & het Lehman 2011 wordt. Herkapitalisering van de banken vertraagt het slechts.

En wanneer de hel dan echt los breekt en veel van jullie zelf worden getroffen zien we wel anders..
Mensen gaan zich voor de verandering dan dieper in de crisis verdiepen en zien dat dit is onstaan door een hoop ingewikkelde financiële producten/toxische leningen gecreeërd door de bankensector.

Ik zeg hierbij niet regelrecht dat ik tegen het kapitalisme ben maar het beleid/toezicht is een groot lachertje, waardoor uiteindelijk een grote kans bestaat dat ook jullie het slachtoffer worden.

In die zin ben ik het grotendeels eens met de protesteerders en heb afschuw voor sommige mensen in deze topic die er helaas geen bal van snappen totdat ze het zelf gaan voelen.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:49:23 #78
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_103127262
quote:

[..]

Ja, want er wordt momenteel gedemonstreerd tegen een financiële crisis die het directe gevolg is van iets te hoog opgelopen studentenleningen :')
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_103127560
.

[ Bericht 72% gewijzigd door MaMaLief op 15-10-2011 22:03:09 (laat maar!) ]
pi_103127915
Ik ben erg benieuwt wat de potentie is van Occupy. Dit kan best wel groots worden.

Revolutie!!! *O*

Wat leven we toch in een interessante tijd c_/
pi_103128284
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:06 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben erg benieuwt wat de potentie is van Occupy. Dit kan best wel groots worden.

Revolutie!!! *O*

Wat leven we toch in een interessante tijd c_/
Ik hoop dat er veranderingen uit voortkomen. Want zoals de wereld nu is, is het geen fijne wereld.
pi_103128351
Ik ben helemaal niet tegen deze betoging.

Maar heb nog geen enkele concrete oplossingsmaatregel vernomen. Enkel dat de betogers verontwaardigt en boos zijn op het financieel/politiek non-beleid na deze financiële dip(pen).

quote:
In Amsterdam zijn al veel sprekers aan het woord geweest. Een demonstrant zei: 'We moeten knokken, net zolang tot we winnen.' Een ander riep op door te gaan tot de verrijking aan de top is gestopt en hij maakte zich kwaad omdat 'alles kapot wordt bezuinigd.' Een paar demonstranten hebben spandoeken bij zich. Daarop is onder meer te lezen: 'Stop uitbuiting van mensen en aarde', 'Belast de rijken, haal waar het geld zit' en 'De beste manier van handelen is die met een gesloten beurs'. Ook kinderen doen aan de protestactie mee.
Belast de rijken is een veelgevraagd onderdeel, maar hoe ga je dat doen, welke categorie van rijken, welk systeem ga je erop toepassen, voor hoe lang wil je dan het systeem toepassen.

En waar moet het geld dan naartoe? Moet het dan via de (beruchte) banken terug naar de niet-rijken?
pi_103128542
Ben benieuwd of #Occupy de geschiedenisboeken in gaat. Vooralsnog zeg ik nee.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_103128611
Zie hier ook een "mooi" voorbeeld van de hypocrysie van de VS. Werkelijkwaar ZUM kotsen :r

Van mij mag dit groots worden, heel groots.
pi_103128833
quote:
Ik ben helemaal niet tegen deze betoging.

Maar heb nog geen enkele concrete oplossingsmaatregel vernomen. Enkel dat de betogers verontwaardigt en boos zijn op het financieel/politiek non-beleid na deze financiële dip(pen).
Klopt maar dat is ook niet het doel van de protesten. Het doel is slechts het alert maken van mensen dat de huidige situatie zo niet verder kan. Naar mijn mening geeft dit destemeer aan dat snel het bankenbeleid onder de schop moet of we krijgen met een nog veel grotere crisis te maken.

Sommigen proberen echter wel een oplossing te vermelden onder het mom van resource based society maar hier ga ik me niet aan wagen. Dit zou dan een systeem zijn dat op verschillende vlakken een uitkomst biedt tegenover het kapitalisme.
pi_103128907
.

[ Bericht 99% gewijzigd door MaMaLief op 15-10-2011 22:34:15 ]
pi_103129530
quote:
Ik zelf zou graag zien dat alles veranderd, en als dat alleen bereikt kan worden door dat de bel klapt dan moet die maar klappen. dan kunnen we alles opnieuw opbouwen, en een beter/ eerlijker systeem laten komen.
Deze visie gaat met een sneeuwbaleffect de wereld over komende maanden. Pas als hordes mensen worden geraakt worden en zien dat hun naasten een andere gedachtegang gaan vormen naar het systeem toe zijn ze beïnvloedbaar.
pi_103129656
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:25 schreef RobertKunath het volgende:

[..]

Klopt maar dat is ook niet het doel van de protesten. Het doel is slechts het alert maken van mensen dat de huidige situatie zo niet verder kan. Naar mijn mening geeft dit destemeer aan dat snel het bankenbeleid onder de schop moet of we krijgen met een nog veel grotere crisis te maken.
Ja, je hebt gelijk dat het beleid dringend aangepakt moet worden.

Ergens begrijpelijk dat er nog geen standpunten zijn om naar toepasbare oplossingen te komen. Want dan weet de financiële/politieke wereld ook niet precies wat de betogers willen om hun (mogelijk) te helpen.

Ik verwijt mezelf ook wel dat praten op een forum makkelijker is dan daden te maken.

quote:
Sommigen proberen echter wel een oplossing te vermelden onder het mom van resource based society maar hier ga ik me niet aan wagen. .
Wat is een resource based society?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:53:37 #89
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103130318
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 19:14 schreef Specularium het volgende:
Nee, dan dit.

Bij je geboorte, en hij heet kinderbijslag }:|

Ben benieuwd hoeveel mensen er nog op het plein staan.
pi_103130399
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:41 schreef hydroven het volgende:

[..]

Ik verwijt mezelf ook wel dat praten op een forum makkelijker is dan daden te maken.

[..]

Dat herken ik bij mijzelf ook, dat ik in mijn hoofd zoveel zou willen veranderen maar dat ik "geen ruggengraat " heb om er tegenin te gaan.

Het liefst zou ik bepaalde dingen niet willen hebben maar door mijn werk moet ik het wel hebben. Neem nou bijvoorbeeld mijn auto, heb een lease auto want mijn eigen auto voldeed niet aan de eisen die mijn werkgever stelt aan een auto. Nu heb ik deze 3 jaar hij moet eruit, terwijl hij eigenlijk nog heel lang mee kan. Het liefst zou ik dus ook zien dat ik hem gewoon kan blijven rijden. ***Eigenlijk moet ik daar maandag gewoon een punt van gaan maken, en het nu niet voor mij uitschuiven***

En zo zijn er nog wel mee dingen.
pi_103130616
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Bij je geboorte, en hij heet kinderbijslag }:|

Ben benieuwd hoeveel mensen er nog op het plein staan.
Er zijn nog mensen , die blijven slapen. Ik hoop dat ik morgen kan gaan , wilde vandaag al gaan maar lukte niet met mijn werk. En voor dit soort dingen kan ik geen vrij krijgen vermoed ik. Denk alleen niet dat ik mijn kind meeneem, is daar nog te klein voor.
pi_103130625
quote:
Wat is een resource based society?
Daar doelen ze op: http://www.thevenusproject.com/ mee.

quote:
The Venus Project advocates an alternative vision for a sustainable new world civilization unlike any socio-economic system that has gone before. It calls for a straightforward redesign of a culture, in which the age-old inadequacies of war, poverty, hunger, debt, and unnecessary human suffering are viewed not only as avoidable, but totally unacceptable.
Waar is die verdomde quote en edit button trouwens.. Moet alles handmatig doen =/
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:00:35 #93
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_103130686
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_103130810
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:54 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Dat herken ik bij mijzelf ook, dat ik in mijn hoofd zoveel zou willen veranderen maar dat ik "geen ruggengraat " heb om er tegenin te gaan.

Het liefst zou ik bepaalde dingen niet willen hebben maar door mijn werk moet ik het wel hebben. Neem nou bijvoorbeeld mijn auto, heb een lease auto want mijn eigen auto voldeed niet aan de eisen die mijn werkgever stelt aan een auto. Nu heb ik deze 3 jaar hij moet eruit, terwijl hij eigenlijk nog heel lang mee kan. Het liefst zou ik dus ook zien dat ik hem gewoon kan blijven rijden. ***Eigenlijk moet ik daar maandag gewoon een punt van gaan maken, en het nu niet voor mij uitschuiven***

Veel succes voor maandag ^O^
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:04:15 #95
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_103130890
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:54 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Het gekke is dat ik je helemaal snap, aan de ene kant voel je je een hypocriete kneus met je leaseauto en vette salaris, aan de andere kant gebeuren er gewoon dingen die beter/anders zouden moeten.
Is die leaseauto/dikke salaris nou een zoethoudertje of doen we het daar echt voor.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_103131358
Het blijft toch weer inspirerend om de andere kant van het verhaal te lezen c_/
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1673232/pg1

Ik vind occupy een interessante ontwikkeling. Ik denk dat de potentie van occupy erg groot is.
Ik ben het volstrekt eens met de issues die worden benoemt, ik mis alleen de oplossingen.

We zien wel wat er de komende tijd gaat gebeuren.
pi_103131669
Wat me teleurstelt aan het occupy fenomeen, is dat ze zich blijkbaar erg richten op de banken en corporaties, maar niet bepaald tegen de institutie die criminele macht verleent: de overheid. De gewelddadige macht van de overheid is waar grootschalige diefstal (belastingen), indoctrinatie (verplicht onderwijs) en moord/vernieling (oa. oorlogen) plaats vindt.

De overheid is géén oplossing voor misstanden bij banken en corporaties, maar eerder de oorzaak.
Zie ook deze rationele ontleding en weerlegging van enkele occupy claims:
Soortgelijke, langere video:

[ Bericht 19% gewijzigd door eldodo op 15-10-2011 23:30:01 ]
pi_103132113
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:04 schreef t-8one het volgende:

[..]

Het gekke is dat ik je helemaal snap, aan de ene kant voel je je een hypocriete kneus met je leaseauto en vette salaris, aan de andere kant gebeuren er gewoon dingen die beter/anders zouden moeten.
Is die leaseauto/dikke salaris nou een zoethoudertje of doen we het daar echt voor.
Dat is het juist, ik doe het niet voor de auto of het salaris. Als ik minder zou krijgen voor ditzelfde werk zou ik even gelukkig zijn. Maar daar wringt dan ook de schoen, door mijn opleiding ben ik in en bepaald wereldje terecht gekomen, ik heb dit niet gekozen voor het geld maar omdat ik naar mijn idee zo mijn steentje kan bijdrage aan een veiliger nederland.

Ik merk alleen de laatste jaren dat ik terug verlang naar de tijd, dat veel dingen niet vanzelf sprekend waren, wij gingen vroeger bijvoorbeeld maar 1 keer per jaar met de tent en later met de caravan op vakantie, en als ik nu om mij heen kijk het kan lijkt allemaal niet op de kunnen. terwijl simpele dingen er niet mee bij zijn. Ik probeer dan daar allemaal niet aan mee te doen.

Alleen snappen andere mensen niet als je je bepaalde dingen kunt veroorloven het niet doet. Bijv heb maar 1 tv, geen vaatwasser, voor prive nog een oude pc met windows xp. Probeer naast mijn baan en kind, nog dingen te doen voor mensen die het minder hebben, in de ruimste zin van het woord. En juist mijn vrijwilligerswerk zorgt ervoor dat ik mijn betaalde baan blijf doen omdat ik doordat salaris een hoop mensen kan helpen en ik doe het graag.

Maar in mijn omgeving zijn wel meer mensen die er genoeg van hebben maar als je er niet in meegaat ga je opvallen en je buitensluiten en dat willen mensen niet. Ik wilde nog meer tikken maar ik kreeg net telefoon, en ik heb piketdienst dus ik moet ervandoor.
pi_103132255
Stel mietjes hier ze moesten hier ook dingen slopen van bank directeuren
pi_103132423
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:35 schreef Athlon64x het volgende:
Stel mietjes hier ze moesten hier ook dingen slopen van bank directeuren
Dat helpt niet... uiteindelijk draait iemand anders voor de schade op. Banksters zijn meesters in het 'anderen laten opdraaien voor hun fouten'. Ze hebben meestal ook de wetgeving aan hun zijde... niet zo raar omdat ze meestal een dikke vinger in de pap hebben bij de wetgever die de wetten maakt. De enige oplossing is om te stoppen met het kopen van financiele producten. Dus stop met geld lenen, neem geen hypotheek... koop niets op krediet... neem geen kapitaalverzekeringen, pensioenen of andere producten waardoor deze parasieten de boel leeg kunnen trekken.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')