Ik weet sowieso niet goed waar ik dit moet plaatsen en of het überhaupt zin heeft, maar gister was ik een OV topic in [NWS] aan het doorlezen een stuitte op een stukje van LXIV wat me rechtstreeks trof, nou heb ik normaal niet zoveel met hem, maar deze paar regels bleven knagen.....:
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:Wel tekenend, want niet alleen het OV, maar zowat alles wordt afgebouwd.
Ik kan me de jaren 80 nog goed herinneren. Allerlei paperassen op het gemeentehuis waren gratis, je betaalde immers belasting. Het zwembad was nog open (ook binnen) en kostte een gulden voor een uurtje. Er was geld (subsidie) voor buurtfeesten van gewone Nederlandse mensen. Ieder dorp had nog een bibliotheek en daar kon je gratis lid van worden. Studenten kregen een studiebeurs waarmee je gewoon de studie kon betalen en nog geld over hield ook!, we waren er trots op dat gehandicapten het zo goed hadden. Er was een leger van 350.000 man, zwaar bewapend. Er waren premie-A woningen en iedere moeder kon gewoon thuis blijven om voor de kinderen te zorgen.
Nu is dat allemaal verdwenen, en straks wordt het OV dus ook helemaal afgebouwd. Nu vind ik dat in principe prima, want als liberaal ben ik tegen allerlei subsidies e.d. Maar wat ik wel vreemd vind: De belastingen zijn ondertussen met geen cent verlaagd! Sterker nog, we betalen veel en veel meer, doordat ook de vrouwen nu belasting betalen, veel aftrekposten zijn vervallen en er meer gewerkt wordt.
Kortom: er komt meer binnen als ooit tevoren en er wordt geen cent meer aan de burger teruggegeven. WAAR BLIJFT AL HET GELD DAN??
Waar blijft al dat geld dus, waar blijft je privacy, waar blijft de onbezorgdheid die ik hier in Nederland jaren heb ervaren, waar is de vrolijkheid, niet de geveinsde John&Linda-de-Mol-gezelligheid, gebleven, en vooral, waarom is er niemand die dit hardop zegt, of zoals een oom van me al een aantal malen opmerkte,
waarom gaan jullie de straat niet op om het terug te eisen?Begrijp me even niet verkeerd, ik heb een fantastisch leven, fijne baan, fijn liefje, volgend jaar trouwen, net terug van vakantie, soms lijkt het niet op te kunnen, maar ik weet van mezelf dat ik al een jaar of 2/3 mn kop in het zand steek, toen ik in [NWS] over
INDECT aan het postten was, het uiteindelijk op RTL nieuws terug zag en nog aktief in [BNW] was heb ik zelfs overwogen om iets in de politiek of in het publieke leven te gaan doen om mensen wakker te schreeuwen, maar omdat ik zacht gezegd geen brandschoon verleden heb en mensen moddergooien belangrijker dan de boodschap vinden heb ik dat uiteindelijk niet gedaan, en dan ineens die opmerking van LXIV...
waar blijft al dat geld dan?
Het blijft maar spoken, 16 miljoen makke lammeren die net als ik hun kop in het zand steken, op internet schreeuwen dat het anders moet en de waarheid van de tv tot zich nemen en het verder best vinden terwijl je, als je net als ik eerlijk bent, de waarheid als los zand door je vingers ziet glippen...waar is dan de wil om buiten te gaan staan schreeuwen heen verdwenen, zijn we zo afgestompt dat protesteren iets voor lamme hippies is? Dat het "toch geen zin heeft"? Ben ik de enige die vreest dat het alleen maar erger wordt?
Klein voorbeeldje, voor die stakkers in Afrika is volgens de VN 1,1 miljard Dollar ofzo nodig, "het volk" wordt gevraagd ruimhartig te geven en komt tot 17 miljoen, hier en daar een actie en iemand van de SP roept dat we het moeten verdubbelen...kansloos dus, ik dacht op mijn beurt, "als er voor Griekenland 156 miljard uitgetrokken kan worden en iedereen weet dat we dat nooit meer terug zien, maak er dan maar 158 van en geef die stakkers te eten".
Sowieso is er tijdens die financiële crisis zo ontzettend veel geld van en naar financiële instellingen gevloeid met bedragen zo groot dat daar volgens mij voor iedereen een huis, een school, een privé toilet en een zak rijst voor gekocht had kunnen worden en dan waren er nog geen banken omgevallen, wereldvrede within reach, maar Wall-Street was belangrijker.

Maar goed terug naar Nederland, waar we opnieuw genaaid werden bij de formatie met een draai van de VVD waardoor het CDA ook weer op het pluche zit, waar eindeloos miljarden verspild worden aan prestige ICT projecten zodat jullie kinderen straks niet eens meer weten wat een bibliotheek is, laat staan dat ze de ¤ 40,- voor een museum willen betalen want de Efteling is veel leuker, want subsidie op kunst is belachelijk en net als in de USA zou het privaat gesponsord moeten worden, dan zou het ook aardig zijn als de fiscale regels hetzelfde zijn zodat die sponsoring aftrekbaar is.
Maar nee niet in Nederland, harder werken dan 40 uur wordt afgestraft, 2 banen is fiscaal onaantrekkelijk, overuren zijn niet interessant en 24uurs economie is ondenkbaar, maar wel elke x-jaar een nieuw overheidslogo want dat moet "fris&modern" blijven, eindeloos veel zinloze websites de lucht in helpen want zo communiceert men tegenwoordig en qua serieuze voorlichting er vanuit gaan dat 16 miljoen mensen op Peppi&Kokki niveau zijn blijven hangen dus we hebben het over "centjes terug betalen" en andere Jip&Janneke termen, en wat doen wij? Commentaar op de iPad schrijven en verder niks...
Dus mijn vraag aan jullie...waarom gaan we de straat niet op? Waarom mobiliseren we niet alles en iedereen die we kennen om te zeggen, te vragen en te eisen dat het anders moet?
300.000+ users hier, zonder de kloons misschien 200.000 dat is al een malieveld vol, als ieder van ons nog 4 mensen meeneemt hebben we 1.200.000 mensen, ooit zou dan in DenHaag het besef moeten ontstaan dat het anders moet, dat "het volk" die zij vertegenwoordigen verandering wil zien, en geen slappe verhalen en loze beloften...