SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
Huizenmarkttopic #159: What goes down, must come up #2
Huizenmarkttopic #161: Met huurders en kopers!
Huizenmarkttopic #162: met een kwart miljoen wannabe verkopers
Huizenmarkttopic #163: waar we liever BBQ-en dan appeltaart eten
Huizenmarkttopic #164:Waar de NVM er meer van had verwacht"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
Als starter heb je in ieder geval weer een extra goede reden om te wachten tot januariquote:PvdA wil geen overdrachtsbelasting voor starters
DEN HAAG - De PvdA wil de overdrachtsbelasting voor starters vanaf januari volgend jaar tijdelijk afschaffen. Uiteindelijk moet de 'boete op verhuizen' zelfs helemaal verdwijnen.
PvdA-Kamerlid Jacques Monasch wil met de maatregel voor starters de woningmarkt op gang brengen. ''Als die maar weer gaan kopen, heeft dat een groot effect en komt de markt in beweging.''
De tijdelijk verlaging van de overdrachtsbelasting voor iedereen van 6 naar 2 procent, zoals het kabinet deze zomer besloot, is volgens Monasch geldverspilling gebleken.
bron: Telegraaf
Ja. Kutkinderen, wat hebben we daar nou aan. Als ik later met pensioen ben dan doet die geldboom in mijn achtertuin het vast wel en heb ik niemand nodig om belasting te betalen voor mijn oude-dag voorzieningen!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:37 schreef Metro2005 het volgende:
Ik wil best de HRA opgeven als daar ook tegenover staat de de WOZ, huurwaardeforfait en OB maar ook de huursubsidie, kinderbijslag en al die andere bullshit potjes worden afgeschaft.
Of trap ik mensen met kinderen nou weer op de tenen?
Kost de staat ook fors geld elk jaar.
Kinderbijslag is ook onzin, direct afschaffen imo. Gewoon de IB verlagen voor iedereen want de overheid moet zoveel mogelijk uit het privedomein van de burger verdreven worden. De overheid moet geen mening hebben over het feit of je wel of niet wilt huren en of je wel of geen kinderen zou moeten krijgen. Ik vind het prima dat een overheid mensen in nood helpt voor zover dat wenselijk en mogelijk is maar er mag geen voorkeur voor een bepaald gedrag gepropageerd worden.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:37 schreef Metro2005 het volgende:
Ik wil best de HRA opgeven als daar ook tegenover staat de de WOZ, huurwaardeforfait en OB maar ook de huursubsidie, kinderbijslag en al die andere bullshit potjes worden afgeschaft.
Of trap ik mensen met kinderen nou weer op de tenen?
Kost de staat ook fors geld elk jaar.
Da's ok lullig voor Xeno. Moet ie al zijn subsidies inleveren, krijgt hij er een belastingverlaging voor terug die hij al niet betaalde. Dat zal hij je in dank afnemen XenoXenogate.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kinderbijslag is ook onzin, direct afschaffen imo. Gewoon de IB verlagen voor iedereen
Je moet zo'n makelaar alleen betalen op het moment dat hij daadwerkelijk je huis verkoopt. Zodra je hem eerder geld gaat toeschuiven ben je een cash-cow... Wel is het zo dat een makelaar dan gaat selecteren op verkoopbare en onverkoopbare objecten, niet zo heel raar natuurlijk. Maar je woning niet verkocht krijgen en de rekening van de makelaar krijgen is nog veel zuurder.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:43 schreef Metro2005 het volgende:
Lekker , net nu ik aan een actie heb meegedaan voor 0% overdrachtsbelasting. (heeft me uiteraard weer geld gekost en niks opgeleverd)
Maar dan verliezen die gristenen met grote gezinnen opnieuw een voorkeursbehandeling...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kinderbijslag is ook onzin, direct afschaffen imo. Gewoon de IB verlagen voor iedereen want de overheid moet zoveel mogelijk uit het privedomein van de burger verdreven worden. De overheid moet geen mening hebben over het feit of je wel of niet wilt huren en of je wel of geen kinderen zou moeten krijgen. Ik vind het prima dat een overheid mensen in nood helpt voor zover dat wenselijk en mogelijk is maar er mag geen voorkeur voor een bepaald gedrag gepropageerd worden.
Dus het hangt van de kinderbijslag af of je wel of geen kinderen neemt? Ik vind kinderbijslag gewoon de grootst mogelijke onzin, kinderen kosten geld. Dat de overige belastingbetalers meebetalen aan scholing vind ik acceptabel zoiets reken ik tot een van de algemene diensten die de overheid moet leveren.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:43 schreef Whuzz het volgende:
Ja. Kutkinderen, wat hebben we daar nou aan. Als ik later met pensioen ben dan doet die geldboom in mijn achtertuin het vast wel en heb ik niemand nodig om belasting te betalen voor mijn oude-dag voorzieningen!
Jan Modaal wordt geplukt door de te grote overheid. Als Jan Modaal wat minder belasting zou hoeven betalen en wat minder aan de banksters hoefde af te dragen dan was het krijgen van kinderen gewoon iets wat met een modaal inkomen te betalen zou zijn. Je draait nu oorzaak en gevolg om Whuzzquote:Van mij mag het allemaal afgeschaft worden, ik kan het allemaal toch wel betalen. Maar ik vraag me af of zonder dat soort voorzieningen "jan modaal" nog wel aan kinderen durft te denken.
xeno is niet alleen uit op zijn eigenbelang, soms moet je wat inleveren voor een eerlijker en rechtvaardiger systeem. Misschien gaat hij zelf wel weer zijn eigen centjes verdienen als hij niet meer hoeft bij te dragen aan het systeem dat parasieten van een royale bail-out voorziet en productieve mensen bestraftquote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Da's ok lullig voor Xeno. Moet ie al zijn subsidies inleveren, krijgt hij er een belastingverlaging voor terug die hij al niet betaalde. Dat zal hij je in dank afnemen XenoXenogate.
Zijn dat er nog zoveel dan? Zelfs de gristenen hebben het wel gehad met de grote gezinnen... de tijd dat de pastoor regelmatig op bezoek kwam om de kinderkopjes te tellen ligt toch ver achter ons?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:46 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Maar dan verliezen die gristenen met grote gezinnen opnieuw een voorkeursbehandeling...
Nee, het hangt van je totale financiele plaatje af. En ik weet je graag zwart-wit denkt en alles op één detail wil gooien, maar je had het over afschaffen van alle subsidies, dus ook opvangtoeslag, KGB, enz. En die mensen moeten ook al 400 euro meer huur per maand gaan betalen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus het hangt van de kinderbijslag af of je wel of geen kinderen neemt?
Dat pensioenen ed te duur worden heeft alles te maken met het idiote omslagstelsel, niet met het aantal inwoners van een land. Nog niet zo heel lang geleden hadden we 7 miljoen mensen minder en toen ging het ook allemaal prima.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja. Kutkinderen, wat hebben we daar nou aan. Als ik later met pensioen ben dan doet die geldboom in mijn achtertuin het vast wel en heb ik niemand nodig om belasting te betalen voor mijn oude-dag voorzieningen!
Van mij mag het allemaal afgeschaft worden, ik kan het allemaal toch wel betalen. Maar ik vraag me af of zonder dat soort voorzieningen "jan modaal" nog wel aan kinderen durft te denken.
Dit dus.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kinderbijslag is ook onzin, direct afschaffen imo. Gewoon de IB verlagen voor iedereen want de overheid moet zoveel mogelijk uit het privedomein van de burger verdreven worden. De overheid moet geen mening hebben over het feit of je wel of niet wilt huren en of je wel of geen kinderen zou moeten krijgen. Ik vind het prima dat een overheid mensen in nood helpt voor zover dat wenselijk en mogelijk is maar er mag geen voorkeur voor een bepaald gedrag gepropageerd worden.
Het waren advertentiekosten... Die betaal je altijd direct. Op zich ook niet vreemd.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je moet zo'n makelaar alleen betalen op het moment dat hij daadwerkelijk je huis verkoopt. Zodra je hem eerder geld gaat toeschuiven ben je een cash-cow... Wel is het zo dat een makelaar dan gaat selecteren op verkoopbare en onverkoopbare objecten, niet zo heel raar natuurlijk. Maar je woning niet verkocht krijgen en de rekening van de makelaar krijgen is nog veel zuurder.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat pensioenen ed te duur worden heeft alles te maken met het idiote omslagstelsel, niet met het aantal inwoners van een land. Nog niet zo heel lang geleden hadden we 7 miljoen mensen minder en toen ging het ook allemaal prima.
Niet meer in pastoorgebied. Maar in domineegebied zijn ze er nog. En in partijen als CDA, SGP en CU hebben dit soort radicalen het voor het zeggen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zijn dat er nog zoveel dan? Zelfs de gristenen hebben het wel gehad met de grote gezinnen... de tijd dat de pastoor regelmatig op bezoek kwam om de kinderkopjes te tellen ligt toch ver achter ons?
Dus laten we wereldwijd gewoon nog meer mensen op de wereld zetten, er moet toch iemand voor de ouderen zorgen. Dus niets geboortebeperking. 30 miljard mensen here we comequote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Toen hadden we percentage gewijs nog méér ouderen minder dan kinderen. Dus je snapt hoe het probleem dat we nu hebben alleen nog maar groter wordt. Als je niet geloofd dat te weinig kinderen een probleem is, ga dan eens bij onze oosterburen kijken, die snappen het al een paar jaar en stimuleren het krijgen van kinderen dan ook veel meer dan wij.
Een vergrijzing is slechts een tijdelijk probleem. Bevolkingskrimp is ook niet perse een slecht ding. Sterker nog, ik denk dat dat een goed iets is maar daar moet je wel je sociale stelsel op aanpassen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Toen hadden we percentage gewijs nog méér ouderen minder dan kinderen. Dus je snapt hoe het probleem dat we nu hebben alleen nog maar groter wordt. Als je niet geloofd dat te weinig kinderen een probleem is, ga dan eens bij onze oosterburen kijken, die snappen het al een paar jaar en stimuleren het krijgen van kinderen dan ook veel meer dan wij.
De parasiet zoals die jij zelf bent Xeno? Thuis zitten en het handje ophouden?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
xeno is niet alleen uit op zijn eigenbelang, soms moet je wat inleveren voor een eerlijker en rechtvaardiger systeem. Misschien gaat hij zelf wel weer zijn eigen centjes verdienen als hij niet meer hoeft bij te dragen aan het systeem dat parasieten van een royale bail-out voorziet en productieve mensen bestraft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breitling - Instruments for Professionals
Linksom of rechtsom moeten dingen betaald worden, jij wilt de rekening bij anderen neerleggen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:55 schreef Whuzz het volgende:
Nee, het hangt van je totale financiele plaatje af. En ik weet je graag zwart-wit denkt en alles op één detail wil gooien, maar je had het over afschaffen van alle subsidies, dus ook opvangtoeslag, KGB, enz. En die mensen moeten ook al 400 euro meer huur per maand gaan betalen.
Dus dan konden kinderen wel eens teveel van het goede zijn.
xeno zal het wel begrijpen... maar het krijgen van een gezin is ook een keuze... eentje waarvan hij vind dat je het overgrote deel van de kosten zelf dient te dragen.quote:Xeno is toch eeuwig vrijgezel, dus dat die daar niets van begrijpt is niet zo vreemd
lol, ok. Die onthouden we voor als jij later niemand hebt (= kunt betalen door schaarste) om je te wassen als je 's nachts je bed hebt volgepist. Ach, is slechts een tijdelijk probleem metrotje!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een vergrijzing is slechts een tijdelijk probleem. Bevolkingskrimp is ook niet perse een slecht ding. Sterker nog, ik denk dat dat een goed iets is maar daar moet je wel je sociale stelsel op aanpassen.
Sprak Xeno en trok nog een door de staat gefinancierde schultenbrau openquote:
Haha.... nee Whuzz.... van jou toekomstige HRA die je niet meer krijgt... het overheidstekort moet toch ergens van betaald wordenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Sprak Xeno en trok nog een door de staat gefinancierde schultenbrau open
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |