Hebben we toch nog een tweede doel gevonden voor onze kunstmatige bergquote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:08 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
En dat gaan we opslaan in de vele stuwmeren die Nederland telt? Of gebruiken we oplaadbare batterijen?
Huizen zijn ook duur, ondanks dat ze bestaan uit iets triviaals als baksteen, er is vast wel een of andere financiele pipo te vinden die er een financieringsvehikel voor weet te verzinnen. Dat het duur is maakt niet zoveel uit, dat betekend alleen maar een stimulans voor de economie.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Moeilijk niet, DUUR wel. En dat maakt het niet praktisch... Qua energie en opslag weet ik wel een klein beetje waar ik het over heb![]()
Heb je wel eens geprobeerd om olie in je achtertuin op te pompen? Dat weerhoud je er toch ook niet van om benzine te tanken? Er zijn grote delen op de wereld waar het hele jaar de zon schijnt, gewoon die energie benutten voor de productie van waterstof... kan dan mooi verscheept worden naar de locatie waar het benut wordt.quote:Enig idee wat het kost trouwens als consument om overdag (in de winter? In een zonloze week?) genoeg overschot te hebben?
De motor van een auto heeft ook maar een rendement van 30%... 70% van de beschikbare energie gooien we weg... de verspilling! Van iedere euro flikker je zo 70 cent weg.... lekker efficient!! Toch liggen we daar niet wakker van.... behalve als het om duurzamere varianten gaat, dan is de efficiency ineens het breekpuntquote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hebben we toch nog een tweede doel gevonden voor onze kunstmatige bergExtreem inefficiënte energie nog inefficiënter opslaan!
Ik had de boel even verkeerd gelezen en dacht dat het over die achterlijke stupide windmolens ging.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De motor van een auto heeft ook maar een rendement van 30%... 70% van de beschikbare energie gooien we weg... de verspilling! Van iedere euro flikker je zo 70 cent weg.... lekker efficient!! Toch liggen we daar niet wakker van.... behalve als het om duurzamere varianten gaat, dan is de efficiency ineens het breekpunt
Volgens mij bieden een aantal maatschappijen nu ook de optie om extra te betalen met de garantie dat de hoeveelheid die je afneemt wordt opgewekt uit duurzame bronnen. Vraag me af hoeveel mensen dat nu eigenlijk doen....quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Huizen zijn ook duur, ondanks dat ze bestaan uit iets triviaals als baksteen, er is vast wel een of andere financiele pipo te vinden die er een financieringsvehikel voor weet te verzinnen. Dat het duur is maakt niet zoveel uit, dat betekend alleen maar een stimulans voor de economie.
Ho ho, we leven niet meer in 1995.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De motor van een auto heeft ook maar een rendement van 30%...
Even uit pure nieuwschierigheid, ik google er net ff op en kom ook op veel antwoorden uit die uitgaan van een rendement van 30% kun jij dit toelichten of een bron voor geven.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ho ho, we leven niet meer in 1995.
Ooh... sorry... ik wist niet dat we nu op 35% zittenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ho ho, we leven niet meer in 1995.
Er wordt wel eens 70% geclaimed alles bij elkaar. De echte waarde ligt natuurlijk lager, waarschijnlijk zo rond de 55-60.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ooh... sorry... ik wist niet dat we nu op 35% zitten![]()
Maar mocht ik het alsnog verkeerd hebben... wat is tegenwoordig een net rendement voor een moderne verbrandingsmotor?
Thermodynamisch is het simpelweg niet mogelijk om 100% rendement te halen. Daarbij is 30% helemaal niet zo slecht: kijk maar hoeveel dat oplevert! Een hoger rendement voor een klein motortje is stomweg enorm lastig.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De motor van een auto heeft ook maar een rendement van 30%... 70% van de beschikbare energie gooien we weg... de verspilling! Van iedere euro flikker je zo 70 cent weg.... lekker efficient!! Toch liggen we daar niet wakker van.... behalve als het om duurzamere varianten gaat, dan is de efficiency ineens het breekpunt
Men zegt ook wel eens dat er iets geclaimd wordt zonder bron... Onzin natuurlijk, je rendementen slaan nergens op.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er wordt wel eens 70% geclaimed alles bij elkaar. De echte waarde ligt natuurlijk lager, waarschijnlijk zo rond de 55-60.
Ik heb het dan wel over dieselmotoren, benzine is uiteraard altijd lager.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Thermodynamisch is het simpelweg niet mogelijk om 100% rendement te halen. Daarbij is 30% helemaal niet zo slecht: kijk maar hoeveel dat oplevert! Een hoger rendement voor een klein motortje is stomweg enorm lastig.
[..]
Men zegt ook wel eens dat er iets geclaimd wordt zonder bron... Onzin natuurlijk, je rendementen slaan nergens op.
30% is een hele aardige schatting voor het rendement van een automotor. 60% wordt gehaald door de modernste (!) STEG-centrales, en dan heb je het over enorm grote dingen, niet over een lullig verbrandingsmotortje. Als je veel hogere claims wilt indienen zie ik graag een bron, of desnoods je eigen patentaanvraag
Voor benzine is dit juist. Diesel is hoger.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
30% is een hele aardige schatting voor het rendement van een automotor.
Ik kan je vertellen dat dit rendement niet gehaald gaat worden in een kleine verbrandingsmotor. Er is geen auto op de markt die ook maar enigszins bij dat rendement in de buurt komt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er wordt wel eens 70% geclaimed alles bij elkaar. De echte waarde ligt natuurlijk lager, waarschijnlijk zo rond de 55-60.
Ik denk dat je een hele zuinige dieselmotor hebt als het rendement boven de 40% uitkomt. Grote motoren hebben vaak een hoger rendement... tot zo'n 60% maar dit is dan wel bij een constante vollast. Een situatie die in auto's vrijwel nooit voorkomt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:51 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Voor benzine is dit juist. Diesel is hoger.
Maar die lui zijn dus echt in de boeien geslagen en afgevoerd:quote:Halverwege de middag zijn drie medewerkers van Strukton aangehouden omdat zij zich niet konden legitimeren als medewerkers van dit bedrijf. Dit gaf de politie aanleiding om de drie mannen mee te nemen naar het cellencomplex Torentijd waar hun identiteit verder is onderzocht. Vast is komen te staan dat zij als flexwerkers inderdaad werkzaamheden verrichten voor Strukton, waarop zij weer op vrije voeten zijn gesteld.
Inlijsten en aan de (FOK!)wand spijkeren.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Straling is eng want natuurkunde is moeilijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |