abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103040406
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:08 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

En dat gaan we opslaan in de vele stuwmeren die Nederland telt? Of gebruiken we oplaadbare batterijen?
Hebben we toch nog een tweede doel gevonden voor onze kunstmatige berg :') Extreem inefficiënte energie nog inefficiënter opslaan!
pi_103040845
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:

Moeilijk niet, DUUR wel. En dat maakt het niet praktisch... Qua energie en opslag weet ik wel een klein beetje waar ik het over heb :)
Huizen zijn ook duur, ondanks dat ze bestaan uit iets triviaals als baksteen, er is vast wel een of andere financiele pipo te vinden die er een financieringsvehikel voor weet te verzinnen. Dat het duur is maakt niet zoveel uit, dat betekend alleen maar een stimulans voor de economie.

quote:
Enig idee wat het kost trouwens als consument om overdag (in de winter? In een zonloze week?) genoeg overschot te hebben?
Heb je wel eens geprobeerd om olie in je achtertuin op te pompen? Dat weerhoud je er toch ook niet van om benzine te tanken? Er zijn grote delen op de wereld waar het hele jaar de zon schijnt, gewoon die energie benutten voor de productie van waterstof... kan dan mooi verscheept worden naar de locatie waar het benut wordt.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103040990
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hebben we toch nog een tweede doel gevonden voor onze kunstmatige berg :') Extreem inefficiënte energie nog inefficiënter opslaan!
De motor van een auto heeft ook maar een rendement van 30%... 70% van de beschikbare energie gooien we weg... de verspilling! Van iedere euro flikker je zo 70 cent weg.... lekker efficient!! Toch liggen we daar niet wakker van.... behalve als het om duurzamere varianten gaat, dan is de efficiency ineens het breekpunt :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103041184
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De motor van een auto heeft ook maar een rendement van 30%... 70% van de beschikbare energie gooien we weg... de verspilling! Van iedere euro flikker je zo 70 cent weg.... lekker efficient!! Toch liggen we daar niet wakker van.... behalve als het om duurzamere varianten gaat, dan is de efficiency ineens het breekpunt :')
Ik had de boel even verkeerd gelezen en dacht dat het over die achterlijke stupide windmolens ging.
pi_103041291
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Huizen zijn ook duur, ondanks dat ze bestaan uit iets triviaals als baksteen, er is vast wel een of andere financiele pipo te vinden die er een financieringsvehikel voor weet te verzinnen. Dat het duur is maakt niet zoveel uit, dat betekend alleen maar een stimulans voor de economie.
Volgens mij bieden een aantal maatschappijen nu ook de optie om extra te betalen met de garantie dat de hoeveelheid die je afneemt wordt opgewekt uit duurzame bronnen. Vraag me af hoeveel mensen dat nu eigenlijk doen....
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:50:19 #246
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103041694
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De motor van een auto heeft ook maar een rendement van 30%...
Ho ho, we leven niet meer in 1995.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:58:22 #247
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_103042008
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ho ho, we leven niet meer in 1995.
Even uit pure nieuwschierigheid, ik google er net ff op en kom ook op veel antwoorden uit die uitgaan van een rendement van 30% kun jij dit toelichten of een bron voor geven.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_103042347
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ho ho, we leven niet meer in 1995.
Ooh... sorry... ik wist niet dat we nu op 35% zitten :')

Maar mocht ik het alsnog verkeerd hebben... wat is tegenwoordig een net rendement voor een moderne verbrandingsmotor?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:34:33 #249
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103043274
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ooh... sorry... ik wist niet dat we nu op 35% zitten :')

Maar mocht ik het alsnog verkeerd hebben... wat is tegenwoordig een net rendement voor een moderne verbrandingsmotor?
Er wordt wel eens 70% geclaimed alles bij elkaar. De echte waarde ligt natuurlijk lager, waarschijnlijk zo rond de 55-60.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:40:52 #250
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103043474
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De motor van een auto heeft ook maar een rendement van 30%... 70% van de beschikbare energie gooien we weg... de verspilling! Van iedere euro flikker je zo 70 cent weg.... lekker efficient!! Toch liggen we daar niet wakker van.... behalve als het om duurzamere varianten gaat, dan is de efficiency ineens het breekpunt :')
Thermodynamisch is het simpelweg niet mogelijk om 100% rendement te halen. Daarbij is 30% helemaal niet zo slecht: kijk maar hoeveel dat oplevert! Een hoger rendement voor een klein motortje is stomweg enorm lastig.

quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er wordt wel eens 70% geclaimed alles bij elkaar. De echte waarde ligt natuurlijk lager, waarschijnlijk zo rond de 55-60.
Men zegt ook wel eens dat er iets geclaimd wordt zonder bron... Onzin natuurlijk, je rendementen slaan nergens op.
30% is een hele aardige schatting voor het rendement van een automotor. 60% wordt gehaald door de modernste (!) STEG-centrales, en dan heb je het over enorm grote dingen, niet over een lullig verbrandingsmotortje. Als je veel hogere claims wilt indienen zie ik graag een bron, of desnoods je eigen patentaanvraag >:)

Maar ik vind rendement niet zo interessant bij auto's, stomweg omdat er geen minimum is aan de benodigde energie. Bijvoorbeeld voor staalproductie valt er een fysiek minimum te bepalen (en de modernste hoogovens verbruiken grofweg 6 keer zo veel), voor transport (op gelijke hoogte) is dat minimum niet te bepalen. Als jij van A naar B en weer terug naar A gaat, heb je al je brandstof verspild! Vandaar ook dat de Shell Ecomarathon waarden als 1 liter op 2700 km kan bereiken.
censuur :O
pi_103043568
Is al bekend waar die geitenwollensokkenterrorist die kuil heeft gegraven?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:43:37 #252
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103043581
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Thermodynamisch is het simpelweg niet mogelijk om 100% rendement te halen. Daarbij is 30% helemaal niet zo slecht: kijk maar hoeveel dat oplevert! Een hoger rendement voor een klein motortje is stomweg enorm lastig.

[..]

Men zegt ook wel eens dat er iets geclaimd wordt zonder bron... Onzin natuurlijk, je rendementen slaan nergens op.
30% is een hele aardige schatting voor het rendement van een automotor. 60% wordt gehaald door de modernste (!) STEG-centrales, en dan heb je het over enorm grote dingen, niet over een lullig verbrandingsmotortje. Als je veel hogere claims wilt indienen zie ik graag een bron, of desnoods je eigen patentaanvraag >:)
Ik heb het dan wel over dieselmotoren, benzine is uiteraard altijd lager.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103043841
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

30% is een hele aardige schatting voor het rendement van een automotor.
Voor benzine is dit juist. Diesel is hoger.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_103043901
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er wordt wel eens 70% geclaimed alles bij elkaar. De echte waarde ligt natuurlijk lager, waarschijnlijk zo rond de 55-60.
Ik kan je vertellen dat dit rendement niet gehaald gaat worden in een kleine verbrandingsmotor. Er is geen auto op de markt die ook maar enigszins bij dat rendement in de buurt komt.
Dieselmotoren hebben een iets hoger rendement en daarbij komt ook nog eens dat een liter diesel een hogere energetische waarde heeft (de energetische waarde van benzine en diesel is vrijwel proportioneel met het gewicht, een liter diesel weegt meer dan een liter benzine).

Moderne motoren zijn ietsjes zuiniger geworden maar deze winst hebben we weer verspilt door de auto's zwaarder te maken en van meer luxe te voorzien.

Dus... het rendement van een verbrandingsmotor is nog steeds knap beroerd... geen probleem voor de meesten behalve als het om duurzame techniek gaat... dan is het plotseling een issue... merkwaardig :?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103044034
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:51 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Voor benzine is dit juist. Diesel is hoger.
Ik denk dat je een hele zuinige dieselmotor hebt als het rendement boven de 40% uitkomt. Grote motoren hebben vaak een hoger rendement... tot zo'n 60% maar dit is dan wel bij een constante vollast. Een situatie die in auto's vrijwel nooit voorkomt.
Van iedere euro diesel gooi je dus nog steeds 60 cent weg... waarom hoor ik daar nooit iemand over klagen?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103046166
quote:
Halverwege de middag zijn drie medewerkers van Strukton aangehouden omdat zij zich niet konden legitimeren als medewerkers van dit bedrijf. Dit gaf de politie aanleiding om de drie mannen mee te nemen naar het cellencomplex Torentijd waar hun identiteit verder is onderzocht. Vast is komen te staan dat zij als flexwerkers inderdaad werkzaamheden verrichten voor Strukton, waarop zij weer op vrije voeten zijn gesteld.
Maar die lui zijn dus echt in de boeien geslagen en afgevoerd:
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=17793

Mooie boel is dat. Iemand verkleedt zich als jou en jij wordt geboeid afgevoerd...
pi_103047972
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Straling is eng want natuurkunde is moeilijk
Inlijsten en aan de (FOK!)wand spijkeren. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')