+1quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:18 schreef ElisaB het volgende:
Het is een week geleden; we willen een update hoor
Ze zijn zwaar onder de indruk van je verzoek..quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:18 schreef ElisaB het volgende:
Het is een week geleden; we willen een update hoor
Superquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:04 schreef qltel het volgende:
onder de indruk van je verzoek..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, ze missen je natuurlijk wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Super
Gaat het goed met de knullen?
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:24 schreef qltel het volgende:
[..]
Tja, ze missen je natuurlijk wel.
Maar verder gaat het prima met ze.. Joe is intussen verschrikkelijk aanhankelijk. Ik kan niet in de keuken gaan zitten of hij ploft bovenop me Odie is nog wat minder plofferig, maar zoals je op de foto kunt zien is hij zeer relaxed..
Ja een duidelijke "BOEIEN"-reactie.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:04 schreef qltel het volgende:
[..]
Ze zijn zwaar onder de indruk van je verzoek..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet hem soms even overtuigen dat je het goed bedoeltquote:
wij noemen dat een plakijzerquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:33 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan trouwens de keuken nog niet binnen komen of Joe huppelt achter me aan. Kat-kleef-aan
Weet hij voortaan gelijk waar hij op moet lettenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:52 schreef Rewimo het volgende:
Odie is uit zichzelf op mijn knie gesprongen daarstraksHelaas voor hem lag Joe daar ook, die nam hem in de houdgreep en toen belandde Odie op de grond
Doet de mijne ook altijd, hij weegt alleen 7 kiloquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:24 schreef Rewimo het volgende:
sta dus voorovergebogen en hup, daar springt Joe op mijn rug. Daar sta je dan
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:24 schreef Pagan het volgende:
Fijn dat het na een enerverende start nu zo goed gaat.![]()
Dat zwaan kleef aan ken ik wel, dat doen hier drie honden.
Dan weet je dat er een nieuwe huisregel bij gaat komen: schoenen uit bij de deurquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:33 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan trouwens de keuken nog niet binnen komen of Joe huppelt achter me aan. Kat-kleef-aan
Mijn kater vindt dat gewoon onze taak: even bukken, ik wil van de kast, de muur, het hek afquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Doet de mijne ook altijd, hij weegt alleen 7 kilo
Ik stond vandeweek op Poeska's teenharen. Die heeft van die grote voeten met pluimen tussen haar tenen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:43 schreef Rewimo het volgende:
Ik loop meestal op sloffen, Christan op blote voeten en qltel op schoenen. Maar tot nu toe doet Joe het alleen bij mijTja, een enkele keer zullen ze niet op tijd weg zijn als er iemand aan komt lopen, dat kan nu eenmaal gebeuren. We zijn alledrie katten gewend dus we kijken altijd goed waar we lopen. Maar soms gaat het toch mis. Nog niet gebeurd gelukkig
Ondanks alle voorzichtigheid blijven ze je soms verrassen en schieten ze toch nog een keer tussen/voor je langs, waarna je net niet met je volle gewicht op een pootje staat. Je zou denken dat ze ervan leren, maar neequote:Op maandag 17 oktober 2011 21:40 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik stond vandeweek op Poeska's teenharen. Die heeft van die grote voeten met pluimen tussen haar tenen.![]()
Maar het is wel grappig.... als je gewend bent aan katten ga je er anders door lopen.
Fijn dat hij is goedgekeurd. Vond hij het erg eng?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:07 schreef Rewimo het volgende:
Zo, Odie is gekeurd en ingeënt. Volgende afspraak wordt voor de "knip"In principe als ze een maand of 10 zijn, eventueel eerder als ze gaan sproeien.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:44 schreef Rewimo het volgende:
Gisteravond hadden we een doorbraak
Ik zat op de bank en Joe zat op schoot. Odie besloot toen dat hij dat ook weleens wilde proberen en ze hebben samen zo'n drie kwartier op schoot gelegenSpinnend en wel.
quote:En vanmorgen is Joe in de badkamer in de wc gesprongen
Natte pootquote:Op vrijdag 4 november 2011 11:00 schreef Greys het volgende:
En er heel geschrokken en nat weer uit gesprongen?
owjeej en nu?quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:44 schreef Rewimo het volgende:
En vanmorgen is Joe in de badkamer in de wc gesprongen
Ik hoop het zo voor ze!quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:07 schreef Cat22 het volgende:
En na vijf delen moeten de heren helaas weer verhuizen.Gastgezin Oognips opvangkittens #14
Ik ben zo vrij het in hun eigen topic te crossposten, want zou het niet geweldig zijn als zich voor die tijd een fokker meldt die de mannen een permanent huisje wil geven?Dit uiteraard in overleg met Rewimo en het asiel. Naar ik heb begrepen gaan ze aanstaande donderdag naar het asiel, als zich niemand meldt of een andere tijdelijke oplossing gevonden kan worden.
Ik heb aangeboden om ze op te vangen (ik ben gastgezin) over 3 weken, nu wil ik dat niet. Maar ze gaan morgen al naar het asiel en daar willen ze helaas niet mee wachten.quote:Op woensdag 21 december 2011 01:28 schreef lynda het volgende:
wat is bijvoorbeeld een tijdelijke oplossing?
Ik kan er werkelijk waar met mijn volle verstand niet bij dat die mensen dit hun beestjes aandoen. Ik zeg, geen huisdieren meer op de Bauernhof!quote:Op woensdag 21 december 2011 06:26 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik heb aangeboden om ze op te vangen (ik ben gastgezin) over 3 weken, nu wil ik dat niet. Maar ze gaan morgen al naar het asiel en daar willen ze helaas niet mee wachten.
Daar vragen ze anders zelf om...ik zal me gedragen maar ik heb er geen goed woord voor over!quote:Op woensdag 21 december 2011 08:42 schreef senesta het volgende:
Nee, we gaan niet die kant op met dit topic hoor. Er mag hier best over gesproken worden maar we gaan niet met z'n allen over ze heen vallen.
Jammer dat die drie extra weken er niet bij kunnen zodat ze bij jou waar ze bekend zijn tijdelijk kunnen verblijven. Nu moeten ze weer wennen in een asiel.quote:Op woensdag 21 december 2011 06:26 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik heb aangeboden om ze op te vangen (ik ben gastgezin) over 3 weken, nu wil ik dat niet. Maar ze gaan morgen al naar het asiel en daar willen ze helaas niet mee wachten.
Punt is dat voor een gesprek het wel handig is als er open over gedaan wordt en gereageerd wordt... Het totaal niet reageren vind ik op zn minst raar. Dan krijg je vanzelf dat mensen over je heen vallen...quote:Op woensdag 21 december 2011 08:42 schreef senesta het volgende:
Nee, we gaan niet die kant op met dit topic hoor. Er mag hier best over gesproken worden maar we gaan niet met z'n allen over ze heen vallen.
Dan kun je lang wachten want die komt er nietquote:Op woensdag 21 december 2011 08:54 schreef Lienekien het volgende:
Ik wacht eigenlijk op een uitleg van hun kant, al zijn ze dat niet verplicht. Ik ben vooral verbaasd.
Maar er is geen verhaal. Je kunt het hooguit hier en daar wat tussen de regels door lezen.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:17 schreef loecje het volgende:
vind je het gek met alle reacties hier?
er zijn nu al (voor)oordelen zonder dat het verhaal aangehoord is...
Dat zijn een paar schreeuwers. Als je dat soort reacties al niet kunt verdragen/negeren/naast je neerleggen, dan zou ik al helemaal geen topics op FOK! openen over dit soort onderwerpen.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:30 schreef loecje het volgende:
dat is precies wat ik bedoel. er is geen verhaal en toch hebben mensen er een oordeel over(en niet alleen in dit topic)
Ik zou bijna denken dat die 3 extra weken niet zo goed uitkomen met de kerstvakantie voor de deur.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Jammer dat die drie extra weken er niet bij kunnen zodat ze bij jou waar ze bekend zijn tijdelijk kunnen verblijven. Nu moeten ze weer wennen in een asiel.
Wat voor reden mogen die mensen van jou dan hebben dat die beestjes niet nog 3 weken mogen blijven zodat ze terug kunnen naar Oognip?quote:Op woensdag 21 december 2011 10:30 schreef loecje het volgende:
dat is precies wat ik bedoel. er is geen verhaal en toch hebben mensen er een oordeel over(en niet alleen in dit topic)
Zullen we niet gaan speculeren? Ik neig ernaar dat ze een goede reden hebben, jij gaat er kennelijk vanuit dat het geen goede reden is. Klaar.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:49 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Wat voor reden mogen die mensen van jou dan hebben dat die beestjes niet nog 3 weken mogen blijven zodat ze terug kunnen naar Oognip?
Dat is toch logisch? als je eerst allemaal lieve foto's plaatst (5 topics lang) en dan komt de mededeling van een ander 'ze gaan weg en we vertellen niet waarom' .quote:Op woensdag 21 december 2011 10:30 schreef loecje het volgende:
inderdaad, inside information....quote:Op woensdag 21 december 2011 10:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zullen we niet gaan speculeren? Ik neig ernaar dat ze een goede reden hebben, jij gaat er kennelijk vanuit dat het geen goede reden is. Klaar.
Ik heb geen inside information, hoor.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:54 schreef -moppie- het volgende:
[..]
inderdaad, inside information....
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zullen we niet gaan speculeren? Ik neig ernaar dat ze een goede reden hebben, jij gaat er kennelijk vanuit dat het geen goede reden is. Klaar.
Als ik dit lees, geef ik de familie eigenlijk groot gelijk om er het zwijgen toe te doen.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef -moppie- het volgende:
Ik speculeer niet, je kan het toch op 10 vingers natellen.... maar houden jullie iedereen die beestjes aanschaft en binnen no time weer in het asiel pleurt zonder de beestjes de kans te geven om naar hun 'oude' baasje terug te gaan maar fijn de hand boven het hoofd! Ze wonen op een Bauernhof waar wellicht wanneer iemand plots doodziek van de beestjes wordt en er echt niet meer tegen kan, vast wel voor 3 weken even een andere ruimte is waar ze kunnen vertoeven.
De reden die ik gelezen heb is het vernielen van spullen en het regelmatig plassen op kleding, schoolspullen, enz.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef tombolafan het volgende:
probleem is (vind ik) dat als je een goede reden hebt ik niet snap dat je het niet uitlegt![]()
als je de gewone vragen negeert kun je verwachten dat mensen over je heen vallen , is het niet om de reden dan is het om het struisvogel gedrag...
Je ziet het te zwart-wit, sorry.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef -moppie- het volgende:
Ik speculeer niet, je kan het toch op 10 vingers natellen.... maar houden jullie iedereen die beestjes aanschaft en binnen no time weer in het asiel pleurt zonder de beestjes de kans te geven om naar hun 'oude' baasje terug te gaan maar fijn de hand boven het hoofd! Ze wonen op een Bauernhof waar wellicht wanneer iemand plots doodziek van de beestjes wordt en er echt niet meer tegen kan, vast wel voor 3 weken even een andere ruimte is waar ze kunnen vertoeven.
Dat is inderdaad de reden dat ze weggaan. Maar goed dat ze spullen slopen, tja, het zijn kittens. Dan maar wat vaker opruimen. En dat plassen kan misschien opgelost worden door castratie en dat is ook nog niet gebeurd. Het lijkt er dus op dat ze weinig moeite hebben gedaan en al die tijd hebben gezegd dat het heel goed ging en ze heel blij waren met Joe en Odie, dan is het heel vervelend om vanuit het niets (want dat was het voor mij) te horen dat ze ze weg doen. Als er eerder aan de bel was getrokken hadden we ze misschien kunnen helpen.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:01 schreef Goodbye het volgende:
[..]
De reden die ik gelezen heb is het vernielen van spullen en het regelmatig plassen op kleding, schoolspullen, enz.
Dat bedoel ik, is echt een reden om ze binnen no-time in het asiel te 'dumpen' zonder dat je er zelf iets aan gedaan hebt. Daarbij weet je toch dat het kan gebeuren wanneer je aan kittens begint. Ik vind het dus allemaal bull-shit en aan een kant ben ik blij dat de beestjes er weg gaan. Vind het alleen zo ontzettend zielig dat ze naar het asiel moeten ipv dat ze tijdelijk naar Oognip mogen.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:01 schreef Goodbye het volgende:
[..]
De reden die ik gelezen heb is het vernielen van spullen en het regelmatig plassen op kleding, schoolspullen, enz.
Ik ga er niet op in, ik vertel wat ik van ze gehoord heb en uit mijn frustratie.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:13 schreef Lienekien het volgende:
Je weet dat er geen weerwoord of andere kant van het verhaal gaat komen, Oognip. Misschien moet jij er dan ook niet verder op in gaan.
En wat vind je er dan van dat Oognip ze pas over drie weken wil opvangen?quote:Op woensdag 21 december 2011 11:14 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, is echt een reden om ze binnen no-time in het asiel te 'dumpen' zonder dat je er zelf iets aan gedaan hebt. Daarbij weet je toch dat het kan gebeuren wanneer je aan kittens begint. Ik vind het dus allemaal bull-shit en aan een kant ben ik blij dat de beestjes er weg gaan. Vind het alleen zo ontzettend zielig dat ze naar het asiel moeten ipv dat ze tijdelijk naar Oognip mogen.
Ik neem mijn petje voor haar af en als je nagaat wat die al heeft opgegeven dit jaar dan snap ik het helemaal!quote:Op woensdag 21 december 2011 11:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat vind je er dan van dat Oognip ze pas over drie weken wil opvangen?
Nee, ze gaan nu naar het asiel ipv dat die mensen nog even 3 weken willen wachten zodat ze dan naar Oognip kunnen gaan.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:18 schreef kasper het volgende:
Het is zeker dat ze vanuit het asiel na 3 weken naar Oognip gaan?
Ik heb het over duimen dat ze een nieuw baasje krijgen, lezen....quote:Op woensdag 21 december 2011 11:17 schreef Greys het volgende:
We gaan ook écht niet in twee topics tegelijk zitten oordelen en speculeren hoor.
Want in Oognip d'r topic gaat het er (uiteraard) ook al over.
Er word gekeken of daar een andere oplossing voor isquote:Op woensdag 21 december 2011 11:19 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nee, ze gaan nu naar het asiel ipv dat die mensen nog even 3 weken willen wachten zodat ze dan naar Oognip kunnen gaan.
Ja, ergens in de sc maar hier niks laten horen vind ik raarquote:Op woensdag 21 december 2011 11:01 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat hoort er toch een beetje bij, als je kiest om katten op te vangen?quote:Op woensdag 21 december 2011 11:18 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik neem mijn petje voor haar af en als je nagaat wat die al heeft opgegeven dit jaar dan snap ik het helemaal!
Ik had het ook niet tegen jou, lezen...quote:Op woensdag 21 december 2011 11:19 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik heb het over duimen dat ze een nieuw baasje krijgen, lezen....
Don't shoot the messengerquote:Op woensdag 21 december 2011 11:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, ergens in de sc maar hier niks laten horen vind ik raar
en territoriaal gedrag is nu eenmaal normaal bij katertjes die je niet laat helpen... Ik snap niet dat je dat dan niet eerst probeert, maar op mijn vraag wordt niet gereageerd...
En tja, zo werkt een forum. Toen ik besloot om niet midden in de nacht met nelis naar de da te gaan toen hij aan het sterven was, was ook niet iedereen het daar mee eens maar dat is mijn keuze en die heb ik toegelicht en toen was het duidelijk en klaar...
Het zou wellicht wel enkele speculaties weg kunnen nemen.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Don't shoot the messenger![]()
Ik word gewoon een beetje onpasselijk van de aanvallende manier waarop er nu door sommige mensen "gediscussieerd" wordt. Of ik het nou met de keuze eens ben of niet.
Vraag me ook af of een verklaring van Rewimo's kant er voor kan zorgen dat mensen het hoofdstuk tevreden af kunnen sluiten. Ik vrees eigenlijk van niet.
Ja, dat is waar. Maar ik denk dat ze op zijn minst even wachten tot het hier wat rustiger wordt.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Het zou wellicht wel enkele speculaties weg kunnen nemen.
nou ja vast meer dan nu... En ik geef alleen mn mening hoor, ik shoot je nietquote:Op woensdag 21 december 2011 11:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Don't shoot the messenger![]()
Ik word gewoon een beetje onpasselijk van de aanvallende manier waarop er nu door sommige mensen "gediscussieerd" wordt. Of ik het nou met de keuze eens ben of niet.
Vraag me ook af of een verklaring van Rewimo's kant er voor kan zorgen dat mensen het hoofdstuk tevreden af kunnen sluiten. Ik vrees eigenlijk van niet.
Nou sorry hoor maar dit vind ik een beetje een belachelijke reactiequote:Op woensdag 21 december 2011 11:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat vind je er dan van dat Oognip ze pas over drie weken wil opvangen?
Het was geen reactie op jouw beslissing in dezen, maar op de manier waarop moppie Rewimo en fam. aan het veroordelen was. Er is dus kennelijk wel begrip voor jouw kant van de zaak, maar geen begrip voor de andere kant.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:58 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nou sorry hoor maar dit vind ik een beetje een belachelijke reactie
Ik heb tegen het asiel gezegd dat Evi het laatste kitten is dat ik opvang dit jaar omdat ik nu geen tijd meer heb ivm stage. Mijn vriend past nu op ze maar het is mijn hobby dus hij wilde er ook niet nog meer.
Nu heb ik natuurlijk plannen gemaakt voor kerst en oud en nieuw en ga een paar dagen weg, maar dat ga ik niet doen als ik niet weet of het goed gaat tussen mijn katten en Joe en Odie. Bovendien heb ik niet genoeg kattenbakken om 6 katten een paar nachten alleen te laten (voor eten wordt gezorgd).
En eigenlijk ben ik gek dat ik me aan jou ga verantwoorden.
Misschien komt dat door mijn uitleg en die ontbreekt een beetje van de andere kantquote:Op woensdag 21 december 2011 12:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was geen reactie op jouw beslissing in dezen, maar op de manier waarop moppie Rewimo en fam. aan het veroordelen was. Er is dus kennelijk wel begrip voor jouw kant van de zaak, maar geen begrip voor de andere kant.
Dat speelt zeker wel mee.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:14 schreef Oognip het volgende:
[..]
Misschien komt dat door mijn uitleg en die ontbreekt een beetje van de andere kant
Hier moet ik gewoon om lachten, wat een achterlijke opmerking.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was geen reactie op jouw beslissing in dezen, maar op de manier waarop moppie Rewimo en fam. aan het veroordelen was. Er is dus kennelijk wel begrip voor jouw kant van de zaak, maar geen begrip voor de andere kant.
Doe eens een beetje rustig, zeg.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:18 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Hier moet ik gewoon om lachten, wat een achterlijke opmerking.
quote:Op woensdag 21 december 2011 12:19 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Doe eens een beetje rustig, zeg.
Wat is er achterlijk aan?quote:Op woensdag 21 december 2011 12:18 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Hier moet ik gewoon om lachten, wat een achterlijke opmerking.
Gb for pwessedentquote:Op woensdag 21 december 2011 11:24 schreef Goodbye het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |