abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105835098
Hallo! :W

Sinds vorig jaar ben ik voor het DierenOpvangCentrum Enschede gastgezin voor kittens!
Zelf heb ik drie katten: Muis, Pingoo en Luna.
Vorig jaar heb ik drie nestjes weeskittens opgevangen. Deze kittens waren ongeveer 7 weken toen ze bij mij kwamen en aten al zelfstandig. Dit jaar ga ik ook jongere kittens opvangen en ik heb me zelfs opgegeven om ook flessenkittens op te gaan vangen!
Meer topics in deze reeks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van vorig jaar:
Pingoo

Luna

Muis zegt :r :')

Op dit moment ben ik gastgezin van 1 kitten: Evi, een poesje van nu 15 weken oud.

[ Bericht 1% gewijzigd door Oognip op 20-12-2011 20:36:02 ]
pi_105835248
Met laatste posts:
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:08 schreef Oognip het volgende:
Triest nieuws, maar ook Joe en Bliksem (Odie) zoeken een ander huisje ;( Vanaf aanstaande donderdag zitten ze weer in het asiel.
Weten we nog wie dit waren?

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:14 schreef Cat22 het volgende:
Ik vind het ook zo jammer voor de knullen. ;( Het zijn nu wandelende hormonenbommetjes (ik heb er ook zo eentje gehad, ik was 3 weken met vakantie en hij piste vanaf week 1 de spullen van de catsit onder :@ ). Na castratie heeft zich dat heel goed opgelost.
Ik ben toen heel snel gegaan, volgens mij had ik zelfs mijn vakantiewas nog niet gedaan.
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:16 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Precies en dat weet je toch als je er niet op tijd iets aan laat doen! :(
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:16 schreef indaha het volgende:
Hoe oud zijn ze nu eigenlijk, een maand of 8?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:21 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En als je het niet weet (want dat kan altijd natuurlijk) dan is het in ieder geval iets om meteen te laten doen. En dan kijken of het gedrag verandert. Ik weet niet wat Rewimo al geprobeerd heeft, maar volgens mij echt niet nog alles wat mogelijk is. Ergens houdt het op natuurlijk, maar er zijn nu nog zoveel opties. Kost tijd, kost moeite, frustratie wellicht, maar het zijn wel je huisdieren. Waar je als baasje voor gekozen hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:27 schreef senesta het volgende:
Als zij daar om wat voor reden dan ook niet voor kiezen dan is het gewoon beter dat ze een nieuw mandje vinden.

Ik zou het jammer vinden als dit nu gaat verzanden in een massaal verontwaardiging en verwijten topic, daar is ook niemand mee geholpen.

Zullen we het er op houden dat er voor de nieuwe baasjes nog genoeg opties zijn om dit gedrag te corrigeren en er geweldige huisdieren aan over te houden.
pi_105835347
Rewimo gaf een paar maanden geleden aan dat de knullen in januari geholpen zouden worden, waarop ik al aangegeven heb dat het beter is om het te doen zodra ze een half jaar zijn om plassen te voorkomen...

Ik weet vrijwel zeker dat ze in een nieuw huisje niet gaan plassen en tja dat ze spullen slopen... Het blijven kittens, dan maar wat vaker spullen opruimen.

Senesta, dit hoeft van mij geen modder-gooi-topic te worden maar ik vind wel dat er wat over gezegd mag worden en dat is nog amper gedaan.
pi_105835547
senesta, je hebt gelijk maar ik zou zo graag willen dat toekomstige baasjes van beestjes eerst eens even beter na gaan denken over wat ze te wachten (kan) staan! Vooral als je kittens, pups in huis haalt weet je dat het niet meteen voorbeeldige knuffelbeestjes zijn! Voor mijn gevoel worden de beestjes als ze niet aan het ideaalbeeld voldoen zonder pardon en dit keer op zeer korte termijn uit huis gezet omdat dit nu bedacht is en nu moet! Oognip wil ze graag weer in huis nemen maar dat kan over 3 weken 'pas' en helaas kunnen de exbaasjes daar niet even op wachten! Ik heb hier geen woorden voor, dat mensen beestjes dit aan kunnen doen! Ik hoop dat ze zich niet weer een beestje in hun hoofd gaan halen want we kunnen bijna op 10 vingers natellen wat hem/haar dan te wachten staat!

Nu ga ik heel hard hopen en duimen dat er ineens een lief baasje zich meld die ze samen een heel lang en gelukkig leven bied!
pi_105835561
Ja, ik denk ook dat er nog mogelijkheden zijn en ik had het ook anders aangepakt waarschijnlijk, maar nu het eenmaal zo is kunnen we beter proberen om zo snel mogelijk een huisje voor ze te vinden, want dat verdienen ze *;
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_105836587
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:36 schreef indaha het volgende:
Ja, ik denk ook dat er nog mogelijkheden zijn en ik had het ook anders aangepakt waarschijnlijk, maar nu het eenmaal zo is kunnen we beter proberen om zo snel mogelijk een huisje voor ze te vinden, want dat verdienen ze *;
Ja, ik wil niet zo'n verhaal van jou lezen he als Ollie en Tommie gaan puberen! o|O
Dan kom je eerst bij mij om te overleggen. Al denk ik dat het bij jou wel zal meevallen, die knullen zijn volgens mij jonger dan O&J en worden over een week al gecastreerd. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105836979
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:55 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ja, ik wil niet zo'n verhaal van jou lezen he als Ollie en Tommie gaan puberen! o|O
Dan kom je eerst bij mij om te overleggen. Al denk ik dat het bij jou wel zal meevallen, die knullen zijn volgens mij jonger dan O&J en worden over een week al gecastreerd. ^O^
Bij ons gaat iedereen pas de deur uit als ze niet meer ademen en dat ook gecontroleerd is :P .
Ja ze worden nu iets eerder geholpen dan met 6 maanden, juist omdat ik niet te laat wil zijn .
Hier gebeuren eigenlijk nooit echt ongelukjes of ze moeten ziek zijn en dat is dan meestal overgeven.
pi_105837047
Maar het scheelt dat ze hier ook buiten kunnen, want daar bakenen ze soms wel hun territoruim af, want er is wel een bepaalde rangorde hier.
pi_105837111
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:02 schreef indaha het volgende:

[..]

Bij ons gaat iedereen pas de deur uit als ze niet meer ademen en dat ook gecontroleerd is
:P .
Ja ze worden nu iets eerder geholpen dan met 6 maanden, juist omdat ik niet te laat wil zijn .
Hier gebeuren eigenlijk nooit echt ongelukjes of ze moeten ziek zijn en dat is dan meestal overgeven.
Ik weet niet of ik nog bij je op bezoek durf te komen. :o _O- O+

Vroeg castreren (en het kan al vanaf 5 maanden) kan zoveel schelen. En de katten lijden er niks van. :Y
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105837201
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Vroeg castreren (en het kan al vanaf 5 maanden) kan zoveel schelen. En de katten lijden er niks van. :Y
_O- _O-
pi_105837252
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Van onze huisdieren bedoel ik , bezoek mag wel naar huis hoor, anders wordt het hier wel erg vol :P
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 21:07:44 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_105837264
Het verschilt per kat. Mijn katten hebben nooit geplast of gesproeid. Hummer is met zes maanden geholpen en Dodge met 10 maanden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_105837332
Even tussendoor (als het mag :+)
Deze dame, inclusief kras op der neus :'), zoekt nog een huis
pi_105837336
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:07 schreef senesta het volgende:
Het verschilt per kat. Mijn katten hebben nooit geplast of gesproeid. Hummer is met zes maanden geholpen en Dodge met 10 maanden.
Zou dat ook met het ras te maken kunnen hebben? Maine Coons zijn later uitgegroeid, toch?
pi_105837351
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:08 schreef Oognip het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker koppie. O+
pi_105837411
quote:
[ afbeelding ]
Het is ook een schatje, O+ maar ik mag er geen meer van mijn man -O- ( en ook van mezelf niet, want genoeg is genoeg)
pi_105837474
quote:
[ afbeelding ]
Je vergist je, ze heeft haar huisje al lang gevonden! :D
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 21:12:47 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_105837577
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zou dat ook met het ras te maken kunnen hebben? Maine Coons zijn later uitgegroeid, toch?
Nja, Hummer was er met zes maanden echt aan toe hoor, hij had een katerstaart en begon te bijten en vervelend te doen. Na castratie geen enkel probleem meer. Maar is dit echt sproeien of plassen? Dat verschilt ook nogal. Hormonen of stress.

Dodge was er met tien maanden pas aan toe, zelfde symptomen :P
En mijn coontjes zijn nog niet uitgegroeid ;) Pas rond vier jaar.
pi_105837584
quote:
[ afbeelding ]
Je moet er wel even bij vertellen dat ze graag houten vloeren sloopt enzo he....... ;)
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 21:13:29 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_105837620
quote:
[ afbeelding ]
Ze is echt mooi!
pi_105837866
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:12 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Je moet er wel even bij vertellen dat ze graag houten vloeren sloopt enzo he....... ;)
Hout doet ze niet aan, vinyl is meer haar ding :+
En waarom moet ik dat erbij vertellen? Ze is hartstikke lief geworden hoor O+ En tja het blijft een kitten ;)
pi_105837928
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:17 schreef Oognip het volgende:

[..]

Hout doet ze niet aan, vinyl is meer haar ding :+
En waarom moet ik dat erbij vertellen? Ze is hartstikke lief geworden hoor O+ En tja het blijft een kitten ;)
Was een grapje
pi_105838579
Ja dat is kittens eigen, het zijn net kinderen ze proberen alles uit en zitten overal aan. :P
Ik moet zeggen dat wij hier ook wel eens hebben gezeten van , hehe ze zijn naar bed even nergens op letten en uitblazen.
pi_105838762
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:29 schreef indaha het volgende:
Ja dat is kittens eigen, het zijn net kinderen ze proberen alles uit en zitten overal aan. :P
Ik moet zeggen dat wij hier ook wel eens hebben gezeten van , hehe ze zijn naar bed even nergens op letten en uitblazen.
Uhuh. Als ik er hier vier of vijf heb rondrennen ben ik het soms ook gewoon spuugzat. En dan lever ik ze nog af als hun actieradius echt groot begint te worden. _O- Maar dat hoort erbij en het is een faaase.

(oognip: als we teveel offtopic gaan moet je het zeggen he? :@ )
pi_105838860
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Uhuh. Als ik er hier vier of vijf heb rondrennen ben ik het soms ook gewoon spuugzat. En dan lever ik ze nog af als hun actieradius echt groot begint te worden. _O- Maar dat hoort erbij en het is een faaase.

(oognip: als we teveel offtopic gaan moet je het zeggen he? :@ )
Ja idd, gooi nog eens een fotootje van Odie en Joe erin, zodat mensen die lekkere snoetjes zien. *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')