Nee het is iets inherents aan mono-theistische religies. Die KUNNEN niet tolerant naar andere religies zijn omdat ze nu eenmaal geloven dat zij de enige, echte god van alle mensen aanhangen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het heeft vooral met de omvang te maken. Zowel het christendom als de islam groeide uit tot een omvangrijke religie. Dat leidde er blijkbaar toe dat reli's de behoefte krijgen om de hele wereld te besmetten met hun achterlijkheid.
Zucht. Een beetje geschiedkundige kennis zou je goed doen. Europa was een betrekkelijke rotzooi in die tijd. Veel onderlinge conflicten en de bevolking was over het algemeen onderontwikkeld. Het M-O was in die tijd wat verder.quote:
In zijn vorige reply wel. De moslimwereld was betrekkelijk vredig en wij waren een shithole.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:29 schreef samvirus het volgende:
[..]
Ik heb nergens het woord vredig gelezen?
quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:18 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon voor de gein een Synagoge naast de moskee neerzetten. Ff kijken hoe samenlevend de moslims dan zijn. Stelletje hypocrieten altijd, altijd denken dat zij maar respect moeten ontvangen en alles naar hun moet worden veranderd. En dan kun je zeggen "ja het is de minderheid". Nou, this may come to a shock to you, minimaal 50% van de moslims in Nederland zijn gewoon conservatief. Het zijn niet de rijken die naar Nederland zijn gekomen met een opleiding.
Het M.O. was niet verder. Dat vertellen ze alleen in hun geschiedschrijving, terwijl wij geleerd hebben erg kritisch over onze eigen geschiedenis te zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht. Een beetje geschiedkundige kennis zou je goed doen. Europa was een betrekkelijke rotzooi in die tijd. Veel onderlinge conflicten en de bevolking was over het algemeen onderontwikkeld. Het M-O was in die tijd wat verder.
Het gaat helemaal niet om details. Het gaat erom dat je begrip toont voor de islamitische overheersing en de christelijke wegwuift als een stel barbaren.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht. Een beetje geschiedkundige kennis zou je goed doen.
De heer KoosVogels himself:quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:29 schreef samvirus het volgende:
[..]
Ik heb nergens het woord vredig gelezen?
quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
Want in de periode voor de Kruistochten leefden moslims, christenen en joden betrekkelijk vredig naast elkaar in het Midden-Oosten. Toen kon het dus wel, ondanks dat de islam blijkbaar iets compleet anders onderwijst. Of zie ik dat verkeerd?
Ja zo kan ik het ook, de Duitsers en Oostenrijkers leefden samen vredig tijdens de Tweede Wereld Oorlog. Hij bedoeld dat in het bestuurde gebied weinig ongeregeldheden waren, niet dat de toenmalige moslims geen oorlog voerde.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De heer KoosVogels himself:
[..]
Ja, ik vind de islam helemaal geweldig. Nou goed? Ik hoop ook dat die lui ons land overnemen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om details. Het gaat erom dat je begrip toont voor de islamitische overheersing en de christelijke wegwuift als een stel barbaren.
Trol.
Dat er oorlog werd gevoerd, betekent natuurlijk niet dat het M-O niet verder was.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:34 schreef 2030rd het volgende:
[..]
Het M.O. was niet verder. Dat vertellen ze alleen in hun geschiedschrijving, terwijl wij geleerd hebben erg kritisch over onze eigen geschiedenis te zijn.
Het M.O. voerde destijds oorlog tegen Noord-Afrika, Azië en Europa.
Je noemt de systematische onderdrukking en discriminatie jegens niet-moslims, de slavenhandel van niet-moslims en de constante oorlogvoering tegen de niet-islamitische gebieden die grensden aan het islamitische Rijk "weinig ongeregeldheden"?quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:37 schreef samvirus het volgende:
[..]
Ja zo kan ik het ook, de Duitsers en Oostenrijkers leefden samen vredig tijdens de Tweede Wereld Oorlog. Hij bedoeld dat in het bestuurde gebied weinig ongeregeldheden waren, niet dat de toenmalige moslims geen oorlog voerde.
Bij gebrek aan argumenten gaan mensen quasi onnozel doen. What else is new?quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik vind de islam helemaal geweldig. Nou goed? Ik hoop ook dat die lui ons land overnemen.
Suriname zeker? Das de enige die ze altijd boven water weten te toveren.quote:
Punt is dat ik niks probeer te bagetalliseren. Ik stel echter vast dat er geen reden is om onszelf als Europeanen op de borst te kloppen en met een verwijtend vingertje naar onze Zuiderburen te wijzen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bij gebrek aan argumenten gaan mensen quasi onnozel doen. What else is new?
Maar fijn dat je het ons zo duidelijk maakt. Weet de rest direct dat ze jou totaal niet serieus hoeven te nemen.
Het betekent iig wel dat niet niet "relatief vredig" was. Het was verwikkeld in talloze oorlogen en genocides, en het is dat consistent geweest door de eeuwen heen, zelfs vandaag de dag nog.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat er oorlog werd gevoerd, betekent natuurlijk niet dat het M-O niet verder was.
Jij en vaststellen. Nou..quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is dat ik niks probeer te bagetalliseren. Ik stel echter vast dat er geen reden is om onszelf als Europeanen op de borst te kloppen en met een verwijtend vingertje naar onze Zuiderburen te wijzen.
Voor die tijd? Jaquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je noemt de systematische onderdrukking en discriminatie jegens niet-moslims, de slavenhandel van niet-moslims en de constante oorlogvoering tegen de niet-islamitische gebieden die grensden aan het islamitische Rijk "weinig ongeregeldheden"?
Daar hebben ze een hele mooie oplossing voor gevonden: ze wonen hier en niet daar.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:47 schreef Zienswijze het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, waarom maakt het deel vd moslims dat zich hier zo druk maakt om dat een moskee wellicht niet gebouwd mag worden, zich niet in dezelfde mate druk om het feit dat per definitie geen niet-islamitische gebedshuizen in "het land van de islam", Saoedi-Arabie, gebouwd mogen worden?
Als je je in wilt zetten voor de vrijheid van het bouwen religieze gebedshuizen, dan richt je je aandacht toch ook juist op die regio van de wereld? Of zeg ik nu iets heel geks?
Jij schaart de wantoestanden onder het Apartheidsregime te Zuid-Afrika ook onder "weinig ongeregeldheden" omdat in diezelfde tijd ergens anders op de wereld, in Nazi-Duitsland, een nog erger regime de boventoon voerde?quote:
Frappant dat het gros van de Nederlandse moslims zich wel over de Israelisch-Palestijnse kwestie druk maakt. Immers, ze wonen toch hier en niet daar?quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daar hebben ze een hele mooie oplossing voor gevonden: ze wonen hier en niet daar.
Hoppa, weggewuifd.
Dit standpunt veranderd uiteraard als er hommeles is in dat andere land. Dan zijn het geen Nederlanders eventjes. Maar ook dat is niet erg want links Nederland valt er wel overheen zodat de aandacht er vanaf is.
The usual suspects vinden dat ik de wandaden van onze islamitische vrienden bagetalliseer. Goh, ik vlieg echt uit de bocht.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jij en vaststellen. Nou..![]()
Als je wat slimmer was had je dit laten rusten. Je vloog al 3x uit de bocht en ik ben niet de enige die het zag.
Ja want dat is hun Moslim-land.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Frappant dat het gros van de Nederlandse moslims zich wel over de Israelisch-Palestijnse kwestie druk maakt. Immers, ze wonen toch hier en niet daar?
Volgens extreme islamisten moet elk gebied dat ooit onder islamitische overheersing viel, terug geislamiseerd worden. Dat betekent dat niet alleen Israel daaronder valt, maar ook Spanje....quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja want dat is hun Moslim-land.
Touche...quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Frappant dat het gros van de Nederlandse moslims zich wel over de Israelisch-Palestijnse kwestie druk maakt. Immers, ze wonen toch hier en niet daar?
Ik houd mijn mond wel.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Touche...
Maar zeg dat niet te ferm want anders krijg je die zalvers op je dak.
Voor we dat doen moet je eerst eens uitleggen waarom we dagelijks hommeles zien van moslims in het nieuws, en van Joden weinig tot niks. Of Chinezen, of Duitsers...quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Elke religie heeft zo zijn donkere kanten, als vochtige Hofstadgroepje daadwerkelijk oprecht is en het beste met het land voorheeft zou hij zijn inspanning, wat zowat op een persoonlijke oorlog lijkt, ook richten op het Jodendom.
Met religie heeft het weinig van doen. Want veel van de dingen die zij doen mogen juist niet van de Islam.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Voor we dat doen moet je eerst eens uitleggen waarom we dagelijks hommeles zien van moslims in het nieuws, en van Joden weinig tot niks. Of Chinezen, of Duitsers...
Volgens mij heeft Hofstandgruppe dat al aangegeven:quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Elke religie heeft zo zijn donkere kanten, als vochtige Hofstadgroepje daadwerkelijk oprecht is en het beste met het land voorheeft zou hij zijn inspanning, wat zowat op een persoonlijke oorlog lijkt, ook richten op het Jodendom.
En vooralsnog ben ik hier als "gevaarlijke" Moslim toch wel vriendelijker dan vele ongelovigen alhier.
Ja.![]()
Daar bedoelt hij dus ook het jodendom mee.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee het is iets inherents aan mono-theistische religies. Die KUNNEN niet tolerant naar andere religies zijn omdat ze nu eenmaal geloven dat zij de enige, echte god van alle mensen aanhangen.
Oh ja. Het ene moment wordt dat land weggezet als ' achterlijk' ' Middeleeuws' en weet ik wat niet en het volgende moment wil je dat Nederland zich net zo gaat gedragen? beetje inconsequent, niet?quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:21 schreef Zienswijze het volgende:
Volgens mij heeft Hofstandgruppe dat al aangegeven:
[..]
Daar bedoelt hij dus ook het jodendom mee.
Anyway, de mensen die zich hier inzetten voor de vrijheid van het bouwen van gebedshuizen (lees: moskeeen) mogen hun aandacht ook eens op "het land van de islam", Saoedi-Arabie richten, waar per definitie geen niet-islamitische gebedshuizen mogen worden gebouwd.
Nee, ik heb niet gezegd dat ik per definitie tegen de bouw van die moskee ben. Ik zet alleen vraagtekens bij de voorvechters van de vrijheid van religieuze gebedshuizen, die in Nederland maar al te fanatiek zijn als het om moskeeen gaat, maar zich niet tot nauwelijks laten horen omtrent "het land van de islam", S-A, waar per definitie geen niet-islamitische gebedshuizen mogen worden gebouwd.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh ja. Het ene moment wordt dat land weggezet als ' achterlijk' ' Middeleeuws' en weet ik wat niet en het volgende moment wil je dat Nederland zich net zo gaat gedragen? beetje inconsequent, niet?
Nou en.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:24 schreef Zienswijze het volgende:
waar per definitie geen niet-islamitische gebedshuizen mogen worden gebouwd.
Ik hanteer het niet als maatstaf, ik verwijs er slechts een opmerking naar. Gezien het fenomeen moskee en de islam (waar Arabische cultuurelementen inzitten) uit die regio vandaan komen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Lol, waarom ineens Saoedie-Arabië als maatstaf aanhalen?²
Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met religie heeft het weinig van doen.
Ja, dit bedoel ik. Wat daar gebeurt aan intolerant "maakt niets uit", maar men zet zich hier fanatiek in om een moskee die wel eens niet gebouwd zou mogen worden.quote:
Woon jij in Saoedie-Arabië? De relevantie ontgaat mij volkomen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik hanteer het niet als maatstaf, ik verwijs er slechts een opmerking naar. Gezien het fenomeen moskee en de islam (waar Arabische cultuurelementen inzitten) uit die regio vandaan komen.
Een moskee is een vorm van Arabische cultuur waar een Arabische religie wordt gepredikt. Die religie komt daar vandaan en preekt Arabische cultuur. Dan lijkt het mij niet zo gek als men ook eens naar die regio kijkt hoe daar met tolerantie tegenover andere religies wordt omgegaan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Woon jij in Saoedie-Arabië? De relevantie ontgaat mij volkomen.²
Wat? Voor alle 3 die joden die nog in NL wonen? Ja dat is echt een probleem. 3 man en een paardekop.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:16 schreef BansheeBoy het volgende:
En vooralsnog ben ik hier als "gevaarlijke" Moslim toch wel vriendelijker dan vele ongelovigen alhier.
Ja.²
De westerse wereld mag weleens de hand in eigen boezem steken. Want in de landen van herkomst lopen de (hitsige) boys en girls netjes in het gareel.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Maar dat buiten beschouwing gelaten: geef eens antwoord op de vraag.
Turkse moskeeën bestaan dus niet begrijp ik?quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een moskee is een vorm van Arabische cultuur waar een Arabische religie wordt gepredikt. Die religie komt daar vandaan en preekt Arabische cultuur. Dan lijkt het mij niet zo gek als men ook eens naar die regio kijkt hoe daar met tolerantie tegenover andere religies wordt omgegaan.
Dit argument mag je dan gebruiken als je dat mij ziet doen.quote:Buiten dat maakt het gros vd Nederlandse moslims zich wel druk om de Israelisch-Palestijnse kwestie. Die groep woont toch ook niet daar, kan ik dan terugkaatsten....
Het was nog voorspeld ook. Dat neemt niet weg dat ze het gewoon blijven herhalen en in topics over onrecht jegens de islam in andere landen die instelling ff op de plank leggen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, dit bedoel ik. Wat daar gebeurt aan intolerant "maakt niets uit", maar men zet zich hier fanatiek in om een moskee die wel eens niet gebouwd zou mogen worden.
Daar woon jij niet: dus niet terzake.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De westerse wereld mag weleens de hand in eigen boezem steken. Want in de landen van herkomst lopen de (hitsige) boys en girls netjes in het gareel.
Ik stel voor: gewoon een spiegel pakken en lekker in kijken.²
Ja, en? Wat heeft dat te maken met wat we in Nederland doen of niet doen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, ik heb niet gezegd dat ik per definitie tegen de bouw van die moskee ben. Ik zet alleen vraagtekens bij de voorvechters van de vrijheid van religieuze gebedshuizen, die in Nederland maar al te fanatiek zijn als het om moskeeen gaat, maar zich niet tot nauwelijks laten horen omtrent "het land van de islam", S-A, waar per definitie geen niet-islamitische gebedshuizen mogen worden gebouwd.
Die bestaan wel, maar er wordt daarin Arabische cultuur gepredikt, en niet de traditionele Turkse cultuur. De islam is geen Turkse of een Marokkaanse godsdienst, maar een Arabische godsdienst.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Turkse moskeeën bestaan dus niet begrijp ik?
Je wilt beweren dat jij als Nederlandse moslim het nooit over de Israelisch-Palestijnse kwestie hebt gehad?quote:Dit argument mag je dan gebruiken als je dat mij ziet doen.²
Dat de voorvechters van de vrijheid van het bouwen van gebedshuizen (lees: moskeeen) met 2 maten meten.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en? Wat heeft dat te maken met wat we in Nederland doen of niet doen?
Want...? Die wonen in SA? Zijn SA-burgers? Hebben iets met SA te maken?quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat de voorvechters van de vrijheid van het bouwen van gebedshuizen (lees: moskeeen) met 2 maten meten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |