abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:05:13 #101
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102910171
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:53 schreef 2030rd het volgende:

De kruistochten waren een reactie op eeuwenlange islamitische veroveringen. Dus nee, ze leefden niet vredig naast elkaar. Er was onmiddelijk oorlog vanaf het moment dat Mohammed deze begon, tijdens zijn eigen leven. Het leven van Mohammed is het "patroon" waar de islam van afgeleid is.
Het is maar een idee, maar misschien moet je er eens een boekje over opslaan voordat je nonsens uitkraamt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_102910994
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het is maar een idee, maar misschien moet je er eens een boekje over opslaan voordat je nonsens uitkraamt.
Jij wilt met droge ogen beweren dat de moslims niet eerst christelijk gebied veroverd hadden? De kruistochten waren wel degelijk in reactie op islamitisch imperialisme en dat pelgrims niet meer naar jeruzalem konden gaan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102911127
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij wilt met droge ogen beweren dat de moslims niet eerst christelijk gebied veroverd hadden? De kruistochten waren wel degelijk in reactie op islamitisch imperialisme en dat pelgrims niet meer naar jeruzalem konden gaan.
De kruistichten waren een ietwat hypochondere reactie op een verzoek van keizer Alexis van het Byzantijnse Rijk, die een beetje mot had met de moslims. In werkelijkheid heerste er relatieve rust in het Midden-Oosten, zeker in vergelijking met de shithole die de Europeanen thuis noemden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 12:47:58 #104
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102911285
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De kruistichten waren een ietwat hypochondere reactie op een verzoek van keizer Alexis van het Byzantijnse Rijk, die een beetje mot had met de moslims. In werkelijkheid heerste er relatieve rust in het Midden-Oosten, zeker in vergelijking met de shithole die de Europeanen thuis noemden.
Dat maakt voor de verovering door de moslims die eraan vooraf ging, niets uit.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_102911436
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij lijkt ervan uit te gaan dat er geen gematigde islam bestaat. Nu ben ik alles behalve een expert op het gebied van de islam, dus over de inhoud van de koran kan ik geen zinnig woord zeggen. Ik kijk slechts naar de praktijk en dan met name in Nederland. Wat ik het afgelopen decennium heb gezien zijn een handjevol extremisten a la Mohammed B die van zich laten gelden. Het gaat hier echter om een zeer beperkt aantal. Het gros van de moslims lijkt zich echter tot op zekere hoogte aan te passen. Ja, we hebben problemen met Marokkaanse jongens, maar dat heeft mijns inziens weinig met de lessen in de Koran te maken. Ik heb in ieder geval niet het idee dat die jongens Nederland om willen vormen tot een islamitische heilstaat.
Dat er bijvoorbeeld heel veel moslims zijn die gewoon alcohol drinken, betekent niet dat er een islam is die alcohol halal vindt. Om even de vergelijking door te trekken: stel dat die alcohol staat voor de sharia, en dat niet-moslims bang dat zij straks ook geen alcohol meer mogen drinken.
Schept het dan vertrouwen, wanneer moslims die alcohol drinken, de niet-moslims vertellen dat alcohol gewoon toegestaan is in de islam en dat hun zorgen een fobie zijn? Dat schept bij mij geen vertrouwen.

Goede wil toon je door eerlijk te zijn; door als moslim toe te geven dat in de islam alcohol haram is, maar dat ze het daarmee nu oneens zijn. Dat ze het een achterhaalde opvatting vinden. Ontkenning hiervan, of deceptie, is geen hervorming. Helaas is die ontkenning verleidelijk, want het is een prettigere boodschap dan dat dat gezeik over sharia wel degelijk waar is.

quote:
Ik ontken niet dat de islam dubieuze kanten heeft. Ook dat heeft de praktijk uitgewezen. Ik geloof echter in het zelfreinigend vermogen van religieuzen. Ook katholieken en protestanten hebben een verandering ondergaan. En dat geldt in mindere mate ook voor moslims. Ja, er lopen hier gekken rond jouw angstverhalen lijken te bevestigen, maar het gaat hierbij om een kleine groep. In de meest duistere scenario's zou het moslim-extremisme in Nederland groeien na 9/11, maar daarvan lijkt totaal geen sprake.
Mijn punt is dus dat ondanks dat de meeste moslims hier in Nederland helemaal niet mee bezig zijn, dat dit weinig uitmaakt. Zolang de ideologie niet aangepakt wordt hebben de extremisten een oneindige instroom van nieuwelingen. Die minderheid kan het wel degelijk verpesten voor de rest en heeft dat ook talloze malen gedaan. Ze pogen aan te tonen dat de niet-islamitische wetten niet werken voor moslims, en bieden dan de sharia als alternatief.

quote:
Jij benadert de zaak in mijn optiek te eenzijdig. Je projecteert jouw kennis over de islam (helaas moet ik je op je woord geloven, want ik heb geen idee of je de waarheid spreekt) op de maatschappij, waar je geheel voorbij gaat aan overige ontwikkelingen. Je ziet de koran en de kwade passages en concludeert daaruit dat de religie een gevaar vormt. Je negeert ontwikkelingen in de samenleving die het tegendeel bewijzen terwijl je het dragen van een boerka beschouwt als een bewijs van jouw gelijk.

Ik wil best geloven dat de islam gevaarlijke kanten heeft, maar het is minder zwart/wit dan jij doet overkomen.
Je kijkt waarschijnlijk alleen naar Nederland, terwijl ik wat breder kijk en dus dingen in een andere context plaats. De islam is geen lokale religie. Wat in Israël gebeurt met de Palestijnen beinvloedt bijvoorbeeld moslims aan de andere kant van de wereld. Organisaties van over de hele wereld zetten hier moskeeën en scholen op, bieden "huiswerkhulp" aan, etc. Het is naïef om te denken dat deze organisaties een heel andere islam hebben dan waar hun hoofdkantoor zit.

quote:
Tsja, religie gaat nou eenmaal gepaard met veroveringsdrang. Overigens heb ik uit alle overleveringen begrepen dat joden, christenen en moslims in betrekkelijke vrede naast elkaar leefden in het Heilige Land.
Wat voor overleveringen bedoel je? In de islamitische geschiedschrijving is kritiek verboden, want de islam is perfect. Zo vond bijvoorbeeld de eerste genocide van de 20e eeuw plaats in het M.O. onder het kalifaat, maar wordt dit ontkend. Onze geschiedenisboeken vertellen vaak een ander verhaal.
pi_102911503
quote:

[..]

Een BEETJE mot? Ze proberden heel zijn rijk te veroveren en te islamiseren. Wat ze uiteindelijk ook gelukt is.

De Reconquista was eigenlijk ook hypochondisch zeker?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:58:44 #107
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102911570
quote:
maandag 10 oktober 2011 12:53 schreef 2030rd het volgende:[/b]

[..]

Wat voor overleveringen bedoel je? In de islamitische geschiedschrijving is kritiek verboden, want de islam is perfect. Zo vond bijvoorbeeld de eerste genocide van de 20e eeuw plaats in het M.O. onder het kalifaat, maar wordt dit ontkend. Onze geschiedenisboeken vertellen vaak een ander verhaal.
Zeg dat jij nu een grap maakt:
quote:
De Namibische genocide is door de Verenigde Naties aangemerkt als de eerste genocide van de 20e eeuw.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Namibische_genocide_1904
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_102911588
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk dat je je niet moet blindstaren op wat de islam leert. Wat belangrijker is, is hoe moslims of christenen hun geloof in praktijk brengen. Jij maakt verwijten naar de islam omdat het geloof dit en dat zou voorstaan, maar in de praktijk blijkt het heel anders uit te pakken.
Oh ja? Zelfs in Turkije is het de facto onmogelijk een kerk te bouwen. In Marokko wordt je het land uitgepleurt als je iemand iets over het Christendom vertelt.
En dat zijn de 2 gematigste landen qua islam.
In geen ENKEL. Geen ENKEL islamitisch land is er een echte godsdienstvrijheid en in vele landen moeten niet-moslims dagelijks leven onder het juk van discriminatie en vervolging.
pi_102911611
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:58 schreef samvirus het volgende:

[..]

[..]

Gelukkig deden de Turken het 10 jaar later een stukje beter. 80.000 vs 1.000.000
pi_102911649
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij hebben moslims in Nederland weinig problemen met het bestaan van andere religies.
Vraag BansheeBoy eens wat zijn visie op godsdienstvrijheid is. Dat is het hypocriete: hier zeuren om alle rechten te hebben qua religiebeleving, zeggen dat het een 'samen'leving is etc. Maar in de maatschappij die hij actief nastreeft is het 1e wat er zou gebeuren dat die zelfde vrijheid wordt afgeschaft.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:02:18 #111
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102911666
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Gelukkig deden de Turken het 10 jaar later een stukje beter. 80.000 vs 1.000.000
Weet jij hoe weinig mensen wonen in Namibië:
200.000 inheemsen woonden er in Namibië ten tijden van deze genocide
pi_102911694
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:58 schreef samvirus het volgende:

[..]

[..]

Nee hoor, dat was geen grap. Blijkbaar was het dan de tweede 8-)
pi_102911727
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:04:57 #114
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102911741
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vraag BansheeBoy eens wat zijn visie op godsdienstvrijheid is. Dat is het hypocriete: hier zeuren om alle rechten te hebben qua religiebeleving, zeggen dat het een 'samen'leving is etc. Maar in de maatschappij die hij actief nastreeft is het 1e wat er zou gebeuren dat die zelfde vrijheid wordt afgeschaft.
Dus omdat BansheeBoy hypocriet is mag er geen Moskee komen in Zoetermeer?
pi_102911752
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat maakt voor de verovering door de moslims die eraan vooraf ging, niets uit.
Moslims veroverden gebieden. Goh, wat apart. Dat was een beetje gemeengoed in die tijd. Stromingen met macht ging op pad met het zwaard.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:06:09 #116
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_102911762
Enigszins offtopic, maar als je in Zoetermeer woont, heb je volgens mij wel over andere horizonvervuiling te zeuren dan "alleen" over een moskee. :P
Smell the flowers while you can....
pi_102911768
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh ja? Zelfs in Turkije is het de facto onmogelijk een kerk te bouwen. In Marokko wordt je het land uitgepleurt als je iemand iets over het Christendom vertelt.
En dat zijn de 2 gematigste landen qua islam.
In geen ENKEL. Geen ENKEL islamitisch land is er een echte godsdienstvrijheid en in vele landen moeten niet-moslims dagelijks leven onder het juk van discriminatie en vervolging.
Ik doelde vooral op de situatie in Nederland. Wat er in Turkije gebeurt, hebben wij niet zoveel te maken.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:07:22 #118
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102911799
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:06 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Enigszins offtopic, maar als je in Zoetermeer woont, heb je volgens mij wel over andere horizonvervuiling te zeuren dan "alleen" over een moskee. :P
Je hebt gelijk :Y
8 jaar woon ik al in "079" :')
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:12:22 #119
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_102911949
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:07 schreef samvirus het volgende:

[..]

Je hebt gelijk :Y
8 jaar woon ik al in "079" :')
Heb er zelf ook acht jaar gewoond. Vraag me nog dagelijks af hoe ik het vol heb gehouden (serieus)! ;)
pi_102911980
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik doelde vooral op de situatie in Nederland. Wat er in Turkije gebeurt, hebben wij niet zoveel te maken.
Nee omdat die regels hier niet gelden.
pi_102912030
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:53 schreef 2030rd het volgende:

Mijn punt is dus dat ondanks dat de meeste moslims hier in Nederland helemaal niet mee bezig zijn, dat dit weinig uitmaakt. Zolang de ideologie niet aangepakt wordt hebben de extremisten een oneindige instroom van nieuwelingen. Die minderheid kan het wel degelijk verpesten voor de rest en heeft dat ook talloze malen gedaan. Ze pogen aan te tonen dat de niet-islamitische wetten niet werken voor moslims, en bieden dan de sharia als alternatief.
In elk geislamiseerd land heeft de kleine extreme minderheid wetten doorgedrukt over de ruggen van de gematigde moslims heen. Een klein groepje extremisten kan dus zeer gevaarlijk zijn, en naar deze groep mensen moeten we kijken, ongeacht hoeveel gematigde moslims er zijn. Kijk maar naar landen als Afghanistan; de meerderheid vd moslims daar wilt een gewoon normaal leven, maar de kleine groep extremisten hebben van Afghanistan een islamistenhol gemaakt.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:15:11 #122
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102912038
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:12 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Heb er zelf ook acht jaar gewoond. Vraag me nog dagelijks af hoe ik het vol heb gehouden (serieus)! ;)
"Ik haat Zoetermeer niet, maar ik hou er ook niet van"
Gelukkig wel goede OV
pi_102912067
quote:
15s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Een BEETJE mot? Ze proberden heel zijn rijk te veroveren en te islamiseren. Wat ze uiteindelijk ook gelukt is.

De Reconquista was eigenlijk ook hypochondisch zeker?
Ja, echt vreemd dat dat gebeurde in de Middeleeuwen.
pi_102912115
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moslims veroverden gebieden. Goh, wat apart. Dat was een beetje gemeengoed in die tijd. Stromingen met macht ging op pad met het zwaard.
Het probleem is dat wij leren dat dat een slechte periode was in onze geschiedenis.
Terwijl in de islam dit als beste periode geleerd wordt, een periode van "vrede" , en de islam nog steeds leert ditzelfde doel na te streven.

Tevens was het niet alleen met het zwaard, het is een demografische strijd die generaties duurt. Zo mogen bijvoorbeeld bestaande kerken blijven staan, maar mogen ze niet gerepareerd worden en mogen er geen nieuwe gebouwd worden. Niet-moslims mogen niet trouwen met moslims, (behalve een vrouw met een moslim en haar kinderen zijn dan automatisch moslim). Zo zijn er talloze regels in de sharia met het doel om de niet-moslims uit te vagen. In de gehele islamitische wereld bestaan dit soort regels nog steeds, meest recent kun je dit zien in het nieuws over Egypte.
pi_102912136
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, echt vreemd dat dat gebeurde in de Middeleeuwen.
Wat raar dat de gelovigen van die andere 2.000 religies ten tijde van de Middeleeuwen hun religie niet op zo'n grote schaal met geweld hebben doorgedrukt.

Ligt het echt aan de tijdsperiode of aan de religies zelf?
pi_102912140
quote:
Het verhaal ging toch dat Zoetermeer die kerk van 7e dags adventisten of zo had toegstaan om zodoende te voldoen aan de eis van zoveel gebedshuizen en zo wou voorkomen dat er een moskee kwam?
Toch staat er al 1 en is er nu dus al een 2e gepland.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:20:13 #127
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_102912193
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:15 schreef samvirus het volgende:

[..]

"Ik haat Zoetermeer niet, maar ik hou er ook niet van"
Gelukkig wel goede OV
Nee, sorry, ik moet toch echt wel zeggen dat ik het onderhand wel haat. :P
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:20:17 #128
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102912198
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het verhaal ging toch dat Zoetermeer die kerk van 7e dags adventisten of zo had toegstaan om zodoende te voldoen aan de eis van zoveel gebedshuizen en zo wou voorkomen dat er een moskee kwam?
Toch staat er al 1 en is er nu dus al een 2e gepland.
Bedoel jij die kleine moskee in Meerzicht die in de fik is gestoken is en beklad en voor de Marokkaanse gemeenschap bedoeld is?
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:20:42 #129
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102912214
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:20 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik moet toch echt wel zeggen dat ik het onderhand wel haat. :P
Ieder zijn ding toch, welke school zat jij?
pi_102912217
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat raar dat de gelovigen van die andere 2.000 religies ten tijde van de Middeleeuwen hun religie niet op zo'n grote schaal met geweld hebben doorgedrukt.

Ligt het echt aan de tijdsperiode of aan de religies zelf?
Het christendom werd in de vroege Middeleeuwen toch echt met het zwaard verspreid in Europa. Een Clovis was bijvoorbeeld echt geen lieverdje.
pi_102912219
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:17 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Het probleem is dat wij leren dat dat een slechte periode was in onze geschiedenis.
Terwijl in de islam dit als beste periode geleerd wordt, een periode van "vrede" , en de islam nog steeds leert ditzelfde doel na te streven.

Tevens was het niet alleen met het zwaard, het is een demografische strijd die generaties duurt. Zo mogen bijvoorbeeld bestaande kerken blijven staan, maar mogen ze niet gerepareerd worden en mogen er geen nieuwe gebouwd worden. Niet-moslims mogen niet trouwen met moslims, (behalve een vrouw met een moslim en haar kinderen zijn dan automatisch moslim). Zo zijn er talloze regels in de sharia met het doel om de niet-moslims uit te vagen. In de gehele islamitische wereld bestaan dit soort regels nog steeds, meest recent kun je dit zien in het nieuws over Egypte.
Turkije na WOI: 20% christenen.
Turkije nu: 0,1% christenen.

En Turkije is daar geen uitzondering in. Ook in Egypte waar de grootste groep woont liggen ze zwaar onder vuur.
pi_102912235
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:20 schreef samvirus het volgende:

[..]

Bedoel jij die kleine moskee in Meerzicht die in de fik is gestoken is en beklad en voor de Marokkaanse gemeenschap bedoeld is?
Er schijnt er ergens 1 te staan, weet niet waar maar had idd gelezen dat er een 1 beklad was. In de fik dacht ik niet hoor.
pi_102912264
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:14 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In elk geislamiseerd land heeft de kleine extreme minderheid wetten doorgedrukt over de ruggen van de gematigde moslims heen. Een klein groepje extremisten kan dus zeer gevaarlijk zijn, en naar deze groep mensen moeten we kijken, ongeacht hoeveel gematigde moslims er zijn. Kijk maar naar landen als Afghanistan; de meerderheid vd moslims daar wilt een gewoon normaal leven, maar de kleine groep extremisten hebben van Afghanistan een islamistenhol gemaakt.
Inderdaad. Net zoals wij geloven dat democratie ons ten goede komt, geloven moslims dat de islam hun maatschappij ten goede komt. En wij zijn te politiek correct om hen uit die illusie te helpen. Sterker nog, wij zijn zó politiek correct dat we vaak genoeg de radicale moslims als gematigden bestempeld hebben, en hen gesteund hebben.
pi_102912280
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het christendom werd in de vroege Middeleeuwen toch echt met het zwaard verspreid in Europa. Een Clovis was bijvoorbeeld echt geen lieverdje.
Ja, we weten allemaal dat het christendom en de islam de gewelddadigste religies aller tijden zijn. Iets met intolerantie en de drang naar geweld. Aan de andere kant, de gelovigen van die 2000 andere religies hebben ten tijde van de Middeleeuwen hun religie niet in dezelfde mate hun religie met geweld verspreid.

Dus daarom mijn vraag: ligt het aan de tijdsperiode (de Middeleeuwen), zoals jij beweert, of ligt het aan de desbetreffende religies zelf, specifiek het christendom en de islam?
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 13:25:04 #135
341203 3-voud
pi_102912339
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat lul je dan?
Je zit die verovering van moslims te bagatelliseren maar op die van de Christen erna heb je kritiek.

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trol.
pi_102912352
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:22 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Inderdaad. Net zoals wij geloven dat democratie ons ten goede komt, geloven moslims dat de islam hun maatschappij ten goede komt. En wij zijn te politiek correct om hen uit die illusie te helpen. Sterker nog, wij zijn zó politiek correct dat we vaak genoeg de radicale moslims als gematigden bestempeld hebben, en hen gesteund hebben.
Het heeft allemaal met informatie en kennis te maken. Het gros vd Nederlanders weet niets van de islam; daarom denkt men dat het "gewoon" een vredige sprookjesreligie is.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:25:34 #137
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102912361
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Er schijnt er ergens 1 te staan, weet niet waar maar had idd gelezen dat er een 1 beklad was. In de fik dacht ik niet hoor.
Molotovcocktail 2x maal in dezelfde moskee
pi_102912364
quote:
Ik reed er laatst doorheen en werd misselijk. De stadsbouw en architectuur is afschuwelijk.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:26:11 #139
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102912378
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:25 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Ik reed er laatst doorheen en werd misselijk. De stadsbouw en architectuur is afschuwelijk.
Laat mij eens raden: Driemanspolder, Palenstein en Meerzicht?
pi_102912393
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:25 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wat lul je dan?
Je zit die verovering van moslims te bagatelliseren maar op die van de Christen erna heb je kritiek.
Nee, ik stel slechts vast dat de islam niet alleen stond in zijn gewelddadige verspreidingsdrang. Ik neem het beide stromingen niet kwalijk, net zoals ik de Romeinen het ook niet kwalijk nam dat zij Europa onder de voet liepen.
pi_102912399
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:25 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het heeft allemaal met informatie en kennis te maken. Het gros vd Nederlanders weet niets van de islam; daarom denkt men dat het "gewoon" een vredige sprookjesreligie is.
Ja vroeger werd immers de leugen verspreid dat islam 'vrede' betekent. Want ja, de echte betekenis 'onderwerping' klinkt wat minder lief he?
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:27:46 #142
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_102912439
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:20 schreef samvirus het volgende:

[..]

Ieder zijn ding toch, welke school zat jij?
Geen school. :) Ik woonde er als (jong) volwassene. En je hebt gelijk hoor. Iedereen zijn eigen ding. :)
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:27:59 #143
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_102912449
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:25 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dit ja. :P
pi_102912458
quote:
3s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, we weten allemaal dat het christendom en de islam de gewelddadigste religies aller tijden zijn. Iets met intolerantie en de drang naar geweld. Aan de andere kant, de gelovigen van die 2000 andere religies hebben ten tijde van de Middeleeuwen hun religie niet in dezelfde mate hun religie met geweld verspreid.

Dus daarom mijn vraag: ligt het aan de tijdsperiode (de Middeleeuwen), zoals jij beweert, of ligt het aan de desbetreffende religies zelf, specifiek het christendom en de islam?
Het heeft vooral met de omvang te maken. Zowel het christendom als de islam groeide uit tot een omvangrijke religie. Dat leidde er blijkbaar toe dat reli's de behoefte krijgen om de hele wereld te besmetten met hun achterlijkheid.
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 13:28:33 #145
341203 3-voud
pi_102912467
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik stel slechts vast dat de islam niet alleen stond in zijn gewelddadige verspreidingsdrang. Ik neem het beide stromingen niet kwalijk, net zoals ik de Romeinen het ook niet kwalijk nam dat zij Europa onder de voet liepen.
quote:

[..]

:|W
pi_102912474
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en dus? Je noemt het Apartheidsregime in Zuid-Afrika toch ook niet betrekkelijk vredig omdat in diezelfde tijd de Nazi's een nog erger regime hadden?
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:29:29 #147
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102912505
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, en dus? Je noemt het Apartheidsregime in Zuid-Afrika toch ook niet betrekkelijk vredig omdat in diezelfde tijd de Nazi's een nog erger regime hadden?
Ik heb nergens het woord vredig gelezen?
pi_102912530
quote:
15s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:02 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij moet je geen grote gebedshuizen in bestaande woonwijken inpassen. Of je houdt het kleinschalig binnen de wijk, OF je kiest voor grote nieuwbouw, maar dan niet middenin een woonwijk.
Snap ik ook niet nee. Gooi die troep lekker op een industrieterrein. Niemand behalve moslims willen bij een moskee wonen en je bouwt toch ook geen nieuw voetbalstadion in een woonwijk? :?
pi_102912566
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:26 schreef samvirus het volgende:

[..]

Laat mij eens raden: Driemanspolder, Palenstein en Meerzicht?
Ik weet eigenlijk niet hoe de straten heten daar, ik geloof dat ik langs het centrum reed. Ik zag een groepje mensen fietsen over een metalen catwalk aan de zijkant van een lelijk gebouw.
pi_102912567
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het heeft vooral met de omvang te maken. Zowel het christendom als de islam groeide uit tot een omvangrijke religie. Dat leidde er blijkbaar toe dat reli's de behoefte krijgen om de hele wereld te besmetten met hun achterlijkheid.
En hoe werden ze groot? Door geweld.

In principe kan elke religie groot geworden, als je maar de juiste hoeveelheid geweld gebruikt, en dat hebben christenen en moslims prima onder de knie gekregen. Van het boeddhisme kan je ook de grootste religie ter wereld maken, als je maar flink wat geweld gebruikt. Maar goed, dit is niet altijd gebeurd.

Punt is, je geeft kritiek op de christelijke wantoestanden, maar je bagatelliseert de islamitische wantoestanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')