abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102899895
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:28 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Omdat dat hetzelfde is als tegen de sigarenboer te zijn, onzin dus.
Bij de sigarenboer weet je in ieder geval wat je daar kunt kopen.

Misschien bij de moskeeën ook waarschuwingsborden plaatsen?

"Geloven is gevaarlijk voor uw gezondheid!"
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 22:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hier geloof ik helemaal niets van. Uit de lucht gegrepen cijfers, speculatieve argumentatie en foutieve gevolgtrekkingen. :')
Dagje Den Haag doen. Begin je tour in de Schilderswijk.
pi_102899934
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 22:21 schreef Life2.0 het volgende:
Maar 100% van de moslims is conservatief, ze hangen een eeuwenoud sprookje aan _O- /inkopper
Hear , hear.
pi_102900062
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:06 schreef Smoofie het volgende:

[..]

lolwut ?
"Hear , hear?" Ken je niet?
  zondag 9 oktober 2011 @ 23:16:22 #79
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_102900093
quote:
15s.gif Op zondag 9 oktober 2011 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Uiteraard. Wij werken en betalen belasting en jullie doen wat terug voor het feit dat we Nederland al putjescheppend hebben geholpen aan de opbouw. :{

:{²
oh; ik werk niet en betaal geen belasting? Dat doen alleen moslims? :?
En toen was er niets!
pi_102900286
Is werken en belasting betalen iets bijzonders dan?

Volgens mij is dat vrij logisch als je in je onderhoud wilt voorzien.
  zondag 9 oktober 2011 @ 23:22:34 #81
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102900367
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:16 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Je moet ze op je blote knietjes danken voor alles wat ze voor dit landhebben gedaan :Y
  zondag 9 oktober 2011 @ 23:26:14 #82
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102900514
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:22 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je moet ze op je blote knietjes danken voor alles wat ze voor dit landhebben gedaan :Y
:D
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 10 oktober 2011 @ 00:41:32 #83
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_102902755
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:16 schreef IemandNiemand het volgende:
Ik vind iemand die zich netjes aan alle regels houdt en inderdaad ook belasting betaald en werkt, recht heeft op een aardig behandeling van derden. Zo'n iemand is onderdeel van de samenleving. Ik ben zelf een voorbeeld burger, op alle mogelijke manieren, toch zouden veel Fok!kers het niet erg vinden als ik wat langer zou "slapen". Om maar een voorbeeld te noemen. :{

Ja. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 10 oktober 2011 @ 00:48:12 #84
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102902903
quote:
15s.gif Op maandag 10 oktober 2011 00:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind iemand die zich netjes aan alle regels houdt en inderdaad ook belasting betaald en werkt, recht heeft op een aardig behandeling van derden. Zo'n iemand is onderdeel van de samenleving. Ik ben zelf een voorbeeld burger, op alle mogelijke manieren, toch zouden veel Fok!kers het niet erg vinden als ik wat langer zou "slapen". Om maar een voorbeeld te noemen. :{

Ja. :{

Pics van je vrouw?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 10 oktober 2011 @ 01:01:55 #85
207372 bastibro
I`ll get there
pi_102903245
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:34 schreef Clan het volgende:
Ik zie ook wel eens een gebouw liggen van de vrijmetselaars, ik weet totaal niet wat ze binnen doen, maar ik heb er net zoveel problemen mee.
Een gebouw voor vrijmetselaars is idd vergelijkbaar met een moskee _O-
pi_102904352
Wat een droevige mensen zitten er toch op "FOK!" denken dat er gelijk anti westerse al Qaida tafarelen gaan gebeuren.
Triestheid ten top en mijn gevoel word weer eens bevestigd driekwart van FOK! is gewoon een wereldvreemde kneus met geen een weet van wat een moslim is en wat een kleine irritante Marrokaan is van vijftien jaar.
pi_102904840
quote:
15s.gif Op zondag 9 oktober 2011 21:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is toch een samenleving? Dan moet iedereen een steentje bijdragen. Je bent als groep altijd gebaat bij het kweken van goodwill. :{

Jaja, een samenleving als het je uitkomt. In die moskee wordt nb gepredikt dat godsdienstvrijheid helemaal niet mag bestaan in de huidige vorm hier. En al helemaal niet voor niet-Abrahamitische religies.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102904918
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aan de borreltafel werkt het misschien wel zo simpel. In de praktijk zal er vermoedelijk een planologische procedure gevoerd moeten worden, dit zijn openbare procedures waarbij er ruimte is voor bezwaar en beroep en waarbij op een gegeven moment de gemeenteraad ook haar akkoord moet geven.

Dit moet eerst afgerond worden voor er een bouwvergunning afgegeven kan worden (waartegen ook weer bezwaar gemaakt kan worden)
Is allemaal al geregeld...bezwaren worden wel in behandeling genomen maar door ambtenaren verder behandeld, dan weet je het zelf wel. Pro forma gedrag...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_102905021
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 07:45 schreef cempexo het volgende:

[..]

Is allemaal al geregeld...bezwaren worden wel in behandeling genomen maar door ambtenaren verder behandeld, dan weet je het zelf wel. Pro forma gedrag...
Tja tegen zulk mooi complotdenken kan ik ook niet op :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102905556
quote:
15s.gif Op zondag 9 oktober 2011 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Uiteraard. Wij werken en betalen belasting en jullie doen wat terug voor het feit dat we Nederland al putjescheppend hebben geholpen aan de opbouw. :{

Gek, ik heb altijd geleerd dat Nederland alweer opgebouwd was, voor dat "jullie" in grote getalen hier naar toe gehaald werden. Bovendien gebeurde dat niet omdat "Nederlanders geen smerig werk meer wilden doen", maar omdat Nederlandse werkgevers niet meer zo'n zin hadden om marktconforme salarissen te betalen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_102905675
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 07:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jaja, een samenleving als het je uitkomt. In die moskee wordt nb gepredikt dat godsdienstvrijheid helemaal niet mag bestaan in de huidige vorm hier. En al helemaal niet voor niet-Abrahamitische religies.
Ik wist niet dat jij een fervent moskee-bezoeker bent. Had ik niet achter je gezocht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102906345
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:20 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Oh ja?
Waarom niet?
pi_102907510
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wist niet dat jij een fervent moskee-bezoeker bent. Had ik niet achter je gezocht.
Vraag het ze eens. Ze zullen het niet ontkennen hoor.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102907565
quote:
14s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

De moskee hier om de hoek staat achter een kerk die tweemaal per zondag afgetopt vol zit.
Welke stad en kerk is dat?

Ben ik nog steeds benieuwd naar.
pi_102909022
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vraag het ze eens. Ze zullen het niet ontkennen hoor.
Volgens mij hebben moslims in Nederland weinig problemen met het bestaan van andere religies.
pi_102909146
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij hebben moslims in Nederland weinig problemen met het bestaan van andere religies.
Dit is wat hij werkelijk zei:

quote:
In die moskee wordt nb gepredikt dat godsdienstvrijheid helemaal niet mag bestaan in de huidige vorm hier. En al helemaal niet voor niet-Abrahamitische religies.
En dat is correct. Het is idd erg waarschijnlijk dat moslims in Nederland weinig problemen hebben met het bestaan van andere religies. Maar dat doet niets af aan wat de islam leert. De islam heeft haar eigen model van de samenleving die zij nastreeft, met aangewezen, onderdanige plekken voor de andere religies. In geen enkel land waar moslims de meerderheid uitmaken genieten niet-moslims of andere religies een gelijkwaardige rechtelijke status. Zo leert de islam dat nu eenmaal. En daarom dienen wij er verstandig aan te doen te eisen dat deze islam dit niet hier gaat preken, sterker nog, dat wij eisen dat er actief TEGEN gepreekt wordt. Tot die tijd is het zeer verstandig om deze moskee niet te verwelkomen.
pi_102909293
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:28 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dit is wat hij werkelijk zei:

[..]

En dat is correct. Het is idd erg waarschijnlijk dat moslims in Nederland weinig problemen hebben met het bestaan van andere religies. Maar dat doet niets af aan wat de islam leert. De islam heeft haar eigen model van de samenleving die zij nastreeft, met aangewezen, onderdanige plekken voor de andere religies. In geen enkel land waar moslims de meerderheid uitmaken genieten niet-moslims of andere religies een gelijkwaardige rechtelijke status. Omdat dat nu eenmaal is wat de islam leert.
Ik vind persoonlijk dat je je niet moet blindstaren op wat de islam leert. Wat belangrijker is, is hoe moslims of christenen hun geloof in praktijk brengen. Jij maakt verwijten naar de islam omdat het geloof dit en dat zou voorstaan, maar in de praktijk blijkt het heel anders uit te pakken. Je moet beseffen dat religie geen vaststaand iets is. Katholieken van tegenwoordig zijn niet de katholieken van vijf eeuwen geleden. Ondanks dat zij nog steeds in hetzelfde boek geloven.

Sowieso begrijp ik niet goed wat de islam onderwijst. Want in de periode voor de Kruistochten leefden moslims, christenen en joden betrekkelijk vredig naast elkaar in het Midden-Oosten. Toen kon het dus wel, ondanks dat de islam blijkbaar iets compleet anders onderwijst. Of zie ik dat verkeerd?

Reken mensen af op hun daden.
pi_102909875
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk dat je je niet moet blindstaren op wat de islam leert. Wat belangrijker is, is hoe moslims of christenen hun geloof in praktijk brengen. Jij maakt verwijten naar de islam omdat het geloof dit en dat zou voorstaan, maar in de praktijk blijkt het heel anders uit te pakken. Je moet beseffen dat religie geen vaststaand iets is. Katholieken van tegenwoordig zijn niet de katholieken van vijf eeuwen geleden. Ondanks dat zij nog steeds in hetzelfde boek geloven.
Hun cultuur is van de islam afgeleid. Het is dus niet slechts een kwestie van theorie uit een paar boekjes. Al kennen veel moslims de boekjes niet, het zit nog steeds in de cultuur. En de praktijk is dat er geen enkel islamitisch land is dat mensenrechten erkent of dat niet-moslims gelijkwaardig behandeld. Blijkbaar zie jij deze praktijk door een roze bril. In Nederland kun je dit nog wel even volhouden. Ik wijs er slechts op dat het niet veel goeds beloofd, vooral wanneer we dit probleem niet erkennen en er dus ook niks aan doen.

quote:
Sowieso begrijp ik niet goed wat de islam onderwijst. Want in de periode voor de Kruistochten leefden moslims, christenen en joden betrekkelijk vredig naast elkaar in het Midden-Oosten. Toen kon het dus wel, ondanks dat de islam blijkbaar iets compleet anders onderwijst. Of zie ik dat verkeerd?
De kruistochten waren een reactie op eeuwenlange islamitische veroveringen. Dus nee, ze leefden niet vredig naast elkaar. Er was onmiddelijk oorlog vanaf het moment dat Mohammed deze begon, tijdens zijn eigen leven. Het leven van Mohammed is het "patroon" waar de islam van afgeleid is.
pi_102910100
Als ik het goed begrijp, wordt het een flinke moskee die een grote groep gelovigen moet bedienen. Ik kan me dan best voorstellen dat buurtbewoners hun hakken in het zand zetten. Hun omgeving verandert er flink door. Je krijgt flink meer verkeer, eventuele (geluids)overlast en in het slechtste geval zelfs waardedaling van je woning.

Ik keek op de moskeewijzer of er in mijn buurt ook moskeeën zijn. Ik blijk tussen twee moskeeën in te wonen, op een steenworp afstand. Nog nooit iets van gemerkt, laat staan last van gehad. Maar dat komt vast omdat het kleine, bescheiden ruimtes zijn in plaats van grote gebedshuizen waar duizenden mensen op afkomen.

Volgens mij moet je geen grote gebedshuizen in bestaande woonwijken inpassen. Of je houdt het kleinschalig binnen de wijk, OF je kiest voor grote nieuwbouw, maar dan niet middenin een woonwijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2011 12:24:47 ]
pi_102910146
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:53 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Hun cultuur is van de islam afgeleid. Het is dus niet slechts een kwestie van theorie uit een paar boekjes. Al kennen veel moslims de boekjes niet, het zit nog steeds in de cultuur. En de praktijk is dat er geen enkel islamitisch land is dat mensenrechten erkent of dat niet-moslims gelijkwaardig behandeld. Blijkbaar zie jij deze praktijk door een roze bril. In Nederland kun je dit nog wel even volhouden. Ik wijs er slechts op dat het niet veel goeds beloofd, vooral wanneer we dit probleem niet erkennen en er dus ook niks aan doen.
Jij lijkt ervan uit te gaan dat er geen gematigde islam bestaat. Nu ben ik alles behalve een expert op het gebied van de islam, dus over de inhoud van de koran kan ik geen zinnig woord zeggen. Ik kijk slechts naar de praktijk en dan met name in Nederland. Wat ik het afgelopen decennium heb gezien zijn een handjevol extremisten a la Mohammed B die van zich laten gelden. Het gaat hier echter om een zeer beperkt aantal. Het gros van de moslims lijkt zich echter tot op zekere hoogte aan te passen. Ja, we hebben problemen met Marokkaanse jongens, maar dat heeft mijns inziens weinig met de lessen in de Koran te maken. Ik heb in ieder geval niet het idee dat die jongens Nederland om willen vormen tot een islamitische heilstaat.

Ik ontken niet dat de islam dubieuze kanten heeft. Ook dat heeft de praktijk uitgewezen. Ik geloof echter in het zelfreinigend vermogen van religieuzen. Ook katholieken en protestanten hebben een verandering ondergaan. En dat geldt in mindere mate ook voor moslims. Ja, er lopen hier gekken rond jouw angstverhalen lijken te bevestigen, maar het gaat hierbij om een kleine groep. In de meest duistere scenario's zou het moslim-extremisme in Nederland groeien na 9/11, maar daarvan lijkt totaal geen sprake.

Jij benadert de zaak in mijn optiek te eenzijdig. Je projecteert jouw kennis over de islam (helaas moet ik je op je woord geloven, want ik heb geen idee of je de waarheid spreekt) op de maatschappij, waar je geheel voorbij gaat aan overige ontwikkelingen. Je ziet de koran en de kwade passages en concludeert daaruit dat de religie een gevaar vormt. Je negeert ontwikkelingen in de samenleving die het tegendeel bewijzen terwijl je het dragen van een boerka beschouwt als een bewijs van jouw gelijk.

Ik wil best geloven dat de islam gevaarlijke kanten heeft, maar het is minder zwart/wit dan jij doet overkomen.

quote:
De kruistochten waren een reactie op eeuwenlange islamitische veroveringen. Dus nee, ze leefden niet vredig naast elkaar. Er was onmiddelijk oorlog vanaf het moment dat Mohammed deze begon, tijdens zijn eigen leven. Het leven van Mohammed is het "patroon" waar de islam van afgeleid is.
Tsja, religie gaat nou eenmaal gepaard met veroveringsdrang. Overigens heb ik uit alle overleveringen begrepen dat joden, christenen en moslims in betrekkelijke vrede naast elkaar leefden in het Heilige Land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')