abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:04:09 #26
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102875513
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh vast maar rationeel gezien is de 'overlast' vrij vergelijkbaar.
Klopt. Maar ik vind het gewoon niet passen in Nederland :{. Van mij mogen ze een Moskee hebben, maar dan wel met westerse/Nederlandse architectuur.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:05:38 #27
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_102875573
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:04 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik vind het gewoon niet passen in Nederland :{. Van mij mogen ze een Moskee hebben, maar dan wel met westerse/Nederlandse architectuur.
Ok, als dat het enige probleem is. We voelen ons niet te groot om ons wat dit betreft aan te passen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_102875699
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:04 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Haha ja over smaak valt niet te twisten :P. Maar een Moskee zou inderdaad wel aan de redelijke eisen van welstand moeten voldoen inderdaad. Maar goed ook van Nederlandse architecten is heel veel bagger gebouwd hoor dus dat zegt niet zoveel :+.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102876478
quote:
15s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ok, als dat het enige probleem is. We voelen ons niet te groot om ons wat dit betreft aan te passen. :{
Doe het dan eens.
pi_102876857
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:31 schreef Specularium het volgende:

[..]

Doe het dan eens.
veel moskees zijn gekomen in verbouwde andere panden als scholen, kerken etc. Dan ben je er op dat punt toch al voor een flink deel?
pi_102877012
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Om maar weer eens de vergelijking met kerken uit de kast te trekken daarvan zijn er afhankelijk van de regio nog 10 tot 50 keer zoveel kerken in de aanbieding :P.
Oke , gaan we vergelijken:

Hoe lang staan die kerken daar al?

En hoe vol zitten ze nog?

Juist ja.
pi_102877303
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

veel moskees zijn gekomen in verbouwde andere panden als scholen, kerken etc. Dan ben je er op dat punt toch al voor een flink deel?
Dat is bij gebrek aan beter omdat er geen andere locaties zijn.
pi_102878614
Idd geen moskee.
Je wilt als vrouw gewoon wel westers gekleed in je buurt kunnen lopen zonder verbaal misbruik van die caprafielen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_102878785
Ik zie ook wel eens een gebouw liggen van de vrijmetselaars, ik weet totaal niet wat ze binnen doen, maar ik heb er net zoveel problemen mee.
  zondag 9 oktober 2011 @ 16:55:06 #35
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102879440
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Om maar weer eens de vergelijking met kerken uit de kast te trekken daarvan zijn er afhankelijk van de regio nog 10 tot 50 keer zoveel kerken in de aanbieding :P.
Kerken die overbodig zijn mogen van mij ook afgebroken worden. Ik kan me niet voorstellen dat je niet met de helft van die kerken kan. Daar komt echter het -goede- argument dat die kergangers daar veelal al jaaaaren komen, en gehecht zijn aan die plek. Afbreken wat niet noodzakelijk meer is, is wat anders als iets bouwen wat niet noodzakelijk is. Zeker als het bouwen mensen meer overlast bezorgd. En ik kan me niet voorstellen dat al die moskees in Den Haag, Zoetermeer en Delft, allemaal binnen redelijke afstand van de plek waar de moskee moet komen, helemaal vol zitten. Laat ze dan daarnaartoe gaan, in plaats van anderen last bezorgen.
Laffe huichelaar
pi_102879873
Die kerken die in principe weg zouden kunnen vallen dan weer vaak onder monumentenzorg.
  zondag 9 oktober 2011 @ 17:09:19 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102879939
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:29 schreef desiredbard het volgende:
Idd geen moskee.
Je wilt als vrouw gewoon wel westers gekleed in je buurt kunnen lopen zonder verbaal misbruik van die caprafielen
Wat zijn dat? Van Dale kent het woord niet en Google geeft maar drie resultaten, waarvan 1 in het Spaans.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_102880354
Is het redelijk om van de Chinezen te verwachten dat zij net zoveel Westerse, Afrikaanse en Russische cultuur hebben in China, als inheemse Chinese cultuur? Dat zou toch "eerlijk" zijn, alles van iedereen evenveel?

Mensen die dit soort idealen hebben zijn gevaarlijk naïef. China zou China niet meer zijn, en Nederland niet meer Nederland als we dit doortrekken naar beleid.
pi_102880442
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:45 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Oke , gaan we vergelijken:

Hoe lang staan die kerken daar al?

En hoe vol zitten ze nog?

Juist ja.
De moskee hier om de hoek staat achter een kerk die tweemaal per zondag afgetopt vol zit.
pi_102880571
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Kerken die overbodig zijn mogen van mij ook afgebroken worden. Ik kan me niet voorstellen dat je niet met de helft van die kerken kan. Daar komt echter het -goede- argument dat die kergangers daar veelal al jaaaaren komen, en gehecht zijn aan die plek. Afbreken wat niet noodzakelijk meer is, is wat anders als iets bouwen wat niet noodzakelijk is. Zeker als het bouwen mensen meer overlast bezorgd. En ik kan me niet voorstellen dat al die moskees in Den Haag, Zoetermeer en Delft, allemaal binnen redelijke afstand van de plek waar de moskee moet komen, helemaal vol zitten. Laat ze dan daarnaartoe gaan, in plaats van anderen last bezorgen.
Stel je katholieken ook voor hun kerk te delen met vrijgemaakt gereformeerden :P?
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:02:19 #41
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102881587
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja, in Amsterdam op de rozengracht volgens mij staat er één in een oude Rooms-katolieke kerk :)
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_102881706
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:29 schreef desiredbard het volgende:
Idd geen moskee.
Wat een bullshit, ik woon nog geen honderd meter van een Marokkaanse moskee en mijn vriendin of buurvrouw zijn nog nooit lastig gevallen door de moskee gangers.
Moskee gangers zijn vaak fatsoenlijke mensen die daar komen om te bidden, niks meer en niks minder.
Er is wel een minpuntje en dat is het parkeren, maarja dat is niet hun probleem daar moet de gemeente maar wat aan doen.
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:20:13 #43
181126 MouzurX
Misschien?
pi_102882144
Altijd frappant dat je niet tegen een moskee mag zijn omdat het een moskee is.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_102882366
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:20 schreef MouzurX het volgende:
Altijd frappant dat je niet tegen een moskee mag zijn omdat het een moskee is.
Omdat dat hetzelfde is als tegen de sigarenboer te zijn, onzin dus.
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:33:37 #45
181126 MouzurX
Misschien?
pi_102882468
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:28 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Omdat dat hetzelfde is als tegen de sigarenboer te zijn, onzin dus.
Mits het een normaal gebouw is wel ja, en geen groot lelijk gebouw dat totaal niet bij de nederlandse bebouwing past.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_102882651
quote:
14s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:33 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Mits het een normaal gebouw is wel ja, en geen groot lelijk gebouw dat totaal niet bij de nederlandse bebouwing past.
Juist nu word daar veel aandacht aan besteed.
pi_102882888
Maak je niet druk, de zaak is allang beklonken, tekeningen zijn gemaakt, de bouwvergunning is toegezegd, de stenen zijn besteld en de burger worden wat zgn inspraakavonden gegund en wordt verder een oor aangenaaid.

Zo simpel werkt het.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_102883338
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:52 schreef cempexo het volgende:
Maak je niet druk, de zaak is allang beklonken, tekeningen zijn gemaakt, de bouwvergunning is toegezegd, de stenen zijn besteld en de burger worden wat zgn inspraakavonden gegund en wordt verder een oor aangenaaid.

Zo simpel werkt het.
Aan de borreltafel werkt het misschien wel zo simpel. In de praktijk zal er vermoedelijk een planologische procedure gevoerd moeten worden, dit zijn openbare procedures waarbij er ruimte is voor bezwaar en beroep en waarbij op een gegeven moment de gemeenteraad ook haar akkoord moet geven.

Dit moet eerst afgerond worden voor er een bouwvergunning afgegeven kan worden (waartegen ook weer bezwaar gemaakt kan worden)
pi_102883396
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:52 schreef cempexo het volgende:

Zo simpel werkt het.
Niet altijd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westermoskee

En deze moskee staat in een gebied waar de meerderheid van de bewoners moslim is.
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:09:22 #50
165512 MASD
Music is dead.
pi_102883412
quote:
14s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:33 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Oh God, Nederlanders altijd met het overal bij moeten kunnen passen. Elk huis, elke stad hier is al hetzelfde. Je zou denken dat gebouwen die anders zijn juist een warm welkom zouden krijgen.
Long live music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')