abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:47:19 #1
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102859926
quote:
De gemeente Zoetermeer stuit op felle weerstand van omwonenden van de Roggeakker in Seghwaert. Er liggen plannen klaar om hier binnen korte tijd een moskee te laten verijzen, maar buurtbewoners zien dit absoluut niet zitten. Ook Trots Zoetermeer en Lijst Hilbrand Nawijn zetten hun vraagtekens bij de plannen van de gemeente.

Gisteravond organiseerde de gemeente Zoetermeer in het Wapen van Zoetermeer een bijeenkomst voor bewoners uit de wijk Seghwaert. Niet vanwege de plannen die er zijn om een moskee te bouwen, maar om het WOP (Wijk Ontwikkelings Plan) te presenteren. Toch was er voor de aanwezige bewoners van de wijk maar één gespreksonderwerp: de moskee.
De WOP-presentatie werd ingeleid door wethouder Hans Haring (D66), maar hij had zichtbaar moeite met het zijn inleiding. Om de haverklap werd hij onderbroken door boze en verontwaardigde buurtbewoners. Dit omdat de gemeente de dag ervoor een ongeadresseerde brief aan de bewoners van Seghwaert heeft gestuurd over de komst van de moskee.
De verontwaardiging zit hem volgens de meeste buurtbewoners in de in hun ogen slechte communicatie van de gemeente. Bovendien zien veel buurtbewoners het simpelweg niet zitten dat er in de buurt een moskee komt. De redenen hiervoor lopen uiteen.
Zo is de angst voor een verkeerschaos groot. De gemeenschap die de moskee zou moeten gaan bekostigen heeft zo’n 7000 leden en dit is volgens veel bewoners een te groot aantal om in de wijk te laten parkeren. Verder is men bang dat er een hoop groen verloren gaat, of dat het straatbeeld van de wijk verstoord wordt.
Ook op het internet is de discussie in volle gang. Ruim 100 mensen hebben al bezwaar aangetekend in een online petitie met de naam ‘Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte.’

Aankomende donderdag 13 oktober is er in het gemeentehuis een informatieavond, georganiseerd door de gemeente, voor bewoners waarin zij volop vragen kunnen stellen over de bouw van de gebedsruimte.
Bron

Hier verder..
  zondag 9 oktober 2011 @ 00:11:25 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102860678
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 23:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Geen deel 2 plz. FOK!kers kunnen hier blijkbaar niet over discussiëren zonder te haten
Maar vooruit, omdat het weekend is. Maar weer persoonlijke aanvallen, en dan gaat ie op slot.

Ik ben het een beetje zat dat elk topic over de Islam op shit uitloopt. Ik blijf niet editten, als jullie er niet mee om kunnen gaan, dan maar gewoon niet.
Laffe huichelaar
  zondag 9 oktober 2011 @ 00:14:16 #3
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_102860777
Ik zou ook geen moskee in me wijk hoeven.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  zondag 9 oktober 2011 @ 00:25:49 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_102861149
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 00:14 schreef Equites het volgende:
Waarom dan niet?
Long live music.
  zondag 9 oktober 2011 @ 00:33:30 #5
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102861420
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 00:25 schreef MASD het volgende:

[..]

Waarom dan niet?
Verpest mijn uitzicht, net zoals windmolens en lelijke kerken en lelijke woningen/flats. Anyway, hier in de buurt staat er één, en die mensen die van een dienst komen kijken niet eens uit als ze oversteken, stelletje paupers.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_102865743
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 00:14 schreef Equites het volgende:
Heb je totaal geen last van hoor zo een moskee, vaak fungeert het ook als een soort buurthuis en worden er alledaagse dingen gesproken en is iedereen welkom in een moskee. Maarja die onderbuik he. :')
  zondag 9 oktober 2011 @ 04:06:40 #7
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_102865769
Als de meerderheid in een wijk tegen is gewoon niet doen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_102866056
Zou een huis minder waard worden als er een moskee naast wordt gezet?
pi_102867591
Nou ja, we zeuren in NL al over een dakkapel, dan zouden we hier ook een probleem van moeten maken.

Maar iets zegt mij dat het hierbij niet om parkeergelegenheid of het uiterlijk van het gebouw gaat ....
pi_102867593
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 04:02 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Heb je totaal geen last van hoor zo een moskee, vaak fungeert het ook als een soort buurthuis en worden er alledaagse dingen gesproken en is iedereen welkom in een moskee. Maarja die onderbuik he. :')
Hoe meer de moskee betrokken wordt bij alledaagse zaken, hoe meer invloed, hoe erger.
pi_102867606
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:27 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Hoe meer de moskee betrokken wordt bij alledaagse zaken, hoe meer invloed, hoe erger.
Idd, godsdienstvrijheid is voor mietjes.
pi_102867739
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 04:02 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Mwoh, tegen die functies heb ik geen enkel bezwaar, maar juist het argument van die verkeerschaos heb ik al een aantal malen in de praktijk gezien. Of het nou een kerk, moskee of ijsbaan is, het is gewoon gruwelijk irritant als de buurt op bepaalde dagen een carmageddon aan schots en scheef geparkeerde auto's is...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_102868918
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 05:15 schreef niels0 het volgende:
Zou een huis minder waard worden als er een moskee naast wordt gezet?
Ik vrees van wel, simpel vanwege het feit dat een hoop potentiele kopers daar niet naast willen wonen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_102869057
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:29 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Idd, godsdienstvrijheid is voor mietjes.
Nee. Maar de islam is niet alleen een religie, maar ook een politieke beweging, die bovendien nog eens totalitair is en dus weinig vrijheid kent. Dat is natuurlijk het punt waar men het veel oneens over is en waar het uiteindelijk op neerkomt: wat de islam eigenlijk is.
pi_102870439
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 04:06 schreef BlaZ het volgende:
Als de meerderheid in een wijk tegen is gewoon niet doen.
Tja op een gegeven moment loopt dan alles vast natuurlijk. NIMBY/ Not in my backyard, je kent het wel. Want tegen elk project zijn wel tegenstanders te vinden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 9 oktober 2011 @ 13:36:34 #16
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_102872437
Ik hoor hier zelfs mensen een ouderwets potje janken als moskeeën een goede functie vervullen. Die zelfde mensen bevochtigen hun instabiele oogjes niet als er een stadion of eetcafé bij ze wordt gedropt. :{

Onderbuikgevoelens? Zeker. Ben je dorstig? Ook dat. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_102874347
quote:
15s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoor hier zelfs mensen een ouderwets potje janken als moskeeën een goede functie vervullen. Die zelfde mensen bevochtigen hun instabiele oogjes niet als er een stadion of eetcafé bij ze wordt gedropt. :{

Onderbuikgevoelens? Zeker. Ben je dorstig? Ook dat. :{

Was het je linker of rechter duim?
pi_102874760
We hebben er toch wel genoeg toch?

Althans in Den Haag zijn er genoeg inmiddels.

Geval van "overkill" lijkt me.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_moskee%C3%ABn_in_Nederland

http://www.moskeewijzer.nl/
  zondag 9 oktober 2011 @ 14:51:31 #19
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102875054
Rotterdam heeft zelfs de grootste van Europa :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_102875141
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:42 schreef DrMabuse het volgende:
We hebben er toch wel genoeg toch?

Althans in Den Haag zijn er genoeg inmiddels.

Geval van "overkill" lijkt me.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_moskee%C3%ABn_in_Nederland

http://www.moskeewijzer.nl/
Om maar weer eens de vergelijking met kerken uit de kast te trekken daarvan zijn er afhankelijk van de regio nog 10 tot 50 keer zoveel kerken in de aanbieding :P.
  zondag 9 oktober 2011 @ 14:54:57 #21
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102875175
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Om maar weer eens de vergelijking met kerken uit de kast te trekken daarvan zijn er afhankelijk van de regio nog 10 tot 50 keer zoveel kerken in de aanbieding :P.
Denk dat de meeste mensen toch liever een kerk zijn dan een moskee
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 9 oktober 2011 @ 14:56:12 #22
13462 BansheeBoy
pi_102875217
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:51 schreef Smoofie het volgende:
Rotterdam heeft zelfs de grootste van Europa :')
En ook symbolisch is deze ontzettend strategisch geplaatst. De moskee doet de skyline van Rotterdam erg goed, zeker gezien het feit dat de minaretten erg groot aan doen met de masten van de Kuip in zijn kielzog. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 9 oktober 2011 @ 14:56:30 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102875227
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:54 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik ben liever een mens dan een kerk of een moskee, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_102875352
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:54 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Oh vast maar rationeel gezien is de 'overlast' vrij vergelijkbaar.
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:01:43 #25
13462 BansheeBoy
pi_102875429
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik ben liever een mens dan een kerk of een moskee, hoor.
Dit soort posts zijn dus overbodig, net als deze post van mij nu. :{

zondag 9 oktober 2011 @ 15:04:09 #26
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102875513
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh vast maar rationeel gezien is de 'overlast' vrij vergelijkbaar.
Klopt. Maar ik vind het gewoon niet passen in Nederland :{. Van mij mogen ze een Moskee hebben, maar dan wel met westerse/Nederlandse architectuur.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:05:38 #27
13462 BansheeBoy
pi_102875573
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:04 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik vind het gewoon niet passen in Nederland :{. Van mij mogen ze een Moskee hebben, maar dan wel met westerse/Nederlandse architectuur.
Ok, als dat het enige probleem is. We voelen ons niet te groot om ons wat dit betreft aan te passen. :{

pi_102875699
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:04 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Haha ja over smaak valt niet te twisten :P. Maar een Moskee zou inderdaad wel aan de redelijke eisen van welstand moeten voldoen inderdaad. Maar goed ook van Nederlandse architecten is heel veel bagger gebouwd hoor dus dat zegt niet zoveel :+.
pi_102876478
quote:
15s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ok, als dat het enige probleem is. We voelen ons niet te groot om ons wat dit betreft aan te passen. :{
Doe het dan eens.
pi_102876857
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:31 schreef Specularium het volgende:

[..]

Doe het dan eens.
veel moskees zijn gekomen in verbouwde andere panden als scholen, kerken etc. Dan ben je er op dat punt toch al voor een flink deel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')