Heb je een link naar hun website? Ik wil deze graag eens objectief bekijken.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hij zegt helemaal niet dat ELKE moslim zo is, hij zegt dat die gasten die daar demonstreerden zo zijn. En daar heeft hij compleet gelijk in. Je moet hun website maar eens bekijken, met hun gebler dat het oorlog is.
Dit is niet de eerste discussie die ik met de beste man voer. Ik ken zijn denkbeelden.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hij zegt helemaal niet dat ELKE moslim zo is, hij zegt dat die gasten die daar demonstreerden zo zijn. En daar heeft hij compleet gelijk in. Je moet hun website maar eens bekijken, met hun gebler dat het oorlog is.
Hij heeft het duidelijk over deze gasten. En die zijn zo.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste discussie die ik met de beste man voer. Ik ken zijn denkbeelden.
Ik hoop ook dat ze erin slagen onze regering omver te werpen, met zn 40en.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hij heeft het duidelijk over deze gasten. En die zijn zo.
Dus? Zoals ik al eerder hier heb gezegd, het op een democratische manier uithollen van de democratie is bij mijn weten nog steeds niet verboden. Daarbij vergeet je dat er een substantiële meerderheid moet zijn voordat de betreffende vrijheden zijn afgeschaft. Jij en Die_Hofstadtgruppe zijn nou precies het soort mensen die hun eigen denkbeelden groter proberen te projecteren dan het is.quote:Op zondag 9 oktober 2011 10:58 schreef 2030rd het volgende:
[..]
Denk jij werkelijk dat deze figuren het gevoel hebben in hun vrijheden aangetast te worden? Dat zij hier demonstreren voor godsdienstvrijheid? Hun religie verbiedt godsdienstvrijheid. Als zij het voor het zeggen hadden, was dat onmiddelijk afgelopen. Ze gebruiken deze vrijheden met het doel ze af te schaffen.
En niet elke criticaster van de Islam en de soms stuitende en debiele uitingen daarvan in dit land is een PVV-er , Neo Nazi , NSB-er , tokkievolk of wat dan ook.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind jouw gedachtegang tamelijk gevaarlijk. Ongetwijfeld bestaat er moslims die de doelstellingen nastreven die jij omschrijft. Gekken heb je immers in alle soorten en maten en een beweging als Al Qaida heeft de duistere zijde van de islam een gezicht gegeven.
Wat echter bedenkelijk is, is dat jij geen enkel onderscheid lijkt te maken. Elke moslim vormt een potentieel gevaar. Althans, dat beeld ontstaat wanneer ik jouw postings lees. Nu wil ik niet betwisten dat er geen walgelijke shit in de koran staat. Ongetwijfeld. Heb geen idee, want ik heb nooit de moeite genomen het boek te lezen. Ben ook niet van plan dat ooit te doen want het interesseert me niet.
Het is echter gevaarlijk om een groep mensen te zien als een eenheidsworst. In wezen zeg je dat een moslim nooit is te vertrouwen. Immers, als hij zich normaal gedraagt, dan is dat slechts een dekmantel. Althans, ik meen dat jij iets in die geest hebt gezegd. Als de imam een oproep doet, dan gaan gelovigen direct over tot actie, ofzo. Zoiets was het toch?
De werkelijkheid is echter niet zo eenzijdig. Niet elke moslim vormt een potentieel gevaar. Niet elke christen haat homo's en niet elke Eindhovenaar is fan van PSV. Voor je eigen gemoedsrust raad ik je aan om terug te keren op aarde en de realiteit onder ogen te zien. Dan kom je erachter dat de meeste moslims gewoon mensen zijn en geen enkele behoefte hebben om een islamitisch Nederland te stichten.
Dit heeft niets meer met kritiek te maken. Prima om uit te leggen dat de koran dikke bullshit is, maar wat hij/jij/jullie doen, is een complete groep proberen weg te zetten als potentieel gevaarlijk. Lijkt mij niet wenselijk.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:50 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En niet elke criticaster van de Islam en de soms stuitende en debiele uitingen daarvan in dit land is een PVV-er , Neo Nazi , NSB-er , tokkievolk of wat dan ook.
Dank u.
Niemand hoeft mij uit te leggen hoe ik het fenomeen kritiek moet-kan-mag interpreteren.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit heeft niets meer met kritiek te maken. Prima om uit te leggen dat de koran dikke bullshit is, maar wat hij/jij/jullie doen, is een complete groep proberen weg te zetten als potentieel gevaarlijk. Lijkt mij niet wenselijk.
Leuk geprobeerd, maar ik zeg vaak genoeg dat ik het absoluut NIET over alle moslims heb (hier bijvoorbeeld). Ik heb het over de islam en raak blijkbaar een gevoelige snaar bij je. Ik vraag al jarenlang om mij alsjeblieft te quoten, waar ik dan toch alle moslims als terroristen of radicalen beschrijf. En ik wacht nog steeds op die quote.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste discussie die ik met de beste man voer. Ik ken zijn denkbeelden.
In een eerdere discussie zeg je doodleuk dat moslims trouw zijn aan hun geloof en altijd hun imam gehoorzamen. Nee, je hebt nooit beweerd dat alle moslims radicaal zijn, maar wel dat zij in potentie een gevaar vormen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:18 schreef 2030rd het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar ik zeg vaak genoeg dat ik het absoluut NIET over alle moslims heb (hier bijvoorbeeld). Ik heb het over de islam en raak blijkbaar een gevoelige snaar bij je. Ik vraag al jarenlang om mij alsjeblieft te quoten, waar ik dan toch alle moslims als terroristen of radicalen beschrijf. En ik wacht nog steeds op die quote.
Tsjah, je slaat de spijker op zijn kop. Ik heb het hem geprobeerd wijs te maken en tevens uit te leggen dat zijn visie van "de Islam" (alsof het een eenduidigheid is tot op de kleinste details) niet gedeeld wordt door de aanhangers ervan (Moslims zelf dus) die in Nederland wonen. Maar dan krijg je niet thuis en ook niet als je hem uitnodigt in een ander topic over de Islam inhoudelijk te discussieren. Duidelijke zaak dus.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:49 schreef Capi het volgende:
[..]
Dus? Zoals ik al eerder hier heb gezegd, het op een democratische manier uithollen van de democratie is bij mijn weten nog steeds niet verboden. Daarbij vergeet je dat er een substantiële meerderheid moet zijn voordat de betreffende vrijheden zijn afgeschaft. Jij en Die_Hofstadtgruppe zijn nou precies het soort mensen die hun eigen denkbeelden groter proberen te projecteren dan het is.
Geen van jullie heeft nou aangetoond dat de groep baarden een zeer grote meerderheid onder moslims representeren. Jullie perceptie =/= de realiteit. Dat proberen te af te doen met het credo dat wij de realiteit niet onder ogen zien is nou precies het zwaktebod wat vanuit de kant van de rechts-conservatieven steeds wordt benadrukt, angstpolitiek.
Kom nou toch eens met een quote waarin ik dit allemaal beweer? Want dit verdraai je wel heel makkelijk uit zijn context. Iemand die zegt dat moslims de islam volgen, is dat een gevaarlijke gek?quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In een eerdere discussie zeg je doodleuk dat moslims trouw zijn aan hun geloof en altijd hun imam gehoorzamen. Nee, je hebt nooit beweerd dat alle moslims radicaal zijn, maar wel dat zij in potentie een gevaar vormen.
Waarom moeten ´vooruitstrevende´ moslims in hemelsnaam naar Den Haag komen om te laten zien dat ze niet eens zijn met 40 malloten. De meeste Moslims hebben wel iets beters te doen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:15 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik lees geen bangheid of angst in zijn betoog.
Ook al trekt hij soms heftiger van leer dan ik zou doen deel ik zijn verontwaardiging en zorgen over hoe dit soort taferelen in Nederland en in Den Haag plaats vinden.
Ik woon ook in Den Haag en zie hier de groeiende invloed van een bekrompen denkwereld die meekomt met de instroom van bepaalde groeperingen uit voornamelijk moslimlanden.
Ik zie persoonlijk totaal geen voordelen aan, geen bijdragen aan, geen verrijking van cultuur of wat dan ook aan dit land door die instroom.
Ik zie persoonlijk geen voordeel aan het kunstmatig terugdraaien van de tijd en het aanpassen van ons recht en opofferen van onze cultuur ten voordele van deze groepen vreemdelingen.
Ik hoor wel steeds vaker luide eisen , schreeuwen om aandacht , het afdwingen van aparte en speciale rechten komende uit een hoek van mensen die hier zich komen vestigen met een antiek gedachtegoed dat hier totaal niet hoort en of past in deze moderne samenleving.
En helaas zich ook veelal beroepend op en in naam van een geloof dat hier geen invloed meer had.
Had. Zeg ik.
Want in tegenstelling tot de ontkerkelijking en de enorme afname van de macht van religie in Nederland lijkt de Islam opeens zich steeds meer op te dringen aan onze maatschappij.
Goedschiks en kwaadschiks.
Het debiele en beschamende vertoon op Het Plein van gisteren is in mijn ogen een grove provocatie van en in hun eigen woorden een oorlogsverklaring aan dit land.
Dat dit soort acties getolereerd worden heeft denk ik alles te maken met het politiek correct handelen van instanties en ik denk ook de angst voor een reactie bij weigering.
Zwichten voor een debiel en achterlijk gedachtegoed noem ik dat.
Maar nu zo'n multiculti circusvertoning toch mag vraag ik me af :
Waar waren de vooruitstrevende moslims?
Dit was hun kans openlijk hun afkeer van deze antieke en misbruikte vorm van Islam duidelijk te maken.
Waar waren in vredesnaam de tegenacties van de vrouwen , van de strijdbare feministen tegen dit openlijk vertoon van onderdrukking en schandalig bebaard macho vertoon?
Was dit een protest van rechts extremisten geweest , of van christelijke extremisten dan had het Plein terecht vol gestaan met actievoerders.
Waar , oh waar , waren ze nu?
Zitten ze in de knoop met hun geweten omdat ze eigenlijk wel inzien dat wat deze baardmannen eisen volkomen fout is maar dat ze tegelijkertijd dat openlijk nooit durven-mogen roepen omdat dat tegen hun code is? Of zwichten ook zij voor angst en zo ook voor een debiel gedachtegoed?
Ik heb ze helaas allemaal niet gehoord. En dat is jammer. Een gemiste kans.
Wat deze extreme spookdames en bebaarde heren betreft , ze hebben zich aan de Nederlandse wet te houden en zich aan te passen.
En doen ze dat niet dan moeten ze ofwel de gevolgen ondervinden en gaan betalen of gaan leven in een land waar ze zich helemaal kunnen uitleven.
De dames verscholen in hun tent en baardmans als bewaker ervoor.
nee hoor jullie hoeven geen sterren te dragenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:48 schreef slashdotter3 het volgende:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1113005 (vanaf 8.20)
Een demonstratie tegen het boerka verbod in Den Haag tussen 18.00-18.30.
We zien hoe de mensen van PowNed een vader met z'n zoontje interviewen en vrij normale vragen stelt (bent u niet bang dat uw zoontje ziek wordt, of tegen het zoontje: weet je wat er op de borden staat) en dan komt uit het niets een van de demonstranten met geweld het interview verstoren.
Politie komt erbij, stuurt de PowNed mensen weg en kan geen antwoord geven op de vragen waarom ze weg moeten. Zichtbaar zenuwachtig en angstig reageren ze op de situatie.
==================
Gewoon triest om te zien dat de angst voor escalatie en geweld er zo diep in zit dat de politie en overheid niet meer de regels van de democratie volgen maar al bij voorbaat voorover bukken voor de Islam
==================
Edit: Trouw artikel erbij gevonden:
[ afbeelding ]
Ik zie toch echt niemand beweren dat deze haatbaarden de meerderheid representeren. Dus dan is het een beetje ironisch om over iemands perceptie van de werkelijkheid te beginnen. Je probeert een punt onderuit te halen dat niemand probeert te maken. Meerdere malen zegt men er nadrukkelijk bij het niet over alle moslims te hebben of de meeste, en nóg lezen jullie daar heel toevallig overheen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:49 schreef Capi het volgende:
[..]
Dus? Zoals ik al eerder hier heb gezegd, het op een democratische manier uithollen van de democratie is bij mijn weten nog steeds niet verboden. Daarbij vergeet je dat er een substantiële meerderheid moet zijn voordat de betreffende vrijheden zijn afgeschaft. Jij en Die_Hofstadtgruppe zijn nou precies het soort mensen die hun eigen denkbeelden groter proberen te projecteren dan het is.
Geen van jullie heeft nou aangetoond dat de groep baarden een zeer grote meerderheid onder moslims representeren. Jullie perceptie =/= de realiteit. Dat proberen te af te doen met het credo dat wij de realiteit niet onder ogen zien is nou precies het zwaktebod wat vanuit de kant van de rechts-conservatieven steeds wordt benadrukt, angstpolitiek.
Ze blijven hier omdat het volgens hen hun heilige plicht is om, simpel gezegd, ons op SA te doen lijken.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:50 schreef erik666 het volgende:
Maar ja hoe je het ook wendt of keert ze blijven lekker hier in het westen i.p.v. naar SA te gaan. Huichelaars zijn het van de bovenste plank.
Nee, je zegt wat jij van mening bent dat soenni Islam leert. En ik deel die mening absoluut niet bijv. Noch heel veel andere Moslims in Nederland. Men is niet van mening dat hun religie vijandig staat tegenover Nederland en/of de staat. Gaat perfect samen. Net zoals de overgrote meerderheid van de Moslims in Nederland menen dat godsdienstvrijheid zoals dat in de wet staat perfect samen met de Islam nagaat en dan ook een op een erop aansluit. Dat jij met een interpretatie van de soennitische Islam aankomt waarin op het verlaten va nde godsdienst de doodstraf staat is irrelevant en ook fout. Je bent in deze niet goed geinformeerd namelijk.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:38 schreef 2030rd het volgende:
Ik zeg slechts wat de islam leert volgens de soenitische en sjiitische interpretatie.
Met hoeveel groeit de Islamitische gemeenschap? Waar bereken jij dit op? etniciteit?quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:38 schreef 2030rd het volgende:
Vervolgens leg ik uit dat dat wel degelijk een groeiend probleem gaat vormen, ZELFS al volgen de meeste moslims deze niet volledig, omdat ook de islamitische gemeenschap groeit.
Moslimbroederschap deelt heel veel meningen van jou over de soennitische Islam niet. Een voorbeeld is de vijandigheid die volgens jou Moslims moeten tonen tegen Nederland en haar rechtsstaat. Of godsdienstvrijheid die volgens jou overduidelijk verboden zou zijn in de soennitische Islam. Ben je je daarvan bewust?quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:38 schreef 2030rd het volgende:
Zelfs de AIVD zegt dit zo ongeveer, bijvoorbeeld over de moslimbroederschap.
Nee, ik zeg gewoon wat het soenisme en sjiisme zelf leren. Dat is niet slechts mijn mening, al doe je de kous daar natuurlijk graag mee af.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee, je zegt wat jij van mening bent dat soenni Islam leert.
Waarom moet ik dit allemaal voor je opzoeken? Of wil je betwijfelen dat de islamitische gemeenschap groeit, zoals het al decennia doet?quote:Met hoeveel groeit de Islamitische gemeenschap? Waar bereken jij dit op? etniciteit?
Wat is de trend onder die groeiende gemeenschap?
Ben je een voorstander van de moslimbroederschap?quote:Moslimbroederschap deelt heel veel meningen van jou over de soennitische Islam niet. Een voorbeeld is de vijandigheid die volgens jou Moslims moeten tonen tegen Nederland en haar rechtsstaat. Of godsdienstvrijheid die volgens jou overduidelijk verboden zou zijn in de soennitische Islam. Ben je je daarvan bewust?
Waarom?quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:30 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Waarom moeten ´vooruitstrevende´ moslims in hemelsnaam naar Den Haag komen om te laten zien dat ze niet eens zijn met 40 malloten. De meeste Moslims hebben wel iets beters te doen.
Dat is wel slechts jouw mening. Dat heb ik eerder geprobeerd uit te leggen maar toen hoorde ik niets meer van je. Ik probeerde aan te geven dat het soennisme niet eenduidig is ten eerste en daarnaast weldegelijk zaken mee in de tijd interpreteert. Niet of Mohammed de profeet is maar wel zaken gerelateerd aan bijv. de doodstraf voor afvalligheid. Iemand anders probeerde je uit leggen dat die doodstraf opging voor verraad en o.a. in Egypte is herzien. Herzien door geleerden van het grootste soennitische instituut: Al Azhar. Als je hierover diep wil discussieren, nogmaals, zie ik je graag in het subtopic Levensbeschouw en dan het Islam topic.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:14 schreef 2030rd het volgende:
Nee, ik zeg gewoon wat het soenisme en sjiisme zelf leren. Dat is niet slechts mijn mening, al doe je de kous daar natuurlijk graag mee af.
Nou, gewoon statistisch bewijzen dat verhoudingsgewijs de Islamitische gemeenschap in Nederland over 10 jaar gegroeid is bijv? En hoe je dat meet? Vermoedelijk op etniciteit dus. Dat staat overigens los van de vraag of het gevaar meegroeit, in welke mate en watvoor gevaar precies.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:14 schreef 2030rd het volgende:
Waarom moet ik dit allemaal voor je opzoeken? Of wil je betwijfelen dat de islamitische gemeenschap groeit, zoals het al decennia doet?
Je hebt inhoudelijks niet erover te melden? Dat je fout zit? De Moslimbroederschap in zelfs Egypte als politieke beweging accepteert een democratie waarin het volk middels een stem hun politieke wil uitdraagt en in het parlement vertegenwoordigd wordt. De grote schriftgeleerde van hen heeft zich nogal recent hiervoor uitgesproken. En dat is nogal een conservatieve soenniet hoor. Blijkbaar toch niet zo zwart-wit.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:14 schreef 2030rd het volgende:
Ben je een voorstander van de moslimbroederschap?
Ik denk dat het heel veel zou helpen als alle moslims in NL dit zouden doen:quote:Waarom moeten ´vooruitstrevende´ moslims in hemelsnaam naar Den Haag komen om te laten zien dat ze niet eens zijn met 40 malloten. De meeste Moslims hebben wel iets beters te doen.
Zelfs Kim Jong-il zegt dat noord-korea democratisch is... geloof je dat ook?quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:25 schreef Aloulou het volgende:
De Moslimbroederschap in zelfs Egypte als politieke beweging accepteert een democratie waarin het volk middels een stem hun politieke wil uitdraagt en in het parlement vertegenwoordigd wordt. De grote schriftgeleerde van hen heeft zich nogal recent hiervoor uitgesproken. En dat is nogal een conservatieve soenniet hoor.
De rest van mijn post reageer je maar - slim - helemaal niet meer op?quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:27 schreef o2011 het volgende:
[..]
Zelfs Kim Jong-il zegt dat noord-korea democratisch is... geloof je dat ook?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |