Tjezus, ze vindt het geweldigquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:02 schreef 3-voud het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_zich_de_tiefus.html
Ziek Palestijns wijf
Die "terroristen" zijn door Israël gecreëerd,quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Nu er weer zoveel gevaarlijke terroristen zijn vrijgelaten moet de blokkade juist niet opgeheven worden.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die "terroristen" zijn door Israël gecreëerd,
Een terrorist is een terrorist, en daar is geen excuus voor, dat is en blijft verwerpelijk, ook al is je zaak goed, dan nog heiligt het doel niet alle middelen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die "terroristen" zijn door Israël gecreëerd,
Ik vind het terrorisme van Israël een goed excuus,quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een terrorist is een terrorist, en daar is geen excuus voor, dat is en blijft verwerpelijk, ook al is je zaak goed, dan nog heiligt het doel niet alle middelen.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind het terrorisme van Israël een goed excuus,
Afhankelijk van wat je onder terrorisme schaart, veel van de acties die het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog kunnen ook onder 'terrorisme' geschaard worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een terrorist is een terrorist, en daar is geen excuus voor, dat is en blijft verwerpelijk, ook al is je zaak goed, dan nog heiligt het doel niet alle middelen.
Te relativerend dit antwoord van je.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:42 schreef Capi het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat je onder terrorisme schaart, veel van de acties die het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog kunnen ook onder 'terrorisme' geschaard worden.
Ik vind dat jij die grijze massa die een verzameling van neuronen is in je schedel aan het werk moet zetten..quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind het terrorisme van Israël een goed excuus,
Okquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik vind dat jij die grijze massa die een verzameling van neuronen is in je schedel aan het werk moet zetten..
| 1 | Bzzzzz |
noem er eens een paar?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:42 schreef Capi het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat je onder terrorisme schaart, veel van de acties die het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog kunnen ook onder 'terrorisme' geschaard worden.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:03 schreef Deadre het volgende:
Er is een filmpje opgedoken waarbij de Israelische politie en het leger jaagt op spelende kinderen die vervolgens door hen ontvoerd worden.
Waarschijnlijk voor organen?
Whaha.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:03 schreef Deadre het volgende:
Er is een filmpje opgedoken waarbij de Israelische politie en het leger jaagt op spelende kinderen die vervolgens door hen ontvoerd worden.
Met kritiek op Israel geloof je ook alles direct hé? Hap, slik, weg koekje.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:03 schreef Deadre het volgende:
Leuk, ik ken hem al maar wel leuk. Theroux in z'n normale rol als wereldvreemde idioot met z'n gespeelde verontwaardiging.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:39 schreef Disana het volgende:
Vanavond op Ned3 om 20.50u:
Louis Theroux - The Ultra Zionists; Living in the danger zone.
Wat beweegt de ultranationalistische joodse kolonisten in de bezette gebieden in de Westelijke Jordaanover en in Oost-Jeruzalem? Louis praat met mensen die het als hun religieuze en politieke taak zien om in de meest omstreden gebieden van de Westelijke Jordaanoever te gaan wonen.
Theroux vind ik al jaren niet boeiend meer, maar een blik in de wereld van een stel agressieve godsdienstfanaten is mogelijk wel interessant.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:43 schreef waht het volgende:
[..]
Leuk, ik ken hem al maar wel leuk. Theroux in z'n normale rol als wereldvreemde idioot met z'n gespeelde verontwaardiging.
Blijft lachen.
Zoals ik al zei: misschien via geheime gesprekken. Zoals gesprekken met Hamas over Shalit.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:07 schreef waht het volgende:
[..]
Het heeft talloze verbindingen met buurlanden. Ik heb ze persoonlijk meegemaakt. Je dacht toch niet dat een land als Israel zich hermetisch kon afsluiten? Dat zou het land zelf veel te veel schaden. Redelijk verbazend dat je dit niet weet.
Ik snap niet dat we hierover moeten discussieren. Natuurlijk beïnvloeden landen elkaar, zou je eerste reactie moeten zijn geweest. Net zoals mensen elkander beïnvloeden.
Ik zag gisteren de documentaire van Theroux. De fanatieke zionisten hebben het inderdaad niet over een voorpost van het westen, want het westen kan hen geen kloot schelen. Ze hebben het over een door god gegeven land en recht.quote:[..]
Die 'voorpost' maken xenofoben in het westen ervan. Met tanende steun vanuit het westen speelt Israel daarop in, dat is niet meer dan zelfbehoud zoals alle landen ooit hebben gedaan.
Daar heb je een punt. Dat besef ik ook voortdurend in deze discussie.quote:[..]
Alle volkeren hebben genoeg op hun kerfstok dus ga ik uit pure noodzaak af op huidige omstandigheden. Israel is vele malen beschaafder dan omringende landen. Het wordt daartoe gedwongen door persvrijheid, onder andere.
Ik snap niet wat daar te lachen is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:43 schreef waht het volgende:
[..]
Leuk, ik ken hem al maar wel leuk. Theroux in z'n normale rol als wereldvreemde idioot met z'n gespeelde verontwaardiging.
Blijft lachen.
Klopt maar er vindt ook veel wederzijde beïnvloeding plaats via de moderne telecommunicatie.quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: misschien via geheime gesprekken. Zoals gesprekken met Hamas over Shalit.
Israel presenteert zichzelf alsof het zich volledig van de buitenwereld afsluit. Of in elk geval van de buurlanden. Die zijn immers allemaal vijandig en uit op zijn vernietiging.
Er zit wel wat in om na te gaan waarom vergelijkbare landen (wat buurlanden doorgaans zijn) anders zijn.quote:En ja: ik vind het vreemd dat landen elkaar beïnvloeden. Het argument dat alle landen in Europa gekozen burgemeesters hebben behalve wij, heb ik altijd absurd gevonden.
Precies, Israël zelf is niet meer dan een bondgenoot. Net zoals Turkije dat aan het worden is.quote:[..]
Ik zag gisteren de documentaire van Theroux. De fanatieke zionisten hebben het inderdaad niet over een voorpost van het westen, want het westen kan hen geen kloot schelen. Ze hebben het over een door god gegeven land en recht.
En worden getolereerd zo niet gesteund door de staatsorganen.
Dat hangt af van diegene die zijn wil oplegt en aan wie dat wordt opgelegd. Wat betreft Amerika kun je daar sterke twijfels over hebben, of het beschaafd is wat Amerika doet. Op veel punten is het dat niet maar is het alternatief erger. Veelal komt het daarop neer.quote:[..]
Daar heb je een punt. Dat besef ik ook voortdurend in deze discussie.
Maar sinds de Tweede Wereldoorlog, of zelfs sinds Johan van Oldebarnevelt, hebben we iets als een internationaal recht.
Natuurlijk: de sterkste of rijkste man in de straat kan zijn wil aan iedereen opleggen. Maar is dat beschaafd?
Ik ken al z'n documentaires. Z'n benadering is altijd weer hetzelfde.quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat daar te lachen is.
Noblesse oblige is mooi en wel maar ik vond de zionisten in kwestie niet uitermate onbeschoft. Maar vanzelfsprekend moet Israël sowieso elke burger in het land en het liefst ook daarbuiten een zo goed mogelijk leven bieden.quote:De laatste scene bleef me bij: een jood veroorzaakt grote overlast aan een buurman door honderden mensen naar zijn huis te halen. De buurman is daar, mede door de religieuze en discriminerende toon, niet blij mee en protesteert luidkeels. De jood belt de politie en de buurman wordt afgevoerd of zo.
En de blik waarmee hij zei dat het nooit anders zal worden!!
De blik van de overwinnaar die de overwonnene een extra klap uitdeelt, gewoon omdat het kan. Die onrecht begaat in de veilige wetenschap, dat hij er niet voor gestraft zal worden.
De roofridder die tol heft en je dan alsnog gewoon het hoofd afhakt.
Ikzelf ben meer een voorstander van Noblesse oblige. Wie de macht heeft, heeft ook de verantwoordelijkheid. En die verplicht tot menselijkheid.
Oh, en verder snap ik niet wat er wereldvreemd is aan het niet begrijpen van monomane idioten. Dat ze bestaan is wel bekend, maar dat dit soort mensen ook maar enige invloed zouden mogen hebben op andere mensen is absurd. Opsluiten die handel!
Arabische en Hebreeuws zijn beide Semitische talen, maar beide partijen presenteren zich als tegenpolen, zo niet tegenstanders.quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:50 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt maar er vindt ook veel wederzijde beïnvloeding plaats via de moderne telecommunicatie.
Ja, dat wel. Maar het is geen argument om hun gebruiken dan maar als de norm te presenteren.quote:[..]
Er zit wel wat in om na te gaan waarom vergelijkbare landen (wat buurlanden doorgaans zijn) anders zijn.
Mwa, van mij hoeven wij beide niet als bondgenoot te zien.quote:[..]
Precies, Israël zelf is niet meer dan een bondgenoot. Net zoals Turkije dat aan het worden is.
Oh, ik heb over andere landen ook wel mijn ideeën. Alsof dat wat uitmaakt in de wereldpolitiekquote:[..]
Dat hangt af van diegene die zijn wil oplegt en aan wie dat wordt opgelegd. Wat betreft Amerika kun je daar sterke twijfels over hebben, of het beschaafd is wat Amerika doet. Op veel punten is het dat niet maar is het alternatief erger. Veelal komt het daarop neer.
Ja, dat is waar.quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:57 schreef waht het volgende:
[..]
Ik ken al z'n documentaires. Z'n benadering is altijd weer hetzelfde.
Nou, dan verschillen onze normen. Maar dat wisten we alquote:[..]
Noblesse oblige is mooi en wel maar ik vond de zionisten in kwestie niet uitermate onbeschoft. Maar vanzelfsprekend moet Israël sowieso elke burger in het land en het liefst ook daarbuiten een zo goed mogelijk leven bieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |