Ja het kan je dus erg vroeg overvallen schijnbaar. Maar agh heb geduld hoor. Vind het stappen enzo ook nog wel leuk. Maar dat gekriebel zit in je achterhoofd. Maar het beheerst niet echt m'n leven.quote:
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Door recente gebeurtenissen zijn mijn vriend en ik erachter gekomen dat we heel graag een kindje willen (ik wist dat al een poosje langer...). Maar wel pas als we de rest van ons leven op orde hebben. Dus samenwonen, een vast contract voor mij, samen een groter huis kopen... Stap één wordt 'm waarschijnlijk wel binnen nu en volgend jaar zomer.. En terwijl we al die stappen doorlopen, gaan we vooral heel veel genieten nog van ons leventje samen.
Oeh nice!!!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Door recente gebeurtenissen zijn mijn vriend en ik erachter gekomen dat we heel graag een kindje willen (ik wist dat al een poosje langer...). Maar wel pas als we de rest van ons leven op orde hebben. Dus samenwonen, een vast contract voor mij, samen een groter huis kopen... Stap één wordt 'm waarschijnlijk wel binnen nu en volgend jaar zomer.. En terwijl we al die stappen doorlopen, gaan we vooral heel veel genieten nog van ons leventje samen.
Amenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat fijn!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zoooo herkenbaar allemaal Orea!! Ik lijk ook wel dubbel zo hard te rammelen nu voor de 2e!!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:47 schreef Orea het volgende:
Oh Morik herken het ergens wel een beetje... maar het komt goed joh
Ik rammel echt de pan uiten we zijn natuurlijk bezig en dat het niet 'zomaar' lukt hakt er wel flink in.. het lijkt soms wel of ik méér rammel dan voor we de muppet hadden.. voel me soms net zo'n klein kind met 'ik willet ik willet ik willet' en we willen ook zo hard en graag, maar dan moet het wel lukken...
Yupquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:44 schreef nytar het volgende:
oh orea! Ik wist niet dat jij ook weer aan de slag was!
Ik was vandaag bij een vriendin die goed nieuws had. 4x een dubbele streep geplast
Ik ben er ook wel weer klaar voor, maar ik heb het tegenovergestelde van jou orea. Als het niet nog een keer gaat heb ik iig een heel mooi mannetje gemaakt en hij alleen is ook goed. Nog zo 1 zou het nóg mooier maken, maar de drang die ik vóór hem had is wel weg.
(toen jankte ik uit jaloerzie bij iedereen die wel zwanger werd)
Wat Orea zegt, het komt echt helemaal goed. Ik rammel voor mijn derde nog meer dan bij de 2e. Het is ZO leuk om ze samen bezig te zienquote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:26 schreef Morretje het volgende:
Ok, ik rammel ook alweerEn Ravage rammelt ook.
En nu we besloten hebben er weer voor te gaan, krijg ik koudwatervreesIk ben zo bezig met wat het effect op Isabel gaat zijn, dat ik niet meer durf, en mijn droom van 4 kindjes zelfs aan de kant wil schuiven..
Dat kan het ook zijn idd, hormonen..maar wel heel heel heeeeeeeeeel sterkquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Misschien gaat het nog over Kleurdoos. Ik heb bij beide kindjes de eerste maanden na de geboorte zo ongelooflijk hard gerammeld. Achteraf denk ik dat dat gewoon de rose-wolk-hormonen waren. Bij S verdween dat met een maand of 6 een beetje en kwam het met 10 maanden weer in alle hevigheid terug. Bij R verdween dat ook langzaamaan en is het tot op de dag van vandaag nog niet heel wezenlijk terug.
Ow, is dat normaal? Ik heb dat ook dus, en ik denk dat het ook wel weer zal overgaan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Misschien gaat het nog over Kleurdoos. Ik heb bij beide kindjes de eerste maanden na de geboorte zo ongelooflijk hard gerammeld. Achteraf denk ik dat dat gewoon de rose-wolk-hormonen waren. Bij S verdween dat met een maand of 6 een beetje en kwam het met 10 maanden weer in alle hevigheid terug. Bij R verdween dat ook langzaamaan en is het tot op de dag van vandaag nog niet heel wezenlijk terug.
quote:Op zondag 13 november 2011 11:47 schreef leonieke het volgende:
Heb ik onlangs al eens gezegd dat ik aan het rammelen ben?![]()
Thuis alleszins al te vaak de laatste tijd![]()
Ik heb dus maar met mezelf afgesproken dat ik er tot het einde van het jaar niet meer zal over spreken. Dat wordt natuurlijk een gigantische fail maar dan heb ik het toch geprobeerd(en die nieuwe job van P. helpt natuurlijk helemaal niet
![]()
![]()
)
Die afspraak hadden vriendlief en ik samen gemaakt, want hij werd gek van mij met mijn gerammel, 1!!! dag later, legt HIJ zijn hand op mijn buik, en zegt, Hoe is het met onze liefdesbaby??quote:Op zondag 13 november 2011 11:47 schreef leonieke het volgende:
Heb ik onlangs al eens gezegd dat ik aan het rammelen ben?![]()
Thuis alleszins al te vaak de laatste tijd![]()
Ik heb dus maar met mezelf afgesproken dat ik er tot het einde van het jaar niet meer zal over spreken. Dat wordt natuurlijk een gigantische fail maar dan heb ik het toch geprobeerd(en die nieuwe job van P. helpt natuurlijk helemaal niet
![]()
![]()
)
ik heb in 5 jaar 3 kinderen gekregen, waarvan ik de eerste 3 jaar heb gewerkt. En ik herken me niet in dit verhaal. Ik heb de meeste (douche)stress ervaren bij de eerste. Mijn hemel, die eerste weken was een planmatige nachtmerrie. Kwam deels doordat mijn oudste niet aan slapen deed. Maar met de tweede erbij ( niet zo dicht op elkaar als bij Claudia, maar op 6 weken na 2 jaar) ging het heel anders. Gewoon mee in de vaart der volkeren. Al gaf ik geen borstvoeding meer. Maar goed, ik ging ook niet uitgebreid tafel dekken. Een boterham smeren en aan tafel zitten met z'n allen. Speelgoed was de avond tevoren opgeruimd en er was geen tijd om het overhoop te halen. Het is ook maar net hoe je met je ochtend omgaat denk ik dan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:56 schreef Estrys het volgende:
Ja maar Claudia, ik heb er 'maar' eentje he. Die slaapt door. Maar wat jij schetst is voor ons een reden om te wachten met een tweede. Nu gaat het redelijk soepel allemaal, hebben nu net een redelijk ritme.
Dat laatste herken ik heel goed. Zo zit P. ook al de hele tijd te zeggen dat we toch eens al die spullen (park, kleren waar Thomas is uitgegroeid, alle babyspullen die we nu niet meer gebruiken, ...) moeten terug geven aan mijn zus. Van haar mogen we ze nog lang houden (ze staan daar in de wegquote:Op zondag 20 november 2011 12:46 schreef Brighteyes het volgende:
Hier stampte manlief me even op mijn hart net.
We gaan zo even met de trein weg, en gezien de heibel gisteren over wie er met in de buggy mocht stelde ik voor de kinderwagen ook maar mee te nemen.
Waarop F zei: die moet binnenkort ook maar eens op marktplaats. *slik*
En hoewel hij regelmatig zegt dat ik het maar uit mijn hoofd moet zetten blijf ik stiekem toch hopen...![]()
quote:Op vrijdag 18 november 2011 07:52 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik heb in 5 jaar 3 kinderen gekregen, waarvan ik de eerste 3 jaar heb gewerkt. En ik herken me niet in dit verhaal. Ik heb de meeste (douche)stress ervaren bij de eerste. Mijn hemel, die eerste weken was een planmatige nachtmerrie. Kwam deels doordat mijn oudste niet aan slapen deed. Maar met de tweede erbij ( niet zo dicht op elkaar als bij Claudia, maar op 6 weken na 2 jaar) ging het heel anders. Gewoon mee in de vaart der volkeren.
Druk! Ja! Maar of dat nou jongens is? Ik heb geen vergelijk natuurlijk. Drie kinderen is wellicht gewoon sowieso druk? Al zijn jongens, zeker tot een jaar of 7, een stuk fysieker aanwezig.quote:Op maandag 21 november 2011 19:24 schreef Cooki het volgende:
[..]Buurvrouw, heb jij "tekst" over de keuze voor / de komst van een derde kind?
Mijn zus heeft 3 jongens en vindt het echt druk... nou ben ik ns benieuwd naar de ervaring/mening van een andere triple-boys-moeder![]()
knuppel en hoenderhok enzoquote:Op zondag 20 november 2011 12:46 schreef Brighteyes het volgende:
Hier stampte manlief me even op mijn hart net.
We gaan zo even met de trein weg, en gezien de heibel gisteren over wie er met in de buggy mocht stelde ik voor de kinderwagen ook maar mee te nemen.
Waarop F zei: die moet binnenkort ook maar eens op marktplaats. *slik*
quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vind babies en dreumi inmiddels ook peanuts. Maar goed wil niemands bubble bursten verder.
ik zeg inmiddels, hè. Toen ze klein waren zag ik dat héél anders.quote:
Heb een beetje hetzelfde, heel veel mensen om mij heen proberen zwanger te worden, zijn zwanger of net bevallen. Mijn vriend geniet nog teveel van zijn vrijheid... dus we praten er maar niet meer overquote:Op zondag 20 november 2011 22:53 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Nou ik wil toch gaan proberen hier actief mee te schrijven!
Die eierstokken hier rammelen flink. En al een tijdje. En vooral als je hoort dat iedereen om je heen zwanger aan het raken is. Dan wordt het er zeker niet minder van![]()
Wij hebben beiden een kinderwens, dus dat is niet direct het probleem gelukkig. Maar we willen eerst trouwen voordat we aan kinderen willen beginnen.
Dus voorlopig ga ik proberen hier wat meer mee te schrijven en iedereen een beetje te leren kennen
Jammer dat je vriend nog niet zo ver is. Maar dat komt vanzelf wel. Lekker genieten van de kindjes om je heenquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heb een beetje hetzelfde, heel veel mensen om mij heen proberen zwanger te worden, zijn zwanger of net bevallen. Mijn vriend geniet nog teveel van zijn vrijheid... dus we praten er maar niet meer over
Herkenbaar, mijn vriend wil het er ook eigenlijk niet eens over hebben. Snap ik ook wel, maar het er niet over praten maakt het soms bijna ergerquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heb een beetje hetzelfde, heel veel mensen om mij heen proberen zwanger te worden, zijn zwanger of net bevallen. Mijn vriend geniet nog teveel van zijn vrijheid... dus we praten er maar niet meer over
Ik spreek even vanuit mijn leefwereld, maar ik vermoed dat iedereen wel met zijn partner kan praten over zijn/haar kinderwens, maar dat je soms merkt dat het even genoeg isquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:40 schreef _aurum_ het volgende:
misschien gooi ik nou een knuppel in het hoenderhok, maar het feit dat je niet met je partner over iets kan praten dat zou ik écht een groot probleem vinden.
Ik krijg de indruk dat er dan meer dingen zullen zijn die niet bespreekbaar zijn en dat werkt toch niet
Zo van als ik er niet over praat dan verdwijnt het vanzelf wel ofzo
Aah, precies dat hadden schaap en ik ook al besproken: dat we haar soms de kans moeten geven om onder de radar te verdwijnen. En inderdaad, als ze naar school gaat, gebeurt dat automatischquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:11 schreef Cooki het volgende:
Miss: over 1 kind, Thomas heeft nooit last gehad van enig kind zijn, ik werd wel af en toe knetter van de toeschrijvingen/aannames omdat ie geen broertje/zusje had: bepaald gedrag werd gekoppeld aan het kinderaantal, en met inmiddels Lucas erbij blijkt dat bewezen onzin te zijn![]()
O en de radar bij 1 kind: soms moest ik m bewust uitzetten van mezelf (maar pas toen ie al groter was, daarvoor vind ik t niet nodig ivm mijn controle-behoefte)
en bovendien als ze straks op school zit dan gebeurt daar ook van alles wat je niet weet/ziet/merkt, en das toch ook goed?![]()
Interessant om te lezen! Ik vind het verschil tussen omgaan met een 1- en 2-jarige al een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:44 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat ik in de baby dreumestijd lastig vond was de continue claim. nu hoef ik eigenlijk niet meer te 'vermaken' daarvoor in de plaats komen dan andere dingen, als begeleiden bij huiswerk, weerbaar maken voor de grote wereld, ze loslaten zonder dat ze in zeven sloten tegelijk lopen. Ook druk, maar anders. niet te vergelijken eigenlijk, maar maakt het hele kleine wel superoverzichtelijk. Toen kon ik gewoon bepalen, dat is er al láng niet meer bij
Ik denk dat het idd grotendeels is zoals jij het beschrijft Leonieke. Althans zo ging het bij mij in het begin ook. Liever hier of bij vriendinnen rammelen dan hem gek maken met mijn gezever over babies.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:23 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik spreek even vanuit mijn leefwereld, maar ik vermoed dat iedereen wel met zijn partner kan praten over zijn/haar kinderwens, maar dat je soms merkt dat het even genoeg isMijn man weet van mijn gerammel (en hoe
) maar ik kan me wel voorstellen dat hij het af en toe fijn vindt dat ik hier eens kom rammelen zodat ik niet nog eens bij hem over hetzelfde onderwerp begin.
Hier is het alvast niet dat ik er niet met hem kan over praten, maar dat het misschien soms beter is dat ik het even niet doe(moeilijk
) Gewoon om hem ook wat rust te geven en hem te laten wennen aan het idee.
Althans, hier is het toch het geval
Ja zoiets ben ik ook wel van plan.. heb nog maar om een nieuwe puppy gevraagd. maar ook 1 hond vond hij wel genoegquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:57 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Jammer dat je vriend nog niet zo ver is. Maar dat komt vanzelf wel. Lekker genieten van de kindjes om je heenEn je vriend kom vanzelf wel over de brug en anders kun je het over een tijdje nog eens aanhalen hoe lief die andere kindjes wel niet zijn in je omgeving ;-)
Ja het kan soms inderdaad behoorlijk frustrerend zijn. maar ik denk dat het wat betreft mijn vriend en ik beter is als we het even laten rusten. Ik kan natuurlijk niet voor jouw situatie pratenquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:04 schreef Fyina het volgende:
[..]
Herkenbaar, mijn vriend wil het er ook eigenlijk niet eens over hebben. Snap ik ook wel, maar het er niet over praten maakt het soms bijna erger
Wat dat betreft ben ik het weer eens met onderstaandequote:Op dinsdag 22 november 2011 19:40 schreef _aurum_ het volgende:
misschien gooi ik nou een knuppel in het hoenderhok, maar het feit dat je niet met je partner over iets kan praten dat zou ik écht een groot probleem vinden.
Ik krijg de indruk dat er dan meer dingen zullen zijn die niet bespreekbaar zijn en dat werkt toch niet
Zo van als ik er niet over praat dan verdwijnt het vanzelf wel ofzo
quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:23 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik spreek even vanuit mijn leefwereld, maar ik vermoed dat iedereen wel met zijn partner kan praten over zijn/haar kinderwens, maar dat je soms merkt dat het even genoeg isMijn man weet van mijn gerammel (en hoe
) maar ik kan me wel voorstellen dat hij het af en toe fijn vindt dat ik hier eens kom rammelen zodat ik niet nog eens bij hem over hetzelfde onderwerp begin.
Hier is het alvast niet dat ik er niet met hem kan over praten, maar dat het misschien soms beter is dat ik het even niet doe(moeilijk
) Gewoon om hem ook wat rust te geven en hem te laten wennen aan het idee.
Althans, hier is het toch het geval
Inderdaad. Maar misschien ook niet teveel want ik denk dat het vooral voor mezelf er voorlopig afstand van te houden omdat ik dan misschien mezelf er te gek mee maak..quote:Op woensdag 23 november 2011 20:31 schreef Fyina het volgende:
Ja idem, met het 'er niet over willen hebben' bedoelde ik ook meer 'het er niet steeds/continu over willen hebben'. Ik snap het ook wel, als je die wens niet hebt ís het ook gewoon niet leuk om er continu over te praten. Dan leg je er alleen maar meer dwang op en is het later misschien ook geen leuk onderwerp meer. Dat wil ik helemaal niet, en ik vind het zelf ook beter om nog een aantal jaar te wachten. Maar toch, is het soms leuk om over te praten, dan maar met iemand anders
Tja dan kan je man er echt niet meer omheen natuurlijk ;-)quote:Op donderdag 24 november 2011 13:10 schreef leonieke het volgende:
Weet je wat Thomas trouwens wil van Sinterklaas? Een baby
Hoe kan dat nou? Waren de touwtjes te kort, dat ze er niet bij kon?quote:Op donderdag 24 november 2011 15:19 schreef nytar het volgende:
goed kado idee van thomas! Dan kan je man er niet meer omheen
Ik had vandaag geen geluk. Dit zou mijn laatste rammeldag zijn. Afspraak bij gyn. Krijgt ze mn spiraal er niet uit!? Nu moet ik wachten tot een ander ziekenhuis me belt voor een afspraak! Grr ben niet blij!
Waarschijnlijk moet mijn hele buik eerst nog open voor we verder mogenquote:Op maandag 21 november 2011 16:01 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Hopelijk zorgt de endometriose niet voor te veel problemen bij jou om zwanger te worden! Moet je dan eerst op doktersgoedkeuring wachten voordat je er aan mag beginnen?
quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier wordt ik gek van mijn eigen gerammel en ik heb ook echt het idee dat iedereen het kan horen, Ik zou het liefst met een vingerknip de situatie ideaal maken en dan aan baby's maken beginnen!Ik droom zelfs over baby's van mij en mijn lief, en dan wordt ik wakker like :
echt stom! Ik wil gewoon een lief klein wondertje!!
quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:22 schreef Cooki het volgende:
[..]![]()
hier rupsjenooitgenoegde buren horen me rammelen
![]()
Ja inderdaad! omdat ik het heerlijk vind om te lezen over het wel en wee van die meiden maar als er dan weer verse baby's zijn, dan rammel ik helemaal de pan uit!quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:29 schreef Bubbles90. het volgende:
En hier nog zo'n een die over babies droomt, en dan verdrietig wakker wordt.. word af en toe zo gek van mezelf!
En toch in oud blijven lurken en foto's van pasgeboren babies kijken he :-P
Dat is wel heftig zeg. Mijn zus heeft het ook, dusdanig erg dat het ook op haar darmen enzo zit. Maar ik heb geen contact meer met haar dus weet niet wat de gevolgen nog allemaal zijn voor haar. Behalve dat ze nu gedwongen in de overgang zit.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:28 schreef rammeltje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moet mijn hele buik eerst nog open voor we verder mogen(Beide eierstokken verkleefd). In januari krijg ik de eerste vervolgstap te horen! Spannend!
In mijn omgeving is ook de een na de ander zwanger, en dat frustreert mij soms enorm! Vooral als ik dan hoor van een ander, dat onze klas wel erg vruchtbaar is. Daar kan ik dan best jaloers en verdrietig om worden.
@Nytar: balen zeg! Hopelijk heb je snel weer een nieuwe datum voor spiraalverwijdering en mag je verder! En dat je dan maar snel zwanger mag worden!
Doe maar zo tegen april. Want dan kan ik jou moreel (en fysiek) komen ondersteunenquote:Op zaterdag 26 november 2011 18:40 schreef Cooki het volgende:
Poppejans, das een prima deal!Ik ben maar beperkt houdbaar he, dus als jij dan wel ff opschiet zeg maar: 2012 moet t hier gebeuren (zwanger worden)
Ja weet ik, maar dat is weer nét een stapje verder, als we beslissen dat we er echt voor gaanquote:Op zaterdag 26 november 2011 16:12 schreef Asyniur het volgende:
Cooki, wat leuk!
SupremeEvil, met foliumzuur moet je eiegnlijk al beginnen voordat je zwanger bent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |