quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 10:03 schreef Stormqueen het volgende:Grappig om te zien dat er toch best wat meiden zijn die flink jonger zijn dan ik, die al helemaal de pan uit rammelen

Ik wil an sich ook wel, maar ik vind het nog veel te eng

Het is zo'n immense verantwoordelijkheid en mijn leven is nu zo vanzelfsprekend - ik sta op, rommel in de badkamer, ga naar m'n werk, kom weer thuis, boodschappen doen, koken en dan wat aan de klus. (aan het huis, niet aan kinderen nog

) Maar als ik een kind zou krijgen moet ik dus ALLES omgooien, en dan raak ik al een beetje in paniek
(ik zie wel vaak als argument dat baby's cute zijn, maar ik denk voornamelijk aan als ze niet cute zijn - de hele nacht huilen, en de periode na de baby-tijd dat alles "Nee!!!" is enzo
)Anyway, herkent iemand die gevoelens en hoe ga je daar mee om? Of neemt het rammelen op een gegeven moment dusdanig de overhand dat die argumenten niet meer meespelen?
Ik maak me licht zorgen - met de nadruk op licht - dat dat JA IK WIL NU!!! gevoel nooit gaat komen, ondanks het feit dat ik zeker weten wel kinderen wil. En ook niet pas over 8 jaar, omdat er massa's mensen in mijn omgeving aan het jongen zijn momenteel en ik niet wil dat mijn kind de verwende benjamin wordt zonder leeftijdsgenootjes om zich heen
Wanneer bepaal je dan of het moment echt goed is? Argh, dilemma's

(achtergrondinfo: ik ben 30, mijn vriend 28, 5 jaar samen waarvan 3 jaar samen in koophuis, allebei HBO en al 6 jaar werkend - volwassen en verantwoordelijk genoeg op papier, maar dus niet in ons hoofd

)
Errug herkenbaar dit! Ene dag wil ik het NU, andere keer vind ik het doodeng! Hoe verwoord ik dit nou goed...
Ik bedoel, ze zijn cute, maar niet altijd. Vandaar dat ik inderdaad postte 'nu nog even beseffen dat ze niet altijd cute zijn'. Maar denk wel dat je hier in groeit, dat bijv. als het huilt, jij weet wat er waarschijnlijk mis kan zijn. Hoor dat ook van anderen: "het is anders als het je eigen kind is". En dat geloof ik ook wel. En je hebt ook 9 maanden om aan het idee te wennen...
Nou zit het bij ons zo dat we bijna drie jaar samen zijn en een jaar samenwonen. Ik 27, hij 29. Allebei vast contract, leuk huisje, kortom: niks waarom wat een kindje krijgen in de weg staat...Behalve dit: ik ben na het samenwonen naar een uur reistijd gegaan naar mn werk. Dat vind ik best veel, 2 uur op een dag x 4 dagen (en ik heb geen doorgroeimogelijkheden). Ofwel, ik wil daar weg en dichter in de buurt werk vinden. En laat dat nou niet lukken. Nu al een dik jaar bezig met zoeken en solliciteren.
Maar ik wil geen kindje als "bezigheidstherapie", als excuus voor "mama vond haar werk te ver en niet meer leuk". Want zoals ik in dit topic (of ander topic

) al als reactie kreeg van iemand "nadat je een kindje hebt is de motivatie om te gaan werken helemaal ver te zoeken". Misschien wel. Misschien ook niet, misschien doet het me minder. Stoort het me minder JUIST omdát ik moeder ben en mezelf zegmaar kwijt kan in de verzorging van het kindje. Ik wil wel sowieso kids en jong moeder zijn lijkt me superleuk. Maar veel misschiens...haha
Ben nu ook al zo'n tien jaar aan de pil en ben hem eigenlijk gewoon beu. Heb last van allerlei kwaaltjes die "toevallig" bijna allemaal in het lijstje bijwerkingen staan. Wil die troep gewoon niet meer. En dan nog het feit dat ik al op mijn zevende ongesteld werd, dat was niet helemaal volgens het boekje. Wil eigenlijk gewoon er achter komen of mijn lichaam alles wel zelf kan. Dat alles werkt en dat ik niet over bijv. drie jaar achter kom (wanneer ik het 'JA IK WIL NU' gevoel echt heb (als dat gevoel uberhaupt al bestaat)) dat alles dus net ff níet blijkt te werken...dat ik al in de overgang ben geweest of weet ik veel...iets anders geks

Vandaar dat ik nu bezig ben met mijn laatste pil strip en ik niet meer begin aan een nieuwe, kan ook niet want ze zijn op

. En of er een kindje komt... dat zien we dan wel weer. Ondanks mijn misschiens en dilemma's is het erg welkom, maar ik ga niet aan de gang met ovulatietesten of er extra mijn best voor doen
Als het zo mag zijn vinden we tegen die tijd vast wel een oplossing voor mijn misschiens.
Of wat denken jullie ervan?
Sorry, lang verhaal...Hoop dat ik het niet te warrig heb opgeschreven