De overheid regulereert de onderwijssector. Als de overheid zich terug zou trekken, dan zou de situatie er anders uitzien:quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik snap de gedachte en ik heb het ook ooit geloofd, maar het probleem zit in de hoeveelheid opleidingsplaatsen, niet in de numerus fixus.
Tiens, is er nu ook al een tekort aan gefrustreerde lieden?quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat voor concurrentie heb je dan EG? Je zit, net als ik, in een sector waar er een enorm tekort is. Je hebt geen concurrentie.
Als de overheid zich volledig terug trekt worden de opleidingskosten meer dan 10.000 per jaar en kunnen alleen rijke kinderen studeren, trekt de overheid zich niet volledig terug heb je de perverse prikkel om zoveel mogelijk mensen te laten slagen en blijf je achter met een hoop incompetente artsen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De overheid regulereert de onderwijssector. Als de overheid zich terug zou trekken, dan zou de situatie er anders uitzien:
- Er zijn meer studenten geneeskunde dan er jaarlijks worden toegelaten. Geef je de markt vrij, dan zullen automatisch private instituten opleidingsplaatsen bouwen om plaats te bieden aan álle geneeskunde studenten.
Gevolg: aanbod neemt toe, bij gelijkblijvende vraag. Salarissen chirurgen dalen, waardoor de kloof arm-rijk kleiner wordt, waardoor die linkse relschoppers op het Beursplein gewoon thuis kunnen blijven
Klopt. Sociale neukerij is tegenwoordig belangrijker dan vakidiotie, zwaar overgewaardeerd. Heeft ook veel te maken met ordinaire vervlakking van de maatschappij. De TV speelt daar geweldig op in. Aapjes kijken is immers in.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:17 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Werken vergt tegenwoordig veel vaardigheden, vooral sociale vaardigheden. Die zijn voor arbeidsmarktkansen van nog meer belang dan een goede opleiding.
Je vergeet dat dat allemaal een keuze is EG.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt. Sociale neukerij is tegenwoordig belangrijker dan vakidiotie, zwaar overgewaardeerd. Heeft ook veel te maken met ordinaire vervlakking van de maatschappij. De TV speelt daar geweldig op in. Aapjes kijken is immers in.
Ook een beetje een modeverschijnsel. Vakidiotie is niet hip, poppenkastgedoe daarentegen wel. Verkeerd tijdslot, dus als men met de mainstream mee moet.
Ik geloof dat eigenwijsheid niet eens zo slecht is...Iets "spelen" wat je niet bent is zelden succesvol.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je vergeet dat dat allemaal een keuze is EG.
Tja veel mensen die nu zonder baan zitten willen ze niet laten omscholen of voelen zich veel te goed voor de job die beschikbaar is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dat we veel meer immigranten binnen moeten halen, wat jij EG?
Helemaal mee eens behalve je laatste alinea.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja veel mensen die nu zonder baan zitten willen ze niet laten omscholen of voelen zich veel te goed voor de job die beschikbaar is.
Ik kan je vertellen dat ik ongeacht wat het is elke baan zou oppakken om mijn gezin te onderhouden. Mijn opleiding zal daar naar alle waarschijnlijkheid niet bij aansluiten, maar dat is uiteraard geen prioriteit.
Ik kots op die studenten die jaren over hun opleiding hebben gedaan, geen werkervaring genieten en vervolgens niet willen werken in een richting die niet aansluit met hun opleiding. Vanuit je werk ga je maar zoeken naar je droombaan!
Dus wellicht moeten we wat landverhuizer naar binnen halen! Erg jammer, maar blijkbaar waar.
We kunnen ook nog eens het ontslagrecht onder de loep nemen. Als we dat soepel maken, dan krijgt iedereen makkelijker een kans
Als ze dat willen, lijkt het me handiger als ze zich binnen dat systeem laten horen, en niet wat staan te miepen aan de zijkant. Als al die protesterende mensen nou eens 1 aandeel Shell per persoon kopen, en 1 vertegenwoordiger aanwijzen met een X aantal volmachten op zak die vervolgens naar de aandeelhoudersvergadering gaat, dán ben je op de plek waar je iets kan bereiken. Grote kans dat er plenty aandeelhouders zijn die een deel van hun wensen en ideeën nog onderschrijven ook.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:25 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Het gaat deze beweging wel over meer dan dat. (lees eens wat berichten van de Amerikaanse occupy waar het allemaal begonnen is)
Ik denk dat ze ook wel inzien dat een chirurg meer beloning verdient dan een secretaresse.
Maar ik denk anderzijds dat ze van mening zijn dat een chirurg die mensenlevens redt meer toevoegt aan de maatschappij (en dus meer beloond moet worden) dan een plastisch chirurg die de hele dag tieten opvult...
Het hele systeem is nu ingericht op geld en waar het heenrolt. (zowel politiek als zakelijk als ecologisch) En dat systeem staat op de afgrond. Ze willen een inrichting van de samenleving die meer gericht is op menselijke welvaart en positieve menselijke waarden.
Nee.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dat we veel meer immigranten binnen moeten halen, wat jij EG?
Personeel voor de zorg?? Wat is daar zo speciaal aan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee.Er zijn mensen genoeg hier, Nederland is een van de drukst bevolkte landen ter wereld.
Of bij hoge uitzondering, bijvoorbeeld personeel voor de zorg.
Is dat niet wat naïef? Je argumenteert over de macht van geld maar het punt is juist dat die 1% al het geld heeft..quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als ze dat willen, lijkt het me handiger als ze zich binnen dat systeem laten horen, en niet wat staan te miepen aan de zijkant. Als al die protesterende mensen nou eens 1 aandeel Shell per persoon kopen, en 1 vertegenwoordiger aanwijzen met een X aantal volmachten op zak die vervolgens naar de aandeelhoudersvergadering gaat, dán ben je op de plek waar je iets kan bereiken. Grote kans dat er plenty aandeelhouders zijn die een deel van hun wensen en ideeën nog onderschrijven ook.
Dit zou overigens ook kunnen werken bij banken, verzekeraars, en zo verder.![]()
Niet, maar tekort enzo.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Personeel voor de zorg?? Wat is daar zo speciaal aan?
Dit is tegen de natuur/zelfbehoud, fatsoenlijk is ook maar een woord gevoelig voor interpretatie.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Een fatsoenlijk model stelt de mensheid op de eerste plaats. En niet het geld dat een middel hoort te zijn ipv het ultieme doel.
Een fatsoenlijk bestel biedt IEDEREEN een eerlijke kans ipv een voorwaardelijke kans. Te weten of iemand geld kan genereren...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |