abonnement Unibet Coolblue
pi_103200521
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:17 schreef fokthesystem het volgende:
ik roei met de riemen die er hier liggen, en dat houdt niet in dat ik telkens het hele meer ga afdreggen om te zien wat er nog ergens ligt.
Je roeit niet met de riemen die je hebt. Je blaat zomaar wat in het rond, met 'gevatte' one-liners, zonder ook maar enige poging te doen om feiten te checken. Terwijl het toch echt aannemelijk is dat je een internetverbinding hebt...

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:17 schreef fokthesystem het volgende:
Alleen al het feit dat ze weten dat dit kansloos is maakt het gewoon tot ordinaire reclame.
Wie zegt dat het kansloos is? En waarom is een partijstandpunt (zelfs als het kansloos is) ordinaire reclame?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:17 schreef fokthesystem het volgende:
Dit is gewoon hun(-pvda) mode of operation daar kan ik verder niet meer aan verduidelijken dan naar de pvda praktijk(en) verwijzen.
Je slaagt er dus niet in om dit te verduidelijken. So be it.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:17 schreef fokthesystem het volgende:
Leden en ex-leden is nogal dicht bij de bron. Ook hier op fok recent kwam het nog uit, in een discussie een fokker, tevens pvda lid die van een vergadering kwam. Hij was eerlijk en op mijn vraag of over dat punt was gestemd, 1 op 1, of dat er weer es werd 'gewogen' kwam het antwoord: "gewogen" Maar je wilt het niet geloven kennelijk, dus ik vind het wel prima verder.
Ik vroeg om bewijsvoering. Die lever je niet. Het blijft bij niet-controleerbare beweringen. Je schiet opnieuw tekort.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:17 schreef fokthesystem het volgende:
Is beantwoord.
Is niet beantwoord. Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom de PvdA niet bepaalde zaken voor het voetlicht mag brengen, net als andere partijen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:17 schreef fokthesystem het volgende:
Is ook beantwoord. Het lijkt wel of jouw browser stiekem stukken tekst weglaat op het scherm! :)
Misschien kun jij die stukken tekst dan nog even opnieuw citeren of aanwijzen, want ik zie ze niet. Ik heb je nergens namen horen noemen van politieke partijen die niet proberen om kiezers te bereiken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:17 schreef fokthesystem het volgende:
Is ook beantwoord. Het lijkt wel of jouw browser stiekem stukken tekst weglaat op het scherm! :)
Niet beantwoord, zie hierboven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:17 schreef fokthesystem het volgende:
Is ook beantwoord. Het lijkt wel of jouw browser stiekem stukken tekst weglaat op het scherm! :)
Is evenmin beantwoord. Je hebt geen enkele toelichting op je meetsystematiek gegeven. Alleen dat je vaker een Google Alert krijgt, maar hoe je aan die "ergheid" komt, is onbekend.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:17 schreef fokthesystem het volgende:
Maar LEES het dan ook! :) Meten is weten houdt in deze in dat de pvda, middels google alerts weet ik dat , veruit de meeste afdelingen met ruzie- en (bestuurs-)leden die de boel bedrogen van alle partijen heeft. Het vaakst gedoe heeft met subsidies en zichzelf inhuren e.d.
Ik lees wel degelijk en je blijft om de hete brij heen draaien. Nu voer je de Google Alerts weer aan om te stellen dat de PvdA veruit het vaakst intern ruzie heeft. Het "meten is weten"-verhaal ging echter om het bereiken van kiezers, al dan niet via de media. Lees anders je eigen reactie nog even terug: [CENTRAAL] PvdA #11 - Waar Ploumen haar Job opgeeft

Je haalt er weer van alles bij wat niet relevant is en de vraag - waarom dat allemaal zo veel "erger" is en hoe je die "ergheid" meet - is nog steeds NIET beantwoord. En ik verwacht eigenlijk ook niet dat dat nog gebeurt. Je gaat waarschijnlijk nog 2-3 keer om de hete brij heen draaien.....
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:15:19 #52
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103227158
quote:
9s.gif Op maandag 17 oktober 2011 18:38 schreef Elfletterig het volgende:

Je roeit niet met de riemen die je hebt. Je blaat zomaar wat in het rond, met 'gevatte' one-liners, zonder ook maar enige poging te doen om feiten te checken. Terwijl het toch echt aannemelijk is dat je een internetverbinding hebt...
Hieronder een feitje van een pvda lid rond stemmen wegen, jij hebt ook internet, en google, zoek maar eens op pvda en stemmen wegen / gewogen e.d.
Da's namelijk the way to go there en we hebben er de eu en euro aan te danken en andere anti-privacy en pro-id 'dingetjes'.

Zeeland
Vandaag op de leden vergadering ingestemt voor een coalitie tussen VVD/PvdA/CDA/SGP voor de GS. Niet mijn favoriete coalitie, maar het alternatief VVD/PVV/CDA/SGP(/PVZ) is al helemaal een ramp.

Op vrijdag 29 april 2011 14:17 schreef phpmystyle het volgende:
fokthesystem

Deelde men je mee of het een echte stemming was, of dat de stemmen 'gewogen werden'?
Werd de uitslag direct bekend?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
vrijdag 8 april 2011 @ 23:28:13#46
Zeeland
quote:
Deelde men je mee of het een echte stemming was, of dat de stemmen 'gewogen werden'?
Werd de uitslag direct bekend?

We mochten alleen advies geven.
quote:
Nu weet ik niet of jij pvda vergaderingen bezocht, ik in het verleden wel, met vrienden waarvan iets meer dan de helft inmiddels ook pvda-kenner is en en dus ex-lid/stemmer daarvan/op.

[q]Je slaagt er dus niet in om dit te verduidelijken. So be it.
Het ligt an jou, echt, je doet geen moeite en neemt geen genoegen, na elk bewijs wuif je het als een troll weg en vraag om weer een bewijs, maar je plaat voor je kop is zelf verkozen, je weet het best, de pvda weegt stemmen en is feitelijk anti-democratie dus, maar je wilt het lekker proberen te trollen. Of niet, dan troll je niet maar bent gewoon minder op de hoogte van de werkelijkheid.

quote:
ik vroeg om bewijsvoering. Die lever je niet. Het blijft bij niet-controleerbare beweringen. Je schiet opnieuw tekort.
Je kan blijven vragen maar door die plaat staal voor je harses en zelfverkozen doof en blind zijn gaat dat niet gebeuren.

quote:
Je haalt er weer van alles bij wat niet relevant is en de vraag - waarom dat allemaal zo veel "erger" is en hoe je die "ergheid" meet - is nog steeds NIET beantwoord. En ik verwacht eigenlijk ook niet dat dat nog gebeurt. Je gaat waarschijnlijk nog 2-3 keer om de hete brij heen draaien.....
Draai draai draai, jai niet wille wete.
Oneliner: de pvda doet zich voor als linkse volks partij voor arbeiders, kijk naar de feitelijke stemmingen op bijv. www.politix.nl of recent de meestemmingen met de huidige steuncoalitie en je zou up to date kUnnen zijn anno 2011 : de pvda is rechts van het midden en welhaast anti-arbeiders geluk.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:08:41 #53
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103361545
PvdA stemmers schrikken van oproep:

'Klikoproep' schiet in verkeerde keelgat

De oproep van de gemeente om (vermoedens van) uitkeringsfraude te melden, eventueel door een anonieme tip te geven, is de fracties van GroenLinks en PvdA in het verkeerde keelgat geschoten. Zo'n oproep om te 'klikken' is stigmatiserend, vindt Nieke Jansen van GL. "Het zet mensen, waarvan de meesten terecht een uitkering ontvangen, in een kwaad daglicht." Daarnaast vindt zij, net als Xandra Koster (PvdA), dat dit niet past in het streven naar een samenleving waarin saamhorigheid hoog in het vaandel staat. "Zoiets doet juist een beroep op wantrouwen, rancune en jaloezie." Donderdagavond tijdens het vragenuurtje van de raadsvergadering - die voor het eerst live te volgen was via internet - werd de wethouder verzocht de tekst op onder meer de website te schrappen.
Maar volgens wethouder Kievit gaat er een preventieve werking van uit; het noopt mensen om bijvoorbeeld zelf te melden dat ze samenwonen. En er wordt altijd hoor en wederhoor toegepast, verzekerde zij. Gezien de discussie die het onderwerp opriep, werd besloten erover door te praten in de commissie inwoners. http://www.destentor.nl/r(...)erkeerde-keelgat.ece

Apart van deze franchise afdeling, landelijk is de pvda altijd pro-ID en anti-privacy, pro-afluisteren zelfs tegen de rechterlijke verboden in etc..
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:34:17 #54
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103388683
Klein gebied, "groot" pvda leed, en lokalen idem, maar pvda is een franchise partij van lokalen, dussss...

Oirschot: Martijn Pijnenburg (Dorpsvisie) vertrekt wegens vermeende belangenverstrengeling.

Aalburg: Marian van der Wal (PvdA) en Lodewijk Timmermans (Aalburgse Alliantie) stappen uit de raad. Van der Wal heeft het te druk, Timmermans wil partijgenoten een kans geven.

Zaltbommel: Ingeborg Franssen vertrekt uit de raad wegens een verhuizing.

Mei 2011

Maasdriel: Hans de Groot (VVD) stapt op om 'cultuuromslag' te realiseren, maar hij is de enige.

April 2011

Tilburg: Sandra Franken (GroenLinks) zelfstandig verder na politiek meningsverschil

Den Bosch: Jan Hoskam (VVD) wordt wethouder in Den Bosch en verlaat daarom de raad.

Oirschot: Jasper van Vechel (De Gewone Man) stapt op wegens verhuren huis aan seizoensarbeiders in strijd met bestemmingsplan.

Oss: Evelien Kant stapt op vanwege zwangerschap. Jules Iding wordt gedeputeerde voor Brabant.

Maart 2011

Dongen: SP-fractie (Austa Tabe, Johan Donga en Petra Garvey) en wethouder stappen collectief op, wegens gebrek aan mensen voor raadswerk.

Waalwijk: Ayfer Cölkusu stapt over van PvdA naar D66. Inhoudelijke onenigheid.

Heusden: Frans van der Lee stapt uit fractie Heusden Eén en gaat zelfstandig verder.

Goirle: Geert van Ostaden (SP) overleden.

Februari 2011

Uden: Yvonne Oude Luttikhuis (PvdA) stapt op wegens gezondheidsredenen

Dongen: Yolanda van Osta (SP), persoonlijke redenen.

Januari 2011

Sint Michielsgestel: Wim Vlemmings (Senioren Gestel) stapt uit politiek: druk en gezondheid.

Neerijnen: Ed van Tellingen (PvdA) solo verder. Politiek verschil van inzicht.

Den Bosch: Geert Snijders (PvdA) vertrekt. Hij is betrokken bij FC Den Bosch en kandidaat voor Provinciale Staten.

November 2010

Aalburg: Cees Schreuders (CDA) kondigt vertrek aan. Te druk.

Zaltbommel: Jolanda Maas (D66) stopt. Te druk.

Vught: Ben Brands (PvdA-Groenlinks) wordt wethouder in Maasdonk en geeft daarom zetel op.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:10:47 #55
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103395499
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:34 schreef fokthesystem het volgende:
Klein gebied, "groot" pvda leed, en lokalen idem, maar pvda is een franchise partij van lokalen, dussss...

Goirle: Geert van Ostaden (SP) overleden.

Ik ga niet eens op de rest in (maar als je een beetje kaas had gegeten van wetten en regels voor lokale politiek, had je gezien dat er erg weinig mensen opstappen of vertrekken om negatieve redenen), maar jij verwijt deze man dat hij de raad uitgaat omdat hij overlijdt???

Jij spoort echt voor geen meter in je obsessie, wel?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_103402750
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:15 schreef fokthesystem het volgende:
Hieronder een feitje van een pvda lid rond stemmen wegen, jij hebt ook internet, en google, zoek maar eens op pvda en stemmen wegen / gewogen e.d.
Da's namelijk the way to go there en we hebben er de eu en euro aan te danken en andere anti-privacy en pro-id 'dingetjes'.
Jij was degene die beweerde dat binnen de PvdA stemmen worden gewogen. Ik vroeg jou om daarvoor overtuigend bewijs aan te dragen. Met opmerkingen als 'jij hebt ook internet' kan ik helemaal niks.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:15 schreef fokthesystem het volgende:

Zeeland: Vandaag op de leden vergadering ingestemt voor een coalitie tussen VVD/PvdA/CDA/SGP voor de GS. Niet mijn favoriete coalitie, maar het alternatief VVD/PVV/CDA/SGP(/PVZ) is al helemaal een ramp.
Fokthesystem: Deelde men je mee of het een echte stemming was, of dat de stemmen 'gewogen werden'? Werd de uitslag direct bekend?
Zeeland: We mochten alleen advies geven.
Dan was het dus geen stemming, maar hooguit een ledenraadpleging. Verder blijkt hieruit totaal niet dat er stemmen worden gewogen. :') Het is niet eens een situatie waarbij er gestemd is...

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:15 schreef fokthesystem het volgende:
Het ligt an jou, echt, je doet geen moeite en neemt geen genoegen, na elk bewijs wuif je het als een troll weg en vraag om weer een bewijs, maar je plaat voor je kop is zelf verkozen, je weet het best, de pvda weegt stemmen en is feitelijk anti-democratie dus, maar je wilt het lekker proberen te trollen. Of niet, dan troll je niet maar bent gewoon minder op de hoogte van de werkelijkheid.
Je hebt tot nu toe nog geen enkel bewijs geleverd van je stelling dat binnen de PvdA stemmen worden gewogen. Je kunt wel zeggen dat het aan mij ligt, of dat ik troll. En je kunt het ook wel herhalen tot je ons weegt, maar bewijs lever je totaal niet. Dat ik om bewijs blijf vragen, komt omdat jij achterwege laat om het te leveren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:15 schreef fokthesystem het volgende:
Je kan blijven vragen maar door die plaat staal voor je harses en zelfverkozen doof en blind zijn gaat dat niet gebeuren.
Ik stel vast dat je maar op de man gaat spelen en schelden, omdat je niet in staat bent om enig overtuigend bewijs voor je stelling te leveren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:15 schreef fokthesystem het volgende:
Draai draai draai, jai niet wille wete.
Ik draai niet, jij draait. Ik stel je absurde beweringen aan de kaak, vraag om verduidelijking en antwoorden. En die komen niet of heel gebrekkig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:15 schreef fokthesystem het volgende:
Oneliner: de pvda doet zich voor als linkse volks partij voor arbeiders, kijk naar de feitelijke stemmingen op bijv. www.politix.nl of recent de meestemmingen met de huidige steuncoalitie en je zou up to date kUnnen zijn anno 2011 : de pvda is rechts van het midden en welhaast anti-arbeiders geluk.
Wat de grote dossiers betreft, stemt de PvdA alleen met de coalitie mee wat betreft het pensioenakkoord (nadat de PvdA eerst aanpassingen heeft bedongen) en wat betreft het noodfonds voor de Grieken, vanuit de gedachte dat niets doen en Griekenland failliet laten gaan de belastingbetaler uiteindelijk nog veel meer geld kost. Op allerlei andere terreinen steunt de PvdA niet de rechtse koers van dit kabinet. Je stelling dat de PvdA rechts van het midden is, is te absurd om überhaupt op te reageren...
pi_103405425
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:34 schreef fokthesystem het volgende:
Klein gebied, "groot" pvda leed, en lokalen idem, maar pvda is een franchise partij van lokalen, dussss...
De opmerking dat de PvdA een franchisepartij van lokalen is, heb je nu zo'n 23 keer gemaakt. Niemand snapt wat je ermee bedoelt. Om verduidelijking of toelichting vragen, levert ook al niks op. Misschien moet je de grammofoonplaat eens afzetten?

Wat is trouwens je doel met deze lijst van politici die om uiteenlopende redenen zijn opgestapt?

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:34 schreef fokthesystem het volgende:

Oirschot: Martijn Pijnenburg (Dorpsvisie) vertrekt wegens vermeende belangenverstrengeling.
Ja en? :? Wat heeft deze lokale politicus met de PvdA te maken? :?

quote:
Aalburg: Marian van der Wal (PvdA) en Lodewijk Timmermans (Aalburgse Alliantie) stappen uit de raad. Van der Wal heeft het te druk, Timmermans wil partijgenoten een kans geven.
Je punt is?

quote:
Zaltbommel: Ingeborg Franssen vertrekt uit de raad wegens een verhuizing.
VVD-raadslid, dus 0 relevantie voor dit topic. Tevens een logisch gevolg van verhuizen.

quote:
Maasdriel: Hans de Groot (VVD) stapt op om 'cultuuromslag' te realiseren, maar hij is de enige.
Ik heb even wat gezocht. Er zijn ook anderen opgestapt. De kritiek in het rapport over de bestuurscultuur spitst zich vooral toe op een lokale partij en hun wethouder. Opnieuw is de PvdA-relevantie zeer beperkt.

quote:
Tilburg: Sandra Franken (GroenLinks) zelfstandig verder na politiek meningsverschil
Klopt niet. Er waren geen politieke meningsverschillen, maar botsende persoonlijkheden. Verder vooral erg vervelend voor GroenLinks. Dit is een PvdA-topic.

quote:
Den Bosch: Jan Hoskam (VVD) wordt wethouder in Den Bosch en verlaat daarom de raad.
:D Dat is nogal logisch! Hij volgde trouwens een partijgenoot op die provinciebestuurder is geworden. Dat heb je soms, zulke wisselingen. Je punt is?

quote:
Oirschot: Jasper van Vechel (De Gewone Man) stapt op wegens verhuren huis aan seizoensarbeiders in strijd met bestemmingsplan.
Zal best. Ook weer een lokale partij... - Relevantie nul.

quote:
Oss: Evelien Kant stapt op vanwege zwangerschap. Jules Iding wordt gedeputeerde voor Brabant.
Dat doorstromen heb je soms. Misschien moet je nog even vermelden dat VVD-burgemeester Kok van Ommen is vertrokken om gedeputeerde van Overijssel te worden? Evelien Kant is trouwens ook van de VVD.

quote:
Maart 2011: Dongen: SP-fractie (Austa Tabe, Johan Donga en Petra Garvey) en wethouder stappen collectief op, wegens gebrek aan mensen voor raadswerk.
Ik las het... - Vervelend voor de SP zeg. Hopelijk vinden ze een oplossing. In het SP-topic is er vast wel een leuke discussie over te voeren.

quote:
Waalwijk: Ayfer Cölkusu stapt over van PvdA naar D66. Inhoudelijke onenigheid.
Betreurenswaardige eenmansactie, al gebeurt het wel meer dat politici uit partijen stappen, voor zichzelf beginnen of naar een andere partij gaan. Hirschi Ali was ooit PvdA-lid, Gerrit Zalm trouwens ook. Joris Voorhoeve heeft de VVD pas nog ingeruild voor D66. Marcel van Dam ging van de PvdA naar de SP. Wilders is ook uit de VVD gestapt. Voorbeelden te over.

quote:
Heusden: Frans van der Lee stapt uit fractie Heusden Eén en gaat zelfstandig verder.
Je punt?

quote:
Goirle: Geert van Ostaden (SP) overleden.
:{ (lees: wat bezielt je in Godsnaam om deze gebeurtenis in dit lijstje op te nemen?)

quote:
Uden: Yvonne Oude Luttikhuis (PvdA) stapt op wegens gezondheidsredenen
Zou je me kunnen uitleggen waarom je de behoefte voelde om in dit voorbeeld de partijnaam vet te maken? Dat interesseert me oprecht. Als iemand om gezondheidsredenen de politiek moet verlaten, is dat alleen maar erg vervelend.

quote:
Dongen: Yolanda van Osta (SP), persoonlijke redenen.
Er is vast ergens een SP-topic...

quote:
Sint Michielsgestel: Wim Vlemmings (Senioren Gestel) stapt uit politiek: druk en gezondheid.
Tja

quote:
Neerijnen: Ed van Tellingen (PvdA) solo verder. Politiek verschil van inzicht.
Vervelend, een slecht functionerende eenling. Uit de bovenstaande voorbeelden blijkt wel dat meerdere partijen met dit soort zaken kampen. Maar je wilde het woordje PvdA even vet maken, dat was het toch?

quote:
Den Bosch: Geert Snijders (PvdA) vertrekt. Hij is betrokken bij FC Den Bosch en kandidaat voor Provinciale Staten.
Al eerder behandeld. Het één is een logisch gevolg van het ander.

quote:
Aalburg: Cees Schreuders (CDA) kondigt vertrek aan. Te druk.
Zaltbommel: Jolanda Maas (D66) stopt. Te druk.
:O

quote:
Vught: Ben Brands (PvdA-Groenlinks) wordt wethouder in Maasdonk en geeft daarom zetel op.
Doordat je steeds zo ijverig het woordje PvdA vet maakt, valt eigenlijk vooral op hoe beperkt het aandeel van de PvdA in al deze perikelen is...
pi_103410383
BLAM de ene na de andere franchise gaat kapot:

Scheuring PvdA-top in De Rijp
Gepubliceerd op 21 oktober 11, 16:28Laatst bijgewerkt op 21 oktober 11, 16:50
DE RIJP - De PvdA-fractie in Graft-De Rijp stevent af op een scheuring. In de grootste coalitiepartij heerst grote verdeeldheid over het te voeren beleid. De eerder opgestapte fractieleider Leo van Etten komt op zijn besluit terug.

Daarmee is de chaos compleet. Van Etten gooide er het bijltje bij neer omdat hij zich niet kon verenigingen met het partijstandpunt inzake het bouwplan Stoop in Graftdijk. Onder leiding van Bea van Meerten besloot de PvdA wethouder Lino Zwitselaar meer onderhandelingsruimte te geven met projectontwikkelaar Zeeman Vastgoed over de invulling van Plan Stoop. Daar kon Van Etten, die ook met gezondheidsproblemen kampte, zich niet mee verenigen en gaf de pijp aan Maarten. Daarmee werden de verhoudingen binnen de coalitie van PvdA/Het Verschil op scherp gezet. Het scheelde maar weinig of de samenwerking was gestrand. Crisisberaad

Dat kan alsnog gebeuren, nu de partij op 26 oktober in crisisberaad bijeenkomt met als enige agendapunt ’de onderlinge verhoudingen binnen de coalitie’. Waarnemend fractieleider George du Pont zegt ’verbaasd’ te zijn over de brief die Van Etten heeft gestuurd en waarin hij uitlegt op diens besluit terug te komen. Du Pont: ,,Ik vrees dat een scheuring van de partij onvermijdelijk is. We hadden eerder besloten Jan Bouwman in te schakelen om de fractie aan te vullen omdat we op de ontslagbrief van Van Etten hadden gerekend. Maar hij is dus van plan terug te komen.’’
http://www.noordhollandsd(...)PvdA-top-in-De-Rijp-
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:25:56 #59
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103411726
FTS, leg eens uit waarom de PvdA een franchise zou zijn en de VVD of het CDA of welke willekeurige andere politieke partij niet? Waarin verschilt in jouw aluhoedjes wereld de PvdA qua organisatiestructuur van de andere partijen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 24 oktober 2011 @ 09:12:11 #60
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103487238
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
FTS, leg eens uit waarom de PvdA een franchise zou zijn en de VVD of het CDA of welke willekeurige andere politieke partij niet? Waarin verschilt in jouw aluhoedjes wereld de PvdA qua organisatiestructuur van de andere partijen?
Jammer dat je hier dan weer geen antwoord op krijgt. Maar goed, on-topic maar weer:

PvdA heeft weinig vertrouwen in EU-akkoord AMSTERDAM - De PvdA-fractie heeft er weinig vertrouwen in dat de eurolanden erin slagen een reddingspakket op te stellen voor de schuldencrisis. Ronald Plasterk, financieel woordvoerder van de partij, vindt dat de 17 Europese regeringsleiders er een puinhoop van hebben gemaakt.

Tegenover Trouw zei Plasterk dat zijn partij een 'wazig compromis dat tegenstellingen moet verhullen' niet zal steunen. Als de PvdA een toekomstig reddingsplan afkeurt heeft premier Mark Rutte een groot probleem, want dan is er in de Tweede Kamer geen meerderheid voor een redding van de euro.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland

Dat laatste zal niet gebeuren, want dan hebben we als Nederland handelsland een mega-probleem, dus het is redelijk geroep voor de tribune, vermoed ik.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:08:54 #61
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103493978
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:22 schreef fokthesystem het volgende:
BLAM de ene na de andere franchise gaat kapot:

Je bent wel erg obsessief bezig om de PvdA zwart te maken. :') Wat bedoel je eigenlijk met een franchise?
pi_103523295
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
FTS, leg eens uit waarom de PvdA een franchise zou zijn en de VVD of het CDA of welke willekeurige andere politieke partij niet? Waarin verschilt in jouw aluhoedjes wereld de PvdA qua organisatiestructuur van de andere partijen?
Wat naïef van je... - Je stelt een vraag aan FTS en je verwacht serieus een gedegen antwoord?
(Lees: Ik vraag me al een tijdje hetzelfde af, maar krijg evenmin een antwoord)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2011 22:53:04 ]
  maandag 24 oktober 2011 @ 23:11:14 #63
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103524529
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:

Je bent wel erg obsessief bezig om de PvdA zwart te maken. :') Wat bedoel je eigenlijk met een franchise?
Zolang de pvda zich als wolf in schaapskleren voordoet, a zegt en b doet of c laat e.d. zie ik het nut er van in om de mensen de kans te geven een andere kant te vinden en lezen.
Al die nutteloze 'wij willens' van de pvda stellen niets voor, alles om de kiezer en zijn korte geheugen aan de haak te krijgen... pvda.... niet links meer, niet voor de arbeider meer..

PvdA in de lokale politiek is niet zelden een lokale partij die wel de lusten maar niet de lasten wil van de landelijke partij.
Kosten besparen dus, makkelijker de raad in fietsen.
Vandaar ook dat de pvda veel lokalen heeft die tegen de landelijke partij in gaan met allerlei wetgeving en wij willens, die ze lokaal dus niet willen.
PvdA franchisers...
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_103525233
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:11 schreef fokthesystem het volgende:
Zolang de pvda zich als wolf in schaapskleren voordoet, a zegt en b doet of c laat e.d. zie ik het nut er van in om de mensen de kans te geven een andere kant te vinden en lezen.
Al die nutteloze 'wij willens' van de pvda stellen niets voor, alles om de kiezer en zijn korte geheugen aan de haak te krijgen... pvda.... niet links meer, niet voor de arbeider meer..
Eerder is je al uitgelegd dat alle partijen wel eens "wij willens" in de media brengen. Je bent er toen niet in geslaagd om politieke partijen op te noemen die dat nalaten en die geen contact zoeken met (potentiële) kiezers.

Verder zou je mogen veronderstellen dat kiezers intelligent genoeg zijn om zich te verdiepen in lokale verkiezingsprogramma's. Dat kiezers dat massaal nalaten, kun je de betrokken partijen niet aanrekenen. Partijen die op lokaal niveau actief zijn, moeten worden getoetst op lokaal beleid.

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:11 schreef fokthesystem het volgende:
PvdA in de lokale politiek is niet zelden een lokale partij die wel de lusten maar niet de lasten wil van de landelijke partij.
Kosten besparen dus, makkelijker de raad in fietsen.
Vandaar ook dat de pvda veel lokalen heeft die tegen de landelijke partij in gaan met allerlei wetgeving en wij willens, die ze lokaal dus niet willen. PvdA franchisers...
Het is nog steeds zo onduidelijk als wat, wat je hiermee bedoelt. :?

Partijen hebben op lokaal niveau niet te maken met landelijke problemen. Dus de zaken die de politiek op landelijk niveau aanpakt, kunnen op lokaal niveau anders liggen. Daar heb je nou juist lokale verkiezingsprogramma's en gemeenteraadsverkiezingen voor. Ik begin me serieus af te vragen of jij dat überhaupt wel snapt. En dat accentverschillen zich op lokaal niveau bij alle partijen kunnen voordoen, net als ruzies, splitsingen, etc.

Je warrige betogen in dit topic grenzen een beetje aan het obsessieve. Volgens mij moet je eens wat minder obsessief de lokale perikelen van politieke partijen volgen, want uit de bizarre waslijst die je hier neerkwakte - inclusief een overleden politicus (!!) en lokale politici die doorschuiven naar het provinciebestuur - blijkt dat je er bar weinig van snapt. Verdiep je maar wat meer in de politiek van je eigen woonplaats ofzo... :{w
pi_103617307
Heee ! PvdA !! : doormodderen of doorbijten?
‘Wie vindt dat het kabinet een wezenlijk foute koers vaart, doet er verstandig aan het weg te sturen, als zich de kans voordoet. Het is beter om door te bijten dan door te modderen, door elke keer als de PVV even niet thuis geeft, de regering toch overeind te houden.’

Zo maar een statement van de SP op hun eigen website.
En zo simpel ligt het ook, zelfs nu is de pvda een regerings slippendrager der vvd/cda.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 27 oktober 2011 @ 11:20:09 #66
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103617433
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
FTS, leg eens uit waarom de PvdA een franchise zou zijn en de VVD of het CDA of welke willekeurige andere politieke partij niet? Waarin verschilt in jouw aluhoedjes wereld de PvdA qua organisatiestructuur van de andere partijen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 27 oktober 2011 @ 12:09:00 #67
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103619228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:16 schreef fokthesystem het volgende:
Heee ! PvdA !! : doormodderen of doorbijten?
‘Wie vindt dat het kabinet een wezenlijk foute koers vaart, doet er verstandig aan het weg te sturen, als zich de kans voordoet. Het is beter om door te bijten dan door te modderen, door elke keer als de PVV even niet thuis geeft, de regering toch overeind te houden.’

Zo maar een statement van de SP op hun eigen website.
En zo simpel ligt het ook, zelfs nu is de pvda een regerings slippendrager der vvd/cda.
Het verschil met de SP is dat de PvdA wel inziet dat bepaalde dingen moeten gebeuren. De redding van Griekenland moet gebeuren, anders zijn de gevolgen niet te overzien. Dan zijn de volgende landen Italië, Spanje en Ierland die in een soortgelijke situatie gaan belanden als Griekenland. Dat zou gewoon onbetaalbaar worden. Daarnaast schieten de rentes van de leningen omhoog op de markten. Er moeten nu maatregelen worden genomen, anders gaat dit een lange en tragische martelgang worden. Dit is niet mijn kabinet, maar het getuigt van opportunisme om tegen beslissingen te stemmen alleen om dit kabinet te pesten. Het gaat hier om het belang van Nederland en niet om de peilingen of het kijk mij eens afzetten tegen het kabinet gehalte.
pi_103620268
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:16 schreef fokthesystem het volgende:
Heee ! PvdA !! : doormodderen of doorbijten?
‘Wie vindt dat het kabinet een wezenlijk foute koers vaart, doet er verstandig aan het weg te sturen, als zich de kans voordoet. Het is beter om door te bijten dan door te modderen, door elke keer als de PVV even niet thuis geeft, de regering toch overeind te houden.’

Zo maar een statement van de SP op hun eigen website.
En zo simpel ligt het ook, zelfs nu is de pvda een regerings slippendrager der vvd/cda.
Nee, zo simpel ligt het niet, want de twee onderwerpen waarop de PvdA de regering heeft gesteund (pensioenakkoord en Griekenland) zijn nou net onderwerpen waar de SP op tegen is. Het is dus goedkope kritiek van een partij die bovendien zelf nog nooit heeft geregeerd.

De huidige regering werkt op basis van twee akkoorden: een regeerakkoord en een gedoogakkoord. Dat laatste akkoord is zwart op wit gesloten met de PVV. Het regeerakkoord bevat beleid waarvoor de regering steun moet zoeken bij de oppositie. De meest kwalijke aspecten van het huidige regeringsbeleid zijn de zaken die in het gedoogakkoord zijn dichtgetimmerd.
pi_103622129
Geloven de 2 hierboven dit nu werkelijk allemaal zelf?
Niet dat ik dat dan op zich niet geloof overigens hoor.

De reden dat de pvda niet 2 maal de val liet dichtklappen is heel simpel: slechte peilingen.
Immers, vanuit een regering kunnen ze meer doen, meer op hun smaak en voorwaarden dan nu, zoals altijd, weer cda/vvd steunen. Maar ja de achterban was anti-EU bij meerderheid en zelfs daar heeft de pvda maling aan, aan de achterban met hun 'gewogen 'stemmen' 'democratie' intern.
Als men van zo een boom vruchten wil kan je ze op voorhand wel herkennen..
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:12:49 #70
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103627834
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen, FTS, dat er binnen de PvdA geen sprake is van 'gewogen' stemmen. Leuk dat je dat blijft herhalen, maar het herhalen van een leugen maakt het geen waarheid.

Er kan aan de leden advies worden gevraagd en het advies van bepaalde leden met kennis op bepaalde terreinen weegt zwaarder, maar wanneer er een ledenraadpleging met stemmen wordt gehouden, locaal, regionaal of nationaal, tellen alle stemmen even zwaar. Uiteraard met uitzondering van het geval dat de stemmen staken, want dan geeft de stem van de voorzitter de doorslag, maar dat gebeurt zelden tot nooit.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:41:17 #71
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103658911
Natuurlijk, arme mauro, was ie maar turks, grotere kansen dan he,....


Nota bene de PvdA huilt krokodillentranen om de uitzetting van de 18-jarige Angolees
Mauro. Dat is de stemming in de coalitie, waar de irritaties over de
publieke verontwaardiging van de oppositiepartij hoog zijn opgelopen.

Hoewel de partij hoog van de toren blaast over de uitzetting van de
uitgeprocedeerde asielzoeker, was het voormalig PvdA-staatssecretaris
Albayrak (Vreemdelingenzaken) die zijn verzoek
om een verblijfsvergunning én
het daaropvolgende bezwaar afwees. Nu is minister Leers (Immigratie en
Asiel) volgens PvdA-Kamerlid Spekman 'te laf' om een uitzondering te maken.
"Kom niet aan met fantasieverhaaltjes om je iedere keer te verschuilen
achter de rug van anderen", aldus Spekman. "Waar een wil is en lef, is een
weg."


PvdA, de :r -erigste partij van NL
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_103742544
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:38 schreef fokthesystem het volgende:
De reden dat de pvda niet 2 maal de val liet dichtklappen is heel simpel: slechte peilingen.
Immers, vanuit een regering kunnen ze meer doen, meer op hun smaak en voorwaarden dan nu, zoals altijd, weer cda/vvd steunen. Maar ja de achterban was anti-EU bij meerderheid en zelfs daar heeft de pvda maling aan, aan de achterban met hun 'gewogen 'stemmen' 'democratie' intern.
Als men van zo een boom vruchten wil kan je ze op voorhand wel herkennen..
Tja, het is natuurlijk ook onbegrijpelijk dat een oppositiepartij graag weer wil regeren... Verder is je opmerking over "cda en vvd steunen" bizar. Dat is amper aan de orde; slechts op de onderwerpen pensioenakkoord en eurofonds.

Je opmerkingen over 'gewogen stemmen-democratie intern' beginnen nu gewoon irritant te worden. Je hebt er nog altijd geen enkel bewijs voor aangedragen. Het wordt tijd dat je met deze onzin ophoudt, OF met overtuigende bewijzen komt.
pi_103742764
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 08:41 schreef fokthesystem het volgende:
PvdA, de :r -erigste partij van NL
De foute beslissing van Albayrak wil nog steeds niet zeggen dat Leers nu niet anders kan handelen. Het dossier ligt nu bij hem. Waar een wil is, is een weg. Het CDA zegt een christen-politieke partij te zijn en beweert een sociaal gezicht te hebben. Laat ze dat dan maar eens tonen.
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:36:35 #74
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103742860
PvdA-econoom: stem tegen Europees akkoord
AMSTERDAM - Econoom en voormalig PvdA-Tweede Kamerlid Flip de Kam adviseert zijn partij geen steun te verlenen aan het in Europa bereikte pakket maatregelen om de schuldencrisis te bestrijden en het noodlijdende Griekenland te helpen.

De Kam zei dat zondag in het tv-programma Buitenhof. Paul Tang, eveneens econoom en oud-PvdA-Kamerlid, is evenmin tevreden tevreden over het Europese akkoord maar zou een tegenstem van zijn partij „heel gevaarlijk“ vinden.

De Tweede Kamerfractie van de PvdA wil pas dinsdag bij het Kamerdebat over het akkoord uitsluitsel geven over haar steun. PvdA-Kamerlid Ronald Plasterk toonde zich de afgelopen 2 weken steeds kritischer over de Europese aanpak. Het kabinet heeft de steun van de PvdA nodig om een meerderheid in de Tweede Kamer achter de Nederlandse bijdrage te krijgen.

De PvdA-economen zeiden zondag dat het Europese pakket met afschrijving van Griekse schulden en versterking van het noodfonds onvoldoende is en een nieuwe crisis in het verschiet ligt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)koord____.html?p=6,1
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:14:41 #75
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103746816
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:34 schreef Elfletterig het volgende:

Het CDA zegt een christen-politieke partij te zijn en beweert een sociaal gezicht te hebben. Laat ze dat dan maar eens tonen.
NL kan de wereld niet hierheen halen en onderhouden, sommigen denken van wel maar het is echt niet zo.
Zachte heelmeesters en stinkende wonden en zo.
Zo heb ik ergens wel 'respect' voor Islam aanhangers die een beter 'thuisland' willen maken door dAAr te gaan vechten.
(Dus niet zoals die gevluchte koerden en turken die hun shit niet thuis laten en hier verder willen bakkeleien, zou reden voor terug sturen moeten zijn!)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')