Ik zal thuis eens kijken welke ik gezien heb.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:00 schreef greavy het volgende:
Er zijn meerdere Plan U's in Amersfoort. De 113 en 121 van de SHD, de 115 van Stichting DE3, en nog 5 stuks in de NSR loods. Dezen in de NSR loods (inmiddels ergens op Goederen) zijn verkocht aan Roemenie
Ze hebben er ook nog een aantal nogdig voor reserve.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:21 schreef Bitlord het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat er met DM '90 gaat gebeuren. Ze zouden Zwolle - Enschede met tien treinstellen per trein kunnen gaan rijden, maar erg logisch lijkt me dat niet.
Alle materieel er uit gooien lijkt me vooralsnog geen optie, omdat voorgenoemde lijn nog gereden moet worden. Het kan dan ook weer wat duur zijn om een materieelsoort voor slechts 1 lijn te onderhouden. Nu alle Plan V op zijn eind loopt is het een idee om wat DM'90 onder de draad te laten rijden. Hoewel een rit daardoor misschien wat duurder is vanwege de verbruikte brandstof, kan het mogelijk weer voordeliger zijn tov andere dingen.
Maar verkoop is natuurlijk ook een optie, de treinen zijn natuurlijk een stuk nieuwer dan Plan U en de Wadlopers. Mogelijk liggen ze dan wat gustiger op de markt.
Shit, die heb ik gemist!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
gniffel. Een IC tussen Rotterdam en Deventer bestond vanochtend uit een SLeT VI
Da's mij te laat... Je kunt medelijden hebben, maar misschien hadden ze de keuze: deze trein of geen trein.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
Wees blij. Het ging om de trein van iets over half negen uit Gouda. Stel heeft een complete slag Rotterdam - Deventer - Rotterdam gereden.
Heb medelijden met de passagiers van die 'IC'
i know, maar je zult er maar het hele eind ingezeten hebbenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's mij te laat... Je kunt medelijden hebben, maar misschien hadden ze de keuze: deze trein of geen trein.
quote:Eis storingvrij treinverkeer Arnhem - Winterswijk
WESTERVOORT - De provincie moet de storingen op het spoor tussen Arnhem en Winterswijk snel moet oplossen. Vijf fracties in Westervoort eisen dat en hebben daarom woensdag een brandbrief gestuurd aan de Gelderse gedeputeerde van Mobiliteit Conny Bieze.
Westervoort heeft vanaf 11 december een treinstation. Hoewel PvdA, CDA, VVD, GroenLinks en D66 daar blij mee zijn, menen ze dat reizigers recht hebben op een betere service.
Het vervoer op de spoorlijn vinden ze nu ondermaats. De provincie moet er bij spoorbeheerder ProRail op aandringen dat iets wordt gedaan aan de sein- en wisselstoringen, aldus Westervoort.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:58 schreef greavy het volgende:
[...]
Ook de rails en onderdoorgangen worden vernieuwd. Het treintraject is al meer dan een eeuw oud. Een woordvoerster van ProRail stelt dat de renovatie spectaculair is. Daarom plaatst de spoorwegbeheerder een tribune nabij de werkzaamheden, zodat belangstellenden alles kunnen aanschouwen.
Met name op verstoringen veroorzaakt door derden valt op dat traject nog wel wat te winnen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:28 schreef greavy het volgende:
Voorheen dagelijks een storing. Nu wekelijks wel 1 keer of meer.
Helaas: buiten profiel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:52 schreef Peter het volgende:
Heeft Ns niet nog wat diesellijntjes in Engeland of Duitsland voor de DM'90?
Dat had hij bij mij niet moeten doen. Dan ik had wat van hem verscheurd.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
De conducteur heeft m'n abonnement doormidden gescheurdomdat ik gisteren had moeten verlengen en ik was dat vergeten... Nu moest ik smeken om de stukjes terug te krijgen en mag ik op m'n werk gaan uitleggen waarom ik snippers declareer... Zucht
Grapje, toch?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
De conducteur heeft m'n abonnement doormidden gescheurdomdat ik gisteren had moeten verlengen en ik was dat vergeten... Nu moest ik smeken om de stukjes terug te krijgen en mag ik op m'n werk gaan uitleggen waarom ik snippers declareer... Zucht
Laatst een dame op leeftijd in de trein. Had een OV-chipkaart van de NS met een voordeeluren abonnement d'r op. Ze had dus blijkbaar al een nieuwe moeten krijgen want de kaart was verlopen. Dus die conducteur wordt boos en loopt weg met die kaart. Zegt die vrouw: Hoe moet ik nu verder reizen dan? "Ja, dat is jouw probleem. Had je die nieuwe kaart maar bij je moeten hebben." En weg was die vent met haar kaart. Bleek er nog 40 euro op die kaart te staan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
De conducteur heeft m'n abonnement doormidden gescheurdomdat ik gisteren had moeten verlengen en ik was dat vergeten... Nu moest ik smeken om de stukjes terug te krijgen en mag ik op m'n werk gaan uitleggen waarom ik snippers declareer... Zucht
de mijne mogen ze hebben. Staat -4 euro opquote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Laatst een dame op leeftijd in de trein. Had een OV-chipkaart van de NS met een voordeeluren abonnement d'r op. Ze had dus blijkbaar al een nieuwe moeten krijgen want de kaart was verlopen. Dus die conducteur wordt boos en loopt weg met die kaart. Zegt die vrouw: Hoe moet ik nu verder reizen dan? "Ja, dat is jouw probleem. Had je die nieuwe kaart maar bij je moeten hebben." En weg was die vent met haar kaart. Bleek er nog 40 euro op die kaart te staan.
Oordeel zelfquote:
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Dan nog was het een volstrekt onnodige actie geweest. Het kan sowieso al niet meer gebruikt worden als er de datum van gisteren op staat, met of zonder scheur! Er is geen enkele reden waarom een conducteur een verlopen abbonnement ongeldig zou willen maken. Nou ja, behalve dan misschien dat 'ie overspannen is.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef Peterselieman het volgende:Als hij sjiek was geweest dan had hij het kaartje half doorgescheurd zodat duidelijk was dat het niet meer gebruikt kon worden.
Het kaartje is van jou, hij heeft geen recht het in te nemen. Zoals al gesteld: ik zou zonder meer een officiële klacht indienen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Tuurlijk, maar toch. Ik koop blijkbaar elke maand zo'n kaart. Dan is het toch duidelijk dat dit gewoon een ongelukje is. Dan hoef ik toch niet te smeken om die stukjes terug te krijgen?
Tja, ik heb 'm terug. En straks krijg ik met terugwerkende kracht alsnog een boete, want daar had ik dan weer recht op... Als het nou een geldig kaartje was, zou het wat anders zijn, toch?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het kaartje is van jou, hij heeft geen recht het in te nemen. Zoals al gesteld: ik zou zonder meer een officiële klacht indienen.
Dat dus. HC zat fout. Verscheuren van vervoersbewijzen is nog nooit toegestaan geweest, dacht ik. In beslag name bij fraude e.d. wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Als er iets niet klopt moet hij een boete uitschrijven niet verscheuren. Daar kan jij tegen bezwaar maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oordeel zelf
[ afbeelding ]
En ik had het niet eens door. Hij zegt, mag ik eens kijken? Dus ik geef m'n kaart, hij pakt m'n abonnement eruit, scheurt m door, stopt m in z'n zak, en geeft m'n hoesje terug. Dus ik:Ja, had je maar moeten verlengen
![]()
Punt is, ik was gewoon fout. Maar kom op, geef me dan een boete, of zet me eruit. Bood ik nota bene aan, moet ik in Ede uitstappen anders? Maar je moet toch naar Arnhem, zegt ie nog. Ja, maar dan koop ik in Ede wel een kaartje. Nee, dat hoefde dan ook weer niet...
En ik koop duidelijk elke maand zo'n kaartje, dan ga ik toch niet over een dag zitten knibbelen?
De conducteur in kwestie had het kaartje nooit moeten verscheuren. Een boete met terugwerkende kracht zul je niet krijgen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, ik heb 'm terug. En straks krijg ik met terugwerkende kracht alsnog een boete, want daar had ik dan weer recht op... Als het nou een geldig kaartje was, zou het wat anders zijn, toch?
Dat is terug te zoeken. Of gewoon 'de trein die om 13:37 vertrok uit Utrecht naar Arnhem'quote:Treinnummer weet ik sowieso niet meer
Die dus jaquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:26 schreef James1988 het volgende:
Dat is terug te zoeken. Of gewoon 'de trein die om 13:37 vertrok uit Utrecht naar Arnhem'
Het was serieus de trein van 13:37?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die dus ja
Als je zou willen kijken, graag
Serieus! Ik heb nog gerend om die te halen (oh mijn waardigheidquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het was serieus de trein van 13:37?
Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Treinnummer is 3147quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Serieus! Ik heb nog gerend om die te halen (oh mijn waardigheid...)
Guppy maakte inderdaad de fout om zonder een geldig vervoerbewijs te reizen. Hiervoor had de conducteur haar kunnen beboeten (¤ 35 + wettelijke ritprijs). Het doormidden scheuren van het kaartje is buiten alle proporties, aangezien er niet mee gefraudeerd is of wat dan ook.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).
RIPquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer.Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |