abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102650659
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, dan krijg je weer te horen dat harder straffen niet werkt..

Ik denk dat je niet per se harder maar persoonlijker moet straffen. Het scootertuig zijn scooter af nemen, niets G-star en Hugo Boss, alleen maar Wibra en Zeemankleding etc.

Gewoon en publiek vernederen.
Goed idee als de scooter en de kleding gestolen zijn. Hoe zie je dat anders voor je dan? Dat ze opgepakt worden als ze de volgende keer een gehyped G-star-truitje dragen in plaats van een trui van Scapino?
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 15:38:15 #52
8781 crew  Frutsel
pi_102651117
quote:
VVD, PvdA en GroenLinks: Pak jongeren overlast Kruiskamp aan

KRUISKAMP - VVD, PvdA en GroenLinks willen dat het college de jongerenoverlast in de wijk Kruiskamp aanpakt. Directe aanleiding hiervoor vormen berichten in de media over een groep jongeren die niet alleen de openbare ruimte vervuilt, maar zich ook geregeld schuldig maakt aan bedreigingen en fysiek geweld.

Raadsleden Henk-Jan Barske (VVD), Youssef El-Messaoudi (PvdA) en en buitengewoon raadslid Lubbertus Brugge GroenLinks) stellen al langer te weten van de overlast, maar noemen de ernst ervan wel een verrassing. ,,Dit is de druppel om schriftelijke vragen te stellen aan het college van burgemeester en wethouders. Onlangs heeft de burgemeester bij overlast in Hoogland aangegeven deze met 'alle middelen' te zullen bestrijden. Van het college wordt gevraagd om dezelfde prioriteit te geven aan het aanpakken van de overlast in Kruiskamp."

Volgens de drie partijen hebben de gemeente en de Rijksoverheid de afgelopen jaren vele miljoenen in de krachtwijk geïnvesteerd om de deze te verbeteren. ,,Deze verbeteringen zouden ook een terugdringing van de overlast tot gevolg moeten hebben. Realiteit is echter dat groepen jongeren op verschillende plekken in de wijk overlast bezorgen. Alleen investeren in een wijk is niet voldoende om de overlast op korte termijn terug te dringen, de overlast moet allereerst worden aangepakt door de openbare orde te handhaven."
Eens kijken of we opnieuw miljoenen gaan investeren in deze prachtwijk om de overlast terug te dringen :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:39:24 #53
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_102651157
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:24 schreef Wereldpijn het volgende:

[..]

Goed idee als de scooter en de kleding gestolen zijn. Hoe zie je dat anders voor je dan? Dat ze opgepakt worden als ze de volgende keer een gehyped G-star-truitje dragen in plaats van een trui van Scapino?

Ze melden zich maar dagelijks ofzo, kan mij het schelen. Als "links" blaat dat harder straffen niet werkt moet er toch iets anders gebeuren he?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_102651234
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ze melden zich maar dagelijks ofzo, kan mij het schelen. Als "links" blaat dat harder straffen niet werkt moet er toch iets anders gebeuren he?
Ik ben ook van mening dat harder straffen de problemen an sich niet oplost, maar ik denk dat we beiden wel weten dat jouw voorstel in de praktijk onmogelijk is.

Als je het dan toch over 'publiek vernederen' hebt: een taakstraf waardoor ze vuil werk moeten doen in het openbaar, zal dan veel meer impact hebben.
pi_102651293
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:41 schreef Wereldpijn het volgende:

[..]

Ik ben ook van mening dat harder straffen de problemen an sich niets oplost, maar ik denk dat we beiden wel weten dat jouw voorstel in de praktijk onmogelijk is.
Kan goed. Scooter afpakken kan op meerdere manier, kleding afpakken moeilijker, maar je kan ze in oranje overallen in hun eigen wijk poep laten scheppen.

Voorspel dat het perfect gaat werken.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_102651306
Je kunt tienduizenden euro's besteden aan een leuke wipwap in de speeltuin, maar daarmee los je de gedragsproblemen van straattuig niet op. Een harde, corrigerende aanpak is nodig. Ouders moeten erbij worden gesleept: ze zijn verantwoordelijk voor de opvoeding van hun kind. Dat hebben ze beter te doen. Zo niet, dan gaan die kinderen na schooltijd maar naar een tuchtschool en krijgen de ouders de rekening. Gewoon aanpakken die handel, in plaats van blijven praten en praten.
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:45:37 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_102651339
quote:

[..]

Ik ben ook van mening dat harder straffen de problemen an sich niets oplost, maar ik denk dat we beiden wel weten dat jouw voorstel in de praktijk onmogelijk is.

Als je het dan toch over 'publiek vernederen' hebt: een taakstraf waardoor ze vuil werk moeten doen in het openbaar, zal dan veel meer impact hebben.

Ook best, het was maar een idee ;).

Ik vind het allemaal prima als ze er maar niet gewoon met een "niet meer doen he?" vanaf komen. En de bak in is alleen maar stoer en goed voor hun streetcred :').

Idd, in hun eigen wijk stront scheppen is een redelijk idee :).
Get woke, go broke!
pi_102651409
Als ze zoiets individueel moeten doen, zul je zien dat het stuk voor stuk ook niet meer zulke stoere mannetjes zijn. Ik denk dat het aanzien in de wijk binnen de kortste keren verdwenen is.
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:49:07 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_102651450
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
Je kunt tienduizenden euro's besteden aan een leuke wipwap in de speeltuin, maar daarmee los je de gedragsproblemen van straattuig niet op. Een harde, corrigerende aanpak is nodig. Ouders moeten erbij worden gesleept: ze zijn verantwoordelijk voor de opvoeding van hun kind. Dat hebben ze beter te doen. Zo niet, dan gaan die kinderen na schooltijd maar naar een tuchtschool en krijgen de ouders de rekening. Gewoon aanpakken die handel, in plaats van blijven praten en praten.
Dit dus. Je kunt het alleen verhelpen door de ouders te wijzen op hun plicht van opvoeden binnen de normen en waarden zoals die in Nederland gelden.

Daarnaast werkt strenger straffen wel degelijk. In landen waar een hand wordt afgehakt bij het stelen van een appel wordt veel minder gestolen dan hier bij ons.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_102651668
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:49 schreef sanger het volgende:
Daarnaast werkt strenger straffen wel degelijk. In landen waar een hand wordt afgehakt bij het stelen van een appel wordt veel minder gestolen dan hier bij ons.
Al zou dat zo zijn: in een wat beschaafder land zou dat betekenen dat je jongeren sneller én langer opsluit. En laat daarvan nou juist aangetoond zijn dat dat niet werkt. Zeker niet op de wat langere termijn.
pi_102651772
quote:
Mee eens, en dan ongeacht afkomst of kleurtje. Dat Marokkanen benoemen en daar maar op in blijven haken zorgt alleen maar voor nog meer angst om te handelen. Geen verschil maken in, maar handelen op daad i.p.v op achtergrond.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_102651820
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:56 schreef Wereldpijn het volgende:
Al zou dat zo zijn: in een wat beschaafder land zou dat betekenen dat je jongeren sneller én langer opsluit. En laat daarvan nou juist aangetoond zijn dat dat niet werkt. Zeker niet op de wat langere termijn.
Ik betwijfel in hoeverre is aangetoond dat langer straffen niet werkt en op welke groepen mensen (en in welk land) dat onderzoek van toepassing is.

Niet dat je 10-jarige etterbakjes meteen jarenlang moet opsluiten, maar ik vind wel dat je crimineel gedrag in de kiem moet smoren. En dat vind ik net zo goed wanneer het autochtone jochies zijn die dit soort geweld al op zo'n jonge leeftijd toepassen. Even een cliché, maar ik knikker 'm er toch in: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Discussies over een adequate aanpak van jonge overlastgevers, crimineeltjes en ander asociaal straattuig worden in mijn optiek te vaak vervuild door de aanname dat strenger straffen niet zou helpen. Ik zou eens beginnen om die mogelijkheid niet al op voorhand uit te sluiten.
pi_102651839
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Dit dus. Je kunt het alleen verhelpen door de ouders te wijzen op hun plicht van opvoeden binnen de normen en waarden zoals die in Nederland gelden.

een hand afhakken? Triest dat mensen zo weinig kunde hebben dat ze tot dergelijke extreme handelingen moeten komen.....dus hoop niet dat Nederland zich daarvoor gaat lenen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_102651856
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:00 schreef paddy het volgende:
Mee eens, en dan ongeacht afkomst of kleurtje. Dat Marokkanen benoemen en daar maar op in blijven haken zorgt alleen maar voor nog meer angst om te handelen. Geen verschil maken in, maar handelen op daad i.p.v op achtergrond.
Uiteraard. Je kunt kennelijk gedachten lezen, want dat was ik net aan het typen toen jij het schreef. Fout gedrag is fout gedrag. De oorzaken daarvan moeten worden aangepakt. Als een gebrekkige opvoeding één van de oorzaken is, moeten ouders daarvan consequenties ondervinden.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:03:49 #65
65960 sanger
pi_102651858
quote:

[..]

Het gaat niet om het straffen zelf, maar het vooruitzicht. De drempel wordt hoger.
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 16:04:02 #66
249559 crew  Lavenderr
pi_102651862
quote:
Denk dat zo'n aanpak wel zou werken.
De tijd van knuffelen, verwennen en goedpraten is een gepasseerd station.
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 16:04:22 #67
8781 crew  Frutsel
pi_102651874
quote:

[..]
En wat als ze daar gewoon om gaan lachen en naast hun schoffeltje gaan zitten keuvelen zonder iets uit te vreten of gewoon niet op komen dagen? Ga je dan wel harder straffen?

quote:
De ouders hebben soms geen idee wat er speelt.. en geloven het niet eens als je ze d'r op aanspreekt. Praten lost het niet meer op. Aanpakken en dan maar een tuchtschool... en dan niet bij elkaar natuurlijk...

quote:

[..]

Is het eigenlijk ook onderzocht waarom dat niet werkt?
Jongeren die herhaaldelijk niet op een beschaafde manier met de beschaafde regels van dit beschaafde land om gaan hoeven ook niet op beschaafdheid van ons te rekenen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:04:52 #68
65960 sanger
pi_102651886
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:03 schreef paddy het volgende:

[..]

een hand afhakken? Triest dat mensen zo weinig kunde hebben dat ze tot dergelijke extreme handelingen moeten komen.....dus hoop niet dat Nederland zich daarvoor gaat lenen
In arabische landen is dat gebruikelijk (geweest?).
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:06:56 #69
65960 sanger
pi_102651945
Wat in mijn optiek bij minderjarigen het beste zou werken; zodra ze een keer 'veroordeeld' zijn op hun 17de direct een soort van dienstplicht vervullen. Laat het leger ze maar discipline bijbrengen.
pi_102651953
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:04 schreef Frutsel het volgende:
Is het eigenlijk ook onderzocht waarom dat niet werkt?
Jongeren die herhaaldelijk niet op een beschaafde manier met de beschaafde regels van dit beschaafde land om gaan hoeven ook niet op beschaafdheid van ons te rekenen.
Dat is toch logisch. Hoe langer je zit opgesloten, des te meer tijd je doorbrengt met ander gespuis. De kans is aanwezig dat het gedrag van het kind enkel verslechtert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:09:55 #71
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_102652023
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is toch logisch. Hoe langer je zit opgesloten, des te meer tijd je doorbrengt met ander gespuis. De kans is aanwezig dat het gedrag van het kind enkel verslechtert.
Ja, daar hebben we dus de isoleercel voor uitgevonden :).
Get woke, go broke!
pi_102652038
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Het gaat niet om het straffen zelf, maar het vooruitzicht. De drempel wordt hoger.
Het is al veel vaker betoogd door wetenschappers in het verleden, maar vrij recent nog is er door een team van de UU onderzoek gedaan en men concludeerde toen ook al glashelder dat het geen afschrikkende werking heeft op jongeren. Wel werden er allerlei averechtse effecten beschreven. Zowel op de korte als de lange termijn.

Wat bepaalde (onwetende) politici of huis- tuin- en keukenpsychologen erover zeggen, lijkt me niet zo interessant.
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2011 @ 16:10:43 #73
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102652049
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Isoleercel. Klaar.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2011 @ 16:11:53 #74
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102652081
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:10 schreef Wereldpijn het volgende:

[..]

Het is al veel vaker betoogd door wetenschappers in het verleden, maar vrij recent nog is er door een team van de UU onderzoek gedaan en men concludeerde toen ook al glashelder dat het geen afschrikkende werking heeft op jongeren. Wel werden er allerlei averechtse effecten beschreven. Zowel op de korte als de lange termijn.
Wetenschappers zijn er nog niet eens over uit of lichtsnelheid wel het maximum is of niet.
Laat ze vooral ook hier niet menen de waarheid in pacht te hebben.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_102652087
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:10 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Isoleercel. Klaar.
Daar steken internationale verdragen weer een stokje voor.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')