Het speelt al jaren, maar er iets aan doen ho maar.quote:De afgelopen weken zijn zeker vier kinderen in de Amersfoortse wijk Kruiskamp mishandeld door een groep Marokkaanse leeftijdgenoten. De groep jonge Marokkanen beschouwt het gebied op en rond het speelveld aan de Evertsenstraat als hun territorium, zeggen diverse buurtbewoners. 'Dit is onze wijk, vinden ze.'
Vader Sander vertelt in het AD hoe twee daders vorige week zijn 10-jarige zoontje vasthielden, terwijl andere jonge belagers zijn zoon een knietje in zijn gezicht gaven en op hem insloegen. 'Ze hebben echt hard op hem in geslagen. Zijn gezicht was bont en blauw.' Het 8-jarige vriendje van zijn zoon kreeg ook klappen en liep een blauw oog op. De jongen durfde volgens ouders niet meer alleen over straat in de buurt.
Een week daarvoor werden twee 8-jarige jongetjes door waarschijnlijk dezelfde dadergroep mishandeld. Eén slachtoffer werd met een vuist in het gezicht geslagen.
Witheet
Volgens vader Sander was er geen enkele reden voor het geweld. 'Die jochies beschouwen dat gebied kennelijk als hun territorium en accepteren niet dat anderen daar spelen.' Sanders zoon, de 10-jarige Marijn, werd bij het verkopen van kinderpostzegels voor de tweede keer in een week belaagd. De vader werd witheet toen zijn zoontje en diens vriendje geheel ontdaan met een verscheurde envelop met kinderpostzegels thuiskwamen. De maat was vol na het zoveelste geweldsincident. 'Je kunt dit toch niet steeds over je kant laten gaan? Ik wilde ertegen optreden. We hebben met elkaar een opvoedende taak, vind ik.'
De 47-jarige Sander ging woedend verhaal halen en kreeg één dadertje te pakken. 'Ik heb 'm stevig door elkaar geschud.' Hoewel het zich afspeelde te midden van vele ouders en kinderen op het speelveld, reageerde er niemand op het voorval, zegt Sander. 'Maar toen ik wegliep, hoorde ik achter me: 'Je bent dood, ik steek je neer!''
Kamervragen
PVV-Kamerlid Joram van Klaveren wil minister Donner morgen op het matje roepen in de Tweede Kamer vanwege de mishandeling van de kinderen. 'Het is een structureel probleem met deze groepering in de samenleving. Het kabinet moet erkennen dat er meer aan de hand is met Marokkanen', aldus het Kamerlid.
Ook lokale politici hebben verbijsterd gereageerd op de voorvallen. Volgens PvdA-raadslid Youssef El-Messaoudi spelen de problemen in Kruiskamp al jaren.
Aangifte
Van één mishandeling heeft een ouder aangifte gedaan. De politie onderzoekt de zaak, maar zegt op voorhand dat er vanwege de jeugdige leeftijd van de daders strafrechtelijk niets tegen hen is te ondernemen. 'Je moet denken aan andere maatregelen, als een straf van bureau Halt.' (Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-in-hun-wijk.dhtml
Allemaal incidenten....want in schubbekutteveen is er geen probleem dus is het nergens een probleem.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:35 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het speelt al jaren, maar er iets aan doen ho maar.![]()
Zo speel je die irritante Wilders en PVV natuurlijk alleen maar verder in de hand.
Natuurlijk zijn het geen incidenten meer.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Allemaal incidenten....want in schubbekutteveen is er geen probleem dus is het nergens een probleem.
Die worden hier in de buurt (Den Haag) niet uitvergroot,....die zijn gewoon erg groot.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:40 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn het geen incidenten meer.
De vraag is alleen of de feiten door de media nu enorm worden uitvergroot, of dat het daadwerkelijk een enorm probleem is zoals de PVV graag doet schetsen.
Papa kwam verhaal halen???quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om het een of ander, maar ik had als klein jochie het ook van aan de stok met oudere buurtgenoten. En dan kreeg je wel eens een beuk en dan ging papa weer verhaal halen. Niet dat ik daarmee dit gebeuren wil bagetalliseren, maar is het niet een tikkeltje overdreven om deze kwestie aan te kaarten in de Tweede Kamer?
Nee ok, maar het zijn 300.000 Marokkanen in Nederland waarvan 5% van de jongeren voor overlast zorgt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Die worden hier in de buurt (Den Haag) niet uitvergroot,....die zijn gewoon erg groot.
Uit het andere topic:
[..]
Papa kwam verhaal halen???![]()
had bij ons alleen maar alles erger gemaakt. Niet voor jezelf opkomen maar het door papa laten oplossen staat garant voor klappen de volgende dag.
Nee maar het zijn altijd wel een man of 8 die tegenover je staan met messen en om je geld eisen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee ok, maar het zijn 300.000 Marokkanen in Nederland waarvan 5% van de jongeren voor overlast zorgt.
Je kunt je dus afvragen of we met een bevolking van 16 miljoen ons niet een beetje bang laten maken om niks.
Ik bedoel: wanneer ben jij voor het laatst door een Marokkaan lastig gevallen?
Toen ik nog geen 2 meter was... Een jaar of 16 geleden denk ik. Daarna nooit meer last van gehad.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:44 schreef Stokstaart het volgende:
Wanneer hebben ze dat voor het laatst bij jou gedaan dan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:44 schreef darpios het volgende:
Nee maar het zijn altijd wel een man of 8 die tegenover je staan met messen en om je geld eisen.
Nog geen twee jaar geleden. En heb je cijfers van de gepleegde feiten? Blijkbaar heb je betere statistieken dan de media.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:50 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wanneer hebben ze dat voor het laatst bij jou gedaan dan?
Er worden in Volendam en Leeuwarden ook elk weekend mensen in elkaar geslagen door autochtone jongeren.
Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen probleem is met jonge Marokkanen, alleen de schaal waarop het uitgemeten wordt in de media staat nauwelijks nog in verhouding tot de gepleegde feiten.
De media baseert zich niet op statistieken maar op incidenten. Waar ze dan het liefst paginagroot mee uitpakken omdat het zo lekker scoort.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:51 schreef darpios het volgende:
[..]
Nog geen twee jaar geleden. En heb je cijfers van de gepleegde feiten? Blijkbaar heb je betere statistieken dan de media.
Als jij 6 of 7 bent ga je inderdaad voor jezelf opkomen en sla je effe alle buurtkinderen kort en klein. Nou goed?quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Papa kwam verhaal halen???![]()
had bij ons alleen maar alles erger gemaakt. Niet voor jezelf opkomen maar het door papa laten oplossen staat garant voor klappen de volgende dag.
Ik zie vooralsnog geen cijfers.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De media baseert zich niet op statistieken maar op incidenten. Waar ze dan het liefst paginagroot mee uitpakken omdat het zo lekker scoort.
Alsof er geen serieuzere issues spelen in dit land.
De media?quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De media baseert zich niet op statistieken maar op incidenten. Waar ze dan het liefst paginagroot mee uitpakken omdat het zo lekker scoort.
Gelukkig maar, dan is de wijk hier slechts een opeenstapeling van incidenten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Weet niet hoor, maar is dat niet van alle tijden? Je doet net alsof kinderen vroeger hand in hand over straat liepen en alles koek en ei was. Het toe-eigenen van speelterreinen is van alle tijden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dan is de wijk hier slechts een opeenstapeling van incidenten.
Heb bij de voetbalkooi en de speelplaatsen hier in de wijk eigenlijk nog nooit autochtone kinderen gezien, hoewel er op zich genoeg wonen. En mijn nichtjes hebben in de speeltuin in hun wijk al meerdere keren mogen vernemen dat de speeltuin "alleen voor Marokkanen is". Maar ben reuze blij dat het slechts incidenten betreft!
Ja? Wanneer heb jij dat voor het laatst meegemaakt dan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:44 schreef darpios het volgende:
Zoiets hoort echt niet thuis in onze maatschappij (of welke maatschappij dan ook) en de ouders van de daders doen er toch vrjiwel niks aan omdat ze hun kinderen niet in de hand hebben en waarschijnlijk vrijwel nauwelijks Nederlands spreken.
[..]
Nee maar het zijn altijd wel een man of 8 die tegenover je staan met messen en om je geld eisen.
Over het algemeen is het de lokale ellende van Henk en Ingrid die de media domineren als het over Marokkanen gaat.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De media?
Er zijn toch genoeg kranten die andere zaken op hun voorpagina zetten vandaag?
Dat zijn makkelijk te beantwoorden vragen, alle klagers hebben zoiets vergelijkbaars meegemaakt, je moet gewoon vragen of ze de aangifte willen posten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja? Wanneer heb jij dat voor het laatst meegemaakt dan?
Precies.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De media bestaat uit meer dan alleen de Telegraaf en het AD. Er zijn genoeg kranten die over andere zaken berichten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:17 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Over het algemeen is het de lokale ellende van Henk en Ingrid die de media domineren als het over Marokkanen gaat.
Een speeltuin in Amersfoort.... Boehoe, Kamervragen!
Als je het topic daadwerkelijk had doorgelezen dan wist je het antwoord al.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Joh..quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De media bestaat uit meer dan alleen de Telegraaf en het AD. Er zijn genoeg kranten die over andere zaken berichten.
Nu is het Joh.., net was het bij jou nog alsof alle media het alleen maar over deze zaken heeft.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:23 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Joh..
Neemt evengoed niet weg dat het (veel) te breed is uitgemeten allemaal.
Straks zitten we met een volledig incapabele overheid omdat een klein groepje schoffies zich misddragen en mensen serieus denken dat het hier een derde colonne is vanwege alle berichtgeving.
Dat was de stelling dan ook nergens.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nu is het Joh.., net was het bij jou nog alsof alle media het alleen maar over deze zaken heeft.
Feit blijft dat er problemen zijn, kranten hebben het recht om daar verslag van te geven.
Ja, zo kennen we de Marokkanen weer...quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:35 schreef Stokstaart het volgende:
'Maar toen ik wegliep, hoorde ik achter me: 'Je bent dood, ik steek je neer!''
Denk niet dat (bepaalde) media overdrijven, er wordt gewoon heel bewust geshopt. Er is dagelijks een flinke lading nieuws voorhanden uit alle hoeken van het land. Dit soort meuk doet het nou eenmaal goed. Na het weekend worden redacties overspoeld met berichten over knokkende kroegbezoekers, maar die vind je niet in de Telegraaf. Om de doodeenvoudige reden dat het niet sensationeel genoeg is.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat was de stelling dan ook nergens.
Probeer de discussie eens inhoudelijk te voeren. De media overdrijft omdat ze wil scoren. En issues met Marokkanen scoren (kennelijk) .
Als je een discussie inhoudelijk wilt voeren moet je eerst duidelijk de stelling poneren. Als jij begint over 'De media' ben je al verkeerd bezig aangezien we het erover eens zijn dat 'de media' zoals jij ze schetst niet bestaat.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat was de stelling dan ook nergens.
Probeer de discussie eens inhoudelijk te voeren. De media overdrijft omdat ze wil scoren. En issues met Marokkanen scoren (kennelijk) .
Hey dat lijkt wel mijn buurt... Utrecht toevallig?quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dan is de wijk hier slechts een opeenstapeling van incidenten.
Heb bij de voetbalkooi en de speelplaatsen hier in de wijk eigenlijk nog nooit autochtone kinderen gezien, hoewel er op zich genoeg wonen. En mijn nichtjes hebben in de speeltuin in hun wijk al meerdere keren mogen vernemen dat de speeltuin "alleen voor Marokkanen is". Maar ben reuze blij dat het slechts incidenten betreft!
Het scheelt niet veel, maar nee, niet Utrecht.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:42 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hey dat lijkt wel mijn buurt... Utrecht toevallig?
Fixed.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee ok, maar het zijn 300.000 Marokkanen in Nederland waarvan 50% van de jongeren voor overlast zorgt.
Je kunt je dus afvragen of we met een bevolking van 16 miljoen ons niet een beetje bang laten maken om niks.
Ik val niet in hun doelgroep. Maar om je vraag te beantwoorden...mijn neefje en nichtje worden wekelijks lastig gevallen door groepjes van dat tuig.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:44 schreef Stokstaart het volgende:
Twee weken terug terwijl ik rustig naar huis liep. Ze vonden dat ik te stoer liep en dat die straat van hun was. Continue dreigen om pistool om me hoofd te zetten e.d. Sloeg natuurlijk allemaal nergens op, want toen ik dreigde achter ze aan te gaan nadat er me eentje probeerde me te trappen. Stelletje helden op sokken. En dan praten we over een goede wijk waar dergelijk gespuis geeneens woont.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee ok, maar het zijn 300.000 Marokkanen in Nederland waarvan 5% van de jongeren voor overlast zorgt.
Gewoon neersteken, dan hebben ze hun lesje wel geleerd.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:01 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Twee weken terug terwijl ik rustig naar huis liep. Ze vonden dat ik te stoer liep en dat die straat van hun was. Continue dreigen om pistool om me hoofd te zetten e.d. Sloeg natuurlijk allemaal nergens op, want toen ik dreigde achter ze aan te gaan nadat er me eentje probeerde me te trappen. Stelletje helden op sokken. En dan praten we over een goede wijk waar dergelijk gespuis geeneens woont.
Ook mensen als Cohen, die hier toch een tijdje heeft mogen aankutten is nog van het ontkennen hoorquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Venlo, Gouda...allemaal plaatsen waar ze problemen hebben met dat tuig. Echter zoals gezegd, de mensen uit Schubbekutteveen denken dat het niet zo is....want zij zien het niet.
Helmond ookquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Venlo, Gouda...allemaal plaatsen waar ze problemen hebben met dat tuig. Echter zoals gezegd, de mensen uit Schubbekutteveen denken dat het niet zo is....want zij zien het niet.
Opgeruimd staat netjes idd, weg ermee.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:13 schreef Scorpie het volgende:
Vooral dat neersteken kenmerkt de Mocro in optima forma. Ti's jammer dat die jongens een Nederlands paspoort hebben, want een deportatie naar een vlinderland is de enige manier om dit soort tuig uit de samenleving te verwijderen.
we zijn gewoon te "soft"quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:40 schreef HeatWave het volgende:
Ja, dat gaat natuurlijk niet.
maar wat helpt dan wel, als ik met de beste wil van de wereld een oplossing zou willen verzinnen, om het hun beter naar de zin te maken dat ze zich zo niet gedragen, wat zouden we dan moeten doen? Ze krijgen opleidingen, uitkeringen, voorrang bij solliciteren (op papier dan) etc etc...
Het is hier 100 keer beter wonen dan in Marokko, waar men zich wel gedraagt, wat doen "we" dan zo verkeerd om deze behandeling te verdienen?
En toch hoor je de moraalridders hier altijd op FOK! roepen dat het niet zo is...... vreemd he. Of zullen die zelf stiekem in een of ander klein gehucht wonen zodat ze er weinig van meekrijgen en dan hier op FOK! doen alsof ze uit de grote stad komen? Ik noem een koosvogels....quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:05 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Helmond ook. Zaandam ook
. Ik woon tegen Zaandam aan in Amsterdam-noord. Veel turks tuig daar in Poelenburg. Amsterdam-west heeft haar marokkanen en Amsterdam-noord heeft turken en marokkanen.
Sja, dan krijg je weer te horen dat harder straffen niet werkt..quote:
zouden ze daar niet juist agressiever door worden denk je ?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dan krijg je weer te horen dat harder straffen niet werkt..
Ik denk dat je niet per se harder maar persoonlijker moet straffen. Het scootertuig zijn scooter af nemen, niets G-star en Hugo Boss, alleen maar Wibra en Zeemankleding etc.
Gewoon en publiek vernederen.
Dan gaan ze maar gewoon echt de bak in, en dan niet met een PS3 en internet....quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:20 schreef DeBassist het volgende:
[..]
zouden ze daar niet juist agressiever door worden denk je ?
Dat zal het zijn. We openen nog een clubhuis, dat zal ze lerenquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:20 schreef DeBassist het volgende:
[..]
zouden ze daar niet juist agressiever door worden denk je ?
en dan doe ik nog social work ook. En toch geloof ik dat het door groepsdruk komt. Een mocro is z'n eentje doet echt niemand kwaad, je moet voorkomen dat ze hun eigen cultuur vormen op straat denk ikquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:21 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat zal het zijn. We openen nog een clubhuis, dat zal ze leren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |