abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102641770
De afgelopen weken zijn zeker vier kinderen in de Amersfoortse wijk Kruiskamp mishandeld door een groep Marokkaanse leeftijdgenoten. De groep jonge Marokkanen beschouwt het gebied op en rond het speelveld aan de Evertsenstraat als hun territorium, zeggen diverse buurtbewoners. 'Dit is onze wijk, vinden ze.'

Vader Sander vertelt in het AD hoe twee daders vorige week zijn 10-jarige zoontje vasthielden, terwijl andere jonge belagers zijn zoon een knietje in zijn gezicht gaven en op hem insloegen. 'Ze hebben echt hard op hem in geslagen. Zijn gezicht was bont en blauw.' Het 8-jarige vriendje van zijn zoon kreeg ook klappen en liep een blauw oog op. De jongen durfde volgens ouders niet meer alleen over straat in de buurt.

Een week daarvoor werden twee 8-jarige jongetjes door waarschijnlijk dezelfde dadergroep mishandeld. Eén slachtoffer werd met een vuist in het gezicht geslagen.

Witheet
Volgens vader Sander was er geen enkele reden voor het geweld. 'Die jochies beschouwen dat gebied kennelijk als hun territorium en accepteren niet dat anderen daar spelen.' Sanders zoon, de 10-jarige Marijn, werd bij het verkopen van kinderpostzegels voor de tweede keer in een week belaagd. De vader werd witheet toen zijn zoontje en diens vriendje geheel ontdaan met een verscheurde envelop met kinderpostzegels thuiskwamen. De maat was vol na het zoveelste geweldsincident. 'Je kunt dit toch niet steeds over je kant laten gaan? Ik wilde ertegen optreden. We hebben met elkaar een opvoedende taak, vind ik.'

De 47-jarige Sander ging woedend verhaal halen en kreeg één dadertje te pakken. 'Ik heb 'm stevig door elkaar geschud.' Hoewel het zich afspeelde te midden van vele ouders en kinderen op het speelveld, reageerde er niemand op het voorval, zegt Sander. 'Maar toen ik wegliep, hoorde ik achter me: 'Je bent dood, ik steek je neer!''

Kamervragen
PVV-Kamerlid Joram van Klaveren wil minister Donner morgen op het matje roepen in de Tweede Kamer vanwege de mishandeling van de kinderen. 'Het is een structureel probleem met deze groepering in de samenleving. Het kabinet moet erkennen dat er meer aan de hand is met Marokkanen', aldus het Kamerlid.

Ook lokale politici hebben verbijsterd gereageerd op de voorvallen. Volgens PvdA-raadslid Youssef El-Messaoudi spelen de problemen in Kruiskamp al jaren.'

Aangifte
Van één mishandeling heeft een ouder aangifte gedaan. De politie onderzoekt de zaak, maar zegt op voorhand dat er vanwege de jeugdige leeftijd van de daders strafrechtelijk niets tegen hen is te ondernemen. 'Je moet denken aan andere maatregelen, als een straf van bureau Halt.' (Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-in-hun-wijk.dhtml

Ach een beetje kattekwaad, wie heeft dat vroeger niet gedaan? Ik vind dat we niet moeten overdrijven hoor. Zou hier misschien sprake zijn van racisme?
What falls down must go up
pi_102642147
quote:
Ach een beetje kattekwaad, wie heeft dat vroeger niet gedaan? Ik vind dat we niet moeten overdrijven hoor. Zou hier misschien sprake zijn van racisme?
Ach flikker op man met je rasicme :')

En verder is het onbegrijpelijk dat jeugdige criminelen niet aangepakt kunnen worden. Desnoods geven ze de 1e keer een waarschuwing en de 2e keer in aanraking met justitie wordt kinderbijslag enzo van dat kind geblokkeerd. Als de ouders zelf niet aan opvoeding doen hebben ze ook geen extra geld nodig om hun kind te onderhouden
pi_102642213
Ahh de producent van zeik OP's is ook weer wakker zie ik.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:35:48 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_102642229
Een collega van mij vertelde een soortgelijk verhaal. Haar kinderen spelen niet meer buiten in de openbare speelplek omdat haar kids daar gepest, geschopt, bespuugd en uitgescholden worden door jonge marokjes. Met zijn allen tegen een klein meisje van 8 jaar.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_102642361
quote:
De groep jonge Marokkanen beschouwt het gebied op en rond het speelveld aan de Evertsenstraat als hun territorium, zeggen diverse buurtbewoners. 'Dit is onze wijk, vinden ze.'
Herkenbaar dit.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_102642400
Niet om het een of ander, maar ik had als klein jochie het ook van aan de stok met oudere buurtgenoten. En dan kreeg je wel eens een beuk en dan ging papa weer verhaal halen. Niet dat ik daarmee dit gebeuren wil bagetalliseren, maar is het niet een tikkeltje overdreven om deze kwestie aan te kaarten in de Tweede Kamer?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:44:34 #7
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_102642467
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Herkenbaar dit.
De Jan Eef? Dat is ook waar mijn collega woont.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_102642473
Vaders die verhaal halen bij een vechtpartijtje tussen kindjes zijn vroeger zeker ook gepest?
pi_102642475
Ik ken het wel van vroeger. Als je een goed voetbalveldje zocht dan lagen die in een belendende achterstandswijk en dan kwam er na een halfuurtje een groep aan die dat veldje claimde en dan werd het vechten. Dat leg je altijd af tegen kinderen die met hun dronken vader hebben geoefend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102642476
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om het een of ander, maar ik had als klein jochie het ook van aan de stok met oudere buurtgenoten. En dan kreeg je wel eens een beuk en dan ging papa weer verhaal halen. Niet dat ik daarmee dit gebeuren wil bagetalliseren, maar is het niet een tikkeltje overdreven om deze kwestie aan te kaarten in de Tweede Kamer?
Precies, heb jij ook een vaag gevoeld dat hier wellicht sprake is van racisme?
pi_102642505
Waarom ga je dan ook in iemand anders hun gebied kinderpostzegels verkopen?
pi_102642531
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:44 schreef Goldman_Sucks het volgende:

[..]

Precies, heb jij ook een vaag gevoeld dat hier wellicht sprake is van racisme?
Nee, maar ik vind het weinig schokkend dat een dergelijke 'strijd' plaatsvindt in een wijk met kinderen. Ik weet niet in wat voor roze ballon jullie zijn opgegroeid, maar in onze zeer nette wijk lagen kinderen altijd met elkaar overhoop.
pi_102642554
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het weinig schokkend dat een dergelijke 'strijd' plaatsvindt in een wijk met kinderen. Ik weet niet in wat voor roze ballon jullie zijn opgegroeid, maar in onze zeer nette wijk lagen kinderen altijd met elkaar overhoop.
Exact.

Al moet ik wel nageven dat dit toen nog niet aan de orde was richting volwassenen.
quote:
'Maar toen ik wegliep, hoorde ik achter me: 'Je bent dood, ik steek je neer!''
pi_102642590
kom op effe zeg... vroeger gingen hier in utrecht hele wijken met elkaar op de vuist over territorium. kreeg je daar ook kamervragen over? maar nee, het zijn nu marrokaantjes, dus moet de minister erbij, en de grondwet gewijzigd zodat we moslims kunnen deporteren.

ga gewoon eens met die ouders praten, als politie? verbied die kinderen op bepaalde speelplekken te komen?
pi_102642619
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:48 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Exact.

Al moet ik wel nageven dat dit toen nog niet aan de orde was richting volwassenen.

[..]

Het zijn grote klootzakjes, dat staat vast. Ik houd die kut-kereltjes ook niet de hand boven het hoofd. Maar ik vind het simpelweg verbazingwekkend dat dit zelfs in de Tweede Kamer ter sprake komt. En nee, het gedrag van die klootzakjes is niet goed te praten, en als ouder heb je het volste recht om die mannetjes een draai om de oren te geven, maar met zn allen een beetje verontwaardigd lopen doen, vind ik gewoon idioot.
pi_102642662
Ik stel voor dat wij met zn allen geld inzamelen om een nieuw clubhuis voor die marokkaanse jongens te bouwen zodat zij zich niet meer hoeven te vervelen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:54:54 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_102642697
quote:
Ook lokale politici hebben verbijsterd gereageerd op de voorvallen. Volgens PvdA-raadslid Youssef El-Messaoudi spelen de problemen in Kruiskamp al jaren.'
:') Heerlijk.
pi_102642712
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

Daar heb je Koos de goedprater ook weer.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:55:27 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_102642716
Dit is van alle tijden en van alle bevolkingsgroepen. Adolescente jongens vertonen nu eenmaal groepsvorming en neigen naar het verdedigen van hun territorium. Dat is puur instinct, of je nu Nederlander, Ambonees of Marokkaan bent maakt niet uit.
pi_102642745
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:55 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Daar heb je Koos de goedprater ook weer.
Ja joh, ga jij anders lekker Kamervragen stellen omdat kleine Willem een klap heeft gekregen van Ali.
pi_102642754
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zijn grote klootzakjes, dat staat vast. Ik houd die kut-kereltjes ook niet de hand boven het hoofd. Maar ik vind het simpelweg verbazingwekkend dat dit zelfs in de Tweede Kamer ter sprake komt. En nee, het gedrag van die klootzakjes is niet goed te praten, en als ouder heb je het volste recht om die mannetjes een draai om de oren te geven, maar met zn allen een beetje verontwaardigd lopen doen, vind ik gewoon idioot.
Als ouder moet je gewoon zorgen dat je kind zich kan verdedigen en op de achtergrond werken aan een betere leefomgeving.

Ga je witheet op die klotejochies af dan kan je er zeker van zijn dat jouw kind het verder wel kan vergeten en ben je zelf ook als discussiepartner niet meer serieus te nemen.
pi_102642757
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja joh, ga jij anders lekker Kamervragen stellen omdat kleine Willem een klap heeft gekregen van Ali.
Kleine willem van 8 papa had dat klote jochie een goeie mep moeten verkopen.
En als je denk dat het niet werkt echt wel ik heb het zo voor een hele buurt opgelost die jochies nooit meer gezien. ze konden ook een week niet lopen.
Note: dit was een groepje blankje jochies die 2-3 jaar de buurt aan het terroriseren.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_102642768
:')
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:50 schreef okiokinl het volgende:
kom op effe zeg... vroeger gingen hier in utrecht hele wijken met elkaar op de vuist over territorium. kreeg je daar ook kamervragen over? maar nee, het zijn nu marrokaantjes, dus moet de minister erbij, en de grondwet gewijzigd zodat we moslims kunnen deporteren.

ga gewoon eens met die ouders praten, als politie? verbied die kinderen op bepaalde speelplekken te komen?
Sterker nog, we sloegen elkaar de hersens in voor een kerstboom. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:59:47 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_102642828
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:55 schreef remlof het volgende:
Dit is van alle tijden en van alle bevolkingsgroepen. Adolescente jongens vertonen nu eenmaal groepsvorming en neigen naar het verdedigen van hun territorium. Dat is puur instinct, of je nu Nederlander, Ambonees of Marokkaan bent maakt niet uit.
Psst, 8 jaar...
pi_102642838
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Of met zn allen een meisje verkrachten.....hmmm allemaal jeugdherinneringen komen nu naar boven.
pi_102642886
Nederland vroeger

Nederland nu

Leefde ik maar vroeger, toen was alles beter en gebeurde dit soort dingen nooit.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_102642891
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

Beter lezen goedprater.
Het waren drie daders.
pi_102642936
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:02 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Beter lezen goedprater.
Het waren drie daders.
Het sloeg dan ook niet op dit specifieke incident.
pi_102643022
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

bij ons ging het een tijdje om een basketbal veldje. wij wonnen :)
pi_102643045
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:00 schreef Goldman_Sucks het volgende:

[..]

Of met zn allen een meisje verkrachten.....hmmm allemaal jeugdherinneringen komen nu naar boven.
Zit je nu in je eigen topic te trollen?
pi_102643219
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:08 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zit je nu in je eigen topic te trollen?
Het topic had helaas niet het beoogde effect.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:19:20 #32
66825 Reya
Fier Wallon
pi_102643346
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:02 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Beter lezen goedprater.
Het waren drie daders.
Het is wat, he.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:20:41 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_102643392
Mocro's en geweld.

Dit is al het tweede topic vanmorgen over dit soort incidenten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_102643496
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:20 schreef Red_85 het volgende:
Mocro's en geweld.

Dit is al het tweede topic vanmorgen over dit soort incidenten.
Dat krijg je als media shoppen naar kleine incidenten met Mocro's en kleine incidenten met autochtonen niet interessant vinden.

Er zijn elke dag en in heeeel veel wijken dit soort dingen in Nederland.
pi_102643807
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:24 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Dat krijg je als media shoppen naar kleine incidenten met Mocro's en kleine incidenten met autochtonen niet interessant vinden.

En dan hebben we ook nog TS'en en politici die selectief shoppen. Zo heb je dus 3 keer een oververtegenwoordiging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2011 @ 11:35:24 #36
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102643816
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:24 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Opstootjes? Ruzietje? Dat zeker.
Maar groepen kids die hun wijk als een bende/gang toe-eigenen en terroriseren? No.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_102644073
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:35 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maar groepen kids die hun wijk als een bende/gang toe-eigenen en terroriseren? No.
Volgens mij is het georganiseerde misdaad.
pi_102644291
Ja ik denk dat we toch wel minstens het leger moeten inzetten.
pi_102644424
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:35 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Een gang? :')
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:55:21 #40
37248 BertV
Klei indiaan
pi_102644469
MARTIJN die kinderpostzegels verkoopt is nooit grappig.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_102644839
Vroeger werden er inderdaad wel eens klappen uitgedeeld voor territorium, maar nooit dat kinderen volledig in elkaar gerost werden zoals hier wordt beschreven. Dat het er flink wat harder aan toe gaat is wel iets waar op mag worden ingespeeld.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_102644890
quote:
9s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:01 schreef De_Nuance het volgende:
Nederland vroeger
[ afbeelding ]

Nederland nu
[ afbeelding ]

Leefde ik maar vroeger, toen was alles beter en gebeurde dit soort dingen nooit.
de 2e foto was in WO2, alsof het toen beter was dan nu, de 1e lijkt me meer iets voor de toekomst

trouwens zulke jonge jochies kunnen het begin zijn van bendes later die ook hun territorium hebben net als in Amerika, iets wat je denk ik hier ook steeds meer zult zien
pi_102645019
Welke afkomst deze jongeren ook hebben, ze mogen wel eens hard aangepakt worden want ik herken het echt niet dat kinderen van die leeftijd met een blauw oog en erger thuis komen. Dat hoort echt niet en als ze dan ook nog eens tegen een volwassene zo praten mogen ze helemaal de boom in.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Admin maandag 3 oktober 2011 @ 12:22:14 #44
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102645359
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:15 schreef Goldman_Sucks het volgende:
De afgelopen weken zijn zeker vier kinderen in de Amersfoortse wijk Kruiskamp mishandeld door
Trolltopic, doei
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')