Ach flikker op man met je rasicmequote:Ach een beetje kattekwaad, wie heeft dat vroeger niet gedaan? Ik vind dat we niet moeten overdrijven hoor. Zou hier misschien sprake zijn van racisme?
Herkenbaar dit.quote:De groep jonge Marokkanen beschouwt het gebied op en rond het speelveld aan de Evertsenstraat als hun territorium, zeggen diverse buurtbewoners. 'Dit is onze wijk, vinden ze.'
De Jan Eef? Dat is ook waar mijn collega woont.quote:
Precies, heb jij ook een vaag gevoeld dat hier wellicht sprake is van racisme?quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om het een of ander, maar ik had als klein jochie het ook van aan de stok met oudere buurtgenoten. En dan kreeg je wel eens een beuk en dan ging papa weer verhaal halen. Niet dat ik daarmee dit gebeuren wil bagetalliseren, maar is het niet een tikkeltje overdreven om deze kwestie aan te kaarten in de Tweede Kamer?
Nee, maar ik vind het weinig schokkend dat een dergelijke 'strijd' plaatsvindt in een wijk met kinderen. Ik weet niet in wat voor roze ballon jullie zijn opgegroeid, maar in onze zeer nette wijk lagen kinderen altijd met elkaar overhoop.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:44 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Precies, heb jij ook een vaag gevoeld dat hier wellicht sprake is van racisme?
Exact.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het weinig schokkend dat een dergelijke 'strijd' plaatsvindt in een wijk met kinderen. Ik weet niet in wat voor roze ballon jullie zijn opgegroeid, maar in onze zeer nette wijk lagen kinderen altijd met elkaar overhoop.
quote:'Maar toen ik wegliep, hoorde ik achter me: 'Je bent dood, ik steek je neer!''
Het zijn grote klootzakjes, dat staat vast. Ik houd die kut-kereltjes ook niet de hand boven het hoofd. Maar ik vind het simpelweg verbazingwekkend dat dit zelfs in de Tweede Kamer ter sprake komt. En nee, het gedrag van die klootzakjes is niet goed te praten, en als ouder heb je het volste recht om die mannetjes een draai om de oren te geven, maar met zn allen een beetje verontwaardigd lopen doen, vind ik gewoon idioot.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:48 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Exact.
Al moet ik wel nageven dat dit toen nog niet aan de orde was richting volwassenen.
[..]
quote:Ook lokale politici hebben verbijsterd gereageerd op de voorvallen. Volgens PvdA-raadslid Youssef El-Messaoudi spelen de problemen in Kruiskamp al jaren.'
Daar heb je Koos de goedprater ook weer.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:47 schreef KoosVogels het volgende:
Nee, maar ik vind het weinig schokkend dat een dergelijke 'strijd' plaatsvindt in een wijk met kinderen. Ik weet niet in wat voor roze ballon jullie zijn opgegroeid, maar in onze zeer nette wijk lagen kinderen altijd met elkaar overhoop.
Ja joh, ga jij anders lekker Kamervragen stellen omdat kleine Willem een klap heeft gekregen van Ali.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:55 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Daar heb je Koos de goedprater ook weer.
Als ouder moet je gewoon zorgen dat je kind zich kan verdedigen en op de achtergrond werken aan een betere leefomgeving.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn grote klootzakjes, dat staat vast. Ik houd die kut-kereltjes ook niet de hand boven het hoofd. Maar ik vind het simpelweg verbazingwekkend dat dit zelfs in de Tweede Kamer ter sprake komt. En nee, het gedrag van die klootzakjes is niet goed te praten, en als ouder heb je het volste recht om die mannetjes een draai om de oren te geven, maar met zn allen een beetje verontwaardigd lopen doen, vind ik gewoon idioot.
Kleine willem van 8 papa had dat klote jochie een goeie mep moeten verkopen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja joh, ga jij anders lekker Kamervragen stellen omdat kleine Willem een klap heeft gekregen van Ali.
Sterker nog, we sloegen elkaar de hersens in voor een kerstboom.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:50 schreef okiokinl het volgende:
kom op effe zeg... vroeger gingen hier in utrecht hele wijken met elkaar op de vuist over territorium. kreeg je daar ook kamervragen over? maar nee, het zijn nu marrokaantjes, dus moet de minister erbij, en de grondwet gewijzigd zodat we moslims kunnen deporteren.
ga gewoon eens met die ouders praten, als politie? verbied die kinderen op bepaalde speelplekken te komen?
Psst, 8 jaar...quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:55 schreef remlof het volgende:
Dit is van alle tijden en van alle bevolkingsgroepen. Adolescente jongens vertonen nu eenmaal groepsvorming en neigen naar het verdedigen van hun territorium. Dat is puur instinct, of je nu Nederlander, Ambonees of Marokkaan bent maakt niet uit.
Of met zn allen een meisje verkrachten.....hmmm allemaal jeugdherinneringen komen nu naar boven.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sterker nog, we sloegen elkaar de hersens in voor een kerstboom.
Beter lezen goedprater.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ja joh, ga jij anders lekker Kamervragen stellen omdat kleine Willem een klap heeft gekregen van Ali.
Het sloeg dan ook niet op dit specifieke incident.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:02 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Beter lezen goedprater.
Het waren drie daders.
bij ons ging het een tijdje om een basketbal veldje. wij wonnenquote:Op maandag 3 oktober 2011 10:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sterker nog, we sloegen elkaar de hersens in voor een kerstboom.
Zit je nu in je eigen topic te trollen?quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:00 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Of met zn allen een meisje verkrachten.....hmmm allemaal jeugdherinneringen komen nu naar boven.
Het topic had helaas niet het beoogde effect.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zit je nu in je eigen topic te trollen?
Het is wat, he.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:02 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Beter lezen goedprater.
Het waren drie daders.
Dat krijg je als media shoppen naar kleine incidenten met Mocro's en kleine incidenten met autochtonen niet interessant vinden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:20 schreef Red_85 het volgende:
Mocro's en geweld.
Dit is al het tweede topic vanmorgen over dit soort incidenten.
En dan hebben we ook nog TS'en en politici die selectief shoppen. Zo heb je dus 3 keer een oververtegenwoordiging.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:24 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat krijg je als media shoppen naar kleine incidenten met Mocro's en kleine incidenten met autochtonen niet interessant vinden.
Er zijn elke dag en in heeeel veel wijken dit soort dingen in Nederland.
Opstootjes? Ruzietje? Dat zeker.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:24 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat krijg je als media shoppen naar kleine incidenten met Mocro's en kleine incidenten met autochtonen niet interessant vinden.
Er zijn elke dag en in heeeel veel wijken dit soort dingen in Nederland.
Volgens mij is het georganiseerde misdaad.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Opstootjes? Ruzietje? Dat zeker.
Maar groepen kids die hun wijk als een bende/gang toe-eigenen en terroriseren? No.
Een gang?quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Opstootjes? Ruzietje? Dat zeker.
Maar groepen kids die hun wijk als een bende/gang toe-eigenen en terroriseren? No.
de 2e foto was in WO2, alsof het toen beter was dan nu, de 1e lijkt me meer iets voor de toekomstquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:01 schreef De_Nuance het volgende:
Nederland vroeger
[ afbeelding ]
Nederland nu
[ afbeelding ]
Leefde ik maar vroeger, toen was alles beter en gebeurde dit soort dingen nooit.
Trolltopic, doeiquote:Op maandag 3 oktober 2011 10:15 schreef Goldman_Sucks het volgende:
De afgelopen weken zijn zeker vier kinderen in de Amersfoortse wijk Kruiskamp mishandeld door
Ach een beetje kattekwaad, wie heeft dat vroeger niet gedaan? Ik vind dat we niet moeten overdrijven hoor. Zou hier misschien sprake zijn van racisme?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |