Mooi, dan begrijp je wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:30 schreef Aukje83 het volgende:
Goede OP, je weet toch wel een beetje het gevoel te beschrijven dat ik ook heb bij eind jaren 90/begin 2000.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:10 schreef psaexorp het volgende:
Mooi geschreven.
Ik vraag het me soms ook af of het allemaal zo opgefokt was rond mijn beginjaren, zoals dat nu is. Zoveel gezeur, gekanker, ontevredenheid en intolerantie. Ik kan het maar moeilijk geloven dat ik als kind zo naïef was om de omgeving door zo´n roze bril te zien.
Vertel, allebei. Ik wil weten waarom het nu anders voelt. Zagen we het inderdaad door een roze bril, of zijn de tijden echt veranderd?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:21 schreef Captain_Maximum het volgende:
Wat ik me kan herinneren was het 10 jaar geleden niet zo heel veel beter.
Door de opkomt van sociale media komen negatieve berichten steeds sneller in het licht. Verder, als je nog een kind bent, is je wereld veel kleiner.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:23 schreef Levolution het volgende:
[..]
[..]
Vertel, allebei. Ik wil weten waarom het nu anders voelt. Zagen we het inderdaad door een roze bril, of zijn de tijden echt veranderd?
Je misvat mij. Het gaat niet zozeer om de actualiteit, maar om de sfeer die heerst als je tussen de mensen komt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:29 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Door de opkomt van sociale media komen negatieve berichten steeds sneller in het licht. Verder, als je nog een kind bent, is je wereld veel kleiner.
Precies. De mensen zijn koud, kortaf, niet in voor een gesprekje. Ben je ouder dan ik?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:46 schreef Zenato het volgende:
Ja het is verandert TS, ik heb die tijd meegemaakt. Ik voel je pijn, de sfeer is negatiever geworden. Beetje boos/klammig en stresserig zeg maar.
25 jaar hier. Ik weet nog dat ik als klein jongetje met m'n maatje's ging knikkeren op het schoolplein. Was altijd zo een groepje die RHCP uit hun radio pompten. Geweldig was datquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:50 schreef Levolution het volgende:
[..]
Precies. De mensen zijn koud, kortaf, niet in voor een gesprekje. Ben je ouder dan ik?
Wordt dat nog gedaan, knikkeren? Ik zei eens tegen mijn tante over mijn neefje dat ik knikkers voor hem wilde kopen, maar ik niet wist of dit nog gedaan werd. "Jawel, doen ze nog steeds!", was haar antwoord.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:55 schreef Zenato het volgende:
[..]
25 jaar hier. Ik weet nog dat ik als klein jongetje met m'n maatje's ging knikkeren op het schoolplein. Was altijd zo een groepje die RHCP uit hun radio pompten. Geweldig was dat
Jij weet hetquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:57 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wordt dat nog gedaan, knikkeren? Ik zei eens tegen mijn tante over mijn neefje dat ik knikkers voor hem wilde kopen, maar ik niet wist of dit nog gedaan werd. "Jawel, doen ze nog steeds!", was haar antwoord.
Ik had zo'n kek schoudertasje voor mijn Game Boy Color, ik was daar echt de bom mee.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:08 schreef Zenato het volgende:
Vroeger toen je je nintendo meenam naar je vrienden als het ging regenen![]()
[ afbeelding ]
Eens. Ik was een keer in Italië en merk dat daar een meer "plezierige" sfeer is. Die italianen geven er geen fuck om dat ze een maffiabaas als president hebben. Nee, die werken zich kapot tot 6 uur en gaan dan naar hun gezin om bv. Pasta of een italiaans gerecht naar binnen werken. Ook de vrouwen zijn daar veel aardiger, niet zo koud/simpel en hoerig net als hier. Volgende dag licht iedereen in de schaduw tot het avond is, kinders gaan naar de club. Ouders werken voor het gezin en zo krijgen ze weer eten.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:08 schreef Levolution het volgende:
Ja, mensen waren vriendelijker. Ook werkende mensen, ongeacht hun functie. Nu is er veel sociale druk wat betreft status, iedereen wil hogerop komen. Met als gevolg dat iemand als een caissière haar werk niet met plezier doet en daar met een chagrijnige kop zit. Alsof er iets mis mee is.
In sommige landen zie je bijvoorbeeld dat winkeliers en dergelijke heel vriendelijk zijn. Geen werkdruk, je ziet ze gewoon kletsen met de buurwinkeliers, beetje voor het winkeltje hangen met een kopje thee tot er een klant komt. Een relaxte instelling, zodat er geen sprake is van stress. Sociale status? Veel geld verdienen? Niet nodig, ze overleven het zo ook wel.
Ben er alleen maar een keer door gereden. Maar die straten etc. Waren ook mooi. (het was s'nachts dus er was amper iemand) we moesten een haven vinden maar we wisten dus niet waar die was. 2 agenten hielpen ons daar te komen, daarna beetje met ze staan praten. Ze waren een beetje aan het klagen over laag loon etc. Arme maar zeer aardige mensen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:18 schreef Zenato het volgende:
[..]
Eens. Ik was een keer in Italië en merk dat daar een meer "plezierige" sfeer is. Die italianen geven er geen fuck om dat ze maffiabaas als president hebben. Nee, die werken zich kapot tot 6 uur en gaan dan naar hun gezin om bv. Pasta of een italiaans gerecht naar binnen werken. Ook de vrouwen zijn daar veel aardiger, niet zo koud/simpel en hoerig net als hier. Volgende dag licht iedereen in de schaduw tot het avond is, kinders gaan naar de club. Ouders werken voor het gezin en zo krijgen ze weer eten.
Prachtig land.
O man, die dingen waren het helemaalquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:14 schreef Skillstorm het volgende:
Ik had vroeger deze 2 pareltjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mario op de Nintendo![]()
![]()
Een klasgenoot die bij je komt spelen en dan samen omstebeurt Aladin spelen
![]()
![]()
Waren ook nog veel meer klassiekers maar vergeten hoe die spelen nou heten.
Sowieso toen een schoudertasje hebben, en iedereen die je bijna aanbiddenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik had zo'n kek schoudertasje voor mijn Game Boy Color, ik was daar echt de bom mee.
Die mensen doen hun werk, zeuren niet, en zijn gelukkig. Zo hoort het. Dat heb je hier gewoon niet meer.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:21 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ben er alleen maar een keer door gereden. Maar die straten etc. Waren ook mooi. (het was s'nachts dus er was amper iemand) we moesten een haven vinden maar we wisten dus niet waar die was. 2 agenten hielpen ons daar te komen, daarna beetje met ze staan praten. Ze waren een beetje aan het klagen over laag loon etc. Arme maar zeer aardige mensen.
Zonde van het topic inderdaad.quote:Op vrijdag 30 september 2011 23:50 schreef Levolution het volgende:
Ik had niet op vrijdagavond moeten brainfarten.
Ik had die dingenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:23 schreef Skillstorm het volgende:
ik was altijd JALOERS op kinderen die op lichtgevende schoenen liepen, deze dus:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:35 schreef Zenato het volgende:
[..]
Ik had die dingenIedereen die naar onder keek
![]()
Daar kan ik me ook wel in vinden, ik kan niet objectief beoordelen hoe het toen was, gezien het feit dat ik me er niet in verdiept heb en het idd moet doen met schaarse herinneringen als kind. waar je ook maar een klein gedeelte opvangt van alle informatie. het zou me niet verbazen als het haast het hetzelfde zou zijn geweest als nu.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:23 schreef Levolution het volgende:
[..]
[..]
Vertel, allebei. Ik wil weten waarom het nu anders voelt. Zagen we het inderdaad door een roze bril, of zijn de tijden echt veranderd?[quote]Op zaterdag 1 oktober 2011 01:29 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Door de opkomt van sociale media komen negatieve berichten steeds sneller in het licht. Verder, als je nog een kind bent, is je wereld veel kleiner.
Ik ook.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:23 schreef Skillstorm het volgende:
ik was altijd JALOERS op kinderen die op lichtgevende schoenen liepen, deze dus:
[ afbeelding ]
Idd. Levo, je hebt een gave.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 03:15 schreef Nikmans het volgende:
Ik lees het volle verhaal morgen wel in minder benevelde toestand maar sowieso, Levolution nostalgie-topics altijd terechte klacht
Dit. Precies dit. Deze man verwoordt het echt perfect.quote:
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:57 schreef Zolder het volgende:
Het is nu een beetje zo wat je vroeger in grimmige films over de toekomst zag.
once were warriorsquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:31 schreef Phantomesse het volgende:
Maarre, ja. Met klappertjespistool uit de bosjes omhoog schieten en roepen 'JIJ BENT DOOD!' was leuker dan nu COD spelen (ja, ik speel COD).
Kerel, je bent een held. Heb de hele op gelezen en je hebt het perfect verwoord.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit. Precies dit. Deze man verwoordt het echt perfect.
Ik probeerde laatst nog hetzelfde te doen bij een 15-jarig broertje van iemand (digitaal). Ik probeerde hem te attenderen op zijn jeugd die dadelijk vervlogen is en dat hij over 6 jaar terugdenkt aan wat ik zei, en me gelijk zou geven.
Zijn reactie: "Niet gelezen, saai."
Hopelijk spreek ik hem over 6 jaar nog eens.
Het verbaast me overigens dat veel mensen het thema van het topic misinterpreteren. Het gaat niet over de nostalgie naar bepaalde producten. Dat zijn slechts motieven, uiteraard wel noodzakelijk om het thema te ondersteunen. Het gaat om de manier waarop de wereld veranderd is. Dan bedoel ik niet zozeer de technologische vooruitgang, of het wegvagen van bepaalde dingen. Ik doel op de manier van leven, de manier van interacteren.
En waar ik naar probeer te vissen is: zal ik die manier van leven ooit nog terug kunnen krijgen? Zijn de mensen veranderd en kan dat nog terug veranderen? Zijn er nog landen waar de sfeer nog steeds als zodanig is? Of is het allemaal vervlogen, omdat niet de wereld veranderd is, maar ik? Zal ik het nooit meer kunnen herleven, simpelweg omdat ik ouder ben geworden?
Ik werd in Australië eens door een slijterijhouder naar een andere slijterij gestuurd omdat daar de alcohol veel goedkoper wasquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:08 schreef Levolution het volgende:
Ja, mensen waren vriendelijker. Ook werkende mensen, ongeacht hun functie. Nu is er veel sociale druk wat betreft status, iedereen wil hogerop komen. Met als gevolg dat iemand als een caissière haar werk niet met plezier doet en daar met een chagrijnige kop zit. Alsof er iets mis mee is.
In sommige landen zie je bijvoorbeeld dat winkeliers en dergelijke heel vriendelijk zijn. Geen werkdruk, je ziet ze gewoon kletsen met de buurwinkeliers, beetje voor het winkeltje hangen met een kopje thee tot er een klant komt. Een relaxte instelling, zodat er geen sprake is van stress. Sociale status? Veel geld verdienen? Niet nodig, ze overleven het zo ook wel.
Dit. Ik heb van alles gebroken en gekneusd gehad in mijn lichaam maar het was het waard! Nu zitten kids bijna allemaal binnen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:11 schreef dubidub het volgende:
Vroeger, toen kinderen nog hutten bouwden, ipv minecraft of farmville op je ipad
Ik ben 22 TS, en ik voel je klacht. Diep.
Iedereen is (moet zijn) heel prestatiegericht inderdaad tegenwoordig. Je cv moet bulken van de ervaring, je hele leven moet gewijd zijn aan dat ene specifieke wat je doet. Interesse in andere dingen is uit den boze, dat gaat ten koste van je productiviteit bij je werkgever.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Kerel, je bent een held. Heb de hele op gelezen en je hebt het perfect verwoord.
Ik ben dan van de jaren 70, maar ik herken me er volledig in.
In de huidige maatschappij is alles meer prestatie-gericht, jezelf leren ontdekken, team-building en meer van dat geneuzel.
De maatschappij is gehaaster, alles moet sneller, kindertjes hebben zelf een agenda nodig, erg triest allemaal.
Wat mij betreft schaffen we de kinderdagverblijven helemaal af, opvoeden gebeurt thuis, in een gezinssituatie, massa-opvoeding werkt niet, getuige de grote bekken die pubertjes hebben.
Maarja, de jankers die beginnen te klagen dat ze een dubbel inkomen nodig hebben om de hypotheek te kunnen betalen staan nu op hun achterste poten.
Moeders horen niet te werken, die zouden thuis moeten zijn om de kinderen op te voeden.
controversieel?, misschien wel, ik heb er een beter gevoel bij dan bij die kinderdagverblijven.
De aanzet is gegeven. Menig FOK!ker snapt wat ik bedoel en doet zijn eigen bijdrage. Ik kan met mijn miezerige leven alleen niet het hele gevoel en de ervaring samenvatten, daarvoor moet iedereen wat toevoegen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Een hele lange OP. Ik heb 'm echter helemaal gelezen.
Ik vind dat je op zich goed begint en een duidelijk punt aanhaalt. Je hebt ook gelijk. Alleen 't is net alsof je verhaal niet af is. Je moet eigenlijk nog even wat dieper op de materie ingaan.
Het is nu wel de ideale tijd om alle gecreëerde functies eruit te saneren.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:02 schreef Bernays het volgende:
Je leeft maar 1 keer, daarom dat gehaaste. Iedereen rent zich de benen uit het lijf om het beter voor zichzelf, de partner en de kinderen te maken. Helaas is het echter zo dat het milieu waar je in geboren bent grotendeels bepaald hoever je zal komen, hoe hard je ook rent. De klassen bestaande uit lager, midden en hogere zitten eigenlijk vast. Helemaal nu het economische crisis is. De economische crisis is eigenlijk een vermomde zegen, het geeft de mogelijkheid om de bestaande klassen flink te verstoren. Als je nu scherp economisch inzicht hebt en ondernemingsgeest kan je ontzettend profiteren van deze "crisis".
Bepaalde beroepsgroepen zullen altijd wel blijven en dan kijk ik alleen maar naar mijn eigen vak: installatiemonteur.quote:Managers dat soort gecreëerde functies zijn er alleen maar omdat er steeds meer
incapabele mensen zijn.
Vroeger toen mensen nog zelfstandig waren en er werd samengewerkt om de dingen klaar te krijgen,
had je ook geen managers nodig.
quote:Nostalgie is een algemene tendens op het verleden terug te blikken alsof "het vroeger beter was". Deze nostalgie is meestal enkel gericht op een geromantiseerd beeld van het verleden en focust doorgaans slechts op enkele details of bepaalde dingen die tegenwoordig anders zijn in vergelijking met toen. De persoon grijpt hiermee terug naar een tijd die voor hem overzichtelijker en beter te begrijpen was, meestal zijn jeugdjaren, toen hij zich nog niet over werk, belastingen, rekeningen, ... moest zorgen maken. De negatieve herinneringen zijn vervaagd en enkel zijn positieve herinneringen blijven over.
link?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 10:03 schreef vanBinsberge het volgende:
TS, ik ben betere OPs gewend, net als die ene met die superheld grap, ik lag in een deuk.
gr gr
Het leven verandert continu en dat kun je niet veranderen. Dat is namelijk altijd al zo geweest. Sommige dingen daarentegen blijven bestaan zoals criminaliteit en oorlog, maar ook vriendschap, liefde, gezin stichten, werken voor je geld en als senior ergeren aan de jeugd.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit. Precies dit. Deze man verwoordt het echt perfect.
Ik probeerde laatst nog hetzelfde te doen bij een 15-jarig broertje van iemand (digitaal). Ik probeerde hem te attenderen op zijn jeugd die dadelijk vervlogen is en dat hij over 6 jaar terugdenkt aan wat ik zei, en me gelijk zou geven.
Zijn reactie: "Niet gelezen, saai."
Hopelijk spreek ik hem over 6 jaar nog eens.
Het verbaast me overigens dat veel mensen het thema van het topic misinterpreteren. Het gaat niet over de nostalgie naar bepaalde producten. Dat zijn slechts motieven, uiteraard wel noodzakelijk om het thema te ondersteunen. Het gaat om de manier waarop de wereld veranderd is. Dan bedoel ik niet zozeer de technologische vooruitgang, of het wegvagen van bepaalde dingen. Ik doel op de manier van leven, de manier van interacteren.
En waar ik naar probeer te vissen is: zal ik die manier van leven ooit nog terug kunnen krijgen? Zijn de mensen veranderd en kan dat nog terug veranderen? Zijn er nog landen waar de sfeer nog steeds als zodanig is? Of is het allemaal vervlogen, omdat niet de wereld veranderd is, maar ik? Zal ik het nooit meer kunnen herleven, simpelweg omdat ik ouder ben geworden?
Verandering is goed als het vooruitgang is, maar de mentaliteit van de maatschappij waarin ik mij bevindt gaat er alleen maar op achteruit.quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:33 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het leven verandert continu en dat kun je niet veranderen. Dat is namelijk altijd al zo geweest. Sommige dingen daarentegen blijven bestaan zoals criminaliteit en oorlog, maar ook vriendschap, liefde, gezin stichten, werken voor je geld en als senior ergeren aan de jeugd.
Zie het verleden als een cadeautje, maar gebruik je roze bril voor de toekomst.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:59 schreef Zenato het volgende:
Vroeger, toen je nog een beetje het idee had dat de maatschappij om je gaf.
Kinderen worden niet meer opgevoed, ze krijgen alleen nog voeding, logisch gevolg van dat ouders zo nodig allebei werken, neuk dan veilig en zorg dat de vrouw niet zwanger wordt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:59 schreef Zenato het volgende:
geworden.
Vroeger, toen de ouders er nog voor zorgte dat hun puberende-kind geen grote bek bezorgde. Vroeger, toen de ouders nog tijd voor hun kind hadden en nog wat respect bij leerden.
Vroeger, toen je nog een beetje het idee had dat de maatschappij om je gaf.
Yup, jij weet het ook. Maar ze gaan enkele jaren later toch zien hoe diep de maatschappij gezonken is. Jammer.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef cvboer het volgende:
[..]
Kinderen worden niet meer opgevoed, ze krijgen alleen nog voeding, logisch gevolg van dat ouders zo nodig allebei werken, neuk dan veilig en zorg dat de vrouw niet zwanger wordt.
Tegenwoordig is het ieder voor zich, en god voor ons allen.
Ik zie nu inplaats van vooruitgang enkel achteruitgang. We worden geboren en klaargestoomt als robots die gaan werken voor de maatschappij. Daar hou je dus een kutte sfeer aan over.quote:
Alsof de wereld nooit keihard is geweest. Je moet in staat zijn om je ego opzij te schuiven en dan keihard te werken. Dat loont. Dan gaan de deuren voor je open en krijg je kansen. Mensen hier die denken dat de wereld zo eng en oneerlijk is zijn gewoon mietjes die liever lui dan moe zijn. Die mensen zijn pas egoïstischquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef cvboer het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het ieder voor zich, en god voor ons allen.
Van en voor wie moet je hard werken dan?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:18 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Alsof de wereld nooit keihard is geweest. Je moet in staat zijn om je ego opzij te schuiven en dan keihard te werken. Dat loont. Dan gaan de deuren voor je open en krijg je kansen. Mensen hier die denken dat de wereld zo eng en oneerlijk is zijn gewoon mietjes die liever lui dan moe zijn. Die mensen zijn pas egoïstischliever klagen en huilen ipv er iets aan te doen. Keihard werken en ambitie tonen, fuck zo moeilijk is het niet
Verzin een fking plan voor je leven en doe alles om dat plan te realiseren.
Je hebt het over hard werken dat loont, maar hier keur je materialistische hulpmiddelen tot een relaxte geest af. Erg tegenstrijdig. Wat ga jij doen met je strakke plannetjes en je grote ambities? Werk jij om het werken? Verdien jij je geld om het op een bank weg te laten rotten?quote:Nee, tegenwoordig is de wereld niet harder, de meeste mensen zijn gewoon mietjes geworden die liever thuis zitten, spelletjes spelen, luxe electronica kopen, tijdens hun studie 15 kilo aankomen, na de kinderen nog eens 20 en dan vervolgens twee keer per jaar op tweewekelijkse vakantie gaan om hun saaie leventje nog wat kleur te geven.
Alpha mannetjes staan bovenaan in de rangorde en eten en neuken alleen maar.quote:Maarja dat zien jullie beta males toch niet indus ga ook over deze post maar lekker klagen
losers,
Alpha male out.
Aha, kijk eens aan, hier hebben we iemand die gedrogeerd is met dat moderne zelfreflectie-beeld.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:18 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Alsof de wereld nooit keihard is geweest. Je moet in staat zijn om je ego opzij te schuiven en dan keihard te werken. Dat loont. Dan gaan de deuren voor je open en krijg je kansen. Mensen hier die denken dat de wereld zo eng en oneerlijk is zijn gewoon mietjes die liever lui dan moe zijn. Die mensen zijn pas egoïstischliever klagen en huilen ipv er iets aan te doen. Keihard werken en ambitie tonen, fuck zo moeilijk is het niet
Verzin een fking plan voor je leven en doe alles om dat plan te realiseren.
Nee, tegenwoordig is de wereld niet harder, de meeste mensen zijn gewoon mietjes geworden die liever thuis zitten, spelletjes spelen, luxe electronica kopen, tijdens hun studie 15 kilo aankomen, na de kinderen nog eens 20 en dan vervolgens twee keer per jaar op tweewekelijkse vakantie gaan om hun saaie leventje nog wat kleur te geven.
Maarja dat zien jullie beta males toch niet indus ga ook over deze post maar lekker klagen
losers,
Alpha male out.
Waar je voor werkt? voor je familie en je nageslacht, je ouders en je broeders en zusters, je vrienden en je sociale kring, en hoe hoger je komt in een organisatie dan ook voor je ondergeschikten en hun families. Je werkt hard omdat je dan meer voor elkaar krijgt, voor iedereen en niet alleen jezelf, en dat maakt je van grotere betekenis en dat geeft een grotere voldoening dan je ooit zal krijgen als je alleen maar werkt om te kunnen overleven.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:29 schreef Levolution het volgende:
[..]
Van en voor wie moet je hard werken dan?
Natuurlijk loont werken, immers met het verdiende geld kun je dingen doen/kopen die bijdragen aan je geluk. We kunnen niet zonder materialisme. Maar zoveel werken om er van te kunnen leven, voldoet. Alles wat je te veel doet, maakt niet gelukkig. Misschien als je echt dol op je baan bent en niet creatief genoeg bent om andere bezigheden te verzinnen, vooruit.
[..]
Je hebt het over hard werken dat loont, maar hier keur je materialistische hulpmiddelen tot een relaxte geest af. Erg tegenstrijdig. Wat ga jij doen met je strakke plannetjes en je grote ambities? Werk jij om het werken?
[..]
Alpha mannetjes staan bovenaan in de rangorde en eten en neuken alleen maar.
De bèta mannetjes werken hard.
Ik ben niet van plan om mijn nageslacht van de honger om te laten komen, of in gescheurde kleren te laten lopen. Maar ik ben ook niet van plan om constant afwezig te zijn bij mijn nageslacht.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:40 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Waar je voor werkt? voor je familie en je nageslacht, je ouders en je broeders en zusters, je vrienden en je sociale kring, en hoe hoger je komt in een organisatie dan ook voor je ondergeschikten en hun families. Je werkt hard omdat je dan meer voor elkaar krijgt, voor iedereen en niet alleen jezelf, en dat maakt je van grotere betekenis en dat geeft een grotere voldoening dan je ooit zal krijgen als je alleen maar werkt om te kunnen overleven.
Dus je werkt hard puur voor een sociale status?quote:Dat materialisme is een bijzaak, natuurlijk is een luxe auto relaxed, maar dat is niet het doel. Het zijn juist de mensen die te graag dat soort materialisme willen die arm blijven. Dat zijn de losers waar ik het over heb, die werken om slechts te overleven, schulden maken of hun arme leven goedpraten met zogenaamd hogere idealisme![]()
Dit is dus niet waar, het zal me worst wezen wat men van me denkt als ik wegrot onder de grond. Het enige waar ik om geef, zijn mijn geliefden. Als ik het goed doe, zullen mijn kinderen mij moeten herinneren als een goede man. Wat kan het mij dan nog schelen als de buren mij een armoedzaaier of luilak vinden? En natuurlijk wil ik dat mijn kinderen het goed zullen hebben. Daartoe zal ik zeker een aanzet geven, maar het is aan hun hoe ze hun leven indelen. Ze hoeven niet te teren op een riante erfenis.quote:Geloof me vriend, dalijk ben je fking 90, heb je kinderen en kleinkinderen en dan gaat het je alleen om hoe je mensen over je zullen denken als je er niet meer bent. Dan wil je dat zij het goed hebben, en met goed bedoel ik alles wat jij zou willen voor jezelf als je het zou kunnen krijgen.
De bankdirecteuren en groothandelaren hebben je gehersenspoeld voor hun eigen gewin.quote:Dit alles realiseerde ik me pas toen ik in contact kwam met de zogenaamde elite, bankdirecteuren en groothandelaren. Ik dacht een lange tijd precies hetzelfde als de meeste in dit topic, maar het is je reinste onzin en grootste self defeating prophecy aller tijden.
Deze hele tekst samengevat in 1 woord: streber.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:40 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Waar je voor werkt? voor je familie en je nageslacht, je ouders en je broeders en zusters, je vrienden en je sociale kring, en hoe hoger je komt in een organisatie dan ook voor je ondergeschikten en hun families. Je werkt hard omdat je dan meer voor elkaar krijgt, voor iedereen en niet alleen jezelf, en dat maakt je van grotere betekenis en dat geeft een grotere voldoening dan je ooit zal krijgen als je alleen maar werkt om te kunnen overleven.
Dat materialisme is een bijzaak, natuurlijk is een luxe auto relaxed, maar dat is niet het doel. Het zijn juist de mensen die te graag dat soort materialisme willen die arm blijven. Dat zijn de losers waar ik het over heb, die werken om slechts te overleven, schulden maken of hun arme leven goedpraten met zogenaamd hogere idealisme![]()
Geloof me vriend, dalijk ben je fking 90, heb je kinderen en kleinkinderen en dan gaat het je alleen om hoe je mensen over je zullen denken als je er niet meer bent. Dan wil je dat zij het goed hebben, en met goed bedoel ik alles wat jij zou willen voor jezelf als je het zou kunnen krijgen.
Dit alles realiseerde ik me pas toen ik in contact kwam met de zogenaamde elite, bankdirecteuren en groothandelaren. Ze waren juist verre van egoïstisch, maar juist sociaal en idealistisch. Ik dacht een lange tijd precies hetzelfde als de meeste in dit topic, maar het is je reinste onzin en grootste self defeating prophecy aller tijden.
Kijk en daar maak jij dus die self defeating prophecy fout vriend, je denkt dat je meteen niet meer aanwezig bent bij je kinderen. Je denkt dat de wereld zo zwart/wit is. Als je succesvol wilt zijn en ambities hebt dan ben je niet aanwezig voor je kinderenquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:47 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik ben niet van plan om mijn nageslacht van de honger om te laten komen, of in gescheurde kleren te laten lopen. Maar ik ben ook niet van plan om constant afwezig te zijn bij mijn nageslacht.
'Van grotere betekenis zijn' is voor mij onbelangrijk, al word ik de rijkste man van Nederland, ik ben toch maar een vlekje op het servetje van het schranzende universum. Ik zal gewoon weggegooid worden. Als ik kinderen heb, is het zaak dat ik van grote betekenis voor ze ben, niet door mijn sociale status, maar door mijn goede vaderschap voor ze.
Dus je werkt hard puur voor een sociale status?
Dit is dus niet waar, het zal me worst wezen wat men van me denkt als ik wegrot onder de grond. Het enige waar ik om geef, zijn mijn geliefden. Als ik het goed doe, zullen mijn kinderen mij moeten herinneren als een goede man. Wat kan het mij dan nog schelen als de buren mij een armoedzaaier of luilak vinden?
Andersom kan ik ook zeggen: als je 90 jaar bent, wens je dat je minder had gewerkt en meer tijd voor je kinderen had vrijgemaakt.
De bankdirecteuren en groothandelaren hebben je gehersenspoeld voor hun eigen gewin.
Die stront zit er nog steeds in bij jou.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:53 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Kijk en daar maak jij dus die self defeating prophecy fout vriend, je denkt dat je meteen niet meer aanwezig bent bij je kinderen. Je denkt dat de wereld zo zwart/wit is. Als je succesvol wilt zijn en ambities hebt dan ben je niet aanwezig voor je kinderen![]()
![]()
fking dom.
Je denkt dat ik het heb over MATERIALISTISCHE rijkdom als ik praat over van betekenis zijn, je denkt dat sociale status het is waar ik het voor doe en als kers op de taart is het de schuld van de elite.
Jesus wat herken ik mezelf in jou toen ik nog stront in mijn ogen had.
Natuurlijk kan een hardwerkende man er vaker voor zijn kinderen zijn dan een uitkeringstrekker. Natuurlijk is het niet zwart-wit, maar jij bent degene die beweert dat je het ver moet schoppen voor je kinderen. Ik probeer alleen te zeggen dat ik belangrijkere dingen weet die ik voor mijn kinderen zou willen doen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:53 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Kijk en daar maak jij dus die self defeating prophecy fout vriend, je denkt dat je meteen niet meer aanwezig bent bij je kinderen. Je denkt dat de wereld zo zwart/wit is. Als je succesvol wilt zijn en ambities hebt dan ben je niet aanwezig voor je kinderen![]()
![]()
fking dom.
Je denkt dat ik het heb over MATERIALISTISCHE rijkdom als ik praat over van betekenis zijn, je denkt dat sociale status het is waar ik het voor doe en als kers op de taart is het de schuld van de elite.
Jesus wat herken ik mezelf in jou toen ik nog stront in mijn ogen had.
Heb ik al gezegd, voor je familie en je nagedachtenis bij de mensen die er toe doen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:01 schreef Levolution het volgende:
[..]
Natuurlijk kan een hardwerkende man er vaker voor zijn kinderen zijn dan een uitkeringstrekker. Natuurlijk is het niet zwart-wit, maar jij bent degene die beweert dat je het ver moet schoppen voor je kinderen. Ik probeer alleen te zeggen dat ik belangrijkere dingen weet die ik voor mijn kinderen zou willen doen.
En als het geen materialistische rijkdom noch sociale status is, waarvoor zou je het dan zo ver willen schoppen? Leg het me uit, misschien wrijf je de stront uit mijn ogen.
Ik bewonder je leefstijl. Ik heb de mijne nog niet kunnen indelen, ik ben nog een student en ben dus veel 'vrijer' dan een werkende man. Maar ik bewonder dat je een eigen bedrijf hebt waarin je zelf bepaalt hoe bont je het wil maken. Als je als werknemer besluit op een zekere hoogte te stoppen, is er altijd een werkgever die je een schop onder je kont geeft omdat je nog harder moet werken.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Deze hele tekst samengevat in 1 woord: streber.
Waarom zou je jezelf willen verheven boven je familie?, doe maar normaal, doe je al gek genoeg.
Ik verdien meer dan genoeg om mezelf en een eventueel gezin in leven te kunnen houden.
Waarom zou ik dan meer geld moeten en hoger in de pikorde moeten komen?
Ik heb een eigen bedrijf, en ik voel er niks voor om een stapeltje personeel in dienst te nemen en te groeien.
Ik ben tevreden zoals het is.
Maarja, bij sommigen is het meer nooit vol natuurlijk......
Dat is dus sociale status, wat begrijp je daar niet aan?quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:05 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Heb ik al gezegd, voor je familie en je nagedachtenis bij de mensen die er toe doen.
Voor mij is sociale status een term die losers gebruiken om aan te duiden dat mensen zich laten leiden door wat onbelangrijke mensen over hen denkt. Dat is dus precies niet waar ik het over heb.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is dus sociale status, wat begrijp je daar niet aan?
Dank voor de lovende woorden. Het is een keuze die ik 7 jaar geleden bewust heb gemaakt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik bewonder je leefstijl. Ik heb de mijne nog niet kunnen indelen, ik ben nog een student en ben dus veel 'vrijer' dan een werkende man. Maar ik bewonder dat je een eigen bedrijf hebt waarin je zelf bepaalt hoe bont je het wil maken. Als je als werknemer besluit op een zekere hoogte te stoppen, is er altijd een werkgever die je een schop onder je kont geeft omdat je nog harder moet werken.
Er is voor mij een bepaalde grens. Natuurlijk wil ik geen nietsnut worden, maar ik kan tig dingen bedenken die ik liever doe dan werken. Het is fijn als je die grens, zoals jij doet, echt kan trekken.
Heel schattig dat je een eigen draai aan bepaalde termen geeft, maar ook bij je naasten is er sprake van sociale status.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:07 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Voor mij is sociale status een term die losers gebruiken om aan te duiden dat mensen zich laten leiden door wat onbelangrijke mensen over hen denkt. Dat is dus precies niet waar ik het over heb.
Jij hebt het over je status bij mensen die je lief hebt. Dat is nog steeds een sociale status..........quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:07 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Voor mij is sociale status een term die losers gebruiken om aan te duiden dat mensen zich laten leiden door wat onbelangrijke mensen over hen denkt. Dat is dus precies niet waar ik het over heb.
Je kan ze dan uitleggen hoe het werkt in de grote mensen wereld en door je connecties kan je hen helpen. Een vriend van mij is bv rijkeluiszoontje en krijgt meteen een goede baan na zijn studie vanwege zijn vaders connecties. Dat is toch prachtig als je dat kan doen als vader zijnde ?quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
Heel schattig dat je een eigen draai aan bepaalde termen geeft, maar ook bij je naasten is er sprake van sociale status.
Natuurlijk hebben mijn kinderen er wat aan als ik genoeg verdien om ze een goed leven te geven, maar wat hebben mijn kinderen eraan dat ik een bepaalde functie bekleed?
Sorry hoor, maar mijn kinderen hebben meer aan mijn materialistische rijkdom dan mijn sociale status. Sociale status gaat hun buikje niet vullen en hun studie niet betalen.
Ik ga niet ontkennen dat dat handig is. Maar er is zoveel meer dat je ze kunt geven, waar ik meer waarde aan hecht.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:14 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Je kan ze dan uitleggen hoe het werkt in de grote mensen wereld en door je connecties kan je hen helpen. Een vriend van mij is bv rijkeluiszoontje en krijgt meteen een goede baan na zijn studie vanwege zijn vaders connecties. Dat is toch prachtig als je dat kan doen als vader zijnde ?
Prachtig, maar niet zaligmakend.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:14 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Je kan ze dan uitleggen hoe het werkt in de grote mensen wereld en door je connecties kan je hen helpen. Een vriend van mij is bv rijkeluiszoontje en krijgt meteen een goede baan na zijn studie vanwege zijn vaders connecties. Dat is toch prachtig als je dat kan doen als vader zijnde ?
Alsof je ze alleen een baan kan gevenquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:16 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik ga niet ontkennen dat dat handig is. Maar er is zoveel meer dat je ze kunt geven, waar ik meer waarde aan hecht.
En hé, het klinkt als een cliché, maar dat soort dingen mogen ze eigenlijk mooi zelf opknappen. Ik kan ze wel een goede baan aansmeren, maar zal het datgene zijn dat ze willen doen? Zullen ze er plezier uithalen als ze collega's hebben die het zélf zo ver hebben geschopt?
Welkom in de echte wereld, waar het niet is wat je kent maar wie je kent. Dat is mondiaal zo.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:17 schreef cvboer het volgende:
[..]
Prachtig, maar niet zaligmakend.
Leuk voor dat zoontje, maar hij krijgt er wel een verkeerde "status"door.
Mensen zeggen al snel: Daar heb je weer zo eentje die door zijn pappie geholpen wordt en niks zelf kan bereiken.
Zeker prachtig, maar waarom denk je dat je alleen een inspiratiebron voor je kinderen kan zijn in het bedrijfsleven?quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:20 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Alsof je ze alleen een baan kan geven, natuurlijk niet. Een hele schat aan bruikbare kennis en connecties heb je tegen die tijd vergaart, een grote inspiratiebron voor je kinderen. Prachtig toch?
Lulverhaal. Het bedrijf wat ik heb met bijbehorende klantenkring heb ik zelf opgebouwd, zonder enige vorm van een kenniskring. Daar ben ik trots op, ik weet dat het leven niet vanzelfsprekend is, iets dat jouw nageslacht niet kan zeggen, bij hun wordt alles voorgekauwd en in de schoot geworpen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:21 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Welkom in de echte wereld, waar het niet is wat je kent maar wie je kent. Dat is mondiaal zo.
Dat zeg ik nergens.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zeker prachtig, maar waarom denk je dat je alleen een inspiratiebron voor je kinderen kan zijn in het bedrijfsleven?
Je spreekt jezelf tegen en jij weet precies waar ik het over heb. Jij levert een hoop van jezelf in, je had ook een makkelijk baantje kunnen nemen bij een grote onderneming of de overheid en dat 50 jaar uitzitten. Nee jij maakt zelf iets, maakt zelf contacten en leert daar heel veel van.Jij weet ook wel dat je veel werk krijgt via via, dus wie je kent. Al die kennis en contacten zullen jou instaat stellen om het voor je kinderen makkelijker te maken. Prachtig toch?quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:28 schreef cvboer het volgende:
[..]
Lulverhaal. Het bedrijf wat ik heb met bijbehorende klantenkring heb ik zelf opgebouwd, zonder enige vorm van een kenniskring. Daar ben ik trots op, ik weet dat het leven niet vanzelfsprekend is, iets dat jouw nageslacht niet kan zeggen, bij hun wordt alles voorgekauwd en in de schoot geworpen.
Het geeft mij meer aanzien dat mensen volgens jou ideaalbeeld.
Verder heb ik ook schijt wat een ander van mij denkt, familie of buitenstaander, het zal mij compleet aan m'n anus oxideren, om het netjes te zeggen.
Ik volg mijn eigen leven, dat vul ik in zoals ik denk dat het goed is, daar kan niemand iets aan veranderen.
Nee, maar dat leek je wel te impliceren toen je iedereen die niet te hard wil werken voor bèta mannetjes uitmaakte.quote:
Als mijn kinderen ook verder willen in de installatietechniek, heb ik de basis voor ze gelegd, dat klopt. maar dan nog zullen ze als nog de BV van mij moeten kopen, voor niets gaat de zon op.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:38 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen en jij weet precies waar ik het over heb. Jij levert een hoop van jezelf in, je had ook een makkelijk baantje kunnen nemen bij een grote onderneming of de overheid en dat 50 jaar uitzitten. Nee jij maakt zelf iets, maakt zelf contacten en leert daar heel veel van.Jij weet ook wel dat je veel werk krijgt via via, dus wie je kent. Al die kennis en contacten zullen jou instaat stellen om het voor je kinderen makkelijker te maken. Prachtig toch?
Dat zien we dan wel weerquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:50 schreef javaansejongens het volgende:
denk dat je tegen die tijd al failliet bent meneer cvboer
Dat heb ik regelmatig zien gebeuren ja, bij kleine en grote bedrijven.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Als mijn kinderen ook verder willen in de installatietechniek, heb ik de basis voor ze gelegd, dat klopt. maar dan nog zullen ze als nog de BV van mij moeten kopen, voor niets gaat de zon op.
Het is niet zo dat ik ze alles maar voorkauw, ze moeten leren om zelfstandig te worden.
En als ze nou eens compleet ander werk willen doen, dan hebben ze niks aan de door mij opgebouwde relaties.
op et moment is installatietechniek onderbetaald, en de slechts betaalde baan in de bouw etc.quote:
Ben het helemaal met je eens, het is ook slecht betaald, cao klein-metaal is zeker niet gunstig voor werknemers.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:54 schreef javaansejongens het volgende:
[..]
op et moment is installatietechniek onderbetaald, en de slechts betaalde baan in de bouw etc.
wat wil je ons duidelijk maken, jij vecht keihard voor je brood, dat weet je zelf ook.
hoeveel uren maak je per week 60?70? half 5 de wekker? 7/8 uur pas thuis?
bereid je voor, en dat meen ik zonder slechte bedoelingen.
heb heel lang als elektromonteur gewerkt, maar ja als je elders meer kan verdienen, why notquote:Op zondag 2 oktober 2011 22:00 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens, het is ook slecht betaald, cao klein-metaal is zeker niet gunstig voor werknemers.
ik werk niet in de bouw, gelukkig niet. 80% van mijn werk voer ik uit bij particulieren, 20% bij instellingen zoals de gemeente en het locale verzorgingstehuis.
In welke sector werk jij dan?
Draait toch om de centjes.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:06 schreef javaansejongens het volgende:
[..]
heb heel lang als elektromonteur gewerkt, maar ja als je elders meer kan verdienen, why not
iedereen moet zijn rekeningen betalen, tijd is geld
joh pak je toch lekker een bankie mee zit je voorlopig wel goedquote:Op zondag 2 oktober 2011 22:09 schreef cvboer het volgende:
[..]
Draait toch om de centjes.
+ de vergrijzing die er heerst in onze sector, en er komen te weinig nieuwe installateurs van school.
Het is ook van de zotte dat een timmerman met meer geld in de maand thuiskomt dan een loodgieter....
??????????????¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿ verkeerd topic jonge?quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:16 schreef Arcadia het volgende:
"ik vind het best als hij homo is, zolang hij zich maar niet als nicht gedraagt en van mijn kont afblijft", zijn allesbehalve tolerant."
"Nee jongen, douw een pik in mijn reet en kom klaar op mijn hoofd, ik zal er niks van zeggen!"
Is jouw vorm van tolerantie? Tolereren =/= accepteren, dus ga weg met je verkapte verdraagzaamheid
lees OPquote:Op zondag 2 oktober 2011 22:17 schreef cvboer het volgende:
[..]
??????????????¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿ verkeerd topic jonge?
Nee gast, je begrijpt het helemaal verkeerd door je Turkse homofobie.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:16 schreef Arcadia het volgende:
"ik vind het best als hij homo is, zolang hij zich maar niet als nicht gedraagt en van mijn kont afblijft", zijn allesbehalve tolerant."
"Nee jongen, douw een pik in mijn reet en kom klaar op mijn hoofd, ik zal er niks van zeggen!"
Is jouw vorm van tolerantie? Tolereren =/= accepteren, dus ga weg met je verkapte verdraagzaamheid
Briljante analyse, schitterend verwoord. Ben het alleen niet eens met je laatste zin: het feit dat een OP als deze niet direct wordt gekaapt door de Ayn Rand Brigade stemt zeer hoopvol.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:38 schreef 729Sinistra het volgende:
De jaren 80 waren het laatste beschaafde decennia voor de complete langzame sloop van de samenleving. Het verval begon in de jaren 70 in de USA toen de Keynesiaanse Bretton Woodsregeling op de schop ging en het vervangen werd door het associale beurskapitalisme dat we nu kennen. Met de val van de Berlijnse muur in 1989 en het opheffen van de Nederlandse grenzen in 1993 is de liberale pest vanuit de USA komen overwaaien naar hier. Niet voor niets ging Kok in 1994 maar al te graag in op een coalitie met de associale VVD met alle gevolgen voor het gemeenschapsleven. Anno 2013 plukken we de wrange vruchten van 20 jaar privatisering, sociale afbraak, egoïsme en de hegemonie van lenen, banken en speculanten. Een grote grijze massa die elke dag zich kapot werkt, slaapt en terug gaat werken en 1 maandje in het jaar op vakantie mag gaan. 21ste eeuw, totalitaire Big Brother maatschappij die de krankzinnige maatschappij van George Orwell in de praktijkk heeft omgezet. En hou je maar vast, het wordt nog erger...
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:38 schreef 729Sinistra het volgende:
De jaren 80 waren het laatste beschaafde decennia voor de complete langzame sloop van de samenleving. Het verval begon in de jaren 70 in de USA toen de Keynesiaanse Bretton Woodsregeling op de schop ging en het vervangen werd door het associale beurskapitalisme dat we nu kennen. Met de val van de Berlijnse muur in 1989 en het opheffen van de Nederlandse grenzen in 1993 is de liberale pest vanuit de USA komen overwaaien naar hier. Niet voor niets ging Kok in 1994 maar al te graag in op een coalitie met de associale VVD met alle gevolgen voor het gemeenschapsleven. Anno 2013 plukken we de wrange vruchten van 20 jaar privatisering, sociale afbraak, egoïsme en de hegemonie van lenen, banken en speculanten. Een grote grijze massa die elke dag zich kapot werkt, slaapt en terug gaat werken en 1 maandje in het jaar op vakantie mag gaan. 21ste eeuw, totalitaire Big Brother maatschappij die de krankzinnige maatschappij van George Orwell in de praktijkk heeft omgezet. En hou je maar vast, het wordt nog erger...
Goed verwoord. De grootste truc van de autoriteiten is trouwens de burger laten geloven dat een leven vol werk, uitputting en stress het juiste pad is. Er is sociale controle binnen de bevolking en op hen die niet 'bijdragen' aan de maatschappij wordt neergekeken en sociale druk uitgeoefend.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:38 schreef 729Sinistra het volgende:
OP is 2 jaar oud ofzo, zelfs voor mij als TS is het tl;dr.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:40 schreef Smack10 het volgende:
Wat een lap tekst joh, nu al op de dope?
Heb je concrete indicatoren daarvoor dan? Ja, de maatschappij veranderd, maar dat hoort bij de ontwikkeling die de mensheid doormaakt. Ik ben 23 en ik herken die nostalgische gevoelens niet zo. Ik bepaal zelf mijn eigen tempo en de manier waarop ik in het leven sta.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:36 schreef Levolution het volgende:
[..]
Verandering is goed als het vooruitgang is, maar de mentaliteit van de maatschappij waarin ik mij bevindt gaat er alleen maar op achteruit.
Je bent 23 jaar en dus geboren in het jaar 1990. Je hebt in de praktijk mss tot je 12 jaar betaald met guldens maar er zijn hier mensen die in 1990 al aan het werk waren en dan zie je echt wel de verschillen. Kan jij je herrineren dat je een vrijstaand huis kocht voor amper 250.000 gulden? Dat een kroketje uit de muur 10 stuivers kostte?? Ik herriner mij nog heel goed het eerste geval van zinloze agressie met de dood van Meindert Tsjoelker in 1997, Half Nederland was toen in schok. Nu kijken we niet meer op. Agressie en elkaar de hersen in slaan is de normaalste zaak van de wereld geworden. Als we er maar aan verdienen, dat is het belangrijkste. het slijk der aarde...MONEY!! 30 jaar geleden onbestaande.....quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:58 schreef Geelman het volgende:
[..]
Heb je concrete indicatoren daarvoor dan? Ja, de maatschappij veranderd, maar dat hoort bij de ontwikkeling die de mensheid doormaakt. Ik ben 23 en ik herken die nostalgische gevoelens niet zo. Ik bepaal zelf mijn eigen tempo en de manier waarop ik in het leven sta.
Mijn vader, fabrieksarbeider, heeft een prima eengezinswoning bij elkaar kunnen sparen terwijl mijn moeder voor de kinderen heeft gezorgd. Da's nu inderdaad ondenkbaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:14 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Je bent 23 jaar en dus geboren in het jaar 1990. Je hebt in de praktijk mss tot je 12 jaar betaald met guldens maar er zijn hier mensen die in 1990 al aan het werk waren en dan zie je echt wel de verschillen. Kan jij je herrineren dat je een vrijstaand huis kocht voor amper 250.000 gulden? Dat een kroketje uit de muur 10 stuivers kostte?? Ik herriner mij nog heel goed het eerste geval van zinloze agressie met de dood van Meindert Tsjoelker in 1997, Half Nederland was toen in schok. Nu kijken we niet meer op. Agressie en elkaar de hersen in slaan is de normaalste zaak van de wereld geworden. Als we er maar aan verdienen, dat is het belangrijkste. het slijk der aarde...MONEY!! 30 jaar geleden onbestaande.....
Eigenlijk beantwoord je je eigen vraag al in je volgende post (deze). De mentaliteit waar ik mij niet in kan vinden is dat van het veel te hard werken. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen nietsnut of luilak. Maar werken is allang geen middel meer, maar een doel.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:58 schreef Geelman het volgende:
[..]
Heb je concrete indicatoren daarvoor dan? Ja, de maatschappij veranderd, maar dat hoort bij de ontwikkeling die de mensheid doormaakt. Ik ben 23 en ik herken die nostalgische gevoelens niet zo. Ik bepaal zelf mijn eigen tempo en de manier waarop ik in het leven sta.
Moet je eens (al dan niet voor de gein) mensen die je niet zo goed kent vertellen dat je niet fulltime werkt maar maar 20 uur in de week ofzo, ik doe dit regelmatig wanneer mensen het mij vragen omdat dat op dit moment nog de waarheid is. Afkeuring alom, zelfs van de meest vastgeroest huisvrouwen die er tussen zitten die zelf geen fuck doen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
Eigenlijk beantwoord je je eigen vraag al in je volgende post (deze). De mentaliteit waar ik mij niet in kan vinden is dat van het veel te hard werken. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen nietsnut of luilak. Maar werken is allang geen middel meer, maar een doel.
Ik zou tevreden zijn met een beetje werk, een beetje inkomen en een leuk huisje. Maar dat kan niet meer. Van hogerhand wordt altijd van je verwacht dat je meer werkt, meer presteert. Vrije uren? Oh, waarom kom je niet gewoon wat extra werken? Natuurlijk staat daar tegenover meer geld, maar je levert wel de vrije tijd in waarin je dit geld kan besteden. Je levert de tijd in die je met je gezin door wil brengen, waarin je kan ontspannen en waarin je aan je gezondheid kan werken. Je levert primaire levensbehoeften in tegen een hogere sociale status. Ik vind dat niet logisch.
Dit is precies wat ik bedoel, mooi om te zien dat jij het kan bevestigen uit ervaring. 20 en 40 uur is echt een groot verschil, met 20 uur werken zou ik gelukkig zijn, met 40 uur niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:05 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Moet je eens (al dan niet voor de gein) mensen die je niet zo goed kent vertellen dat je niet fulltime werkt maar maar 20 uur in de week ofzo, ik doe dit regelmatig wanneer mensen het mij vragen omdat dat op dit moment nog de waarheid is. Afkeuring alom, zelfs van de meest vastgeroest huisvrouwen die er tussen zitten die zelf geen fuck doen.
Het gaat mensen sowieso al helemaal niks aan en daarnaast maken ze zich druk (of boos, afgunst eerder denk ik) om hoe jij je leven leeft, alsof de weg naar een goed leven de weg is van minimaal 40 uur in de week werken, zodat je alles kan kopen zoals het hoort. Nu ben ik niet tegen materiële zaken maar dat vrijstaande koophuis bijvoorbeeld mogen ze sowieso al ergens steken waar het zonlicht niet schijnt en daar ga ik het al niet voor doen.
Wat het dan weer goed maakt zijn de mensen die geen negatief commentaar hebben, en zeggen dat je er van moet genieten zolang het kan.
Dit doet mij denken aan dit fragment tijdens een interview waarbij Theo Maassen tegenover Rutte zat:quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:38 schreef 729Sinistra het volgende:
Voor jouw generatie is de enige verandering een update voor je mobieltje.quote:
Haha okequote:Op zondag 17 maart 2013 00:00 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Voor jouw generatie is de enige verandering een update voor je mobieltje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |