Dit. Precies dit. Deze man verwoordt het echt perfect.quote:
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:57 schreef Zolder het volgende:
Het is nu een beetje zo wat je vroeger in grimmige films over de toekomst zag.
once were warriorsquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:31 schreef Phantomesse het volgende:
Maarre, ja. Met klappertjespistool uit de bosjes omhoog schieten en roepen 'JIJ BENT DOOD!' was leuker dan nu COD spelen (ja, ik speel COD).
Kerel, je bent een held. Heb de hele op gelezen en je hebt het perfect verwoord.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit. Precies dit. Deze man verwoordt het echt perfect.
Ik probeerde laatst nog hetzelfde te doen bij een 15-jarig broertje van iemand (digitaal). Ik probeerde hem te attenderen op zijn jeugd die dadelijk vervlogen is en dat hij over 6 jaar terugdenkt aan wat ik zei, en me gelijk zou geven.
Zijn reactie: "Niet gelezen, saai."
Hopelijk spreek ik hem over 6 jaar nog eens.
Het verbaast me overigens dat veel mensen het thema van het topic misinterpreteren. Het gaat niet over de nostalgie naar bepaalde producten. Dat zijn slechts motieven, uiteraard wel noodzakelijk om het thema te ondersteunen. Het gaat om de manier waarop de wereld veranderd is. Dan bedoel ik niet zozeer de technologische vooruitgang, of het wegvagen van bepaalde dingen. Ik doel op de manier van leven, de manier van interacteren.
En waar ik naar probeer te vissen is: zal ik die manier van leven ooit nog terug kunnen krijgen? Zijn de mensen veranderd en kan dat nog terug veranderen? Zijn er nog landen waar de sfeer nog steeds als zodanig is? Of is het allemaal vervlogen, omdat niet de wereld veranderd is, maar ik? Zal ik het nooit meer kunnen herleven, simpelweg omdat ik ouder ben geworden?
Ik werd in Australië eens door een slijterijhouder naar een andere slijterij gestuurd omdat daar de alcohol veel goedkoper wasquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:08 schreef Levolution het volgende:
Ja, mensen waren vriendelijker. Ook werkende mensen, ongeacht hun functie. Nu is er veel sociale druk wat betreft status, iedereen wil hogerop komen. Met als gevolg dat iemand als een caissière haar werk niet met plezier doet en daar met een chagrijnige kop zit. Alsof er iets mis mee is.
In sommige landen zie je bijvoorbeeld dat winkeliers en dergelijke heel vriendelijk zijn. Geen werkdruk, je ziet ze gewoon kletsen met de buurwinkeliers, beetje voor het winkeltje hangen met een kopje thee tot er een klant komt. Een relaxte instelling, zodat er geen sprake is van stress. Sociale status? Veel geld verdienen? Niet nodig, ze overleven het zo ook wel.
Dit. Ik heb van alles gebroken en gekneusd gehad in mijn lichaam maar het was het waard! Nu zitten kids bijna allemaal binnen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:11 schreef dubidub het volgende:
Vroeger, toen kinderen nog hutten bouwden, ipv minecraft of farmville op je ipad
Ik ben 22 TS, en ik voel je klacht. Diep.
Iedereen is (moet zijn) heel prestatiegericht inderdaad tegenwoordig. Je cv moet bulken van de ervaring, je hele leven moet gewijd zijn aan dat ene specifieke wat je doet. Interesse in andere dingen is uit den boze, dat gaat ten koste van je productiviteit bij je werkgever.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Kerel, je bent een held. Heb de hele op gelezen en je hebt het perfect verwoord.
Ik ben dan van de jaren 70, maar ik herken me er volledig in.
In de huidige maatschappij is alles meer prestatie-gericht, jezelf leren ontdekken, team-building en meer van dat geneuzel.
De maatschappij is gehaaster, alles moet sneller, kindertjes hebben zelf een agenda nodig, erg triest allemaal.
Wat mij betreft schaffen we de kinderdagverblijven helemaal af, opvoeden gebeurt thuis, in een gezinssituatie, massa-opvoeding werkt niet, getuige de grote bekken die pubertjes hebben.
Maarja, de jankers die beginnen te klagen dat ze een dubbel inkomen nodig hebben om de hypotheek te kunnen betalen staan nu op hun achterste poten.
Moeders horen niet te werken, die zouden thuis moeten zijn om de kinderen op te voeden.
controversieel?, misschien wel, ik heb er een beter gevoel bij dan bij die kinderdagverblijven.
De aanzet is gegeven. Menig FOK!ker snapt wat ik bedoel en doet zijn eigen bijdrage. Ik kan met mijn miezerige leven alleen niet het hele gevoel en de ervaring samenvatten, daarvoor moet iedereen wat toevoegen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Een hele lange OP. Ik heb 'm echter helemaal gelezen.
Ik vind dat je op zich goed begint en een duidelijk punt aanhaalt. Je hebt ook gelijk. Alleen 't is net alsof je verhaal niet af is. Je moet eigenlijk nog even wat dieper op de materie ingaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |