abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:48:47 #51
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102580256
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 10:26 schreef wise het volgende:

klik en luister/lees _O_
Dit. Precies dit. Deze man verwoordt het echt perfect. _O_

Ik probeerde laatst nog hetzelfde te doen bij een 15-jarig broertje van iemand (digitaal). Ik probeerde hem te attenderen op zijn jeugd die dadelijk vervlogen is en dat hij over 6 jaar terugdenkt aan wat ik zei, en me gelijk zou geven.

Zijn reactie: "Niet gelezen, saai."

Hopelijk spreek ik hem over 6 jaar nog eens.

Het verbaast me overigens dat veel mensen het thema van het topic misinterpreteren. Het gaat niet over de nostalgie naar bepaalde producten. Dat zijn slechts motieven, uiteraard wel noodzakelijk om het thema te ondersteunen. Het gaat om de manier waarop de wereld veranderd is. Dan bedoel ik niet zozeer de technologische vooruitgang, of het wegvagen van bepaalde dingen. Ik doel op de manier van leven, de manier van interacteren.
En waar ik naar probeer te vissen is: zal ik die manier van leven ooit nog terug kunnen krijgen? Zijn de mensen veranderd en kan dat nog terug veranderen? Zijn er nog landen waar de sfeer nog steeds als zodanig is? Of is het allemaal vervlogen, omdat niet de wereld veranderd is, maar ik? Zal ik het nooit meer kunnen herleven, simpelweg omdat ik ouder ben geworden?
This isn't even my final form.
pi_102580368
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:31 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ik voel je, diep. In je aars.
*Checkt FoBo van Phantomesse*

Ik wil mijn pik/tong/vinger diep ik jouw kont voelen. :9~
pi_102580405
Helemaal gelezen, terechte klacht
pi_102580495
Het is nu een beetje zo wat je vroeger in grimmige films over de toekomst zag.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:00:17 #55
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102580561
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:57 schreef Zolder het volgende:
Het is nu een beetje zo wat je vroeger in grimmige films over de toekomst zag.
pi_102603093
Herinner me zelfs dat ik zondagen/doordeweekse dagen in die tijd best leuk vond. Met de trein gaan was toen niet echt een probleem, hoorde mensen en kinders gewoon over alledaagse dingen praten, net alsof je zomaar een praatje met ze kon maken.

Nowadays krijg je doodsblikken toegeworpen :') :')
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 05:24:53 #57
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102603153
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:31 schreef Phantomesse het volgende:

Maarre, ja. Met klappertjespistool uit de bosjes omhoog schieten en roepen 'JIJ BENT DOOD!' was leuker dan nu COD spelen (ja, ik speel COD :') ).
once were warriors
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 06:16:34 #58
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_102603211
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 00:00 schreef Ouqz het volgende:
Verzonnen topics. :')
Sodemieter op met je totaal misplaatste reactie.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 06:40:22 #59
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_102603231
In 15 jaar tijd heb ik de samenleving zien veranderen van financieel en onbezorgd huisje-boompje-beestje leven met respect voor privacy tot een leven vol stress, onzekerheid, dreiging en door de overheid gevormde politiestaat.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 2 oktober 2011 @ 09:25:36 #60
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_102603713
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:48 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dit. Precies dit. Deze man verwoordt het echt perfect. _O_

Ik probeerde laatst nog hetzelfde te doen bij een 15-jarig broertje van iemand (digitaal). Ik probeerde hem te attenderen op zijn jeugd die dadelijk vervlogen is en dat hij over 6 jaar terugdenkt aan wat ik zei, en me gelijk zou geven.

Zijn reactie: "Niet gelezen, saai."

Hopelijk spreek ik hem over 6 jaar nog eens.

Het verbaast me overigens dat veel mensen het thema van het topic misinterpreteren. Het gaat niet over de nostalgie naar bepaalde producten. Dat zijn slechts motieven, uiteraard wel noodzakelijk om het thema te ondersteunen. Het gaat om de manier waarop de wereld veranderd is. Dan bedoel ik niet zozeer de technologische vooruitgang, of het wegvagen van bepaalde dingen. Ik doel op de manier van leven, de manier van interacteren.
En waar ik naar probeer te vissen is: zal ik die manier van leven ooit nog terug kunnen krijgen? Zijn de mensen veranderd en kan dat nog terug veranderen? Zijn er nog landen waar de sfeer nog steeds als zodanig is? Of is het allemaal vervlogen, omdat niet de wereld veranderd is, maar ik? Zal ik het nooit meer kunnen herleven, simpelweg omdat ik ouder ben geworden?
Kerel, je bent een held. Heb de hele op gelezen en je hebt het perfect verwoord.
Ik ben dan van de jaren 70, maar ik herken me er volledig in.
In de huidige maatschappij is alles meer prestatie-gericht, jezelf leren ontdekken :'), team-building en meer van dat geneuzel.
De maatschappij is gehaaster, alles moet sneller, kindertjes hebben zelf een agenda nodig, erg triest allemaal.

Wat mij betreft schaffen we de kinderdagverblijven helemaal af, opvoeden gebeurt thuis, in een gezinssituatie, massa-opvoeding werkt niet, getuige de grote bekken die pubertjes hebben.
Maarja, de jankers die beginnen te klagen dat ze een dubbel inkomen nodig hebben om de hypotheek te kunnen betalen staan nu op hun achterste poten.
Moeders horen niet te werken, die zouden thuis moeten zijn om de kinderen op te voeden.
controversieel?, misschien wel, ik heb er een beter gevoel bij dan bij die kinderdagverblijven.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 2 oktober 2011 @ 09:37:20 #61
78498 classpc
I don't like change
pi_102603822
Mijn buurmeisje van rond de 10 gaat bijna iedere dag dat ze vrij heeft te vissen met haar vriendjes. Dat is nog eens wat anders dan de hele dag voor de tv of de computer zitten.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_102603828
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:08 schreef Levolution het volgende:
Ja, mensen waren vriendelijker. Ook werkende mensen, ongeacht hun functie. Nu is er veel sociale druk wat betreft status, iedereen wil hogerop komen. Met als gevolg dat iemand als een caissière haar werk niet met plezier doet en daar met een chagrijnige kop zit. Alsof er iets mis mee is.

In sommige landen zie je bijvoorbeeld dat winkeliers en dergelijke heel vriendelijk zijn. Geen werkdruk, je ziet ze gewoon kletsen met de buurwinkeliers, beetje voor het winkeltje hangen met een kopje thee tot er een klant komt. Een relaxte instelling, zodat er geen sprake is van stress. Sociale status? Veel geld verdienen? Niet nodig, ze overleven het zo ook wel.
Ik werd in Australië eens door een slijterijhouder naar een andere slijterij gestuurd omdat daar de alcohol veel goedkoper was _O_ Wat een held
Eens met wat hierboven staat
pi_102603973
Jezus, als kinderen van net 20 het al hebben over hoe goed/anders/beter het vroeger was....
Dat was vroeger niet zo. Vroeger was vroeger alles beter als je al dik in de 50 was.
Vroeger was voor twintigers de wereld van het nu en juist beter dan vroeger.

Conclusie: de wereld verandert dus wel heel snel. TS heeft gelijk.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_102604558
Natuurlijk was vroeger alles beter :{w Dat is al eeuwen zo! oO< *O*
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:05:38 #65
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102605031
Een hele lange OP. Ik heb 'm echter helemaal gelezen.

Ik vind dat je op zich goed begint en een duidelijk punt aanhaalt. Je hebt ook gelijk. Alleen 't is net alsof je verhaal niet af is. Je moet eigenlijk nog even wat dieper op de materie ingaan.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_102605551
Vroeger gewoon dagen voetballen op het grasveldje in de buurt, wat een tijden O+ .
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:35:59 #67
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_102605584
Vroeger, een volle tank benzine voor 50 gulden.
pi_102605639
Vroeger, toen je zei dat iemand leuk was ipv respect op hyves..
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:11:29 #69
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_102606314
Vroeger, toen kinderen nog hutten bouwden, ipv minecraft of farmville op je ipad ;(

Ik ben 22 TS, en ik voel je klacht. Diep.
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:30:47 #70
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_102606777
Mooi topic :D

En inderdaad die gespijkerde kop van Hellraiser :D

Ik heb hem echter nooit gezien ;(
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:38:32 #71
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_102607014
Vroeger maakte ze nog goeie films en series. Vroeger was met tevreden met een spelletjes en maakte mensen zich niet druk of de graphics goed waren of niet en of er te veel herhaling in het spel zat.
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:40:56 #72
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_102607075
Het enige dat nu beter is dan vroeger zijn de 16 jarige mokkeltjes.

KK lekker allemaal met dikke tetten en sletterige kleding aan :@
pi_102607150
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:11 schreef dubidub het volgende:
Vroeger, toen kinderen nog hutten bouwden, ipv minecraft of farmville op je ipad ;(

Ik ben 22 TS, en ik voel je klacht. Diep.
Dit. Ik heb van alles gebroken en gekneusd gehad in mijn lichaam maar het was het waard! Nu zitten kids bijna allemaal binnen.

Ik heb mijn tijd besteed aan boompjes klimmen, heel veel voetballen en oorlogje spelen.

Laten wij onze kids opvoeden zoals het hoort
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:51:40 #74
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102607361
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 09:25 schreef cvboer het volgende:

[..]

Kerel, je bent een held. Heb de hele op gelezen en je hebt het perfect verwoord.
Ik ben dan van de jaren 70, maar ik herken me er volledig in.
In de huidige maatschappij is alles meer prestatie-gericht, jezelf leren ontdekken :'), team-building en meer van dat geneuzel.
De maatschappij is gehaaster, alles moet sneller, kindertjes hebben zelf een agenda nodig, erg triest allemaal.

Wat mij betreft schaffen we de kinderdagverblijven helemaal af, opvoeden gebeurt thuis, in een gezinssituatie, massa-opvoeding werkt niet, getuige de grote bekken die pubertjes hebben.
Maarja, de jankers die beginnen te klagen dat ze een dubbel inkomen nodig hebben om de hypotheek te kunnen betalen staan nu op hun achterste poten.
Moeders horen niet te werken, die zouden thuis moeten zijn om de kinderen op te voeden.
controversieel?, misschien wel, ik heb er een beter gevoel bij dan bij die kinderdagverblijven.
Iedereen is (moet zijn) heel prestatiegericht inderdaad tegenwoordig. Je cv moet bulken van de ervaring, je hele leven moet gewijd zijn aan dat ene specifieke wat je doet. Interesse in andere dingen is uit den boze, dat gaat ten koste van je productiviteit bij je werkgever.
Ik herinner me dat wij op de basisschool geen huiswerk meekregen. Sommen maken en zinnen schrijven deed je op school. Alleen heel af en toe een toets waar je thuis voor moest leren.
Nu zie ik dat de kinderen elke dag huiswerk hebben. Terwijl wij om 3 uur vrij waren en de hele dag buiten konden spelen, moeten de kinderen nu eerst huiswerk maken. En dan is het al avond, zodat buiten spelen er niet meer in zit. Dan rest ze niets dan op een console spelen die eigenlijk meer voor volwassenen bedoeld is.

quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Een hele lange OP. Ik heb 'm echter helemaal gelezen.

Ik vind dat je op zich goed begint en een duidelijk punt aanhaalt. Je hebt ook gelijk. Alleen 't is net alsof je verhaal niet af is. Je moet eigenlijk nog even wat dieper op de materie ingaan.
De aanzet is gegeven. Menig FOK!ker snapt wat ik bedoel en doet zijn eigen bijdrage. Ik kan met mijn miezerige leven alleen niet het hele gevoel en de ervaring samenvatten, daarvoor moet iedereen wat toevoegen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 13:02:00 #75
306691 Bernays
Spindoctor
pi_102607675
Je leeft maar 1 keer, daarom dat gehaaste. Iedereen rent zich de benen uit het lijf om het beter voor zichzelf, de partner en de kinderen te maken. Helaas is het echter zo dat het milieu waar je in geboren bent grotendeels bepaald hoever je zal komen, hoe hard je ook rent. De klassen bestaande uit lager, midden en hogere zitten eigenlijk vast. Helemaal nu het economische crisis is. De economische crisis is eigenlijk een vermomde zegen, het geeft de mogelijkheid om de bestaande klassen flink te verstoren. Als je nu scherp economisch inzicht hebt en ondernemingsgeest kan je ontzettend profiteren van deze "crisis".
Propaganda will never die out. Intelligent men must realize that propaganda is the modern instrument by which they can fight for productive ends and help to bring order out of chaos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')