abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2011 @ 23:37:25 #1
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102570131
Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik slechts 21 jaar oud ben. Voor de oudere zolderzitters onder ons zal het makkelijk zijn om mij niet serieus te nemen. Laat ik vooropstellen dat ik jullie langere levenservaring erken, maar ook als je 21 jaar bent, is er een belangrijk deel van je leven reeds vervlogen en heb je recht van spreken. Langere ervaringstijd wil niet per definitie zeggen dat je die ervaring ook daadwerkelijk opgedaan hebt. Staar je niet blind op dergelijke drogredenen. Het is beter om ergens tijdig achter te komen dan achteraf.

Dan nu het punt dat ik aanhalen wil. Weet je nog dat je als klein kind naar de videotheek ging om een VHS te huren? Natuurlijk zijn we blij met de technologische en wetenschappelijke vooruitgang. Natuurlijk moeten we ook onze geschiedenis herinneren en koesteren, zonder vast te blijven zitten. Vooruit kijken, al dan niet met behulp van achteruit kijken, is uitermate belangrijk. Jawel, soms dient er harmonie tussen twee tegenstellingen gevonden te worden. Elektrische stroom loopt niet als er niet twee tegenpolen zijn. Redoxreacties vinden niet plaats zonder oxidator of zonder reductor. Zo ook dienen wij onze ambivalente intuïties te volgen, zonder een tunnelvisie te vormen.

Maar de sfeer van vroeger, die was zo anders. Wellicht is deze constatering te wijten aan mijn leeftijd. Er bestaat een probabiliteit dat mijn jongere hersenen de wereld om mij heen anders ervoeren dan mijn verouderde hersenen. Maar ik durf met enige zekerheid te stellen dat de wereld om mij heen ook echt anders was. Mensen waren opener, vriendelijker. Minder gefocust op nietszeggende zaken als werk en carrière. Werk was iets wat je voor de kost deed en niet meenam naar huis. Het geld dat je ermee verdiende, daar kocht je je brood van. Zo simpel was het. Nu echter, moet je werk onderdeel uitmaken van je hele leven. Als je een simpele vakantiebaan bij een multinational hebt, word je al gelijk doodgegooid met irrelevante informatie over de geschiedenis en het functioneren van dat bedrijf. Alsof je je hele leven aan het bedrijf gaat wijden, terwijl je er maar vijf weken werkt. Laat staan met 'echte' beroepen. Ze vreten je op. Je wordt er een slaaf van.

Maar hé, de 'loonslavenklacht' is reeds voldoende uitgemolken in KLB, hoewel we zo'n menselijke misstap natuurlijk nooit dienen te accepteren. Of het gerelateerd is aan deze verkeerde focuspunten en prioriteiten van de mensen weet ik niet, maar de mens zelf is nu ook anders dan vroeger. Je zou zeggen dat taboes met de tijd doorbroken worden en er alleen maar vooruitgang plaatsvindt, maar niets is minder waar. Iedereen neukt er tegenwoordig op los, maar zijn we echt over het taboe 'seks' heen? Ik geloof het niet. Terwijl enkele ongewassen, langharige jongeren enkele decennia geleden al vrije en experimentele seks probeerden aan te moedigen, zijn we er niets op vooruit gaan. Je als een hoer gedragen heeft niets met vrije seks te maken. Ik schrijf seks en de daarmee gepaarde lust niet af, maar je hoeft de magie er niet vanaf te halen. Ik denk dat het daar een beetje misgaat. En wat dacht je van homoseksualiteit? In een land als Nederland, waar we zogenaamd heel tolerant zijn (ik noem het schijntolerantie, deze heeft voornamelijk als doel het omhoog schroeven van het eigen imago), is er nog steeds zeer ernstige sprake van homofobie. Uitspraken als "ik vind het best als hij homo is, zolang hij zich maar niet als nicht gedraagt en van mijn kont afblijft", zijn allesbehalve tolerant.

In de jaren 60 was er ook sprake van een stroom gastarbeiders. Hoewel er wel enige vorm van xenofobie was, was dat niemand kwalijk te nemen, want zoiets was voor beide partijen natuurlijk erg nieuw en ingrijpend. Na enkele jaren ging het echter goed. Ik heb toen niet geleefd, dus ik spreek niet uit ervaring, maar volgens mij ontstond er een hechte band tussen fatsoenlijke gastarbeiders en open minded Nederlanders. Ik heb veel mooie dingen gezien en gehoord van deze samenwerking. De multiculturele samenleving was geslaagd. Kebabzaken waar tevens een patatje met geserveerd wordt. Ik noem maar wat. Het is eigenlijk heel mooi. Nu is dat anders. Na de jaren 80 ging het denk ik bergafwaarts. De xenofobie kwam terug, dit keer niet door de verrassende samensmelting van culturen, maar door ongegronde nationalisme en generalisatie. Daar we vroeger jongeren hadden die kattenkwaad uithaalden, hebben we nu heuse jonge bendes die criminele acties uitvoeren. En de Nederlander die daar niet mee om kan gaan.

En nu eigenlijk het gedetailleerde en wellicht persoonlijke onderwerp dat me tot nadenken aanzette. De VHS van de videotheek. Als klein kind ging ik met een aantal lui wel eens films kijken. Midden in de lente of zomer (je kent ze wel, de zomers van eind jaren 90 en begin 2000, toen de zon nog echt scheen) met een aantal kinderen de fiets op en op avontuur gaan. Je naar de videotheek begeven om daar naar de horrorafdeling te lopen. De schedel op de cover van Evil Dead II doorboorde je ziel met zijn blik. De gespijkerde kop van Hellraiser deed je rillen. En je maakte een keus. Samen met je vrienden, amper 10 jaar oud, koos je voor A Nightmare on Elmstreet. Je had al veel verhalen over Freddy gehoord, maar je mocht nooit kijken omdat het toen nog eng in plaats van camp was. Je ging naar de kassa en kreeg de film mee. Het maakte niet uit of je 10 jaar was, terwijl de film 18+ was. Het maakte die filmgeek achter de kassa geen donder uit of je keiharde gore, tieten of zelfs schaamhaar ging zien. Jij wil een film kijken, hij wil zijn geld. Tegelijkertijd kocht je een pakje peuken voor je ouders. Zo ging dat. Vroeger kon je alles maken. Regels werden niet streng nageleefd en er heerste een veel chillere sfeer.

Dat is wat ik probeer te zeggen, mensen. Ik wil weer 10 jaar kunnen zijn en zonder problemen ANOEM kunnen huren. Wegscheuren op mijn fiets, terwijl de mensen vriendelijk lachen en groeten. Thuis het pakje peuken aan mijn ouders kunnen geven en met mijn maatjes heel stoer de film kijken. Lachen om de tieten.

Diezelfde nacht niet meer kunnen slapen.

Dat is vrijheid.
This isn't even my final form.
pi_102570157
Eens met TT, nu lezen.
There is a time of cumming and going.
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 23:39:26 #3
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_102570224
Vroeger, toen de koeien nog in de wei stonden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 30 september 2011 @ 23:39:39 #4
287380 TrippleDistilled
Shoot his horse, Siete Leguas
pi_102570232
Nee, doe maar bier.
Mijn Schilt ende betrouwen
Sijt ghy, o Godt mijn Heer,
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
  vrijdag 30 september 2011 @ 23:45:02 #5
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_102570466
Vroeger was ook alles beter. De auto's.. gewoon alles!
  vrijdag 30 september 2011 @ 23:45:40 #6
287380 TrippleDistilled
Shoot his horse, Siete Leguas
pi_102570503
Vroeger toen je koe nog met de korte oe schreef.
Mijn Schilt ende betrouwen
Sijt ghy, o Godt mijn Heer,
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
pi_102570619
vroeger toen hadden we geen drempels in de weg alleen kuilen
  vrijdag 30 september 2011 @ 23:50:32 #8
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102570698
Ik had niet op vrijdagavond moeten brainfarten. :')
pi_102571059
Verzonnen topics. :')
pi_102572350
Goede OP, je weet toch wel een beetje het gevoel te beschrijven dat ik ook heb bij eind jaren 90/begin 2000 ;).
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 01:06:32 #11
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102573684
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 00:30 schreef Aukje83 het volgende:
Goede OP, je weet toch wel een beetje het gevoel te beschrijven dat ik ook heb bij eind jaren 90/begin 2000 ;).
Mooi, dan begrijp je wat ik bedoel.
pi_102573778
Mooi geschreven.
Ik vraag het me soms ook af of het allemaal zo opgefokt was rond mijn beginjaren, zoals dat nu is. Zoveel gezeur, gekanker, ontevredenheid en intolerantie. Ik kan het maar moeilijk geloven dat ik als kind zo naïef was om de omgeving door zo´n roze bril te zien.
pi_102573883
Mooie spreekbeurt een zoen van de juf en een 9+ op je rapport.

Maar ff zonder dollen goed topic TS.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_102574043
Wat ik me kan herinneren was het 10 jaar geleden niet zo heel veel beter.
signatuurloos
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 01:23:17 #15
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102574082
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 01:10 schreef psaexorp het volgende:
Mooi geschreven.
Ik vraag het me soms ook af of het allemaal zo opgefokt was rond mijn beginjaren, zoals dat nu is. Zoveel gezeur, gekanker, ontevredenheid en intolerantie. Ik kan het maar moeilijk geloven dat ik als kind zo naïef was om de omgeving door zo´n roze bril te zien.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 01:21 schreef Captain_Maximum het volgende:
Wat ik me kan herinneren was het 10 jaar geleden niet zo heel veel beter.
Vertel, allebei. Ik wil weten waarom het nu anders voelt. Zagen we het inderdaad door een roze bril, of zijn de tijden echt veranderd?
pi_102574232
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 01:23 schreef Levolution het volgende:

[..]

[..]

Vertel, allebei. Ik wil weten waarom het nu anders voelt. Zagen we het inderdaad door een roze bril, of zijn de tijden echt veranderd?
Door de opkomt van sociale media komen negatieve berichten steeds sneller in het licht. Verder, als je nog een kind bent, is je wereld veel kleiner.
signatuurloos
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 01:31:47 #17
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102574273
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 01:29 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Door de opkomt van sociale media komen negatieve berichten steeds sneller in het licht. Verder, als je nog een kind bent, is je wereld veel kleiner.
Je misvat mij. Het gaat niet zozeer om de actualiteit, maar om de sfeer die heerst als je tussen de mensen komt.
pi_102574605
Ja het is verandert TS, ik heb die tijd meegemaakt. Ik voel je pijn, de sfeer is negatiever geworden. Beetje boos/klammig en stresserig zeg maar. Ouders hebben tegenwoordig ook geen tijd meer voor hun kinders :N
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_102574630
ik heb henk ontdekt in de topic titel O+
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 01:50:23 #20
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102574665
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 01:46 schreef Zenato het volgende:
Ja het is verandert TS, ik heb die tijd meegemaakt. Ik voel je pijn, de sfeer is negatiever geworden. Beetje boos/klammig en stresserig zeg maar.
Precies. De mensen zijn koud, kortaf, niet in voor een gesprekje. Ben je ouder dan ik?
pi_102574762
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 01:50 schreef Levolution het volgende:

[..]

Precies. De mensen zijn koud, kortaf, niet in voor een gesprekje. Ben je ouder dan ik?
25 jaar hier. Ik weet nog dat ik als klein jongetje met m'n maatje's ging knikkeren op het schoolplein. Was altijd zo een groepje die RHCP uit hun radio pompten. Geweldig was dat _O_

Ja en wat betreft koud en kortaf, de jeugd zie ik ook veranderen. Veel brutaler, vind het een beetje jammer dat ouders hun kinderen niet meer opvoeden :N
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_102574797
Al ben ik maar 18. Eens.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 01:57:26 #23
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102574801
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 01:55 schreef Zenato het volgende:

[..]

25 jaar hier. Ik weet nog dat ik als klein jongetje met m'n maatje's ging knikkeren op het schoolplein. Was altijd zo een groepje die RHCP uit hun radio pompten. Geweldig was dat _O_
Wordt dat nog gedaan, knikkeren? Ik zei eens tegen mijn tante over mijn neefje dat ik knikkers voor hem wilde kopen, maar ik niet wist of dit nog gedaan werd. "Jawel, doen ze nog steeds!", was haar antwoord.
pi_102574933
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 01:57 schreef Levolution het volgende:

[..]

Wordt dat nog gedaan, knikkeren? Ik zei eens tegen mijn tante over mijn neefje dat ik knikkers voor hem wilde kopen, maar ik niet wist of dit nog gedaan werd. "Jawel, doen ze nog steeds!", was haar antwoord.
Jij weet het :P Ik zie dat mensen minder gelukkig zijn nu. Ook jammer :N 90's hing er een warmere zweer, mensen hadden meer respect en waren gewoon aardiger.
pi_102575048
Vroeger toen je je nintendo meenam naar je vrienden als het ging regenen _O_
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 02:08:31 #26
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102575050
Ja, mensen waren vriendelijker. Ook werkende mensen, ongeacht hun functie. Nu is er veel sociale druk wat betreft status, iedereen wil hogerop komen. Met als gevolg dat iemand als een caissière haar werk niet met plezier doet en daar met een chagrijnige kop zit. Alsof er iets mis mee is.

In sommige landen zie je bijvoorbeeld dat winkeliers en dergelijke heel vriendelijk zijn. Geen werkdruk, je ziet ze gewoon kletsen met de buurwinkeliers, beetje voor het winkeltje hangen met een kopje thee tot er een klant komt. Een relaxte instelling, zodat er geen sprake is van stress. Sociale status? Veel geld verdienen? Niet nodig, ze overleven het zo ook wel.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 02:09:20 #27
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102575066
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:08 schreef Zenato het volgende:
Vroeger toen je je nintendo meenam naar je vrienden als het ging regenen _O_
[ afbeelding ]
Ik had zo'n kek schoudertasje voor mijn Game Boy Color, ik was daar echt de bom mee. _O_
pi_102575156
Ik had vroeger deze 2 pareltjes:

Mario op de Nintendo _O_ _O_ _O_ Een klasgenoot die bij je komt spelen en dan samen omstebeurt Aladin spelen _O_ _O_ _O_ Waren ook nog veel meer klassiekers maar vergeten hoe die spelen nou heten.
pi_102575171
Godverdomme wat een lap tekst :|

Maar totaal eens met TT !
..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
pi_102575203
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:08 schreef Levolution het volgende:
Ja, mensen waren vriendelijker. Ook werkende mensen, ongeacht hun functie. Nu is er veel sociale druk wat betreft status, iedereen wil hogerop komen. Met als gevolg dat iemand als een caissière haar werk niet met plezier doet en daar met een chagrijnige kop zit. Alsof er iets mis mee is.

In sommige landen zie je bijvoorbeeld dat winkeliers en dergelijke heel vriendelijk zijn. Geen werkdruk, je ziet ze gewoon kletsen met de buurwinkeliers, beetje voor het winkeltje hangen met een kopje thee tot er een klant komt. Een relaxte instelling, zodat er geen sprake is van stress. Sociale status? Veel geld verdienen? Niet nodig, ze overleven het zo ook wel.
Eens. Ik was een keer in Italië en merk dat daar een meer "plezierige" sfeer is. Die italianen geven er geen fuck om dat ze een maffiabaas als president hebben. Nee, die werken zich kapot tot 6 uur en gaan dan naar hun gezin om bv. Pasta of een italiaans gerecht naar binnen werken. Ook de vrouwen zijn daar veel aardiger, niet zo koud/simpel en hoerig net als hier. Volgende dag licht iedereen in de schaduw tot het avond is, kinders gaan naar de club. Ouders werken voor het gezin en zo krijgen ze weer eten.

Prachtig land.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zenato op 01-10-2011 02:38:31 ]
pi_102575233
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:18 schreef Zenato het volgende:

[..]

Eens. Ik was een keer in Italië en merk dat daar een meer "plezierige" sfeer is. Die italianen geven er geen fuck om dat ze maffiabaas als president hebben. Nee, die werken zich kapot tot 6 uur en gaan dan naar hun gezin om bv. Pasta of een italiaans gerecht naar binnen werken. Ook de vrouwen zijn daar veel aardiger, niet zo koud/simpel en hoerig net als hier. Volgende dag licht iedereen in de schaduw tot het avond is, kinders gaan naar de club. Ouders werken voor het gezin en zo krijgen ze weer eten.

Prachtig land.
Ben er alleen maar een keer door gereden. Maar die straten etc. Waren ook mooi. (het was s'nachts dus er was amper iemand) we moesten een haven vinden maar we wisten dus niet waar die was. 2 agenten hielpen ons daar te komen, daarna beetje met ze staan praten. Ze waren een beetje aan het klagen over laag loon etc. Arme maar zeer aardige mensen.
pi_102575241
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:14 schreef Skillstorm het volgende:
Ik had vroeger deze 2 pareltjes:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mario op de Nintendo _O_ _O_ _O_ Een klasgenoot die bij je komt spelen en dan samen omstebeurt Aladin spelen _O_ _O_ _O_ Waren ook nog veel meer klassiekers maar vergeten hoe die spelen nou heten.
O man, die dingen waren het helemaal :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:09 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik had zo'n kek schoudertasje voor mijn Game Boy Color, ik was daar echt de bom mee. _O_
Sowieso toen een schoudertasje hebben, en iedereen die je bijna aanbidden _O_
pi_102575260
ik was altijd JALOERS op kinderen die op lichtgevende schoenen liepen, deze dus:

pi_102575298
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:21 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Ben er alleen maar een keer door gereden. Maar die straten etc. Waren ook mooi. (het was s'nachts dus er was amper iemand) we moesten een haven vinden maar we wisten dus niet waar die was. 2 agenten hielpen ons daar te komen, daarna beetje met ze staan praten. Ze waren een beetje aan het klagen over laag loon etc. Arme maar zeer aardige mensen.
Die mensen doen hun werk, zeuren niet, en zijn gelukkig. Zo hoort het. Dat heb je hier gewoon niet meer.
pi_102575316
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 september 2011 23:50 schreef Levolution het volgende:
Ik had niet op vrijdagavond moeten brainfarten. :')
Zonde van het topic inderdaad.

Ik voel je, diep. In je aars. Vrijdagavondtoevoeging, sorry :') maar aangezien je niet homofoob bent en ik geen man.

Maarre, ja. Met klappertjespistool uit de bosjes omhoog schieten en roepen 'JIJ BENT DOOD!' was leuker dan nu COD spelen (ja, ik speel COD :') ).

Peuken heb ik ook vaak gehaald, omdat het kon! En het mocht! En omdat mijn pa te lui was natuurlijk.

Videobanden 'terugspoelen' :') en dan haten dat het zo lang duurde. En over je zus haar banden heenspoelen >:) , belletje lellen, dat soort dingen O+ .

Ahja! De chocoladereep voor 1 gulden _O_ wit met crispies _O_ en look-o-look snoepdingen voor 1 gulden of 1 gulden 50 :')

Wat een tijd *O*
pi_102575358
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:23 schreef Skillstorm het volgende:
ik was altijd JALOERS op kinderen die op lichtgevende schoenen liepen, deze dus:

[ afbeelding ]
Ik had die dingen _O_ Iedereen die naar onder keek _O_ _O_
pi_102575385
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:35 schreef Zenato het volgende:

[..]

Ik had die dingen _O_ Iedereen die naar onder keek _O_ _O_
:(
pi_102575394
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 01:23 schreef Levolution het volgende:

[..]

[..]

Vertel, allebei. Ik wil weten waarom het nu anders voelt. Zagen we het inderdaad door een roze bril, of zijn de tijden echt veranderd?[quote]0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 01:29 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Daar kan ik me ook wel in vinden, ik kan niet objectief beoordelen hoe het toen was, gezien het feit dat ik me er niet in verdiept heb en het idd moet doen met schaarse herinneringen als kind. waar je ook maar een klein gedeelte opvangt van alle informatie. het zou me niet verbazen als het haast het hetzelfde zou zijn geweest als nu.

Maar toch, qua gevoel heb ik het idee dat het anders is. natuurlijk je word ouder en je moet ook meer doen, je krijgt meer verantwoordelijkheden en plichten. Maar daarnaast, technologie gaat het met een rotvaart vooruit, problemen in nederland zijn urgenter en hebben een directere betrekking op de bevolking. Koopkracht daalt, meer moet er gewerkt worden voor de centen! Meer mensen zijn geneigd hun mening te geven, wat ook betekent meer tegenspraak en botsingen. Een shitload aan extra informatie is beschikbaar door betere communicatie, alles gaat sneller doordat informatie sneller heen en weer word gepingpongd. problemen worden complexer. Mensen verwachten meer; mensen moet dit, dat, dit, en dat en dit. En vervolgens nog niet tevreden zijn. Het weer doet verder gezellig mee met rare geintjes in de orgie van chaos, met het een na het andere ´weerrecord´ dat wordt verbroken.

Zoiets
pi_102575395
Of dat je met je Flippo map naar school toe kwam en je liep te pimpen met je volle flippe boek :D
..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
pi_102575450
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:23 schreef Skillstorm het volgende:

[ afbeelding ]
Ik ook.
pi_102575561
Ik lees het volle verhaal morgen wel in minder benevelde toestand maar sowieso, Levolution nostalgie-topics altijd terechte klacht _O_
Ga weg
pi_102575566
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 03:15 schreef Nikmans het volgende:
Ik lees het volle verhaal morgen wel in minder benevelde toestand maar sowieso, Levolution nostalgie-topics altijd terechte klacht _O_
Idd. Levo, je hebt een gave.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 04:15:49 #43
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_102575702
Wat een OP, wat een tijd, wat was het toen allemaal makkelijk. _O_

Nu heb ik me wederom kapotgezopen en een topavond gehad, maar wat hadden we het vroeger toch ook goed, op een andere manier. _O_
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_102575734
Zo voel ik het ook.
pi_102575749
Vroeger was niet alles leuk. Een keer op vrijdag speelgoeddag, kwam mijn aartsvijand uit groep 6, met een G.I. Joe helicopter dat even groot als zijn bovenlichaam was naar school.

:(

[ Bericht 1% gewijzigd door zoz op 01-10-2011 05:06:40 (woensdag was knutseldag en vrijdag speelgoeddag) ]
pi_102576908
TS, ik ben betere OPs gewend, net als die ene met die superheld grap, ik lag in een deuk.

gr gr
-referral verwijderd-
pi_102577137
Iemand dacht slim te zijn, niet nadenkend over de gevolgen

Gastarbeiders gehaald om goedkoper uit te zijn wat uiteindelijk meer heeft gekost dan winst
pi_102577187
Knikkeren was de shit, toen was vingeren nog een onschuldige term.
Propaganda will never die out. Intelligent men must realize that propaganda is the modern instrument by which they can fight for productive ends and help to bring order out of chaos.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:26:32 #49
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_102577268
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_102577391
vroeger kon je met amper meer dan een minimumloon nog een hypotheek krijgen om een huis te kopen
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:48:47 #51
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102580256
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 10:26 schreef wise het volgende:

klik en luister/lees _O_
Dit. Precies dit. Deze man verwoordt het echt perfect. _O_

Ik probeerde laatst nog hetzelfde te doen bij een 15-jarig broertje van iemand (digitaal). Ik probeerde hem te attenderen op zijn jeugd die dadelijk vervlogen is en dat hij over 6 jaar terugdenkt aan wat ik zei, en me gelijk zou geven.

Zijn reactie: "Niet gelezen, saai."

Hopelijk spreek ik hem over 6 jaar nog eens.

Het verbaast me overigens dat veel mensen het thema van het topic misinterpreteren. Het gaat niet over de nostalgie naar bepaalde producten. Dat zijn slechts motieven, uiteraard wel noodzakelijk om het thema te ondersteunen. Het gaat om de manier waarop de wereld veranderd is. Dan bedoel ik niet zozeer de technologische vooruitgang, of het wegvagen van bepaalde dingen. Ik doel op de manier van leven, de manier van interacteren.
En waar ik naar probeer te vissen is: zal ik die manier van leven ooit nog terug kunnen krijgen? Zijn de mensen veranderd en kan dat nog terug veranderen? Zijn er nog landen waar de sfeer nog steeds als zodanig is? Of is het allemaal vervlogen, omdat niet de wereld veranderd is, maar ik? Zal ik het nooit meer kunnen herleven, simpelweg omdat ik ouder ben geworden?
pi_102580368
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:31 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ik voel je, diep. In je aars.
*Checkt FoBo van Phantomesse*

Ik wil mijn pik/tong/vinger diep ik jouw kont voelen. :9~
pi_102580405
Helemaal gelezen, terechte klacht
pi_102580495
Het is nu een beetje zo wat je vroeger in grimmige films over de toekomst zag.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:00:17 #55
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102580561
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:57 schreef Zolder het volgende:
Het is nu een beetje zo wat je vroeger in grimmige films over de toekomst zag.
pi_102603093
Herinner me zelfs dat ik zondagen/doordeweekse dagen in die tijd best leuk vond. Met de trein gaan was toen niet echt een probleem, hoorde mensen en kinders gewoon over alledaagse dingen praten, net alsof je zomaar een praatje met ze kon maken.

Nowadays krijg je doodsblikken toegeworpen :') :')
  zondag 2 oktober 2011 @ 05:24:53 #57
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102603153
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:31 schreef Phantomesse het volgende:

Maarre, ja. Met klappertjespistool uit de bosjes omhoog schieten en roepen 'JIJ BENT DOOD!' was leuker dan nu COD spelen (ja, ik speel COD :') ).
once were warriors
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 06:16:34 #58
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_102603211
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 00:00 schreef Ouqz het volgende:
Verzonnen topics. :')
Sodemieter op met je totaal misplaatste reactie.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 06:40:22 #59
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_102603231
In 15 jaar tijd heb ik de samenleving zien veranderen van financieel en onbezorgd huisje-boompje-beestje leven met respect voor privacy tot een leven vol stress, onzekerheid, dreiging en door de overheid gevormde politiestaat.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 2 oktober 2011 @ 09:25:36 #60
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_102603713
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:48 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik probeerde laatst nog hetzelfde te doen bij een 15-jarig broertje van iemand (digitaal). Ik probeerde hem te attenderen op zijn jeugd die dadelijk vervlogen is en dat hij over 6 jaar terugdenkt aan wat ik zei, en me gelijk zou geven.

Het verbaast me overigens dat veel mensen het thema van het topic misinterpreteren. Het gaat niet over de nostalgie naar bepaalde producten. Dat zijn slechts motieven, uiteraard wel noodzakelijk om het thema te ondersteunen. Het gaat om de manier waarop de wereld veranderd is. Dan bedoel ik niet zozeer de technologische vooruitgang, of het wegvagen van bepaalde dingen. Ik doel op de manier van leven, de manier van interacteren.
En waar ik naar probeer te vissen is: zal ik die manier van leven ooit nog terug kunnen krijgen? Zijn de mensen veranderd en kan dat nog terug veranderen? Zijn er nog landen waar de sfeer nog steeds als zodanig is? Of is het allemaal vervlogen, omdat niet de wereld veranderd is, maar ik? Zal ik het nooit meer kunnen herleven, simpelweg omdat ik ouder ben geworden?
Kerel, je bent een held. Heb de hele op gelezen en je hebt het perfect verwoord.
Ik ben dan van de jaren 70, maar ik herken me er volledig in.
In de huidige maatschappij is alles meer prestatie-gericht, jezelf leren ontdekken :'), team-building en meer van dat geneuzel.
De maatschappij is gehaaster, alles moet sneller, kindertjes hebben zelf een agenda nodig, erg triest allemaal.

Wat mij betreft schaffen we de kinderdagverblijven helemaal af, opvoeden gebeurt thuis, in een gezinssituatie, massa-opvoeding werkt niet, getuige de grote bekken die pubertjes hebben.
Maarja, de jankers die beginnen te klagen dat ze een dubbel inkomen nodig hebben om de hypotheek te kunnen betalen staan nu op hun achterste poten.
Moeders horen niet te werken, die zouden thuis moeten zijn om de kinderen op te voeden.
controversieel?, misschien wel, ik heb er een beter gevoel bij dan bij die kinderdagverblijven.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 2 oktober 2011 @ 09:37:20 #61
78498 classpc
I don't like change
pi_102603822
Mijn buurmeisje van rond de 10 gaat bijna iedere dag dat ze vrij heeft te vissen met haar vriendjes. Dat is nog eens wat anders dan de hele dag voor de tv of de computer zitten.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_102603828
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:08 schreef Levolution het volgende:

Ik werd in Australië eens door een slijterijhouder naar een andere slijterij gestuurd omdat daar de alcohol veel goedkoper was _O_ Wat een held
Eens met wat hierboven staat
pi_102603973
Jezus, als kinderen van net 20 het al hebben over hoe goed/anders/beter het vroeger was....
Dat was vroeger niet zo. Vroeger was vroeger alles beter als je al dik in de 50 was.
Vroeger was voor twintigers de wereld van het nu en juist beter dan vroeger.

Conclusie: de wereld verandert dus wel heel snel. TS heeft gelijk.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_102604558
Natuurlijk was vroeger alles beter :{w Dat is al eeuwen zo! oO< *O*
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:05:38 #65
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102605031
Een hele lange OP. Ik heb 'm echter helemaal gelezen.

Ik vind dat je op zich goed begint en een duidelijk punt aanhaalt. Je hebt ook gelijk. Alleen 't is net alsof je verhaal niet af is. Je moet eigenlijk nog even wat dieper op de materie ingaan.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_102605551
Vroeger gewoon dagen voetballen op het grasveldje in de buurt, wat een tijden O+ .
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:35:59 #67
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_102605584
Vroeger, een volle tank benzine voor 50 gulden.
pi_102605639
Vroeger, toen je zei dat iemand leuk was ipv respect op hyves..
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:11:29 #69
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_102606314
Vroeger, toen kinderen nog hutten bouwden, ipv minecraft of farmville op je ipad ;(

Ik ben 22 TS, en ik voel je klacht. Diep.
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:30:47 #70
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_102606777
Mooi topic :D

En inderdaad die gespijkerde kop van Hellraiser :D

Ik heb hem echter nooit gezien ;(
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:38:32 #71
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_102607014
Vroeger maakte ze nog goeie films en series. Vroeger was met tevreden met een spelletjes en maakte mensen zich niet druk of de graphics goed waren of niet en of er te veel herhaling in het spel zat.
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:40:56 #72
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_102607075
Het enige dat nu beter is dan vroeger zijn de 16 jarige mokkeltjes.

KK lekker allemaal met dikke tetten en sletterige kleding aan :@
pi_102607150
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:11 schreef dubidub het volgende:
Vroeger, toen kinderen nog hutten bouwden, ipv minecraft of farmville op je ipad ;(

Ik ben 22 TS, en ik voel je klacht. Diep.
Dit. Ik heb van alles gebroken en gekneusd gehad in mijn lichaam maar het was het waard! Nu zitten kids bijna allemaal binnen.

Ik heb mijn tijd besteed aan boompjes klimmen, heel veel voetballen en oorlogje spelen.

Laten wij onze kids opvoeden zoals het hoort
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:51:40 #74
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102607361
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 09:25 schreef cvboer het volgende:

[..]

Kerel, je bent een held. Heb de hele op gelezen en je hebt het perfect verwoord.
Ik ben dan van de jaren 70, maar ik herken me er volledig in.
In de huidige maatschappij is alles meer prestatie-gericht, jezelf leren ontdekken :'), team-building en meer van dat geneuzel.
De maatschappij is gehaaster, alles moet sneller, kindertjes hebben zelf een agenda nodig, erg triest allemaal.

Wat mij betreft schaffen we de kinderdagverblijven helemaal af, opvoeden gebeurt thuis, in een gezinssituatie, massa-opvoeding werkt niet, getuige de grote bekken die pubertjes hebben.
Maarja, de jankers die beginnen te klagen dat ze een dubbel inkomen nodig hebben om de hypotheek te kunnen betalen staan nu op hun achterste poten.
Moeders horen niet te werken, die zouden thuis moeten zijn om de kinderen op te voeden.
controversieel?, misschien wel, ik heb er een beter gevoel bij dan bij die kinderdagverblijven.
Iedereen is (moet zijn) heel prestatiegericht inderdaad tegenwoordig. Je cv moet bulken van de ervaring, je hele leven moet gewijd zijn aan dat ene specifieke wat je doet. Interesse in andere dingen is uit den boze, dat gaat ten koste van je productiviteit bij je werkgever.
Ik herinner me dat wij op de basisschool geen huiswerk meekregen. Sommen maken en zinnen schrijven deed je op school. Alleen heel af en toe een toets waar je thuis voor moest leren.
Nu zie ik dat de kinderen elke dag huiswerk hebben. Terwijl wij om 3 uur vrij waren en de hele dag buiten konden spelen, moeten de kinderen nu eerst huiswerk maken. En dan is het al avond, zodat buiten spelen er niet meer in zit. Dan rest ze niets dan op een console spelen die eigenlijk meer voor volwassenen bedoeld is.

quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Een hele lange OP. Ik heb 'm echter helemaal gelezen.

Ik vind dat je op zich goed begint en een duidelijk punt aanhaalt. Je hebt ook gelijk. Alleen 't is net alsof je verhaal niet af is. Je moet eigenlijk nog even wat dieper op de materie ingaan.
De aanzet is gegeven. Menig FOK!ker snapt wat ik bedoel en doet zijn eigen bijdrage. Ik kan met mijn miezerige leven alleen niet het hele gevoel en de ervaring samenvatten, daarvoor moet iedereen wat toevoegen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 13:02:00 #75
306691 Bernays
Spindoctor
pi_102607675
Je leeft maar 1 keer, daarom dat gehaaste. Iedereen rent zich de benen uit het lijf om het beter voor zichzelf, de partner en de kinderen te maken. Helaas is het echter zo dat het milieu waar je in geboren bent grotendeels bepaald hoever je zal komen, hoe hard je ook rent. De klassen bestaande uit lager, midden en hogere zitten eigenlijk vast. Helemaal nu het economische crisis is. De economische crisis is eigenlijk een vermomde zegen, het geeft de mogelijkheid om de bestaande klassen flink te verstoren. Als je nu scherp economisch inzicht hebt en ondernemingsgeest kan je ontzettend profiteren van deze "crisis".
Propaganda will never die out. Intelligent men must realize that propaganda is the modern instrument by which they can fight for productive ends and help to bring order out of chaos.
  zondag 2 oktober 2011 @ 15:16:13 #76
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_102611877
quote:
12s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:02 schreef Bernays het volgende:
Je leeft maar 1 keer, daarom dat gehaaste. Iedereen rent zich de benen uit het lijf om het beter voor zichzelf, de partner en de kinderen te maken. Helaas is het echter zo dat het milieu waar je in geboren bent grotendeels bepaald hoever je zal komen, hoe hard je ook rent. De klassen bestaande uit lager, midden en hogere zitten eigenlijk vast. Helemaal nu het economische crisis is. De economische crisis is eigenlijk een vermomde zegen, het geeft de mogelijkheid om de bestaande klassen flink te verstoren. Als je nu scherp economisch inzicht hebt en ondernemingsgeest kan je ontzettend profiteren van deze "crisis".
Het is nu wel de ideale tijd om alle gecreëerde functies eruit te saneren.
Met name op manager nivo.
Wat ik al eens eerder schreef in een ander topic:
quote:
Managers dat soort gecreëerde functies zijn er alleen maar omdat er steeds meer
incapabele mensen zijn.
Vroeger toen mensen nog zelfstandig waren en er werd samengewerkt om de dingen klaar te krijgen,
had je ook geen managers nodig.
Bepaalde beroepsgroepen zullen altijd wel blijven en dan kijk ik alleen maar naar mijn eigen vak: installatiemonteur.
Jongeren willen tegenwoordig geen vieze handjes meer krijgen, het liefste rollen ze op manager-nivo of nog hoger zo een bedrijf binnen.
deze ontwikkeling is niet van de laatste jaren, dat was ook al zo toen ik nog naar school ging, we zaten met 10 man in de klas, daarvan zijn er nog 3 werkzaam in de installatiewereld, zorgelijke ontwikkelingen zij het.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_102612622
Nostalgie:
quote:
Nostalgie is een algemene tendens op het verleden terug te blikken alsof "het vroeger beter was". Deze nostalgie is meestal enkel gericht op een geromantiseerd beeld van het verleden en focust doorgaans slechts op enkele details of bepaalde dingen die tegenwoordig anders zijn in vergelijking met toen. De persoon grijpt hiermee terug naar een tijd die voor hem overzichtelijker en beter te begrijpen was, meestal zijn jeugdjaren, toen hij zich nog niet over werk, belastingen, rekeningen, ... moest zorgen maken. De negatieve herinneringen zijn vervaagd en enkel zijn positieve herinneringen blijven over.
pi_102613154
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 10:03 schreef vanBinsberge het volgende:
TS, ik ben betere OPs gewend, net als die ene met die superheld grap, ik lag in een deuk.

gr gr
link?
pi_102614961
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:48 schreef Levolution het volgende:

[..]

Het leven verandert continu en dat kun je niet veranderen. Dat is namelijk altijd al zo geweest. Sommige dingen daarentegen blijven bestaan zoals criminaliteit en oorlog, maar ook vriendschap, liefde, gezin stichten, werken voor je geld en als senior ergeren aan de jeugd.

Zie het verleden als een cadeautje, maar gebruik je roze bril voor de toekomst. :*
signatuurloos
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:36:32 #80
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102621183
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:33 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Het leven verandert continu en dat kun je niet veranderen. Dat is namelijk altijd al zo geweest. Sommige dingen daarentegen blijven bestaan zoals criminaliteit en oorlog, maar ook vriendschap, liefde, gezin stichten, werken voor je geld en als senior ergeren aan de jeugd.

Zie het verleden als een cadeautje, maar gebruik je roze bril voor de toekomst. :*
Verandering is goed als het vooruitgang is, maar de mentaliteit van de maatschappij waarin ik mij bevindt gaat er alleen maar op achteruit.
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:55:11 #81
353826 bosi_wa
moesmakende hakker
pi_102621869
Vroeger toen de honten nog achteruit liepen...

[ Bericht 2% gewijzigd door bosi_wa op 02-10-2011 19:56:02 (Hont fout geschreven) ]
pi_102622029
De maatschappij is harder geworden, je moet tegenwoordig als een ongevoelige zak door het leven. Wachten tot je eindelijk 67 jaar bent, hopend dat je een keer sterft, en nog maar 20 jaar te leven hebt.

We hebben tegenwoordig ook geen privacy meer, zonder dat je het weet kan je zomaar op youtube staan. Vroeger was er minder publiciteit dat werd door de media gedaan, het nieuws wat toen nog belangrijk was werd in de kranten gezet. Zo kon je rustig van een bakje koffie op je werk genieten van (toen) meestal nog belangrijk nieuws wat het waard was om te lezen. Nu zitten we krampachtig te lezen achter zo een kut-foon met kut nieuws over welke kut-ster weer zwanger is geworden.

Vroeger, toen de ouders er nog voor zorgte dat hun puberende-kind geen grote bek bezorgde. Vroeger, toen de ouders nog tijd voor hun kind hadden en nog wat respect bij leerden.

Vroeger, toen je nog een beetje het idee had dat de maatschappij om je gaf.
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:03:35 #83
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102622242
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:59 schreef Zenato het volgende:
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:05:28 #84
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_102622358
Vroeger toen we allemaal bijna duits moesten praten :')
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:08:18 #85
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_102622500
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:59 schreef Zenato het volgende:
geworden.

Vroeger, toen de ouders er nog voor zorgte dat hun puberende-kind geen grote bek bezorgde. Vroeger, toen de ouders nog tijd voor hun kind hadden en nog wat respect bij leerden.

Kinderen worden niet meer opgevoed, ze krijgen alleen nog voeding, logisch gevolg van dat ouders zo nodig allebei werken, neuk dan veilig en zorg dat de vrouw niet zwanger wordt.

Tegenwoordig is het ieder voor zich, en god voor ons allen.
pi_102622843
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef cvboer het volgende:

[..]

Kinderen worden niet meer opgevoed, ze krijgen alleen nog voeding, logisch gevolg van dat ouders zo nodig allebei werken, neuk dan veilig en zorg dat de vrouw niet zwanger wordt.

Yup, jij weet het ook. Maar ze gaan enkele jaren later toch zien hoe diep de maatschappij gezonken is. Jammer.
pi_102623009
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:03 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik zie nu inplaats van vooruitgang enkel achteruitgang. We worden geboren en klaargestoomt als robots die gaan werken voor de maatschappij. Daar hou je dus een kutte sfeer aan over.
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:18:20 #88
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_102623021
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef cvboer het volgende:

[..]

Alsof de wereld nooit keihard is geweest. Je moet in staat zijn om je ego opzij te schuiven en dan keihard te werken. Dat loont. Dan gaan de deuren voor je open en krijg je kansen. Mensen hier die denken dat de wereld zo eng en oneerlijk is zijn gewoon mietjes die liever lui dan moe zijn. Die mensen zijn pas egoïstisch :') liever klagen en huilen ipv er iets aan te doen. Keihard werken en ambitie tonen, fuck zo moeilijk is het niet :') Verzin een fking plan voor je leven en doe alles om dat plan te realiseren.

Nee, tegenwoordig is de wereld niet harder, de meeste mensen zijn gewoon mietjes geworden die liever thuis zitten, spelletjes spelen, luxe electronica kopen, tijdens hun studie 15 kilo aankomen, na de kinderen nog eens 20 en dan vervolgens twee keer per jaar op tweewekelijkse vakantie gaan om hun saaie leventje nog wat kleur te geven.

Maarja dat zien jullie beta males toch niet in :') dus ga ook over deze post maar lekker klagen :') losers,

Alpha male out.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:29:00 #89
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102623534
quote:
8s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:18 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Alsof de wereld nooit keihard is geweest. Je moet in staat zijn om je ego opzij te schuiven en dan keihard te werken. Dat loont. Dan gaan de deuren voor je open en krijg je kansen. Mensen hier die denken dat de wereld zo eng en oneerlijk is zijn gewoon mietjes die liever lui dan moe zijn. Die mensen zijn pas egoïstisch :') liever klagen en huilen ipv er iets aan te doen. Keihard werken en ambitie tonen, fuck zo moeilijk is het niet :') Verzin een fking plan voor je leven en doe alles om dat plan te realiseren.
Van en voor wie moet je hard werken dan?
Natuurlijk loont werken, immers met het verdiende geld kun je dingen doen/kopen die bijdragen aan je geluk. We kunnen niet zonder materialisme. Maar zoveel werken om er van te kunnen leven, voldoet. Alles wat je te veel doet, maakt niet gelukkig. Misschien als je echt dol op je baan bent en niet creatief genoeg bent om andere bezigheden te verzinnen, vooruit.

Een plan weerhoudt je overigens alleen maar van zelfontplooiing. Als je alles volgens het plannetje probeert te doen, durf je minder snel te wijken als je iets beters tegenkomt.
quote:
Nee, tegenwoordig is de wereld niet harder, de meeste mensen zijn gewoon mietjes geworden die liever thuis zitten, spelletjes spelen, luxe electronica kopen, tijdens hun studie 15 kilo aankomen, na de kinderen nog eens 20 en dan vervolgens twee keer per jaar op tweewekelijkse vakantie gaan om hun saaie leventje nog wat kleur te geven.
Je hebt het over hard werken dat loont, maar hier keur je materialistische hulpmiddelen tot een relaxte geest af. Erg tegenstrijdig. Wat ga jij doen met je strakke plannetjes en je grote ambities? Werk jij om het werken? Verdien jij je geld om het op een bank weg te laten rotten?
quote:
Maarja dat zien jullie beta males toch niet in :') dus ga ook over deze post maar lekker klagen :') losers,

Alpha male out.
Alpha mannetjes staan bovenaan in de rangorde en eten en neuken alleen maar.
De bèta mannetjes werken hard.
pi_102623849
Sowieso, bèta > alpha.
signatuurloos
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:36:00 #91
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_102624021
quote:
8s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:18 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Alpha male out.
Aha, kijk eens aan, hier hebben we iemand die gedrogeerd is met dat moderne zelfreflectie-beeld.
Het is net wat Levolution ook al zegt, je blind staren op 1 doel is niet goed, zodra er door externe omstandigheden niks van terecht komt, wordt het wel moeilijk om nieuwe doelen te stellen.
Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken.
Niks mis met ambities, maar het moet niet je leven gaan beheren.
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:40:07 #92
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_102624340
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:29 schreef Levolution het volgende:

[..]

Van en voor wie moet je hard werken dan?
Natuurlijk loont werken, immers met het verdiende geld kun je dingen doen/kopen die bijdragen aan je geluk. We kunnen niet zonder materialisme. Maar zoveel werken om er van te kunnen leven, voldoet. Alles wat je te veel doet, maakt niet gelukkig. Misschien als je echt dol op je baan bent en niet creatief genoeg bent om andere bezigheden te verzinnen, vooruit.

[..]

Je hebt het over hard werken dat loont, maar hier keur je materialistische hulpmiddelen tot een relaxte geest af. Erg tegenstrijdig. Wat ga jij doen met je strakke plannetjes en je grote ambities? Werk jij om het werken?

[..]

Alpha mannetjes staan bovenaan in de rangorde en eten en neuken alleen maar.
De bèta mannetjes werken hard.
Waar je voor werkt? voor je familie en je nageslacht, je ouders en je broeders en zusters, je vrienden en je sociale kring, en hoe hoger je komt in een organisatie dan ook voor je ondergeschikten en hun families. Je werkt hard omdat je dan meer voor elkaar krijgt, voor iedereen en niet alleen jezelf, en dat maakt je van grotere betekenis en dat geeft een grotere voldoening dan je ooit zal krijgen als je alleen maar werkt om te kunnen overleven.
Dat materialisme is een bijzaak, natuurlijk is een luxe auto relaxed, maar dat is niet het doel. Het zijn juist de mensen die te graag dat soort materialisme willen die arm blijven. Dat zijn de losers waar ik het over heb, die werken om slechts te overleven, schulden maken of hun arme leven goedpraten met zogenaamd hogere idealisme :')

Geloof me vriend, dalijk ben je fking 90, heb je kinderen en kleinkinderen en dan gaat het je alleen om hoe je mensen over je zullen denken als je er niet meer bent. Dan wil je dat zij het goed hebben, en met goed bedoel ik alles wat jij zou willen voor jezelf als je het zou kunnen krijgen.

Dit alles realiseerde ik me pas toen ik in contact kwam met de zogenaamde elite, bankdirecteuren en groothandelaren. Ze waren juist verre van egoïstisch, maar juist sociaal en idealistisch. Ik dacht een lange tijd precies hetzelfde als de meeste in dit topic, maar het is je reinste onzin en grootste self defeating prophecy aller tijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door mymoodfentje op 02-10-2011 20:45:12 ]
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:47:59 #93
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102624873
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:40 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Waar je voor werkt? voor je familie en je nageslacht, je ouders en je broeders en zusters, je vrienden en je sociale kring, en hoe hoger je komt in een organisatie dan ook voor je ondergeschikten en hun families. Je werkt hard omdat je dan meer voor elkaar krijgt, voor iedereen en niet alleen jezelf, en dat maakt je van grotere betekenis en dat geeft een grotere voldoening dan je ooit zal krijgen als je alleen maar werkt om te kunnen overleven.
Ik ben niet van plan om mijn nageslacht van de honger om te laten komen, of in gescheurde kleren te laten lopen. Maar ik ben ook niet van plan om constant afwezig te zijn bij mijn nageslacht.
'Van grotere betekenis zijn' is voor mij onbelangrijk, al word ik de rijkste man van Nederland, ik ben toch maar een vlekje op het servetje van het schranzende universum. Ik zal gewoon weggegooid worden. Als ik kinderen heb, is het zaak dat ik van grote betekenis voor ze ben, niet door mijn sociale status, maar door mijn goede vaderschap voor ze.
quote:
Dat materialisme is een bijzaak, natuurlijk is een luxe auto relaxed, maar dat is niet het doel. Het zijn juist de mensen die te graag dat soort materialisme willen die arm blijven. Dat zijn de losers waar ik het over heb, die werken om slechts te overleven, schulden maken of hun arme leven goedpraten met zogenaamd hogere idealisme :')
Dus je werkt hard puur voor een sociale status?
quote:
Geloof me vriend, dalijk ben je fking 90, heb je kinderen en kleinkinderen en dan gaat het je alleen om hoe je mensen over je zullen denken als je er niet meer bent. Dan wil je dat zij het goed hebben, en met goed bedoel ik alles wat jij zou willen voor jezelf als je het zou kunnen krijgen.
Dit is dus niet waar, het zal me worst wezen wat men van me denkt als ik wegrot onder de grond. Het enige waar ik om geef, zijn mijn geliefden. Als ik het goed doe, zullen mijn kinderen mij moeten herinneren als een goede man. Wat kan het mij dan nog schelen als de buren mij een armoedzaaier of luilak vinden? En natuurlijk wil ik dat mijn kinderen het goed zullen hebben. Daartoe zal ik zeker een aanzet geven, maar het is aan hun hoe ze hun leven indelen. Ze hoeven niet te teren op een riante erfenis.
Andersom kan ik ook zeggen: als je 90 jaar bent, wens je dat je minder had gewerkt en meer tijd voor je kinderen had vrijgemaakt.
quote:
Dit alles realiseerde ik me pas toen ik in contact kwam met de zogenaamde elite, bankdirecteuren en groothandelaren. Ik dacht een lange tijd precies hetzelfde als de meeste in dit topic, maar het is je reinste onzin en grootste self defeating prophecy aller tijden.
De bankdirecteuren en groothandelaren hebben je gehersenspoeld voor hun eigen gewin.
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:53:03 #94
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_102625251
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:40 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Dit alles realiseerde ik me pas toen ik in contact kwam met de zogenaamde elite, bankdirecteuren en groothandelaren. Ze waren juist verre van egoïstisch, maar juist sociaal en idealistisch. Ik dacht een lange tijd precies hetzelfde als de meeste in dit topic, maar het is je reinste onzin en grootste self defeating prophecy aller tijden.
Deze hele tekst samengevat in 1 woord: streber.
Waarom zou je jezelf willen verheven boven je familie?, doe maar normaal, doe je al gek genoeg.
Ik verdien meer dan genoeg om mezelf en een eventueel gezin in leven te kunnen houden.
Waarom zou ik dan meer geld moeten en hoger in de pikorde moeten komen?
Ik heb een eigen bedrijf, en ik voel er niks voor om een stapeltje personeel in dienst te nemen en te groeien.
Ik ben tevreden zoals het is.
Maarja, bij sommigen is het meer nooit vol natuurlijk......
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:53:54 #95
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_102625316
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:47 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik ben niet van plan om mijn nageslacht van de honger om te laten komen, of in gescheurde kleren te laten lopen. Maar ik ben ook niet van plan om constant afwezig te zijn bij mijn nageslacht.
'Van grotere betekenis zijn' is voor mij onbelangrijk, al word ik de rijkste man van Nederland, ik ben toch maar een vlekje op het servetje van het schranzende universum. Ik zal gewoon weggegooid worden. Als ik kinderen heb, is het zaak dat ik van grote betekenis voor ze ben, niet door mijn sociale status, maar door mijn goede vaderschap voor ze.

Dus je werkt hard puur voor een sociale status?

Dit is dus niet waar, het zal me worst wezen wat men van me denkt als ik wegrot onder de grond. Het enige waar ik om geef, zijn mijn geliefden. Als ik het goed doe, zullen mijn kinderen mij moeten herinneren als een goede man. Wat kan het mij dan nog schelen als de buren mij een armoedzaaier of luilak vinden?
Andersom kan ik ook zeggen: als je 90 jaar bent, wens je dat je minder had gewerkt en meer tijd voor je kinderen had vrijgemaakt.

De bankdirecteuren en groothandelaren hebben je gehersenspoeld voor hun eigen gewin.
Kijk en daar maak jij dus die self defeating prophecy fout vriend, je denkt dat je meteen niet meer aanwezig bent bij je kinderen. Je denkt dat de wereld zo zwart/wit is. Als je succesvol wilt zijn en ambities hebt dan ben je niet aanwezig voor je kinderen :') :') :') fking dom.

Je denkt dat ik het heb over MATERIALISTISCHE rijkdom als ik praat over van betekenis zijn, je denkt dat sociale status het is waar ik het voor doe en als kers op de taart is het de schuld van de elite.

Jesus wat herken ik mezelf in jou toen ik nog stront in mijn ogen had.
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:58:21 #96
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_102625620
quote:
12s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:53 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Kijk en daar maak jij dus die self defeating prophecy fout vriend, je denkt dat je meteen niet meer aanwezig bent bij je kinderen. Je denkt dat de wereld zo zwart/wit is. Als je succesvol wilt zijn en ambities hebt dan ben je niet aanwezig voor je kinderen :') :') :') fking dom.

Je denkt dat ik het heb over MATERIALISTISCHE rijkdom als ik praat over van betekenis zijn, je denkt dat sociale status het is waar ik het voor doe en als kers op de taart is het de schuld van de elite.

Die stront zit er nog steeds in bij jou.
Lees de post van Levolution eens goed, hij heeft gelijk.
Het enige waar jij voor gaat is een sociale status, jij wilt aanzien bij een ander kweken.
"kijk eens wat ik allemaal bereikt heb in mijn leventje" dat wil je dat anderen over je denken.
Open je ogen en kom terug naar beneden, want op dit moment zweef je boven de grond.
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:01:35 #97
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102625862
quote:
12s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:53 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Natuurlijk kan een hardwerkende man er vaker voor zijn kinderen zijn dan een uitkeringstrekker. Natuurlijk is het niet zwart-wit, maar jij bent degene die beweert dat je het ver moet schoppen voor je kinderen. Ik probeer alleen te zeggen dat ik belangrijkere dingen weet die ik voor mijn kinderen zou willen doen.

En als het geen materialistische rijkdom noch sociale status is, waarvoor zou je het dan zo ver willen schoppen? Leg het me uit, misschien wrijf je de stront uit mijn ogen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:03:13 #98
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_102625993
Des te ouder je wordt man, des te vaker je hoort van: Vroeger was het beter.
Je wordt er gestoord van, want alles was beter, en mooier en heter, goedkoper en doper, en ook nog langer open.
Stop met zeiken en bedenk eens even dat je blij mag zijn dat je dit mag beleven, of heb je het moeilijk nou ouwe, echt?
OJa, vroeger in de oorlog was het lang niet slecht. Vroeger is niet beter, maar op in rook, en dat vroeger beter was, zeiden ze vroeger ook, en daarvoor ook al, en zelfs daarvoor, want elke tijd is uniek, heb je 'm door?

~Osdorp posse
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:05:17 #99
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_102626148
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:01 schreef Levolution het volgende:

[..]

Natuurlijk kan een hardwerkende man er vaker voor zijn kinderen zijn dan een uitkeringstrekker. Natuurlijk is het niet zwart-wit, maar jij bent degene die beweert dat je het ver moet schoppen voor je kinderen. Ik probeer alleen te zeggen dat ik belangrijkere dingen weet die ik voor mijn kinderen zou willen doen.

En als het geen materialistische rijkdom noch sociale status is, waarvoor zou je het dan zo ver willen schoppen? Leg het me uit, misschien wrijf je de stront uit mijn ogen.
Heb ik al gezegd, voor je familie en je nagedachtenis bij de mensen die er toe doen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:05:34 #100
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_102626169
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:53 schreef cvboer het volgende:

[..]

Deze hele tekst samengevat in 1 woord: streber.
Waarom zou je jezelf willen verheven boven je familie?, doe maar normaal, doe je al gek genoeg.
Ik verdien meer dan genoeg om mezelf en een eventueel gezin in leven te kunnen houden.
Waarom zou ik dan meer geld moeten en hoger in de pikorde moeten komen?
Ik heb een eigen bedrijf, en ik voel er niks voor om een stapeltje personeel in dienst te nemen en te groeien.
Ik ben tevreden zoals het is.
Maarja, bij sommigen is het meer nooit vol natuurlijk......
Ik bewonder je leefstijl. Ik heb de mijne nog niet kunnen indelen, ik ben nog een student en ben dus veel 'vrijer' dan een werkende man. Maar ik bewonder dat je een eigen bedrijf hebt waarin je zelf bepaalt hoe bont je het wil maken. Als je als werknemer besluit op een zekere hoogte te stoppen, is er altijd een werkgever die je een schop onder je kont geeft omdat je nog harder moet werken.

Er is voor mij een bepaalde grens. Natuurlijk wil ik geen nietsnut worden, maar ik kan tig dingen bedenken die ik liever doe dan werken. Het is fijn als je die grens, zoals jij doet, echt kan trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')