Het is nu wel de ideale tijd om alle gecreëerde functies eruit te saneren.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:02 schreef Bernays het volgende:
Je leeft maar 1 keer, daarom dat gehaaste. Iedereen rent zich de benen uit het lijf om het beter voor zichzelf, de partner en de kinderen te maken. Helaas is het echter zo dat het milieu waar je in geboren bent grotendeels bepaald hoever je zal komen, hoe hard je ook rent. De klassen bestaande uit lager, midden en hogere zitten eigenlijk vast. Helemaal nu het economische crisis is. De economische crisis is eigenlijk een vermomde zegen, het geeft de mogelijkheid om de bestaande klassen flink te verstoren. Als je nu scherp economisch inzicht hebt en ondernemingsgeest kan je ontzettend profiteren van deze "crisis".
Bepaalde beroepsgroepen zullen altijd wel blijven en dan kijk ik alleen maar naar mijn eigen vak: installatiemonteur.quote:Managers dat soort gecreëerde functies zijn er alleen maar omdat er steeds meer
incapabele mensen zijn.
Vroeger toen mensen nog zelfstandig waren en er werd samengewerkt om de dingen klaar te krijgen,
had je ook geen managers nodig.
quote:Nostalgie is een algemene tendens op het verleden terug te blikken alsof "het vroeger beter was". Deze nostalgie is meestal enkel gericht op een geromantiseerd beeld van het verleden en focust doorgaans slechts op enkele details of bepaalde dingen die tegenwoordig anders zijn in vergelijking met toen. De persoon grijpt hiermee terug naar een tijd die voor hem overzichtelijker en beter te begrijpen was, meestal zijn jeugdjaren, toen hij zich nog niet over werk, belastingen, rekeningen, ... moest zorgen maken. De negatieve herinneringen zijn vervaagd en enkel zijn positieve herinneringen blijven over.
link?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 10:03 schreef vanBinsberge het volgende:
TS, ik ben betere OPs gewend, net als die ene met die superheld grap, ik lag in een deuk.
gr gr
Het leven verandert continu en dat kun je niet veranderen. Dat is namelijk altijd al zo geweest. Sommige dingen daarentegen blijven bestaan zoals criminaliteit en oorlog, maar ook vriendschap, liefde, gezin stichten, werken voor je geld en als senior ergeren aan de jeugd.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit. Precies dit. Deze man verwoordt het echt perfect.
Ik probeerde laatst nog hetzelfde te doen bij een 15-jarig broertje van iemand (digitaal). Ik probeerde hem te attenderen op zijn jeugd die dadelijk vervlogen is en dat hij over 6 jaar terugdenkt aan wat ik zei, en me gelijk zou geven.
Zijn reactie: "Niet gelezen, saai."
Hopelijk spreek ik hem over 6 jaar nog eens.
Het verbaast me overigens dat veel mensen het thema van het topic misinterpreteren. Het gaat niet over de nostalgie naar bepaalde producten. Dat zijn slechts motieven, uiteraard wel noodzakelijk om het thema te ondersteunen. Het gaat om de manier waarop de wereld veranderd is. Dan bedoel ik niet zozeer de technologische vooruitgang, of het wegvagen van bepaalde dingen. Ik doel op de manier van leven, de manier van interacteren.
En waar ik naar probeer te vissen is: zal ik die manier van leven ooit nog terug kunnen krijgen? Zijn de mensen veranderd en kan dat nog terug veranderen? Zijn er nog landen waar de sfeer nog steeds als zodanig is? Of is het allemaal vervlogen, omdat niet de wereld veranderd is, maar ik? Zal ik het nooit meer kunnen herleven, simpelweg omdat ik ouder ben geworden?
Verandering is goed als het vooruitgang is, maar de mentaliteit van de maatschappij waarin ik mij bevindt gaat er alleen maar op achteruit.quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:33 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het leven verandert continu en dat kun je niet veranderen. Dat is namelijk altijd al zo geweest. Sommige dingen daarentegen blijven bestaan zoals criminaliteit en oorlog, maar ook vriendschap, liefde, gezin stichten, werken voor je geld en als senior ergeren aan de jeugd.
Zie het verleden als een cadeautje, maar gebruik je roze bril voor de toekomst.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:59 schreef Zenato het volgende:
Vroeger, toen je nog een beetje het idee had dat de maatschappij om je gaf.
Kinderen worden niet meer opgevoed, ze krijgen alleen nog voeding, logisch gevolg van dat ouders zo nodig allebei werken, neuk dan veilig en zorg dat de vrouw niet zwanger wordt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:59 schreef Zenato het volgende:
geworden.
Vroeger, toen de ouders er nog voor zorgte dat hun puberende-kind geen grote bek bezorgde. Vroeger, toen de ouders nog tijd voor hun kind hadden en nog wat respect bij leerden.
Vroeger, toen je nog een beetje het idee had dat de maatschappij om je gaf.
Yup, jij weet het ook. Maar ze gaan enkele jaren later toch zien hoe diep de maatschappij gezonken is. Jammer.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef cvboer het volgende:
[..]
Kinderen worden niet meer opgevoed, ze krijgen alleen nog voeding, logisch gevolg van dat ouders zo nodig allebei werken, neuk dan veilig en zorg dat de vrouw niet zwanger wordt.
Tegenwoordig is het ieder voor zich, en god voor ons allen.
Ik zie nu inplaats van vooruitgang enkel achteruitgang. We worden geboren en klaargestoomt als robots die gaan werken voor de maatschappij. Daar hou je dus een kutte sfeer aan over.quote:
Alsof de wereld nooit keihard is geweest. Je moet in staat zijn om je ego opzij te schuiven en dan keihard te werken. Dat loont. Dan gaan de deuren voor je open en krijg je kansen. Mensen hier die denken dat de wereld zo eng en oneerlijk is zijn gewoon mietjes die liever lui dan moe zijn. Die mensen zijn pas egoïstischquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef cvboer het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het ieder voor zich, en god voor ons allen.
Van en voor wie moet je hard werken dan?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:18 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Alsof de wereld nooit keihard is geweest. Je moet in staat zijn om je ego opzij te schuiven en dan keihard te werken. Dat loont. Dan gaan de deuren voor je open en krijg je kansen. Mensen hier die denken dat de wereld zo eng en oneerlijk is zijn gewoon mietjes die liever lui dan moe zijn. Die mensen zijn pas egoïstischliever klagen en huilen ipv er iets aan te doen. Keihard werken en ambitie tonen, fuck zo moeilijk is het niet
Verzin een fking plan voor je leven en doe alles om dat plan te realiseren.
Je hebt het over hard werken dat loont, maar hier keur je materialistische hulpmiddelen tot een relaxte geest af. Erg tegenstrijdig. Wat ga jij doen met je strakke plannetjes en je grote ambities? Werk jij om het werken? Verdien jij je geld om het op een bank weg te laten rotten?quote:Nee, tegenwoordig is de wereld niet harder, de meeste mensen zijn gewoon mietjes geworden die liever thuis zitten, spelletjes spelen, luxe electronica kopen, tijdens hun studie 15 kilo aankomen, na de kinderen nog eens 20 en dan vervolgens twee keer per jaar op tweewekelijkse vakantie gaan om hun saaie leventje nog wat kleur te geven.
Alpha mannetjes staan bovenaan in de rangorde en eten en neuken alleen maar.quote:Maarja dat zien jullie beta males toch niet indus ga ook over deze post maar lekker klagen
losers,
Alpha male out.
Aha, kijk eens aan, hier hebben we iemand die gedrogeerd is met dat moderne zelfreflectie-beeld.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:18 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Alsof de wereld nooit keihard is geweest. Je moet in staat zijn om je ego opzij te schuiven en dan keihard te werken. Dat loont. Dan gaan de deuren voor je open en krijg je kansen. Mensen hier die denken dat de wereld zo eng en oneerlijk is zijn gewoon mietjes die liever lui dan moe zijn. Die mensen zijn pas egoïstischliever klagen en huilen ipv er iets aan te doen. Keihard werken en ambitie tonen, fuck zo moeilijk is het niet
Verzin een fking plan voor je leven en doe alles om dat plan te realiseren.
Nee, tegenwoordig is de wereld niet harder, de meeste mensen zijn gewoon mietjes geworden die liever thuis zitten, spelletjes spelen, luxe electronica kopen, tijdens hun studie 15 kilo aankomen, na de kinderen nog eens 20 en dan vervolgens twee keer per jaar op tweewekelijkse vakantie gaan om hun saaie leventje nog wat kleur te geven.
Maarja dat zien jullie beta males toch niet indus ga ook over deze post maar lekker klagen
losers,
Alpha male out.
Waar je voor werkt? voor je familie en je nageslacht, je ouders en je broeders en zusters, je vrienden en je sociale kring, en hoe hoger je komt in een organisatie dan ook voor je ondergeschikten en hun families. Je werkt hard omdat je dan meer voor elkaar krijgt, voor iedereen en niet alleen jezelf, en dat maakt je van grotere betekenis en dat geeft een grotere voldoening dan je ooit zal krijgen als je alleen maar werkt om te kunnen overleven.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:29 schreef Levolution het volgende:
[..]
Van en voor wie moet je hard werken dan?
Natuurlijk loont werken, immers met het verdiende geld kun je dingen doen/kopen die bijdragen aan je geluk. We kunnen niet zonder materialisme. Maar zoveel werken om er van te kunnen leven, voldoet. Alles wat je te veel doet, maakt niet gelukkig. Misschien als je echt dol op je baan bent en niet creatief genoeg bent om andere bezigheden te verzinnen, vooruit.
[..]
Je hebt het over hard werken dat loont, maar hier keur je materialistische hulpmiddelen tot een relaxte geest af. Erg tegenstrijdig. Wat ga jij doen met je strakke plannetjes en je grote ambities? Werk jij om het werken?
[..]
Alpha mannetjes staan bovenaan in de rangorde en eten en neuken alleen maar.
De bèta mannetjes werken hard.
Ik ben niet van plan om mijn nageslacht van de honger om te laten komen, of in gescheurde kleren te laten lopen. Maar ik ben ook niet van plan om constant afwezig te zijn bij mijn nageslacht.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:40 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Waar je voor werkt? voor je familie en je nageslacht, je ouders en je broeders en zusters, je vrienden en je sociale kring, en hoe hoger je komt in een organisatie dan ook voor je ondergeschikten en hun families. Je werkt hard omdat je dan meer voor elkaar krijgt, voor iedereen en niet alleen jezelf, en dat maakt je van grotere betekenis en dat geeft een grotere voldoening dan je ooit zal krijgen als je alleen maar werkt om te kunnen overleven.
Dus je werkt hard puur voor een sociale status?quote:Dat materialisme is een bijzaak, natuurlijk is een luxe auto relaxed, maar dat is niet het doel. Het zijn juist de mensen die te graag dat soort materialisme willen die arm blijven. Dat zijn de losers waar ik het over heb, die werken om slechts te overleven, schulden maken of hun arme leven goedpraten met zogenaamd hogere idealisme![]()
Dit is dus niet waar, het zal me worst wezen wat men van me denkt als ik wegrot onder de grond. Het enige waar ik om geef, zijn mijn geliefden. Als ik het goed doe, zullen mijn kinderen mij moeten herinneren als een goede man. Wat kan het mij dan nog schelen als de buren mij een armoedzaaier of luilak vinden? En natuurlijk wil ik dat mijn kinderen het goed zullen hebben. Daartoe zal ik zeker een aanzet geven, maar het is aan hun hoe ze hun leven indelen. Ze hoeven niet te teren op een riante erfenis.quote:Geloof me vriend, dalijk ben je fking 90, heb je kinderen en kleinkinderen en dan gaat het je alleen om hoe je mensen over je zullen denken als je er niet meer bent. Dan wil je dat zij het goed hebben, en met goed bedoel ik alles wat jij zou willen voor jezelf als je het zou kunnen krijgen.
De bankdirecteuren en groothandelaren hebben je gehersenspoeld voor hun eigen gewin.quote:Dit alles realiseerde ik me pas toen ik in contact kwam met de zogenaamde elite, bankdirecteuren en groothandelaren. Ik dacht een lange tijd precies hetzelfde als de meeste in dit topic, maar het is je reinste onzin en grootste self defeating prophecy aller tijden.
Deze hele tekst samengevat in 1 woord: streber.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:40 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Waar je voor werkt? voor je familie en je nageslacht, je ouders en je broeders en zusters, je vrienden en je sociale kring, en hoe hoger je komt in een organisatie dan ook voor je ondergeschikten en hun families. Je werkt hard omdat je dan meer voor elkaar krijgt, voor iedereen en niet alleen jezelf, en dat maakt je van grotere betekenis en dat geeft een grotere voldoening dan je ooit zal krijgen als je alleen maar werkt om te kunnen overleven.
Dat materialisme is een bijzaak, natuurlijk is een luxe auto relaxed, maar dat is niet het doel. Het zijn juist de mensen die te graag dat soort materialisme willen die arm blijven. Dat zijn de losers waar ik het over heb, die werken om slechts te overleven, schulden maken of hun arme leven goedpraten met zogenaamd hogere idealisme![]()
Geloof me vriend, dalijk ben je fking 90, heb je kinderen en kleinkinderen en dan gaat het je alleen om hoe je mensen over je zullen denken als je er niet meer bent. Dan wil je dat zij het goed hebben, en met goed bedoel ik alles wat jij zou willen voor jezelf als je het zou kunnen krijgen.
Dit alles realiseerde ik me pas toen ik in contact kwam met de zogenaamde elite, bankdirecteuren en groothandelaren. Ze waren juist verre van egoïstisch, maar juist sociaal en idealistisch. Ik dacht een lange tijd precies hetzelfde als de meeste in dit topic, maar het is je reinste onzin en grootste self defeating prophecy aller tijden.
Kijk en daar maak jij dus die self defeating prophecy fout vriend, je denkt dat je meteen niet meer aanwezig bent bij je kinderen. Je denkt dat de wereld zo zwart/wit is. Als je succesvol wilt zijn en ambities hebt dan ben je niet aanwezig voor je kinderenquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:47 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik ben niet van plan om mijn nageslacht van de honger om te laten komen, of in gescheurde kleren te laten lopen. Maar ik ben ook niet van plan om constant afwezig te zijn bij mijn nageslacht.
'Van grotere betekenis zijn' is voor mij onbelangrijk, al word ik de rijkste man van Nederland, ik ben toch maar een vlekje op het servetje van het schranzende universum. Ik zal gewoon weggegooid worden. Als ik kinderen heb, is het zaak dat ik van grote betekenis voor ze ben, niet door mijn sociale status, maar door mijn goede vaderschap voor ze.
Dus je werkt hard puur voor een sociale status?
Dit is dus niet waar, het zal me worst wezen wat men van me denkt als ik wegrot onder de grond. Het enige waar ik om geef, zijn mijn geliefden. Als ik het goed doe, zullen mijn kinderen mij moeten herinneren als een goede man. Wat kan het mij dan nog schelen als de buren mij een armoedzaaier of luilak vinden?
Andersom kan ik ook zeggen: als je 90 jaar bent, wens je dat je minder had gewerkt en meer tijd voor je kinderen had vrijgemaakt.
De bankdirecteuren en groothandelaren hebben je gehersenspoeld voor hun eigen gewin.
Die stront zit er nog steeds in bij jou.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:53 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Kijk en daar maak jij dus die self defeating prophecy fout vriend, je denkt dat je meteen niet meer aanwezig bent bij je kinderen. Je denkt dat de wereld zo zwart/wit is. Als je succesvol wilt zijn en ambities hebt dan ben je niet aanwezig voor je kinderen![]()
![]()
fking dom.
Je denkt dat ik het heb over MATERIALISTISCHE rijkdom als ik praat over van betekenis zijn, je denkt dat sociale status het is waar ik het voor doe en als kers op de taart is het de schuld van de elite.
Jesus wat herken ik mezelf in jou toen ik nog stront in mijn ogen had.
Natuurlijk kan een hardwerkende man er vaker voor zijn kinderen zijn dan een uitkeringstrekker. Natuurlijk is het niet zwart-wit, maar jij bent degene die beweert dat je het ver moet schoppen voor je kinderen. Ik probeer alleen te zeggen dat ik belangrijkere dingen weet die ik voor mijn kinderen zou willen doen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:53 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Kijk en daar maak jij dus die self defeating prophecy fout vriend, je denkt dat je meteen niet meer aanwezig bent bij je kinderen. Je denkt dat de wereld zo zwart/wit is. Als je succesvol wilt zijn en ambities hebt dan ben je niet aanwezig voor je kinderen![]()
![]()
fking dom.
Je denkt dat ik het heb over MATERIALISTISCHE rijkdom als ik praat over van betekenis zijn, je denkt dat sociale status het is waar ik het voor doe en als kers op de taart is het de schuld van de elite.
Jesus wat herken ik mezelf in jou toen ik nog stront in mijn ogen had.
Heb ik al gezegd, voor je familie en je nagedachtenis bij de mensen die er toe doen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:01 schreef Levolution het volgende:
[..]
Natuurlijk kan een hardwerkende man er vaker voor zijn kinderen zijn dan een uitkeringstrekker. Natuurlijk is het niet zwart-wit, maar jij bent degene die beweert dat je het ver moet schoppen voor je kinderen. Ik probeer alleen te zeggen dat ik belangrijkere dingen weet die ik voor mijn kinderen zou willen doen.
En als het geen materialistische rijkdom noch sociale status is, waarvoor zou je het dan zo ver willen schoppen? Leg het me uit, misschien wrijf je de stront uit mijn ogen.
Ik bewonder je leefstijl. Ik heb de mijne nog niet kunnen indelen, ik ben nog een student en ben dus veel 'vrijer' dan een werkende man. Maar ik bewonder dat je een eigen bedrijf hebt waarin je zelf bepaalt hoe bont je het wil maken. Als je als werknemer besluit op een zekere hoogte te stoppen, is er altijd een werkgever die je een schop onder je kont geeft omdat je nog harder moet werken.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Deze hele tekst samengevat in 1 woord: streber.
Waarom zou je jezelf willen verheven boven je familie?, doe maar normaal, doe je al gek genoeg.
Ik verdien meer dan genoeg om mezelf en een eventueel gezin in leven te kunnen houden.
Waarom zou ik dan meer geld moeten en hoger in de pikorde moeten komen?
Ik heb een eigen bedrijf, en ik voel er niks voor om een stapeltje personeel in dienst te nemen en te groeien.
Ik ben tevreden zoals het is.
Maarja, bij sommigen is het meer nooit vol natuurlijk......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |