Dat is dus sociale status, wat begrijp je daar niet aan?quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:05 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Heb ik al gezegd, voor je familie en je nagedachtenis bij de mensen die er toe doen.
Voor mij is sociale status een term die losers gebruiken om aan te duiden dat mensen zich laten leiden door wat onbelangrijke mensen over hen denkt. Dat is dus precies niet waar ik het over heb.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is dus sociale status, wat begrijp je daar niet aan?
Dank voor de lovende woorden. Het is een keuze die ik 7 jaar geleden bewust heb gemaakt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik bewonder je leefstijl. Ik heb de mijne nog niet kunnen indelen, ik ben nog een student en ben dus veel 'vrijer' dan een werkende man. Maar ik bewonder dat je een eigen bedrijf hebt waarin je zelf bepaalt hoe bont je het wil maken. Als je als werknemer besluit op een zekere hoogte te stoppen, is er altijd een werkgever die je een schop onder je kont geeft omdat je nog harder moet werken.
Er is voor mij een bepaalde grens. Natuurlijk wil ik geen nietsnut worden, maar ik kan tig dingen bedenken die ik liever doe dan werken. Het is fijn als je die grens, zoals jij doet, echt kan trekken.
Heel schattig dat je een eigen draai aan bepaalde termen geeft, maar ook bij je naasten is er sprake van sociale status.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:07 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Voor mij is sociale status een term die losers gebruiken om aan te duiden dat mensen zich laten leiden door wat onbelangrijke mensen over hen denkt. Dat is dus precies niet waar ik het over heb.
Jij hebt het over je status bij mensen die je lief hebt. Dat is nog steeds een sociale status..........quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:07 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Voor mij is sociale status een term die losers gebruiken om aan te duiden dat mensen zich laten leiden door wat onbelangrijke mensen over hen denkt. Dat is dus precies niet waar ik het over heb.
Je kan ze dan uitleggen hoe het werkt in de grote mensen wereld en door je connecties kan je hen helpen. Een vriend van mij is bv rijkeluiszoontje en krijgt meteen een goede baan na zijn studie vanwege zijn vaders connecties. Dat is toch prachtig als je dat kan doen als vader zijnde ?quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
Heel schattig dat je een eigen draai aan bepaalde termen geeft, maar ook bij je naasten is er sprake van sociale status.
Natuurlijk hebben mijn kinderen er wat aan als ik genoeg verdien om ze een goed leven te geven, maar wat hebben mijn kinderen eraan dat ik een bepaalde functie bekleed?
Sorry hoor, maar mijn kinderen hebben meer aan mijn materialistische rijkdom dan mijn sociale status. Sociale status gaat hun buikje niet vullen en hun studie niet betalen.
Ik ga niet ontkennen dat dat handig is. Maar er is zoveel meer dat je ze kunt geven, waar ik meer waarde aan hecht.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:14 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Je kan ze dan uitleggen hoe het werkt in de grote mensen wereld en door je connecties kan je hen helpen. Een vriend van mij is bv rijkeluiszoontje en krijgt meteen een goede baan na zijn studie vanwege zijn vaders connecties. Dat is toch prachtig als je dat kan doen als vader zijnde ?
Prachtig, maar niet zaligmakend.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:14 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Je kan ze dan uitleggen hoe het werkt in de grote mensen wereld en door je connecties kan je hen helpen. Een vriend van mij is bv rijkeluiszoontje en krijgt meteen een goede baan na zijn studie vanwege zijn vaders connecties. Dat is toch prachtig als je dat kan doen als vader zijnde ?
Alsof je ze alleen een baan kan gevenquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:16 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik ga niet ontkennen dat dat handig is. Maar er is zoveel meer dat je ze kunt geven, waar ik meer waarde aan hecht.
En hé, het klinkt als een cliché, maar dat soort dingen mogen ze eigenlijk mooi zelf opknappen. Ik kan ze wel een goede baan aansmeren, maar zal het datgene zijn dat ze willen doen? Zullen ze er plezier uithalen als ze collega's hebben die het zélf zo ver hebben geschopt?
Welkom in de echte wereld, waar het niet is wat je kent maar wie je kent. Dat is mondiaal zo.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:17 schreef cvboer het volgende:
[..]
Prachtig, maar niet zaligmakend.
Leuk voor dat zoontje, maar hij krijgt er wel een verkeerde "status"door.
Mensen zeggen al snel: Daar heb je weer zo eentje die door zijn pappie geholpen wordt en niks zelf kan bereiken.
Zeker prachtig, maar waarom denk je dat je alleen een inspiratiebron voor je kinderen kan zijn in het bedrijfsleven?quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:20 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Alsof je ze alleen een baan kan geven, natuurlijk niet. Een hele schat aan bruikbare kennis en connecties heb je tegen die tijd vergaart, een grote inspiratiebron voor je kinderen. Prachtig toch?
Lulverhaal. Het bedrijf wat ik heb met bijbehorende klantenkring heb ik zelf opgebouwd, zonder enige vorm van een kenniskring. Daar ben ik trots op, ik weet dat het leven niet vanzelfsprekend is, iets dat jouw nageslacht niet kan zeggen, bij hun wordt alles voorgekauwd en in de schoot geworpen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:21 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Welkom in de echte wereld, waar het niet is wat je kent maar wie je kent. Dat is mondiaal zo.
Dat zeg ik nergens.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zeker prachtig, maar waarom denk je dat je alleen een inspiratiebron voor je kinderen kan zijn in het bedrijfsleven?
Je spreekt jezelf tegen en jij weet precies waar ik het over heb. Jij levert een hoop van jezelf in, je had ook een makkelijk baantje kunnen nemen bij een grote onderneming of de overheid en dat 50 jaar uitzitten. Nee jij maakt zelf iets, maakt zelf contacten en leert daar heel veel van.Jij weet ook wel dat je veel werk krijgt via via, dus wie je kent. Al die kennis en contacten zullen jou instaat stellen om het voor je kinderen makkelijker te maken. Prachtig toch?quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:28 schreef cvboer het volgende:
[..]
Lulverhaal. Het bedrijf wat ik heb met bijbehorende klantenkring heb ik zelf opgebouwd, zonder enige vorm van een kenniskring. Daar ben ik trots op, ik weet dat het leven niet vanzelfsprekend is, iets dat jouw nageslacht niet kan zeggen, bij hun wordt alles voorgekauwd en in de schoot geworpen.
Het geeft mij meer aanzien dat mensen volgens jou ideaalbeeld.
Verder heb ik ook schijt wat een ander van mij denkt, familie of buitenstaander, het zal mij compleet aan m'n anus oxideren, om het netjes te zeggen.
Ik volg mijn eigen leven, dat vul ik in zoals ik denk dat het goed is, daar kan niemand iets aan veranderen.
Nee, maar dat leek je wel te impliceren toen je iedereen die niet te hard wil werken voor bèta mannetjes uitmaakte.quote:
Als mijn kinderen ook verder willen in de installatietechniek, heb ik de basis voor ze gelegd, dat klopt. maar dan nog zullen ze als nog de BV van mij moeten kopen, voor niets gaat de zon op.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:38 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen en jij weet precies waar ik het over heb. Jij levert een hoop van jezelf in, je had ook een makkelijk baantje kunnen nemen bij een grote onderneming of de overheid en dat 50 jaar uitzitten. Nee jij maakt zelf iets, maakt zelf contacten en leert daar heel veel van.Jij weet ook wel dat je veel werk krijgt via via, dus wie je kent. Al die kennis en contacten zullen jou instaat stellen om het voor je kinderen makkelijker te maken. Prachtig toch?
Dat zien we dan wel weerquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:50 schreef javaansejongens het volgende:
denk dat je tegen die tijd al failliet bent meneer cvboer
Dat heb ik regelmatig zien gebeuren ja, bij kleine en grote bedrijven.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Als mijn kinderen ook verder willen in de installatietechniek, heb ik de basis voor ze gelegd, dat klopt. maar dan nog zullen ze als nog de BV van mij moeten kopen, voor niets gaat de zon op.
Het is niet zo dat ik ze alles maar voorkauw, ze moeten leren om zelfstandig te worden.
En als ze nou eens compleet ander werk willen doen, dan hebben ze niks aan de door mij opgebouwde relaties.
op et moment is installatietechniek onderbetaald, en de slechts betaalde baan in de bouw etc.quote:
Ben het helemaal met je eens, het is ook slecht betaald, cao klein-metaal is zeker niet gunstig voor werknemers.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:54 schreef javaansejongens het volgende:
[..]
op et moment is installatietechniek onderbetaald, en de slechts betaalde baan in de bouw etc.
wat wil je ons duidelijk maken, jij vecht keihard voor je brood, dat weet je zelf ook.
hoeveel uren maak je per week 60?70? half 5 de wekker? 7/8 uur pas thuis?
bereid je voor, en dat meen ik zonder slechte bedoelingen.
heb heel lang als elektromonteur gewerkt, maar ja als je elders meer kan verdienen, why notquote:Op zondag 2 oktober 2011 22:00 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens, het is ook slecht betaald, cao klein-metaal is zeker niet gunstig voor werknemers.
ik werk niet in de bouw, gelukkig niet. 80% van mijn werk voer ik uit bij particulieren, 20% bij instellingen zoals de gemeente en het locale verzorgingstehuis.
In welke sector werk jij dan?
Draait toch om de centjes.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:06 schreef javaansejongens het volgende:
[..]
heb heel lang als elektromonteur gewerkt, maar ja als je elders meer kan verdienen, why not
iedereen moet zijn rekeningen betalen, tijd is geld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |