Zal ik doenquote:Op vrijdag 30 september 2011 10:53 schreef Bundesrepublik het volgende:
[..]
En neem dan een omweg via Maastricht en Den Helder.
Even quoten voor het nageslacht, ook al raad ik TS aan om geen nageslacht te krijgen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:49 schreef wolk28 het volgende:
Ik heb vandaag een enkeltje xxx-Zwolle gekocht, maar ik ben, zoals gewoonlijk, niet gecontroleerd.
Kan ik dit kaartje ook weer gebruiken voor de terugreis?
Ik heb ergens gehoord/gelezen dat je namelijk ook gewoon 2 enkeltjes voor heen en terug mag kopen op een bepaald station, in plaats van een retourtje.
Ja, dat weet ik wel, maar ik probeer vandaag even te compenseren door mijn fout van gister.quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:57 schreef trancethrust het volgende:
Koop de volgende keer een retourtje: als je dan twee keer niet gecontroleerd bent kun je nog een keer gratis op en neer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hmm, oke. Dan kloppen mijn bronnen dus niet, nouja!quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:59 schreef RaZ het volgende:
Op je kaartje staat: Van A naar B.
Als jij van B naar A gaat op dat kaartje, ziet een conducteur dat direct dat je op het zelfde kaartje terug bent.
Dan kan je hem beter als wc-papaiertje gebruiken, dat weet je zeker dat het nog nuttig is geweest. Zwart rijden is zwart rijden. Nu heb je enkel te maken of je gepakt wordt of niet. Kaartje is niet meer geldig.
quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat heeft er beide niks mee te maken want TS wil het op dezelfde dag gebruiken.
Ik quoteerde alleen maar wat ik gehoord heb en ik vraag hier om verificatiequote:Op vrijdag 30 september 2011 11:01 schreef Scorpie het volgende:
Godsamme wat een stuitende domheid laat de TS hier zien. Ongelooflijk. Facepalm waardig dit.
quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:03 schreef Ireyon het volgende:
Mensen die hun IQ in hun username zetten
Vraag me af wat de officiele regel daarvoor is. In principe betaal je voor 2 ritjes, niet voor de hele dag heen en weer toch? Anders wil ik dat ook op m'n chipkaart!quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:01 schreef Dimens het volgende:
Met een retourtje kun je wel oneindig vaak heen en weer.
Je kan ook niet oneindig vaak heen en weer zodra je gecontroleerd bentquote:Op vrijdag 30 september 2011 11:17 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Vraag me af wat de officiele regel daarvoor is. In principe betaal je voor 2 ritjes, niet voor de hele dag heen en weer toch? Anders wil ik dat ook op m'n chipkaart!
Ja, daar ga ik vanuit eigenlijk. Maar goed, twee dingen:quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je kan ook niet oneindig vaak heen en weer zodra je gecontroleerd bent?
ja het is een dagretour.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je kan ook niet oneindig vaak heen en weer zodra je gecontroleerd bent?
dat is het nadeel van een OV chipkaart. Waarom denk je dat ze alleen nog enkele reis hebben ?quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:17 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Vraag me af wat de officiele regel daarvoor is. In principe betaal je voor 2 ritjes, niet voor de hele dag heen en weer toch? Anders wil ik dat ook op m'n chipkaart!
Holy fuck. Echt holy fuck wat ben jij dom. Een dagretour is een retourtje waarmee je op dezelfde dag terug moet reizen. 1x heen, 1x terug, niet 1x vaker en niet 1 dag later.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja het is een dagretour.
Als je evt gecontroleerd wordt kan het nog steeds, waarom niet ?
Veel trajecten kan je wel overgestapt hebben.
Als je 5x gecontroleerd bent zullen ze wel vragen stellen misschien, maar die kans is zo klein.
Inderdaad, maar ik denk toch echt dat het maximum is als je 2 keer gecontroleerd wordt en dus twee stempeltjes op je treinkaartje hebt staanquote:Op vrijdag 30 september 2011 11:20 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Ja, daar ga ik vanuit eigenlijk. Maar goed, twee dingen:
1. De keren dat ik meer dan één keer heen en weer wil kan ik op één hand tellen
2. Zo vaak wordt je niet gecontroleerd
Dus eigenlijk is 't niet heel relevantBen wel benieuwd.
Die vraag is op de vorige pagina al afgehandeld, je loopt achter.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:31 schreef 314 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TS... tering zeg, hoe dom kun je zijn?! lijkt wel een vraag van een kind van 3 wat nog nooit van een retourtje heeft gehoord. wat dacht je nu dat ENKELE reis betekent?![]()
als ik een enkeltje Utrecht-Amsterdam koop, maar ik word niet gecontroleerd, kan ik dan ook zondag van Rotterdam naar Eindhoven met hetzelfde kaartje?
Ik zou een beetje op jezelf gaan letten. Met zo'n opmerking glij je zo af en voor je het weet ben je crimineel bezig.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:27 schreef wolk28 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik denk toch echt dat het maximum is als je 2 keer gecontroleerd wordt en dus twee stempeltjes op je treinkaartje hebt staan
Als je niet gecontroleerd wordt kan je dat traject zo vaak afreizen als je wilt
Maar dat is inderdaad zwart rijden, maar who cares als het toch niet controleerbaar is, tenzij je al 2 keer gestempeld bent
Ik zeg niet dat ik dat doe, het was een antwoord op iemands vraag.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:34 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Ik zou een beetje op jezelf gaan letten. Met zo'n opmerking glij je zo af en voor je het weet ben je crimineel bezig.
Als je de voorwaarden even leest staat daar in dat je een retourtje mag gebruiken om één keer heen te gaan en één keer terug en daarbij de kortst mogelijk route moet nemen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja het is een dagretour.
Als je evt gecontroleerd wordt kan het nog steeds, waarom niet ?
Veel trajecten kan je wel overgestapt hebben.
Als je 5x gecontroleerd bent zullen ze wel vragen stellen misschien, maar die kans is zo klein.
wie is er dom dan ? Nee want er staat een datum op.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:31 schreef 314 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TS... tering zeg, hoe dom kun je zijn?! lijkt wel een vraag van een kind van 3 wat nog nooit van een retourtje heeft gehoord. wat dacht je nu dat ENKELE reis betekent?![]()
als ik een enkeltje Utrecht-Amsterdam koop, maar ik word niet gecontroleerd, kan ik dan ook zondag van Rotterdam naar Eindhoven met hetzelfde kaartje?
ja vb ik ga van R'dam Lomb naar Den Haag, eerst sneltrein, kan ik overstappen op intercity, terug ook, dus ik kan 4x worden gecontroleerd.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:44 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Als je de voorwaarden even leest staat daar in dat je een retourtje mag gebruiken om één keer heen te gaan en één keer terug en daarbij de kortst mogelijk route moet nemen.
dat jij je altijd aan de regels houdt. Ik reis gewoon legaal.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Holy fuck. Echt holy fuck wat ben jij dom. Een dagretour is een retourtje waarmee je op dezelfde dag terug moet reizen. 1x heen, 1x terug, niet 1x vaker en niet 1 dag later.
Dat dacht ik dus ook alquote:Op vrijdag 30 september 2011 11:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat jij je altijd aan de regels houdt. Ik reis gewoon legaal.
Het zal inderdaad vast goed gaan in veel gevallen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja vb ik ga van R'dam Lomb naar Den Haag, eerst sneltrein, kan ik overstappen op intercity, terug ook, dus ik kan 4x worden gecontroleerd.
Bij een strippenkaart mag je ook officieel niet heen en weer op dezelfde strippen maar het kon wel.
Bij een dagretour kan dat ook, want je wordt zelden of nooit 2x gecontroleerd.
Wat maakt die tijd stempel uit, je koopt een retour voor een bepaald traject voor een dag, als jij halverwege uitstapt en dan bij de volgende trein weer instapt maakt geen drol uit hoorquote:Op vrijdag 30 september 2011 11:56 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Het zal inderdaad vast goed gaan in veel gevallen.
Echter de stempels hebben een tijdscode waaraan ze kunnen zien of jij bijv. ook niet van Zwolle naar Amsterdam gaat, even uitstapt in Utrecht voor een x aantal uurtjes en dan weer verder gaat. Dat mag namelijk ook niet
Wat maakt dat uit, ik kan wel een kaartje kopen smorgens en smiddags pas weggaan.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:56 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Echter de stempels hebben een tijdscode waaraan ze kunnen zien of jij bijv. ook niet van Zwolle naar Amsterdam gaat, even uitstapt in Utrecht voor een x aantal uurtjes en dan weer verder gaat. Dat mag namelijk ook niet
Die moet ik opschrijven. Heb je een doekje voor me, er zit nu koffie op m'n scherm.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:03 schreef Ireyon het volgende:
Mensen die hun IQ in hun username zetten
Nee.quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:51 schreef JustinK het volgende:
Als je weer in xxx bent, kan je wel weer gratis naar Zwolle op dat kaartje
Jawel.quote:
Dat mag wel degelijk.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:56 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Aldus hier.quote:U kunt uw reis wel onderbreken, als u het hele traject maar op één dag aflegt.
Ow verroest, dat is inderdaad zo! Zolang je het maar op één dag aflegt.. Ik zou toch zweren dat dat eerder anders was!quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit, ik kan wel een kaartje kopen smorgens en smiddags pas weggaan.
Of inderdaad onderweg uitstappen. Natuurlijk mag dat wel.
Zie bovenquote:Op vrijdag 30 september 2011 12:25 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dat mag wel degelijk.
[..]
Aldus hier.
Daar heb je gelijk in, het kan wel, maar mag niet. Ik had die post niet helemaal goed begrepen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:20 schreef RaZ het volgende:
[..]
Jawel.
Er is namelijk niet gecontroleerd op de heen reis. Als hij een kaartje haalt voor de terug reis (enkeltje), kan die op z'n eerste kaartje gewoon weer een 2de heenreis doen.
Het kan wel, het mag niet, maar is toch niet controleerbaar als je nog niet geonctroleerd bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |