+1quote:Op donderdag 29 september 2011 19:19 schreef Ynske het volgende:
Wat ben ik blij dat ik een talentloze ben, beleef je tenminste lol aan je fotografie
quote:Op donderdag 29 september 2011 19:16 schreef problematiQue het volgende:
Vrienden van mijZe hebben net hun eerste album uitgebracht (staat ook op de Luisterpaal van 3voor12 - Rats on Rafts - The Moon is Big), en krijgen allemaal goede reviews en interesse uit allemaal hoeken en gaten, zo tof. Erg leuk om hun na al die jaren zwoegen een klein beetje succes te zien hebben.
Das mooi speelgoed. Die had ik ook maar bleef teveel in de kast dus weer verkocht.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:29 schreef Merlijn het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is er
[ afbeelding ]
Nicequote:Op vrijdag 30 september 2011 19:29 schreef Merlijn het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is er
[ afbeelding ]
Idd en guess what... volgende week weer een weekquote:
Dank... Het was een zware bevalling...quote:Op vrijdag 30 september 2011 23:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
NiceGefeliciteerd met je zoon
[..]
Een merk wat veel innovaties bracht maar het gaat erom dat je cameras verkoopt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:08 schreef problematiQue het volgende:
Sinds 8 minuten is Pentax officieel van Ricoh.
Wist je niet dat volgende maand de II uitkomt?quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:29 schreef Merlijn het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is er
[ afbeelding ]
Ik had er al een keer mee gespeeld.quote:Op vrijdag 30 september 2011 23:56 schreef problematiQue het volgende:
Dat is ook snel besloten trouwens, voor een lens met zo'n prijskaartje
Kloptquote:Op vrijdag 30 september 2011 23:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Idd en guess what... volgende week weer een week
Volgens mij is het een hele goede combinatie, omdat Ricoh en Pentax allebei enthousiasteling-gerichte producten maken, maar vrij weinig overlap hebben. En Ricoh is een gigantisch groot bedrijf, dus het is ook nog eens stabiel.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 08:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een merk wat veel innovaties bracht maar het gaat erom dat je cameras verkoopt.
Blijven de camera's wel gewoon Pentax heten?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:49 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Volgens mij is het een hele goede combinatie, omdat Ricoh en Pentax allebei enthousiasteling-gerichte producten maken, maar vrij weinig overlap hebben. En Ricoh is een gigantisch groot bedrijf, dus het is ook nog eens stabiel.
Je zou gek zijn de Pentax fanbase te ergeren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:33 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Blijven de camera's wel gewoon Pentax heten?
Goed he? Ik ben er ook erg blij mee, Gimp en Final Cut Pro X lopen ook geweldig. Photoshop is me te duur, daar wil ik een goedkopere licentie anders kan men de boom in.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:40 schreef problematiQue het volgende:
Voor het eerste eens ge-lightroomd op m'n nieuwe iMac, wat gaat dat lekker snel zegNiks meer dat wachten de hele tijd voordat iets is ingeladen.
Die kopen zowel Ricoh als Pentax van Sony (in ieder geval de APS-C sensoren).quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zou gek zijn de Pentax fanbase te ergeren.
Ik denk dat er wel een toekomst is voor het merk mits ze goede sensoren blijven bouwen.
Samsung toch? Ook?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:09 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Die kopen zowel Ricoh als Pentax van Sony (in ieder geval de APS-C sensoren).
Dat kan juist de reden van Ricoh zijn om Pentax in te lijven. Ricoh heeft in het grijze verleden al heel wat leuke spiegelreflexen gebouwd met heel veel gevoel voor innovatie en gebruiksgemak, alleen werden die commercieel nooit bijster succesvol. Overigens had Ricoh ook in die dagen al heel veel met Pentax gemeen, zo was Ricoh in 1976 zo ongeveer het eerste merk dat de K-vatting op zijn camera's gebruikte om zo toegang te bieden tot een groot aanbod aan lenzen in plaats van weer de zoveelste exotische bajonet te ontwikkelen waar uiteindelijk maar drie lenzen voor leverbaar zijn Kijk maar eens wat er met Fuji's X-bajonet(1980) gebeurde.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:33 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Blijven de camera's wel gewoon Pentax heten?
Ahh, je hebt mquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:40 schreef problematiQue het volgende:
Voor het eerste eens ge-lightroomd op m'n nieuwe iMac, wat gaat dat lekker snel zegNiks meer dat wachten de hele tijd voordat iets is ingeladen.
En brengt Ricoh ook nog iets in, in die camera's? Of is het puur een strategische zet?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:56 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat kan juist de reden van Ricoh zijn om Pentax in te lijven. Ricoh heeft in het grijze verleden al heel wat leuke spiegelreflexen gebouwd met heel veel gevoel voor innovatie en gebruiksgemak, alleen werden die commercieel nooit bijster succesvol. Overigens had Ricoh ook in die dagen al heel veel met Pentax gemeen, zo was Ricoh in 1976 zo ongeveer het eerste merk dat de K-vatting op zijn camera's gebruikte om zo toegang te bieden tot een groot aanbod aan lenzen in plaats van weer de zoveelste exotische bajonet te ontwikkelen waar uiteindelijk maar drie lenzen voor leverbaar zijn Kijk maar eens wat er met Fuji's X-bajonet(1980) gebeurde.
Wat je zou kunnen verwachten zijn dus Pentax reflexen (met mogelijk daarin wat Ricohspecifieke dingen) en Ricoh compacten (met daarin de nodige Pentax-invloeden), hou daarbij echter die 'zou kunnen' vooral in het achterhoofd, je weet het immers nooit helemaal zeker.
Eerder genoemd was al het voordeel van een Ricoh dat niet van camera's afhankelijk is.
Een eerder succesverhaal van een goeie R&D-afdeling en goeie commercianten kon je zien bij Konica-Minolta en Sony. Ook in de laatste Sony Alfa's zie je nog steeds de R&D'ers van Minolta terug, alleen weet Sony zo'n concept veel beter aan de man te brengen dan Minolta dat ooit kon.
Dat soort dingen zijn altijd leuk jaquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:31 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Klopt
Gelukkig wel!
Maar 't is leuk te zien dat een project waar ik 2 jaar hard aan heb gewerkt nu erg leuk in de publiciteit komt!
Jaa, al een paar weken nu, en het bevalt prima. OSX is echt een flinke stap fijner dan Windows. Vooral de gestures en de verschillende desktops zijn heel fijn. En de computer is sowieso een-en-al kwaliteit.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 15:54 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ahh, je hebt mHoe bevalt OSX voor de rest?
Ze hebben Pentax gekocht om hun marktaandeel te vergroten in de digitale cameramarkt. Of ze zich daadwerkelijk zullen bemoeien met het ontwerp van de spiegelreflexcameras dat zal de toekomst uitwijzen.quote:En brengt Ricoh ook nog iets in, in die camera's? Of is het puur een strategische zet?
Met momenteel een K20 in bezit zou ik zo snel even niet weten wat Ricoh aan het concept van een Pentax zou moeten toevoegen. Anderszijds is Ricoh nog een merk dat zodanig eigengereid is dat je eigenlijk helemaal niks moet uitsluiten.(denk aan de GXR met Leica-M module, verzin het maar eens)quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 15:54 schreef Doodkapje het volgende:
En brengt Ricoh ook nog iets in, in die camera's? Of is het puur een strategische zet?
Van het merk had ik nog niet gehoord, wat voor afmontage?quote:
En, bevalt hij?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:44 schreef Merlijn het volgende:
Goed wandelweer vandaag:
[ Flickr Photoset ]
En? Bevalt ie? Ik ben er iig heel blij mee.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:29 schreef Merlijn het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is er
[ afbeelding ]
Zeker mooi speelgoedquote:Op vrijdag 30 september 2011 19:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Das mooi speelgoed. Die had ik ook maar bleef teveel in de kast dus weer verkocht.
Goedquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:44 schreef Merlijn het volgende:
Goed wandelweer vandaag:
[ Flickr Photoset ]
Ik heb hem er op zitten als ik ga wandelen, reeen, ganzen, ooievaars, robben, veel vogels heb ik er fijn mee geschoten.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zeker mooi speelgoed. Helaas blijft die van mij ook te veel in de kast maar ik durf 'm niet te verkopen want dan ga ik toch spijt krijgen
.
Iig een prima lens, ben er vrij tevreden over.
Dat kan met een krom stuur wel, maar dan met iets andere banden en remmenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe kna je daar nou mee door 't bos raggen?
Ik ook nietquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:22 schreef Marc H het volgende:
[..]
Van het merk had ik nog niet gehoord, wat voor afmontage?
Ik heb dezelfde velgen, onder mijn racer zitten
[..]
En, bevalt hij?
Ik verkoop eigenlijk ook nooit spullen als ik het niet meer gebruik. Alleen als ik geld nodig zou hebben zou ik een lens verkopen. Want je zult inderdaad net zien dat je 'm mist.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zeker mooi speelgoed. Helaas blijft die van mij ook te veel in de kast maar ik durf 'm niet te verkopen want dan ga ik toch spijt krijgen
.
Iig een prima lens, ben er vrij tevreden over.
Niet. Binnenkort misschien ook maar een MTB kopenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe kna je daar nou mee door 't bos raggen?
En een ander frame maarquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat kan met een krom stuur wel, maar dan met iets andere banden en remmen.
Jawel hoor, voor de combi veld/asfalt is dat prima. Heb je tenminste niet zo'n hobbelpaard op het asfaltquote:
Mwah, dan kan het ook met de MTB snel afgelopen zijn. In de Altaj was het verschil tussen een MTB rijder en ik niet echt groot als het ging om het moment waarop niet meer gefietst kon worden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:42 schreef Isdatzo het volgende:
In de bergen rijd je alles binnen no-time aan gort. Ja, veld/asfalt.. maar zodra 't wat ruiger wordt dan is 't afgelopen met de pret
.
Ziet er idd heftig uitquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:45 schreef Isdatzo het volgende:
Enne, die kneesliders hè, die vonken best aardig.
[ afbeelding ]
In 't donker zijn ze het leukst.. alleen jammer dat rijden dan zo klote is.
Toffe plaatjes.. maar eh, op beide viel nog wel te fietsen hoorquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:23 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mwah, dan kan het ook met de MTB snel afgelopen zijn. In de Altaj was het verschil tussen een MTB rijder en ik niet echt groot als het ging om het moment waarop niet meer gefietst kon worden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was 2nd curtain (daar had ik wel aan gedachtquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:41 schreef Marc H het volgende:
[..]
Ziet er idd heftig uit![]()
(Tip: volgende keer laten flitsen op de 2nd Curtain, krijgje niet die gekke strepen voor je motor)
Mja,.. voor de zekerheid heb ik bootcamp er op gezet met windows. Af en toe start ik die nog wel eens op om programmaatjes voor mijn Android-foon te draaien, maar dan heb ik het ook wel weer gehad.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:07 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Jaa, al een paar weken nu, en het bevalt prima. OSX is echt een flinke stap fijner dan Windows. Vooral de gestures en de verschillende desktops zijn heel fijn. En de computer is sowieso een-en-al kwaliteit.
[..]
Ze hebben Pentax gekocht om hun marktaandeel te vergroten in de digitale cameramarkt. Of ze zich daadwerkelijk zullen bemoeien met het ontwerp van de spiegelreflexcameras dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik ben totaal geen motorrijder, dus vergeef het me as ik iets onzinnigs zeg maarr... krijg je dit soort dingen niet als je in de bochten gaat hangen en veel frictie krijgt doordat je snel door de bocht gaat?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed [ afbeelding ]-weer!
Daarom vandaag nog maar even een stukje getoerd. Ik heb alleen nu wel een vreemd vreetspoor op m'n voorband
.
[ afbeelding ]
Misschien net iets te lage bandenspanning voor deze temperaturen.
Na 't aanpassen van m'n uitgaande demping achter (2 klikjes minder) slijt die wel goed. De happen zijn weg.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:54 schreef Isdatzo het volgende:
Hoezo alweer? De vorige keer was in 2008 ofzo.
quote:
Voorwiel gleed weg (wss te warm, dat is het enige dat ik kan verzinnen) en toen was er de lantaarnpaal.quote:
damn! zonde!quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voorwiel gleed weg (wss te warm, dat is het enige dat ik kan verzinnen) en toen was er de lantaarnpaal.
Zag hem zelf aankomen en heb mezelf aan de kant geduwd en dat heeft wel iets geholpen gelukkig maar ik heb hem misschien nog met m'n hand geraakt (die is dus ook een beetje gaar nu).
Motor kan je afschrijven, vorkpoten krom als een hoepel, velg is zo'n beetje doormidden, kroonplaten hebben een S-vorm aangenomen, achterbrug heeft z'n beste tijd gehad, etc etc etc. Alles aan de linkerkant eigenlijk.
Damn! Klinkt als een scene van nitro circus!quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voorwiel gleed weg (wss te warm, dat is het enige dat ik kan verzinnen) en toen was er de lantaarnpaal.
Zag hem zelf aankomen en heb mezelf aan de kant geduwd en dat heeft wel iets geholpen gelukkig maar ik heb hem misschien nog met m'n hand geraakt (die is dus ook een beetje gaar nu).
Motor kan je afschrijven, vorkpoten krom als een hoepel, velg is zo'n beetje doormidden, kroonplaten hebben een S-vorm aangenomen, achterbrug heeft z'n beste tijd gehad, etc etc etc. Alles aan de linkerkant eigenlijk.
Je reed 90 zei je, Wellicht dit wat te snel was?quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voorwiel gleed weg (wss te warm, dat is het enige dat ik kan verzinnen).
Joh, wat wil je nou? Je post eerst fotos waarop je als een gek zit te bewijzen hoe stoer je door de bocht gaat, en nu zit je te piepen omdat je op je buikschuiver op je buik bent geschoven (met schade). Ik ben blij voor je dat je er heelhuids afgekomen bent, maar wat de schade betreft vind ik dit een gevalletje 'eigen schult, dikke bult'.quote:
Ach, hopelijk heeft ie ten minste een orgaan donor kaartquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Joh, wat wil je nou? Je post eerst fotos waarop je als een gek zit te bewijzen hoe stoer je door de bocht gaat, en nu zit je te piepen omdat je op je buikschuiver op je buik bent geschoven (met schade). Ik ben blij voor je dat je er heelhuids afgekomen bent, maar wat de schade betreft vind ik dit een gevalletje 'eigen schult, dikke bult'.
Doe jezelf (en je portemonnee) een plezier: ga normaal rijden. Je hebt nu een paar waarschuwingen in een paar weken tijd gehad, de volgende keer tik je zo'n paal niet aan, maar vouw je jezelf er omheen.
Tenminste twee posters hier ervaren het wel zo. Vriend.quote:
Oh, zeker. Isdatzo heeft dan ook de vrijheid om zichzelf kapot te rijden. En anderen hebben de vrijheid om hem te wijzen op onverantwoordelijk gedrag. En Isdatzo heeft de vrijheid om dat te negeren. En dan hebben Piet en ik weer de vrijheid om "told you so" te posten. Niet dat hij het nog kan lezen dan, maar die vrijheid heeft ie nou eenmaal.quote:
Ja, prachtig. Job Cohen is een prima vent, maar als debater is het een kluns.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:53 schreef Isdatzo het volgende:
Ik ben niet zo'n van van Rutte maarrrrr: .
Ja, weetje, zo kun je tegen iedereen wel gaan lopen moralisen. Eet jij wel eens patat/rook je een sigaret/drink je een biertje/doe je aan onbeschermde sex? Niet doen hoor!quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, zeker. Isdatzo heeft dan ook de vrijheid om zichzelf kapot te rijden. En anderen hebben de vrijheid om hem te wijzen op onverantwoordelijk gedrag. En Isdatzo heeft de vrijheid om dat te negeren. En dan hebben Piet en ik weer de vrijheid om "told you so" te posten. Niet dat hij het nog kan lezen dan, maar die vrijheid heeft ie nou eenmaal.
Ik heb net een stukje op mijn mooie nieuwe racefiets gereden waarbij ik ipv het fietspad, de gewone weg onveilig heb gemaaktquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:56 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, weetje, zo kun je tegen iedereen wel gaan lopen moralisen. Eet jij wel eens patat/rook je een sigaret/drink je een biertje/doe je aan onbeschermde sex? Niet doen hoor!
Ik haat je!quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb net een stukje op mijn mooie nieuwe racefiets gereden waarbij ik ipv het fietspad, de gewone weg onveilig heb gemaakt
Yup. En bij Rutte is het andersom. Helaas. Daarom: Pechtoldquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, prachtig. Job Cohen is een prima vent, maar als debater is het een kluns.
Ja jongen. Opdonderen met je brommertje. De weg is van mij.quote:
Brommers... Daar heb ik zo'n hekel aan, maar nog een grotere aan scooters...quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja jongen. Opdonderen met je brommertje. De weg is van mij.
Waarom wilde je eigenlijk per se dat model/merk?quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Afspraak aan het plannen om een A700 over te nemen van iemand die een A77 gaat kopen!
Sony is het nieuwe Nikonquote:Op zondag 2 oktober 2011 22:03 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Waarom wilde je eigenlijk per se dat model/merk?
Ik doe ze allemaal. Maar ik zit hier niet te klagen als het misgaat. Isdatzo wel Oh nee, hij klaagt niet. Hij deelt het met FOK!quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:56 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, weetje, zo kun je tegen iedereen wel gaan lopen moralisen. Eet jij wel eens patat/rook je een sigaret/drink je een biertje/doe je aan onbeschermde sex? Niet doen hoor!
Ik zit al in de Sonys (paar flitsers, lensjes), dus doorgaan met Sony is niet meer dan een logische vervolgstap en ik ben uit mijn 330 gegroeid (is als een speer gegaan sinds ik op het werk met een D300 mag spelen), maar een 850 of 900 is niet te betalen, terwijl de 700's inmiddels tweede hands netjes en zeer betaalbaar worden aangeboden.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:03 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Waarom wilde je eigenlijk per se dat model/merk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |