quote:Op woensdag 28 september 2011 11:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik ben geslaagd!![]()
Heb vannacht op m'n kop in bed gestaan van de koppijn dus dat was bagger en ik zag het al helemaal definitief de mist ingaan toen ik vanochtend weer pijnstillers stond te vreten als waren het Smarties.
Enfin, met een kloppende knar en knikkende knieën die auto in, half uurtje inrijden (ging perfect) en toen richting CBR. Een hele aardige examinator getroffen gelukkig, vroeg letterlijk aan me of hij me nog iets kon helpen met die zenuwen, babbelde gezellig door met zowel mij als mijn instructeur.
Hij reageerde ontzettend relaxed toen ik even vergat de goede rijbaan te kiezen ("Ik gaf ook wel laat aan dat ik naar links wilde, doe maar gewoon rechtdoor nu joh...weet ik het ook, ik rij deze week voor het eerst in Zwolle...") .
Even later maakte ik een slippertje doordat ik een fietser moest kruisen bij het afslaan naar rechts en ik haar snelheid te hoog had ingeschat zodat we elkaar toch troffen en ik moest remmen. Hij liet me de auto even aan de kant zetten om dat geval te bespreken en vond dat ik het tijdig en rustig had opgelost.
Daarna het pronkstuk van de ochtend: de $()#*&-kruising richting WRZV-hallen (kaartje) waar ik altijd met klotsende oksels overheen kom. In stukjes gedaan, maar net op het laatst kwam er een vrachtwagen van rechts, ik zag dat deze ook ging afslaan dus ik bedacht "Ah, daar kan ik nog wel snel voorlangs, eitje!") Auto: ZRRRRMM *bonk* afgeslagen. Ik: "Ahaha, slaat ie af, no problemo!" *hengst op de startknop*. Auto: ZRRRRMM *bonk* afgeslagen. Ik: "Hahaha alweer he?" *hengst*. En toen dus alsnog overgestoken.
Achteraf was dat een gelukje, want de examinator had anders op dat moment op de rem getrapt zei hij later omdat er achter die vrachtwagen langs geen zicht was op het kruispunt en ik dus beter niet had moeten beslissen om over te steken. Ik heb dus geluk gehad dat ie afsloeg
Later nog wat gehannes bij een rotonde, maar voor ik het wist zat ik alweer achter dat tafeltje en kreeg ik te horen dat ik geslaagd was omdat ik zo rustig bleef bij foutjes ("Mag best, en je zat zo heerlijk relaxed rond te kijken en dat wordt alleen maar beter als ik er niet naast zit." )
tl;dr:
[ afbeelding ]
Dit vraag ik me ook af inderdaad, als je voor de rest veilig hebt gereden vind ik het toch wel raar als ze je hier voor laten zakken.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:55 schreef Pino112 het volgende:
Wut, hoe reed je dan waardoor dat niet milieubewust was?
Het fucking CBR gaat bijna failliet denk ik, ze laten je zakken om de kutste reden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 september 2011 18:03 schreef mrk.n het volgende:
Inderdaad, wat een zure vent. Mijn rijinstructeur vond het ook belachelijk, liet hij ook duidelijk merken.
Dit, gaat voornamelijk om het schakelen (dus zo vroeg mogelijk schakelen):Ja, maar wat heb jij verkeerd gedaan dan dat de examinator het niet goed vond? Heb je constant 4000+ toeren gereden of zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Ik schakel gewoon op dat geluid en natuurlijk houd ik de teller ook wel in de gaten maar over het algemeen weet ik gewoon wanneer ik moet schakelen. Weet niet hoe jullie het doen? Volgens mij rijinstructeur was het gewoon goed en ik heb ook wel eens met mijn broer gereden, ook geen aanmerkingen.quote:Op woensdag 28 september 2011 18:06 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ja, maar wat heb jij verkeerd gedaan dan dat de examinator het niet goed vond? Heb je constant 4000+ toeren gereden of zo?
Bij snelweg oprijden wel ja, lekker geluid makenquote:Op woensdag 28 september 2011 18:16 schreef Tamashii het volgende:
Ik schakel meestal bij de 2000 toeren en volgens de instructeur moet dat op de snelweg pas bij 3000 toeren..
Op de snelweg moet ik hem doortrekken tot 4500RPM, maar jij zult wel een 6 bak hebben dan?quote:Op woensdag 28 september 2011 18:16 schreef Tamashii het volgende:
Ik schakel meestal bij de 2000 toeren en volgens de instructeur moet dat op de snelweg pas bij 3000 toeren..
Dank u!quote:Op woensdag 28 september 2011 15:55 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Rijbewijs al aangevraagd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
Whehehe vandaag voelt het wel even zo jaquote:
Yup, lesje of 75 à 80. Krijg van de week de "eindafrekening", zal de totaalscore nog wel even meldenquote:Op woensdag 28 september 2011 21:33 schreef Nagelschaartje het volgende:
Jij was toch ook al even bezig Mwanatabu?
Gefeliciteerd!
20kquote:Op donderdag 29 september 2011 19:18 schreef EdNoolk het volgende:
Ging lekker vandaag, wel 1x afgeslagen op een druk punt helaas.
Ik moet schakelen tot 20k toeren, als ik daarboven kom dan meldt hij gelijk dat ik moet schakelen.
ik doe beide. En op gevoel en let zo nu en dan es ff op de toerentellerquote:Op vrijdag 30 september 2011 11:35 schreef Soempie het volgende:
Mwanatabu, gefeliciteerd!!!
Ik heb eigenlijk nooit op de toeren gelet. Heb het altijd op gevoel gedaan en er is nooit iets van gezegd?
Balen. Hoeveelste keer was het?quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:46 schreef Pino112 het volgende:
Theorie-examen gedaan net.
Gevaarherkenning: 4 fout.
Overig: 6 fout![]()
![]()
![]()
.
Meteen maar even een nieuwe inplannen.
Dankjewelquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Balen. Hoeveelste keer was het?
Veel plezier Snuf!
Uitleg over hoe de auto werkt en daarna gewoon rijden!quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:23 schreef Snuf. het volgende:
[..]
DankjewelHoe gaat zo'n eerste les eigeniljk? Heb om 2 uur.
Heb gelijk gereden inderdaad, hoefde zelf alleen maar gas te geven en te sturen/richting aangeven. De instructeur zei dat het voor een eerste keer heel goed ging dus ben blijquote:Op maandag 3 oktober 2011 13:30 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Uitleg over hoe de auto werkt en daarna gewoon rijden!
Ik vond de eerste les dat richting aangeven al keimoeilijkquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:47 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Heb gelijk gereden inderdaad, hoefde zelf alleen maar gas te geven en te sturen/richting aangeven. De instructeur zei dat het voor een eerste keer heel goed ging dus ben blijVolgende week maandag weer!
Bij mij lukte het schuiven met sturen niet echt, ik ging steeds overpakken. Maar na wat oefenen lukte het welquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:59 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
Ik vond de eerste les dat richting aangeven al keimoeilijkElke keer: We gaan hier naar rechts.
Ik: knippertje naar links, oh, rechts, huh nee niet links, oh, nee rechts bedoel ik.
Haha dat had ik ook precies, pas na 3/4 lessen zat het erin (met het stuur mee denken)quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:59 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
Ik vond de eerste les dat richting aangeven al keimoeilijkElke keer: We gaan hier naar rechts.
Ik: knippertje naar links, oh, rechts, huh nee niet links, oh, nee rechts bedoel ik.
Daar heb ik nou nooit moeite mee gehad, inderdaad met het stuur mee denken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:59 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
Ik vond de eerste les dat richting aangeven al keimoeilijkElke keer: We gaan hier naar rechts.
Ik: knippertje naar links, oh, rechts, huh nee niet links, oh, nee rechts bedoel ik.
Dat heb ik verschrikkelijk vaak.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:49 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Daar heb ik nou nooit moeite mee gehad, inderdaad met het stuur mee denken.
Heb deze wel eens gehad:
"hier links"
"huh? Die oprit in?"
"andere links"
""
Succes!!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:26 schreef Ricksnor het volgende:
Ik wordt zo meteen opgehaald voor examen. Is mijn 2e keer. Spannend! D:
Ik wordt om 12:00 opgehaald en moet 13:05 rijden.
Zo fijn dat.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:14 schreef Tamashii het volgende:
Wauw, ging net fantastisch. Hij maakte constant complimentjes en het was een heerlijke rit.
spannend! Heel veel succes! *duimtquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:26 schreef Ricksnor het volgende:
Ik wordt zo meteen opgehaald voor examen. Is mijn 2e keer. Spannend! D:
Ik wordt om 12:00 opgehaald en moet 13:05 rijden.
Ohhhh wat oneerlijk is het toch he! Het is in ieder geval wel terecht dat je bent gezakt, hoe bitter dat ook klinkt.. het is niet iets als 'niet milieubewust rijden' ofzo.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:24 schreef Ricksnor het volgende:
Weer gezakt. Echt kankerchill. Echt een fijn leven heb ik ook. 2e keer gezakt.
Omdat ik fucking verkeer van rechts niet voorliet. Ik doe dat altijd, met lessen, op de brommer, zelfs op de fucking fiets. Maar met examen niet, ik snap er echt niks van.
LOL!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Net rijbewijs opgehaald. Vriendlief reed me naar gemeentehuis en ik zou hem dan afzetten bij het werk. Let op dat woordje "zou".
We staan nu dus bij de garage nadat de pechhulp de accu een kickstart heeft gegeven opdat we uberaupt zover konden rijden...
Voor mij ook hoor. We zijn weer thuis en ik reedquote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:12 schreef Tamashii het volgende:
[..]
LOL!Das pech hebben.
Van de week voor het eerst in een benzine auto gereden. Ging voor geen meter. Auto 3 keer laten afslaan, 4 keer dat gevoel alsof je in een hobbelwagen zit, heel dat ding zat te schudden.Voor mij een diesel hoor!
Ach, gewoon wat oefenen totdat je eraan gewend bent. Als hij gaat schudden koppeling meer intrappen. Mijn eerste keren in een benzineauto was echt lachwekkend. Maar uiteindelijk gaat het net zo goed als in je rijles auto.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:12 schreef Tamashii het volgende:
[..]
LOL!Das pech hebben.
Van de week voor het eerst in een benzine auto gereden. Ging voor geen meter. Auto 3 keer laten afslaan, 4 keer dat gevoel alsof je in een hobbelwagen zit, heel dat ding zat te schudden.Voor mij een diesel hoor!
Nou waar wacht je op? doe het de volgende les nog een keer, als het dan weer goed gaat vraag je of hij je examen aanvraagt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:57 schreef Linds155 het volgende:
Vandaag weer rijles gehad, ging echt TOP !
Dit is mn 7e les , en we zijn begonnen met examens rijden, deze les dus voor de eerste keer!
Op n gegeven moment moest ik de auto parkeren bij het CBR , en toen ik stil stond ging hij klappen , dus ik dacht echt ehhh...hij zei als dit een examen was, had je gewoon kunnen slagen !
Haha deze is al aangevraagd voor volgende maand !quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:27 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Nou waar wacht je op? doe het de volgende les nog een keer, als het dan weer goed gaat vraag je of hij je examen aanvraagt.
had ik laatst ook. Merkte ook dat instructeur geïrriteerd raakte. Fijn. Dubbele baalles.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:03 schreef WG1122 het volgende:
Ik heb morgen les, de 17e alweer.
Vorige les ging voor mijn gevoel echt belabberd. Ik zat steeds maar te klooien bij kruispunten en ik kon merken dat mijn instructeur geïrriteerd raaktte. Hopelijk gaat het morgen weer beter
Ik ben ooit van het lessen zo een automaat in gegaan als eerste auto. Dat schakelen verleer je net als fietsen nooit.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:56 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik les ook in benzine-auto.
Vandaag met de automaat gereden, want we gingen snelwegen oefenen en mijn instructeur vond het goed om mij even te laten gaan zonder me zorgen te maken over schakelen. Rijd wel erg relaxt, nooit bang zijn dat hij afslaat, als je van 30 naar 100 moet gewoon gaan zonder ergens over na te denken.
Maar wil als eerste auto zeker een schakelwagen, denk dat ik het anders verleer
Nou.....quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:10 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik ben ooit van het lessen zo een automaat in gegaan als eerste auto. Dat schakelen verleer je net als fietsen nooit.
Gelukkigquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:26 schreef IJsdraakje het volgende:
Lessen ging weer lekker, morgen mijn TTT.
Ik ben ook wel voor automaat, het is meer het ego van de gemiddelde mens die het verstoord inderdaad. Terwijl het id gewoon lekker makkelijk is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:10 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik ben ooit van het lessen zo een automaat in gegaan als eerste auto. Dat schakelen verleer je net als fietsen nooit.
Als ik nu een auto leen of ik krijg een leenauto omdat mijn auto gerepareerd moet worden, dan rij ik er nog steeds zo in weg. En ik heb gelest in diesels.
Het is vaak de omgeving die reageert op je rijden in een automaat. Zo jij bent echt lui, ahaha, ben je 80, ahaha, een automaat, zo lame. Geen idee hebbende van de gemakken.
En daar komt bij dat tussen nu en 8/9 jaar alles automaat is en een schakelbak ouderwets en zaaddodend.
Ik heb het hier wel vaker gezegd, maar ik heb een pakket met rijbewijs garantie, dus mijn instructeur heeft er veel belang bij dat ik (hij) zo goed en goedkoop mogelijk mijn centen besteed. En in mijn pakket zit een TTT. Als het geen meerwaarde had, zou hij het er denk ik niet in hebben gezet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:37 schreef Tamashii het volgende:
Waarom doe je een TTT?
Heeft dat echt veel meerwaarde? Vind het nogal veel geld!
10 november heb ik mijn theorie examen. Beetje laat, maar heb over 2 weken tot 1 november toetsen op school dus dan ben ik zelf bezig met dingen.
Mooi zo, en morgen knallen!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:26 schreef IJsdraakje het volgende:
Lessen ging weer lekker, morgen mijn TTT.
Heel herkenbaar hoor! Ik kan ook heel erg blijven "hangen" in een fout.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:47 schreef WG1122 het volgende:
Rijles vandaag ging naar mijn gevoel klote. Sommige stukken reed ik perfect, maar op de snelweg zat ik echt te klooien (te vroeg willen terug invoegen na het inhalen, verkeerde afslag willen nemen ;') ) dus ik vond het gewoon weer kut gaan. Ik krijg dan ook meteen een kut gevoel terwijl ik rijd als ik zo'n fout maak, en word daar ook sterk door beïnvloed, helaas.
Goed dat je instructeur dit doet hoor. Hij had waarschijnlijk door dat je een beetje zat te sudderen en geeft je dus even zijn feedback. Laat die even zakken, zodat je de volgende keer met wat meer vertrouwen in jezelf in die bak stapt johquote:Op het laatst vroeg hij hoe ik het vond gaan en zei dus eerlijk: kut. Mijn instructeur zei dat dat niet zo was en dat ik hele goede dingen had laten zien en niet zo negatief moest doen. Nja, misschien heeft hij gelijk. Ik word alleen niet goed van mijzelf dat ik veel fouten blijf herhalen, terwijl ik weet wat ik fout doe. Zucht...nja, was 17e les, dus ik heb sowieso nog wel paar lessen te gaan. Maar het is en blijft demotiverend.
same herequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 06:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Heel herkenbaar hoor! Ik kan ook heel erg blijven "hangen" in een fout.
[..]
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:55 schreef IJsdraakje het volgende:
Vrijstelling
En ze gaan mijn examen aanvragen.
Dit gebeurde me op mijn TTT, heeft de examinator niets over gezegd, als je het maar veilig oplost, niet dat als je dan wel gaat dat er dan een fietser rijd of zo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:38 schreef EdNoolk het volgende:
Gvd 4x af laten slaan en een totale blackout toen ik voorrang kreeg omdat ik van rechts kwam maar niets deed...
Gebeurt mij ook nog regelmatig, dan sta ik er gewoon niet bij stil dat ik voor de mensen aan m'n linkerhand van rechts kom.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:37 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Dit gebeurde me op mijn TTT, heeft de examinator niets over gezegd, als je het maar veilig oplost, niet dat als je dan wel gaat dat er dan een fietser rijd of zo.
Voor wie is de boete eigenlijk als het mocht gebeuren dat je te hard rijdt?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 02:54 schreef Len93 het volgende:
Gisteren weer rijles gehad, had 's ochtends een afspraak gehad bij het UWV waarvan ik redelijk gespannen was - halverwege de rijles schoot het in m'n rug en kon dus niet fijn meer zitten in de auto. Wat aan het einde voor een minimaal concentratievermogen zorgde (qua snelheid - verkeer kon ik wel opletten), ik reed op een gegeven moment 100km/u (de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal vanaf De Meern richting Kanaleneiland) waar een trajectcontrole (standaard) is voor 80km/u, waarop mijn rij-instructeur vroeg of ik misschien niet coureur moest worden - toen pas zag ik dus dat ik te hard reed. (Goed bezig!) Even later op de Waterlinieweg ook (4km/u te hard), gelukkig was het dus aan het einde van de rijles - want veel langer had ik het ook niet meer gered.
God wat voelde ik me stom zeg.
Overigens 7 november mijn rij-examen, 11.40, in Utrecht.
als je te hard rijdt in leswagen dan is de boete voor de instructeurquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:43 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
[..]
Voor wie is de boete eigenlijk als het mocht gebeuren?
ik over 4u en 30 min. Lekker met dit weer :Squote:
Ik heb het net even gevraagd aan mijn instructeur verkeersovertredingen zoals te hard of door rood rijden dan is de boete voor de instructeur. Rijden onder invloed of niet de de juiste leeftijd hebben dan is de boete voor de leerling.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:49 schreef Apotheose het volgende:
[..]
als je te hard rijdt in leswagen dan is de boete voor de instructeur
same here! Begin het een beetje door te krijgen maar het blijft nog erg lastig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:13 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik heb het net even gevraagd aan mijn instructeur verkeersovertredingen zoals te hard of door rood rijden dan is de boete voor de instructeur. Rijden onder invloed of niet de de juiste leeftijd hebben dan is de boete voor de leerling.
De les van vandaag ging wel aardig maar ik heb nog moeite met het "juiste" moment. Het moment wanneer je de bocht inzet, (af)remmen etc.
Instructeur. Denk overigens niet dat hij het heel leuk had gevonden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:43 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
[..]
Voor wie is de boete eigenlijk als het mocht gebeuren dat je te hard rijdt?
hij had zelf dan ook kunnen ingrijpen. Heeft zelf ook rem/gas pedaal bij zn pootjes.quote:Op maandag 10 oktober 2011 04:11 schreef Len93 het volgende:
[..]
Instructeur. Denk overigens niet dat hij het heel leuk had gevonden.
Hij was bezig met z'n boekjes.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:57 schreef Apotheose het volgende:
[..]
hij had zelf dan ook kunnen ingrijpen. Heeft zelf ook rem/gas pedaal bij zn pootjes.
Ugh, een instructeur die zó reageert, verdient je lesgeld niet. Dat 'ie ingrijpt is logisch, maar schreeuwen en vloeken gaat niemand een betere rijder maken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:27 schreef electronique het volgende:
Net rijles gehad, maar nu heb ik het helemaal gehad met mijn instructeur. Ik reed verkeerd op een kruispunt, moest rechtdoor, maar ging perongeluk links. Toen ik erachter kwam draaide ik het stuur, en had nog makkelijk rechtdoor kunnen gaan. Hij dacht daar blijkbaar anders over en remde keihard. Ik had het natuurlijk niet moeten doen, maar aan de andere kant was het kruispunt leeg en omtstond er geen heel gevaarlijke situatie oid.
Toch begon hij helemaal te schreeuwen en vloeken e.d.
Hij zei dat als ik nog een keer zoiets zou doen, hij me uit zijn auto zou zetten. Eigenlijk had ik meteen uit willen stappen, maar was aan de andere kant van de stad en moest mn trein nog halen.
Gaat het de hele les slecht of zijn de 2 uur achter elkaar gewoon te veel?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:09 schreef 12345r het volgende:
Net rijles 14 alweer gehad...
Het gaat nog steeds slecht en dat terwijl ik rijbewijs a al binnen heb![]()
Ik kan in de auto gewoon niet mijn concentratie erbij houden. Op de motor heb je natuurlijk een windje en misschien dat ik dan meer geconcentreerd / wakker blijf, ik weet het niet...
Ik word er zo langzamerhand wel een beetje moe van. Elke les gaat exact hetzelfde. In principe kan ik alles, ik heb de techniek, mijn instructeur zegt ook dat het lijkt alsof ik al jaren auto rij, maar ik ben veels te nonchalant.
Ik let niet goed op, dit komt doordat ik me gewoon zo duf voel ik de auto.
Ik heb vaak last van een soort 'tunnelvisie' waardoor ik alleen maar voor me kijk en niet goed in de gaten heb wat er om mij heen gebeurt. Ik heb dus het idee dat dit komt doordat ik enorm duf ben in de auto, maar het is lastig uit te leggenDe concentratie is er gewoon niet.
Ik rij vaak op de motor en dan heb ik hier totaal geen last van...
Ik zit er nou dus aan te denken om flink af te bouwen met rijlessen. Ik les nu 2 keer per week, maar dit wil ik omlaag brengen naar 1 keer per week / 1 keer per 2 weken, misschien om en om.
Dan vlak voor mijn examen mezelf vol proppen met energiedrank en hopen dat ik geconcentreerd mijn examen doe.
Zo doorgaan heeft geen enkel nut meer denk ik, elke les gaat even goed / slecht (is maar hoe je het wil noemen) en het kost me gewoon klauwen met geld![]()
Jammer, ik had gehoopt dat het wat makkelijker ging (en dat het wat minder pegels zou kosten)
Ik neem zelfs lessen van 3 uurquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:29 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Gaat het de hele les slecht of zijn de 2 uur achter elkaar gewoon te veel?
Als het 1 uur wel goed zou gaan kun je misschien beter lessen van 1 uur nemen in plaats van 2 uur achter elkaar.
Misschien heel simpel gedacht: raampje open tijdens het rijden? Desnoods maar een klein stukje?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:09 schreef 12345r het volgende:
Net rijles 14 alweer gehad...
Het gaat nog steeds slecht en dat terwijl ik rijbewijs a al binnen heb![]()
Ik kan in de auto gewoon niet mijn concentratie erbij houden. Op de motor heb je natuurlijk een windje en misschien dat ik dan meer geconcentreerd / wakker blijf, ik weet het niet...
Ik word er zo langzamerhand wel een beetje moe van. Elke les gaat exact hetzelfde. In principe kan ik alles, ik heb de techniek, mijn instructeur zegt ook dat het lijkt alsof ik al jaren auto rij, maar ik ben veels te nonchalant.
Ik let niet goed op, dit komt doordat ik me gewoon zo duf voel ik de auto.
Ik heb vaak last van een soort 'tunnelvisie' waardoor ik alleen maar voor me kijk en niet goed in de gaten heb wat er om mij heen gebeurt. Ik heb dus het idee dat dit komt doordat ik enorm duf ben in de auto, maar het is lastig uit te leggenDe concentratie is er gewoon niet.
Ik rij vaak op de motor en dan heb ik hier totaal geen last van...
Ik zit er nou dus aan te denken om flink af te bouwen met rijlessen. Ik les nu 2 keer per week, maar dit wil ik omlaag brengen naar 1 keer per week / 1 keer per 2 weken, misschien om en om.
Dan vlak voor mijn examen mezelf vol proppen met energiedrank en hopen dat ik geconcentreerd mijn examen doe.
Zo doorgaan heeft geen enkel nut meer denk ik, elke les gaat even goed / slecht (is maar hoe je het wil noemen) en het kost me gewoon klauwen met geld![]()
Jammer, ik had gehoopt dat het wat makkelijker ging (en dat het wat minder pegels zou kosten)
Een ttt 3 dagen voor je examen? Daar zie zelfs ik het nut niet van inquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:18 schreef MissSpooky het volgende:
Overmorgen examenIk heb gisteren mn TTT met gemak gehaald (mag ook wel na 50 lessen) en dus donderdag is dé dag! En ik móet het halen van mezelf want ik moet geld uitgeven aan andere dingen, kleding enzo.
Examinator had als kritiekpunten:
-nóg eens een nacontrole na een rotonde oid
-niet te vaak handrem gebruiken -> te langzaam optrekken (heeft mn rijleraar me aangeleerd)
Dat was 't eigenlijk wel, dusss ik ben benieuwd. 5 voor 3 moet ik op.
Hoezo? Nu weet ik hoe 't werkt allemaal, weet ik welke kleine dingetjes nog fout gingen wat ik dan makkelijk kan herstellen en hoef ik die bijzondere verrichtingen niet te doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:20 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Een ttt 3 dagen voor je examen? Daar zie zelfs ik het nut niet van in.
Veel succes op je examen!
ow dat heb ik nou nog niet gehadquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:49 schreef 12345r het volgende:
Vanochtend moest ik ook wel om 5 uur al uit mijn bed, dus ik was ook wel extra gaar vandaag, ik trapte zelfs één keer per ongeluk in plaats van de koppeling de rem in![]()
Haha, ik hiervoor ook niet. Was gelukkig op een rustige weg anders kan het nog best gevaarlijk zijn denk ikquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:01 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ow dat heb ik nou nog niet gehad
Klopt, maar heb op het moment weinig keus. ik heb een soort contract afgesloten, waarbij ik dus een aantal lessen al heb betaald. Maar ik gun die kerel geen cent meer, en mijn moeder al helemaal niet (die betaalt), en gaat morgen bellen om te stoppen en een andere instructeur te nemen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ugh, een instructeur die zó reageert, verdient je lesgeld niet. Dat 'ie ingrijpt is logisch, maar schreeuwen en vloeken gaat niemand een betere rijder maken.
zonde... 8 november is trouwens ook al snel!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:00 schreef Niles-Crane het volgende:
Zojuist mijn examen gehad... gezakt helaas.
Wist niet wat er met me gebeurde, had een totale black-out en na een paar minuten al een ingreep waarna het al helemaal bergafwaarts ging (je denkt dan alleen maar: ik ben gezakt..)
Rijleraar (die op de achterbank zat) zei ook al dat er een totaal ander iemand achter het stuur zat dan die van de laatste lessen... En dat klopt, want de laatste maand heb ik perfect gereden. Snap er helemaal niks van.
Nu op 8 november een her, ben benieuwd, maar ik moet vooral maar bedenken hoe ik zo'n black-out ga voorkomen de volgende keer..
Denk jij of de instructeur?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:34 schreef Tamashii het volgende:
Rijden ging goed. Zit nu op 8 uur en denk dat ik in 20 uur m'n praktijk haal.
overbodig lullen doe je zeker nietquote:Op donderdag 13 oktober 2011 01:40 schreef Oberonn het volgende:
[..]
Denk jij of de instructeur?
Ik dacht ook dat ik na 8 uur goed kon rijden, maar toen kwam ik erachter dat schakelen en sturen niet alles is haha.. maar misschien is dat bij jou anders
Zit nu op zo'n 20 lesuren, volgende week TTT. Ben geloof ik gelijk begonnen met jou Apotheose, maar ik denk dat ik wat meer voortgang heb. Wat vind jij zo lastig aan het schakelen dan? Ik had er eerst ook moeite mee tot mijn instructeur me bijna als een klein kind ging behandelen (niet negatief hoor
)
Zo zei hij voor de rotonde 'ok begin maar met afremmen meer afremmen afremmen afremmen, ennn terugschakelen'. Dat werkte echt goed voor mij en ik kreeg gewoon de feeling erin diezelfde les nog! Ook moet je na de rotonde ook gewoon lekker plankgas gaan, of in ieder geval lekker snel optrekken.
Verder ben ik er ook pas na een groot aantal lessen achtergekomen dat je gewoon heel veel in zijn 2 moet rijden, ga hem ook niet in zijn 1 zetten of helemaal afremmen voor een rood stoplicht (wanneer er niemand voor je staat) en laat hem rustig in zijn versnelling uitrollen. Pas als je bijna stil staat zet je hem in zijn 1. Je zult merken dat je hem vaak gelijk in zijn 2 kan zetten, omdat je nog niet helemaal stil staat. Zo maak je lekker veel tempo
Heb nog wel meer van zulke tips en als je die wil kan ik je wel een berichtje sturen :p maar ik heb dus geen idee of ik nu overbodig tegen je zit te lullen of dat je het echt interessant vindt haha.
Succes nog in ieder geval!
Maar je hoeft toch helemaal niet te focussen op snel af rijden? Als je je focus om het gewoon goed te leren dan ben je op je examen ook veel zekerderquote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:56 schreef WG1122 het volgende:
Meh, 18e rijles ging weer crap. Ik wil nog wel eens nacontrole vergeten, en daar is mijn instructeur behoorlijk streng in. Begrijpelijk.
Voor de rest ging het eigenlijk wel. Schakelen ging goed, parkeren ging prima, maar anticiperen en mijn besluitvaardigheid kan nog steeds veel beter. Ook voor het eerst echt met navigatiesysteem gereden en daar moet ik ook aan wennen.
Moedeloos word ik er eigenlijk van. Mijn hoop maanden geleden dat ik snel kon afrijden is opgegeven.
Ik moet de snelweg nog op.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:58 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
Even een vraag:
wanneer gingen jullie de snelweg op? bij de hoeveelste les?
En wanneer op een N-weg en wanneer op een A-weg?
Ik denk vaak: er staat een L op de auto. Ze weten dat het nog niet helemaal vlekkeloos kan gaan en dus kunnen ze van alles verwachtenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:00 schreef zakpatat90 het volgende:
Vaak denken mensen juist bij een lesauto: Oh daar zit nog iemand naast met nog een rem...
Ik vind het ook echt achterlijk :s
N-wegen meteen bij de eerste les.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:58 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
Even een vraag:
wanneer gingen jullie de snelweg op? bij de hoeveelste les?
En wanneer op een N-weg en wanneer op een A-weg?
Ahh jammer! Ging het vanaf het begin al mis of toen je iets fout deed liep alles mis?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:16 schreef MissSpooky het volgende:
Ik ben gezakt. -.-' Alles ging mis, en dan ook echt alles.TTT van 3 dagen geleden had ik bijna perfect gereden. Bleghhh
Meteen alles de 1e les. Oftewel, na een half uurtje rijden, zonder ooit eerder te hebben gereden, al 120km/uquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:58 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
Even een vraag:
wanneer gingen jullie de snelweg op? bij de hoeveelste les?
En wanneer op een N-weg en wanneer op een A-weg?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bijv na inhalen van een fietser zegt ie dat ik altijd nog even moet kijken of hij/zij nog leeft![]()
![]()
dat zegt dan vast een hoop over de zijdelingse afstand die jij houdt,quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bijv na inhalen van een fietser zegt ie dat ik altijd nog even moet kijken of hij/zij nog leeft![]()
![]()
Jammer is dat dan he. Ik heb er hierom ook voor gekozen om maar een half uurtje in te rijden en mijn instructeur liet me daarbij ook een prettige route rijden, zodat ik er goed inzat en wat zelfvertrouwen had. Een van mijn laatste lessen verprutste ik ook alles, en toen bleef hij heel rustig benadrukken dat ik het beter vóór dan tijdens mijn examen al deze fouten kon maken en dat het zelfs wel goed was omdat die fouten dan vers in mijn geheugen zouden zitten en het dus vrij onwaarschijnlijk zou zijn dat ik ze dan keihard weer zou maken. Misschien moet je het zo bezien en lekker stuntelen in de komende lessenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:02 schreef MissSpooky het volgende:
Ik had een uur van te voren les en daar ging ook al alles fout, dus dan zit je al in een 'negatieve mood'. Zenuwen ofzo, ik weet het niet.
En mn rijleraar moet nog boeken, dus even afwachten. Ik vrees eind November ergens.
Haha ja zo kun je 't ook bekijken. Volgende examen is 14 nov om 8:55. Hopelijk is de spits dan een beetje voorbij en rij ik goed, gvd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jammer is dat dan he. Ik heb er hierom ook voor gekozen om maar een half uurtje in te rijden en mijn instructeur liet me daarbij ook een prettige route rijden, zodat ik er goed inzat en wat zelfvertrouwen had. Een van mijn laatste lessen verprutste ik ook alles, en toen bleef hij heel rustig benadrukken dat ik het beter vóór dan tijdens mijn examen al deze fouten kon maken en dat het zelfs wel goed was omdat die fouten dan vers in mijn geheugen zouden zitten en het dus vrij onwaarschijnlijk zou zijn dat ik ze dan keihard weer zou maken. Misschien moet je het zo bezien en lekker stuntelen in de komende lessen
Succes!
Haha, mijn les ging ook prima vandaag, geeft inderdaad een goed gevoelquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:10 schreef EdNoolk het volgende:
Wauw, les 9 ging zó goed. Geen stuuringreep, geen rem/gasingreep, niet afgeslagen. Alles ging gewoon perfect. Heerlijk zo'n les.
9:50 was ook mijn tijd. Heerlijk rustig idd. Succes he!quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:45 schreef 12345r het volgende:
16 november is het zover, afrijden![]()
Spannend, ben er op dit moment nog niet klaar voor, hopelijk komt dat de komende maand wel goed
Ik heb wel een mooie tijd btw, 9:50 mag ik op, lekker rustig op de weg!
*jaloers isquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:10 schreef EdNoolk het volgende:
Wauw, les 9 ging zó goed. Geen stuuringreep, geen rem/gasingreep, niet afgeslagen. Alles ging gewoon perfect. Heerlijk zo'n les.
Jep, vooral tijdens het invoegen ben ik daar blij meequote:Op maandag 17 oktober 2011 18:11 schreef Bloemhof het volgende:
Kreeg vandaag een mailtje binnen van het CBR: 8 december om 9:50 praktijkexamen. Dus lekker op een rustig tijdstip, was volgens de rijinstructrice het fijnst voor mij.
http://cbr.nl/reserveringstermijn.ppquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:54 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
stel, m'n praktijkexamen zou deze week ingepland worden, wat waarschijnlijk gebeurt, hoe lang zou het dan nog duren? week of drie?
Congrats!quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:26 schreef Daantke het volgende:
Zoooo theorie is ook binnen, eerste keer, 3 fout op gevaarherkenning (mag 12 fout uit 25) en 2 op de rest (mag 5 fout uit 40)
Zulke taferelen krijg je als sommige mensen 8 pogingen nodig hebben om hun theorie te halen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:52 schreef Tante-Leen het volgende:
Gister gezakt voor theorie met twee fout teveel. Maandag maar weer proberen! Ik vond het trouwens vreemd dat sommige mensen helemaal sprongen en gilden dat ze het hadden gehaald, beetje overdreven..
Dat vond ik inderdaad ookquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:52 schreef Tante-Leen het volgende:
Gister gezakt voor theorie met twee fout teveel. Maandag maar weer proberen! Ik vond het trouwens vreemd dat sommige mensen helemaal sprongen en gilden dat ze het hadden gehaald, beetje overdreven..
Inmiddels? Sinds wanneer?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:43 schreef electrocrash het volgende:
De theorieboeken zijn inmiddels vernieuwd. FML moet nu nieuwe boeken kopen.
Dat zal hier ook wel zo zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:12 schreef Axia het volgende:
Toen ik het aan mijn ouders vertelde dat ik voor mijn theorie was geslaagd, kreeg ik als antwoord: 'Ja en? Nu nog praktijk en dan mag je pas echt blij zijn'.
Sta je dan blij te wezen met je 0 fout
Inderdaad! Ik had vanochtend rijles met een meisje en zij zei dat ze direct haar moeder, vader, zus en oma had gebeld & dat haar oma zelfs de telefoon de hele dag bij haar had gehouden om het niet te missen. Echt wtf!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:08 schreef 12345r het volgende:
[..]
Dat vond ik inderdaad ookIk heb zelfs mensen zien huilen
![]()
Ik vind het ook zo overdreven dat sommige mensen (ooms en tantes etc) je gaan opbellen om je te feliciteren met het behalen van je theorie. Zo bijzonder is dat nou ook weer niet
Viel mij ook op ja. Bij een meisje dat in het uur voor mij zat werd er ter plekke wijn ontkurkt en foto's gemaakt door de aanwezige familie/vriendenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:08 schreef 12345r het volgende:
[..]
Dat vond ik inderdaad ookIk heb zelfs mensen zien huilen
![]()
Ik vind het ook zo overdreven dat sommige mensen (ooms en tantes etc) je gaan opbellen om je te feliciteren met het behalen van je theorie. Zo bijzonder is dat nou ook weer niet
heb ik ook. ik dacht dat het 'slecht' ging met m'n rijlessen omdat ik maar niet de snelweg op ging/kon/mocht, en nu ben ik er net op geweest en heb ik over 5 weken examen!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Ah, net voor het eerst de snelweg opgeweest. En over een maand examen.
Hahahah, dat gaat echt te ver.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:34 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Viel mij ook op ja. Bij een meisje dat in het uur voor mij zat werd er ter plekke wijn ontkurkt en foto's gemaakt door de aanwezige familie/vrienden.
Als ik die mensen zie die werkelijk 10 keer theorie doen, denk ik alleen maar "alsof dat rijbewijs niet duur genoeg is!" Is wel even 35 euro per keer en er is een hele goede manier om het halen: Leren. Zo moeilijk is dat toch niet?
Enige wat ik me kan voorstellen is dat je het de eerste keer onderschat, maar de tweede keer zou iedereen moeten kunnen halen imo.
Verbaast me niets, de op en afritten van de A44 (examengebied) behoren tot de gevaarlijkste van Nederland. Ik ging er bij mijn examen toendertijds ook bijna voor gaas, hele trein met vrachtwagens maar ik kon niet meer invoegen omdat de invoegstrook te kort was, ben toen maar de vluchtstrook als invoegstrook gaan gebruiken. Wat goed bleek te zijn, was tenslotte een noodsituatie als ik echter was gaan remmen zou ik gezakt zijn vertelde die examinator achteraf.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:34 schreef IJsdraakje het volgende:
Mwah, wel of geen snelweg zegt meer over je woonomgeving dan over je kunnen. M'n zwager heeft voornamelijk op de snelweg gelest, maar die is twee keer gezakt (en heeft nog steeds geen rijbewijs) in regio Leiden.
Is een vriendin van mij gebeurd (die overigs al een jaar of 7 haar rijbewijs heeft). Ze zag zo'n zelfde rij vrachtwagens en heeft afgeremd om er achter in te voegen, daar is ze op gezakt.)quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:19 schreef D0808 het volgende:
[..]
Verbaast me niets, de op en afritten van de A44 (examengebied) behoren tot de gevaarlijkste van Nederland. Ik ging er bij mijn examen toendertijds ook bijna voor gaas, hele trein met vrachtwagens maar ik kon niet meer invoegen omdat de invoegstrook te kort was, ben toen maar de vluchtstrook als invoegstrook gaan gebruiken. Wat goed bleek te zijn, was tenslotte een noodsituatie als ik echter was gaan remmen zou ik gezakt zijn vertelde die examinator achteraf.
Ik had het niet over wel of niet drukke punten, maar over de redenen waarom iemand wel of niet veel snelweg zou rijden. En dat is volgens mij locatie.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:19 schreef D0808 het volgende:
[..]
Verbaast me niets, de op en afritten van de A44 (examengebied) behoren tot de gevaarlijkste van Nederland. Ik ging er bij mijn examen toendertijds ook bijna voor gaas, hele trein met vrachtwagens maar ik kon niet meer invoegen omdat de invoegstrook te kort was, ben toen maar de vluchtstrook als invoegstrook gaan gebruiken. Wat goed bleek te zijn, was tenslotte een noodsituatie als ik echter was gaan remmen zou ik gezakt zijn vertelde die examinator achteraf.
De reactie van de rijinstructeur slaat ook nergens op, maar hij heeft wel een punt dat je niet op het laatste moment nog kan beslissen dat je rechtdoor gaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:27 schreef electronique het volgende:
Net rijles gehad, maar nu heb ik het helemaal gehad met mijn instructeur. Ik reed verkeerd op een kruispunt, moest rechtdoor, maar ging perongeluk links. Toen ik erachter kwam draaide ik het stuur, en had nog makkelijk rechtdoor kunnen gaan. Hij dacht daar blijkbaar anders over en remde keihard. Ik had het natuurlijk niet moeten doen, maar aan de andere kant was het kruispunt leeg en omtstond er geen heel gevaarlijke situatie oid.
Toch begon hij helemaal te schreeuwen en vloeken e.d.
Hij zei dat als ik nog een keer zoiets zou doen, hij me uit zijn auto zou zetten. Eigenlijk had ik meteen uit willen stappen, maar was aan de andere kant van de stad en moest mn trein nog halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, dat heb ik ook wel eens gehadquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:29 schreef Rucky het volgende:
Ik trapte vandaag op de rem ipv de koppeling.De rest van de les ging wel goed.
Haha dat had ik bij een van de eerste lessen, duwde ik op de rem ipv het gas. Ik zo tegen mijn instructeur;quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:29 schreef Rucky het volgende:
Ik trapte vandaag op de rem ipv de koppeling.De rest van de les ging wel goed.
dan ligt het er natuurlijk ook nog wel aan waar je rijdtquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:29 schreef Rucky het volgende:
Ik trapte vandaag op de rem ipv de koppeling.De rest van de les ging wel goed.
Ja of vergeten de versnelling in zn 1 te zetten weg wilt rijden (en dus staat ie nog in zn vrij)quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:48 schreef Swomp het volgende:
[..]
Haha dat had ik bij een van de eerste lessen, duwde ik op de rem ipv het gas. Ik zo tegen mijn instructeur;
'HUH?! hij doet raar, hij rijdt niet weg...'
Starten in z'n 3 is ook leuk. Het gaat namelijk wel, maar wel moeizaam. Heb hem vorige keer ook nog doodleuk daarna in z'n 4 gezet omdat ik het niet door had. En me maar afvragen waarom hij zo langzaam optrokquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:13 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Ja of vergeten de versnelling in zn 1 te zetten weg wilt rijden (en dus staat ie nog in zn vrij)"Huh, hij pakt m niet..."
whehe
Ik moet zaterdag weer. Het gaat me eigenlijk wat tegenstaan. Laatste keren ging het gewoon niet goed en dat demotiveert. Maar goed, mn broer had er ook altijd een pokkehekel aan het lessen en die rijdt nu letterlijk de wereld uit.
Dit had ik ook, in het begin vond ik het lessen echt leuk omdat het nieuw was enzo, maar als je een aantal lessen hebt gehad gaat het echt vervelen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 06:58 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Starten in z'n 3 is ook leuk. Het gaat namelijk wel, maar wel moeizaam. Heb hem vorige keer ook nog doodleuk daarna in z'n 4 gezet omdat ik het niet door had. En me maar afvragen waarom hij zo langzaam optrok(in een diesel schijnt dit dan weer niet te kunnen, die slaat gelijk af.
Die demotivatie is wel bekend, zeker als het niet lekker gaat. Heb een tijdje iedere keer gehoopt dat de instructeur zou afzeggen, want ik vond het vreselijk. Tot dat ik wat beter werd in het rijden en minder fouten ging maken. Toen werd het reeel dat ik dat rijbewijs ging halen en nu heb ik er steeds ontzettend zin in.
haha bofferd =D Hoef je alleen maar uit te kijken voor rondrijdende sinterklazen te paard en zwarte pieten op een fietsquote:Op maandag 31 oktober 2011 02:00 schreef Oberonn het volgende:
Wat gaat dit topic dood zegheb afgelopen dinsdag TTT gedaan, geen vrijstelling maar voor de rest een vrijwel perfecte rit gereden. De instructeur was ook wel een zuurpruim, maar dit is natuurlijk geen excuus.. ben er de volgende keer wel op voorbereid
Want..... Ik heb rijexamen op pakjesavond(5 december dus)
hihi, grapjurk.quote:Op maandag 31 oktober 2011 07:54 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
haha bofferd =D Hoef je alleen maar uit te kijken voor rondrijdende sinterklazen te paard en zwarte pieten op een fiets
Hij heeft natuurlijk wel een punt, iedereen zit dan binnen. Net zoiets als afrijden tijdens het WK of EK als Nederland speeltquote:
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:01 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
De reactie van de rijinstructeur slaat ook nergens op, maar hij heeft wel een punt dat je niet op het laatste moment nog kan beslissen dat je rechtdoor gaat.
Je hebt namelijk je richtingaanwijzer al aan, je maakt al de beweging naar links en gaat op het laatst nog proberen recht door te gaan.
Wat zal het overige verkeer daar van denken schat je?
Helemaal mee eens, maar die kerel was me al helemaal op aan het fokken en dan ga ik dat soort dingen doen.. bovendien heb ik rijles om het te leren..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enfin, dit is ondertussen al drie weken geleden, en volgende week heb ik mijn eerste les bij de nieuwe rijschool. Hopelijl krijg ik nu weer een beetje plezier in het autorijden..
GESLAAGDquote:Op dinsdag 1 november 2011 08:43 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Half 12 theorie examen, laten we hopen dat twee keer scheepsrecht is
woei!quote:
Ik ben met mijn praktijk examen zo'n 30 minuten weg geweest, dat was alles, maar van die 30 minuten heb ik nog minstens 10 minuten stapvoets gereden/stil gestaan voor een stoplicht. Valt goed mee dus hoe lang je moet rijden met een examen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:31 schreef Tamashii het volgende:
30 minuten rijden en 15 minuten voor de rest geloof ik ?
truequote:Op maandag 31 oktober 2011 17:03 schreef Oberonn het volgende:
Ah nouja, het is gewoon overdag hoor, maar pakjesochtend klinkt zo vreemd hihi
Ik herken het wel! Wanneer ik alles tegelijk moet doen vergeet ik om op de weg te letten of doe ii wat anders verkeerd. Bij mij helpt het om rustiger te rijden en vooral niet te snel op kruispunten enzo af te rijden zodat ik rusig kan schakelen/remmen/kijken.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:32 schreef Djoezt het volgende:
Rijles gaat voor geen meterIk faal steeds wanneer er veel dingen tegelijk moeten gebeuren, en dan mis ik een fietser ineens. En dan gaat 'ie vol op de rem.
Nogal wisselvallig ook, soms gaat optrekken, schakelen en remmen prima, soms is het een ballenbak. Ben nu een uur of 15 onderweg.
Tips?
Wel theorie al binnen - leek me wel handig om dat van te voren te doen
Ja.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:11 schreef kanovinnie het volgende:
Vraagje, kan ik mijn rijbewijs op de dag van slagen opvragen?
Je kunt toch een tijdstip afspreken dat jou het meeste schikt dus bijv. 16.50 oid.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:26 schreef kanovinnie het volgende:
Das jammer. Moet ik weer vrij voor nemen waarschijnlijk.
Bedankt voor 't antwoord.
Haha ik zou hetzelfde gedaan hebben op dat kruispuntquote:Op zaterdag 5 november 2011 21:52 schreef Xanland het volgende:
En geslaagd!
Praktijkexamen ging aardig goed, maar examinator zocht wel goede punten op in Apeldoorn. Dingen als een verkeersplein-lijkend iets (daar ging ik via rechtsom dus de J. Catslaan in) waar je dus gewoon links mag. Gelukkig keek ik wel goed, wat voor een groot deel het eea goed maakte. Kan helaas alleen donderdag pas mijn rijbewijs aanvragen! Zal dus nog anderhalve week duren voor ik echt mag rijden.
Verder moet ik, volgens zelfreflectieformulier, nog wat doen aan mijn doorstroming. Dat moet wel lukken want het was vooral snelweggerelateerd en laat ik daar nou net overheen moeten voor school, dus dat is mooi!
Leg uitquote:Op dinsdag 8 november 2011 16:35 schreef Niles-Crane het volgende:
Gezakt.. voor de tweede keer.. En op wat voor manier zeg, ben er misselijk van. Mijn rijleraar heeft in jaren niet zoiets raars meegemaakt.CBR
Ik kwam 3 keer in een situatie terecht waarin het voorrang verloop niet ''volgens het boekje'' ging. één heeft zij nota bene zelf aangericht en hier hoor ik pas over na het examen en niet tijdens, de andere twee konden nu eenmaal niet anders vanwege de situatie en die heb ik heel netjes opgelost.quote:
Hoe kan zij dat nou aanrichten? Jij rijdt toch?quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:21 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Ik kwam 3 keer in een situatie terecht waarin het voorrang verloop niet ''volgens het boekje'' ging. één heeft zij nota bene zelf aangericht en hier hoor ik pas over na het examen en niet tijdens
Zij heeft het indirect aangerichtquote:Op dinsdag 8 november 2011 17:29 schreef D0808 het volgende:
[..]
Hoe kan zij dat nou aanrichten? Jij rijdt toch?
Daarop ben ik ook gezakt de eerste keer:quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:21 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Ik kwam 3 keer in een situatie terecht waarin het voorrang verloop niet ''volgens het boekje'' ging. één heeft zij nota bene zelf aangericht en hier hoor ik pas over na het examen en niet tijdens, de andere twee konden nu eenmaal niet anders vanwege de situatie en die heb ik heel netjes opgelost.
Een hiervan was een fietser die uit een uitritconstructie als een gek uit komt scheuren. Ja, ik had voorrang, maar ging natuurlijk wel remmen want je kan moeilijk dwars door een fietser heen. Maar dat was volgens haar niet goed, ik had gas toe moeten nemen en voorrang af moeten dwingen
Aaaahquote:Op dinsdag 8 november 2011 16:35 schreef Niles-Crane het volgende:
Gezakt.. voor de tweede keer.. En op wat voor manier zeg, ben er misselijk van. Mijn rijleraar heeft in jaren niet zoiets raars meegemaakt.CBR
Succes.quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:48 schreef electronique het volgende:
straks theorie
de vragen gaan nog wel, maar de gevaarherkenning..
en dan had die fietser op je motorkap gelegen... En dan?quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:21 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Ik kwam 3 keer in een situatie terecht waarin het voorrang verloop niet ''volgens het boekje'' ging. één heeft zij nota bene zelf aangericht en hier hoor ik pas over na het examen en niet tijdens, de andere twee konden nu eenmaal niet anders vanwege de situatie en die heb ik heel netjes opgelost.
Een hiervan was een fietser die uit een uitritconstructie als een gek uit komt scheuren. Ja, ik had voorrang, maar ging natuurlijk wel remmen want je kan moeilijk dwars door een fietser heen. Maar dat was volgens haar niet goed, ik had gas toe moeten nemen en voorrang af moeten dwingen
Dat zal meestal gezien worden als het niet volgen van de regels waardoor de situatie alleen maar onduidelijk wordt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:10 schreef Apotheose het volgende:
wat ik me ook afvroeg: je ziet vaak in het verkeer dat iemand je voorrang verleent. Dus stel ik als fietser sta te wachten bij de haaientandjes. Een auto stopt en laat mij voor (in de stad als het druk is bijv). Op zich hoeft dat niet want hij had gewoon door kunnen tuffen. Maar mag je zoiets doen, sociaal gedrag, tijdens het examen? Of zak je dan gewoon omdat je voorrang had en je dat niet deed?
Mijn schoonmoeder heeft laatst op d'r kop gekregen van de politie hierom...quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:10 schreef Apotheose het volgende:
wat ik me ook afvroeg: je ziet vaak in het verkeer dat iemand je voorrang verleent. Dus stel ik als fietser sta te wachten bij de haaientandjes. Een auto stopt en laat mij voor (in de stad als het druk is bijv). Op zich hoeft dat niet want hij had gewoon door kunnen tuffen. Maar mag je zoiets doen, sociaal gedrag, tijdens het examen? Of zak je dan gewoon omdat je voorrang had en je dat niet deed?
true. Maar in steden rijd je bijv al stapvoets. Tis niet dat je met 50 komt aanscheuren en plat op de rem komt te staanquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat zal meestal gezien worden als het niet volgen van de regels waardoor de situatie alleen maar onduidelijk wordt.
Als je toch al stil staat als automobilist is het een mooie actie maar als je er voor moet stoppen wordt het wat minder gewaardeerd.
Hangt dus een beetje van de situatie af.
wrom?quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:28 schreef Axia het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder heeft laatst op d'r kop gekregen van de politie hierom...
En daarom zeg ik ook dat het van de situatie afhangt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:29 schreef Apotheose het volgende:
[..]
true. Maar in steden rijd je bijv al stapvoets. Tis niet dat je met 50 komt aanscheuren en plat op de rem komt te staan
[..]
wrom?Je mag toch wel es sociaal zijn?
Tja, dat dacht mijn schoonmoeder ookquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:29 schreef Apotheose het volgende:
wrom?Je mag toch wel es sociaal zijn?
Daarom stop ik niet voor fietsers. Gewoon dwars erdoor heen!quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:47 schreef Soempie het volgende:
Als ik op de fiets zit vind ik het vrijwel altijd klote als mensen voorrang gaan verlenen aan me. Ik sta dan vaak net al stil, vervolgens is me even onduidelijk wat de bedoeling is tot ze met hun hand aangeven dat ze me voor willen laten, dan moet ik in beweging komen, etc. Als ze gewoon doorrijden ben ik vaak veel eerder weer vertrokken.
ja ergens wel. Maar het gaat om het gebaar en das wel aardigquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:47 schreef Soempie het volgende:
Als ik op de fiets zit vind ik het vrijwel altijd klote als mensen voorrang gaan verlenen aan me. Ik sta dan vaak net al stil, vervolgens is me even onduidelijk wat de bedoeling is tot ze met hun hand aangeven dat ze me voor willen laten, dan moet ik in beweging komen, etc. Als ze gewoon doorrijden ben ik vaak veel eerder weer vertrokken.
Ik zou het sowieso tijdens het examen niet doenquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:29 schreef Apotheose het volgende:
[..]
true. Maar in steden rijd je bijv al stapvoets. Tis niet dat je met 50 komt aanscheuren en plat op de rem komt te staan
[..]
wrom?Je mag toch wel es sociaal zijn?
dan heb je het toch gehaald? Ik dacht dat je daar 12 van de 25 fout op mocht hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:20 schreef electronique het volgende:
gezakt voor theorie
10 fout op gevaarherkenningen maar 1 op de rest. had ik wel verwacht overigens
Inderdaad, you got scammed!quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
dan heb je het toch gehaald? Ik dacht dat je daar 12 van de 25 fout op mocht hebben.
dan had ik er misschien 15 van de 25 fout en 10 goed.. grote kans van wel haha.quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
dan heb je het toch gehaald? Ik dacht dat je daar 12 van de 25 fout op mocht hebben.
Klopt, ik had er 12 fout op gevaarherkenning en 2 op de rest, gewoon geslaagdquote:Op vrijdag 11 november 2011 19:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
dan heb je het toch gehaald? Ik dacht dat je daar 12 van de 25 fout op mocht hebben.
Haha, sinds ik mijn theorie heb gehaald fiets ik veel bewusterquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:47 schreef Soempie het volgende:
Als ik op de fiets zit vind ik het vrijwel altijd klote als mensen voorrang gaan verlenen aan me. Ik sta dan vaak net al stil, vervolgens is me even onduidelijk wat de bedoeling is tot ze met hun hand aangeven dat ze me voor willen laten, dan moet ik in beweging komen, etc. Als ze gewoon doorrijden ben ik vaak veel eerder weer vertrokken.
Met gevaarherkenning had ik ook altijd moeite (12 van de 25 fout op m'n theorie examenquote:Op vrijdag 11 november 2011 10:48 schreef electronique het volgende:
straks theorie
de vragen gaan nog wel, maar de gevaarherkenning..
Tsja, het slaat ook af en toe helemaal nergens op met de regels van het CBR. In dat geval zou je, buiten je examen om, natuurlijk wel doorrijden om de doorstroming te beïnvloeden. Ligt er ook maar weer precies aan wat voor examinator je hebt en wat diegene belangrijk vindt. net zoals met kijktechnieken bij rotondes. Nu móet je kijken, terwijl als ik mijn rijbewijs zou hebben zou ik alleen kijken als ik dat nodig vindt. Bij bijvoorbeeld rotondes aan de autoweg vind ik 't niet zo nodig om over mijn schouders te kijken bijvoorbeeld, binnen de bebouwde kom (dus met een fietspad ernaast) is dat mijns inziens wel weer belangrijk. Veel dingen zijn gewoon enorm discutabel wat betreft rijgedrag ''volgens het boekje van het CBR / de examinator.''.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:53 schreef Axia het volgende:
[..]
Daarop ben ik ook gezakt de eerste keer:
Een vrouw met een klein kind achter op de fiets, officieel had ik voorrang, maar als ik zou doorrijden, dan had ik ze aangereden. Dus uit beleefdheid maar gestopt (en er was toch geen verkeer achter me). Helaas vond de examinator dat ik niet mocht stoppen.
En op dezelfde kruispunt alleen nu van de andere kant. Ik had nu geen voorrang en er kwam een andere lesauto die dus wel voorrang had. Ik netjes wachten, alleen liet die persoon in de lesauto zijn/haar motor 3x uitvallen. Aangezien er helemaal geen beweging in de lesauto zat (en achter mij ontstond er een rij van auto's ), wilde ik gaan rijden. En toen greep de examinator in. Want ondanks dat het 5 minuten duurt, ik mocht niet doorrijden, want ik had geen voorrang.
CBR
Haha beetje teveel posts achter elkaar iddquote:Op zaterdag 12 november 2011 18:35 schreef Oberonn het volgende:
Hmm probeer anders eens even je edit-knopje te gebruiken?
Succes met de 'rechtzaak' !
Ik vrijdag.quote:Op zondag 13 november 2011 14:58 schreef 12345r het volgende:
Woensdag moet ik afrijden![]()
Ik maak nog steeds wel eens foutjes bij rijlessen, maar volgens mij houd je dit altijd (of niet?)...
Ik hoop echt dat ik niet (op zo'n lullige manier) zak, volgens mij kan je gewoon weer dik 400euro bijleggen als je zakt... Kost veels te veel geld allemaal
kijken wanneer de rest druktquote:Op zondag 13 november 2011 14:59 schreef LeNick het volgende:
Morgen theorieexamen. Heb één keer dat boekje van de ANWB gelezen, en nu 2 oefenexamens gemaakt in het boekje van Vekabest (wel editie 2008 pas). Eerste keer 10 en tweede keer 14 van de 50 foutGaat nog niet echt lekker dus..
Iemand tips wat echt morgen bij het CBR heel belangrijk is?
quote:Op zondag 13 november 2011 17:08 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
kijken wanneer de rest druktwaren er in ieder geval veel bij die als het juiste antwoord in beeld kwam tijdens de vraag met hun hand naar de knop gingen, waardoor ik het antwoord dus ook wist (als ik het zelf niet wist)
Niet nodig, dingen die me interesseren daar wil ik best voor leren.quote:Op zondag 13 november 2011 17:27 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Jij neemt zeker ook spiekbriefjes mee naar tentamens?
Haha! Is het dan niet zo dat je gelijk A, B of C hebt? Komt eerst A, dan pas B dan pas C? Of hoe zit dat dat je kan kijken waar de andere voor kiezen? En is dat bij elke CBR zo hetzelfde? Wel handig namelijkquote:Op zondag 13 november 2011 19:59 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Niet nodig, dingen die me interesseren daar wil ik best voor leren.
Natuurlijk heb ik voor mijn theorie examen ook geleerd en wist ik de meeste antwoorden wel, maar wat zou het, als ik nu nog eens zo'n theorie examen moest maken zou ik echt niet meer slagen denk ik. Alsof je door 50 vragen?? te beantwoorden de rest van je leven de theorie kent.
Als je nu iemand die al langer zijn rijbewijs heeft zo'n theorie examen laat maken denk ik niet dat er veel bij zullen zitten die nog zullen slagen.
Hmm ik denk het welquote:Op zondag 13 november 2011 21:19 schreef IJsdraakje het volgende:
Valt dat strict genomen niet onder frauderen?
ja, als je wordt betrapt bedoel jequote:Op zondag 13 november 2011 21:23 schreef LeNick het volgende:
Toch maar niet doen, de politie wordt ingeschakeld als je afkijkt
ik vind het eng...quote:Op maandag 14 november 2011 18:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Rijden in het donker is geinig. Fietsers zijn zo goed als onzichtbaar, maar verder is het geinig.
Oh nee, totaal niet.quote:
Wacht maar tot je je eigen rijbewijs hebt. Dan wordt het pas echt geweldig.quote:Op maandag 14 november 2011 18:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Rijden in het donker is geinig. Fietsers zijn zo goed als onzichtbaar, maar verder is het geinig.
Hopelijk vrijdag.quote:Op maandag 14 november 2011 20:11 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Wacht maar tot je je eigen rijbewijs hebt. Dan wordt het pas echt geweldig.
Midden in de nacht op de snelweg in je eentje (of met je vrouwtje vent) in de auto zitten, mooie muziek hard aanzetten, hard meebléren en zo de nacht doorrijden!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |