quote:
Wat zou het dan moeten zijn, volgens jou?quote:Op woensdag 28 september 2011 00:10 schreef cricket het volgende:
Gelet op de manier waarop het een en ander wordt omschreven heb ik nou niet het idee dat specifiek (gebrek aan) geld het probleem is...
Een diagnose via internet ga ik niet aan beginnen, maar het komt vooral over alsof je geld gebruikt als reden om jezelf niet te confronteren met wat het echte probleem is. Wat dat echte probleem is kun je alleen zelf uitvinden.quote:Op woensdag 28 september 2011 00:13 schreef Huizenvernielers het volgende:
[..]
Wat zou het dan moeten zijn, volgens jou?
Ik denk het meer uitgeven dan er binnen komt wat je zegt dat je doetquote:Op woensdag 28 september 2011 00:13 schreef Huizenvernielers het volgende:
[..]
Wat zou het dan moeten zijn, volgens jou?
Het eerste wat mij aan het verhaal opviel was de openingsbewering over te weinig geld hebben terwijl uit de rest van de OP blijkt dat het probleem veel meer is dat TS niet met geld kan omgaan. Het probleem zit dus eerder in een bepaalde fixatie met geld dan de financiele situatie op zich. De oorzaak van die fixatie lijkt me hier het daadwerkelijke probleem.quote:Op woensdag 28 september 2011 00:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk het meer uitgeven dan er binnen komt wat je zegt dat je doet
Niet doen. Beter: ga ergens zwart bijklussen. En budgetteer jezelf. Het is niet zo moeilijk om een bedrag door 30 dagen te delenquote:Op dinsdag 27 september 2011 23:53 schreef Joe-Momma het volgende:
Misschien toch maar aan een wiet plantage denken.
Maar waar ligt nou precies het probleem? Dat jij meer uitgeeft dan dat je binnen haalt of dat je minder hebt dan dat je uitgeeft?
Het is krap, 50 euro in de week maar buiten en drinken zal ze toch even niets kunnen kopen. Dus met 50 euro in de week moet je rond kunnen komen mits je andere dingen kunt laten.quote:Op woensdag 28 september 2011 07:47 schreef seasushi het volgende:
Waarschijnlijk zul je via budgetbeheer ongeveer 50euro per week krijgen. Dat is geen vetpot. Zeker als je nog eens rookt of zo. Aangezien je daar nu al niet van kunt leven/eten,en niet in staat bent om een kasboek bij te houden om te zien waar je geld aan op gaat, is zelfstandig je geld gaan beheren misschien niet zo'n goed idee.
En ik kan het mis hebben, maar als je onder bewindvoering komt is dat toch alleen maar omdat je nog meer schulden hebt gemaakt?
En nee, met dat bedrag zul je bij de kringloop je kleren moeten kopen (waarschijnlijk heeft budgetbeheer een potje voor jou voor aangelegd) Is het nooit slim om bij postorderbedrijven te bestellen, of toch die dure laarzen te kopen.
Ga dat nou maar accepteren. Je bent afgekeurd, dat is om een bepaalde reden en daar hangen in nederland consequenties aan. Tenzij je laatst verdiende salaris riant was.
Welkom in de grote mensen wereld. Als je wat wil bijverdienen zwart of niet zwart zijn daar mogelijkheden genoeg voor in plaats van zitten huilen hoe zwaar je het hebt.
Ook ik zit tijdelijk op 70 euro in de week samen met dochter. Hier staat elke dag verse groente op tafel, rook ik ook nog, kan nog een beetje benzine betalen en komt dochter niks te kort. Het is wel zo dat ik flink moet plannen in de week, wat er allemaal in de week betaald moet worden. Maar door dat te doen krijg ik heel veel rust.quote:Op woensdag 28 september 2011 07:54 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Het is krap, 50 euro in de week maar buiten en drinken zal ze toch even niets kunnen kopen. Dus met 50 euro in de week moet je rond kunnen komen mits je andere dingen kunt laten.
Je vergeet je grote auto nog te noemen.quote:Op woensdag 28 september 2011 07:32 schreef draaijer het volgende:
Kan je geen callcenter werk doen in de zin van verkoop. Dan ben je zelf afhankelijk voor je eigen resultaat. Daar zou je met je motivatie wel het e.e.a. moeten kunnen doen
Ik ben overigens nog steeds nieuwsgierig hoe je nou zo'n rekening kan krijgen? Wij wonen met z'n 5en in een groot huis en we hebben en PC (windows media center) ALTIJD aanstaan!
Heeft Draaijer een electrische auto en zit die bij de energierekening inbegrepen?quote:Op woensdag 28 september 2011 08:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je vergeet je grote auto nog te noemen.
Nee, maar hij laat er geen gelegenheid aan gelegen om te vermelden dat hij in een groot huis woont en een dikke auto rijdt.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:14 schreef seasushi het volgende:
[..]
Heeft Draaijer een electrische auto en zit die bij de energierekening inbegrepen?
Tuurlijk is dat best te doen. Je moet streng zijn voor jezelf en inderdaad goed plannen, maar het is echt wel te doen. (zoals jij ook al bewijst natuurlijkquote:Op woensdag 28 september 2011 08:07 schreef seasushi het volgende:
Ook ik zit tijdelijk op 70 euro in de week samen met dochter. Hier staat elke dag verse groente op tafel, rook ik ook nog, kan nog een beetje benzine betalen en komt dochter niks te kort. Het is wel zo dat ik flink moet plannen in de week, wat er allemaal in de week betaald moet worden. Maar door dat te doen krijg ik heel veel rust.
Mijn vermoeden is dat ze gewoon een hele lange periode niet betaald heeft en dat die 2500E inclusief alle incasso en gerechtsdeurwaarderskosten zijn. Het is onmogelijk om een dergelijk bedrag te moeten betalen in haar situatie als ze gewoon een termijnbedrag ingesteld heeft staan.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:50 schreef mirannie het volgende:
Ik zou zo´n rekening toch echt tot op de bodem hebben uitgezocht. Wordt je energie niet gewoon illegaal afgetapt door de buren ofzo?
Zou natuurlijk ook heel goed kunnen. Ik weet wel dat mijn zusje een vrij laag maand bedrag had en pas na anderhalf jaar de eerste afrekening kreeg en dat was al iets van 1300 euro ofzo. En als je dat dan inderdaad dan niet betaalt, dan ben je aan de beurt.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:02 schreef Catbert het volgende:
Mijn vermoeden is dat ze gewoon een hele lange periode niet betaald heeft en dat die 2500E inclusief alle incasso en gerechtsdeurwaarderskosten zijn. Het is onmogelijk om een dergelijk bedrag te moeten betalen in haar situatie als ze gewoon een termijnbedrag ingesteld heeft staan.
Tja, maar ook dat vertelt ze er niet bij.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:09 schreef Catch22- het volgende:
Als je 2-3 jaar verkeerde meterstanden doorgeeft en ze dan komen afrekenen, dan kan het ook wel eens lelijk uitvallen.
Twee maanden geleden verraste de Eneco mij met 'gecorrigeerde' rekeningen van een huis dat al ruim twee jaar niet meer mijn eigendom was en waar ik dus ook ruim twee jaar niet meer woonde. Gelukkig kreeg ik ongeveer 1.200 euro terug van ze, maar ik kan me voorstellen dat het ook de andere kant op uit kan vallen.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:09 schreef Catch22- het volgende:
Als je 2-3 jaar verkeerde meterstanden doorgeeft en ze dan komen afrekenen, dan kan het ook wel eens lelijk uitvallen.
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:17 schreef Catch22- het volgende:
Nee, maar in zulke gevallen blijkt keer op keer dat er dingen worden 'vergeten' of 'gelogen' om empathie op te wekken.
Voorbeeld (niet dat ik het je uit hoef te leggen; je komt lang genoeg op Fok!):
"Ja ze komen hier zomaar van een deurwaarder door een onterechte factuur van T-mobile"
"Ja oke hij was misschien wel terecht maar ik wou om een specificatie vragen en die ben ik vergeten te vragen"
"Ja ik had heel veel geinternet in het buitenland en had hem willen betalen maar dat ben ik vergeten."
> "Dus het is je eigen schuld?"
"NOU MODJE SLUIT DIT TOPIC MAAR NIEMAND HELPT MIJ".
Stel je niet aan. Het is gewoon onmogelijk dat je een voorschot van 150 per maand hebt voor een dergelijk klein appartement en dan nog eens ongeveer 200E per maand zou moeten bijbetalen. Het is niet meer dan logisch dat mensen daar vraagtekens bij zetten.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:54 schreef Huizenvernielers het volgende:
Ik vind bepaalde reacties in dit topic echt walgelijk.
Idd.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:07 schreef Maanvis het volgende:
Als je een energierekening krijgt van 2500,- en je betaalt al 150,- aan voorschot per maand dan kost jouw energieverbruik dus 358,- per maand. Iets klopt hier niet.
Welkom op Fokquote:Op woensdag 28 september 2011 10:54 schreef Huizenvernielers het volgende:
Ik vind bepaalde reacties in dit topic echt walgelijk.
Wil je nu een pluim omdat je nooit eerder schulden hebt gehad?quote:En wat betreft mijn fixatie omtrent geld..
Voordat ik deze relatief kleine schuld had opgebouwd, heb ik nooit schulden gehad.
Ook toen betaalde ik netjes alle rekeningen, en wist ik dondersgoed dat ik niet meer kon uitgeven dan dat ik had. En daar leefde ik dan ook naar.
Precies, ik heb een eengezinswoning en ik heb maar een voorschot op mijn gas en elektriciteit van 100 euro in de maand en ik krijg altijd terug (meestal hoef ik in mei niets te betalen).quote:Op woensdag 28 september 2011 11:07 schreef Maanvis het volgende:
Als je een energierekening krijgt van 2500,- en je betaalt al 150,- aan voorschot per maand dan kost jouw energieverbruik dus 358,- per maand. Iets klopt hier niet.
Kun je misschien hier neerzetten hoeveel m3 gas en hoeveel kwh stroom er in dat jaar van die 2500,- verbruikt is?
Er klopt iets helemaal niet! Uitzoeken die rotzooi en wel zo snel mogelijk.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:07 schreef Maanvis het volgende:
Kun je misschien hier neerzetten hoeveel m3 gas en hoeveel kwh stroom er in dat jaar van die 2500,- verbruikt is?
Echt he, ik heb hier ook een klein appartement van rond de 42m2.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:22 schreef ayumu het volgende:
[..]
Er klopt iets helemaal niet! Uitzoeken die rotzooi en wel zo snel mogelijk.
Je eigen reactie is ook behoorlijk kansloos, knap dat jij zo goed kunt oordelen wat de TS in kwestie heeft als handicap.quote:Op woensdag 28 september 2011 19:47 schreef kastanova het volgende:
Tja, toch weer typisch, dit soort figuren...
Wat betreft de gevólgen krijgen we een compleet levensverhaal te horen, maar zelfs ondanks het inhoudelijke doorvragen blijft ze over de daadwerkelijke oorzaken zo mysterieus als het maar kan.
Waarom denk je nou écht dat ze weigert inhoudelijk op de energierekening en haar "handicap" in te gaan?
Omdat het gewoon allemaal haar eigen schuld is, ze een chronische hypochonder vol zelfmedelijden is en ze hier alleen maar even goedkoop sympathie en medelijden kwam scoren...
...zodat ze zichzelf weer kan wijsmaken dat de hele wereld gemeen is en haar niets te verwijten valt...
Kansloos.
Als ze er niet inhoudelijk op in wil gaan, moet ze lekker een dagboek gaan kopen (oh wachtquote:Op woensdag 28 september 2011 20:00 schreef ayumu het volgende:
[..]
Je eigen reactie is ook behoorlijk kansloos, knap dat jij zo goed kunt oordelen wat de TS in kwestie heeft als handicap.
Deze post is gewoon even goedkoop trappen op TS en dat weet jezelf net zo goed. En TS is niet verplicht om hier haar handicap bloot te geven. En zo ''mysterieus'' is het allemaal niet, TS geeft een probleem aan wij reageren daarop en het is aan TS om daar iets mee te deon zo niet pech gehad.
En al zou TS haar handicap weergeven op dit forum zou het alleen maar voer zijn voor types zoals jou.
Mysterieus is niet het juiste woord, maar dat het omschreven probleem niet overeenkomt met het ware probleem lijkt me op basis van de posts tot nu toe zeker een terechte conclusie. Het is ook goed mogelijk dat de aard van de handicap een belangrijke oorzaak is voor het probleem. Hoeft niet, kan wel, lijkt me daarom zeker een terechte vraag. Voor sommige mensen is het enige probleem dat iemand botweg tegen ze moet zeggen dat ze een plaat voor hun kop wegen moeten halen. Probleem daarbij is vaak wel dat mensen die dichtbij staan dat niet doen/durven en het van onbekenden zoals hier niet wordt aangenomen.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:00 schreef ayumu het volgende:
Deze post is gewoon even goedkoop trappen op TS en dat weet jezelf net zo goed. En TS is niet verplicht om hier haar handicap bloot te geven. En zo ''mysterieus'' is het allemaal niet, TS geeft een probleem aan wij reageren daarop en het is aan TS om daar iets mee te deon zo niet pech gehad.
Ja, de gemiddelde student heeft ook zo'n 15 jaar om af te betalen...quote:Op woensdag 28 september 2011 20:23 schreef Thomas B. het volgende:
2500 euro schuld?
Je weet toch wel dat de gemiddelde student daar om lacht...
Die schuld is bij haar vader en ik vermoed zomaar dat hij nog coulantere voorwaarden heeft dan de IB. Wat ik dus wil zeggen is dat ik niet geloof dat haar schulden het probleem zijn. Haar potentiele verdiencapaciteit is wel onderdeel van haar probleem maar daarin is ze dus juist vrij assertief aangezien ze zegt zoveel te solliciteren. Wat ik niet snap is waarom ze zo weinig te besteden heeft. Ze zegt niet waarom ze problemen heeft met de budgethulp en ik snap ook niet waarom ze daar uberhaupt van afhankelijk is. Ze heeft alleen een kleine schuld bij haar vader.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, de gemiddelde student heeft ook zo'n 15 jaar om af te betalen...
inderdaad. dit is gewoon weer eens kansloze vertoning van een TS die loopt te klagen en verder nooit meer reageert op (goedbedoelde) posts. Triest hoor. Een rekening van 2500 en zelf niet zeggen te weten hoe dat opeens komt. Waarom komt dan de gedachte niet bij je op om dat even uit te zoeken? Echt wtf..quote:Op woensdag 28 september 2011 19:47 schreef kastanova het volgende:
Tja, toch weer typisch, dit soort figuren...
Wat betreft de gevólgen krijgen we een compleet levensverhaal te horen, maar zelfs ondanks het inhoudelijke doorvragen blijft ze over de daadwerkelijke oorzaken zo mysterieus als het maar kan.
Waarom denk je nou écht dat ze weigert inhoudelijk op de energierekening en haar "handicap" in te gaan?
Omdat het gewoon allemaal haar eigen schuld is, ze een chronische hypochonder vol zelfmedelijden is en ze hier alleen maar even goedkoop sympathie en medelijden kwam scoren...
...zodat ze zichzelf weer kan wijsmaken dat de hele wereld gemeen is en haar niets te verwijten valt...
Kansloos.
Toch iets met wanbetaler enzo. Dan zijn ze vast niet meer zo schappelijk. En logisch ook.quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:27 schreef BlueMage het volgende:
Uhm 'n stroomrekening van ¤2500 en je gaat er niet achteraan, riiiiight.Toen Essent m'n voorschot berekende toen ik net op mezelf woonde en me wist te melden dat dat voorschot 4500 Euro/maand zou bedragen hing ik gelijk aan de telefoon en 't werd ook meteen opgelost dus dat verhaal van dat er geen afbetalingsregeling te treffen is geloof ik ook niks van.
10-15 euro aan boodschappen per week? Hoe doe je dat in vredesnaam? Vertel mij dat eens, daar kan ik ook nog wat aan hebben..quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:07 schreef Xaryna het volgende:
Hoeveel geld krijg je nou per week om rond te komen dan? Als je 50 euro krijgt, kan je daar makkelijk te boodschappen van doen. Ik beknibbel echt niet veel en verwen mezelf wel eens, en zit op 10-15 euro boodschappen per week. Dus, hoeveel betaal jij aan boodschappen? Misschien kunnen we je wel helpen dat beter te regelen.
Ik sta er ook van met mijn oren te flapperen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
10-15 euro aan boodschappen per week? Hoe doe je dat in vredesnaam? Vertel mij dat eens, daar kan ik ook nog wat aan hebben..
Ja precies ik ben alleenstaand maar met 40 euro kom ik net uit als ik héél zuinig ben en alleen naar de Aldi en Lidl ga.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik sta er ook van met mijn oren te flapperen.
Ik eet ook geen frisdrank en snacks.. Maar 10 tot 15 euro red ik écht met de beste wil ter wereld niet. En nee, ik rook ook niet en drink geen alcohol.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:37 schreef Catch22- het volgende:
simpel eten, geen frisdrank, geen snacks.
Maargoed; als wij 'zuinig' aan doen zijn we met zijn tweeen al gauw ruim 50 euro in de week kwijt.
Hmm? Groente in de aanbieding, macaroni/aardappels in de aanbieding, verder alleen brood en beleg. Ik koop nooit drinken en hoef ook geen wc-papier te kopen. Geen snacks behalve een wekelijkse reep chocolade. Meestal alles van de Lidl. Vaak ben ik ook te lui om te koken en neem ik zo'n doos pizza's (2 voor 2,80).quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
10-15 euro aan boodschappen per week? Hoe doe je dat in vredesnaam? Vertel mij dat eens, daar kan ik ook nog wat aan hebben..
Oké dus je eet geen vlees en alleen macaroni of aardappels met groenten en verder brood en beleg.. Lijkt me nogal eenzijdig. Ja en als je dan geen toiletartikelen hoeft te kopen ben je een heel eind ja. Je hoeft ook geen wasmiddel/tandpasta etc te kopen? Hoe woon je dan, in een studentenhuis ofzo?quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:43 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Hmm? Groente in de aanbieding, macaroni/aardappels in de aanbieding, verder alleen brood en beleg. Ik koop nooit drinken en hoef ook geen wc-papier te kopen. Geen snacks behalve een wekelijkse reep chocolade. Meestal alles van de Lidl. Vaak ben ik ook te lui om te koken en neem ik zo'n doos pizza's (2 voor 2,80).
Maar ik ben ook in mijn eentje, heb een hekel aan koken, gebruik nooit sauzen / specerijen, dus misschien scheelt dat.Als jullie interesse hebben, kan ik mijn boodschappenbonnetjes van de afegelopen maand wel inscannen.
Ik eet vleesvervangers, soms een ei ipv vlees. Toiletartikelen koop ik wel (in de aanbieding), daar heb ik voorraad van (van aanbiedingen, bijv 3 voor de prijs van 2, zit je weer even snor). Wasmiddel / toiletpapier hoef ik niet te kopen. Onderhuur trouwens, mag de wasmachine niet gebruiken. Toiletpapier verzorgt de huisbaas (die maakt ook alles behalve mijn kamer schoon).quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:57 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oké dus je eet geen vlees en alleen macaroni of aardappels met groenten en verder brood en beleg.. Lijkt me nogal eenzijdig. Ja en als je dan geen toiletartikelen hoeft te kopen ben je een heel eind ja. Je hoeft ook geen wasmiddel/tandpasta etc te kopen? Hoe woon je dan, in een studentenhuis ofzo?
Ja oké maar geen wasmiddel/toiletpapier is natuurlijk geen regel maar een uitzondering, mensen moeten dat normaal wel kopen. En ik zou graag een voorbeeldlijstje zien, want ik kan me echt niet voorstellen hoe jij dan eet voor zo weinig geld. Of eet je ook gewoon heel weinig?quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:01 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik eet vleesvervangers, soms een ei ipv vlees. Toiletartikelen koop ik wel (in de aanbieding), daar heb ik voorraad van (van aanbiedingen, bijv 3 voor de prijs van 2, zit je weer even snor). Wasmiddel / toiletpapier hoef ik niet te kopen. Onderhuur trouwens, mag de wasmachine niet gebruiken. Toiletpapier verzorgt de huisbaas (die maakt ook alles behalve mijn kamer schoon).
Eenzijdig vind ik het zelf niet, ik heb vier soorten broodbeleg die ik afwissel, en elke keer andere groentes / vleesvervangers.
Kom op, hoeveel toiletpapier verbruikt iemand in zn'n eentje per week? Kost zo'n 70cent per week, misschien zelfs nog minder. En wasmiddel kost je 3 euro per maand ofzo, ook niet de hele wereld.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:03 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja oké maar geen wasmiddel/toiletpapier is natuurlijk geen regel maar een uitzondering, mensen moeten dat normaal wel kopen. En ik zou graag een voorbeeldlijstje zien, want ik kan me echt niet voorstellen hoe jij dan eet voor zo weinig geld. Of eet je ook gewoon heel weinig?
Ja.. Jij kan dus ook leven voor 10 tot 15 euro per week? Leg me eens uit hoe je dat doet dan? Ik wil het namelijk serieus weten.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:06 schreef mirannie het volgende:
[..]
Kom op, hoeveel toiletpapier verbruikt iemand in zn'n eentje per week? Kost zo'n 70cent per week, misschien zelfs nog minder. En wasmiddel kost je 3 euro per maand ofzo, ook niet de hele wereld.
dat zei ik niet. Geef alleen aan dat de dingen die hij er niet bijzette het maar net iets duurder zouden maken.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja.. Jij kan dus ook leven voor 10 tot 15 euro per week? Leg me eens uit hoe je dat doet dan? Ik wil het namelijk serieus weten.
Dat komt in je eentje op ongeveer hetzelfde neer dus. Hoe doen jullie dat dan? Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd, maar ik zie hier alleen bedragen opgenoemd worden maar geen tips om het aan te pakken. Lijkt me voor TS ook wel handig om te weten, als die tenminste ooit nog terug komt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:09 schreef mirannie het volgende:
[..]
dat zei ik niet. Geef alleen aan dat de dingen die hij er niet bijzette het maar net iets duurder zouden maken.
ik doe overigens boodschappen voor 35-40 euro per week met z'n 2-en
Nee, dat is niet zo. Op de 1 of andere manier is het duurder om voor 1 persoon boodschappen te doen dan voor 2 personen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat komt in je eentje op ongeveer hetzelfde neer dus. Hoe doen jullie dat dan? Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd, maar ik zie hier alleen bedragen opgenoemd worden maar geen tips om het aan te pakken. Lijkt me voor TS ook wel handig om te weten, als die tenminste ooit nog terug komt.
Dan zit je dus op 17,50-20 euro per persoon, eet jij waarschijnlijk iets gezonder en luxuezer en dat klopt vergeleken met mijn uitgaven. Denk ik dan.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:09 schreef mirannie het volgende:
[..]
dat zei ik niet. Geef alleen aan dat de dingen die hij er niet bijzette het maar net iets duurder zouden maken.
ik doe overigens boodschappen voor 35-40 euro per week met z'n 2-en
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Broodbeleg had ik nog. Ik eet 1 heel brood per week ongeveer. Groentes waren in de aanbieding, ingeslagen en ingevroren, stamppot gegeten (4 maaltijden voor mij uit 1 zo'n zak aardappelen en de grote voordeelverpakkining andijvie).Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
Huh?! Voor 1 persoon duurder? Daar klopt echt niks van wat je overhoud doe je weer in de koelkast.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:14 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Op de 1 of andere manier is het duurder om voor 1 persoon boodschappen te doen dan voor 2 personen.
En ja, hoe ik het doe? Geen idee. Ik koop gewoon wat ik nodig heb/lekker vind en als ik dan ga afrekenen is dit wat ik moet betalen bij AH
quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:18 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dan zit je dus op 17,50-20 euro per persoon, eet jij waarschijnlijk iets gezonder en luxuezer en dat klopt vergeleken met mijn uitgaven. Denk ik dan.
Laatste lijstje van de AH:Ah ok ja dat maakt het wel wat duidelijker dankjewel, jij let dus ook heel erg op aanbiedingen gezien de bonuskortingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Broodbeleg had ik nog. Ik eet 1 heel brood per week ongeveer. Groentes waren in de aanbieding, ingeslagen en ingevroren, stamppot gegeten (4 maaltijden voor mij uit 1 zo'n zak aardappelen en de grote voordeelverpakkining andijvie).Dat ga ik ook maar eens meer doen dan, dat lijkt wel een heel goed idee te zijn als ik je lijstje zo zie.
Sterker nog, als ik niet op aanbiedingen zou lettne, zou ik altijd dezelfde groentes eten omdat ik die het lekkerste vind.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:21 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ah ok ja dat maakt het wel wat duidelijker dankjewel, jij let dus ook heel erg op aanbiedingen gezien de bonuskortingDat ga ik ook maar eens meer doen dan, dat lijkt wel een heel goed idee te zijn als ik je lijstje zo zie.
Lang niet alles is houdbaar na openen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:20 schreef zyntex het volgende:
[..]
Huh?! Voor 1 persoon duurder? Daar klopt echt niks van wat je overhoud doe je weer in de koelkast.
quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:18 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dan zit je dus op 17,50-20 euro per persoon, eet jij waarschijnlijk iets gezonder en luxuezer en dat klopt vergeleken met mijn uitgaven. Denk ik dan.
Laatste lijstje van de AH:Wat heb je dan voor broodbeleg?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Broodbeleg had ik nog. Ik eet 1 heel brood per week ongeveer. Groentes waren in de aanbieding, ingeslagen en ingevroren, stamppot gegeten (4 maaltijden voor mij uit 1 zo'n zak aardappelen en de grote voordeelverpakkining andijvie).
En dan eet je dus in die week 4 keer stamppot, een keer een wokschotel en de andere twee dagen?Ja, die met de ballen in de bek.
Dat is voor mij ook de voornaamste reden idd, dan varieer ik tenminste nog eens, anders eet ik vooral broccoli (ben ik dol op). Zelfde geldt voor vlees, anders zou ik voornamelijk biefstuk eten, of zalmquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:22 schreef Xaryna het volgende:
Sterker nog, als ik niet op aanbiedingen zou lettne, zou ik altijd dezelfde groentes eten omdat ik die het lekkerste vind.
Ik denk dat porties voor twee personen relatief altijd goedkoper zijn, net zoals een tweepersoons hotelkamer ook altijd goedkoper is dan de 1persoonsversie, zoiets?quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:14 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Op de 1 of andere manier is het duurder om voor 1 persoon boodschappen te doen dan voor 2 personen.
En ja, hoe ik het doe? Geen idee. Ik koop gewoon wat ik nodig heb/lekker vind en als ik dan ga afrekenen is dit wat ik moet betalen bij AH
Ja precies.quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:25 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik denk dat porties voor twee personen relatief altijd goedkoper zijn, net zoals een tweepersoons hotelkamer ook altijd goedkoper is dan de 1persoonsversie, zoiets?
Uit één zo'n bak wokgroenten haal ik zo'n 2 maaltijden. En zoals ik al zei, ik heb een hekel aan koken en soms kan ik me er helemaal niet toe zetten dus eet ik brood met een ei ofzo.quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:02 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Wat heb je dan voor broodbeleg?
En dan eet je dus in die week 4 keer stamppot, een keer een wokschotel en de andere twee dagen?
Je zegde eiersalade?quote:Op vrijdag 30 september 2011 22:09 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Uit één zo'n bak wokgroenten haal ik zo'n 2 maaltijden. En zoals ik al zei, ik heb een hekel aan koken en soms kan ik me er helemaal niet toe zetten dus eet ik brood met een ei ofzo.
Momenteel heb ik voor broodbeleg Rinse Appelstroop, boter+hagelslag, pindakaas en eiersalade.
Ik dacht niet dat ik nou zo vreemd at, eigenlijk.
Zegde?quote:Op vrijdag 30 september 2011 22:13 schreef ayumu het volgende:
[..]
Je zegde eiersalade?Rest van je post niet gelezen zag eiersalade
quote:Op woensdag 28 september 2011 11:04 schreef Huizenvernielers het volgende:
Ik ga op korte termijn ook verhuizen.
Ik zou een topic lezen voordat ik reageer.quote:Op vrijdag 30 september 2011 22:30 schreef whosvegas het volgende:
Ik zou met mijn verhuurder gaan praten of ze het niet beter kunnen isoleren, 2500 euro is veel te veel. Enne verder zou ik me afvragen, komt er volgend jaar ook een rekening van 2500 euro? In dat geval zou ik op zoek gaan naar een andere woning
Of hebt gedaan. Want je kan veel schulden hebben en in de huidige tijd weinig geks doen.quote:in nederland kun je echt wel rond komen van een uitkering als je niets al te geks doet. .
Nogmaals, dat hangt dus van veel meer dingen af dan je geld op een verkeerde manier uitgeven.quote:Ik heb echt het idee dat je je geld op een verkeerde manier uitgeeft want een gewone snee brood moet echt wel lukken elke dag.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
maar je hoort dan nog steeds bij de 1% van de rijkste mensen op de wereld.
Nee.quote:
Had 'm al geëdit (omdat je er niet zoveel aan hebt als je kosten ook hoog zijn), maar waar komt het dan wel op neer?quote:
Je moet niet vergeten dat er al bijna 800 tot 900 miljoen 'westerlingen' zijn. En dat er buiten het westen ook nog geld aanwezig is.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:52 schreef Dromer het volgende:
[..]
Had 'm al geëdit (omdat je er niet zoveel aan hebt als je kosten ook hoog zijn), maar waar komt het dan wel op neer?
Ik kan me zo voorstellen dat we met de miljoenen westerlingen hoger scoren dan miljarden Aziaten en Afrikanen?
Weet je de cijfers te vinden? Onder de westerlingen zijn nl. nogal wat mensen onder het Nederlands niveau qua inkomen en is in andere landen het geld minder gelijk verdeeld.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat er al bijna 800 tot 900 miljoen 'westerlingen' zijn. En dat er buiten het westen ook nog geld aanwezig is.
Je haalt als werkeloze in Nederland tegenwoordig 15k per jaar binnen als alleenstaande.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:59 schreef Dromer het volgende:
[..]
Weet je de cijfers te vinden? Onder de westerlingen zijn nl. nogal wat mensen onder het Nederlands niveau qua inkomen en is in andere landen het geld minder gelijk verdeeld.
Die 1% ga je dan idd niet halen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je haalt als werkeloze in Nederland tegenwoordig 15k per jaar binnen als alleenstaande.
Correctie. Ik lees hier 10812 euro per jaar.
http://mens-en-samenlevin(...)nauri-2011-2012.html
Dus.. op wereld-niveau
http://www.globalrichlist.com/how.html
Dat betekend dat je in de top 15% tot 20% ergens zit
Waarom is die lijst op basis van inkomen en niet op basis van bezit? (aangezien dat laatste je vooral rijk maakt)quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:11 schreef SpecialK het volgende:
De gemiddelde Nederlander, echter, haalt ongeveer 27k euro netto per jaar binnen (dit is incl kinderen, bejaarden, etc..) en daarmee zitten wij als volk gemiddeld in de top 5%
Ik denk dat het erg moeilijk is om over Nederlandse uitkeringtrekkers uit te rekenen wat voor bezit ze nou eigenlijk hebben.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:15 schreef Dromer het volgende:
[..]
Waarom is die lijst op basis van inkomen en niet op basis van bezit? (aangezien dat laatste je vooral rijk maakt)
Heb het over het algemeen hè. Als je een hoop geld op de bank hebt zou je alleen de renteinkomsten mogen meetellen volgens dit lijstje en daardoor mogelijk een stuk minder 'rijk' zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat het erg moeilijk is om over Nederlandse uitkeringtrekkers uit te rekenen wat voor bezit ze nou eigenlijk hebben.
Inkomsten uit beleggingen en bezittingen tellen volgens mij wel mee als inkomen hoor.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:18 schreef Dromer het volgende:
[..]
Heb het over het algemeen hè. Als je een hoop geld op de bank hebt zou je alleen de renteinkomsten mogen meetellen volgens dit lijstje en daardoor mogelijk een stuk minder 'rijk' zijn.
Ik denk niet dat het lijstje is gemaakt met de Nederlandse uitkeringsgerechtigden in het achterhoofd.
Ja, maar de bezittingen zelf dus niet.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Inkomsten uit beleggingen en bezittingen tellen volgens mij wel mee als inkomen hoor.
Nou, niet echt, dan moet je wel op het absolute minimum zitten.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:04 schreef hoerezooi het volgende:
goedkopere woning zoeken,
in nederland kun je echt wel rond komen van een uitkering als je niets al te geks doet.
omdat je een uitkering krijgt zul je ook al elk mogelijke korting en toeslag krijgen die maar kan.ik zou even goed nakijken wat je precies waaraan uitgeeft. Zoals je aangaf JIJ kan niet goed omgaan met geld. kijk anders een naar yunoo.
Ik heb echt het idee dat je je geld op een verkeerde manier uitgeeft want een gewone snee brood moet echt wel lukken elke dag.
WTF 120 euro GWE?? Ik ben maar ca 80 euro p/m kwijtquote:Op zondag 2 oktober 2011 13:21 schreef doradora456 het volgende:
even een lijstje:
uitgaven:
430 huur
120 gwe
130 zorgverzekering
30 sparen
------
710
50 telefoon
20 niet vergoede ziektekosten
40 kleding
60 inventaris
25 tuin en huis onderhoud
15 vervoer
40 recreatie
------
250
190 voeding
20 pers. verzorging
5 was en schoonmaak
15 overig
------
230
inkomen:
900 uitkering
50 vakantiegeld
200 huurtoeslag
70 zorgtoeslag
------
1220
+ kwijtschelding voor de gemeentelijke belasting en waterschap
dit zijn posten en bedragen van NIBUD
met lijstje 2 en 3 is natuurlijk altijd te schuiven
dora
Moet haast wel geld toe hebben gekregen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:57 schreef RTB het volgende:
2500 bijbetalen voor een appartement waar 1 persoon in zit is echt BELACHELIJK veel. Wat is je voorschot nu dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |