abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102470792
Ik ga op korte termijn ook verhuizen.

Ik heb momenteel een klein appartementje op het oog via de sociale woningbouwvereniging hier, en ik kom in aanmerking voor dat appartement.

Daar betaal ik aan stookkosten 60 euro per maand.
Nog minder dan de helft van wat ik nu betaal!

Het is bekrompen, echt waar.
Deze flat zal binnenkort dan ook met de grond worden gelijk gemaakt, gezien onze gemeente een aantal woningen en appartementencomplexen gaat afbreken, die niet meer voldoen aan alle gestelde eisen.
  woensdag 28 september 2011 @ 11:07:11 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102470886
Als je een energierekening krijgt van 2500,- en je betaalt al 150,- aan voorschot per maand dan kost jouw energieverbruik dus 358,- per maand. Iets klopt hier niet.

Kun je misschien hier neerzetten hoeveel m3 gas en hoeveel kwh stroom er in dat jaar van die 2500,- verbruikt is?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 28 september 2011 @ 11:07:45 #53
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102470901
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:54 schreef Huizenvernielers het volgende:
Ik vind bepaalde reacties in dit topic echt walgelijk. :r
Stel je niet aan. Het is gewoon onmogelijk dat je een voorschot van 150 per maand hebt voor een dergelijk klein appartement en dan nog eens ongeveer 200E per maand zou moeten bijbetalen. Het is niet meer dan logisch dat mensen daar vraagtekens bij zetten.

Ik woon samen met m'n vriendin in een slecht geisoleerd appartement (grote enkelglas ruiten) en betaal zo'n 120E per maand.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:07 schreef Maanvis het volgende:
Als je een energierekening krijgt van 2500,- en je betaalt al 150,- aan voorschot per maand dan kost jouw energieverbruik dus 358,- per maand. Iets klopt hier niet.
Idd.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102472246
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:54 schreef Huizenvernielers het volgende:

Ik vind bepaalde reacties in dit topic echt walgelijk. :r
Welkom op Fok ^O^
Je weet toch dat als je met zoiets komt, er altijd nare reacties zullen komen hier.

quote:
En wat betreft mijn fixatie omtrent geld..
Voordat ik deze relatief kleine schuld had opgebouwd, heb ik nooit schulden gehad.
Ook toen betaalde ik netjes alle rekeningen, en wist ik dondersgoed dat ik niet meer kon uitgeven dan dat ik had. En daar leefde ik dan ook naar.
Wil je nu een pluim omdat je nooit eerder schulden hebt gehad?
Hoe oud ben je eigenlijk? Een schuld van 2500 euro is echt niet het einde van de wereld en al helemaal niet als je het aan je vader mag terug betalen. Dat jij niet uitkomt met je geld is vervelend, maar misschien is het handig als je hier wat meer info neerzet over hoeveel je te besteden hebt enzo. En waaraan je het uitgeeft, dan pas kunnen mensen je nuttig advies geven. En als je het hier alleen neergooit om het van je af te schrijven, dan ben je bij Fok niet echt aan het goede adres lijkt me.
pi_102472388
quote:

Kun je misschien hier neerzetten hoeveel m3 gas en hoeveel kwh stroom er in dat jaar van die 2500,- verbruikt is?
Precies, ik heb een eengezinswoning en ik heb maar een voorschot op mijn gas en elektriciteit van 100 euro in de maand en ik krijg altijd terug (meestal hoef ik in mei niets te betalen).
Maar ik stook nooit op de bovenverdieping (slaapkamerraam staat altijd open), heb geen onnodige verlichting aan staan, etc.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 28 september 2011 @ 11:54:34 #56
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_102472406
Geld beheerst een ieders leven. Of je wil het hebben, of je wil er meer van hebben.

Maar die energierekening lijkt niet te kloppen idd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_102482549
quote:

Er klopt iets helemaal niet! Uitzoeken die rotzooi en wel zo snel mogelijk.
pi_102482605
Dubbel.
pi_102484252
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:22 schreef ayumu het volgende:

[..]

Er klopt iets helemaal niet! Uitzoeken die rotzooi en wel zo snel mogelijk.
Echt he, ik heb hier ook een klein appartement van rond de 42m2.
Mijn pc staat denk ik ongeveer 250 dagen of meer aan, vaak nog een 2de pc(laptop) als vrienden langs komen.
Mijn maand bedrag was uitgerekend op 82e, die ik zelf heb verhoogd naar 95.
Heb hier ook enkel glas en de wind soms gewoon door het huis en ik heb een wasmachine en een koelvries combi.

Ik snap echt niet dat jij zoveel moet bijbetalen.
pi_102487279
Tja, toch weer typisch, dit soort figuren...
Wat betreft de gevólgen krijgen we een compleet levensverhaal te horen, maar zelfs ondanks het inhoudelijke doorvragen blijft ze over de daadwerkelijke oorzaken zo mysterieus als het maar kan.

Waarom denk je nou écht dat ze weigert inhoudelijk op de energierekening en haar "handicap" in te gaan?

Omdat het gewoon allemaal haar eigen schuld is, ze een chronische hypochonder vol zelfmedelijden is en ze hier alleen maar even goedkoop sympathie en medelijden kwam scoren...
...zodat ze zichzelf weer kan wijsmaken dat de hele wereld gemeen is en haar niets te verwijten valt...

Kansloos.
I was an atheist until I realized I was God
pi_102487826
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:47 schreef kastanova het volgende:
Wat betreft de gevólgen krijgen we een compleet levensverhaal te horen, maar zelfs ondanks het inhoudelijke doorvragen blijft ze over de daadwerkelijke oorzaken zo mysterieus als het maar kan.

Waarom denk je nou écht dat ze weigert inhoudelijk op de energierekening en haar "handicap" in te gaan?

Omdat het gewoon allemaal haar eigen schuld is, ze een chronische hypochonder vol zelfmedelijden is en ze hier alleen maar even goedkoop sympathie en medelijden kwam scoren...
...zodat ze zichzelf weer kan wijsmaken dat de hele wereld gemeen is en haar niets te verwijten valt...

Kansloos.
Je eigen reactie is ook behoorlijk kansloos, knap dat jij zo goed kunt oordelen wat de TS in kwestie heeft als handicap.

Deze post is gewoon even goedkoop trappen op TS en dat weet jezelf net zo goed. En TS is niet verplicht om hier haar handicap bloot te geven. En zo ''mysterieus'' is het allemaal niet, TS geeft een probleem aan wij reageren daarop en het is aan TS om daar iets mee te deon zo niet pech gehad.

En al zou TS haar handicap weergeven op dit forum zou het alleen maar voer zijn voor types zoals jou om haar verder de grond in trappen.
pi_102487991
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:00 schreef ayumu het volgende:

[..]

Je eigen reactie is ook behoorlijk kansloos, knap dat jij zo goed kunt oordelen wat de TS in kwestie heeft als handicap.

Deze post is gewoon even goedkoop trappen op TS en dat weet jezelf net zo goed. En TS is niet verplicht om hier haar handicap bloot te geven. En zo ''mysterieus'' is het allemaal niet, TS geeft een probleem aan wij reageren daarop en het is aan TS om daar iets mee te deon zo niet pech gehad.

En al zou TS haar handicap weergeven op dit forum zou het alleen maar voer zijn voor types zoals jou.
Als ze er niet inhoudelijk op in wil gaan, moet ze lekker een dagboek gaan kopen (oh wacht :').) en niet een topic openen in WGR.

En dit soort types blijven dus bestaan door sneue allesknuffelaars als jij.
Maar hé, weet je wat? Betaal anders even haar schulden af als je het allemaal zo zielig vindt :*.
I was an atheist until I realized I was God
  woensdag 28 september 2011 @ 20:11:18 #63
335452 cricket
cricket from space
pi_102488337
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:00 schreef ayumu het volgende:
Mysterieus is niet het juiste woord, maar dat het omschreven probleem niet overeenkomt met het ware probleem lijkt me op basis van de posts tot nu toe zeker een terechte conclusie. Het is ook goed mogelijk dat de aard van de handicap een belangrijke oorzaak is voor het probleem. Hoeft niet, kan wel, lijkt me daarom zeker een terechte vraag. Voor sommige mensen is het enige probleem dat iemand botweg tegen ze moet zeggen dat ze een plaat voor hun kop wegen moeten halen. Probleem daarbij is vaak wel dat mensen die dichtbij staan dat niet doen/durven en het van onbekenden zoals hier niet wordt aangenomen.
Op z'n minst hoort dit topic op basis van de tot nu toe bekende informatie niet in WGR maar in R&P.
pi_102488862
2500 euro schuld?

Je weet toch wel dat de gemiddelde student daar om lacht...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2011 20:23:14 ]
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 september 2011 @ 20:36:19 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102489444
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:23 schreef Thomas B. het volgende:
2500 euro schuld?

Je weet toch wel dat de gemiddelde student daar om lacht...
Ja, de gemiddelde student heeft ook zo'n 15 jaar om af te betalen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102489471
2500 euro bijbetalen voor energie? Dat is meer dan ik in 3 jaar aan energie verbruik!

En met 5 volwassenen in één huis bij m'n ouders, wegens veelvuldig gebruik alle kamers verwarmd (incl zolder), werd de 2500 euro per jaar ook nog niet gehaald. Let wel, de totale kosten, dus inclusief de betaalde voorschotten. En dat voor een jaren '70 woning zonder dakisolatie en met alleen op de begane grond dubbel glas.

Als je uiteindelijk zo'n rekening krijgt, dan moeten er haast wel over een langere periode zaken mis zijn gegaan. Bijvoorbeeld elk jaar opnieuw te lage meterstanden doorgeven, totdat er ineens een controleur voor de deur stond, of voorschotten niet betalen o.i.d.. Ook het feit dat er de maatschappij geen betalingsregeling wil treffen lijkt mij kolder als je daarvoor altijd netjes alles op tijd hebt betaald en eerlijk bent geweest over de meterstanden. Een incassoprocedure starten kost het bedrijf immers ook gewoon een hoop gedoe (= tijd = geld), dus als jij met een goed voorstel voor een betalingsregeling komt en je je daar vervolgens ook aan houdt is het gemiddelde bedrijf erg blij. Alleen dan zou het ook niet om zo'n groot bedrag gaan... En dat lukt alleen als je verder een smetteloos verleden hebt.

Zeuren dat je zielig bent vanwege arbeidsongeschiktheid is ook heel leuk, maar dat lost het probleem niet op. Wie zich focust op de onmogelijkheden, heeft last van spanning, stress etc en zal de oplossing nooit vinden. Wie zich focust op wat er wel mogelijk is, zal zien dat er voor vrijwel elk probleem een oplossing te vinden is. Het vinden van een oplossing voor een probleem maakt mensen blij. Wie blij is, heeft meer energie, ziet er beter uit en voelt zich beter. Wat weer helpt bij het zoeken naar passend werk.

Maar ja, eigen verantwoordelijkheid nemen is voor veel mensen in onze samenleving te veel gevraagd. De overheid, bedrijven of samenleving heeft altijd wel ergens een negatieve rol gespeeld, dus moeten die ook maar meteen ALLE problemen oplossen. Als je zelf maar niet te veel moeite hoeft te doen om je eigen zaakjes weer op orde te brengen.

En ja, het is vervelend als je niet veel geld te besteden hebt. Dat weet ik uit eigen ervaring, helaas volledig veroorzaakt door een ander (slachtoffer van misdrijf). Als ik passief was gebleven en was gaan wachten op mijn schadevergoeding voordat ik de rekeningen zou betalen die ik als gevolg van het misdrijf gepresenteerd kreeg, zat ik al lang in de schuldhulpverlening. Door meteen actie te ondernemen en mezelf op een heel strak budget te zetten in combinatie met een lening heb ik het hoofd boven water kunnen houden totdat ruim 2 jaar later eindelijk mijn schade is vergoed. De lening is afgelost met de schadevergoeding en ik kan weer naar de toekomst kijken.
pi_102490007
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja, de gemiddelde student heeft ook zo'n 15 jaar om af te betalen...
Die schuld is bij haar vader en ik vermoed zomaar dat hij nog coulantere voorwaarden heeft dan de IB. Wat ik dus wil zeggen is dat ik niet geloof dat haar schulden het probleem zijn. Haar potentiele verdiencapaciteit is wel onderdeel van haar probleem maar daarin is ze dus juist vrij assertief aangezien ze zegt zoveel te solliciteren. Wat ik niet snap is waarom ze zo weinig te besteden heeft. Ze zegt niet waarom ze problemen heeft met de budgethulp en ik snap ook niet waarom ze daar uberhaupt van afhankelijk is. Ze heeft alleen een kleine schuld bij haar vader.
edit
Wat ik dus wil zeggen is: of TS vertelt niet het hele verhaal, of ze kan emotioneel zo slecht met tegenslagen omgaan dat ze het haar hele leven laat beinvloeden. En dan heb ik het dus niet over haar fysieke handicap, maar daar lijkt ze het zelf ook niet aan te wijten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2011 20:54:50 ]
  woensdag 28 september 2011 @ 20:53:11 #68
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_102490240
TS heeft het zelf ook wel een beetje in de hand in welke mate hij/zij geld zijn/haar leven laat bepalen. Met 150 euro per maand netto (als alle vaste lasten en dergelijke betaald zijn) kun je best leven.
Goed, sommige dingen kun je niet meer, maar eens in de maand ergens een biertje of een kop koffie met iets lekkers moet altijd nog kunnen. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_102491526
12x 150 = 1800 + 2500 = 4.300,-

Dat is 360,- per maand. Geloof je het zelf :')

Ik woon op het moment ook in een zeer slecht geisoleerd gebouw, 1 wand is volledig glas. Ik moet 115,- betalen welke ik zelf heb verhoogd naar 150,-.

Jij moet het 3 dubbele betalen, sure.

/edit
Even snel gekeken op gaslicht.com. Een groot gezin, dus niet eens gezin gekozen. Duurste is 2720,- per jaar. Jij zit bijna op het dubbele.......
pi_102502985
Het lijkt erop dat TS niet wil reageren op alle gemaakte rekensommetjes.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102505017
2500 bijbetalen en voorschot blijft zo laag

Normaal moet dan het voorschot ook omhoog vliegen om de kosten voor volgend jaar te dekken.
pi_102535278
Ik heb het eens voor u nagerekend: 2 buren, alleenstaanden, alleenwonend vaste lasten:
huur is ¤ 435 p.m, belasting/waterschap ¤ 555
persoon 1 heeft een wwb uitkering. ¤ 877 + ¤ 204 huurtoeslag + ¤ 70 zorgtoeslag +¤ 46 kwijtschelding
totaal ¤ 1197 netto per maand + ¤ 46 vakantiegeld.

persoon 2 heeft een salaris ¤ 1438 + ¤ 0 huurtoeslag + ¤ 48 zorgtoeslag + ¤ 0 kwijtschelding
totaal ¤ 1486 netto per maand + ¤ 72 vakantiegeld.

de andere rekeningen zijn voor beide gelijk, telefoon, energie e.d.

dora

dora
pi_102537051
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:47 schreef kastanova het volgende:

Kansloos.
inderdaad. dit is gewoon weer eens kansloze vertoning van een TS die loopt te klagen en verder nooit meer reageert op (goedbedoelde) posts. Triest hoor. Een rekening van 2500 en zelf niet zeggen te weten hoe dat opeens komt. Waarom komt dan de gedachte niet bij je op om dat even uit te zoeken? Echt wtf..
En iedereen kan werken als je echt wil werken. Zelfs als je bepaalde dingen niet kan, er is altijd werk.

Het is lullig, maar dit soort figuren roepen het vaak een beetje over zichzelf af, al zullen ze dat nooit toegeven. Het is altijd pech of de schuld van iemand anders... right.
There are only 151 Pokémon.
pi_102541946
Uhm 'n stroomrekening van ¤2500 en je gaat er niet achteraan, riiiiight. :') Toen Essent m'n voorschot berekende toen ik net op mezelf woonde en me wist te melden dat dat voorschot 4500 Euro/maand zou bedragen hing ik gelijk aan de telefoon en 't werd ook meteen opgelost dus dat verhaal van dat er geen afbetalingsregeling te treffen is geloof ik ook niks van.
Hallon!
pi_102543015
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:27 schreef BlueMage het volgende:
Uhm 'n stroomrekening van ¤2500 en je gaat er niet achteraan, riiiiight. :') Toen Essent m'n voorschot berekende toen ik net op mezelf woonde en me wist te melden dat dat voorschot 4500 Euro/maand zou bedragen hing ik gelijk aan de telefoon en 't werd ook meteen opgelost dus dat verhaal van dat er geen afbetalingsregeling te treffen is geloof ik ook niks van.
Toch iets met wanbetaler enzo. Dan zijn ze vast niet meer zo schappelijk. En logisch ook.

Feit blijft dat TS zich nu weer ergens verscholen houdt en mooi niet meer reageert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')