quote:
Wat zou het dan moeten zijn, volgens jou?quote:Op woensdag 28 september 2011 00:10 schreef cricket het volgende:
Gelet op de manier waarop het een en ander wordt omschreven heb ik nou niet het idee dat specifiek (gebrek aan) geld het probleem is...
Een diagnose via internet ga ik niet aan beginnen, maar het komt vooral over alsof je geld gebruikt als reden om jezelf niet te confronteren met wat het echte probleem is. Wat dat echte probleem is kun je alleen zelf uitvinden.quote:Op woensdag 28 september 2011 00:13 schreef Huizenvernielers het volgende:
[..]
Wat zou het dan moeten zijn, volgens jou?
Ik denk het meer uitgeven dan er binnen komt wat je zegt dat je doetquote:Op woensdag 28 september 2011 00:13 schreef Huizenvernielers het volgende:
[..]
Wat zou het dan moeten zijn, volgens jou?
Het eerste wat mij aan het verhaal opviel was de openingsbewering over te weinig geld hebben terwijl uit de rest van de OP blijkt dat het probleem veel meer is dat TS niet met geld kan omgaan. Het probleem zit dus eerder in een bepaalde fixatie met geld dan de financiele situatie op zich. De oorzaak van die fixatie lijkt me hier het daadwerkelijke probleem.quote:Op woensdag 28 september 2011 00:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk het meer uitgeven dan er binnen komt wat je zegt dat je doet
Niet doen. Beter: ga ergens zwart bijklussen. En budgetteer jezelf. Het is niet zo moeilijk om een bedrag door 30 dagen te delenquote:Op dinsdag 27 september 2011 23:53 schreef Joe-Momma het volgende:
Misschien toch maar aan een wiet plantage denken.
Maar waar ligt nou precies het probleem? Dat jij meer uitgeeft dan dat je binnen haalt of dat je minder hebt dan dat je uitgeeft?
Het is krap, 50 euro in de week maar buiten en drinken zal ze toch even niets kunnen kopen. Dus met 50 euro in de week moet je rond kunnen komen mits je andere dingen kunt laten.quote:Op woensdag 28 september 2011 07:47 schreef seasushi het volgende:
Waarschijnlijk zul je via budgetbeheer ongeveer 50euro per week krijgen. Dat is geen vetpot. Zeker als je nog eens rookt of zo. Aangezien je daar nu al niet van kunt leven/eten,en niet in staat bent om een kasboek bij te houden om te zien waar je geld aan op gaat, is zelfstandig je geld gaan beheren misschien niet zo'n goed idee.
En ik kan het mis hebben, maar als je onder bewindvoering komt is dat toch alleen maar omdat je nog meer schulden hebt gemaakt?
En nee, met dat bedrag zul je bij de kringloop je kleren moeten kopen (waarschijnlijk heeft budgetbeheer een potje voor jou voor aangelegd) Is het nooit slim om bij postorderbedrijven te bestellen, of toch die dure laarzen te kopen.
Ga dat nou maar accepteren. Je bent afgekeurd, dat is om een bepaalde reden en daar hangen in nederland consequenties aan. Tenzij je laatst verdiende salaris riant was.
Welkom in de grote mensen wereld. Als je wat wil bijverdienen zwart of niet zwart zijn daar mogelijkheden genoeg voor in plaats van zitten huilen hoe zwaar je het hebt.
Ook ik zit tijdelijk op 70 euro in de week samen met dochter. Hier staat elke dag verse groente op tafel, rook ik ook nog, kan nog een beetje benzine betalen en komt dochter niks te kort. Het is wel zo dat ik flink moet plannen in de week, wat er allemaal in de week betaald moet worden. Maar door dat te doen krijg ik heel veel rust.quote:Op woensdag 28 september 2011 07:54 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Het is krap, 50 euro in de week maar buiten en drinken zal ze toch even niets kunnen kopen. Dus met 50 euro in de week moet je rond kunnen komen mits je andere dingen kunt laten.
Je vergeet je grote auto nog te noemen.quote:Op woensdag 28 september 2011 07:32 schreef draaijer het volgende:
Kan je geen callcenter werk doen in de zin van verkoop. Dan ben je zelf afhankelijk voor je eigen resultaat. Daar zou je met je motivatie wel het e.e.a. moeten kunnen doen
Ik ben overigens nog steeds nieuwsgierig hoe je nou zo'n rekening kan krijgen? Wij wonen met z'n 5en in een groot huis en we hebben en PC (windows media center) ALTIJD aanstaan!
Heeft Draaijer een electrische auto en zit die bij de energierekening inbegrepen?quote:Op woensdag 28 september 2011 08:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je vergeet je grote auto nog te noemen.
Nee, maar hij laat er geen gelegenheid aan gelegen om te vermelden dat hij in een groot huis woont en een dikke auto rijdt.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:14 schreef seasushi het volgende:
[..]
Heeft Draaijer een electrische auto en zit die bij de energierekening inbegrepen?
Tuurlijk is dat best te doen. Je moet streng zijn voor jezelf en inderdaad goed plannen, maar het is echt wel te doen. (zoals jij ook al bewijst natuurlijkquote:Op woensdag 28 september 2011 08:07 schreef seasushi het volgende:
Ook ik zit tijdelijk op 70 euro in de week samen met dochter. Hier staat elke dag verse groente op tafel, rook ik ook nog, kan nog een beetje benzine betalen en komt dochter niks te kort. Het is wel zo dat ik flink moet plannen in de week, wat er allemaal in de week betaald moet worden. Maar door dat te doen krijg ik heel veel rust.
Mijn vermoeden is dat ze gewoon een hele lange periode niet betaald heeft en dat die 2500E inclusief alle incasso en gerechtsdeurwaarderskosten zijn. Het is onmogelijk om een dergelijk bedrag te moeten betalen in haar situatie als ze gewoon een termijnbedrag ingesteld heeft staan.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:50 schreef mirannie het volgende:
Ik zou zo´n rekening toch echt tot op de bodem hebben uitgezocht. Wordt je energie niet gewoon illegaal afgetapt door de buren ofzo?
Zou natuurlijk ook heel goed kunnen. Ik weet wel dat mijn zusje een vrij laag maand bedrag had en pas na anderhalf jaar de eerste afrekening kreeg en dat was al iets van 1300 euro ofzo. En als je dat dan inderdaad dan niet betaalt, dan ben je aan de beurt.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:02 schreef Catbert het volgende:
Mijn vermoeden is dat ze gewoon een hele lange periode niet betaald heeft en dat die 2500E inclusief alle incasso en gerechtsdeurwaarderskosten zijn. Het is onmogelijk om een dergelijk bedrag te moeten betalen in haar situatie als ze gewoon een termijnbedrag ingesteld heeft staan.
Tja, maar ook dat vertelt ze er niet bij.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:09 schreef Catch22- het volgende:
Als je 2-3 jaar verkeerde meterstanden doorgeeft en ze dan komen afrekenen, dan kan het ook wel eens lelijk uitvallen.
Twee maanden geleden verraste de Eneco mij met 'gecorrigeerde' rekeningen van een huis dat al ruim twee jaar niet meer mijn eigendom was en waar ik dus ook ruim twee jaar niet meer woonde. Gelukkig kreeg ik ongeveer 1.200 euro terug van ze, maar ik kan me voorstellen dat het ook de andere kant op uit kan vallen.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:09 schreef Catch22- het volgende:
Als je 2-3 jaar verkeerde meterstanden doorgeeft en ze dan komen afrekenen, dan kan het ook wel eens lelijk uitvallen.
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:17 schreef Catch22- het volgende:
Nee, maar in zulke gevallen blijkt keer op keer dat er dingen worden 'vergeten' of 'gelogen' om empathie op te wekken.
Voorbeeld (niet dat ik het je uit hoef te leggen; je komt lang genoeg op Fok!):
"Ja ze komen hier zomaar van een deurwaarder door een onterechte factuur van T-mobile"
"Ja oke hij was misschien wel terecht maar ik wou om een specificatie vragen en die ben ik vergeten te vragen"
"Ja ik had heel veel geinternet in het buitenland en had hem willen betalen maar dat ben ik vergeten."
> "Dus het is je eigen schuld?"
"NOU MODJE SLUIT DIT TOPIC MAAR NIEMAND HELPT MIJ".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |