Theorieles... is dat nodig? Ik ben een avondje of 3 in de bibliotheek gaan zitten, heb het meest recente boekje een paar keer doorgelezen en wat oefen-examens gemaakt. Kat in het bakkie.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:44 schreef Skv het volgende:
Hoi.
Morgen eerste theorieles voor mijn motorrijbewijs.
Als het toch bij je pakket zit. Waarom niet? Dan hoef je ook niet 3 avonden in de bieb te zittenquote:Op woensdag 28 september 2011 08:07 schreef NutKees het volgende:
[..]
Theorieles... is dat nodig? Ik ben een avondje of 3 in de bibliotheek gaan zitten, heb het meest recente boekje een paar keer doorgelezen en wat oefen-examens gemaakt. Kat in het bakkie.
Even een aandrijflagertje eruit wrotten.quote:Op woensdag 28 september 2011 06:44 schreef cageon2 het volgende:
zou bijna denken dat die ketting op spanning staat
Ik had een boek mee van de rijschool, de dag ervoor tien minuten ingekeken.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:07 schreef NutKees het volgende:
Theorieles... is dat nodig? Ik ben een avondje of 3 in de bibliotheek gaan zitten, heb het meest recente boekje een paar keer doorgelezen en wat oefen-examens gemaakt. Kat in het bakkie.
Hmm daar is dus nog wel wat ruimte voor verbeteringquote:Op woensdag 28 september 2011 09:26 schreef cageon2 het volgende:
Ik had het ook in 1 avondje gedaan. appeltjeeitje.
Net even de excelsheet van de ZAC omgebouwd waar de uitslagen in staan en het lijkt erop dat ik 8e sta overall en 1e 600
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ehhh, is het rijles topic weer zoveel gelijkend op de MC topic?quote:Op woensdag 28 september 2011 08:07 schreef NutKees het volgende:
[..]
Theorieles... is dat nodig? Ik ben een avondje of 3 in de bibliotheek gaan zitten, heb het meest recente boekje een paar keer doorgelezen en wat oefen-examens gemaakt. Kat in het bakkie.
Netjesquote:Op woensdag 28 september 2011 09:26 schreef cageon2 het volgende:
Ik had het ook in 1 avondje gedaan. appeltjeeitje.
Net even de excelsheet van de ZAC omgebouwd waar de uitslagen in staan en het lijkt erop dat ik 8e sta overall en 1e 600
Gewoon 2/3cm speling hoorquote:Op woensdag 28 september 2011 06:44 schreef cageon2 het volgende:
zou bijna denken dat die ketting op spanning staat
Vorig jaar bleef hij een tijdje achter Rintje Ritsma hangen.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:37 schreef Cocktailprikker het volgende:
Nice mantevreden over dit seizoen dus?! Die ouwe van je zeker ook wel trots
Sinds wanneer heb je die dan?quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:11 schreef Worldbeater het volgende:
Vanmiddag ff een stukkie met de solo gereden, trekt vlot door naar 6.000 Rpm. Verder niet geprobeerd.
Zag in de spiegel enkele gefrustreerde auto's op de linkerbaan rechtsachter aansluiten.
Het zijspan trekt niet verder dan 4.500 Rpmdan voel je de ademnood al.
Maar die loopt weer rustiger stationair en op deellast is ze niet zo bokkig als de solo.
Benne toch dezelfde blokjes.. echter het karakter is flink verschillend.
Moeten beiden nog flink verbeterd kunnen worden.
Dus moet eens een keerin de carburateurs duiken.
Of gelijk die Jikov vervangen door een Mikuni.
netjesquote:Op woensdag 28 september 2011 09:26 schreef cageon2 het volgende:
Ik had het ook in 1 avondje gedaan. appeltjeeitje.
Net even de excelsheet van de ZAC omgebouwd waar de uitslagen in staan en het lijkt erop dat ik 8e sta overall en 1e 600
Ach, het is gratis en ik leer er vast wel wat van.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:07 schreef NutKees het volgende:
[..]
Theorieles... is dat nodig? Ik ben een avondje of 3 in de bibliotheek gaan zitten, heb het meest recente boekje een paar keer doorgelezen en wat oefen-examens gemaakt. Kat in het bakkie.
Dáár moet je wezenquote:Op woensdag 28 september 2011 22:17 schreef mynameisbob het volgende:
Proberen m'n praktijk in 3 dagen te halen, iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet of je er wat aan mist.quote:Op woensdag 28 september 2011 19:46 schreef Roderick2085 het volgende:
Sinds wanneer heb je die dan?![]()
Toch wat gemist tijdens m'n vakantie blijkbaar
Vette Style manquote:Op dinsdag 27 september 2011 23:11 schreef Worldbeater het volgende:
Vanmiddag ff een stukkie met de solo gereden, trekt vlot door naar 6.000 Rpm. Verder niet geprobeerd.
Zag in de spiegel enkele gefrustreerde auto's op de linkerbaan rechtsachter aansluiten.
Het zijspan trekt niet verder dan 4.500 Rpmdan voel je de ademnood al.
Maar die loopt weer rustiger stationair en op deellast is ze niet zo bokkig als de solo.
Benne toch dezelfde blokjes.. echter het karakter is flink verschillend.
Moeten beiden nog flink verbeterd kunnen worden.
Dus moet eens een keerin de carburateurs duiken.
Of gelijk die Jikov vervangen door een Mikuni.
knutselkoning, harde arbeid!quote:Op woensdag 28 september 2011 23:29 schreef Worldbeater het volgende:
Vanmiddag in ieder geval de olie ververst, er zat ook 100 cc teveel in op slechts 850 cc. Nie goed.
En tijdens het uitdruppelen de spruitstuk boutjes vervangen. Geluk zit in kleine dingen.
[ afbeelding ]
En de voorlopige navigatieplek waar ik gisteren even mee gereden heb naar de boutjesboer.
Remvloeistof moet trouwens nog gedaan worden, beetje bruin.![]()
[ afbeelding ]
De ramhouder zit op het span, voorlopig doen we het hier maar met de officiele scooterhouder.
Dure spulletjes.
Tussendoor van de hak op de tak aan het span gewerkt en de uitlaat gedemonteerd.
2 takt moet je van tijd tot tijd ontkolen.. normaal gesproken dan..
De linkercilinder van het span loopt een stuk armer (gevaarlijk arm) dan rechts.![]()
[ afbeelding ]
Bovendien zijn de binnendelen niet gelijk, er mist wat.![]()
Er viel trouwens ook bij eentje een pakking (asbest?) in drie delen uit elkaar.
Verder geen pakkingen kunnen bespeuren, lijkt me toch wel handig bij de stalen ringen..
En op de valreep wel ene van de vier uitlaatbeugeltjes gespoten.![]()
[ afbeelding ]
En die uitlaat hierboven glimt al weer een beetje hieronder. (de glimmende dus..)
[ afbeelding ]
Wordt nog een avondje triceps workout.
quote:Op woensdag 28 september 2011 11:37 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Vorig jaar bleef hij een tijdje achter Rintje Ritsma hangen.
Je had die kop van pa moeten zien!![]()
![]()
Hyper de hyper hoera!quote:
Leuke woordspeling.quote:
Moi, primaire ketting + schakelwals vierde versnelling + nieuwe zuigers en cilinders monteren.quote:
Bewaar dit bericht maar, hoe ouder je wordt, hoe meer je het waardeert.quote:
Waar wacht je opquote:Op donderdag 29 september 2011 21:37 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Hyper de hyper hoera!
En nu mag je zeggen hoe het rijdt.
[..]
Leuke woordspeling.
Andere stickers plakken.Deze zijn wel origineel. En origineel is DE shit.
Misschien eens een ontwerpje voor maken.
[..]
Moi, primaire ketting + schakelwals vierde versnelling + nieuwe zuigers en cilinders monteren.
Dat zou koning zijn!![]()
haha ik weet het.quote:[..]
Bewaar dit bericht maar, hoe ouder je wordt, hoe meer je het waardeert.
Het hele hoofd glunderde tot in de hemel.
Andersquote:Op donderdag 29 september 2011 21:37 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Hyper de hyper hoera!
En nu mag je zeggen hoe het rijdt.
Mooi om te zien dat jullie de grotere klussen niet laten doen maar zelf doenquote:Op donderdag 29 september 2011 22:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
Vandaag koppakking vna ZX9R vervangenBeestje zit al weer dicht en alleen nog wat klein montagewerk
CP gaat een eigen fiets bouwen, hij weet t alleen zelf nog niet denk ikquote:Op donderdag 29 september 2011 22:44 schreef DeKleineBaas het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat jullie de grotere klussen niet laten doen maar zelf doen![]()
![]()
heb t nog wel is gekker gezien hoor...quote:Op donderdag 29 september 2011 23:57 schreef ArnosL het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)-haalt-200-op-50-weg
Dat word een dure
Nee man! Zo latenquote:Op donderdag 29 september 2011 21:37 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Leuke woordspeling.
Andere stickers plakken.Deze zijn wel origineel. En origineel is DE shit.
Misschien eens een ontwerpje voor maken.
Ik werk nu bij een projectinrichter, staat een automatische buigmachine. Ik zie dagelijk tientallen prachtige gebogen en robot TIG gelastte frames....quote:Op donderdag 29 september 2011 23:16 schreef cageon2 het volgende:
[..]
CP gaat een eigen fiets bouwen, hij weet t alleen zelf nog niet denk ik
Ik ben wel van het overbodige werk soms, maar zo ver wilde ik toch niet overdrijven.quote:
Dan geeft dat ook meer vertrouwen.. lekkerrr dus.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:15 schreef Blackviper het volgende:
Anders![]()
Hij stuurt makkelijke lijk makkelijke de bocht in te "vallen" heb ze ook voor. Achter klapt hij minder bij oneffenheden. Verder zakt hij niet zover door bij hard remmen.
Voelt tot nu toe goed aan.
En nu maar hopen dat hij het volgende jaar zonder problemen kan rijden.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
Vandaag koppakking vna ZX9R vervangenBeestje zit al weer dicht en alleen nog wat klein montagewerk
Suggesties, ideen en oplossingen? Dan kan ik eens kijken wat het gaat kosten. Heb eerlijk gezegd geen zin meer er zelf aan te sleutelenquote:Starten doet ie op zich prima (choke open en bij het dicht schuiven slaat ie aan).
Wel lekt ie benzine (valt op koppelingshuis, dus ergens daar boven dus) en is het verbruik 1 op 9 met 1 op 11 met de betere dagen.
Het echte probleem is echter zodra ie warm is. Even een dot gas geven, hij houdt even in (soort verzuipen) en trekt dan op, maar rete-traag. Boven de 5000 toeren acceleert wie weer aardig, maar nog steeds langzamer dan zou horen.
Voor het stoplicht staan is ook een ramp. Word warmer en warmer en bij het wegrijden slaat ie of af (waarna ik flink door moet starten voor er iets gebeurt) of ik rij weg als de eerste de beste beginnen: stuiterend en met veel te veel toeren om het draaiend te houden.
quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:12 schreef Worldbeater het volgende:
Deze ZX-9R lijkt me trouwens ècht gaar.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:15 schreef BazzieK het volgende:
Die is ergens maximaal op geklapt volgens mij.
Idioot eH?quote:
Ik heb al pas oud ijzer gekocht.quote:
Die heeft een versleten nokkenasspanner.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:11 schreef stinkie het volgende:
http://motoren.marktplaat(...)nternet-1350-00.html
Hebben!
Kont is ook iets mee lijkt het.quote:[b]Op zaterdag 1 oktober 2011 22:26 schreef Worldbeater
Die heeft een versleten nokkenasspanner.![]()
(en bijna versleten remblokken, etc, etc)
Staat op MF.
Bellen en ophalen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 08:19 schreef stinkie het volgende:
Maar heb al iets anders gezien.
http://motoren.marktplaat(...)suzuki-hayabusa.html
Net bod uitgebracht.
'De laatst bekeken Marktplaatsadvertentie's zijn...'quote:En nu zorgen dat BE even niet bij de pc in de buurt komt![]()
quote:Enne? Een Jawa? Daar had ik vroeger een brommertje van
Kerel gesproken, zou al worden opgehaald, maar liep wat lastig. Als je er morgen om 13.00 nog staat is is van mijquote:Starten doet ie op zich prima (choke open en bij het dicht schuiven slaat ie aan).
Wel lekt ie benzine (valt op koppelingshuis, dus ergens daar boven dus) en is het verbruik 1 op 9 met 1 op 11 met de betere dagen.
Het echte probleem is echter zodra ie warm is. Even een dot gas geven, hij houdt even in (soort verzuipen) en trekt dan op, maar rete-traag. Boven de 5000 toeren acceleert wie weer aardig, maar nog steeds langzamer dan zou horen.
Voor het stoplicht staan is ook een ramp. Word warmer en warmer en bij het wegrijden slaat ie of af (waarna ik flink door moet starten voor er iets gebeurt) of ik rij weg als de eerste de beste beginnen: stuiterend en met veel te veel toeren om het draaiend te houden.
Ben benieuwdquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:37 schreef stinkie het volgende:
12.30 afgesproken, 12.35 is ie van mij
FZR laat ik staan, Busa gaat mee. FZR haal ik morgen wel op
Niks gemerkt van storingen whatsoever.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:29 schreef Worldbeater het volgende:
Mooie bike volgens mij, gefeliciteerd met het belachelijke goedkoopje!
De beschreven storingen niets van gemerkt.![]()
Nou gewoon, dat de lekker makkelijke lease-auto weg is en er nu een hayabusa voor de deur staat.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:31 schreef whY... het volgende:
Wat bedoel je Brighteyes? Waar heb je niet opgelet?
Net gedaan. Voor het eerst in 6 jaar dat ik mijn motor op slot zetquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:00 schreef Den_Haag het volgende:
Nice deal Stinkie!!!!
Zou hem wel goed aan de ketting zetten
truequote:Op maandag 3 oktober 2011 19:42 schreef Hoogheid het volgende:
Je hoeft niet veel te sturen als je 280 over de A2 gaat.
MC Oldbies onlyquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:45 schreef DeKleineBaas het volgende:
Das een mooie brommert stinkie .
Goed bezig
Waneer kunne we met zn allen langskomen voor een proefrit ?
dan is de vraag ben ik ook welkom? Dat zal grotendeels bepalen wat mijn mening is m.b.t. de busaquote:
Alleen Cageon is welkom. Cageon2 ken ik nietquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:12 schreef cageon2 het volgende:
[..]
dan is de vraag ben ik ook welkom? Dat zal grotendeels bepalen wat mijn mening is m.b.t. de busa
quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:16 schreef stinkie het volgende:
[..]
Alleen Cageon is welkom. Cageon2 ken ik niet
Heeft die deur hier echt een jaar open gestaan? Kan ik niet eens een jaartje wegblijven![]()
Maarre, dit is wel een fiets waar ik weer een meet mee durf te doen. Zonder sleutelstops hoop ik
Oh las ff verkeerd op het werk, ging gelukkig over de FZR.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:40 schreef stinkie het volgende:
Niks gemerkt van storingen whatsoever.
Welke bedoel je
Rijdt in elke versnelling soepeltjes, startte elke keer prima. Verder is het even afwachten, blijft andermans ellende
Daar zorgen WB en ik wel voorquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:16 schreef stinkie het volgende:
[..]
Maarre, dit is wel een fiets waar ik weer een meet mee durf te doen. Zonder sleutelstops hoop ik
ben geen busa fan als ik heel eerlijk ben, maar het is wel een mooi beestje, ziet er netjes uit zo op de fotoquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:05 schreef stinkie het volgende:
Dat ding stuurt zo makkelijk dat het bijna saai is
Pics:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is die man dus helemaal gestopt met rijden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:15 schreef stinkie het volgende:
Zo, net de FZR opgehaald. En 3 extra dempers voor de Busa, duo-zitje, extra beugels, extra kontkuip, originele knippers, optimate, sloten en wat klein materiaal. Kreeg ook nog zijn leren jack mee. Eindelijk een jas in de kleren van mijn motor.
Beestjes staan nu naast elkaar. Wat us uw FZR er een klein iel ding zeg
Maar wat rijdt ie lekker
Jammer dat ie weg moet/gaat/(kan). Moet net teveel aan gebeuren.
Vorig jaar was oktober en november ook nog goed.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:45 schreef stinkie het volgende:
Jup voorlopig wel. Alles ging weg
Pik in, het is winter.
gewoon aan de snelheid houdenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:49 schreef Worldbeater het volgende:
Sinds 1992 geen bekeuring, in 2006 eentje, en afgelopen maand ineens twee.
Alweer een brief van het CJIB dus.. leuk toetje van de verregende dag op CPZ.
[ afbeelding ]
Punt B goed in de gaten houden voortaan.
houding zegt niks, je kan nog zo mooi rijden, maar als je geen gas geeft schiet t niet opquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:05 schreef Worldbeater het volgende:
Ja die Stink rijdt de volgende keer gewoon vooraan inplaats van gespiegeld.![]()
Deze zwarte ZX10R zit trouwens wel goed op de foto..
[ afbeelding ]
Maar rijdt gewoon zes seconden langzamer dan mij op CPZ.
Da's nie in de buurt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:10 schreef stinkie het volgende:
Erm, de 201,
Daar ben ik er met de FZR over gevlogen
Uithoorn - Woerden - Gouda
Of ik heb snelgas, of de gasklepsensor/huizen moeten afgeregeld worden.quote:
Maar ik wil ook leuk op de foto..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:54 schreef cageon2 het volgende:
houding zegt niks, je kan nog zo mooi rijden, maar als je geen gas geeft schiet t niet op
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:16 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Da's nie in de buurt.
[..]
Of ik heb snelgas, of de gasklepsensor/huizen moeten afgeregeld worden.
Ding gaat constant aan/uit bij gelijke snelheid. Dus iedere 100 meter wil de motor sneller of langzamer.
Daardoor op de snelweg maar een beetje gaan cruisen wisselend tot ongeveer 170 km/u.
En lag de envelop al een tijdje ongeopend.. d8 daar ga ik. Gelukkig niet op de A5/A4/A13 geklokt.
[..]
Maar ik wil ook leuk op de foto..
Geen of volgas toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:43 schreef cageon2 het volgende:
[..]![]()
zou toch denken dat jij wel wat "throttle-control" hebt
NIIICEquote:
D'rom.. nog nooit last van gehad, ook niet de verhalen bij de TL1000R.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:43 schreef cageon2 het volgende:
![]()
zou toch denken dat jij wel wat "throttle-control" hebt
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:44 schreef Den_Haag het volgende:
Meneer heeft ook eens een werkende motor
Geef een motor met carburateurs, dan kan ik het wel fixen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:33 schreef Den_Haag het volgende:
Ophouden met piepen en fiksen die hap.
Nu wel.quote:Die DR800 nog gezien?
moet dat hok kostenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:05 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
[..]
Geef een motor met carburateurs, dan kan ik het wel fixen.
[..]
Nu wel.![]()
[ afbeelding ]
lekker man, smaak te pakkenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:10 schreef Cocktailprikker het volgende:
bopsebopmet koude bandjes je nieuwe cam testen is niet aan te raden. Wat een verschil, vorige week kon ik eigk direct knallen, nu moet ik ze echt warm rijden.
[ afbeelding ]
hm, toch apart. Daar zou ik het juist merkenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:21 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
D'rom.. nog nooit last van gehad, ook niet de verhalen bij de TL1000R.
Gewoon smooth en nauwkeurig op het gas (koste me ooit een zwarte vlag bij het karten, te snel rijden onder geel / wel baanrecord van de week gereden) , deze wil niks, of gas los of gasgeven.
Alleen op het circuit merk je uiteraard niets van dit karakter.![]()
Nope, acceleren en de-acceleren reageert'ie goed.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:03 schreef cageon2 het volgende:
hm, toch apart. Daar zou ik het juist merken
Nee valt niks te winnen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:48 schreef Cocktailprikker het volgende:
wb topiq http://www.motor-forum.nl(...)e-stel-je-hier-.html
Geen spierballentaal ?. jij als olie master?quote:
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:18 schreef bwt het volgende:
Geen spierballentaal ?. jij als olie master?
Forums zijn soms net zo zinnig als het praten tegen een muur ..of molen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Olie master.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:18 schreef bwt het volgende:
Geen spierballentaal ?. jij als olie master?
Maakt langere wheelies per keer dan jij in je hele leven.quote:
Dat is in de beurt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:39 schreef Yreal het volgende:
Lekker motorweertje![]()
Ik durfde serieus prinsclausplein niet te nemen omdat ik bang was dat ik eraf zou waaien..
Het werd toch geen sleutelmeet meer.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:50 schreef stinkie het volgende:
Met Busa naar werk, met trein naar huis. Accu lijkt leeg te zijn. Olie lampje gloeide nog met met contact erop, maar verder niks. Met aanduwen wel alle verlichting weer aan.
Alarm deed het ook nog gewoon.
Was alleen niet meer ut te zetten
Mwa ze hangen al, dus die blijven ook. Over de oude BT016's van de ZX9R is misschien nog te pratenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:33 schreef Worldbeater het volgende:
Alu brugframe'sben benieuwd hoe lang die blijven hangen als er vrouwen des huizes komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |