Dat vind ik altijd een mooi iets, iemand die onafhankelijk nadenkt en naar aanleiding daarvan in staat is van mening te veranderen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:18 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Had ik dus ook nog nooit van gehoord, tot een vrouw mij afgelopen zomer (bij dat protest) me wees op een aantal gewoon uitziende (geklede) mannen die echter recht voor zich uitstaarden en zich totaal niet bezig leken te houden met de boodschap.
Moet toegeven dat dat wel een 'chilling moment' was. Ik ben altijd opgevoed met respect voor authoriteit / de staat, etc. en wat ik de afgelopen tijd allemaal zie en ben gaan ontdekken bevalt me voor geen meter.
(en dan thuis komen en op Fok lezen 'ha, zie je wel - er is gereld')
http://www.presstv.ir/detail/201387.htmlquote:Occupy Wall Street' push in 10th day
Tue Sep 27, 2011 9:33AM
Breasting a heavy police crackdown, hundreds of demonstrators rally for a 10th day against the US financial system and Wall Street practices in New York City, Press TV reports.
On Tuesday, protesters took issue again with, what they have been denouncing as corporate greed and the adverse influence of the US financial center on the country's economic trend, a Press TV correspondent reported.
The outraged public, which have been camping out in Manhattan's financial district since September 17, have been trying to make their voices heard as they condemned the corporate influence on the US politics and Wall Street's generous bailouts for banks across the country.
The anti-corporatism activists have been marching towards the site of the New York Stock Exchange on a daily basis in a protest movement daringly dubbed 'Occupy Wall Street.'
“I like to see laws that -- kind of -- contain excessive greed and risky bets that banks make that not only they risk their own banks but they risk the society and the wellness of individuals,” one protester told our reporter.
The demonstrators protested at the widening gap between the super rich and those struggling in the aftermath of the US financial crisis, saying that their main goal is to force the US President Barack Obama to establish a commission to end the influence of corporate-money on Washington's political courses of action.
At least 80 people have been arrested and dozens more injured, as demonstrators continue to denounce the excessive use of force against them by New York police officers.
During a violent clash with police on Saturday, dozens were corralled on a sidewalk and doused with pepper spray.
The demonstrators are trying to keep their campaign alive by posting videos and images to make up for what they call a virtual media blackout on the anti-government demonstrations.
The activists have stressed that heavy police crackdown has strengthened their resolve even more and say their goal is to force President Barack Obama to establish a commission tasked with ending the influence of financial corporatism on American politics.
After days of protests security was tightened even more down on Wall Street. New York police have blocked some streets and the New York Stock exchange security team has restricted access to many sideways.
Some of the US protesters say the idea to occupy the most vital financial district of the US was inspired by popular uprisings in the past months in Middle Eastern and North African countries, widely referred to as the “Islamic Awakening.”
They also state that they plan to use the revolutionary tactics people employed in countries such as Tunisia and Egypt to restore America's lost democracy.
Drie dode bankmedewerkers in Griekenland, omdat demonstranten de boel in de fik staken. De schuld van een repressieve overheid inderdaad!quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://nos.nl/artikel/155(...)-in-griekenland.html
Kom op! Mensenrechten schending!?quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:12 schreef VladimirPoetin het volgende:
Maar de VS is wel het land, wat bij andere klaagt om hun mensenrechten zoals bij China, maar ondertussen zelf ook mensenrechten schenden.
Nou... ja... Ik had het best knap gevonden als ze een paar dagen voor de eerste arrestaties al schreven over arrestaties! Dat had ik pas verdacht gevonden!quote:Op woensdag 28 september 2011 07:49 schreef VladimirPoetin het volgende:
Maar twee berichten over dit bij de NOS, en in die twee berichten niks over arrestaties:
http://nos.nl/zoeken/?s=Occupy+Wall+Street+
Zo zie je maar weer hoe "onafhankelijk" de Nederlandse media zijn.
'Maar' 2 berichten vind anders best veel. En sowieso komt maar 1 procent van al het nieuws in de media. Zulk boeiend nieuws is dit nu ook weer niet.quote:Op woensdag 28 september 2011 07:49 schreef VladimirPoetin het volgende:
Maar twee berichten over dit bij de NOS, en in die twee berichten niks over arrestaties:
http://nos.nl/zoeken/?s=Occupy+Wall+Street+
Zo zie je maar weer hoe "onafhankelijk" de Nederlandse media zijn.
Ja, je hebt iets gemist: De eerste arrestaties.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:15 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nou... ja... Ik had het best knap gevonden als ze een paar dagen voor de eerste arrestaties al schreven over arrestaties! Dat had ik pas verdacht gevonden!
Of heb ik iets gemist?
Op 17 september? Heb net ff zitten googlen, maar kon ze niet vinden. Mijn excuses.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja, je hebt iets gemist: De eerste arrestaties.
20quote:
20 september of 20 man?quote:
Je weet alles toch zo goed? Je kan toch zo goed googelen?quote:
Dude... Ik gaf net aan dat ik het niet kon vinden.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je weet alles toch zo goed? Je kan toch zo goed googelen?![]()
De rellen hadden voorkomen worden door beter beleid. Dan was die brand er ook niet geweest.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:18 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dude... Ik gaf net aan dat ik het niet kon vinden.Maar het is dus 20 september; de eerste arrestaties.
Dan vind ik het nog steeds knap dat Poetin verwacht dat men op 18 september al over deze arrestaties geschreven had.
En vindt jij dat drie dode bankmedewerkers in de schoenen van de overheid en het bankwezen geschoven kunnen worden als die drie bankmedewerkers omkomen bij een aangestoken brand?
Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar!quote:Op woensdag 28 september 2011 10:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De rellen hadden voorkomen worden door beter beleid. Dan was die brand er ook niet geweest.
Volkomen logisch. Je kan net zo goed criminaliteit gebruiken als argument voor een verbod.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar!
Maar dat vindt jij ook niet goed? Of wel? En je gebruikt het nu dus als een zij doen het ook argument? Heel volwassen.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volkomen logisch. Je kan net zo goed criminaliteit gebruiken als argument voor een verbod.
Ik zei niet dat ze er toen al over geschreven moesten hebben op 18 september, maar dat er geen berichten over te vinden waren.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:18 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dude... Ik gaf net aan dat ik het niet kon vinden.Maar het is dus 20 september; de eerste arrestaties.
Dan vind ik het nog steeds knap dat Poetin verwacht dat men op 18 september al over deze arrestaties geschreven had.
En vindt jij dat drie dode bankmedewerkers in de schoenen van de overheid en het bankwezen geschoven kunnen worden als die drie bankmedewerkers omkomen bij een aangestoken brand?
Dan begreep ik je verkeerd, sorry.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:45 schreef VladimirPoetin het volgende:
Ik zei niet dat ze er toen al over geschreven moesten hebben op 18 september, maar dat er geen berichten over te vinden waren.
De politie gebruikte geweld. En ik heb het niet alleen over nu maar ook over alle andere mensenrechten schendingen van de VS, zoals Abu Ghraib, Guantanamo Bay, het geheime CIA netwerk en meer.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Drie dode bankmedewerkers in Griekenland, omdat demonstranten de boel in de fik staken. De schuld van een repressieve overheid inderdaad!
[..]
Kom op! Mensenrechten schending!?Ik heb er erger uitgezien na een avondje zuipen. Heb ik nu ook mijn mensenrechten geschonden?
En dan ook nog even Rodney King erbij halen!![]()
quote:Op woensdag 28 september 2011 13:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan begreep ik je verkeerd, sorry.
En moet je beter zoeken, want er is wel degelijk over geschreven.
Maar, naar mijn idee, geen excessief geweld. Zéker geen Rodney King geweld.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:50 schreef VladimirPoetin het volgende:
De politie gebruikte geweld.
Die absoluut geen issue waren bij deze demonstratie of elke andere demonstratie tegen het (financiële) systeem ooit. Dus een beetje een loze opmerking om erbij te trekken mijns inziens.quote:En ik heb het niet alleen over nu maar ook over alle andere mensenrechten schendingen van de VS, zoals Abu Ghraib, Guantanamo Bay, het geheime CIA netwerk en meer.
Ik vond het wel een goede reactie op wat arucard zei. En over die vergelijking China en de VS, de VS heeft het de hele tijd over de mensenrechten in China. Terwijl het qua mensenrechten in de VS ook niet goed is.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar, naar mijn idee, geen excessief geweld. Zéker geen Rodney King geweld.
[..]
Die absoluut geen issue waren bij deze demonstratie of elke andere demonstratie tegen het (financiële) systeem ooit. Dus een beetje een loze opmerking om erbij te trekken mijns inziens.
Ook vind ik, persoonlijk, de vergelijking China =/= Amerika wat mank gaan, maar misschien is dat mijn verkeerde perceptie. Het voelt voor mij wat als aanstelleritis, huilen dat je aangepakt wordt bij een demonstratie en zeggen dat ze het in Libië/ China vast beter hebben.
Volgens mij heeft het helemaal niets te maken met de demonstraties die nu gaande zijn en de behandeling van demonstranten in Amerika.quote:Op woensdag 28 september 2011 14:08 schreef VladimirPoetin het volgende:
Ik vond het wel een goede reactie op wat arucard zei. En over die vergelijking China en de VS, de VS heeft het de hele tijd over de mensenrechten in China. Terwijl het qua mensenrechten in de VS ook niet goed is.
http://news.xinhuanet.com(...)04/10/c_13822287.htm
In Libië is het voorlopig nog even burgeroorlog, maar is binnenkort ook onder controle van Wall Street.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De berichten over demonstraties die door de politie worden geïnfiltreerd en (gewelddadig) geëscaleerd zijn te frequent. UK Uncut en studentenprotesten, G20, Italië, Canada, NL studentenprotesten en nu Occupy WallStr.
We do live in Egypt, we do live in Libia.
Je moet oorzaak en gevolg in het oog houden.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar dat vindt jij ook niet goed? Of wel? En je gebruikt het nu dus als een zij doen het ook argument? Heel volwassen.
Ja maar, meneer de rechter. Bij een hogere uitkering had ik geen autoradio's hoeven stelen. Dus eigenlijk is het de schuld van de overheid!
Goed argument papier!Blijft er een hoop loos en verongelijkt geroep van Poetin over; wat dus eigenlijk ook geen klap voorstelt...
twitter:AnonymousIRC twitterde op woensdag 28-09-2011 om 20:14:19Livestream from the GA: Locals say thanks to the #OccupyWallstreet cleaning efforts, park is more clean than before they got there. Thanks! reageer retweet
Iedereen is primair verantwoordelijk voor zijn eigen daden.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet oorzaak en gevolg in het oog houden.
Criminaliteit in mijn voorbeeld bestaat omdat de overheid slecht functioneert, ze geven immers te weinig geld, niet omdat er iets verboden is.quote:De rellen ontstaan door een slecht functionerende overheid. Dus de overheid is verantwoordelijk voor de gevolgen, dus voor die 3 dode Grieken..
Criminaliteit ontstaat primair omdat er iets verboden is. Dus "drugscriminaliteit" is geen argument voor het verbod dat die criminaliteit veroorzaakt.
Dat is dan wel weer mooi!quote:Op woensdag 28 september 2011 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
twitter:AnonymousIRC twitterde op woensdag 28-09-2011 om 20:14:19Livestream from the GA: Locals say thanks to the #OccupyWallstreet cleaning efforts, park is more clean than before they got there. Thanks! reageer retweet
quote:Airplane pilots march on Wall Street
Hundreds of pilots from United/Continental showed up in full dress and made a show in support for their union during an ongoing labor dispute. They stood in an area on Broad Street, near Wall Street and the Stock Exchange
Riiiiight! Want we zitten vol goede bedoelingen...quote:Op donderdag 29 september 2011 11:38 schreef Louis22 het volgende:
Tony Baloney staat op de dodenlijst.
Ikke niet hoor?quote:Op donderdag 29 september 2011 12:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Riiiiight! Want we zitten vol goede bedoelingen...![]()
Jij wil dus graag door repressie en machtsmisbruik, repressie en machtsmisbruik aanpakken?quote:
Zolang ik het maar ben die de macht misbruikt en zolang het de Untermenschen zijn die onderdrukt worden.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:30 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Jij wil dus graag door repressie en machtsmisbruik, repressie en machtsmisbruik aanpakken?
Juist.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:36 schreef Louis22 het volgende:
Zolang ik het maar ben die de macht misbruikt en zolang het de Untermenschen zijn die onderdrukt worden.
twitter:Anon_Central twitterde op donderdag 29-09-2011 om 12:34:53New York Transit Workers Union just voted to support #OccupyWallStreet. -- Stay Strong! reageer retweet
quote:"Red Coat" - NYPD detective at Occupy Wall Street Protests
Over the past 13 days of #OccupyWallStreet, several officers have been singled out for their treatment of protesters, amongst them, one was to become known as "red coat".
Detective Kenneth O'Donnell has officially been identified as this abusive officer, an example of his actions that have led us to classify him as such can be viewed here:
Name: Detective Kenneth O'Donnell
Badge # : 7432
Employment: Legal Bureau, NYPD (likely 1st precinct)
Picture: http://bit.ly/rn34f2
Pictures from the #occupywallstreet protests:
http://bit.ly/pLql9V
http://bit.ly/p3rJfF
http://bit.ly/oUyNzF
http://bit.ly/r0Q2s6
Facebook: http://on.fb.me/nX3cw2
- Previous profile picture (it was nice, why delete it?): http://bit.ly/pB8vNh
Member of the NYPD ACES
- http://bit.ly/o5wUyb
- http://bit.ly/q3TEuF
Further miscellaneous photos from the protest:
http://bit.ly/n2t8Jh
http://bit.ly/rhpw7m
http://bit.ly/nCIFvL
http://bit.ly/nt2oEP
http://bit.ly/op9Xa8
http://bit.ly/n99urY
Any further information discovered could not be confirmed, and in the interests of other who share his name, we have refrained from posting a list of possible addresses, phone numbers and relations.
To any doubters, feel free to call 6466105529 and ask for information on his badge number.
To O'Donnell, best of luck with your application to become a Naval Reserve Officer, don't let the NYPD hold you back.
Er is niets nieuws aan d0xen.quote:
De demo in Egypte kwam pas goed op gang nadat een relatief klein clubje op Tahrir werd beschoten door snipers. Alle regimes reageren hetzelfde met dezelfde gevolgen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 03:07 schreef Strani het volgende:
Mijn god..autoriteiten zijn ook echt overal even dom he. Spanje: Niemand hoort nog wat van die protesteerders tót de politie een plein komt leegvegen. Dan staat dat zelfde plein die zelfde avond nog helemaal vol.
New York: Gewoon doen wat ze in Spanje deden en hopen dat het beter afloopt...
Precies, stelletje dommerikken zijn het. Allemaal.quote:Op vrijdag 30 september 2011 03:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De demo in Egypte kwam pas goed op gang nadat een relatief klein clubje op Tahrir werd beschoten door snipers. Alle regimes reageren hetzelfde met dezelfde gevolgen.
quote:Occupy Wall Street protesters march against police brutality
Thousands of demonstrators take to the streets in New York to highlight police brutality at last week's protest against the power of the US finance industry
Several thousand anti-Wall Street protesters marched through downtown Manhattan on Friday night to protest against incidents of police brutality at a previous demonstration.
The group was part of the Occupy Wall Street movement which has camped for almost two weeks in a New York square to protest against the finance industry, among other grievances.
The group had attempted a march last weekend which ended in scores of arrests. Numerous incidents of police roughing up protesters were caught on film including one senior officer spraying mace at several female demonstrators being kept behind a police barrier.
Video of that attack went viral on the internet prompted mainstream media – which had mostly ignored the protests – to give them sympathetic attention. Computer hackers also released the name and address of the officer caught on film. Since then the occupation has garnered many new supporters and global press attention.
It has attracted celebrity visits from liberal figures such as filmmaker Michael Moore and actor Susan Sarandon. On Friday an apparently false rumour that the band Radiohead were to play an impromptu gig at the square caused a temporary Twitter storm.
But Friday night's march was aimed at highlighting the police violence at the previous protest. A long line of placard-carrying demonstrators wound the short distance from Zuccotti Park where the protesters are camped near Wall Street to Police Plaza, where the New York Police Department has its headquarters.
The march was led by a group of elderly grandmothers wearing yellows bibs emblazoned with the words: "Grannies for peace". That seemed to symbolise the protest's good-natured mood which appeared to be matched by the police's willingness to give the group the freedom to demonstrate.
Michele Moore, a former bank worker from Georgia, said she had been on the previous week's march that had ended in violence. "The videos of those events were completely accurate," she said. But she added that Friday's protest had felt completely different. "Everything I saw today was peaceful and positive. It was delightful," Moore said.
The protest was filled with the usual mix of Occupy Wall Street supporters. But there was also a smattering of people wearing T-shirts with trade union logos as well as ordinary working New Yorkers.
"I am a regular Joe. I have a job and everything," said school social worker Ben Yost, 36. He said that he had come on the march, less to highlight police misbehaviour but, to protest against the finance industry and bank bailouts. "Police brutality is not my top priority right now. I am here to protest against greed and to tax the rich," he said. That split of opinion was also evident in the different placards carried by the marchers. Some were against the police but most were against capitalism or banks. "We have nothing to fear but fear itself and unregulated bankers," read one.
From unpromising beginnings the Occupy Wall Street movement has now become a major American news story. A similar group is set to occupy a square in the financial district of Boston over the weekend and actions are also planned for Los Angeles and Washington DC and other large cities in October. This week several large New York unions have also announced they will be joining the protesters in Zuccotti Park.
quote:Mayor Bloomberg Contemplates Shutting Down #OccupyWallStreet – “The Banks Deserve Support”
New York City Mayor Michael Bloomberg criticized the Occupy Wall Street protests today, suggesting that their days and numbered and said the banks actually deserve our support.
In a bout of Orwellian doublespeak, New York City mayor Michael Bloomberg used his radio address today to hand out criticism against the Occupy Wall Street movement, calling the policies of the protesters misguided.
In an effort to sway the opinion of the public, he represented the movement as one that is protesting against the low income earners on Wall Street making between $40,000 – $50,000 a year.
Everyone knows these protests aren’t against the mailman or the IT guy working at Goldman Sachs.
They are clearly against the super elite who use the bottomless pit of money they have plundered and pillaged from the mailman and the IT guy to buy off our politicians and destroy the global economy.
He went on to say that while people have a right to protest, people on the street also have the right to get to work unmolested. Clearly, a baseless claim but none the less the kind of rhetoric that politicians will use to rouse anti-protester sentiment.
This kind of manipulation of public opinion is almost as bad as Fox News’ Bill O’Reilly picking a protester to interview who has strong communist views.
Of course there will be a nut ball or two at any protest. So Fox found a guy to go on nationwide television and say he wanted to tear down capitalism and replace it with communism.
There are no protesters down here at Liberty Square trying molesting people trying to get to work. Communists aren’t the people powering this movement. Finding a communists or two at Liberty Park is no different from finding a white supremacists or two at a Tea Party Rally.
The protesters are pushing for a real, people powered democracy. Not communism, not Socialism, but reform of the corrupt system that continues to suck the wealth and prosperity out of the middle class and hand it over to the rich.(Including the Federal Reserve)
People, it is time to turn off the TV. We can not allow the campaign of lies and manipulation by the Wall Street owned corporate media to dissuade us from our cause of bringing substantive change to our corrupt political system.
It is time to get our politician’s out of the pockets of their corporate and globalist overlords.
Finally don’t forget, Bloomberg is the 1%. We are the 99%.
quote:USW Supports the 'Occupy Wall Street' Protest Movement Read more: http://www.sacbee.com/2011/09/30/3951832/usw-supports-the-occupy-wall-street.html#ixzz1ZX0puIBk
PITTSBURGH, Sept. 30, 2011 -- /PRNewswire-USNewswire/ -- Leo W. Gerard, International President of the United Steelworkers (USW), North America's largest industrial union with 1.2 million active and retired members, today issued the following statement in support of the Occupy Wall Street protest movement:
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20080131/DC12982LOGO)
"The United Steelworkers (USW) union stands in solidarity with and strongly supports Occupy Wall Street. The brave men and women, many of them young people without jobs, who have been demonstrating around-the-clock for nearly two weeks in New York City are speaking out for the many in our world. We are fed up with the corporate greed, corruption and arrogance that have inflicted pain on far too many for far too long.
Our union has been standing up and fighting these captains of finance who promote Wall Street over Main Street. We know firsthand the devastation caused by a global economy where workers, their families, the environment and our futures are sacrificed so that a privileged few can make more money on everyone's labor but their own.
Wall Street and its counterparts on Bay Street (Toronto), The City (London) and across the world tanked our economy in 2008. They caused a crisis that we're still suffering from – record job losses, home foreclosures, cuts to schools, public services, police, fire and so much more. They've gambled with our pension funds and our futures for far too long.
They should have gone to jail. Instead, they got bailed out, while we got left out. And now they want us to go down the same path.
The Occupy Wall Street movement represents what most Americans believe: Enough is enough! It's time to hold those who caused our economic crisis accountable, to ensure they don't get away with it again, and to demand that everyone pay their fair share. It's time to stand and fight for the creation of real wealth by focusing on making real things and creating family- and community-supporting jobs.
The USW is proud to join with the brothers and sisters of the Occupy Wall Street movement as we continue this important fight for a more just economy and a brighter tomorrow."
The United Steelworkers is the largest industrial union in North America and has 850,000 members in the U.S., Canada, and the Caribbean. It represents workers employed in metals, rubber, chemicals, paper, oil refining, atomic energy, airline, health care, public sector and the service sector. For more info: www.usw.org.
Read more: http://www.sacbee.com/201(...)t.html#ixzz1ZX0vtnrs
quote:Breaking: Occupy Wall Street Protesters Blocking Off Brooklyn Bridge, Police Arresting Scores
We're seeing reports on Twitter that protesters from Occupy Wall Street have marched down to the Brooklyn Bridge, and hundreds of people have begun to stream into traffic lanes, completely stopping traffic on the bridge. According to NY Times reporter Brian Stelter on the scene, "Scratch that: a LARGE # of protesters are in lanes of traffic. Traffic out of Manhattan is now completely stopped." [Watch live video stream below]
Gawker's Adrian Chen, who is also down there, wrote, "Shit, they're shutting down the brooklyn bridge," and also tweeted a picture of the Brooklyn-bound lane completely blocked. We'll update as we hear more about what's going on by the bridge.
Update 4:26 p.m.: Police have no arrived on the scene and have started arresting protesters en masse: "Police going to make mass arrest on Brooklyn bridge," tweeted Jeff Rae. According to @jopauca, "Two white shirts just beat someone. Someone has video." There are also reports that police have blockaded both sides of the bridge now and taken out the nets.
http://www.presstv.ir/detail/202268.htmlquote:500 arrested in Wall Street demo
Sun Oct 2, 2011 3:45AM GMT
UPDATE 1
Police officers reach into a crowd of protesters to make an arrest on the Brooklyn Bridge during an Occupy Wall Street march in New York on October 1, 2011.
More than 500 anti-Wall Street protesters have been arrested in New York City for blocking traffic lanes and attempting to hold an unauthorized march.
Police arrested the protesters when a large group of marchers, taking part in a second week of protests by the Occupy Wall Street movement, broke off from others on the Brooklyn Bridge's pedestrian walkway and headed across the Brooklyn-bound lanes.
Police reopened the Brooklyn Bridge on Saturday evening after the arrests.
"More than 500 were arrested on the Brooklyn Bridge late Saturday afternoon after multiple warnings by police were given to protesters to stay on the pedestrian walkway," Reuters quoted a police spokesman as saying.
"Some complied and took the walkway without being arrested. Others locked arms and proceeded on the Brooklyn-bound vehicular roadway and were arrested," he added.
Similar protests are being held in other cities, including Boston, Chicago, and San Francisco.
USA, the land of the free.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:08 schreef Boomstronk- het volgende:
Meer dan 500 mensen geresteerd:
[..]
http://www.presstv.ir/detail/202268.html
En Iran.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
USA, the land of the free.![]()
Waar werd je ook alweer nog meer gearresteerd als je demonstreerde? Noord-Korea? Sudan? VR China? Congo? Zimbabwe?
En de VS dus.
Mee eens. Mag voor mij part veel meer zijn. Ook in Nederland.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Overigens een goede, sympathieke actie.
Verdacht... je wordt er niet voor opgepakt?quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Piet en ik delen dezelfde hobby, we houden allebei van beertjes.
Gebeurd ook wel eens. Maar dan wordt het meteen gezien als krakers en punks die lopen te rotzooien voor gratis huisvesting, terwijl die vaak ook achter dezelfde ideeen staan als de mensen die nu bij Wall Street demonstreren. Als je demonstreert in Nederland wordt je al snel uitgemaakt voor werkschuw tuig enzo.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:51 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Mee eens. Mag voor mij part veel meer zijn. Ook in Nederland.
Welnee.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:56 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Verdacht... je wordt er niet voor opgepakt?
quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gebeurd ook wel eens. Maar dan wordt het meteen gezien als krakers en punks die lopen te rotzooien voor gratis huisvesting, terwijl die vaak ook achter dezelfde ideeen staan als de mensen die nu bij Wall Street demonstreren. Als je demonstreert in Nederland wordt je al snel uitgemaakt voor werkschuw tuig enzo.
Klopt. Het zijn communisten, anti-kapitalisten, slechte domme en luie mensen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Ontevreden linkse amerikanen
Wallstreet, protest, mep mep, huil, huil, niemand onder de indruk
Ontevreden rechtse amerikanen
Teaparty opricht, gevestigde orde scared shitless
Wie is er nu dom bezig?
Wat wel raar was, aangezien de politie eerst de demonstranten begeleidde en voor ze uitliep op die weg.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
En Iran.
Maar ze werden gearresteerd (valt allemaal wel mee) omdat ze op de weg liepen en de weg blokkeerden.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat wel NIET raar was, aangezien de politie NIKS eerst de demonstranten begeleidde en voor ze uitliep op die weg.
quote:
Ik zat vanochtend het BBC-nieuws hierover te kijken. Die verslaggeefster begon helemaal te hakkelen toen ze ging vertellen waar de demonstratie over ging, daarvoor was het al aangekondigd als antikapitalistisch en later werd het class struggle. Kennelijk ligt het toch wat moeilijk om hardop te zeggen dat Wall Street een verkeerd soort kapitalisme belichaamt.quote:Op maandag 26 september 2011 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Uiteraard is het gezag er als de kippen bij om de reputatie van de karikatuur van het kapitalisme te beschermen. En de media zijn daar grotendeels solidair mee want ze delen zowel oorsprong als belangen.
Ik weet niet precies waar hem dat in zit, maar ik vind het een opvallende vervlechting. Als je rtl aanzet krijg je ook de hele dag beursnieuws, wat dan wordt gepresenteerd als het economisch nieuws, alsof het belangrijk voor ons allemaal is wat de een verwacht dat anderen verwachten van de algehele verwachting van wat een bedrijd in de toekomst gaat doen qua rendement op investeringen. Een boeiend spelletje hoor, die handel in verwachtingen, maar waarom systematisch jarenlang de bevolking wijsmaken dat dat belangrijk voor hen is?
Praat geen onzin vriend. In de landen die je noemt zul je nooit horen van gearresteerde demonstranten aangezien die direct de kogel krijgen. Je anti-Amerikaanse prietpraat begint oud te worden.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
USA, the land of the free.![]()
Waar werd je ook alweer nog meer gearresteerd als je demonstreerde? Noord-Korea? Sudan? VR China? Congo? Zimbabwe?
En de VS dus.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kent_State_shootingsquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:37 schreef waht het volgende:
[..]
Praat geen onzin vriend. In de landen die je noemt zul je nooit horen van gearresteerde demonstranten aangezien die direct de kogel krijgen. Je anti-Amerikaanse prietpraat begint oud te worden.
Ik heb op die universiteit nog stage gelopen (niet in die tijd trouwens)quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Kent_State_shootings
Het regime is sindsdien niet echt veranderd hoor.
Leuk hoor, alsof ik niet weet wat de Amerikaanse regering allemaal heeft geflikt. Doet me vrij weinig, aangezien er vrijwel altijd een camera naast staat, en is dat niet zo lekt het op een andere manier wel naar buiten. Dat is een wezenlijk verschil met de echte dictatoriale regimes van deze wereld.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Kent_State_shootings
Het regime is sindsdien niet echt veranderd hoor.
Ik vroeg me ook al af of we uberhaupt van Occupy Wallstreet af wisten wanneer mensen niet zelf hadden gefilmd en de filmpjes hadden verspreid.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:56 schreef waht het volgende:
[..]
Leuk hoor, alsof ik niet weet wat de Amerikaanse regering allemaal heeft geflikt. Doet me vrij weinig, aangezien er vrijwel altijd een camera naast staat, en is dat niet zo lekt het op een andere manier wel naar buiten.
Ik vind dat de VS dicht langs het randje gaat. Destijds, maar ook in de Bush-jaren, het moet allemaal veel subtieler, maar er is wel degelijk sprake van onderdrukking door de staat van meningsuitingen. Of dat nou via unamerican activities is, met commissies die moslims gaan onderzoeken op hun patriottisme alsof het communistenjagers zijn, of dat je gewoon wordt lastiggevallen door de FBI naar aanleiding van afgeluisterde gesprekken, of arrestaties die wel plaatsvinden maar niet tot vervolging leiden. Lastercampagnes zijn ook heel effectief, demonstranten ver weg achter hekken zetten, nogal kwistig met de pepperspray in het rond gaan schrikt ook wel mensen af. Mensen oppakken voor het filmen van politie-optreden. Ik vind het allemaal niet getuigen van een diepgevoelde liefde voor de vrijheid in the land of the free.quote:Dat is een wezenlijk verschil met de echte dictatoriale regimes van deze wereld.
Kortzichtige westerlingen nemen daar graag genoegen mee. Ignorance is bliss.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |