quote:USW Supports the 'Occupy Wall Street' Protest Movement Read more: http://www.sacbee.com/2011/09/30/3951832/usw-supports-the-occupy-wall-street.html#ixzz1ZX0puIBk
PITTSBURGH, Sept. 30, 2011 -- /PRNewswire-USNewswire/ -- Leo W. Gerard, International President of the United Steelworkers (USW), North America's largest industrial union with 1.2 million active and retired members, today issued the following statement in support of the Occupy Wall Street protest movement:
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20080131/DC12982LOGO)
"The United Steelworkers (USW) union stands in solidarity with and strongly supports Occupy Wall Street. The brave men and women, many of them young people without jobs, who have been demonstrating around-the-clock for nearly two weeks in New York City are speaking out for the many in our world. We are fed up with the corporate greed, corruption and arrogance that have inflicted pain on far too many for far too long.
Our union has been standing up and fighting these captains of finance who promote Wall Street over Main Street. We know firsthand the devastation caused by a global economy where workers, their families, the environment and our futures are sacrificed so that a privileged few can make more money on everyone's labor but their own.
Wall Street and its counterparts on Bay Street (Toronto), The City (London) and across the world tanked our economy in 2008. They caused a crisis that we're still suffering from – record job losses, home foreclosures, cuts to schools, public services, police, fire and so much more. They've gambled with our pension funds and our futures for far too long.
They should have gone to jail. Instead, they got bailed out, while we got left out. And now they want us to go down the same path.
The Occupy Wall Street movement represents what most Americans believe: Enough is enough! It's time to hold those who caused our economic crisis accountable, to ensure they don't get away with it again, and to demand that everyone pay their fair share. It's time to stand and fight for the creation of real wealth by focusing on making real things and creating family- and community-supporting jobs.
The USW is proud to join with the brothers and sisters of the Occupy Wall Street movement as we continue this important fight for a more just economy and a brighter tomorrow."
The United Steelworkers is the largest industrial union in North America and has 850,000 members in the U.S., Canada, and the Caribbean. It represents workers employed in metals, rubber, chemicals, paper, oil refining, atomic energy, airline, health care, public sector and the service sector. For more info: www.usw.org.
Read more: http://www.sacbee.com/201(...)t.html#ixzz1ZX0vtnrs
quote:Breaking: Occupy Wall Street Protesters Blocking Off Brooklyn Bridge, Police Arresting Scores
We're seeing reports on Twitter that protesters from Occupy Wall Street have marched down to the Brooklyn Bridge, and hundreds of people have begun to stream into traffic lanes, completely stopping traffic on the bridge. According to NY Times reporter Brian Stelter on the scene, "Scratch that: a LARGE # of protesters are in lanes of traffic. Traffic out of Manhattan is now completely stopped." [Watch live video stream below]
Gawker's Adrian Chen, who is also down there, wrote, "Shit, they're shutting down the brooklyn bridge," and also tweeted a picture of the Brooklyn-bound lane completely blocked. We'll update as we hear more about what's going on by the bridge.
Update 4:26 p.m.: Police have no arrived on the scene and have started arresting protesters en masse: "Police going to make mass arrest on Brooklyn bridge," tweeted Jeff Rae. According to @jopauca, "Two white shirts just beat someone. Someone has video." There are also reports that police have blockaded both sides of the bridge now and taken out the nets.
http://www.presstv.ir/detail/202268.htmlquote:500 arrested in Wall Street demo
Sun Oct 2, 2011 3:45AM GMT
UPDATE 1
Police officers reach into a crowd of protesters to make an arrest on the Brooklyn Bridge during an Occupy Wall Street march in New York on October 1, 2011.
More than 500 anti-Wall Street protesters have been arrested in New York City for blocking traffic lanes and attempting to hold an unauthorized march.
Police arrested the protesters when a large group of marchers, taking part in a second week of protests by the Occupy Wall Street movement, broke off from others on the Brooklyn Bridge's pedestrian walkway and headed across the Brooklyn-bound lanes.
Police reopened the Brooklyn Bridge on Saturday evening after the arrests.
"More than 500 were arrested on the Brooklyn Bridge late Saturday afternoon after multiple warnings by police were given to protesters to stay on the pedestrian walkway," Reuters quoted a police spokesman as saying.
"Some complied and took the walkway without being arrested. Others locked arms and proceeded on the Brooklyn-bound vehicular roadway and were arrested," he added.
Similar protests are being held in other cities, including Boston, Chicago, and San Francisco.
USA, the land of the free.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:08 schreef Boomstronk- het volgende:
Meer dan 500 mensen geresteerd:
[..]
http://www.presstv.ir/detail/202268.html
En Iran.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
USA, the land of the free.![]()
Waar werd je ook alweer nog meer gearresteerd als je demonstreerde? Noord-Korea? Sudan? VR China? Congo? Zimbabwe?
En de VS dus.
Mee eens. Mag voor mij part veel meer zijn. Ook in Nederland.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Overigens een goede, sympathieke actie.
Verdacht... je wordt er niet voor opgepakt?quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Piet en ik delen dezelfde hobby, we houden allebei van beertjes.
Gebeurd ook wel eens. Maar dan wordt het meteen gezien als krakers en punks die lopen te rotzooien voor gratis huisvesting, terwijl die vaak ook achter dezelfde ideeen staan als de mensen die nu bij Wall Street demonstreren. Als je demonstreert in Nederland wordt je al snel uitgemaakt voor werkschuw tuig enzo.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:51 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Mee eens. Mag voor mij part veel meer zijn. Ook in Nederland.
Welnee.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:56 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Verdacht... je wordt er niet voor opgepakt?
quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gebeurd ook wel eens. Maar dan wordt het meteen gezien als krakers en punks die lopen te rotzooien voor gratis huisvesting, terwijl die vaak ook achter dezelfde ideeen staan als de mensen die nu bij Wall Street demonstreren. Als je demonstreert in Nederland wordt je al snel uitgemaakt voor werkschuw tuig enzo.
Klopt. Het zijn communisten, anti-kapitalisten, slechte domme en luie mensen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Ontevreden linkse amerikanen
Wallstreet, protest, mep mep, huil, huil, niemand onder de indruk
Ontevreden rechtse amerikanen
Teaparty opricht, gevestigde orde scared shitless
Wie is er nu dom bezig?
Wat wel raar was, aangezien de politie eerst de demonstranten begeleidde en voor ze uitliep op die weg.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
En Iran.
Maar ze werden gearresteerd (valt allemaal wel mee) omdat ze op de weg liepen en de weg blokkeerden.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat wel NIET raar was, aangezien de politie NIKS eerst de demonstranten begeleidde en voor ze uitliep op die weg.
quote:
Ik zat vanochtend het BBC-nieuws hierover te kijken. Die verslaggeefster begon helemaal te hakkelen toen ze ging vertellen waar de demonstratie over ging, daarvoor was het al aangekondigd als antikapitalistisch en later werd het class struggle. Kennelijk ligt het toch wat moeilijk om hardop te zeggen dat Wall Street een verkeerd soort kapitalisme belichaamt.quote:Op maandag 26 september 2011 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Uiteraard is het gezag er als de kippen bij om de reputatie van de karikatuur van het kapitalisme te beschermen. En de media zijn daar grotendeels solidair mee want ze delen zowel oorsprong als belangen.
Ik weet niet precies waar hem dat in zit, maar ik vind het een opvallende vervlechting. Als je rtl aanzet krijg je ook de hele dag beursnieuws, wat dan wordt gepresenteerd als het economisch nieuws, alsof het belangrijk voor ons allemaal is wat de een verwacht dat anderen verwachten van de algehele verwachting van wat een bedrijd in de toekomst gaat doen qua rendement op investeringen. Een boeiend spelletje hoor, die handel in verwachtingen, maar waarom systematisch jarenlang de bevolking wijsmaken dat dat belangrijk voor hen is?
Praat geen onzin vriend. In de landen die je noemt zul je nooit horen van gearresteerde demonstranten aangezien die direct de kogel krijgen. Je anti-Amerikaanse prietpraat begint oud te worden.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
USA, the land of the free.![]()
Waar werd je ook alweer nog meer gearresteerd als je demonstreerde? Noord-Korea? Sudan? VR China? Congo? Zimbabwe?
En de VS dus.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kent_State_shootingsquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:37 schreef waht het volgende:
[..]
Praat geen onzin vriend. In de landen die je noemt zul je nooit horen van gearresteerde demonstranten aangezien die direct de kogel krijgen. Je anti-Amerikaanse prietpraat begint oud te worden.
Ik heb op die universiteit nog stage gelopen (niet in die tijd trouwens)quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Kent_State_shootings
Het regime is sindsdien niet echt veranderd hoor.
Leuk hoor, alsof ik niet weet wat de Amerikaanse regering allemaal heeft geflikt. Doet me vrij weinig, aangezien er vrijwel altijd een camera naast staat, en is dat niet zo lekt het op een andere manier wel naar buiten. Dat is een wezenlijk verschil met de echte dictatoriale regimes van deze wereld.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Kent_State_shootings
Het regime is sindsdien niet echt veranderd hoor.
Ik vroeg me ook al af of we uberhaupt van Occupy Wallstreet af wisten wanneer mensen niet zelf hadden gefilmd en de filmpjes hadden verspreid.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:56 schreef waht het volgende:
[..]
Leuk hoor, alsof ik niet weet wat de Amerikaanse regering allemaal heeft geflikt. Doet me vrij weinig, aangezien er vrijwel altijd een camera naast staat, en is dat niet zo lekt het op een andere manier wel naar buiten.
Ik vind dat de VS dicht langs het randje gaat. Destijds, maar ook in de Bush-jaren, het moet allemaal veel subtieler, maar er is wel degelijk sprake van onderdrukking door de staat van meningsuitingen. Of dat nou via unamerican activities is, met commissies die moslims gaan onderzoeken op hun patriottisme alsof het communistenjagers zijn, of dat je gewoon wordt lastiggevallen door de FBI naar aanleiding van afgeluisterde gesprekken, of arrestaties die wel plaatsvinden maar niet tot vervolging leiden. Lastercampagnes zijn ook heel effectief, demonstranten ver weg achter hekken zetten, nogal kwistig met de pepperspray in het rond gaan schrikt ook wel mensen af. Mensen oppakken voor het filmen van politie-optreden. Ik vind het allemaal niet getuigen van een diepgevoelde liefde voor de vrijheid in the land of the free.quote:Dat is een wezenlijk verschil met de echte dictatoriale regimes van deze wereld.
Kortzichtige westerlingen nemen daar graag genoegen mee. Ignorance is bliss.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |