Had ook niet anders van je verwacht. Als er een discussie op inhoud moet worden gevoerd, dan schakel je vlug over op de persoon. Zo probeer je al een paar postings Mutant in een hoek te zetten. Vind je dat zelf ook niet een beetje treurig. Je bent immers de nestor van POL.quote:
Nee. Het werd aangehaald als argument hoe gemakkelijk mensen te manipuleren zijn - en in het geval van de Holocaust betrof het de Europeanen. Dat je dat niet durft te erkennen is hartstikke jammer.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:38 schreef Voorschrift het volgende:
Het werd aangehaald als argument voor een vertrouwensverhaal m.b.t. "ons" Europeanen, en dat moest worden meegenomen in je hele analyse over Nederland en welke kant het op gaat. Sorry hoor, maar dat is gewoon demagogisch janken.
Er zijn behoorlijk wat Nederlanders geweest die natuurlijk actief mee hebben gewerkt met de Duitsers. En neutraliteit aangaande een (toen nog) aanstaande massamoord an sich is natuurlijk evengoed belachelijk, daar niet van.quote:Al helemaal omdat je ons gewoon even simpel wegzet als Duitsers, aangezien Nederlanders helemaal geen zin hadden in de Holocaust en gewoon neutraliteit tot het einde bleven uitspreken.
Ik ben niet onder de indruk van je kwalificaties aan mijn adres.quote:Maar ga gerust je gang hoor, de huilende demagoog uithangen siert je soms wel.
Contradictus enormus.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Had ook niet anders van je verwacht. Als er een discussie op inhoud moet worden gevoerd, dan schakel je vlug over op de persoon.
Je maakt jezelf gewoon onsterfelijk belachelijk door deze discussie te starten n.a.v. de Nederlandse houding tegen immigranten heden ten dage. Je bent net zo angstig en bang als Henk en Ingrid dat zijn, zo'n niveautje likmevestje.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee. Het werd aangehaald als argument hoe gemakkelijk mensen te manipuleren zijn - en in het geval van de Holocaust betrof het de Europeanen. Dat je dat niet durft te erkennen is hartstikke jammer.
[..]
Er zijn behoorlijk wat Nederlanders geweest die natuurlijk actief mee hebben gewerkt met de Duitsers. En neutraliteit aangaande een (toen nog) aanstaande massamoord an sich is natuurlijk evengoed belachelijk, daar niet van.
[..]
Wederom een essentieel verschil. Ik heb namelijk nergens gesteld dat alle Europeanen niet te vertrouwen zouden zijn. Ten tweede pleit ik niet, zoals Henk en Ingrid, voor bepalingen, regelingen of maatregelen tegen Europeanen. Valse vergelijkingen doen de discussie geen goed.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:41 schreef Voorschrift het volgende:
Bovendien heeft de geschiedenis uitgewezen dat Moslims nogal van torens knuffelen houden, ik zeg dat dit een reden is tot een vertrouwenskwestie waardoor iedere Westerling uit het Midden-Oosten zou moeten verhuizen en iedere Moslim hier weg moet.
Mijn vertrouwen is ernstig geschaad.
Dit is wat Henk en Ingrid schreeuwen, exact hetzelfde als Mutant, maar ach.
Dat verplicht je tot een transcript. Niet iedereen kan kijken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:42 schreef betyar het volgende:
Op ned.2 wordt uitgelegd hoe verziekt de maatschappij is.
Dat je nergens voor pleit wil nog niet zeggen dat je beargumentatie en insteek overeenkomen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wederom een essentieel verschil. Ik heb namelijk nergens gesteld dat alle Europeanen niet te vertrouwen zouden zijn. Ten tweede pleit ik niet, zoals Henk en Ingrid, voor bepalingen, regelingen of maatregelen tegen Europeanen. Valse vergelijkingen doen de discussie geen goed.
Voila, dat riep ik direct al met een dijk van een onderbouwing. We zijn weer terug bij af.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je maakt jezelf gewoon onsterfelijk belachelijk door deze discussie te starten n.a.v. de Nederlandse houding tegen immigranten heden ten dage. Je bent net zo angstig en bang als Henk en Ingrid dat zijn, zo'n niveautje likmevestje.
Mijn beargumentatie voor wat? Exact - een beargumentatie zonder bepleiting? Of is het de insteek die jij wenst te zien in mijn bewoordingen. Of is het geven van bepaalde voorbeelden / mogelijke redenen voor emigratie hetzelfde als pleiten voor wetgeving tegen bepaalde groepen mensen?quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat je nergens voor pleit wil nog niet zeggen dat je beargumentatie en insteek overeenkomen.
Blijf nog maar effe zitten, ik ben dit gesprek ingestapt met de intentie om over de persoon te lullen. Dus van hypocrisie is in deze geen sprake.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Contradictus enormus.
Ik probeer nu niet van de stoel te pleuren van het lachen... moment...
Ik vind het goed kerel.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijf nog maar effe zitten, ik ben dit gesprek ingestapt met de intentie om over de persoon te lullen. Dus van hypocrisie is in deze geen sprake.
Inderdaad, dat gaf ik ook een aantal posts terug aan. Het probleem alleen is dat wij natuurlijk zelf Europeanen zijn en in Europa wonen. In die zin hebben wij nu direct te maken met die sentimenten. Vandaar dat het wat relevanter is dan wat in een land een paar duizend km verderop aan de gang is.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:46 schreef waht het volgende:
Ach, alsof die kleingeestige sentimenten exclusief voor blanke Europeanen zijn. D'r is nog een wereld met een paar miljard mensen waar exact dezelfde mensen wonen. Enkel in andere omstandigheden dus met andere resultaten.
Pappa en Mamma zijn ook te veel met zichzelf bezig. Kinderen krijgen geen goede normen en waarden meer mee.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:46 schreef betyar het volgende:
De schulden van scholieren, van een paar honderd tot 45K. Allemaal veroorzaakt door jaloezie en afgunst. Heel de maatschappij gaat veel te snel. Iedereen wil het nieuwste van het nieuwste. Mensen kijken niet meer vooruit en zien wel hoe het uitpakt.
Haha, ik zag het ook gister.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:46 schreef betyar het volgende:
De schulden van scholieren, van een paar honderd tot 45K. Allemaal veroorzaakt door jaloezie en afgunst. Heel de maatschappij gaat veel te snel. Iedereen wil het nieuwste van het nieuwste. Mensen kijken niet meer vooruit en zien wel hoe het uitpakt.
Dat dacht ik al.quote:
Uiteraard is het relevanter maar als we gaan beoordelen of Europeanen zulke idioten zijn als ze soms lijken (zou ik graag willen weten) moeten we dat vergelijken met iets buiten Europa.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat gaf ik ook een aantal posts terug aan. Het probleem alleen is dat wij natuurlijk zelf Europeanen zijn en in Europa wonen. In die zin hebben wij nu direct te maken met die sentimenten. Vandaar dat het wat relevanter is dan wat in een land een paar duizend km verderop aan de gang is.
Dat is niet meer dan vingerwijzen. Als superieure beschaving is dat volgens mij niet helemaal de bedoeling, want dan zal er alleen sprake zijn van regressie. Je bent immers niet voor niets superieur.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:49 schreef waht het volgende:
[..]
Uiteraard is het relevanter maar als we gaan beoordelen of Europeanen zulke idioten zijn als ze soms lijken (zou ik graag willen weten) moeten we dat vergelijken met iets buiten Europa.
Precies, ben de discussie ook wel weer zat.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:46 schreef waht het volgende:
Ach, alsof die kleingeestige sentimenten exclusief voor blanke Europeanen zijn. D'r is nog een wereld met een paar miljard mensen waar exact dezelfde mensen wonen. Enkel in andere omstandigheden dus met andere resultaten.
Als je niets wilt vergelijken heb je al geen startpunt van waaruit je kunt beoordelen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet meer dan vingerwijzen. Als superieure beschaving is dat volgens mij niet helemaal de bedoeling, want dan zal er alleen sprake zijn van regressie.
Je zegt het zelf al, superieure beschaving.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet meer dan vingerwijzen. Als superieure beschaving is dat volgens mij niet helemaal de bedoeling, want dan zal er alleen sprake zijn van regressie.
Die hebben wij wel degelijk, onze eigen geschiedenis.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je niets wilt vergelijken heb je al geen startpunt van waaruit je kunt beoordelen.
Dat vind ik nu dus ook, mijn zoontje van 4 wil van alles kopen, is goed jongen maar eerst sparen. Doen we al bij onze dochter van nog geen 2 heel de dag loopt ze rond ik ook ik ook ik ook. Is goed jongedame eerst sparen, wel zichtbaar sparen zodat ze resultaat zien.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Pappa en Mamma zijn ook te veel met zichzelf bezig. Kinderen krijgen geen goede normen en waarden meer mee.
Schulden zijn normaler dan sparen tegenwoordig.
Je begrijpt helaas nog steeds niet helemaal waarover de discussie is gegaan. Dat is ook niet geheel verwonderlijk, aangezien je er middenin belandde.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, superieure beschaving.
Het is buiten de grenzen enkel erger, maar als je dat niet wenst te geloven dan suit yourself.
Als ze 16 zijn verdwijnt die kennis wel weer. Hun leeftijdgenootjes hebben wel een mobiel op afbetaling (abonnement) of ubergeile brommer middels een lening.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat vind ik nu dus ook, mijn zoontje van 4 wil van alles kopen, is goed jongen maar eerst sparen. Doen we al bij onze dochter van nog geen 2 heel de dag loopt ze rond ik ook ik ook ik ook. Is goed jongedame eerst sparen, wel zichtbaar sparen zodat ze resultaat zien.
Klopt, mensen denken helaas niet meer na daar maken de aanbieders gretig gebruik van.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:48 schreef waht het volgende:
[..]
Haha, ik zag het ook gister.
Het moge duidelijk zijn dat die 45K-gevallen niet 'opeens' gebeuren. Eigen schuld, (hele) dikke bult.
Ik kan niet meer doen dan mijn best. Misschien is en blijft het een voordeel om in een dorpje te wonen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als ze 16 zijn verdwijnt die kennis wel weer. Hun leeftijdgenootjes hebben wel een mobiel op afbetaling (abonnement) of ubergeile brommer middels een lening.
Al je lessen ten spijt.
Dat laatste klopt. Grote steden hebben de neiging mensen onbeschoft te maken. Psychologische onderzoeken wijzen die kant op.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik kan niet meer doen dan mijn best. Misschien is en blijft het een voordeel om in een dorpje te wonen.
Naar die maatstaf gaat het best redelijk. Onderlinge relaties zijn beter dan voorheen in de 20e eeuw.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die hebben wij wel degelijk, onze eigen geschiedenis.
De verleiding voor impuls aankopen hebben wij hier niet, geen grote winkels die je van alles proberen aan te smeren, geen verleidende reclames en advertenties die uitgeplakt hangen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat laatste klopt. Grote steden hebben de neiging mensen onbeschoft te maken. Psychologische onderzoeken wijzen die kant op.
Een echte VVD'er.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb nog nooit geld geleend en heb ook prepaid beltegoed
Klopt.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:11 schreef betyar het volgende:
Geld geleend om het huis te verbouwen.![]()
![]()
![]()
Lenen is niks mis mee, zolang je het terug kunt betalen.
Waarom? Als je terug kunt betalen is er niks mis mee.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als je leent voor een TV bijvoorbeeld, dan is het wat mij betreft echt stom.
Wordt bij mij maandelijks afgeschreven dus no such luck.quote:
Meetfout.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:15 schreef GSbrder het volgende:
Waarom gaat het hier niet over de c+ snelheden van de neutrino?
Wij hier een keer, toen ze overgingen van gewone post overzichten naar online overzichten. Ik dacht dat mijn vrouw betaalde en mijn vrouw dacht dat ik betaalde omdat er geen post meer kwam. Gevolg een lege CC, even gebeld, betaald en ook krijgen we de overzichten weer via de post.Met excuses van Visa.quote:
Het reformatorisch dagblad jubelde anders met het ongelijk van Einstein en CERN kan een institutionele zaligheid tegemoet zien als dit juist is.quote:
De praktijk heeft al vaker laten weten dat de theorie soms niet klopt.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:15 schreef GSbrder het volgende:
Waarom gaat het hier niet over de c+ snelheden van de neutrino?
De lichtsnelheid zoals bepaald door Einstein is godslastering?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het reformatorisch dagblad jubelde anders met het ongelijk van Einstein en CERN kan een institutionele zaligheid tegemoet zien als dit juist is.
Wellicht zijn de reli's blij dat reizen met de snelheid van het licht een stapje dichterbij is gekomen. Dan kunnen zij hun evangalisatie-drang straks botvieren op buitenaardse beschavingen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:20 schreef waht het volgende:
[..]
De lichtsnelheid zoals bepaald door Einstein is godslastering?
Praktijkverheerlijking.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:19 schreef betyar het volgende:
[..]
De praktijk heeft al vaker laten weten dat de theorie soms niet klopt.
Theoriequote:Op vrijdag 23 september 2011 12:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Praktijkverheerlijking.
De theorie heeft vaker de grenzen van de praktijk verlegd dan andersom.
Blijkbaar zijn mijn personal freedoms iets omlaag gegaan, omdat ik extremisten toeliet in de politiek.quote:
Theorie verlegt grenzen, praktijk weerlegt theorieen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Praktijkverheerlijking.
Ja, het huis van de bedrijfspoedel.quote:
Logisch, de praktijk kan alleen een theorie nietig verklaren, de theorie de praktijk niet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Praktijkverheerlijking.
In politiek kan dat prima hoor.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Logisch, de praktijk kan alleen een theorie nietig verklaren, de theorie de praktijk niet.
Au contraire, want soms is praktijk niet zichtbaar en vallen theorieën over bestaande praktijken enkel te bestrijden met.... een theorie.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Logisch, de praktijk kan alleen een theorie nietig verklaren, de theorie de praktijk niet.
Heb je hem gelijk even een collaborateur genoemd voor zijn partij haar samenwerking met de PVV?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:31 schreef eriksd het volgende:
Bizar hoe vergankelijk politieke roem is. Ik stond net achter Ernst H-B in de rij voor een kopje thee
Niet zo he, over Job?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, het huis van de bedrijfspoedel.
Hij zat met een oud wijf te sjansen.quote:Heb je hem gelijk even een collaborateur genoemd voor zijn partij haar samenwerking met de PVV?
Praktijk is altijd zichtbaar, dat is immers de uitkomst van een theorie. Dat een theorie praktisch niet haalbaar is weerlegt de hele theorie.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Au contraire, want soms is praktijk niet zichtbaar en vallen theorieën over bestaande praktijken enkel te bestrijden met.... een theorie.
Even kijken.quote:Boekestijn is een irritante Twitteraar. Laatste 20 min al tig Tweets van hem voorbij zien komen. En alleen maar zeiken op links, die gluiperd.
Ha, Rutte gemist gisteren?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:38 schreef Zienswijze het volgende:
Cohen en Wilders![]()
De clowns van politiek Nederland. Heerlijk om als VVD-er de onderklasse zo te zien schreeuwen en bleren.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hij lachte Wilders gewoon weg. Prima reactie als je het mij zegt.
Nee, dat was woensdag: Cohen en Wilders.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:43 schreef betyar het volgende:
[..]
De grootste kleuters van Nederland stonden gisteren tegenover elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |