Dat vind ik nu dus ook, mijn zoontje van 4 wil van alles kopen, is goed jongen maar eerst sparen. Doen we al bij onze dochter van nog geen 2 heel de dag loopt ze rond ik ook ik ook ik ook. Is goed jongedame eerst sparen, wel zichtbaar sparen zodat ze resultaat zien.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Pappa en Mamma zijn ook te veel met zichzelf bezig. Kinderen krijgen geen goede normen en waarden meer mee.
Schulden zijn normaler dan sparen tegenwoordig.
Je begrijpt helaas nog steeds niet helemaal waarover de discussie is gegaan. Dat is ook niet geheel verwonderlijk, aangezien je er middenin belandde.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, superieure beschaving.
Het is buiten de grenzen enkel erger, maar als je dat niet wenst te geloven dan suit yourself.
Als ze 16 zijn verdwijnt die kennis wel weer. Hun leeftijdgenootjes hebben wel een mobiel op afbetaling (abonnement) of ubergeile brommer middels een lening.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat vind ik nu dus ook, mijn zoontje van 4 wil van alles kopen, is goed jongen maar eerst sparen. Doen we al bij onze dochter van nog geen 2 heel de dag loopt ze rond ik ook ik ook ik ook. Is goed jongedame eerst sparen, wel zichtbaar sparen zodat ze resultaat zien.
Klopt, mensen denken helaas niet meer na daar maken de aanbieders gretig gebruik van.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:48 schreef waht het volgende:
[..]
Haha, ik zag het ook gister.
Het moge duidelijk zijn dat die 45K-gevallen niet 'opeens' gebeuren. Eigen schuld, (hele) dikke bult.
Ik kan niet meer doen dan mijn best. Misschien is en blijft het een voordeel om in een dorpje te wonen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als ze 16 zijn verdwijnt die kennis wel weer. Hun leeftijdgenootjes hebben wel een mobiel op afbetaling (abonnement) of ubergeile brommer middels een lening.
Al je lessen ten spijt.
Dat laatste klopt. Grote steden hebben de neiging mensen onbeschoft te maken. Psychologische onderzoeken wijzen die kant op.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik kan niet meer doen dan mijn best. Misschien is en blijft het een voordeel om in een dorpje te wonen.
Naar die maatstaf gaat het best redelijk. Onderlinge relaties zijn beter dan voorheen in de 20e eeuw.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die hebben wij wel degelijk, onze eigen geschiedenis.
De verleiding voor impuls aankopen hebben wij hier niet, geen grote winkels die je van alles proberen aan te smeren, geen verleidende reclames en advertenties die uitgeplakt hangen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat laatste klopt. Grote steden hebben de neiging mensen onbeschoft te maken. Psychologische onderzoeken wijzen die kant op.
Een echte VVD'er.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb nog nooit geld geleend en heb ook prepaid beltegoed
Klopt.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:11 schreef betyar het volgende:
Geld geleend om het huis te verbouwen.![]()
![]()
![]()
Lenen is niks mis mee, zolang je het terug kunt betalen.
Waarom? Als je terug kunt betalen is er niks mis mee.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als je leent voor een TV bijvoorbeeld, dan is het wat mij betreft echt stom.
Wordt bij mij maandelijks afgeschreven dus no such luck.quote:
Meetfout.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:15 schreef GSbrder het volgende:
Waarom gaat het hier niet over de c+ snelheden van de neutrino?
Wij hier een keer, toen ze overgingen van gewone post overzichten naar online overzichten. Ik dacht dat mijn vrouw betaalde en mijn vrouw dacht dat ik betaalde omdat er geen post meer kwam. Gevolg een lege CC, even gebeld, betaald en ook krijgen we de overzichten weer via de post.Met excuses van Visa.quote:
Het reformatorisch dagblad jubelde anders met het ongelijk van Einstein en CERN kan een institutionele zaligheid tegemoet zien als dit juist is.quote:
De praktijk heeft al vaker laten weten dat de theorie soms niet klopt.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:15 schreef GSbrder het volgende:
Waarom gaat het hier niet over de c+ snelheden van de neutrino?
De lichtsnelheid zoals bepaald door Einstein is godslastering?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het reformatorisch dagblad jubelde anders met het ongelijk van Einstein en CERN kan een institutionele zaligheid tegemoet zien als dit juist is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |