plus wat iemand al eerder aanhaalde, buitenaards leven, dat we bezocht worden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 01:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet veel. Die knakker heeft zijn strepen verdient.
Maar dit heeft wel grote gevolgen. Veel theorieën die in de pseudo hoek werden gedrukt en uitgelachen, kunnen nu van het schap gehaald worden voor herwaardering. Benieuwd of de bekende arrogantie dan nog steeds in de weg zit.
Och, dat de snelheid beperkt was en we daardoor niet bezocht konden worden is wel heel krakkemikkig.quote:Op vrijdag 23 september 2011 02:00 schreef dawg het volgende:
[..]
plus wat iemand al eerder aanhaalde, buitenaards leven, dat we bezocht worden.
mee eens. maar goed, hoe dan ook ben ik erg benieuwd of het echt zo is, en hoe er dan op gereageerd wordt ook wel eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 02:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Och, dat de snelheid beperkt was en we daardoor niet bezocht konden worden is wel heel krakkemikkig.
Beetje op de zaken vooruit lopen t.o.v. een ras wat wellicht miljoenen jaren voorsprong heeft in evolutie/intelligentie krijg ik jeuk van. De arrogantie druipt er zo erg van af dat je het in een emmer kunt opvangen.
Zal voor sommigen wel vervelend en beschamend zijn aangezien ze het als heilige graal behandelden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 02:05 schreef dawg het volgende:
[..]
mee eens. maar goed, hoe dan ook ben ik erg benieuwd of het echt zo is, en hoe er dan op gereageerd wordt ook wel eigenlijk.
Nou ik denk dat er anders maar weinig theorieën in de 'pseudo hoek' zijn waarbij net het ontbrekende puzzelstukje is dat neutrino's sneller reizen dan het licht.quote:Op vrijdag 23 september 2011 01:59 schreef 3-voud het volgende:
Maar dit heeft wel grote gevolgen. Veel theorieën die in de pseudo hoek werden gedrukt en uitgelachen, kunnen nu van het schap gehaald worden voor herwaardering. Benieuwd of de bekende arrogantie dan nog steeds in de weg zit.
Godsallemachtig, dommer en arroganter dan jij zijn ze ook niet te vinden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 02:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Och, dat de snelheid beperkt was en we daardoor niet bezocht konden worden is wel heel krakkemikkig.
Beetje op de zaken vooruit lopen t.o.v. een ras wat wellicht miljoenen jaren voorsprong heeft in evolutie/intelligentie krijg ik jeuk van. De arrogantie druipt er zo erg van af dat je het in een emmer kunt opvangen.
En dat zou een belangrijke realisatie zijn. Dan zou iemand die de ontzettend succesvolle formule E=MC2 had bedacht, het tegelijkertijd ook verkeerd hebben. Dus en hij had heel erg gelijk, maar blijkbaar had ie het toch ook verkeerd. Maar misschien loop ik wel te hard van stapel en is het iets kleins of is het een fout.quote:
Einstein kan het nooit helemaal fout hebben, net zoals Newton het niet helemaal fout had. Er zijn gewoon teveel experimenten en waarnemingen die Einsteins theorie bevestigen en technische uitvindingen (zoals de atoombom) die mede dankzij die theorie konden worden ontwikkeld.quote:Op vrijdag 23 september 2011 03:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En dat zou een belangrijke realisatie zijn. Dan zou iemand die de ontzettend succesvolle formule E=MC2 had bedacht, het tegelijkertijd ook verkeerd hebben. Dus en hij had heel erg gelijk, maar blijkbaar had ie het toch verkeerd. Maar misschien loop ik wel te hard van stapel en is het iets kleins of is het een fout.
Als er dan ook een overschatte wetenschapper is dan is het...quote:Op vrijdag 23 september 2011 04:44 schreef HyperViper het volgende:
Einstein sloeg de plank dus weer eens stevig mis. Geen verrassing, wat een draak was dat zeg.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk niet. Ik ben stoned dus heb wat moeite met dingen helder verwoordenquote:Op vrijdag 23 september 2011 04:25 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Einstein kan het nooit helemaal fout hebben, net zoals Newton het niet helemaal fout had. Er zijn gewoon teveel experimenten en waarnemingen die Einsteins theorie bevestigen en technische uitvindingen (zoals de atoombom) die mede dankzij die theorie konden worden ontwikkeld.
Nee hoor. Zo sloot de constante C bv geen 'warp'-aandrijving uit (waarin het schip niet sneller dan het licht ging maar de ruimte eromheen zelf).quote:Op vrijdag 23 september 2011 02:11 schreef OllieA het volgende:
[..]
Godsallemachtig, dommer en arroganter dan jij zijn ze ook niet te vinden.
Haha, ik lolde.quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:20 schreef Henno het volgende:
[..]
omg nee, we hebben al genoeg VVD'ers
nou...quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:29 schreef SemperSenseo het volgende:
Het kan ook gewoon zijn dat CERN last heeft van een artefact
http://www.nu.nl/wetensch(...)an-licht-reizen.htmlquote:In een laboratorium in Chicago kan de test worden nagedaan, zei Stavros Katsanevas, onderdirecteur van het Franse Nationale Instituut voor Nucleair en Deeltjesfysica-onderzoek. In 2007 werden daar ook snelheden hoger dan de lichtsnelheid gemeten, maar die vielen binnen de foutmarge, waardoor het wetenschappelijke belang werd ondermijnd.
Slim gevonden.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Als C geen constante bovengrens is, dan is harder dan C gaan toch ook geen tijdreizen?
Misschien heb je al gewacht en ben je teruggestuurd uit de toekomst naar vandaag.quote:Op vrijdag 23 september 2011 06:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan er sprake zijn van een systeem artefact, m.a.w. ze hebben allebei gebruik gemaakt van dezelfde type meetapparatuur die nu misschien niet kloppende data produceert?quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
nou...
[..]
http://www.nu.nl/wetensch(...)an-licht-reizen.html
Klopt, maar bij C spreken we over de lichtsnelheid in het luchtledige, niet door een medium.quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:36 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Slim gevonden.
Daarbij is het wel degelijk 'gewoon' voor bepaalde deeltjes om harder dan het licht te gaan, maar dan 'binnen een bepaalde stof'.
Dit noemen ze het Cherenkov effect, en dit zorgt b.v. voor de blauwe gloed in een kernreactor: De straling die daar aanwezig is remt het licht af, maar heeft minder effect op vrije elektronen die daardoor, binnen die reactor, harder dan het licht gaan.
Ooit zeiden slimme mensen dat de aarde plat was, zij hebben ook ongelijk gekregenquote:Op donderdag 22 september 2011 22:01 schreef Jahr00n het volgende:
Verkeerd gemeten. Sneller dan het licht kan niet volgens de slimste man ooit.
Maar die deeltjes gaan nooit sneller dan de lichtsnelheid in vacuüm, dus echt sneller dan het licht is dat niet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:36 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Slim gevonden.
Daarbij is het wel degelijk 'gewoon' voor bepaalde deeltjes om harder dan het licht te gaan, maar dan 'binnen een bepaalde stof'.
Dit noemen ze het Cherenkov effect, en dit zorgt b.v. voor de blauwe gloed in een kernreactor: De straling die daar aanwezig is remt het licht af, maar heeft minder effect op vrije elektronen die daardoor, binnen die reactor, harder dan het licht gaan.
Klopt, maar ik vond het toch wel nuttig om even te vermeldenquote:Op vrijdag 23 september 2011 08:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar die deeltjes gaan nooit sneller dan de lichtsnelheid in vacuüm, dus echt sneller dan het licht is dat niet.
Dat is een mythe:quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ooit zeiden slimme mensen dat de aarde plat was, zij hebben ook ongelijk gekregen
Heel slechte vergelijking.quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:20 schreef raptorix het volgende:
Die Einstein was echt een soort van Roos Vonk dus
Heb het even opgezocht:quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:19 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vond het toch wel nuttig om even te vermelden.
Ik kan me namelijk geen voorstelling maken bij de manier om het perfecte vacuüm te creëren, zelfs bij het Cern, om definitief vast te stellen dat het deeltje harder dan C ging. Als zelfs de interstellaire ruimte al geen perfect vacuüm is, hoe gaan we dat op aarde dan nabouwen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vacu%C3%BCmquote:Vacuümwaarden
Hieronder een lijstje met waarden:
* atmosferische druk = 101,325 kPa of 760 torr
* stofzuiger = ongeveer 80 kPa of 600 torr
* mechanische vacuümpomp = ongeveer 1,35 Pa of 10 millitorr
* ruimte dicht bij de aarde = ongeveer 135 µPa of 1×10-6 torr
* beste vacuüm in een massaspectrometer = 13 µPa of 1×10-7 torr
* druk op de maan= ongeveer 1,3 µPa of 1×10-8 torr
* beste vacuüm met een turbopomp = ongeveer 130 nPa of 1×10-9 torr
* interstellaire ruimte = ongeveer 13 nPa of 1×10-10 torr
* Laagst haalbaar vacuüm met een titaan-sublimatiepomp = ongeveer 1 nPa of iets minder dan 1×10-12 torr
Opm: De laatste 3 waarden zijn met een redelijke nauwkeurigheid, maar zeker niet absoluut. De laatste waarde is een berekende benadering door andere verschijnselen dan een vacuümmeter verkregen.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Voor het geval je dat serieus dacht.
Ja, en een vriend van mij zit bij het IMF, en die beweert dat het weer helemaal goed komt met de Euro, binnen een paar weken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:03 schreef ErikT het volgende:
Een vriend van me werkt op het CERN. Hij zegt dat hij nog niemand is tegengekomen vandaag die het serieus neemt.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, en een vriend van mij zit bij het IMF, en die beweert dat het weer helemaal goed komt met de Euro, binnen een paar weken.
QM en ART zijn juist op verschillende punten strijdig met elkaar.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Grappig bij dit soort dingen is dat Einstein zo'n ster is geworden, een naam die iedereen kent als hyperintelligente wetenschapper, dat meteen ook maar even wordt aangenomen dat hij gelijk had. Zo werkt wetenschap niet.
Zoals ik het heb begrepen staat zijn relativiteitstheorie al decennia ter discussie, net als de quantummechanica die daar min of meer achteraan kwam. Ze zijn ook niet helemaal strijdig met elkaar geloof ik, maar het zijn twee verschillende werkhypothesen.
Die twee kunnen precies naast elkaar werken. Verder is het vaak zo met theorieën dat ze niet fout worden bevonden, maar dat ze worden uitgebreid met een nieuwe theoriequote:Op vrijdag 23 september 2011 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Grappig bij dit soort dingen is dat Einstein zo'n ster is geworden, een naam die iedereen kent als hyperintelligente wetenschapper, dat meteen ook maar even wordt aangenomen dat hij gelijk had. Zo werkt wetenschap niet.
Zoals ik het heb begrepen staat zijn relativiteitstheorie al decennia ter discussie, net als de quantummechanica die daar min of meer achteraan kwam. Ze zijn ook niet helemaal strijdig met elkaar geloof ik, maar het zijn twee verschillende werkhypothesen.
Weet jij hoe je daarmee berekenen kan hoeveel deeltjes er nog per cm3 aanwezig zijn?quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:57 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vacu%C3%BCm
Als zelfs de ruimte dus geen perfect vacuüm is, dan Cern zeker niet. Dat leidt mij tot de voorlopige conclusie dat de deeltjes die Cern rondstuurt niet perfect ongehinderd kunnen reizen. De 'ruimte' waardoor de deeltjes in de tunnel van Cern reizen ga ik dan voor mijn theorie even vergelijken met een stof, zij het wel een stof waarvan de onderlinge moleculen extreem ver uit elkaar liggen.
Wellicht dat het in dit experiment gebruikte neutrino deeltje van een type was dat nét iets makkelijker dan lichtdeeltjes konden reizen in de 'stof' die Cern in zijn tunnel heeft hangen, net zoals bij het Cherenkov effect dus.
Afaik is dit de eerste keer dat er serieuze observaties worden gedaan die strijdig zijn met einsteins theorie.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb het ook maar van horen zeggen. Ik heb een keer een film gezien waarin Marilyn Monroe met Einstein op een hotelkamer zit en zij hem met behulp van een speelgoedautootje laat zien dat ze wat van de relativiteitstheorie begrepen heeft. Die uitleg is ongeveer wat ik er inhoudelijk van weet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:23 schreef ErikT het volgende:
[..]
QM en ART zijn juist op verschillende punten strijdig met elkaar.
Of: niet helemaal compatibel, dat is waarschijnlijk beter geformuleerd.
Nee, dat weet ik nietquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet jij hoe je daarmee berekenen kan hoeveel deeltjes er nog per cm3 aanwezig zijn?
quote:
Blijkbaar was Einstein slim genoeg een theorie te opperen die zeker 100 jaar niet gecontroleerd kon worden. Is ook al noemens waard.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Afaik is dit de eerste keer dat er serieuze observaties worden gedaan die strijdig zijn met einsteins theorie.
Ze hebben echt geen deeltjesversneller van 730 km hoor.quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:57 schreef Wiebelkont het volgende:
Wellicht dat het in dit experiment gebruikte neutrino deeltje van een type was dat nét iets makkelijker dan lichtdeeltjes konden reizen in de 'stof' die Cern in zijn tunnel heeft hangen, net zoals bij het Cherenkov effect dus.
Klopt, ze gaan ‘ondergronds’:quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ze hebben echt geen deeltjesversneller van 730 km hoor.Wat ik er van begrijp hebben ze neutrino's afgeschoten op een detector in Italie. Aangezien neutrino's nauwelijks door andere materie beïnvloed worden zal men wel hebben kunnen corrigeren voor het feit dat de test niet in een perfect vacuüm plaats vindt.
Nee, dat is onzin, theorie is gecontroleerd, en alle waarnemingen kwamen overeen met de theorie.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Blijkbaar was Einstein slim genoeg een theorie te opperen die zeker 100 jaar niet gecontroleerd kon worden. Is ook al noemens waard.
Wat een onzin, Einsteins theorie(/model ?) blijkt dermate accuraat te zijn dat ze er zelfs een atoombom mee hebben kunnen maken. Ook is zijn theorie talloze malen onderzocht en nooit onwaar gebleken, tot nu dan misschien. Als we Newton als de grootste geleerde ooit zien, dan is Einstein een van de geleerden die daar het dichtst bij in de buurt gekomen is.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Een theorie wordt niet gecontroleerd... Een theorie wordt geposteerd waarna je door middel van observaties de antithese van de theorie test, elke keer dat je de antithese weerlegt wordt de theorie sterker.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Blijkbaar was Einstein slim genoeg een theorie te opperen die zeker 100 jaar niet gecontroleerd kon worden. Is ook al noemens waard.
Zohee, even een lijstje met auteurs.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Niemand de paper nog gepost? http://arxiv.org/pdf/1109.4897v1
60 ns met een foutmarge van 10 ns.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel sneller waren de neutrinos trouwens, ik haal dat niet 1 2 3 uit die paper, of lees ik er overheen?
Het punt is nou juist dat de grootsheid van een wetenschapper weinig van doen heeft met of hij uiteindelijk gelijk heeft.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat een onzin, Einsteins theorie(/model ?) blijkt dermate accuraat te zijn dat ze er zelfs een atoombom mee hebben kunnen maken. Ook is zijn theorie talloze malen onderzocht en nooit onwaar gebleken, tot nu dan misschien. Als we Newton als de grootste geleerde ooit zien, dan is Einstein een van de geleerden die daar het dichtst bij in de buurt gekomen is.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel sneller waren de neutrinos trouwens, ik haal dat niet 1 2 3 uit die paper, of lees ik er overheen?
Een wetenschapper wordt enkel groots door de resultaten die met diens theorieën behaald worden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het punt is nou juist dat de grootsheid van een wetenschapper weinig van doen heeft met of hij uiteindelijk gelijk heeft.
Dat zou ik niet zo sterk zeggen. Een wetenschapper die nooit gelijk heeft is een slechte wetenschapper. Het probleem is dat "gelijk" relatief is. Newton had gelijk, maar Einstein had meer gelijk. Dat doet niets af aan de prestaties van Newton.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het punt is nou juist dat de grootsheid van een wetenschapper weinig van doen heeft met of hij uiteindelijk gelijk heeft.
Mee eensquote:Op vrijdag 23 september 2011 02:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Op een afstand van 730 kilometer, is dat een afwijking van 14,5 Cm ongeveer tussen de beide stations. Lijkt me dat ze nog eens moeten kijken hoe ver hun apparatuur uit elkaar staat.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
(eerste onzekerheid statistisch, tweede sytematisch)
Ofwel, ergens tussen de 0,002% en 0,003%.
Je maakt een rekenfout, het komt overeen met 18 meter. Licht legt 0,3 m/ns af, ze kwamen 60 nanoseconden te vroeg aan. Bovendien is de afstand zeer nauwkeurig gemeten met onder andere GPS, de nauwkeurigheid daarvan is met twee verschillende methoden zo'n 2 cm. Wat de fout ook is, het is niet zoiets simpels.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op een afstand van 730 kilometer, is dat een afwijking van 14,5 Cm ongeveer tussen de beide stations. Lijkt me dat ze nog eens moeten kijken hoe ver hun apparatuur uit elkaar staat.
Mmmmmquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je maakt een rekenfout, het komt overeen met 18 meter. Licht legt 0,3 m/ns af, ze kwamen 60 nanoseconden te vroeg aan. Bovendien is de afstand zeer nauwkeurig gemeten met onder andere GPS, de nauwkeurigheid daarvan is met twee verschillende methoden zo'n 2 cm. Wat de fout ook is, het is niet zoiets simpels.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 september 2011 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar het als het zou kloppen, zou dat een enorme impact hebben op ons begrip van het universum.
Een wetenschapper is groot doordat hij de wetenschap een stuk verder helpt. Het verder komen van de wetenschap is een continu proces waarbij oude theoriën worden getoetst en betwijfeld. Einsteins bijdrage daaraan is onmiskenbaar, en als zijn relativiteitstheorie nu weerleg wordt met een machine die weer steunt op theoriën die er zonder Einstein niet waren geweest, dan wordt zijn naam als wetenschapper daardoor niets kleiner.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zo sterk zeggen. Een wetenschapper die nooit gelijk heeft is een slechte wetenschapper. Het probleem is dat "gelijk" relatief is. Newton had gelijk, maar Einstein had meer gelijk. Dat doet niets af aan de prestaties van Newton.
Je bent van plan daar een topic te gaan openen?quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik voorzie bergen onzin op TRU en BNW naar aanleiding van dit nieuws.
Sneller dan licht kan dus gewoon, zoals ik al jaren zelf aannamquote:Op vrijdag 23 september 2011 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Kim Ung-yong?quote:Op donderdag 22 september 2011 22:01 schreef Jahr00n het volgende:
Verkeerd gemeten. Sneller dan het licht kan niet volgens de slimste man ooit.
"Zoals ik al jaren zelf aannam."quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:23 schreef Aether het volgende:
[..]
Sneller dan licht kan dus gewoon, zoals ik al jaren zelf aannam
Dat was vrijwel het eerste wat ik dacht nadat ik het artikel gelezen had: "Oh mijn god, nou hebben de alien-blievies weer iets gevonden om mee te zwaaien....quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
wAT EEN EENZIJDIGE TUNNELVISIE INSTEEK voor iets dat ook voor de reguliere wetenschap heel wat 'om zal gooien'.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat was vrijwel het eerste wat ik dacht nadat ik het artikel gelezen had: "Oh mijn god, nou hebben de alien-blievies weer iets gevonden om mee te zwaaien....".
Ik kan de snelheid van c zelfs meten in mijn eigen thuislab... dus dat 'ze' het te laag hebben ingeschat lijkt mij niet aannemelijkquote:Op vrijdag 23 september 2011 00:29 schreef Henno het volgende:
Kan het niet zo zijn dat we c gewoon altijd iets te laag hebben ingeschat? Het is tenslotte maar 60 ns over 730 km eroverheen.
Ik was eigenlijk al van plan om het de relativiteitswet te gaan noemen, op wacht daar dus maar even mee totdat er meer bekend is.quote:Op vrijdag 23 september 2011 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? J0kkebr0k doet het op mij over komen alsof er ook theorieën zijn die in feite minder theorie zijn dan de relativiteitstheorie, dat is natuurlijk niet zo. Alleen zijn sommige theorieën al zeer uitvoerig getest terwijl andere theorieën dat niet zijn of zelfs weerlegd zijn.
Ah, je voelt je aangevallen?quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:41 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
wAT EEN EENZIJDIGE TUNNELVISIE INSTEEK voor iets dat ook voor de reguliere wetenschap heel wat 'om zal gooien'.
Ik noem het gewoon evolutie in kennis.
Nee, je valt een luchtkasteel aan en ik groef daar hoog in je wolken snel een grachtquote:
Het nieuws dat er een fout in de meting zat zal propaganda van de Illuminati zijn, omdat zij de techniek voor zichzelf willen gebruiken en daarmee een machtspositie weten in te nemen ten opzichte van de reptilians, die eigenlijk gewoon mensen blijken te zijn uit een parellel universum!quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben blij dat je het met me eens bent dat er in TRU en BNW slechts luchtkastelen gebouwd worden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:12 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nee, je valt een luchtkasteel aan en ik groef daar hoog in je wolken snel een gracht
En heel veel grachtenquote:Op vrijdag 23 september 2011 14:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het met me eens bent dat er in TRU en BNW slechts luchtkastelen gebouwd worden.
Dus de Illuminati zijn eigenlijk de good guys?quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:16 schreef P8 het volgende:
[..]
Het nieuws dat er een fout in de meting zat zal propaganda van de Illuminati zijn, omdat zij de techniek voor zichzelf willen gebruiken en daarmee een machtspositie weten in te nemen ten opzichte van de reptilians, die eigenlijk gewoon mensen blijken te zijn uit een parellel universum!
Licht gaat bijv in water met 0,75c, dus niet sneller dan cquote:Op vrijdag 23 september 2011 08:36 schreef Wiebelkont het volgende:
De cherenkov straling ontstaat als deeltjes met een grotere snelheid bewegen dan de lichtsnelheid voor het medium, dus voor water als het deeltje sneller gaat dan 0,75c.quote:Dit noemen ze het Cherenkov effect, en dit zorgt b.v. voor de blauwe gloed in een kernreactor: De straling die daar aanwezig is remt het licht af, maar heeft minder effect op vrije elektronen die daardoor, binnen die reactor, harder dan het licht gaan.
Aan zoiets zat ik ook te denken, de kromming van de ruimte als gevolg van een enorme massa zou zoiets kunnen veroorzaken. Deze test is volgens mij volkomen nieuw, er zijn wel eerder neutrion's gedetecteerd maar deze kwamen uit de ruimte en daardoor kon men nooit de snelheid vaststellen omdat men niet wist welke afstand in welke tijd er werd afgelegd. De test doen met elektromagnetische straling is zinloos omdat de voortplantingssnelheid daarvan door materie altijd lager ligt dan c.quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:25 schreef Oud_student het volgende:
Maar in het onderhavige experiment gaat het neutrino door de aardkorst.
Het zou kunnen zijn dat het neutrino, omdat het door de velden van atoomkernen reist, een kortere afstand ervaart.Dit zou dan veroorzaakt kunnen worden door een relativistisch effect waardoor de ruimte a.h.w. krimpt in de buurt van zware atoomkernen.
Nee, voor scattering moet het neutrino interactie hebben met de kernen, het neutrino kent slechts de zwakke kernkracht, de kans dat het neutrino reageert met een ander deeltje is heel erg klein. Mijn idee was dat wanneer het neutrino bijv dwars door of vlak langs een atoomkern vliegt, een kortere afstand aflegt omdat de ruimte door de kern (zeer plaatselijk) vervormd/verkort isquote:Op vrijdag 23 september 2011 15:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik denk niet dat het de atoomkernen zijn. Als zwaartekracht van kernen van materie waar ze doorheen gaan signifcante invloed heeft op neutrino's, dan zouden we ook neutrino-scattering zien lijkt me. En volgens mij (ben geen deeltjesfysicus) zien we dat niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |