abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102295739
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:

Maar het als het zou kloppen, zou dat een enorme impact hebben op ons begrip van het universum.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_102295929
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dat zou ik niet zo sterk zeggen. Een wetenschapper die nooit gelijk heeft is een slechte wetenschapper. Het probleem is dat "gelijk" relatief is. Newton had gelijk, maar Einstein had meer gelijk. Dat doet niets af aan de prestaties van Newton.
Een wetenschapper is groot doordat hij de wetenschap een stuk verder helpt. Het verder komen van de wetenschap is een continu proces waarbij oude theoriën worden getoetst en betwijfeld. Einsteins bijdrage daaraan is onmiskenbaar, en als zijn relativiteitstheorie nu weerleg wordt met een machine die weer steunt op theoriën die er zonder Einstein niet waren geweest, dan wordt zijn naam als wetenschapper daardoor niets kleiner.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102296015
Daar ben ik het mee eens.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:16:13 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102296159
Ik voorzie bergen onzin op TRU en BNW naar aanleiding van dit nieuws.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102296238
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Je bent van plan daar een topic te gaan openen?
pi_102296384
quote:
Sneller dan licht kan dus gewoon, zoals ik al jaren zelf aannam
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 13:24:04 #182
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_102296400
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:01 schreef Jahr00n het volgende:
Verkeerd gemeten. Sneller dan het licht kan niet volgens de slimste man ooit.
Kim Ung-yong?
pi_102296436
quote:
"Zoals ik al jaren zelf aannam." :')
pi_102296556
quote:
Dat was vrijwel het eerste wat ik dacht nadat ik het artikel gelezen had: "Oh mijn god, nou hebben de alien-blievies weer iets gevonden om mee te zwaaien.... ;( ".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:41:59 #185
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_102296934
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Dat was vrijwel het eerste wat ik dacht nadat ik het artikel gelezen had: "Oh mijn god, nou hebben de alien-blievies weer iets gevonden om mee te zwaaien.... ;( ".
wAT EEN EENZIJDIGE TUNNELVISIE INSTEEK voor iets dat ook voor de reguliere wetenschap heel wat 'om zal gooien'.
Ik noem het gewoon evolutie in kennis.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_102297444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:29 schreef Henno het volgende:
Kan het niet zo zijn dat we c gewoon altijd iets te laag hebben ingeschat? Het is tenslotte maar 60 ns over 730 km eroverheen.
Ik kan de snelheid van c zelfs meten in mijn eigen thuislab... dus dat 'ze' het te laag hebben ingeschat lijkt mij niet aannemelijk :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_102297486
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2011 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook? J0kkebr0k doet het op mij over komen alsof er ook theorieën zijn die in feite minder theorie zijn dan de relativiteitstheorie, dat is natuurlijk niet zo. Alleen zijn sommige theorieën al zeer uitvoerig getest terwijl andere theorieën dat niet zijn of zelfs weerlegd zijn.
Ik was eigenlijk al van plan om het de relativiteitswet te gaan noemen, op wacht daar dus maar even mee totdat er meer bekend is.
I'll sing you a lullaby.
pi_102297603
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:41 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

wAT EEN EENZIJDIGE TUNNELVISIE INSTEEK voor iets dat ook voor de reguliere wetenschap heel wat 'om zal gooien'.
Ik noem het gewoon evolutie in kennis.
Ah, je voelt je aangevallen? :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:12:57 #189
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_102297798
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ah, je voelt je aangevallen? :+
Nee, je valt een luchtkasteel aan en ik groef daar hoog in je wolken snel een gracht :)
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_102297937
quote:
Het nieuws dat er een fout in de meting zat zal propaganda van de Illuminati zijn, omdat zij de techniek voor zichzelf willen gebruiken en daarmee een machtspositie weten in te nemen ten opzichte van de reptilians, die eigenlijk gewoon mensen blijken te zijn uit een parellel universum!
Extremistisch gematigd.
pi_102298401
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:12 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Nee, je valt een luchtkasteel aan en ik groef daar hoog in je wolken snel een gracht :)
Ik ben blij dat je het met me eens bent dat er in TRU en BNW slechts luchtkastelen gebouwd worden.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:53:17 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102299118
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je het met me eens bent dat er in TRU en BNW slechts luchtkastelen gebouwd worden.
En heel veel grachten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:57:20 #193
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102299263
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:16 schreef P8 het volgende:

[..]

Het nieuws dat er een fout in de meting zat zal propaganda van de Illuminati zijn, omdat zij de techniek voor zichzelf willen gebruiken en daarmee een machtspositie weten in te nemen ten opzichte van de reptilians, die eigenlijk gewoon mensen blijken te zijn uit een parellel universum!
Dus de Illuminati zijn eigenlijk de good guys? :P
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:58:26 #194
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_102299299
quote:
Hahahaha!.. :D
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:06:52 #195
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_102299552
pi_102299694
Om 16:00 presentatie (in het Frans?)
http://webcast.web.cern.ch/webcast/

[ Bericht 7% gewijzigd door Aether op 23-09-2011 16:00:36 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_102300123
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:36 schreef Wiebelkont het volgende:

Daarbij is het wel degelijk 'gewoon' voor bepaalde deeltjes om harder dan het licht te gaan, maar dan 'binnen een bepaalde stof'.
Licht gaat bijv in water met 0,75c, dus niet sneller dan c
quote:
Dit noemen ze het Cherenkov effect, en dit zorgt b.v. voor de blauwe gloed in een kernreactor: De straling die daar aanwezig is remt het licht af, maar heeft minder effect op vrije elektronen die daardoor, binnen die reactor, harder dan het licht gaan.
De cherenkov straling ontstaat als deeltjes met een grotere snelheid bewegen dan de lichtsnelheid voor het medium, dus voor water als het deeltje sneller gaat dan 0,75c.

Uit supernovea waarnemingen weten we dat het licht op hetzelfde moment aankomt als de neutrino's. De conclusie die je daaruit moet trekken is dat de lichtsnelheid (maximale snelheid) in het vacuum voor neutrino's en fotonen gelijk is.

Maar in het onderhavige experiment gaat het neutrino door de aardkorst.
Het zou kunnen zijn dat het neutrino, omdat het door de velden van atoomkernen reist, een kortere afstand ervaart.Dit zou dan veroorzaakt kunnen worden door een relativistisch effect waardoor de ruimte a.h.w. krimpt in de buurt van zware atoomkernen.

Ik stel een experiment voor om het neutrino door de aardkern (ijzer) te laten gaan.
Als mijn theorie klopt, dan zouden de neutrino's nog net iets sneller gaan dan nu al is waargenomen. De lichtsnelheid blijft overigens wel c.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_102300291
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:25 schreef Oud_student het volgende:

Maar in het onderhavige experiment gaat het neutrino door de aardkorst.
Het zou kunnen zijn dat het neutrino, omdat het door de velden van atoomkernen reist, een kortere afstand ervaart.Dit zou dan veroorzaakt kunnen worden door een relativistisch effect waardoor de ruimte a.h.w. krimpt in de buurt van zware atoomkernen.

Aan zoiets zat ik ook te denken, de kromming van de ruimte als gevolg van een enorme massa zou zoiets kunnen veroorzaken. Deze test is volgens mij volkomen nieuw, er zijn wel eerder neutrion's gedetecteerd maar deze kwamen uit de ruimte en daardoor kon men nooit de snelheid vaststellen omdat men niet wist welke afstand in welke tijd er werd afgelegd. De test doen met elektromagnetische straling is zinloos omdat de voortplantingssnelheid daarvan door materie altijd lager ligt dan c.
I'll sing you a lullaby.
pi_102300521
Ik denk niet dat het de atoomkernen zijn. Als zwaartekracht van kernen van materie waar ze doorheen gaan signifcante invloed heeft op neutrino's, dan zouden we ook neutrino-scattering zien lijkt me. En volgens mij (ben geen deeltjesfysicus) zien we dat niet.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_102300709
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik denk niet dat het de atoomkernen zijn. Als zwaartekracht van kernen van materie waar ze doorheen gaan signifcante invloed heeft op neutrino's, dan zouden we ook neutrino-scattering zien lijkt me. En volgens mij (ben geen deeltjesfysicus) zien we dat niet.
Nee, voor scattering moet het neutrino interactie hebben met de kernen, het neutrino kent slechts de zwakke kernkracht, de kans dat het neutrino reageert met een ander deeltje is heel erg klein. Mijn idee was dat wanneer het neutrino bijv dwars door of vlak langs een atoomkern vliegt, een kortere afstand aflegt omdat de ruimte door de kern (zeer plaatselijk) vervormd/verkort is
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')