quote:Op donderdag 22 september 2011 17:37 schreef Barbapapamama het volgende:
Hihi, ts is een geschiedenis leraar_!
Nee, en dat zal ik ook nooit worden. Nu verder met de klacht.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:37 schreef Barbapapamama het volgende:
De allerlaagste studie, mensen die zelf kunnen denken studeren economie,rechten of medicijnen.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:37 schreef Barbapapamama het volgende:
Zo intelligent ben je zelf dus ook niet, aangezien intelligentie losstaat van onderwijs niveau.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:33 schreef handboek het volgende:
Hierbij zei ik : "Hier komen de domste uhhh minder begaafde kinderen van Nederland terecht."
Geen vooroordelen maar feiten. Heb zelf 2 jaar meegedaan op het VMBO. Verveelde me echt kapot. Je kon met niemand normaal praten, echt een stel ezels....quote:Op donderdag 22 september 2011 17:39 schreef DeRakker. het volgende:
Ts kent alleen stereotype mensen, denkt ook dat alle negers meloenen en kip eten![]()
Achja vooroordelen ontstaan wanneer je niet met deze mensen omgaat.
Dan zoek je toch echt te mongolen op....quote:Op donderdag 22 september 2011 17:41 schreef handboek het volgende:
[..]
Geen vooroordelen maar feiten. Heb zelf 2 jaar meegedaan op het VMBO. Verveelde me echt kapot. Je kon met niemand normaal praten, echt een stel ezels....
Ik vermoed dat het gebrek aan goede communicatie wellicht meer te wijten valt aan jouw arrogante houding. Damn, en dan nog jouw vooroordelen als feiten zien .....quote:Op donderdag 22 september 2011 17:41 schreef handboek het volgende:
[..]
Geen vooroordelen maar feiten. Heb zelf 2 jaar meegedaan op het VMBO. Verveelde me echt kapot. Je kon met niemand normaal praten, echt een stel ezels....
dat moet dan hbo voorstellenquote:Op donderdag 22 september 2011 17:46 schreef Fascination het volgende:
Wtf, een presentatie geven over het vmbo?
Ja, die hele studie is Hbo onwaardig. Ag zolang ik me P maar heb. Daarna een economische studie op de universiteit volgen.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:46 schreef Fascination het volgende:
Wtf, een presentatie geven over het vmbo?
ga dan meteen uni doenquote:Op donderdag 22 september 2011 17:48 schreef handboek het volgende:
[..]
Ja, die hele studie is Hbo onwaardig. Ag zolang ik me P maar heb. Daarna een economische studie op de universiteit volgen.
quote:Op donderdag 22 september 2011 17:42 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dan zoek je toch echt te mongolen op....
Genoeg vmbo'ers die uiteindelijk uni diploma hebben.
Wat een trieste instelling ... de makkelijkste opleiding uitkiezen om je P te halen. Als je een echte vent was dan had je gewoon een economische opleiding op HBO-niveau uitgekozen en daar je P gehaald (of gelijk naar de Uvi).quote:Op donderdag 22 september 2011 17:48 schreef handboek het volgende:
[..]
Ja, die hele studie is Hbo onwaardig. Ag zolang ik me P maar heb. Daarna een economische studie op de universiteit volgen.
Kon niet, zat op Havo, was een extreem luie VWO'er.. En had geen zin in nog 2 jaar middelbare school. Dus nu maar 1 jaar Hbo, maar god, wat zijn een hoop Hbo figuren dom...quote:
Je realiseert je dat de studies (behalve economie, mits veel econometrie) die je opnoemt ook zo'n beetje de makkelijkste studies op de universiteit zijn?quote:Op donderdag 22 september 2011 17:40 schreef texali het volgende:
[..]
De allerlaagste studie, mensen die zelf kunnen denken studeren economie,rechten of medicijnen.
Je kunt dan wel komen uithuilen hier, maar als je doel was om ze iets te leren heb je blijkbaar gruwelijk gefaald. Feiten of niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:33 schreef handboek het volgende:
TS deed dit alles omdat hij aan zijn mede studenten wilde laten zien waar zij voor kozen, het vak als leraar....
slimme mensen kunnen scholen/klassen overslaan, ben je blijkbaar niet slim genoeg voor.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:52 schreef handboek het volgende:
[..]
Kon niet, zat op Havo, was een extreem luie VWO'er.. En had geen zin in nog 2 jaar middelbare school. Dus nu maar 1 jaar Hbo, maar god, wat zijn een hoop Hbo figuren dom...
Dat je naast arrogant ook heel lui bent was ons wel opgevallen .... Daarbij andere dom noemen als je zogenaamd onder je niveau presteert.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:52 schreef handboek het volgende:
[..]
Kon niet, zat op Havo, was een extreem luie VWO'er.. En had geen zin in nog 2 jaar middelbare school. Dus nu maar 1 jaar Hbo, maar god, wat zijn een hoop Hbo figuren dom...
Dit dus!quote:Op donderdag 22 september 2011 17:54 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
slimme mensen kunnen scholen/klassen overslaan, ben je blijkbaar niet slim genoeg voor.
Trouwens aan je denkwijze te zijn ben je helemaal niet slim, je komt juist erg dom over... ik hoop voor je dat dit niet in reallife ook zo is.
Anders ga je daar nog problemen mee krijgen.
Dit!quote:Op donderdag 22 september 2011 17:54 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
slimme mensen kunnen scholen/klassen overslaan, ben je blijkbaar niet slim genoeg voor.
Trouwens aan je denkwijze te zijn ben je helemaal niet slim, je komt juist erg dom over... ik hoop voor je dat dit niet in reallife ook zo is.
Anders ga je daar nog problemen mee krijgen.
Het zijn wel studies waarmee je bij beroepen uitkomt waarbij je zelf veel moet nadenken in plaats van leerstof herhalen.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:52 schreef netflanders het volgende:
[..]
Je realiseert je dat de studies (behalve economie, mits veel econometrie) die je opnoemt ook zo'n beetje de makkelijkste studies op de universiteit zijn?
Het standaard smoesje.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:52 schreef handboek het volgende:
[..]
ach hij heeft alleen nog zijn intelligentie, zijn enige hou vast... arme jongenquote:Op donderdag 22 september 2011 18:07 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Mensen die het VMBO haten en zichzelf verheerlijken omdat ze 'intelligenter' zijn dan hun. Overigens betreft het vaak gepeste mensen die zichzelf heel slim vinden
Ik ken redelijk wat mensen die via die route uiteindelijk een doctoraat hebben bemachtigd om uiteindelijk zeer capabele wetenschappelijk medewerkers te worden. Laten we alsjeblieft niet doen alsof het verschil tussen havo en vwo zo ontzettend groot is.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
TS is zelf maar een havo'er
Altijd weer die eeuwige kutsmoezen met het woord 'lui' er in. Je bent gewoon te dom, klaar. Want als je slimmer was geweest, dan was je ook niet 'lui' geweest, maar had je 'vooruit gedacht' en beter je best gedaan zodat je niet via deze pauperopleiding een plekje op een universiteit hoefde te bemachtigen.
Ik denk dat je het zelfstandig en kritisch nadenken bij geschiedenis zwaar onderschat.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:58 schreef texali het volgende:
[..]
Het zijn wel studies waarmee je bij beroepen uitkomt waarbij je zelf veel moet nadenken in plaats van leerstof herhalen.
Waar ik werk kom je er met een studie geschiedenis,psychologie,kunstgeschiedenis,sociologie of een andere studie die je doet omdat het wel leuk en interessant is er niet in.
Dit dusquote:Op donderdag 22 september 2011 18:08 schreef Maikuuul het volgende:
TS die zich "perongeluk" versprak om zo stoer over te komen op anderen
WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW
Conclusie: liever iemand met vmbo basis die als tegelzetter werkt dan TS die met voorbedachte grappen stoer probeert over te komen.
Dat zijn dan vaak wel de harde werkers, niet de mensen die de smoes 'lui' gebruiken voor hun aanwezigheid op de havoquote:Op donderdag 22 september 2011 18:27 schreef netflanders het volgende:
[..]
Ik ken redelijk wat mensen die via die route uiteindelijk een doctoraat hebben bemachtigd om uiteindelijk zeer capabele wetenschappelijk medewerkers te worden. Laten we alsjeblieft niet doen alsof het verschil tussen havo en vwo zo ontzettend groot is.
Het is 'dan zij'. Verder probeert TS vooral veel medestanders te krijgen omdat de standaard Fok! bezoeker het VMBO haat maar gebruikt enkel waardeloze argumenten waarin vooral veel generalisatie schuil gaat. Gezellig joh, elke dag je klasgenoten op het HBO belachelijk maken. Jij zit vast alleen te lunchen 's middags terwijl je droomt over je nieuwe 'vrienden' op de universiteit, die jouw intelligentie waarschijnlijk zullen bespotten.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:07 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Mensen die het VMBO haten en zichzelf verheerlijken omdat ze 'intelligenter' zijn dan hun. Overigens betreft het vaak gepeste mensen die zichzelf heel slim vinden
Van wie mag je dat niet zeggen dan?quote:Op donderdag 22 september 2011 18:38 schreef Zolder het volgende:
Wat wel is: je mag zeggen dat op het gymnasium de slimste mensen zitten, maar niet dat op vmbo basis de domsten zitten.
Slim = positiefquote:Op donderdag 22 september 2011 18:38 schreef Zolder het volgende:
Wat wel is: je mag zeggen dat op het gymnasium de slimste mensen zitten, maar niet dat op vmbo basis de domsten zitten.
Onder de historici die zelf onderzoek doen ligt dat natuurlijk anders.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:29 schreef netflanders het volgende:
[..]
Ik denk dat je het zelfstandig en kritisch nadenken bij geschiedenis zwaar onderschat.
Dat begrijp ikquote:Op donderdag 22 september 2011 18:41 schreef HerbertThePervert het volgende:
[..]
Slim = positief
Dom = negatief
Dat mag ik niet van ts zijn klasgenootjesquote:Op donderdag 22 september 2011 18:40 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Van wie mag je dat niet zeggen dan?
Op het VWO zitten ook behoorlijke domme mensen die enkel de inhoud van boeken kunnen herhalen.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1713920
/3/25#102268292]donderdag 22 september 2011 18:43[/url] schreef Zolder het volgende:
[..]
Dat begrijp ikdaar doel ik niet op. Als op het vwo slimme mensen zitten, dan weet je tochgewoon dat op het laagste van het laagste de domme zitten, maar het uitspreken zou ongepast zijn?
In verhouding dus alsnog slim, ligt eraan hoe je slim defineert.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:44 schreef texali het volgende:
[..]
Op het VWO zitten ook behoorlijke domme mensen die enkel de inhoud van boeken kunnen herhalen.
Die vallen later wel door de mand.
Ja, maar iemand slim noemen is aardig en dom is beledigendquote:Op donderdag 22 september 2011 18:43 schreef Zolder het volgende:
[..]
Dat begrijp ikdaar doel ik niet op. Als op het vwo slimme mensen zitten, dan weet je tochgewoon dat op het laagste van het laagste de domme zitten, maar het uitspreken zou ongepast zijn?
Maak daar maar vwo van. Ik denk dat NT'ers met allerlei bijvakken wel slimmer zijn dan een CM'er met Latijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:38 schreef Zolder het volgende:
quote:Op donderdag 22 september 2011 17:41 schreef texali het volgende:
[..]
Zo intelligent ben je zelf dus ook niet, aangezien intelligentie losstaat van onderwijs niveau.
Maarja, neurologie is natuurlijk minder interessant dan het behouden van een narcistische waan.
Maar dat is positieve discriminatie en misschien nog erger. Door het beledigend te vinden zie je ze als een 'minderheid'. Terwijl ts, misschien, denk oke ze zijn dom, so what?quote:Op donderdag 22 september 2011 18:47 schreef HerbertThePervert het volgende:
[..]
Ja, maar iemand slim noemen is aardig en dom is beledigend
Moet ik met wat onderzoeken komen van experts op het gebied van intelligentie of vertrouw je liever op je onderbuik?quote:Op donderdag 22 september 2011 18:48 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk man, je bent zelf vast een vmbo'er die makkelijk havo had aangekund maar gewoon te lui was? Ga toch lekker verder met je MBO Filiaalmanager
Dat denk jij ja.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:47 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Maak daar maar vwo van. Ik denk dat NT'ers met allerlei bijvakken wel slimmer zijn dan een CM'er met Latijn.
Ik denk inderdaad dat iemand op het atheneum met natuurkunde, wiskunde B, scheikunde, economie, informatica en biologie slimmer is dan iemand met kunst algemeen, geschiedenis, aardrijksunde en Latijn.quote:
Wat kankerdom van jou.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:59 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat iemand op het atheneum met natuurkunde, wiskunde B, scheikunde, economie, informatica en biologie slimmer is dan iemand met kunst algemeen, geschiedenis, aardrijksunde en Latijn.
Domme mongoolquote:Op donderdag 22 september 2011 18:59 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat iemand op het atheneum met natuurkunde, wiskunde B, scheikunde, economie, informatica en biologie slimmer is dan iemand met kunst algemeen, geschiedenis, aardrijksunde en Latijn.
Leg uit.quote:Op donderdag 22 september 2011 19:00 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
[..]
Wat kankerdom van jou.
Je kan iemands intelligentie niet baseren op het vakkenpakket dat hij/zij neemt.quote:
quote:Op donderdag 22 september 2011 18:28 schreef HerbertThePervert het volgende:
Mongooltjes van de HBO die zich verheven voelen boven VMBO'ers
Nee, natuurlijk niet. Maar over het algemeen worden bètavakken moeilijk gevonden. Ook vind ik dat er verschil zit tussen slim en intelligent. Intelligentie is iets wat je bezit en slim kun je worden. Het is volgens mij niet zo dat je heel veel intelligenter kunt worden (dus, sneller denken, meer inzicht vergaren etc.). Je kunt erop trainen, maar het meeste zit 'ingeprogrammeerd'. Je hoeft dus niet dommer te zijn met een 'makkelijker' vakkenpakket, maar je hoeft ook niet slimmer te zijn met een 'lastiger' vakkenpakket. En het gaat mij vooral om het laatste. Iemand uit dit topic zei dat gymnasiasten de slimste scholieren zijn, terwijl dat niet per se zo hoeft te zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 19:03 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
[..]
Je kan iemands intelligentie niet baseren op het vakkenpakket dat hij/zij neemt.
Overigens is slim een breed begrip, jij denkt nu bij slim aan moeilijke vakken, maar iemand die veel van biologie afweet en niet van natuurkunde bijv. hoeft dan niet per definitie dommer te zijn dan degene met het natuurkunde in zijn pakket.
Ik snap dat jij je aangevallen voelt door dit topic, maar reageer je agressie niet af op TS.quote:Op donderdag 22 september 2011 19:06 schreef Dj_Day-V het volgende:
TS is echt zo'n figuur met bril en die een hobby heeft met rare dingen verzamelen...
En dan stoer doen voor zijn nerd klasgenoten over het VMBO
Ik voel mij niet aangevallen. Hoger opleidingsniveau wil niet zeggen dat je automatisch slimmer bent. Zo vaak meegemaakt...quote:Op donderdag 22 september 2011 19:08 schreef Tilboy het volgende:
[..]
Ik snap dat jij je aangevallen voelt door dit topic, maar reageer je agressie niet af op TS.
Mwa in veel gevallen heeft het ook te maken met luiheid/motivatie. Daarom lijkt de havo mij altijd een beetje vaag. Volgens mij heb je daar luie vwo'ers, havisten en veel te hard werkende vmbo'ers zitten.quote:Op donderdag 22 september 2011 19:11 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ik voel mij niet aangevallen. Hoger opleidingsniveau wil niet zeggen dat je automatisch slimmer bent. Zo vaak meegemaakt...
U heeft uw punt bewezenquote:Op donderdag 22 september 2011 19:08 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar over het algemeen worden bètavakken moeilijk gevonden. Ook vind ik dat er verschil zit tussen slim en intelligent. Intelligentie is iets wat je bezit en slim kun je worden. Het is volgens mij niet zo dat je heel veel intelligenter kunt worden (dus, sneller denken, meer inzicht vergaren etc.). Je kunt erop trainen, maar het meeste zit 'ingeprogrammeerd'. Je hoeft dus niet dommer te zijn met een 'makkelijker' vakkenpakket, maar je hoeft ook niet slimmer te zijn met een 'lastiger' vakkenpakket. En het gaat mij vooral om het laatste. Iemand uit dit topic zei dat gymnasiasten de slimste scholieren zijn, terwijl dat niet per se zo hoeft te zijn.
Ik ben van VMBO-T naar MBO4 en onderhand nu HBO. Zeker 60% van mijn voormalige VMBO-T klas doet nu ook HBO en ik zit nu in een verkorte instroom klas, wat betekent dat 100% van het VMBO komt.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:54 schreef ZuidGrens het volgende:
Voor mensen die VMBO-T doen valt nog te overzien, die schoppen het vaak nog tot het HBO
Welkom op Fok!quote:Op donderdag 22 september 2011 19:40 schreef HyperViper het volgende:
Wat hou ik toch van dit soort backfire topics. Egotrippen wordt zo genadeloos afgeslacht hier, heerlijk.
Nou ja, met een studie beginnen, is wat anders dan 'm afmaken.quote:Op donderdag 22 september 2011 19:35 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Ik ben van VMBO-T naar MBO4 en onderhand nu HBO. Zeker 60% van mijn voormalige VMBO-T klas doet nu ook HBO en ik zit nu in een verkorte instroom klas, wat betekent dat 100% van het VMBO komt.
Mensen die lager dan VMBO-T hebben gedaan is vaak een ander verhaal inderdaad. Die hebben meestal moeite om hun MBO te halen. Maar het heeft 9 van de 10 keer meer te maken met motivatie dan capaciteiten.
quote:Op donderdag 22 september 2011 17:40 schreef texali het volgende:
[..]
De allerlaagste studie, mensen die zelf kunnen denken studeren economie,rechten of medicijnen.
Tja wat wil je anders, als je ook een piemel van 30 cm hebt, en 4 ferrari's hebt staanquote:Op donderdag 22 september 2011 19:34 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Waarom is trouwens iedereen op FOK! 'hoogopgeleid'?
1 woord voor jou, fotoboek. je zult zien dat ik geen figuur met een bril ben die graag dingen verzameld.quote:Op donderdag 22 september 2011 19:06 schreef Dj_Day-V het volgende:
TS is echt zo'n figuur met bril en die een hobby heeft met rare dingen verzamelen...
En dan stoer doen voor zijn nerd klasgenoten over het VMBO
[..]
http://i.fok.nl/userpics/334501/axat.jpgquote:Op donderdag 22 september 2011 21:16 schreef handboek het volgende:
[..]
1 woord voor jou, fotoboek. je zult zien dat ik geen figuur met een bril ben die graag dingen verzameld.
tevens hierbij de presentatie. ja lach maar, toch was dit 1 van de beste van vandaag. zegt wel iets over het niveau van de opleiding.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YHRDZLIGH7RB.pptx
zijn niet eens mijn klasgenoten, maar goed verder on-topicquote:Op donderdag 22 september 2011 21:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
http://i.fok.nl/userpics/334501/axat.jpg
Dat zeg ik toch? Nerd klasgenoten? Je helpt mij nu alleen maar het te bevestigen...
Klasgenoten, vrienden, schaakclub, whateverquote:Op donderdag 22 september 2011 21:19 schreef handboek het volgende:
[..]
zijn niet eens mijn klasgenoten, maar goed verder on-topic
TENZIJ GODVERDOMMEquote:Op donderdag 22 september 2011 17:52 schreef netflanders het volgende:
[..]
Je realiseert je dat de studies (behalve economie, mits veel econometrie) die je opnoemt ook zo'n beetje de makkelijkste studies op de universiteit zijn?
Tering wat een bagger, ook dat eerste plaatje.quote:Op donderdag 22 september 2011 21:16 schreef handboek het volgende:
[..]
1 woord voor jou, fotoboek. je zult zien dat ik geen figuur met een bril ben die graag dingen verzameld.
tevens hierbij de presentatie. ja lach maar, toch was dit 1 van de beste van vandaag. zegt wel iets over het niveau van de opleiding.
Ik moest lachen om het eerste plaatje, geen idee waaromquote:Op donderdag 22 september 2011 21:16 schreef handboek het volgende:
[..]
Buiten dat, wat moet je in hemelsnaam vertellen over het vmbo? Als je vertelt dat het vmbo bestaat uit verschillen niveau's waarin andere uitgangspunten gelden heb je het wel een beetje gehad lijkt me.quote:Op donderdag 22 september 2011 21:55 schreef Mary-Louise het volgende:
[..]
Ik moest lachen om het eerste plaatje, geen idee waarom![]()
Verder vind ik de presentatie die je hebt gemaakt dramatisch. Ik heb presentaties gezien van vmbo leerlingen die beter zijn, zowel opgebouwd als de inhoud op de dia's.
Dat had ik toch al gezegd, en het mooie was dat dit 1 van de betere presentaties was.....quote:Op donderdag 22 september 2011 21:55 schreef Mary-Louise het volgende:
[..]
Ik moest lachen om het eerste plaatje, geen idee waarom![]()
Verder vind ik de presentatie die je hebt gemaakt dramatisch. Ik heb presentaties gezien van vmbo leerlingen die beter zijn, zowel opgebouwd als de inhoud op de dia's.
Kutkneus die je er bent. Met je Voortgezet Middelbaar Beroeps Onderwijs in je presentatiequote:Op donderdag 22 september 2011 22:03 schreef handboek het volgende:
[..]
Dat had ik toch al gezegd, en het mooie was dat dit 1 van de betere presentaties was.....
Daar kan je van alles over zeggen natuurlijk. Hoe het is ontstaan, wat de gedachte erachter is (het is immers uit de mavo ontstaan), wat de resultaten zijn, wat je er mee kan enz.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:03 schreef Fascination het volgende:
[..]
Buiten dat, wat moet je in hemelsnaam vertellen over het vmbo? Als je vertelt dat het vmbo bestaat uit verschillen niveau's waarin andere uitgangspunten gelden heb je het wel een beetje gehad lijkt me.
Oké, je hebt een punt.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:13 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Daar kan je van alles over zeggen natuurlijk. Hoe het is ontstaan, wat de gedachte erachter is (het is immers uit de mavo ontstaan), wat de resultaten zijn, wat je er mee kan enz.
Nou ja, er zijn bepaalde excessen die gewoon de hele naam van het VMBO besmeurt hebben. Met name in het westen van het land is het hele VMBO verziekt en besmet door die onderste laag. Er zit ook een te groot verschil tussen het laagste niveau (voorheen IVBO of VBO-a) en het hoogste (voorheen MAVO). Maar omdat het nu als 'VMBO' wordt gezien, zien mensen het verschil niet meer.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:28 schreef DeRakker. het volgende:
Snap überhaupt niet waarom veel mensen altijd neerkijken op het vmbo.
Laat iedereen gewoon in zijn/haar waarde.
ja maar je hebt altijd een laagste niveau nodig.... al is iedereen nu 10x slimmer... alsnog heb je een laagste niveau.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn bepaalde excessen die gewoon de hele naam van het VMBO besmeurt hebben. Met name in het westen van het land is het hele VMBO verziekt en besmet door die onderste laag. Er zit ook een te groot verschil tussen het laagste niveau (voorheen IVBO of VBO-a) en het hoogste (voorheen MAVO). Maar omdat het nu als 'VMBO' wordt gezien, zien mensen het verschil niet meer.
Maar idd. Echter mensen die neerkijken op mensen puur op opleidingsniveau zijn vaak gefrusteerde typetjes die hun enige eigenwaarde halen uit hun papiertje.
Liever 1000 bouwvakkers en 10 managers dan 10 bouwvakkers en 1000 managers. Jammer, maar het werkt nou eenmaal zo.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:36 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja maar je hebt altijd een laagste niveau nodig.... al is iedereen nu 10x slimmer... alsnog heb je een laagste niveau.
Wat is daar mis mee? als mensen lol in het leven hebben en een mooi vak uitoefenen, wat is daar mis mee?
Wees blij dat deze mensen ook een studie kunnen volgen en kunnen werken.
Als iedereen universiteit doet zal er weinig gebeuren in Nederland...je hebt elkaar allemaal nodig.
Klopt trouwens, vmbo is een te algemene term.... groot verschil in niveau en opleidingen.
Holy shit in a shoebox, dat ik het nog eens met Ritmo eens zou zijn. Je hebt helemaal gelijk, zo is het maar net.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn bepaalde excessen die gewoon de hele naam van het VMBO besmeurt hebben. Met name in het westen van het land is het hele VMBO verziekt en besmet door die onderste laag. Er zit ook een te groot verschil tussen het laagste niveau (voorheen IVBO of VBO-a) en het hoogste (voorheen MAVO). Maar omdat het nu als 'VMBO' wordt gezien, zien mensen het verschil niet meer.
Maar idd. Echter mensen die neerkijken op mensen puur op opleidingsniveau zijn vaak gefrusteerde typetjes die hun enige eigenwaarde halen uit hun papiertje.
precies, is niet jammer... zo werkt het gewoon.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:38 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Liever 1000 bouwvakkers en 10 managers dan 10 bouwvakkers en 1000 managers. Jammer, maar het werkt nou eenmaal zo.
Helemaal niets mis mee hoor, met goedwillende mensen die met de handen beter zijn dan met de boeken... Sterker nog: liever een sympathieke timmerman dan een arrogant studentje recht of geneeskunde (niet dat alle geneeskunde/recht-studenten dat zijn, maar je snapt m'n punt).quote:Op donderdag 22 september 2011 22:36 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja maar je hebt altijd een laagste niveau nodig.... al is iedereen nu 10x slimmer... alsnog heb je een laagste niveau.
Wat is daar mis mee? als mensen lol in het leven hebben en een mooi vak uitoefenen, wat is daar mis mee?
Wees blij dat deze mensen ook een studie kunnen volgen en kunnen werken.
Als iedereen universiteit doet zal er weinig gebeuren in Nederland...je hebt elkaar allemaal nodig.
Klopt trouwens, vmbo is een te algemene term.... groot verschil in niveau en opleidingen.
quote:Op donderdag 22 september 2011 22:40 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Holy shit in a shoebox, dat ik het nog eens met Ritmo eens zou zijn. Je hebt helemaal gelijk, zo is het maar net.
Ditquote:Op donderdag 22 september 2011 22:24 schreef Ritmo het volgende:
Wat een triest topic. Iemand die het overwicht en overzicht mist om een simpele presentatie in een eerstejaars Hbo-klas te geven en deze in goede banen te leiden, 'me p halen' schrijft en daarbij zo dom is dat hij 60 % van de gehele Nederlandse jeugd tussen de 12 en 16 generaliseert en debiel noemt.
Ja jongen, jij bent helemaal klaar voor de universiteit.
En dan zeker nog een Powerpoint vol 'leuke' effectjes en 'grappige' plaatjes, ipv een fatsoenlijke Prezi.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:11 schreef Scorpie het volgende:
Is dit serieus HBO niveau? My god, ik moet er gewoon van huilen.
quote:Op donderdag 22 september 2011 23:17 schreef BellaNotte het volgende:
TS zit stiekem zelf op het vmbo en is jaloers op mensen die slimmer zijn
Nee.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:05 schreef Tito_Makani het volgende:
Voor Economische Universitaire studies heb je alsnog VWO Wiskunde en Economie nodig
Ik doe een economische studie en nee, je had daarvoor geen economie nodig op het VWO.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:20 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Wel of minimaal dat niveau.
Uni heeft geen specifieke toelatingseisen, hbo wel.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:20 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Wel of minimaal dat niveau.
Geen economie, maar wel wiskunde.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:21 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik doe een economische studie en nee, je had daarvoor geen economie nodig op het VWO.
Dom of slim zijn staat niet direct in verband met je opleidingsniveau hoorquote:Op donderdag 22 september 2011 23:47 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Mijn klacht:
Mensen die het over dom hebben en zelf hbo doen
Ik heb respect voor andere mensen die werk leveren naar capaciteit. Van die zichzelfoverschattende studenten of hbo'ers daar heb ik helemaal niets mee.
Haha, zit je serieus bij hem in de klas?quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:48 schreef viagraap het volgende:
Ha TS. Ik zit bij jou in de klas.
Was wel verrast een topic als dit tegen te komen moet ik zeggen. Ik ben het met je eens over de reactie van de klas in de zin dat deze wellicht wat overtrokken was. Natuurlijk zette je een erg stereotiep beeld neer van het VMBO, en was je 'verspreking' die niet als een verspreking overkwam wat ongelukkig. Een beetje luchtigheid moet kunnen lijkt mij.
Waar ik wel over struikel is je opmerking over dat de lerares zei dat ze het met je eens was en dat wij (de klas) niet moesten zeuren. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat zij dit in deze bewoordingen tegen jou heeft gezegd. Wel lijkt het me aannemelijk dat zij net als ik vond dat sommige van onze klas die ook VMBO hebben gedaan zich lieten kennen door ietwat overdreven te reageren.
Verderop in dit topic zeg je deze studie HBO-onwaardig te vinden. Zelf vind ik het vroeg om deze conclusie te trekken, we hebben na morgen net drie weken les gehad. Het doel van presenteren over het VMBO lijkt mij om inzicht te verkrijgen over een onderwijssysteem waar velen van ons (jij niet, je wilt geen docent worden) in terecht gaan komen. Natuurlijk kan je ons ook een reader of les geven waarin we dit zelf lezen, maar als leraar moet je uiteindelijk toch meerdere uren per dag aan een vorm van presenteren doen. Maar hierin kan iedereen anders van mening zijn natuurlijk.
Ik zal hier verder trouwens niks over zeggen tegen de klas. We zitten hier op Fok!, in KLB, en dit is nu eenmaal de manier waarop vele users zich hier uitdrukken.
En het is 'docenten in spé' he.
Jaquote:Op vrijdag 23 september 2011 00:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Haha, zit je serieus bij hem in de klas?
quote:Vervolgens versprak ik me op een schijnbaar ernstige wijze. Mij werd al vriendelijk verzocht om wat dieper in te gaan op de verschillende opleidingen op het hbo. Ik besloot bij de eenvoudigste en in sommige gevallen zelfs bekrompen opleiding te beginnen, namelijk de opleiding tot leraar geschiedenis. Hierbij verkondigde ik het volgende: "Hier komen de iets minder zwakhoofdige, pardon, minder begaafde kinderen van Nederland terecht." Mijn medestudenten zetten kanttekeningen bij deze uitspraak, naar hun interpretatie was dit slechts een voorstelling om het hbo dan wel de opleiding ''leraar geschiedenis'' in een kwaad daglicht te stellen. Hierop respondeerde ik dat ik de feiten van het geval had benoemd en je als leraar in spe zaken helder moet toelichten.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:48 schreef viagraap het volgende:
Was wel verrast een topic als dit tegen te komen moet ik zeggen. Ik ben het met je eens over de reactie van de klas in de zin dat deze wellicht wat overtrokken was. Natuurlijk zette je een erg stereotiep beeld neer van het VMBO, en was je 'verspreking' die niet als een verspreking overkwam, wat ongelukkig. Een beetje luchtigheid moet kunnen lijkt mij.
Waar ik wel over struikel is je opmerking over dat de lerares zei dat ze het met je eens was en dat wij (de klas) niet moesten zeuren. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat zij dit in deze bewoordingen tegen jou heeft gezegd. Wel lijkt het me aannemelijk dat zij net als ik vond dat sommige van onze klas die ook VMBO hebben gedaan zich lieten kennen door ietwat overdreven te reageren.
Verderop in dit topic zeg je deze studie HBO-onwaardig te vinden. Zelf vind ik het vroeg om deze conclusie te trekken, we hebben na morgen net drie weken les gehad. Het doel van presenteren over het VMBO lijkt mij om inzicht te verkrijgen over een onderwijssysteem waar velen van ons (jij niet, je wilt geen docent worden) in terecht gaan komen. Natuurlijk kan je ons ook een reader of les geven waarin we dit zelf lezen, maar als leraar moet je uiteindelijk toch meerdere uren per dag aan een vorm van presenteren doen. Maar hierin kan iedereen anders van mening zijn natuurlijk.
Ik zal hier verder trouwens niks over zeggen tegen de klas. We zitten hier op Fok!, in KLB, en dit is nu eenmaal de manier waarop vele users zich hier uitdrukken.
Prezi.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dan zeker nog een Powerpoint vol 'leuke' effectjes en 'grappige' plaatjes, ipv een fatsoenlijke Prezi.
Ik beken dat ik vroeger die fout had gemaakt, maar nu ben ik niet zo neerbuigend meer richting vmbo'ers.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Djeez kan hier vast wat van maken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 01:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
![]()
Even topic rondmailen/of FB zetten?
you just murdered a Fok!erquote:Op vrijdag 23 september 2011 00:48 schreef viagraap het volgende:
Was wel verrast een topic als dit tegen te komen moet ik zeggen. Ik ben het met je eens over de reactie van de klas in de zin dat deze wellicht wat overtrokken was. Natuurlijk zette je een erg stereotiep beeld neer van het VMBO, en was je 'verspreking' die niet als een verspreking overkwam, wat ongelukkig. Een beetje luchtigheid moet kunnen lijkt mij.
quote:Op donderdag 22 september 2011 17:37 schreef Barbapapamama het volgende:
Ik ''ken'' sinds een paar dagen ook iemand op FOK!. Weet nog niet wie hij is in real life, maar zit bij mij op de opleiding, zelfde jaar.quote:Op vrijdag 23 september 2011 01:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
![]()
Even topic rondmailen/of FB zetten?
tja, waarheid is hard voor sommigequote:Op donderdag 22 september 2011 17:33 schreef handboek het volgende:
Hierbij zei ik : "Hier komen de domste uhhh minder begaafde kinderen van Nederland terecht."
inddquote:
Wat vinden jullie eigenlijk van elkaar?quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:37 schreef viagraap het volgende:
[..]
Hij was vandaag gewoon op school.
Weet TS wel wie Viagraap IRL is?quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:59 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Wat vinden jullie eigenlijk van elkaar?
Nee, maar Viagraap roddelt wel over TS.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:00 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Weet TS wel wie Viagraap IRL is?
Zonder antwoorden.quote:
Normaal heb je gelijk, maar TS is een nogal triest figuur dat best even op z'n plek gezet mag worden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:01 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Zonder antwoorden.
Was maar een grapje Viagraap, het zou namelijk jammer zijn dat TS zijn reputatie verliest door iets wat hij in anonimiteit op internet post.
Goede topicwending.quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:48 schreef viagraap het volgende:
Ja, maar om nou over een paar weken de krant open te slaan en een zelfmoordbericht te lezen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:06 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Normaal heb je gelijk, maar TS is een nogal triest figuur dat best even op z'n plek gezet mag worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welke reputatie?quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:01 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Zonder antwoorden.
Was maar een grapje Viagraap, het zou namelijk jammer zijn dat TS zijn reputatie verliest door iets wat hij in anonimiteit op internet post.
haha DeRakker is een vmbo mongool en zal vuilnisman wordenquote:Op donderdag 22 september 2011 17:39 schreef DeRakker. het volgende:
Ts kent alleen stereotype mensen, denkt ook dat alle negers meloenen en kip eten![]()
quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:15 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
haha DeRakker is een vmbo mongool en zal vuilnisman worden
Waar zei hij dat dan?quote:Op donderdag 22 september 2011 17:41 schreef texali het volgende:
[..]
Zo intelligent ben je zelf dus ook niet, aangezien intelligentie losstaat van onderwijs niveau.
Maarja, neurologie is natuurlijk minder interessant dan het behouden van een narcistische waan.
Wat studeer jij dan?quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:15 schreef feyenoordfan92 het volgende:
O godness, lees ik nu pas dat hij hbo leraaropleiding geschiedenis doet en via zijn P naar de universiteit wil doorstromen. Zie ik die achterlijke gladiool straks rondlopen op mijn school.
TS wordt binnenkort neergestoken met een passer, na een delegerende uitspraak over een VMBO-leerling te hebben gedaanquote:Op donderdag 22 september 2011 17:37 schreef Barbapapamama het volgende:
Jezus relax manquote:Op vrijdag 23 september 2011 19:25 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Wat dacht je van geschiedenis op wo niveau?
quote:Op donderdag 22 september 2011 17:39 schreef DeRakker. het volgende:
Terra College...quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:26 schreef Shispeed het volgende:
[..]
TS wordt binnenkort neergestoken met een passer, na een delegerende uitspraak over een VMBO-leerling te hebben gedaan
Nee, want hij zei: Bij mij op school. Ik dacht dat ie daarmee faculteit bedoelde en misschien doet ie een andere studie aan dezelfde faculteit? Of misschien zelfs dezelfde universiteit. Want ik zie ook mensen van andere studies op mijn "school" (universiteit)quote:Op vrijdag 23 september 2011 20:24 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat was op zich best logisch.
Dat vraag ik me ook wel af. TS, wat moet ik doen om jou ertoe te bewegen dat je reageert?quote:
want alle vmbo'ers op alle scholen zijn hetzelfde als die idioten daar? Doe normaal manquote:Op donderdag 22 september 2011 17:41 schreef handboek het volgende:
[..]
Ik zie die naaibal types ook helemaal voor me hé.. Vooral omdat ik er ook een in mn klas heb..quote:Op donderdag 22 september 2011 17:37 schreef alexamsterdam het volgende:
TS kan niet tegen kritiek uit de klas![]()
En dan je gelijk gaan halen bij de docent .... of zoals TS haar zal noemen: Juffie![]()
![]()
![]()
School is voor domme mensenquote:Op zaterdag 24 september 2011 11:20 schreef Chocolate-chick het volgende:
Sowieso mensen dom noemen is niet echt slim als je leraar wilt worden, daar wel eens over nagedacht TS? Je moet mensen motiveren, niet de grond in stampen omdat jij je zo superieur voelt omdat je toevallig hbo doet.
Wees er trots op.quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:02 schreef Chocolate-chick het volgende:
En TS, ik heb vmbo gedaan maar leraar in spee?
En datzelfde gebrek benutten.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:26 schreef DeRakker. het volgende:
Mensen zijn pas slim wanneer ze inzien dat ze even dom zijn als de hele wereld.
Hoaxquote:Op donderdag 22 september 2011 17:33 schreef handboek het volgende:
Hallo,
Achtergrondinformatie:
TS volgt een Hbo leraar geschiedenis studie, dit om zijn P te halen en over te stappen op de universiteit.
Probleem:
Het probleem zit het in de presentatie die we vandaag moesten geven over het VMBO. Zoals een echte baas betaamt had TS natuurlijk een aantal boeiende factoren in zijn presentatie verwoven. Denk hierbij aan een Nickelson slet, VMBO leerlingen die cocaine snuiven, een steekpartij en natuurlijk een VMBO-persoon die opgepakt werd door de politie.
TS deed dit alles omdat hij aan zijn mede studenten wilde laten zien waar zij voor kozen, het vak als leraar.... Maar ik was nog niet klaar. Na wat gemorrel van klasgenoten vertelde ik dat ze stil moesten zijn zodat ik door kon met mijn presentatie.
Bij het vervolg versprak ik mijzelf zeer erg. Ik moest uitleg geven over de verschillende stromingen in het VMBO. Hier begon ik bij het laagste, namelijk VMBO-basis. Hierbij zei ik : "Hier komen de domste uhhh minder begaafde kinderen van Nederland terecht." Dit viel erg slecht bij de mede leerlingen, volgens hun was dit een presentatie om het VMBO te kakken te zetten. Hierop antwoorde ik dat ik alleen maar feiten had opgenoemd en je als 'leraar in spee' dingen duidelijk moet uitleggen.
Later heeft TS nog een kort gesprek gehad met de lerares en deze vond dat ik gelijk had en dat de klas niet zo moest zeuren, want hun presentaties waren verre van duidelijk.
presentatie: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YHRDZLIGH7RB.pptx
Eens. En al heb je hem wél eerlijk gehaald, dan nog kan een MBO'er meer succes in z'n leven behalen dan een WO'er. Carierre is maar 1 van de vele dingetjes in het leven die belangrijk zijn.quote:Op zaterdag 24 september 2011 16:29 schreef AwesomeSauce het volgende:
mavo/havo/vwo/mbo/hbo/universiteit.
Allemaal kut papiertjes die niets zeggen uit je uiteindelijke kennen & doen, je kan mischien wel goed in valspelen zijn.
Met een wo-certificaat heb je dus meer kans op carrière hè.quote:Op zaterdag 24 september 2011 16:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Eens. En al heb je hem wél eerlijk gehaald, dan nog kan een MBO'er meer succes in z'n leven behalen dan een WO'er. Carierre is maar 1 van de vele dingetjes in het leven die belangrijk zijn.
Economics en Business Studies vind ik geen low tier. Met een Msc Business Administration, bijvoorbeeld, kun je ontzettend hoge functies bekleden in bedrijven. De kassa rinkelt trouwens hard als je d'r terechtkomt.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:21 schreef Bartcoah het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind deze wel redelijk toepasselijk voor dit topic.
Iemand als dom beschouwen is uitermate 'dom'.
Bizar hoe archeologie in de shit tier staat terwijl het feitelijk een combinatie geologie, geo-informatiekunde en biologie is. Tenzij een Amerikaan het heeft geschreven, waar het meer culturele antropologie is. Mijn vriend heeft het gedaan en verdient letterlijk tonnen in de mijnbouw. Het is hier niet de alfa studie die het daar is.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:21 schreef Bartcoah het volgende:
[ afbeelding ]
De tabel is gemaakt door een over het paard getilde bèta-freak. Filosofie bij Shit Tier indelen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:25 schreef netflanders het volgende:
[..]
Bizar hoe archeologie in de shit tier staat terwijl het feitelijk een combinatie geologie, geo-informatiekunde en biologie is. Tenzij een Amerikaan het heeft geschreven, waar het meer culturele antropologie is. Mijn vriend heeft het gedaan en verdient letterlijk tonnen in de mijnbouw. Het is hier niet de alfa studie die het daar is.
Wel leuk dat natuurkunde in de God-tier staat. Erg jammer en bedenkelijk dat ik die plek moet delen met geneeskunde studenten, en rechten slechts een plek onder ons staat. Conclusie, de tabel dient zwaar aangepast te worden.
engineeringquote:Op zaterdag 24 september 2011 17:21 schreef Bartcoah het volgende:
[ afbeelding ]
Ik laat mijn kinderen onderwijzen door Jahr00n, Michelos en mijzelf. In deze tijden van economische instabileit en xenofobisme, is het belangrijk dat mijn kinderen weerbaar zijn.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:46 schreef ecktebaas het volgende:
En dit gaat onze kinderen lesgeven..
Leer je ze nog wel Nederlands?quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik laat mijn kinderen onderwijzen door Jahr00n, Michelos en mijzelf. In deze tijden van economische instabileit en xenofobisme, is het belangrijk dat mijn kinderen weerbaar zijn.
Inderdaad. En Life Sciences in de mid tier maar Medicine in de God tier... zonder life sciences (= kennis van processen die leven mogelijk maken) heb je geen Medicine.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:33 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
De tabel is gemaakt door een over het paard getilde bèta-freak. Filosofie bij Shit Tier indelen.Hij zou eens moeten weten hoe de wetenschap is ontstaan.
Da's een typfout, sjenkie.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:55 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Leer je ze nog wel Nederlands?
Ook economie zonder econometrie is moeilijk hoor. Komt onder andere genoeg wiskunde en statistiek naar voren.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:52 schreef netflanders het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus: liever een leuke baan op Mbo-niveau waar je plezier in hebt, gelukkig zijn met een geweldige vrouw (en evt. kinderen) en fijne vrienden dan iemand die 70 uur per week keihard werkt op een baan met enorme druk, slechts leeft voor z'n werk en buiten z'n werk ook niets of niemand heeft.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:02 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Met een wo-certificaat heb je dus meer kans op carrière hè.
Dat is wel vanzelfsprekend natuurlijk. Tenzij je op je 30ste al met pensioen kunt gaan en de hele dag kunt rollen in je Mercedes om chicks op te halen en kapot te neuken.quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:05 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus: liever een leuke baan op Mbo-niveau waar je plezier in hebt, gelukkig zijn met een geweldige vrouw (en evt. kinderen) en fijne vrienden dan iemand die 70 uur per week werkt, nooit een relatie heeft gehad en slechts leeft voor z'n werk.
Ja, maar toch denken sommige mensen dat het enige wat je nodig hebt om te slagen in het leven een universitair diploma en een baan waarbij je jezelf kapot werkt is.quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:06 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Dat is wel vanzelfsprekend natuurlijk. Tenzij je op je 30ste al met pensioen kunt gaan en de hele dag kunt rollen in je Mercedes om chicks op te halen en kapot te neuken.
Iedereen heeft een eigen meaning of life.quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, maar toch denken sommige mensen dat het enige wat je nodig hebt om te slagen in het leven een universitair diploma en een baan waarbij je jezelf kapot werkt is.
Alleen kan je vanaf IT je al heel snel naar god tier omhoog werken, als je er maar wat voor over hebt.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:21 schreef Bartcoah het volgende:
[ afbeelding ]
Msc Computer Science halen (je moet wel je studentenperiode als een autist doormaken) en daarna tonnen verdienen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:53 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
Alleen kan je vanaf IT je al heel snel naar god tier omhoog werken, als je er maar wat voor over hebt.
Hier ben ik het volledig met je eensquote:Op zaterdag 24 september 2011 16:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Eens. En al heb je hem wél eerlijk gehaald, dan nog kan een MBO'er meer succes in z'n leven behalen dan een WO'er. Carierre is maar 1 van de vele dingetjes in het leven die belangrijk zijn.
om met recht te kunnen claimen dat je student bent moet je op zijn minst een universitaire studie (anders dan vrijetijdskunde e.d.) volgen.quote:
stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschoolquote:Op maandag 26 september 2011 00:30 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
om met recht te kunnen claimen dat je student bent moet je op zijn minst een universitaire studie (anders dan vrijetijdskunde e.d.) volgen.
hbo scholieren vallen hier niet onder, pabo sgolieren al helemaal niet.
Van Dale kan er vanalles over vinden, de praktijk is dat een HBO sgolier aan de leiband en met huiswerk en klassen verplicht onderwijs door zijn fopstudie moet worden geleid om tot zijn nepdiploma te komen, terwijl de universitaire student zelfstandigheid moet betrachten en scripties moet schrijven die NIET onder de kopieermachine vandaan komen en ook daadwerkelijk van wetenschappelijk niveau dienen te zijn. Hij die zelfstandig kennis vergaart is student, hij die nog in het voorstadium daarvan zit en ook niet (vrijwel) foutloos Nederlands kan schrijven is scholier, zo simpel is het.quote:Op maandag 26 september 2011 00:34 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
Groetjes, Vandale.
Zeker gepest vroeger op school?quote:Op maandag 26 september 2011 00:44 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Van Dale kan er vanalles over vinden, de praktijk is dat een HBO sgolier aan de leiband en met huiswerk en klassen verplicht onderwijs door zijn fopstudie moet worden geleid om tot zijn nepdiploma te komen, terwijl de universitaire student zelfstandigheid moet betrachten en scripties moet schrijven die NIET onder de kopieermachine vandaan komen en ook daadwerkelijk van wetenschappelijk niveau dienen te zijn. Hij die zelfstandig kennis vergaart is student, hij die nog in het voorstadium daarvan zit en ook niet (vrijwel) foutloos Nederlands kan schrijven is scholier, zo simpel is het.
Het aantal HBO-studies dat daadwerkelijk zelfs ook maar het niveau van Vrijetijdswetenschappen aan de uni haalt is op de hand van een vuurwerkslachtoffer te tellen.
nee.quote:Op maandag 26 september 2011 00:48 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Zeker gepest vroeger op school?
Neuh, maar kneusjes die zich zo druk maken om het woordje student komen meestal iets te kort.quote:Op maandag 26 september 2011 00:54 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee.
jij een minderwaardigheidscomplexje?
Wauw, een unicum.quote:Op zondag 25 september 2011 20:57 schreef HerbertThePervert het volgende:
[..]
Hier ben ik het volledig met je eens
Idd zegquote:Op maandag 26 september 2011 00:58 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Neuh, maar kneusjes die zich zo druk maken om het woordje student komen meestal iets te kort.
Klopt, maar het gaat mij vooral om die (toch enigzins levenloze) mensen die 80 uur in de week zich kapot werken en iedereen die dat niet doet 'dom' of 'een pauper' noemen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:16 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Iedereen heeft een eigen meaning of life.De één wil hard werken en een bijdrage leveren aan de maatschappij, de ander zoekt weer gezelligheid.
moet je niet zo dom kijken. Er zijn ook kids die bijv voor hun gedrag op een andere basisschool -speciaal onderwijs - gezeten hebben. Om dan door te stromen gaan ze vaak naar VMBO-G en daarna kunnen ze HBO of hoger gaan doen. Dat wil niks zeggen over hun intelligentie.quote:
quote:Op maandag 26 september 2011 01:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt, maar het gaat mij vooral om die (toch enigzins levenloze) mensen die 80 uur in de week zich kapot werken en iedereen die dat niet doet 'dom' of 'een pauper' noemen.![]()
Een loodgieter die gelukkig is, een leuke vrouw heeft en geniet van z'n leven staat boven een drievoudig universitair gediplomeerde laboratorium-autist die op z'n 35e nog single is en weinig vrienden etc. heeft en slechts leeft voor z'n opleiding en werk.
Kortom: een opleiding zegt niets over of iemand geslaagd is in z'n leven. En wie zegt dat je alleen wat bijdraagt aan de maatschappij als je universitair opgeleid bent?
Je bent ECHT zielig.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:33 schreef handboek het volgende:
Hallo,
Achtergrondinformatie:
TS volgt een Hbo leraar geschiedenis studie, dit om zijn P te halen en over te stappen op de universiteit.
Probleem:
Het probleem zit het in de presentatie die we vandaag moesten geven over het VMBO. Zoals een echte baas betaamt had TS natuurlijk een aantal boeiende factoren in zijn presentatie verwoven. Denk hierbij aan een Nickelson slet, VMBO leerlingen die cocaine snuiven, een steekpartij en natuurlijk een VMBO-persoon die opgepakt werd door de politie.
TS deed dit alles omdat hij aan zijn mede studenten wilde laten zien waar zij voor kozen, het vak als leraar.... Maar ik was nog niet klaar. Na wat gemorrel van klasgenoten vertelde ik dat ze stil moesten zijn zodat ik door kon met mijn presentatie.
Bij het vervolg versprak ik mijzelf zeer erg. Ik moest uitleg geven over de verschillende stromingen in het VMBO. Hier begon ik bij het laagste, namelijk VMBO-basis. Hierbij zei ik : "Hier komen de domste uhhh minder begaafde kinderen van Nederland terecht." Dit viel erg slecht bij de mede leerlingen, volgens hun was dit een presentatie om het VMBO te kakken te zetten. Hierop antwoorde ik dat ik alleen maar feiten had opgenoemd en je als 'leraar in spee' dingen duidelijk moet uitleggen.
Later heeft TS nog een kort gesprek gehad met de lerares en deze vond dat ik gelijk had en dat de klas niet zo moest zeuren, want hun presentaties waren verre van duidelijk.
presentatie: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YHRDZLIGH7RB.pptx
waarom quote je de OPquote:
Opdat TS het niet kan verwijderen en de rest van zijn leven voortdurend moet omkijken of iemand hem wel of niet faliekant uitlacht om zijn amateurische powerpoint presentatie...quote:
Dat heb ik ook nooit gezegd. Ik ageer slechts tegen mensen die fopstudies volgen, die menen dat ze daarmee wetenschappelijk onderwijs (of vergelijkbaar) genieten én een beroep op een definitie in Van Dale moeten doen om erkenning te vragen als student.quote:Op maandag 26 september 2011 01:21 schreef Ritmo het volgende:
Kortom: een opleiding zegt niets over of iemand geslaagd is in z'n leven. En wie zegt dat je alleen wat bijdraagt aan de maatschappij als je universitair opgeleid bent?
Ik zie ook niet in waarom artsen en advocaten zo veel respect krijgen, gezien dat bij lange na niet de moeilijkste studies zijn.quote:Op maandag 26 september 2011 12:15 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit gezegd. Ik ageer slechts tegen mensen die fopstudies volgen, die menen dat ze daarmee wetenschappelijk onderwijs (of vergelijkbaar) genieten én een beroep op een definitie in Van Dale moeten doen om erkenning te vragen als student.
En mijn respect voor een loodgieter met mbo opleiding is een veelvoud hoger dan voor een pabo-sgolier of -afgestudeerde die niet kan rekenen of foutloos Nederlands kan schrijven, sterker nog ik waardeer een loodgieter evenveel als een arts of advocaat.
quote:Op donderdag 22 september 2011 17:42 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dan zoek je toch echt te mongolen op....
Genoeg vmbo'ers die uiteindelijk uni diploma hebben.
Ezelquote:Op donderdag 22 september 2011 17:52 schreef handboek het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het woord student wordt wel degelijk verkeerd gebruikt tegenwoordig.quote:Op maandag 26 september 2011 01:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd zegzo fanatiek zijn op dat woord 'student' omdat ze zich dan bijzonder voelen.
Alsof ook maar 1 meid haar beslissing of ze een kerel leuk vindt af laat hangen van of hij officieel student genoemd mag worden of niet. Echt een vreemd en raar wereldje waarin bepaalde WO'ers leven.
Dat zijn juist de bestequote:Op maandag 26 september 2011 14:23 schreef viagraap het volgende:
Waarom haat iedereen op geschiedenisleraren hier
Eensch.quote:Op maandag 26 september 2011 17:44 schreef Im.Kant. het volgende:
De opdrachten en enkele cursussen waren niveau 4e-klas HAVO - TS illustreert dat overigens al prima in de vorm van zijn powerpoint presentatie. Wens hem veel succes met het behalen van zijn P. Gezien de 'kwaliteit' van zijn presentatie en post zal hij het wel nodig hebben.
Slechte poging. Zo makkelijk kan je jezelf niet uit deze faal lullen.quote:
Ook eensch...quote:
Goede reactie.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:34 schreef magneetstrip het volgende:
Ten eerste komen de "domste" kinderen niet op vmbo basis terecht. Er is ook nog praktijkonderwijs, en voor wat jij "nog dommer" zou noemen is er ook nog onderwijs voor verstandelijk gehandicapten.
Als tweede klopt jouw beeld van VMBO ook niet echt. Misschien komt het omdat ik op een vrije school zit, maar hier zitten op vmbo-t en de praktische stroom mensen die zich netjes kleden en gedragen, op een paar uitzonderingen na natuurlijk. Die wat jij "sletjes" noemt gedragen en kleden zich meestal zo omdat hun omgeving ook zo doet, en dat zijn ook vaak mensen van havo en vwo.
Eens met deze post. De leerlingen op MAVO-niveau worden door het VMBO-systeem ten onrechte lager ingeschaald door mensen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 02:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Goede reactie.De naam van het VMBO is besmet (vooral omdat een aantal losers uit de 'onderste laag' de hele naam besmeuren) waardoor iemand die vroeger MAVO zou gedaan hebben en dicht tegen de HAVO aan zou hebben gezeten, nog enig 'aanzien' zou hebben gehad, nu op 1 hoop gegooid wordt met een zwaar probleemgeval dat voorheen het IVBO niet eens gehaald zou hebben. Veel mensen zien het onderscheid niet, VMBO = VMBO.
Het verschil tussen de onderste laag van het VMBO (niet dat iedereen die daar op zit een criminele dombo is, maar met name in het westen des lands mogen ze de boel eens flink strak gaan trekken) en de bovenste laag is te groot. Het was ontzettend naief om te denken dat de voormalige MAVO het voormalige VBO 'omhoog' zou trekken qua niveau en imago. Je kon op je vingers natellen dat het tegengestelde zou gebeuren.
Iemand als de TS wil naar de universiteit, maar als je zelfs niet rationeel naar zoiets als dit kunt kijken en je er een beetje in verdiepen, dan heb je echt niet het niveau om ooit af te studeren daar.
Rot op met jouw update .... laat dit topic gewoon een waardige forumdood krijgenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:45 schreef viagraap het volgende:
Update!
TS, vandaag kwam ik erachter dat er nog iemand uit onze klas op dit forum vertoeft. Hij blijkt ook al meerdere mensen jouw topic, inclusief denigrerende comments verderop, hebben laten zien.
Vond het best een aardige wending.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:48 schreef Ikhebtrek het volgende:
[..]
Rot op met jouw update .... laat dit topic gewoon een waardige forumdood krijgen
Ik heb je ass klem niet zo tuffi doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:51 schreef Ikhebtrek het volgende:
[..]
Zucht .... al weer klaar met je ass rape battles op school?
Homoquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:54 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik heb je ass klem niet zo tuffi doen.
Dat klopt ook.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:39 schreef DeRakker. het volgende:
Jij hebt trek in iets gays ja!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:55 schreef Ikhebtrek het volgende:
[..]
HomoArgo geilt op mannen .... flikker op gozer .....
Is dat jouw comeback? En je was toch zo'n rap battle God? Je zit nu anders te battlen als een kleuter ..... Argos, rot toch gewoon opquote:
Ziet TS er in het echt uit als een eckte stereotype FOK!ker, minus de universitaire graad en grote fallus?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:45 schreef viagraap het volgende:
Update!
TS, vandaag kwam ik erachter dat er nog iemand uit onze klas op dit forum vertoeft. Hij blijkt ook al meerdere mensen jouw topic, inclusief denigrerende comments verderop, hebben laten zien.
Je gaat een stap te ver als je IRL iemand zijn rare gedrag op het internet aanrekent. Erg sneu en laag dit van je, ook totaal niet pedagogisch verantwoord. Dat zou jij toch moeten weten als leraar in spé. Je ouders kunnen binnenkort een bericht verwachten over jouw gedrag jegens je medestudenten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:50 schreef viagraap het volgende:
[..]
Vond het best een aardige wending.
Ik reken het hem niet aan. Ik heb ook niet de rest van de klas deze dingen laten zien.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:40 schreef Bernays het volgende:
[..]
Je gaat een stap te ver als je IRL iemand zijn rare gedrag op het internet aanrekent. Erg sneu en laag dit van je, ook totaal niet pedagogisch verantwoord. Dat zou jij toch moeten weten als leraar in spé. Je ouders kunnen binnenkort een bericht verwachten over jouw gedrag jegens je medestudenten.
Met vriendelijke groet,
De rector.
Wat een triestheid zegquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:45 schreef viagraap het volgende:
Hij blijkt ook al meerdere mensen jouw topic, inclusief denigrerende comments verderop, hebben laten zien.
TS is zelf dus ook fucking domquote:Op donderdag 22 september 2011 17:52 schreef handboek het volgende:
[..]
AHAHAHAHAH IK ZIE DIT NU PASquote:presentatie: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YHRDZLIGH7RB.pptx
Dit kan zo in het topic "wat is er mis met het onderwijs in Nederland". Die klasquote:Op vrijdag 30 september 2011 10:57 schreef viagraap het volgende:
Het ging erover of je een leerling met een onmogelijke thuissituatie wat zou ontzien op school. De klas viel over je heen toen je bruusk 'nee' zei.
Moet zeggen dat ik er ook verbaasd over was.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:13 schreef Thas het volgende:
[..]
Dit kan zo in het topic "wat is er mis met het onderwijs in Nederland". Die klas![]()
Natuurlijk heeft die docente gelijk in dat het een goed idee is om op andere manieren hulp te bieden, maar het getuigt echt weer van 0 niveau als die klas dan over hem heen valt als hij in eerste instantie nee zegt. Want ach, wat maakt die gelijke behandeling toch uit, fuck dat joh
Het aantal balletjes op het vwo is evenredig aan het gemiddeld inkomen in de wijk waar de school zich bevindt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:31 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik heb nog liever die cocaïne snuivende vmbo'ers dan die balletjes van het vwo...
Nou mijn middelbare school (vwo, havo en vmbo-t) stond in een marokkanen wijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:33 schreef Thas het volgende:
[..]
Het aantal balletjes op het vwo is evenredig aan het gemiddeld inkomen in de wijk waar de school zich bevindt.
TS is een eigenwijze alfaman, dat was te voorspellen...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:43 schreef laracroftonline het volgende:
blijkbaar is je niveau presentaties maken ook van het vmbo!
-niet uitgebreid genoeg
-geen steek woorden
-opmaak van een basisschoolleering!
Sorry maar ergens vind ik t die de presentatie niet meegemaakt heeft een bout presentatie om zo aan te zien.
dit kon een basisschoolleerling nog vertellen en uitleggen :S
TS zal zich zeker omhoogneuken tot directeur personeelszaken en premier. Hij kan niets met zijn handen, daarom moet hij het hebben van zijn grote mond...quote:
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
TS zal zich zeker omhoogneuken tot directeur personeelszaken en premier. Hij kan niets met zijn handen, daarom moet hij het hebben van zijn grote mond...
Mijn vwo stond in een pauperwijk en er zaten 0 balletjes, maar ok.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:34 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Nou mijn middelbare school (vwo, havo en vmbo-t) stond in een marokkanen wijk.
Vooruit dan maarquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:09 schreef Thas het volgende:
[..]
Mijn vwo stond in een pauperwijk en er zaten 0 balletjes, maar ok.
Laten we zeggen dat we er beiden moeilijk over kunnen oordelen
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:43 schreef laracroftonline het volgende:
-niet uitgebreid genoeg
-geen steek woorden
-opmaak van een basisschoolleering!
M.a.w. Intelligentie is moeilijk meetbaar en relatief aan de kennis die iemand bezit. Wat die persoon verder met zijn gegeven kennis en het verwerken van die kennis doet is zijn eigen pakkie aan.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:49 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik heb een oud-huisgenootje dat VWO gedaan heeft laatst moeten uitleggen wat Guantanamo Bay is. Heb ik m'n VMBO-leerlingen nooit hoeven leggen.
Lekker schoppen en lachen naar beneden (naar een stel kinderen van 14 notabene) om jezelf beter te voelen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |