Ik vroeg me af of dat CB de BV graag om zeep wil helpen door te adviseren om met vier maanden al met bijvoeding te beginnen.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:14 schreef WupWup het volgende:
Wat de anderen al zeggen. Daarnaast is het eerder beginnen met groente en fruit ook een slecht advies, want in melk zitten veeeeeel meer calorieen. Ik raad je aan contact op te nemen met een vrijwilligster van LLL of VBN en de situatie voor te leggen. Wij kunnen niet beoordelen of de groei van je kleintje voldoende is, zij wel. Én ze kunnen je dan een goed advies geven wat ook nog eens borstvoedingsvriendelijk is.
Een hele dikkequote:Op woensdag 21 september 2011 20:39 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb laatst nog contact gehad met de lactatiekundige, toen met haar adviezen er wel 290 gram in een week bijgekregen, maar daarna ging het weer minder.. Maar het lijkt gewoon op te drogen sinds ik weer aan het werk ben..
Moet ook zeggen dat ik het slecht trek zo. Kom thuis niet aan de hoognodige voorbereiding van lessen toe, en ben op school ook alleen maar aan het rennen van lokaal naar voedingsruimte en weer naar het lokaal.. Ik kolf ook niet meer bij wat hij drinkt, hij krijgt ruim 150 mee naar de opvang, en ik kolf 100..
Hij is nu sinds 3 uur al vier keer gekomen, en ik krijg nauwelijks nog een tsr, en hij laat elke keer hongerig weer los, maar er komt niets meer..
Ik vrees dat het zo aflopende zaak is.....
Zo werd mij laatst gevraagd tot wanneer ik door zou blijven voeden....quote:Op woensdag 21 september 2011 21:00 schreef Vanyel het volgende:
Mij werd vandaag met oprechte interesse (totaal niet lullig bedoeld) gevraagd of Dottir nog niet te oud was voor borstvoeding. Vond ik wel bijzonder, maar goed dat ie t vroeg.
Die stap is ook heel groot en heel moeilijk.. Maar als ik het zo hoor in je verhaal kan het best een opluchting zijn om eens een keer of 2 tijdens dagen dat je werkt af te wisselen.. Op zich, als je zorgt dat je alle momenten dat je met je beeb samen bent wél live voed, maar puur de momenten dat je met o.a. je werk bezig bent en de druk hoog is om de goede hoeveelheid bij elkaar te krijgen, zou het prima moeten blijven gaan...quote:Op woensdag 21 september 2011 20:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik weet het Orea, maar het voelt ergens zo moeilijk om die stap te zetten... Ik wil hem zo graag groot laten worden op alleen bv, en ben ergens bang dat het dan heel snel helemaal over is.. Maar het is wel iets waar ik al over nagedacht heb, en ook al wel overlegd heb met mijn
Pessie, in principe kun je zelf plannen wanneer je lessen voorbereid. Ik deed dat eerder altijd thuis, en doe dat nu ook liever, dan zit Bartje korter bij de gastouder... Ik neem aan dat ik de uren voor het kolven in mijn taakuren terug ga zien, maar die zijn voor dit jaar nog niet echt besproken. Ik heb 2 dagen dat ik het met tussenuren kan oplossen, en de andere dagen ben ik op de pauze aangewezen...
Thanks! Ze staat ook nog in het fototopic, het is een heel mensje aan het worden. En ze groeit enorm hard....quote:
Eens! Wij hebben Nathan op een gegeven moment 's nachts ook kv gegeven omdat ik het niet meer trok, hij ging later weer zonder kv. Zorg ook dat je rust krijgt.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:44 schreef Orea het volgende:
[..]
Snap je wat ik bedoel? Kv hoeft niet, maar als 1 of 2 keer op werkdagen je de rust geeft.. sudder dan niet te lang door..!
Sterkte vrouw!
Uhm, zou ze ook "gewoon" ziek kunnen zijn? Ik bedoel, er heerst weer van alles. Voor de zekerheid zou ikzelf even die dingen niet eten, het punt met kleine kindjes is dat er 101 redenen voor 1 iets kunnen zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:05 schreef Juud79 het volgende:
Ik weet ook niet wat ik meemaak, ze verkrampt ook helemaal en gaat totaal uit haar dak. Vanaf half 4 vanmiddag tot vanavond 8 uur. Telkens een brulbui, knietjes optrekken, zich aan me vastklampen met haar knijpvingertjes...en zelfs al was ze weer even stil, dan niet weggelegd willen worden, dat was reden voor een nieuwe huilbui... Badje hielp even (toen kunnen eten) daarna buiten nog maar even een rondje gewandeld, toen lag ze me strak aan te kijken vanuit de wagen, zo van, mooi he mam al die bomen en de schermerlucht...hahaha.
Ik heb haar zelfs om 17.00 een Viburcol zetpil gegeven, ik vond het zo sneu...ze weet niet wat haar overkomt.
Die mevrouw moet zich misschien even laten voorlichten. 6× per dag is helemaal niet veel bij 5.5 maanden. Nathan zat op minimaal 6 maar vaker 7 of 8 voedingen bij 5.5 maanden.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:19 schreef J-net het volgende:
Ik merk dat hetnkolven hier ook minder gaat. Mn voorraad in vriezer gaat er nu aardig doorheen.
Nog 2 weken dan een half jaar volledig BV. Daarna ga ik naar ochtend en avondvoedingen en dan overdag zal er een flesje KV bijkomen, maar ik trek het niet meer.
Waarschijnlijk is K daarom ook iets lichter dan gemiddeld, die daling is ingezet vanaf dat ik ben gaan werken. Redelijke stressbaan maakt datbik waarschijnlijk niet hele goede vette volle melk kolf en produceer na een dag werken.
Ik voed ook K nog 6x per dag, dat heeft hij echt nog nodig. Op het CB vond ze dat nog veel met 5,5 mnd maar ze snapte het wel ook in relatie tot zijn gewicht.
Het is geen ondergewicht, maar omdat hij al iets inder gemiddld zit heb ik nog niet de behoefte het aantal voedingen naar beneden te schroeven.
Verder gaatbhet qua ritme heel goed en lopen de dagen lekker qua voeding. En ik heb eeb tevreden ventje dus dat is t mooiste. Lekkere kachebek is het en hij heeft uitgevonden dat hij ook kan gillen ;-)
Is je productie al zo stabiel dat dat kan? Je hebt kans dat als je nu al zoveel flesvoeding geeft dat je productie steeds minder wordt en er op een gegeven moment gewoon mee stopt. Ik ben pas sinds vorige week 2 voedingen gaan geven.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:05 schreef J-net het volgende:
Pessie, ik vond 6 voedingen ook niet wei ig. Dochter van mn vriendin krijgt 4 voedingen per dag (kv) ik vind dat weinig (is ook 5,5 mnd)
En ik ga wel door met BV ik wil minstens jaar volmaken, maar dan wel ochtend en avondvoedingen geven.
Waarom is dat zielig? Is heel normaal hoor, voor KV kindjes. Anne zat met ruim drie maanden al op 4 voedingen per dag.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:48 schreef pessie het volgende:
4 voedingen per dag. Ik ben denk ik biased maar het eerste wat ik denk is "wat zielig".
Je hebt best kans dat als je met 6 maanden naar 2 voedingen gaat, dat je productie er dan uitklapt. Je productie is pas met 9 maanden echt stabiel genoeg om bij zo weinig voedingen stand te houden. je kan er natuurlijk voor kiezen om op je vrije dagen wel volledig te voeden, maar op je werk te minderen met kolven?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:13 schreef J-net het volgende:
Ik geef geen kunstvoeding nog, als hij straks 6 mnd is ga ik afbouwen naar ochtend en avondvoedingen. Ik heb nog wat gekolfde voorraad.
Ik ga stoppen met kolven op het werk (afbouwen). En als we dan op t punt komen dat er geen gekolfde melk meer is dan kan het zijn dat hij als ik werk een keer een fles KV krijgt. Maar de ochtend en avondvoedingen wil ik nog minstens tot een jaar proberen vol te houden
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:15 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Waarom is dat zielig? Is heel normaal hoor, voor KV kindjes. Anne zat met ruim drie maanden al op 4 voedingen per dag.
PM-girl verwoordde het al. Daarnaast eet ik echt vaker dan 4 keer per dag. Ik vind het echt heel weinig klinken.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:38 schreef PM-girl het volgende:
Mij lijkt het voor de dorst alleen al fijner wat vaker te drinken, zelf drink je toch ook vaker iets dan 4 x per dag? Een droge keel komt ook bij baby's voor denk ik.
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:57 schreef Fannetje het volgende:
Anne Sofie drinkt nu ook niet vaker dan 4x per dag. Ze heeft gewoon niet zoveel dorst denk ik. En 4 flessen is gewoon 'de norm', dus ik voel me als KV moeder best aangevallen als iemand zegt dat het zielig is voor mijn kind dat ze maar 4 flessen krijgt...
Ik zei ook dat ik waarschijnlijk biased was. Klinkt gewoon weinig in MIJN oren, dat het in jouw oren voldoende klinkt is gewoon persoonlijk.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:57 schreef Fannetje het volgende:
Anne drinkt nu ook niet vaker dan 4x per dag. Ze heeft gewoon niet zoveel dorst denk ik. En 4 flessen is gewoon 'de norm', dus ik voel me als KV moeder best aangevallen als iemand zegt dat het zielig is voor mijn kind dat ze maar 4 flessen krijgt...
niet kwaad bedoelt hoor, maar dat heb je haar toch geleerd? want ze krijgt al vanaf 4 maanden maar 4 x per dag drinken...quote:Op donderdag 22 september 2011 11:57 schreef Fannetje het volgende:
Anne drinkt nu ook niet vaker dan 4x per dag. Ze heeft gewoon niet zoveel dorst denk ik. En 4 flessen is gewoon 'de norm', dus ik voel me als KV moeder best aangevallen als iemand zegt dat het zielig is voor mijn kind dat ze maar 4 flessen krijgt...
Bij krampjes kan je beter een 'legere' borst aanbieden, voor zover ik weet. Omdat die vette melk prettig is voor de darmen en helpt tegen krampjes.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef Aoraki het volgende:
Ik ga het vanavond even proberen, Morretje...
Is het trouwens waar dat ze juist meer krampjes kunnen krijgen van vaker aanleggen?
Ik vind het ook niet erg om te wisselen van borst, hoor. Maar ik ben bang dat het slecht voor de productie is als hij niet goed mijn 'eerste' borst leeg zou drinken.
Grin, jij zei het ook al....quote:Op donderdag 22 september 2011 13:07 schreef Morretje het volgende:
Isabel heeft ook maanden geclusterd 's avonds, ik zat eigenlijk altijd met een kind aan de tiet, van 7 tot 10 ofzo.
Als je merkt dat hij aan het einde inderdaad meer moeite moet doen, dan klinkt alsof je borst idd leeg is. Hoe lang doet hij over een borst? Kun je hem niet, als hij loslaat, steeds de andere aanbieden? Om en om dus?
En krampjes.. tja, dat vond ik ook altijd lastig. In zoverre, ze wilde dan zelf graag drinken, want dat verminderde de pijn. Als ik zeker wist dat het krampjes waren, bood ik de 'lege' borst nog eens aan. Vette achtermelk zorgt voor veel minder krampjes..
Jeetje wat lastig! Ik zou geen nieuwe fles kopen, want de fles is het probleem niet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:24 schreef The_Tankgirl het volgende:
Heeft er iemand hier een kleintje die problemen heeft (met afgekolfde melk) op het kdv?
Larissa wil namelijk elke keer de fles niet drinken (met afgekolfde melk).
Bij papa gaat het wel prima, bij mijn moeder (oppasoma) al wat moeilijker (veel spelen met de fles en soms drinken).
Ik zit er aan te denken om een andere fles te kopen, iemand tips?
Ze speelt met haar tong met de speen en duwt hem er elke keer uit.
We hebben nu een aventfles daar, en die gebruikt papa ook.
Bedankt voor het meedenken, ik waardeer elk antwoordquote:Op vrijdag 23 september 2011 14:30 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Jeetje wat lastig! Ik zou geen nieuwe fles kopen, want de fles is het probleem niet.
Probeer eens te ontdekken wat papa anders doet dan oma of op de opvang? Of misschien helpt het als er een luchtje van jou in de buurt rondhangt (dus hydrofiel ofzo meegeven waar jij mee geslapen hebt)?
Heeft ze wel honger als ze haar eten geven of krijgt ze op een vaste tijd de fles?
Pff, een hoop vragen, maar misschien kom je zo op een oplossing...
Formaat en leeftijd kind hebben niks te maken met grootte maag. Ja, je kunt je kind 180 laten drinken op den duur, maar realiseer je dan wel dat jij zijn maag aan het oprekken bent op verzoek van een kdv-leidster. Je kunt daarmee voorbij gaan aan zijn verzadigheidsgevoel. Kleine noot: emma heeft tot anderhalf jaar 80cc per fles gedronken en nu meestal 120 tot 150. Komt vanzelf...quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:31 schreef Aventura het volgende:
Ik lees even mee, ik heb Aventflesjes en -spenen, en we zijn nu de Difraxspenen aan het proberen. Probleem is niet dat ventje niet drinkt, maar hij drink steeds maar 60 tot 90 ml. Daardoor geven we nu 6 -8 flesjes naast de 2 borstvoedingen om er genoeg in te krijgen. Voor een bv-kindje denk ik niet gek om steeds kleine beetjes te drinken. Denk alleen dat het voor de leidsters van het kdv wat lastig is. Ik heb het cb erover gebeld en de dame aan de telefoon gaf aan dat we maar eens moesten experimenteren met flesjes en spenen. Gezien zijn formaat zou hij makkelijk 150-180 ml in een keer moeten kunnen drinken.
Meer dan 100cc op een hele dag heeft Pepijn nooit gedronken op het kdv. En daar moesten ze nog veel moeite voor doen ook, vanaf 6 maanden prakte ze zijn brood door de melk hen omdat hij het als broodpap dan wel at. Pepijn dronk 's avonds en 's nachts gewoon extra bij mij.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:44 schreef Asyniur het volgende:
Pepijn van p_iglet dronk volgens mij nooit op de opvang, weigerde alles en haalde alles in bij p_iglet. Toch, p_iglet?
en als ze het met een kopje proberen te geven, als ze dan niet uit een fles wil drinken ?quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:24 schreef The_Tankgirl het volgende:
Heeft er iemand hier een kleintje die problemen heeft (met afgekolfde melk) op het kdv?
Larissa wil namelijk elke keer de fles niet drinken (met afgekolfde melk).
Bij papa gaat het wel prima, bij mijn moeder (oppasoma) al wat moeilijker (veel spelen met de fles en soms drinken).
Ik zit er aan te denken om een andere fles te kopen, iemand tips?
Ze speelt met haar tong met de speen en duwt hem er elke keer uit.
We hebben nu een aventfles daar, en die gebruikt papa ook.
Ik ben even kwijt hoe oud hij is?quote:Op vrijdag 23 september 2011 20:03 schreef Zana het volgende:
Vandaag op het cb het advies gekregen om 's nachts niet meer te voeden. Weet niet wat ik hiermee doe. Ik geef meestal rond 24.00 uur nog een keertje en dan tussen 4 en 5 uur. Hij schreeuwt dan niet, maar ik word toch wakker op een of ander manier door zijn geluidjes/ bewegingen (ligt in de kamer naast ons). Denk dat ik gewoon doorga met aanleggen als ik hem hoor.
Geert is er nu bijna zeven, en die heeft nog totaal geen ritme. Er zijn nachten bij dat ik 's ochtends wakker word en moeite heb om hem wakker genoeg te krijgen om aan te happen voor de ochtendvoeding, (dan heeft 'ie waarschijnlijk net een slaapvoeding gehad zonder dat ik het merkte) en dan ligt hij ook vaak te spelen met de borst (slaan cq bijtenquote:Op vrijdag 23 september 2011 21:25 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik ben even kwijt hoe oud hij is?
Nathan dronk met 6 maanden ook 2 keer 's nachts.
Ik weet eigenlijk ook niet waarom ze het zeiden, misschien omdat fv-kinderen ook doorslapen? De groei was goed in elk geval en daar ben ik blij om. Ik denk dat ik zo doorga, ik ben bang dat die anders niet genoeg binnenkrijgt. Ik merk dat die nu met 4 maanden over dag toch sneller afgeleid is tijdens het voeden (en omdat die nu meer beweegt misschien ook meer energie nodig heeft ?)quote:Op vrijdag 23 september 2011 20:26 schreef Juud79 het volgende:
@Zana, ik zou persoonlijk niet meer voeden als Lientje alleen maar even wakker zou worden en niet zou mopperen of erom zou vragen. Kindjes kunnen ook wel eens gewoon even wakker zijn en weer gaan slapen zonder eten. Maar wel raar dat het cb een advies geeft, je moet het fijn zelf bedenken wat voor jouw kind goed is en waar hij behoefte aan heeft.
Ik heb in het begin één maand volledig gekolfd en de melk tot aan de volgende voeding buiten de koelkast bewaard en ook op kamertemperatuur gegeven. Dat ging gewoon goed, maar uit de koelkast op kamertemperatuur laten komen is blijkbaar toch iets anders.quote:Ik hoef echt geen melk op kamertemp te geven, lijkt me ook ranzig trouwens, die melk is normaal toch ook lekker warm? Ik doe altijd kokend water in een bakje, daar hou ik het flesje in en dan zwenk ik het zo nu en dan. Dan is het zo lekker warm.
Hoe ouder die wordt, hoe moeilijker ik het vind om hongersignalen op te pakken. Eerlijk gezegd doe ik maar wat, dan kijk ik op de horloge en denk het zal wel eens honger kunnen zijn als die zit te piepen. Hij sabbelt nu heel vaak op zijn handje/ speelgoed, dat kan niet altijd honger zijn. Ik denk gewoon dat hij alles aan het verkennen is. 's nachts worden wij tot nu toe gelukkig zelden wakker, omdat die echt heult, wel is die soms onrustig en beweegt die veel of speelt met iets.quote:Lientje is echt wakker 's nachts, ze gaat niet weer slapen met speen, wel geprobeerd maar dan na 15 minuten begint ze alsnog echt te miepen om eten. Ze drinkt een slok of 15 en valt dan pardoes weer in slaap. Het lijkt dus erg op mamahonger, warmte en een beetje dorst...
Ik leg me er maar bij neer, zo'n 3 keer per nacht
Grappig, ik heb dat juist altijd als enorm voordeel ervaren. Ik heb me nooit druk hoeven maken om milliliters, minima of maxima. Gewoon aanleggen als kind honger heeft.quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:38 schreef Zana het volgende:
En al denk je dat je nu "de manier" hebt gevonden, wordt opeens alles weer anders. Ik vind dat best wel lastig, met fv is dat soms toch duidelijker, zoveel ml zo vaak per dag.
Herkenbaar! Ik vond het rond die leeftijd ook lastiger worden met hongersignalen oppikken. Emma is overigens nooit heel duidelijk geweest daarmee, meestal was gewoon aanleggen de beste test.quote:Hoe ouder die wordt, hoe moeilijker ik het vind om hongersignalen op te pakken. Eerlijk gezegd doe ik maar wat, dan kijk ik op de horloge en denk het zal wel eens honger kunnen zijn als die zit te piepen. Hij sabbelt nu heel vaak op zijn handje/ speelgoed, dat kan niet altijd honger zijn.
quote:Op zaterdag 24 september 2011 01:44 schreef WupWup het volgende:
We willen met z'n allen graag alles voorspelbaar hebben, of in elk geval gepland. Weten waar we aan toe zijn. Wat dat betreft vind ik het hebben van een kind eigenlijk een heerlijke bevrijding: het komt zoals het komt en dat bevalt me goed.
Is er een mogelijkheid om een soort these te schrijven voor je huidige studie?quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
![]()
Dat. Met alles omtrent zwangerschap, bevallen, baby's, kinderen en voeding ook. Ik heb er hele theorieën over die ik ooit hoop te mogen verwerken in een scriptie of paper of wat dan ook![]()
Ik ben gewoon blijven aanleggen. Of eigenlijk: Annicka is gewoon blijven vragen. Soms lees je wel dat kindjes even stoppen met drinken, maar dan heb je het over hooguit een maand, dacht ik.quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:15 schreef Asyniur het volgende:
Even een vraagje voor de tandemmers onder ons:
ik merk dat mijn productie nihil is. Als ik zou willen tandemmen, moet ik dan Harry nu gewoon dagelijks aanleggen totdat de baby er is? Of is het een kweste van stoppen en hij drinkt over een half jaar gewoon met de baby mee?
oh ja hoor dat denk ik wel. Ik weet alleen (nog) niet hoe dat allemaal in zijn werk gaat allemaal dus das wat voor later. En zo niet dan kan ik er weer later misschien nog wel wat mee.quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:41 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Is er een mogelijkheid om een soort these te schrijven voor je huidige studie?
er is een film, die gaat over baby's die onderling kunnen praten; maar zodra ze de volwassenen taal gaan praten, elkaar niet meer begrijpen en ook niet meer terug kunnen naar dat stadium. ben kwijt hoe die film heet, maar jouw post doet mij aan die film denkenquote:Op zondag 25 september 2011 21:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
--op verzoek even aangepast-![]()
en Asy; Evie weet al niet meer hoe het moetdie heeft tot ruim 14 maanden gedronken, en door productieproblemen dus gestopt. Nu vraagt ze soms als ik Liene voed; Ecie drinken? dus ik ontbloot mijn borst, maar meer als likken komt dr niet van... ze lijkt het niet meer te snappen...
Hmz.. het schijnt ook zo met gluten te zijn, dat ook al heeft een kindje een intolerantie, dat ze neit reageren op melk van de moeder als zij niet glutenvrij eet, omdat de hoeveelheid te weinig zou zijn voor een reactie... Misschien dat ze zoiets in gedachte had..quote:Op zondag 25 september 2011 21:53 schreef _evenstar_ het volgende:
Waarom zou je niet op aubergine kunnen reageren via bv?? Wat een onzin.. Arm schaapje
Dat heeft niemand gezien he.....quote:Op zondag 25 september 2011 22:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Pssst Juud, ze vroeg het stukje niet te quoten
Mignonne, je arme guppie![]()
ja nouja zoiets zei ze inderdaad, dat het gehalte in mijn melk nihil zou zijn en zeker weten niet genoeg voor een reactie dus het kon echt niet volgens haar.quote:Op zondag 25 september 2011 21:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hmz.. het schijnt ook zo met gluten te zijn, dat ook al heeft een kindje een intolerantie, dat ze neit reageren op melk van de moeder als zij niet glutenvrij eet, omdat de hoeveelheid te weinig zou zijn voor een reactie... Misschien dat ze zoiets in gedachte had..
Ja maar dan heb je het over zelf proberen toch? Niet over via de moedermelk?quote:Op zondag 25 september 2011 22:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Bij mijn weten is daar nog steeds onderzoek naar.. En is die twijfel omdat gluten niet zoals de meeste specifieke eiwitten in elkaar steken. Aubergine valt qua eiwitketens In de familie van nachtschade.. Zoals tomaat.. En nachtschadeproducten mochten wij pas Laat proberen omdat die vrij allergeen zijn..
Nee ik ga niet preventief Op dieetquote:Op zondag 25 september 2011 22:15 schreef Juud79 het volgende:
Evenstar, ga jij dan bij voorbaat dit keer op dieet tijdens de Bv-periode?
Ik heb jouw verhaal een poos terug gelezen omdat ik Mignonne al even volg in het allergie topic, wat heftig joh...
Zo, daar sluit ik me bij aan. Zowel voor Evenstar als voor Je kleine.quote:Op zondag 25 september 2011 22:40 schreef mignonne het volgende:
En daarnaast vind ik gewoon dat t allemaal goedkomt, klaar
Doe ik dus ook, een meestal meteen erna spijt.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:53 schreef Asyniur het volgende:
Ik dacht al dat ik de enige peuteraar was!
Daarom zei ik maar niet dat ik ze uitkneep
ja, preciesquote:Op dinsdag 27 september 2011 11:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Doe ik dus ook, een meestal meteen erna spijt.
Het zelfde korstje eraf pulken...quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:59 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ja, precies
en dan zweer je dat je het niet meer zal doen
en 3 dagen later...
Ben ook geinteresseerd! (hoewel ik eerder te weinig dan teveel melk heb)quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:10 schreef wickie het volgende:
Ik wil binnenkort een keertje gaan kolven om een voorraadje aan te gaan leggen en zodat we altijd wat achter de hand hebben. Dan kan ik straks een keertje met Mette op stap bijvoorbeeld, maar als Wies dan toch iets wil drinken, dat er dan wat is.
Gelukkig ben ik deze keer niet zo ziek van de trombosebeen en trek ik de nachten nog wel ok, maar het is fijn als R. eventueel de nachtvoeding kan doen. Ik ben momenteel echt gezegend met maar 1 nachtvoeding, dan is in de situatie heel goed vol te houden.
Maar wat is wijsheid in hoe dat aan te pakken? Ik ben namelijk net blij dat m'n productie begint te kloppen met haar vraag en dat de stuwing weg is. Als ik extra ga kolven dan trigger ik toch ook de productie weer omhoog te gaan toch? Of kan ik ergens er over lezen hoe dat aan te pakken?
Das echt heel goed hoor... Niets te weinig, echt prima.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:02 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Ben ook geinteresseerd! (hoewel ik eerder te weinig dan teveel melk heb)
Mupke was deze week 230 gram aangekomen!
hmz, lastige vraag.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:09 schreef Linda2205 het volgende:
Tico, bestaat er bij bv zoiets als teveel aankomen?
En wickie, herkenbaar. Dat je denkt: Als ik *nu* nog even snel wat doe, kan dat net. En dat dan de sirene afgaat zodra je 1 stap hebt gezet
Whehe, dat had ik ook, wtf, daar hoort de melk toch helemaal niet uit te komenquote:Op dinsdag 27 september 2011 20:58 schreef PM-girl het volgende:
Ik zie overigens soms vlak voor het voeden het vocht uit die kliertjes komen. De eerste keer dacht ik dat het melk wasToen ben ik maar eens gaan googlen.
Het kan 2 kanten opquote:Op dinsdag 27 september 2011 22:11 schreef Keshet het volgende:
Jawel joh! Tepels werken toch net als douchekoppen enzo?
Tico, als je overproductie hebt komt een kindje toch juist minder aan? Doordat de melk minder vet is? (Of is dit een klok/klepel verhaal van me?)
Toen E. in het ziekenhuis lag werd haar groei altijd gecontroleerd. Als ze te hard groeide was dat niet goed, dat was een teken dat ze vocht vasthield. Maar ik ga er vanuit dat dat bij gezonde kindjes allemaal niet echt van toepassing is.
Ik lees hier trouwens nog altijd met veel plezier mee. Zo fijn om te zien hoe goed iedereen hier elkaar probeert te helpen!
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 28 september 2011 13:18 schreef Aoraki het volgende:
Tico, bedankt voor je advies!
Ik was zel ook erg tevreden over hoeveel hij was aangekomen. Maar hij drinkt bijna altijd 2 borsten, vandaar dat ik dacht dat er weinig te kolven overbleef. Als mijn kolf binnen is, ga ik 's ochtends eens proberen. Hij isnu 3430 gram met 3 wkn oud, dus het blijft nog een kleintje.
Mannetje begint nu wel veel last van krampjes te krijgen. Vannacht kwm hij ook elke 2 uur. Maarja, ik kan hem dan ook niet anders stil krijgen dan aanleggen, dan zal ie het wel nodig hebben, toch? Misschien heeft ie daarom nu meer kramp...
Floris, goed zo jongen!
Mignonne, hoe wordt ze nu gemeten dan? Doe je dat zelf? Er zal wel een zekere onnauwkeurigheid inzitten, want het lijkt alsof ze absoluut gezien gekrompen is... Ik snap je zorgen, ben benieuwd naar de officiele meting.
Aanleggen aan de lege borst als hij erg snel achter de voeding nog eens een troostslok wilt. Zo krijgt hij vettere melk binnen, die voormelk zorgt idd voor de krampjes.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:18 schreef Aoraki het volgende:
Tico, bedankt voor je advies!
Ik was zel ook erg tevreden over hoeveel hij was aangekomen. Maar hij drinkt bijna altijd 2 borsten, vandaar dat ik dacht dat er weinig te kolven overbleef. Als mijn kolf binnen is, ga ik 's ochtends eens proberen. Hij isnu 3430 gram met 3 wkn oud, dus het blijft nog een kleintje.
Mannetje begint nu wel veel last van krampjes te krijgen. Vannacht kwm hij ook elke 2 uur. Maarja, ik kan hem dan ook niet anders stil krijgen dan aanleggen, dan zal ie het wel nodig hebben, toch? Misschien heeft ie daarom nu meer kramp...
Floris, goed zo jongen!
Mignonne, hoe wordt ze nu gemeten dan? Doe je dat zelf? Er zal wel een zekere onnauwkeurigheid inzitten, want het lijkt alsof ze absoluut gezien gekrompen is... Ik snap je zorgen, ben benieuwd naar de officiele meting.
ja, dat doe ik nu ook. Maar hij heeft dan echt honger en drinkt de andere borst daarna ook nog vrolijk leeg...quote:Op woensdag 28 september 2011 13:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Aanleggen aan de lege borst als hij erg snel achter de voeding nog eens een troostslok wilt. Zo krijgt hij vettere melk binnen, die voormelk zorgt idd voor de krampjes.
Oh... Ja das geen troostslokje dan..quote:Op woensdag 28 september 2011 13:42 schreef Aoraki het volgende:
[..]
ja, dat doe ik nu ook. Maar hij heeft dan echt honger en drinkt de andere borst daarna ook nog vrolijk leeg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |