abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2011 @ 22:55:35 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102382226
Komt t ook !!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 27 september 2011 @ 07:53:19 #122
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102426655
Ik heb weer eens iets... Op mijn tepelhof zit een bultje, dat rood is. Mijn eerste idee was dat er zo'n kliertje van Montgomery ontstoken is. De dikte varieert wat en het gebied eromheen is ook rood. Het voelt niet anders of pijnlijk aan, en het is eronder ook nauwelijks hard te noemen.
Toch is het typisch dat dit nu zit op de 'probleemborst', waar het hele circus altijd plaatsvindt. Herkent iemand dit?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 27 september 2011 @ 08:21:37 #123
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102426988
Ja, heb ik ook wel eens :Y
En ik heb verder nog nooit problemen gehad met mijn borsten.
pi_102428941
Wat asyniur zegt ;) Meestal is het een verstopt talgkliertje. Soms kun je er wat prut uit drukken. Als het helemaal aan de rand zit, kan het ook een ontstoken haarzakje zijn, doe je niks aan. Misschien in dat geval met lanoline / wolvet smeren ofzo?
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:15:58 #125
94046 PM-girl
pi_102429320
Asy en WupWup, dank voor jullie reacties. Waarschijnlijk niets geks dus. Omdat het al wat langer rood is en ik verder geen klachten heb, sluit ik een bo inmiddels uit.
*
pi_102429638
ik peuter gewoon aan die kliertjes... das leuk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:53:45 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102430240
Ik dacht al dat ik de enige peuteraar was! :D
Daarom zei ik maar niet dat ik ze uitkneep :@
pi_102431026
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:53 schreef Asyniur het volgende:
Ik dacht al dat ik de enige peuteraar was! :D
Daarom zei ik maar niet dat ik ze uitkneep :@
Doe ik dus ook, een meestal meteen erna spijt. :D
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:59:02 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102432068
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Doe ik dus ook, een meestal meteen erna spijt. :D
ja, precies :D
en dan zweer je dat je het niet meer zal doen
en 3 dagen later... :X
pi_102432241
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:59 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ja, precies :D
en dan zweer je dat je het niet meer zal doen
en 3 dagen later... :X
Het zelfde korstje eraf pulken...
pi_102432452
Ik moest net heel erg lachen om Wiesje, ze doet alles voor melk :D

We deden nog een dutje vanochtend, ik werd wakker van haar 'ik heb wel dorst maar slaap nog half' gepruttel. Ze was ook al helemaal onder haar deken uit gewurmd en schuin richting mij gericht (dat had ze gisternacht ook gedaan). Ik dacht, ze slaapt nog wel ik kan wel eerst even plassen. Zodra ik het bed uitklim, wordt ze wakker en ging ze huilen :D
Bizar zeg hoe goed ze dat ruiken. We merken het ook op andere momenten, als R. Haar heeft en ze wil drinken gaat ze huilen, als ik dan in de buurt kom is is ze stil. Ik vind het echt fascinerend. Ik ben geen mama maar een melkfabriek ;)

Ik wil binnenkort een keertje gaan kolven om een voorraadje aan te gaan leggen en zodat we altijd wat achter de hand hebben. Dan kan ik straks een keertje met Mette op stap bijvoorbeeld, maar als Wies dan toch iets wil drinken, dat er dan wat is.
Gelukkig ben ik deze keer niet zo ziek van de trombosebeen en trek ik de nachten nog wel ok, maar het is fijn als R. eventueel de nachtvoeding kan doen. Ik ben momenteel echt gezegend met maar 1 nachtvoeding, dan is in de situatie heel goed vol te houden.
Maar wat is wijsheid in hoe dat aan te pakken? Ik ben namelijk net blij dat m'n productie begint te kloppen met haar vraag en dat de stuwing weg is. Als ik extra ga kolven dan trigger ik toch ook de productie weer omhoog te gaan toch? Of kan ik ergens er over lezen hoe dat aan te pakken?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102436226
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:10 schreef wickie het volgende:

Ik wil binnenkort een keertje gaan kolven om een voorraadje aan te gaan leggen en zodat we altijd wat achter de hand hebben. Dan kan ik straks een keertje met Mette op stap bijvoorbeeld, maar als Wies dan toch iets wil drinken, dat er dan wat is.
Gelukkig ben ik deze keer niet zo ziek van de trombosebeen en trek ik de nachten nog wel ok, maar het is fijn als R. eventueel de nachtvoeding kan doen. Ik ben momenteel echt gezegend met maar 1 nachtvoeding, dan is in de situatie heel goed vol te houden.
Maar wat is wijsheid in hoe dat aan te pakken? Ik ben namelijk net blij dat m'n productie begint te kloppen met haar vraag en dat de stuwing weg is. Als ik extra ga kolven dan trigger ik toch ook de productie weer omhoog te gaan toch? Of kan ik ergens er over lezen hoe dat aan te pakken?
Ben ook geinteresseerd! (hoewel ik eerder te weinig dan teveel melk heb)

Mupke was deze week 230 gram aangekomen!
pi_102436374
In de ochtend heb je meestal het meeste melk. Je kunt 1 borst geven en de andere afkolven.. Van een paar keer extra kolven zal je productie niet meteen omhoog gaan, dat gebeurd als je structureel meer melk gaat vragen door extra aanleggen, nakolven, extra kolfbeurten voor een paar dagen achter elkaar.
pi_102436385
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:02 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Ben ook geinteresseerd! (hoewel ik eerder te weinig dan teveel melk heb)

Mupke was deze week 230 gram aangekomen!
Das echt heel goed hoor... Niets te weinig, echt prima.
pi_102436465
Tico, bestaat er bij bv zoiets als teveel aankomen?

En wickie, herkenbaar. Dat je denkt: Als ik *nu* nog even snel wat doe, kan dat net. En dat dan de sirene afgaat zodra je 1 stap hebt gezet :P
Lotte!
Noah!
pi_102436763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:09 schreef Linda2205 het volgende:
Tico, bestaat er bij bv zoiets als teveel aankomen?

En wickie, herkenbaar. Dat je denkt: Als ik *nu* nog even snel wat doe, kan dat net. En dat dan de sirene afgaat zodra je 1 stap hebt gezet :P
hmz, lastige vraag.
Er geld in principe, dat je borstvoeding altijd mag geven, zovaak en zoveel een kindje maar wilt. Maar in geval van te veel melk kan een kindje wel echt meer dan 300 gr aankomen per week... Zit je met een lekker groeiend kindje dat waarschijnlijk veel huilt door krampjes, loop je met lekkende borsten.. dat soort dingen... Dan is de vraag komt het kindje dan teveel aan? En moet je je daar zorgen om maken (om die groei)... In feite zit je dan toch ook met andere problemen die je toch gaat aanpakken.. Als het aanbod op de vraag is afgestemd zal die groei ook gewoon weer "normaal" worden.

Verder heb je grote en kleine kindjes, en er zijn ook gewoon borstgevoedde kinderen die ook buiten de bovenlijnen komen.
pi_102452898
ok, dank je voor je antwoord!
Lotte!
Noah!
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:58:44 #138
94046 PM-girl
pi_102454093
Ticootje en Ayniur! :D :X Ik doe er helemaal niets mee, de eventuele ontsteking is dus zomaar ontstaan. Ik zie overigens soms vlak voor het voeden het vocht uit die kliertjes komen. De eerste keer dacht ik dat het melk was :') Toen ben ik maar eens gaan googlen.
*
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:35:11 #139
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102456368
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:58 schreef PM-girl het volgende:
Ik zie overigens soms vlak voor het voeden het vocht uit die kliertjes komen. De eerste keer dacht ik dat het melk was :') Toen ben ik maar eens gaan googlen.
Whehe, dat had ik ook, wtf, daar hoort de melk toch helemaal niet uit te komen :D :+ :')
Oude (on)bekende.
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:11:41 #140
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_102458646
Jawel joh! Tepels werken toch net als douchekoppen enzo? :D

Tico, als je overproductie hebt komt een kindje toch juist minder aan? Doordat de melk minder vet is? (Of is dit een klok/klepel verhaal van me? :@)

Toen E. in het ziekenhuis lag werd haar groei altijd gecontroleerd. Als ze te hard groeide was dat niet goed, dat was een teken dat ze vocht vasthield. Maar ik ga er vanuit dat dat bij gezonde kindjes allemaal niet echt van toepassing is.

Ik lees hier trouwens nog altijd met veel plezier mee. Zo fijn om te zien hoe goed iedereen hier elkaar probeert te helpen! O+
A grand adventure has begun.
pi_102466118
Eigenlijk is het best raar dat je als "gewoon mens" zo weinig over borstvoeding weet, nu ja ik in elk geval...
Ik had vorige week 4 dagen elke dag een voeding extra gekolfd, omdat ik een uitje had en 4 voedingen nodig had. Het was echt melk bij elkaar sprokelen en volgens mij heb ik daardoor toch een beetje de "productie" veranderd.
Wat een gedoe eerlijk gezegd voor die ene dag, elke keer nakolven en alles weer schoon maken.
Achteraf had ik misschien beter tussen twee voedingen in kunnen kolven in plaats van direct erna. Ik snap eigenlijk niet, waarom ik er zoveel moeite had.
Heb ik te weinig melk of is het normaal, omdat ik opeens 1/7 of 1/8 van de dagesproductie meer nodig had. En hoeveel mililiter geven jullie dan? Ik had iets van 100- 130 ml per voeding.

Mijn babietje (4 maanden) heeft ook iets nieuws ontdekt, hij is bij sommige voedingen niet echt bij de taak en speelt dan met de tepel, aanhappen, loslaten, mond dichtknippen en de tepel naar achteren trekken ook al direct in het begin van de voeding. Je ziet hem lachen, het lijkt alsof die mij wil uitproberen. Ik hou mijn hart vast, wanneer die tandjes krijgt. Ik probeer nu zo rustig mogelijk te voeden en de indrukken te beperken, 's nachts zijn er gelukkig geen problemen.
  woensdag 28 september 2011 @ 09:57:12 #142
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102469091
Lientje is 15 en een halve week en vandaag hadden we de 3 maanden check bij het CB.
6940 gram en 62 cm, schoon aan de haak. Kerngezond, tevreden en relaxed kindje, aldus de wijkverpleegkundige.

Ow en dat ze de nachtvoedingen niet meer echt nodig had, dus als ik het niet meer ging trekken dat ik het dan moest afbouwen voordat het een gewenning zou worden.
Dus toen heb ik maar verteld dat het me geen barst kan schelen en dat ik niet mijn kind laat huilen omdat ik wil doorslapen, dat ik geloof dat het vanzelf wel goedkomt en dat ze tot die tijd krijgt waar ze om vraagt.

En bijvoeding mocht pas na 4 maanden.... _O-
Nou ja, Lientje krijgt dus pas vanaf 6 maanden en echt no-way eerder iets. Toen zei hij, ben je bekend met Rapley? Nou toen kwamen we ergens, want toen had ie door wat voor iemand hij voor zich had zitten.. :)
Dus het was al met al een gezellig bezoekje..... een harde schreeuw bij de prikken en mevr had twee minuten later alweer praatjes. Nu ligt ze te pitten in de box, ik hou haar maar lekker bij me in de buurt vandaag.

*O*

woensdag 28 september 2011 @ 10:00:32 #143
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102469166
Zana, dat aanhappen/loslaten doet Lientje ook, ik kan er gelukkig nu nog goed tegen, zij doet het overigens aan het eind vd voeding, als de melk op is.
Wellicht hebben ze het idee dat ze daarmee een tsr opwekken ofzo? :)

Kolven vind ik ook lastig, ik kan bijna nooit een moment vinden dat ik echt een bakje vol kan kolven, dan moet ik ook twee keer nakolven voor 100 cc.

's Ochtends kan je 1 borst geven en daarna of tegelijk de andere kolven, dat werkt vaak wel.

Het klinkt allemaal heel herkenbaar. ;)
pi_102469531
Wauw, Juud mooie stats zeg!

Dank voor de kolftips. Ik geef altijd maar 1 borst, dus dan kan ik mooi in de ochtend eens de ander afkolven. Rustig een voorraadje opbouwen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102469552
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 22:11 schreef Keshet het volgende:
Jawel joh! Tepels werken toch net als douchekoppen enzo? :D

Tico, als je overproductie hebt komt een kindje toch juist minder aan? Doordat de melk minder vet is? (Of is dit een klok/klepel verhaal van me? :@)

Toen E. in het ziekenhuis lag werd haar groei altijd gecontroleerd. Als ze te hard groeide was dat niet goed, dat was een teken dat ze vocht vasthield. Maar ik ga er vanuit dat dat bij gezonde kindjes allemaal niet echt van toepassing is.

Ik lees hier trouwens nog altijd met veel plezier mee. Zo fijn om te zien hoe goed iedereen hier elkaar probeert te helpen! O+
Het kan 2 kanten op ;) Dat maakt het zo lekker makkelijk. Een kindje kan inderdaad heel slecht aankomen en heel vaak komen voor een voeding... En dan denk je is mn melk wel goed?? Terwijl jij zit met lekkende, gestuwde borsten...
Maar de andere kant is dus dat een kindje echt groeit als kool... Maar ook wel gewoon last heeft.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:18:06 #146
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102469613
OOh, wat volgt Lientje mooi de lijn O+
  woensdag 28 september 2011 @ 10:48:18 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102470302
Ik ben dus ook echt wel heel blij met mijn voorbeeldig groeiende kind, en trots op mijn boobies. :D
pi_102471031
Juud79, jij dus ook het advies gekregen van het cb om de nachtvoedingen eventueel te stoppen? Bij mij hebben ze het laatst ook (met 4 maanden) gezegd..., maar ik ga zo door. Ik heb de indruk dat die op dit moment 's avonds en 's nachts rustiger drinkt en over dag te veel indrukken opdoet en te snel is afgeleid.
Ik heb laatst ook iets gelezen over de 19 weken sprong. Ik had er nooit eerder van gehoort, nu ja DJMO had het hier wel eens over een sprongetje, maar ik wist eerlijk gezegd niet wat het was.
Nu ik een beetje informatie heb opgezocht, kan ik het gedrag van mijn baby beter verklaren, want die was de laatste tijd echt huilerig. Ik wist niet goed waaraan het lag, had die laast van zijn prikjes, was die ziek aan het worden, had die honger, gaat die tandjes krijgen....Hij ging gewoon 2 uur per dag huilen zonder dat ik een verklaring voor had. Nu kan ik er beter mee omgaan, omdat ik weet dat het erbij hoort en ook weer over gaat.
Het is soms best lastig bij een eerste kind.
Hier geef ik trouwens altijd twee borsten.
pi_102471051
hmz.. Leyla is 1 en drinkt ook nog wel in de nacht hoor... Ik heb er geen last van.
  woensdag 28 september 2011 @ 11:18:29 #150
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102471218
Wow, ik typte zomaar mijn dochters naam. :o :+

Lientje, drinkt bijna altijd een, soms twee borsten. 's Nachts is het juist meer een slok of 8/10 en dan weer slapen. Dat lijkt dus niet op echt erge honger...
Maar ik hou het ook zo, ik wil voeden op verzoek en het blijkt dat dat enorm goed werkt, ze groeit als een gek. Dus ik blijf gewoon mijn gevoel volgen en laat haar het bepalen.

En ik weiger om haar te laten huilen en dat is de enige optie als ik het zou willen stoppen, en geen haar op mijn hoofd die daar over denkt.

Idd, sprongetjes en regeldagen, het wisselt elkaar allemaal af. Zo nu en dan hang-dagen, soms huil-dagen of heelveelbijmamahangenendrinken-dagen. Het gaat gelukkig altijd weer over. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')