abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102190774
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:18 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zie hier heel andere angst dan angst voor de islam _O-
Angst voor lavenderr.
I´m back.
pi_102190799
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:18 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zie hier heel andere angst dan angst voor de islam _O-
Vertel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102190830
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hmmm, nu draai je het toch echt om. Want aan de andere kant zijn er blijkbaar mensen die zich zo druk maken om burqa's dat dit verbod er wel komt.
Dat klopt, dat zijn de zetels die gedoogsteun verlenen aan dit kabinet van VVD/CDA, daarom neemt men dit ook mee in het verbod op gelaatsbedekkende kleding ;)
pi_102190859
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:20 schreef Clan het volgende:

[..]

Dat klopt, dat zijn de zetels die gedoogsteun verlenen aan dit kabinet van VVD/CDA, daarom neemt men dit ook mee in het verbod op gelaatsbedekkende kleding ;)
Wees nou toch eens eerlijk man. Als de PVV niet had gehamerd op een burqaverbod dan was de minister nooit op de proppen gekomen met een verbod op gelaatsbedekkende kleding.
pi_102190916
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh ja, die befaamde pensioenleeftijd. Die 65 zou blijven en dat was een breekpunt. Althans, totdat Henk en Ingrid, blij dansend, op Wilders gestemd hadden en erop rekenden dat hijn dit in de onderhandelingen zou winnen, want het was een breekpunt. Helaas. Reeds op de avond van de verkiezingsdag was de pensioenleeftijd ineens geen breekpunt meer.
Daarom heet het ook een verkiezingsbelofte en is het zo dat als je in dit land wil regeren je een coalitie moet vormen waarbij je in de onderhandelingen wel eens afstand moet doen van je beloftes, zoals dat onderzoek naar de inval in Irak ( PvdA ), dat is er uiteindelijk ook niet gekomen.
pi_102190936
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wees nou toch eens eerlijk man. Als de PVV niet had gehamerd op een burqaverbod dan was de minister nooit op de proppen gekomen met een verbod op gelaatsbedekkende kleding.
Het heeft weinig zin om je te blijven herhalen. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet voor rede vatbaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102190953
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik kan hier geen chocola van maken.
Idd, dat moest 'tegen een verbod' zijn ;)
pi_102190974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het heeft weinig zin om je te blijven herhalen. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet voor rede vatbaar.
Donner zegt het nota bene zelf:

Donner: Boerka past niet in Nederland
pi_102191039
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Burka is dan ook de grondslag voor het verbod. De discussie is aangezwengeld door de PVV, dat zijn harde feiten die niet te ontkennen zijn. Het heeft niets met keuzevrijheid of enig liberaal beleid te maken. Harde "anti-islam" maatregel, gebaseerd op angst voor de 150 gewaden. Althans, dat zullen veel Henk en Ingrids hoogstwaarschijnlijk vinden. In de praktijk is het niets meer dan (zoals ik al eerder zei) een bot voor een angstige blaffende hond.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102191092
quote:

[..]

Klopt ook.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Burka is dan ook de grondslag voor het verbod. De discussie is aangezwengeld door de PVV, dat zijn harde feiten die niet te ontkennen zijn. Het heeft niets met keuzevrijheid of enig liberaal beleid te maken. Harde anti-islam maatregel, gebaseerd op angst voor de 150 gewaden.
Het zijn niet eens 150 burka's, waar komt dat cijfer vandaan?
Het gaat om willekeur.
Het gaat ze ook niet om moslims.
I´m back.
pi_102191236
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij hebt de laatste jaren onder een steen geleefd? Sorry hoor, maar er woedt een vrij stevige discussie over de islam in ons land. En die is veelal ingegeven door de angst voor de zogenaamde islamisering van Nederland/het westen. En ja, ik heb het PVV-program gelezen. Hoe denk je dat ik bij mijn conclusies kom? Of wil je ontkennen dat Wilders met enige regelmaat rept over de dreiging die uitgaat van de islam. Sterker, volgens mij noemde hij het beoogde burqaverbod nog een overwinning op de islamisering.
Volgens mij is die hele discussie over de islamisering begonnen bij uitspraken van Bolkestein ( 1991 over de multiculturele samenleving ) en later Fortuyn, ook de aanslagen in New York in 2001 gaven mensen stof om na te denken over de Islam.

Kent iemand nog dit partijprogram uit 1994: Oost west, thuis best?
pi_102191266
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens wil Wilders helemaal geen eind aan de islamisering. Dan geeft hij zijn eigen bestaansrecht op. En het pluche van de Tweede Kamer zit veeeeel te lekker.
Dat is natuurlijk (helaas) een kenmerk van vrijwel elke politicus.
Wilders kan eigenlijk ook niet anders, want als hij geen politicus meer is eindigt zijn strenge beveiliging en is het einde Wilders. Kijk naar zo'n Westergaard. Die maakt 1 x een suf tekeningetje en meneer de moslim komt met een kapmes z'n huis binnendringen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102191270
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kun je dit hard maken?
pi_102191305
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie de schoen past...
pi_102191327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:27 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Een maakbare samenleving? Dit klinkt erg marxistisch. :o

Ik begrijp het idee wel maar het is veel te subjectief imo. Als je zulk beleid wilt voeren heb je iets harders nodig dan een begrip als 'nederlandse cultuur'. En als je het doortrekt naar het uiteindelijk resultaat is dat we kledingsvoorschriften van overheidswege krijgen. Of iig een lijst met verboden kleding en uitingen, wat op hetzelfde neerkomt.

Het is een eindeloze weg. Zowel het beschrijven wat die Nederlandse cultuur dan wel is en er allemaal ondervalt als het ad hoc verbieden van niet gewenste uitingen.
Nee dat is weer overdrijven. Zoals gezegd: er ZIJN al talloze ver- en geboden. Ook op kledinggebied. Jij vindt het toch ook niet raar dat je uit de tram wordt gegooid als je een peniskoker draagt?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102191382
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het Midden-Oosten maakt dan ook een compleet andere ontwikkeling door.
Die hier doorsijpelt. 30 jaar geleden was het nog niet normaal dan kleine meisjes van 6 hoofddoeken op NLe scholen dragen of dat alle caissières een theedoek op hebben. Nu wel.
pi_102191383
quote:

[..]

En sinds wanneer is Donner minister van de PVV? Donner is trouwens een echte conservatieve christen, daar spelen andere zaken mee.
pi_102191488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die hier doorsijpelt. 30 jaar geleden was het nog niet normaal dan kleine meisjes van 6 hoofddoeken op NLe scholen dragen of dat alle caissières een theedoek op hebben. Nu wel.
Wat hebben hoofddoeken met Burka's te maken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_102191550
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:31 schreef Clan het volgende:

[..]

Kun je dit hard maken?
Van wie is het Franse voorstel eigenlijk gekomen? Niet van het Front Nationaal volgens mij.
pi_102191568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef Clan het volgende:

[..]

En sinds wanneer is Donner minister van de PVV? Donner is trouwens een echte conservatieve christen, daar spelen andere zaken mee.
Je wilt een PVV-artikel:

PVV vindt verbod op boerka belangrijker dan boete

Kijk, je kunt jezelf wijs blijven maken dat dit verbod is ingegeven door de wens om alle gelaatsbedekkende kledij te verbieden in de openbare ruimte, maar dat is simpelweg niet waar. De boerka wordt keer op keer aangehaald als aanleiding. En Donner haalde ik aan omdat hij minister is en met geen woord gerapt over jouw algemene verbod.
pi_102191579
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou misschien dat ze beiden te maken hebben met de komst van grote groepen moslims naar NL (en Europa). Wat denk je dan?
pi_102191606
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:31 schreef Clan het volgende:

[..]

Volgens mij is die hele discussie over de islamisering begonnen bij uitspraken van Bolkestein ( 1991 over de multiculturele samenleving ) en later Fortuyn, ook de aanslagen in New York in 2001 gaven mensen stof om na te denken over de Islam.

Kent iemand nog dit partijprogram uit 1994: Oost west, thuis best?
Het heeft de laatste jaren een vlucht genomen. Plots begonnen bepaalde lieden echt bang te worden voor de zogenaamde islamisering.
pi_102191613
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou misschien dat ze beiden te maken hebben met de komst van grote groepen moslims naar NL (en Europa). Wat denk je dan?
Niet echt. De hoofddoek bestond hier al ruim voor de komst van grote groepen moslims naar Europa. Ook in Oost-Europa was het een erg normaal cultureel gebruik. Ik begrijp dus even niet waarom je hoofddoeken in deze discussie wilt betrekken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102191614
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, niks denk ik :D
pi_102191645
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Er zijn dan ook wat meer moslims bij gekomen. Met name jonge moslims.
pi_102191662
quote:

[..]

De Arabische wereld verwestert sneller dan de westerse wereld islamiseert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2011 19:40:19 ]
pi_102191719
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ook dat. In de gemiddelde grote stad in het Midden-Oosten struikel je over de westerse invloeden. Niet dat dat erg is overigens.
pi_102191761
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook dat. In de gemiddelde grote stad in het Midden-Oosten struikel je over de westerse invloeden. Niet dat dat erg is overigens.
Ik waardeer wederzijdse invloeden heel erg. Ben daar notabene zelf een product van. Best of both worlds noem ik dat dan ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102191770
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Mooi verwoord, al betwijfel ik of dat zo is.
pi_102191790
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Burka is dan ook de grondslag voor het verbod. De discussie is aangezwengeld door de PVV, dat zijn harde feiten die niet te ontkennen zijn. Het heeft niets met keuzevrijheid of enig liberaal beleid te maken. Harde "anti-islam" maatregel, gebaseerd op angst voor de 150 gewaden. Althans, dat zullen veel Henk en Ingrids hoogstwaarschijnlijk vinden. In de praktijk is het niets meer dan (zoals ik al eerder zei) een bot voor een angstige blaffende hond.
De VVD wilde 30 jaar geleden al een vebod op gelaatsbedekkende kleding, dat is dus niets nieuws, de discussie over de burqa is aangezwengeld door o.a. de PVV.

Overigens vind ik dit wel een liberaal beleid, juist een liberaal beleid!
pi_102191812
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mooi verwoord, al betwijfel ik of dat zo is.
Het Midden-Oosten wel eens bezocht?
pi_102191850
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:42 schreef Clan het volgende:

[..]

De VVD wilde 30 jaar geleden al een vebod op gelaatsbedekkende kleding, dat is dus niets nieuws, de discussie over de burqa is aangezwengeld door o.a. de PVV.

Overigens vind ik dit wel een liberaal beleid, juist een liberaal beleid!
Wat is er precies liberaal aan dit verbod?
pi_102192038
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je wilt een PVV-artikel:

PVV vindt verbod op boerka belangrijker dan boete

Kijk, je kunt jezelf wijs blijven maken dat dit verbod is ingegeven door de wens om alle gelaatsbedekkende kledij te verbieden in de openbare ruimte, maar dat is simpelweg niet waar. De boerka wordt keer op keer aangehaald als aanleiding. En Donner haalde ik aan omdat hij minister is en met geen woord gerapt over jouw algemene verbod.
Dit is een ouder artikel over het verbod gemaakt in de tijd dat het kabinet bestond uit CDA/PvdA/CU, de PVV was met 9 zetels in de kamer vertegenwoordig maar had geen invloed op het kabinet.

http://www.depers.nl/binn(...)boerkaverbod-in.html
pi_102192084
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet echt. De hoofddoek bestond hier al ruim voor de komst van grote groepen moslims naar Europa. Ook in Oost-Europa was het een erg normaal cultureel gebruik. Ik begrijp dus even niet waarom je hoofddoeken in deze discussie wilt betrekken.
He: het is hier ten 1e niet Oost-Europa en nee, er waren GEEN religieuze hoofddoeken. Het was een gebruik voor oude omatjes om je haar netjes te houden en je deed het dus juist uit als je bv op je werk aankwam.
pi_102192133
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik met een bezoekje van een week of twee het land écht leer kennen.
Vind het momenteel ook niet echt een vakantiebestemming.
pi_102192311
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

He: het is hier ten 1e niet Oost-Europa en nee, er waren GEEN religieuze hoofddoeken. Het was een gebruik voor oude omatjes om je haar netjes te houden en je deed het dus juist uit als je bv op je werk aankwam.
Nee hoor. Het waren zeker niet de oma'tjes die dat slechts omdeden. En in sommige gevallen zat er zelfs een religieuze achtergrond achter het gebruik. Daarnaast kenden we natuurlijk al eeuwen de Joodse hoofdbedekkingen, eveneens lang voordat de moslims kwamen. Hoe dan ook, dat doet er allemaal niet toe natuurlijk. Het feit dat je over hoofddoekjes begint in een thread over burka's doet er echter wel toe. De twee zijn zo verschillend als dag en nacht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102192448
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

In een topic als dit kun je er zeker van zijn dat de hoofddoekdragende jaren vijftig oma's weer in de strijd gegooid worden. Ze moesten eens weten dat ze nu als argument in een discussie gebruikt worden _O-
pi_102192721
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij ooit ergens anders geweest als bij je zus op bezoek? :{

Bekijk de fotos eens van de Universiteit van Cairo :X

http://blogs.news.com.au/(...)veil_falls_on_cairo/

In Kabul liepen de vrouwen in de jaren 60 in minirok rond net zoals in Teheran.
pi_102192830
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik waardeer wederzijdse invloeden heel erg. Ben daar notabene zelf een product van. Best of both worlds noem ik dat dan ook.
Met alle respect, maar ik kan jou nou in geen enkel opzicht best of both worlds noemen. Ja het is goed voor jou geweest, dat je ouders hier heen kwamen, voor ons is het alleen nadelig geweest. Jij profiteert van hier, van de hier opgebouwde welvaart die je een opleiding gratis heeft gegeven en nu ontvang je geld uit de belastingopbrenger en promoot je een geestdodende religie. Tja.
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:05:18 #140
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102192865
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

In een topic als dit kun je er zeker van zijn dat de hoofddoekdragende jaren vijftig oma's weer in de strijd gegooid worden. Ze moesten eens weten dat ze nu als argument in een discussie gebruikt worden _O-
Mijn oma weet het in ieder geval :D

Sterker nog, het zou me niets verbazen als ze hier ergens meepost :')
In ieder geval, er zijn geen omaatjes die burka's dragen, dus in deze discussie heeft dat niet echt plaats, lijkt me?
Laffe huichelaar
pi_102192891
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor. Het waren zeker niet de oma'tjes die dat slechts omdeden. En in sommige gevallen zat er zelfs een religieuze achtergrond achter het gebruik. Daarnaast kenden we natuurlijk al eeuwen de Joodse hoofdbedekkingen, eveneens lang voordat de moslims kwamen. Hoe dan ook, dat doet er allemaal niet toe natuurlijk. Het feit dat je over hoofddoekjes begint in een thread over burka's doet er echter wel toe. De twee zijn zo verschillend als dag en nacht.
Wat lul jij nou stom? Dat is gewoon niet waar. Die (vaak plastic) doeken werden als kapselbescherming gebruikt. That's it. Daar werden geen rechtszaken voor gevoerd om ze te mogen dragen op school (het was sowieso iets van oude dames).
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:06:13 #142
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102192914
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Met alle respect, maar ik kan jou nou in geen enkel opzicht best of both worlds noemen. Ja het is goed voor jou geweest, dat je ouders hier heen kwamen, voor ons is het alleen nadelig geweest. Jij profiteert van hier, van de hier opgebouwde welvaart die je een opleiding gratis heeft gegeven en nu ontvang je geld uit de belastingopbrenger en promoot je een geestdodende religie. Tja.
Doe even normaal. Ken jij Mutant persoonlijk? Weet je wie hij is, hoe hij is? Trek dan niet zulke conclusies.
Laffe huichelaar
pi_102193211
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Pardon? Ten eerste, welke discussie. Ik zie niet in wat de hoofddoek uberhaupt te maken heeft met burka's, laat staan dit topic. Het hoofddoek-argment werd juist aangehaald door Die_Hofstadtgruppe. Ten tweede stamt de hoofddoek van ver voor de jaren 50.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102193285
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik denk dat ik en mijn familie meer geld hebben opgebracht voor Nederland dan 4 generaties die_hofstadtgruppe bij elkaar. Met alle respect inderdaad.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102193289
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Doe even normaal. Ken jij Mutant persoonlijk? Weet je wie hij is, hoe hij is? Trek dan niet zulke conclusies.
Mwah, Mutant kan er ook wat van hoor :D .
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:18:21 #146
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102193465
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mwah, Mutant kan er ook wat van hoor :D .
En als ik dat zie, zeg ik er ook wat van. Over op ontopic ipv over hoofddoekjes (of elkaar)
Laffe huichelaar
pi_102193633
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik extrapoleer alleen op wat hij zelf zegt en er is geen woord van gelogen. En hij gooit zelf zichzelf in de discussie als 'argument'.
pi_102193673
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik en mijn familie meer geld hebben opgebracht voor Nederland dan 4 generaties die_hofstadtgruppe bij elkaar. Met alle respect inderdaad.
Ik weet 100% zeker van niet. Aangezien ik de 3e generatie kleine zelfstandige ben en nog nooit iemand uit de staatsruif heeft gegeten. Iets om trots op te zijn.
pi_102193866
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik weet 100% zeker van niet. Aangezien ik de 3e generatie kleine zelfstandige ben en nog nooit iemand uit de staatsruif heeft gegeten. Iets om trots op te zijn.
Kleine zelfstandige nogwel. Meerdere grotere (in de vorm van BV's) zelfstandigen in mijn familie. Maar goed, ik ga niet verder met deze kinderachtige discussie. Punt is dat jij mij niet kent en dus ook totaal niet in de positie bent om ook maar iets over mij te zeggen. Face it X-Ray, na al die talloze kloonjes, jarenlange discussies over hetzelfde onderwerp, ben je gewoon dezelfde troll gebleven..
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:29:38 #150
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102194028
Klaar nu. Stelletje haters
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')