De Arabische wereld verwestert sneller dan de westerse wereld islamiseert.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die hier doorsijpelt. 30 jaar geleden was het nog niet normaal dan kleine meisjes van 6 hoofddoeken op NLe scholen dragen of dat alle caissières een theedoek op hebben. Nu wel.
Ook dat. In de gemiddelde grote stad in het Midden-Oosten struikel je over de westerse invloeden. Niet dat dat erg is overigens.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De Arabische wereld verwestert sneller dan de westerse wereld islamiseert.
Ik waardeer wederzijdse invloeden heel erg. Ben daar notabene zelf een product van. Best of both worlds noem ik dat dan ook.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat. In de gemiddelde grote stad in het Midden-Oosten struikel je over de westerse invloeden. Niet dat dat erg is overigens.
Mooi verwoord, al betwijfel ik of dat zo is.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De Arabische wereld verwestert sneller dan de westerse wereld islamiseert.
De VVD wilde 30 jaar geleden al een vebod op gelaatsbedekkende kleding, dat is dus niets nieuws, de discussie over de burqa is aangezwengeld door o.a. de PVV.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Burka is dan ook de grondslag voor het verbod. De discussie is aangezwengeld door de PVV, dat zijn harde feiten die niet te ontkennen zijn. Het heeft niets met keuzevrijheid of enig liberaal beleid te maken. Harde "anti-islam" maatregel, gebaseerd op angst voor de 150 gewaden. Althans, dat zullen veel Henk en Ingrids hoogstwaarschijnlijk vinden. In de praktijk is het niets meer dan (zoals ik al eerder zei) een bot voor een angstige blaffende hond.
Het Midden-Oosten wel eens bezocht?quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mooi verwoord, al betwijfel ik of dat zo is.
Wat is er precies liberaal aan dit verbod?quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:42 schreef Clan het volgende:
[..]
De VVD wilde 30 jaar geleden al een vebod op gelaatsbedekkende kleding, dat is dus niets nieuws, de discussie over de burqa is aangezwengeld door o.a. de PVV.
Overigens vind ik dit wel een liberaal beleid, juist een liberaal beleid!
Dit is een ouder artikel over het verbod gemaakt in de tijd dat het kabinet bestond uit CDA/PvdA/CU, de PVV was met 9 zetels in de kamer vertegenwoordig maar had geen invloed op het kabinet.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je wilt een PVV-artikel:
PVV vindt verbod op boerka belangrijker dan boete
Kijk, je kunt jezelf wijs blijven maken dat dit verbod is ingegeven door de wens om alle gelaatsbedekkende kledij te verbieden in de openbare ruimte, maar dat is simpelweg niet waar. De boerka wordt keer op keer aangehaald als aanleiding. En Donner haalde ik aan omdat hij minister is en met geen woord gerapt over jouw algemene verbod.
He: het is hier ten 1e niet Oost-Europa en nee, er waren GEEN religieuze hoofddoeken. Het was een gebruik voor oude omatjes om je haar netjes te houden en je deed het dus juist uit als je bv op je werk aankwam.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet echt. De hoofddoek bestond hier al ruim voor de komst van grote groepen moslims naar Europa. Ook in Oost-Europa was het een erg normaal cultureel gebruik. Ik begrijp dus even niet waarom je hoofddoeken in deze discussie wilt betrekken.
Ik denk niet dat ik met een bezoekje van een week of twee het land écht leer kennen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het Midden-Oosten wel eens bezocht?
Nee hoor. Het waren zeker niet de oma'tjes die dat slechts omdeden. En in sommige gevallen zat er zelfs een religieuze achtergrond achter het gebruik. Daarnaast kenden we natuurlijk al eeuwen de Joodse hoofdbedekkingen, eveneens lang voordat de moslims kwamen. Hoe dan ook, dat doet er allemaal niet toe natuurlijk. Het feit dat je over hoofddoekjes begint in een thread over burka's doet er echter wel toe. De twee zijn zo verschillend als dag en nacht.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He: het is hier ten 1e niet Oost-Europa en nee, er waren GEEN religieuze hoofddoeken. Het was een gebruik voor oude omatjes om je haar netjes te houden en je deed het dus juist uit als je bv op je werk aankwam.
In een topic als dit kun je er zeker van zijn dat de hoofddoekdragende jaren vijftig oma's weer in de strijd gegooid worden. Ze moesten eens weten dat ze nu als argument in een discussie gebruikt wordenquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He: het is hier ten 1e niet Oost-Europa en nee, er waren GEEN religieuze hoofddoeken. Het was een gebruik voor oude omatjes om je haar netjes te houden en je deed het dus juist uit als je bv op je werk aankwam.
Jij ooit ergens anders geweest als bij je zus op bezoek?quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het Midden-Oosten wel eens bezocht?
Met alle respect, maar ik kan jou nou in geen enkel opzicht best of both worlds noemen. Ja het is goed voor jou geweest, dat je ouders hier heen kwamen, voor ons is het alleen nadelig geweest. Jij profiteert van hier, van de hier opgebouwde welvaart die je een opleiding gratis heeft gegeven en nu ontvang je geld uit de belastingopbrenger en promoot je een geestdodende religie. Tja.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik waardeer wederzijdse invloeden heel erg. Ben daar notabene zelf een product van. Best of both worlds noem ik dat dan ook.
Mijn oma weet het in ieder gevalquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In een topic als dit kun je er zeker van zijn dat de hoofddoekdragende jaren vijftig oma's weer in de strijd gegooid worden. Ze moesten eens weten dat ze nu als argument in een discussie gebruikt worden
Wat lul jij nou stom? Dat is gewoon niet waar. Die (vaak plastic) doeken werden als kapselbescherming gebruikt. That's it. Daar werden geen rechtszaken voor gevoerd om ze te mogen dragen op school (het was sowieso iets van oude dames).quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor. Het waren zeker niet de oma'tjes die dat slechts omdeden. En in sommige gevallen zat er zelfs een religieuze achtergrond achter het gebruik. Daarnaast kenden we natuurlijk al eeuwen de Joodse hoofdbedekkingen, eveneens lang voordat de moslims kwamen. Hoe dan ook, dat doet er allemaal niet toe natuurlijk. Het feit dat je over hoofddoekjes begint in een thread over burka's doet er echter wel toe. De twee zijn zo verschillend als dag en nacht.
Doe even normaal. Ken jij Mutant persoonlijk? Weet je wie hij is, hoe hij is? Trek dan niet zulke conclusies.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik kan jou nou in geen enkel opzicht best of both worlds noemen. Ja het is goed voor jou geweest, dat je ouders hier heen kwamen, voor ons is het alleen nadelig geweest. Jij profiteert van hier, van de hier opgebouwde welvaart die je een opleiding gratis heeft gegeven en nu ontvang je geld uit de belastingopbrenger en promoot je een geestdodende religie. Tja.
Pardon? Ten eerste, welke discussie. Ik zie niet in wat de hoofddoek uberhaupt te maken heeft met burka's, laat staan dit topic. Het hoofddoek-argment werd juist aangehaald door Die_Hofstadtgruppe. Ten tweede stamt de hoofddoek van ver voor de jaren 50.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In een topic als dit kun je er zeker van zijn dat de hoofddoekdragende jaren vijftig oma's weer in de strijd gegooid worden. Ze moesten eens weten dat ze nu als argument in een discussie gebruikt worden
Ik denk dat ik en mijn familie meer geld hebben opgebracht voor Nederland dan 4 generaties die_hofstadtgruppe bij elkaar. Met alle respect inderdaad.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik kan jou nou in geen enkel opzicht best of both worlds noemen. Ja het is goed voor jou geweest, dat je ouders hier heen kwamen, voor ons is het alleen nadelig geweest. Jij profiteert van hier, van de hier opgebouwde welvaart die je een opleiding gratis heeft gegeven en nu ontvang je geld uit de belastingopbrenger en promoot je een geestdodende religie. Tja.
Mwah, Mutant kan er ook wat van hoorquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Doe even normaal. Ken jij Mutant persoonlijk? Weet je wie hij is, hoe hij is? Trek dan niet zulke conclusies.
En als ik dat zie, zeg ik er ook wat van. Over op ontopic ipv over hoofddoekjes (of elkaar)quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah, Mutant kan er ook wat van hoor.
Ik extrapoleer alleen op wat hij zelf zegt en er is geen woord van gelogen. En hij gooit zelf zichzelf in de discussie als 'argument'.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Doe even normaal. Ken jij Mutant persoonlijk? Weet je wie hij is, hoe hij is? Trek dan niet zulke conclusies.
Ik weet 100% zeker van niet. Aangezien ik de 3e generatie kleine zelfstandige ben en nog nooit iemand uit de staatsruif heeft gegeten. Iets om trots op te zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik en mijn familie meer geld hebben opgebracht voor Nederland dan 4 generaties die_hofstadtgruppe bij elkaar. Met alle respect inderdaad.
Kleine zelfstandige nogwel. Meerdere grotere (in de vorm van BV's) zelfstandigen in mijn familie. Maar goed, ik ga niet verder met deze kinderachtige discussie. Punt is dat jij mij niet kent en dus ook totaal niet in de positie bent om ook maar iets over mij te zeggen. Face it X-Ray, na al die talloze kloonjes, jarenlange discussies over hetzelfde onderwerp, ben je gewoon dezelfde troll gebleven..quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker van niet. Aangezien ik de 3e generatie kleine zelfstandige ben en nog nooit iemand uit de staatsruif heeft gegeten. Iets om trots op te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |