Ik hou niet van criminalisatie van gedrag dat geen criminaliteit is. Simpel.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het zo bizar dat 'links' nu opeens met hand en tand extreem religieus gedrag wat verdedigd wat alleen maar verder en verder gaat.
En ik vind dat je als land best kan stellen dat bepaalde cultuuruitingen hier niet gewenst zijn. Simpel zat. Ik zie NL/Europa niet als een administratieve aangelegenheid, het is een verzameling culturen en waarden. Daar hoort dit symbool van islamtisch middeleeuws denken niet thuis. Weg ermee dus, hopelijk gaan de draagsters dan of het licht zien of lekker weg, dan kunnen wij hier weer verder met normale mensen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hou niet van criminalisatie van gedrag dat geen criminaliteit is. Simpel.
Alleen als het een heel duidelijke functie heeft, voor de rest heb ik een vreselijke hekel aan criminalisatie en verboden. Ik ga daar niet van afwijken omdat het in dit geval om moslims gaat en mij persoonlijk dus niet raakt.
Tweede reden is dat ik het als symboolpolitiek van een impopulair kabinet zie, dat voor de zoveelste keer de moslimkaart speelt. Goedkope volksverlakkerij.
Er zal toch een reden voor zijn dat het zo vaak over moslims gaat. Dag in dag uit.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Alleen als het een heel duidelijke functie heeft, voor de rest heb ik een vreselijke hekel aan criminalisatie en verboden. Ik ga daar niet van afwijken omdat het in dit geval om moslims gaat.
Tweede reden is dat ik het symboolpolitiek van een impopulair kabinet vind, dat voor de zoveelste keer de moslimkaart speelt. Goedkope volksverlakkerij.
quote:
Je zou er bijna een Godwin tegenaan gooien. Godskolere.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Weg ermee dus, hopelijk gaan de draagsters dan of het licht zien of lekker weg, dan kunnen wij hier weer verder met normale mensen.
Wat is dat nou weer voor vreemde constatering. Het gaat op het werk ook dag in dag uit over het weer. Het feit dat jij je zo druk maakt om 150 mensen die een raar kledingstuk dragen, zegt wel veel inderdaad.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er zal toch een reden voor zijn dat het zo vaak over moslims gaat. Dag in dag uit.
Hoe zou dat toch komen?
Noem eens een populair kabinet?quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Alleen als het een heel duidelijke functie heeft, voor de rest heb ik een vreselijke hekel aan criminalisatie en verboden. Ik ga daar niet van afwijken omdat het in dit geval om moslims gaat en mij persoonlijk dus niet raakt.
Tweede reden is dat ik het als symboolpolitiek van een impopulair kabinet zie, dat voor de zoveelste keer de moslimkaart speelt. Goedkope volksverlakkerij.
Omdat er een groep populisten in Nederland is die dag in dag uit de angst voor moslims aanwakkert, en daarbij generalisatie, ad hominems en andere drogredenen niet uit de weg gaat.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er zal toch een reden voor zijn dat het zo vaak over moslims gaat. Dag in dag uit.
Hoe zou dat toch komen?
Ja ja het is wat. Zomaar een beetje zeggen dat mensen die vinden dat ze van een hypothetisch opperwezentje er zoquote:Op dinsdag 20 september 2011 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je zou er bijna een Godwin tegenaan gooien. Godskolere.
En waarom zouden die populisten het nu juist op de moslims gemunt hebben ?quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Omdat er een groep populisten in Nederland is die dag in dag uit de angst voor moslims aanwakkert, en daarbij generalisatie, ad hominems en andere drogredenen niet uit de weg gaat.
Je hebt nu al 2 x de oppermachtige beledigd met je vuiche taalgebruik. Dat zullen die 3 geestelijk volledig in orde zijnde niqaab-dames je niet in dank afnemen!quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Godallemachtig, als overdrijven taarten bakken was, was jij Dr. Oetker.
Die ken ik alleen maar van de pizza, dus zal je post wel overdreven zijnquote:Op dinsdag 20 september 2011 18:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Godallemachtig, als overdrijven taarten bakken was, was jij Dr. Oetker.
Omdat er bijna geen Joden meer over zijn. Anders waren die weer het haasje geweest. Maar de laatste populisten waren redelijk succesvol met hun boodschap.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En waarom zouden die populisten het nu juist op de moslims gemunt hebben ?
Misschien wel omdat ze in hun eigen generalisaties, ad hominems en andere drogredenen zijn gaan geloven.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En waarom zouden die populisten het nu juist op de moslims gemunt hebben ?
Maar zeg dat dan als wetgever, toch?quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je zit er weer naast. Die plaatjes geen niet over bivakmutsen maar over hoodies, capouchons.
En het dragen van een hoodie an sich is natuurlijk niet perse crimineel gedrag.
En ja, het is het verbieden van een bepaalde cultuuruiting en dat kan prima. Zo verbieden we ook om hier met rieten rokjes en blote tieten in de stad te lopen. Of met een peniskoker. En nee niet iedere burqa-draagsters uit Belgie zal gelijk hierheen komen, al zal het best een aanzuigende werking kunnen hebben. In Frankrijk zeggen al die fundis al dat ze naar de UK gaan.
Een maakbare samenleving? Dit klinkt erg marxistisch.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En ik vind dat je als land best kan stellen dat bepaalde cultuuruitingen hier niet gewenst zijn. Simpel zat. Ik zie NL/Europa niet als een administratieve aangelegenheid, het is een verzameling culturen en waarden. Daar hoort dit symbool van islamtisch middeleeuws denken niet thuis. Weg ermee dus, hopelijk gaan de draagsters dan of het licht zien of lekker weg, dan kunnen wij hier weer verder met normale mensen.
Het Midden-Oosten maakt dan ook een compleet andere ontwikkeling door.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De praktijk vd afgelopen decennia laat anders (wereldwijd) een ander beeld zien.
Kijk eens naar de toename van hoofddoeken in bv je geliefde Egypte de afgelopen decennia. Er zijn mooie fotos van de Universiteit daarvan.
Was eerst voor een verbod, nog steeds eigenlijk wel, maar aan de andere kant denk ik welk grootschalig probleem wordt nou opgelost? Gaat dus puur om de onderbuik van Henk & Ingrid. Die onderbuik blijft hoogstwaarschijnlijk na deze wet nog door rammelen en wat dan? Waar gaan ze dan hun pijlen op richten?quote:Aan de ene kant. Misschien is het wel de beste kaart die het kabinet nu heeft. Door deze moslimkaart te spelen snoeren rechtse rakkers zichzelf de mond. Het is immers (mede door de strafbaarstelling) een taboe geworden. Ze zullen ook nooit kunnen zeiken over zogenaamde softe behandeling jegens moslims. Het kost inderdaad wel de vrijheid van 150-300 moslimvrouwen, maar dat zie ik in het grotere plaatje maar als collateral damage.
Als ie blijft rammelen, dan hebben ze pech gehad. Er valt weinig anders door te drukken, al dan niet vanwege internationale verdragen en wetgeving. Wat mij betreft is dit verbod dan ook een mooi bot voor een blaffende hond. Zuur voor die 150 dames, zoals ik al eerder zei, maar misschien dat hierdoor de zogenaamde Islamiseringsangst wel drastisch minder wordt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:45 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ Mutant01
[..]
Was eerst voor een verbod, nog steeds eigenlijk wel, maar aan de andere kant denk ik welk grootschalig probleem wordt nou opgelost? Gaat dus puur om de onderbuik van Henk & Ingrid. Die onderbuik blijft hoogstwaarschijnlijk na deze wet nog door rammelen en wat dan? Waar gaan ze dan hun pijlen op richten?
First they came for the communists, and I didn't speak out because I wasn't a communist.
Then they came for the trade unionists, and I didn't speak out because I wasn't a trade unionist.
Then they came for the Jews, and I didn't speak out because I wasn't a Jew.
Then they came for me and there was no one left to speak out for me.
Maar goed, we zullen het zien misschien heb jij gelijk.
Tuurlijk niet, ze ruiken bloed.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ie blijft rammelen, dan hebben ze pech gehad. Er valt weinig anders door te drukken, al dan niet vanwege internationale verdragen en wetgeving. Wat mij betreft is dit verbod dan ook een mooi bot voor een blaffende hond. Zuur voor die 150 dames, zoals ik al eerder zei, maar misschien dat hierdoor de zogenaamde Islamiseringsangst wel drastisch minder wordt.
Als het hen ging om de linkschen, dan hadden ze wel voor een verbod op joop.nl gepleit.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, ze ruiken bloed.
Overigens gaat het hen helemaal niet om moslims, maar om linkschen.
Kom kom, niet zo naief. Die angst verdwijnt pas als de laatste moslim het land heeft verlaten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ie blijft rammelen, dan hebben ze pech gehad. Er valt weinig anders door te drukken, al dan niet vanwege internationale verdragen en wetgeving. Wat mij betreft is dit verbod dan ook een mooi bot voor een blaffende hond. Zuur voor die 150 dames, zoals ik al eerder zei, maar misschien dat hierdoor de zogenaamde Islamiseringsangst wel drastisch minder wordt.
Er zijn al genoeg drogredeneringen voor het dragen van gelaatsbedekkende kleding, zoals hier in meer dan 5 topics naar voren is gekomen, daarbij kwam ook generalisatie en populisme naar vorenquote:Op dinsdag 20 september 2011 18:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Omdat er een groep populisten in Nederland is die dag in dag uit de angst voor moslims aanwakkert, en daarbij generalisatie, ad hominems en andere drogredenen niet uit de weg gaat.
Er komen eigenlijk weinig of geen redenen voorbij voor het dragen van gelaatsbedekkende kleding, daar draait het ook niet om. Wel voldoende argumenten tegen een verbod van overheidszijde hierop.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Er zijn al genoeg drogredeneringen voor het dragen van gelaatsbedekkende kleding, zoals hier in meer dan 5 topics naar voren is gekomen, daarbij kwam ook generalisatie en populisme naar voren
Wat Wilders, zoals gezegd, helemaal niet wil. Zijn hele basis zou verdwijnen. Dus eigenlijk zouden we alle moslims moeten vragen te vertrekken, Wilders verdwijnt, en alle Nederlandse moslims kunnen terugquote:Op dinsdag 20 september 2011 18:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom kom, niet zo naief. Die angst verdwijnt pas als de laatste moslim het land heeft verlaten.
Naief is pas als je er vanuit gaat dat mensen in dit land angst hebben voor andere religies, volgens mij is er helemaal geen angst in dit land voor religies, maar hebben religieuzen en symphatisanten van deze religieuzen en religies in het algemeen angst voor beleid wat er wordt gemaakt door dit kabinet en hun gedoogpartner.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom kom, niet zo naief. Die angst verdwijnt pas als de laatste moslim het land heeft verlaten.
quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er komen eigenlijk weinig of geen redenen voorbij voor het dragen van gelaatsbedekkende kleding, daar draait het ook niet om. Wel voldoende argumenten tegen een verbod van overheidszijde hierop.
Werkelijk? Waar zie jij dan de grootschalige protesten van deze religieuzen/religies tegen dit soort maatregelen? Je bent nu dingen aan het omdraaien.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Naief is pas als je er vanuit gaat dat mensen in dit land angst hebben voor andere religies, volgens mij is er helemaal geen angst in dit land voor religies, maar hebben religieuzen en symphatisanten van deze religieuzen en religies in het algemeen angst voor beleid wat er wordt gemaakt door dit kabinet en hun gedoogpartner.
Vrijheid, geen betutteling van de overheid, kou in de winter, dat zijn al drie redenen die ik al voorbij heb zien komenquote:Op dinsdag 20 september 2011 18:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er komen eigenlijk weinig of geen redenen voorbij voor het dragen van gelaatsbedekkende kleding, daar draait het ook niet om. Wel voldoende argumenten tegen een verbod van overheidszijde hierop.
Maar natuurlijk. Een complete partij is gebouwd op het fundament dat 'de islamisering van Nederland' heet, maar volgens Clan hebben bepaalde lieden geen angst voor de islam. Zo'n Hofstadtgruppe heeft bijvoorbeeld geen vrees voor de zogenaamde tsunami van islamisering. Hij is uit zichzelf gewoon een tikkeltje opgefokt en militant.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Naief is pas als je er vanuit gaat dat mensen in dit land angst hebben voor andere religies, volgens mij is er helemaal geen angst in dit land voor religies, maar hebben religieuzen en symphatisanten van deze religieuzen en religies in het algemeen angst voor beleid wat er wordt gemaakt door dit kabinet en hun gedoogpartner.
Ik zie heel veel protest op dit forum van mensen tegen die 'komende' maatregelen, deze mensen omschrijf ik als: symphatisanten, ik kan niet anders concluderen waarom deze mensen zich zo druk maken om zo'n 150 mensen die ze niet kennen en blijkbaar ook nooit zien.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Werkelijk? Waar zie jij dan de grootschalige protesten van deze religieuzen/religies tegen dit soort maatregelen? Je bent nu dingen aan het omdraaien.
Hmmm, nu draai je het toch echt om. Want aan de andere kant zijn er blijkbaar mensen die zich zo druk maken om burqa's dat dit verbod er wel komt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:03 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zie heel veel protest op dit forum van mensen tegen die 'komende' maatregelen, deze mensen omschrijf ik als: symphatisanten, ik kan niet anders concluderen waarom deze mensen zich zo druk maken om zo'n 150 mensen die ze niet kennen en blijkbaar ook nooit zien.
Het concept 'principe' is je uiteraard vreemd.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:03 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zie heel veel protest op dit forum van mensen tegen die 'komende' maatregelen, deze mensen omschrijf ik als: symphatisanten, ik kan niet anders concluderen waarom deze mensen zich zo druk maken om zo'n 150 mensen die ze niet kennen en blijkbaar ook nooit zien.
Werkelijk, dus als je tegen een verbod bent symphatiseer je automatisch met de 150 boerkadraagsters. Maar goed, protest op dit forum is kennelijk al genoeg om te claimen dat religieuzen angst hebben voor het beleid van dit kabinet (wat overigens niet eens zo heel gek zo zijn, gezien hun anti-islamitische inslag.) Er wordt speciale wetgeving gemaakt om de 150 gewaden een halt toe te roepen, van wie is de angst nu werkelijk afkomstig...quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:03 schreef Clan het volgende:
[..]
Goh, gek he?quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Uiteraard. Want als je tegen dit verbod bent, dan ben je een dhimmy.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het concept 'principe' is je uiteraard vreemd.
Je doet overkomen alsof Hofstadtgruppe spreekt voor al die mensen die positief staan tegenover dit verbod.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. Een complete partij is gebouwd op het fundament dat 'de islamisering van Nederland' heet, maar volgens Clan hebben bepaalde lieden geen angst voor de islam. Zo'n Hofstadtgruppe heeft bijvoorbeeld geen vrees voor de zogenaamde tsunami van islamisering. Hij is uit zichzelf gewoon een tikkeltje opgefokt en militant.
As je voor een verbod bent ben je automatisch ook voor het gedogen van al die zaken die binnen de criminele sfeer liggen, want daar gaat het met name om, iig bij de VVD.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Werkelijk, dus als je tegen een verbod bent symphatiseer je automatisch met de 150 boerkadraagsters. Maar goed, protest op dit forum is kennelijk al genoeg om te claimen dat religieuzen angst hebben voor het beleid van dit kabinet (wat overigens niet eens zo heel gek zo zijn, gezien hun anti-islamitische inslag.) Er wordt speciale wetgeving gemaakt om de 150 gewaden een halt toe te roepen, van wie is de angst nu werkelijk afkomstig...
Oh ja, die befaamde pensioenleeftijd. Die 65 zou blijven en dat was een breekpunt. Althans, totdat Henk en Ingrid, blij dansend, op Wilders gestemd hadden en erop rekenden dat hijn dit in de onderhandelingen zou winnen, want het was een breekpunt. Helaas. Reeds op de avond van de verkiezingsdag was de pensioenleeftijd ineens geen breekpunt meer.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:09 schreef Clan het volgende:
[..]
Je doet overkomen alsof Hofstadtgruppe spreekt voor al die mensen die positief staan tegenover dit verbod.
Ik neem aan dat je over de PVV praat als je het hebt over een partij met een volledig fundament van Islamesering. Ik denk dat je het program van de PVV niet gelezen hebt, daarnaast is een heel groot deel van de vroeger aanhang van de PvdA ( de arbeiders ) overgestapt naar de PVV omdat de PVV zich sterker maakt voor de arbeider ( denk ook mar eens aan de pensioensleeftijd ) dan de PvdA de afgelopen 25 jaar heeft gedaan, wat jij doet is al deze mensen ineens anti islam maken, terwijl dat maar één van de punten is uit het program.
Ik kan hier geen chocola van maken.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:10 schreef Clan het volgende:
[..]
As je voor een verbod bent ben je automatisch ook voor het gedogen van al die zaken die binnen de criminele sfeer liggen, want daar gaat het met name om, iig bij de VVD.
Jij hebt de laatste jaren onder een steen geleefd? Sorry hoor, maar er woedt een vrij stevige discussie over de islam in ons land. En die is veelal ingegeven door de angst voor de zogenaamde islamisering van Nederland/het westen. En ja, ik heb het PVV-program gelezen. Hoe denk je dat ik bij mijn conclusies kom? Of wil je ontkennen dat Wilders met enige regelmaat rept over de dreiging die uitgaat van de islam. Sterker, volgens mij noemde hij het beoogde burqaverbod nog een overwinning op de islamisering.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:09 schreef Clan het volgende:
[..]
Je doet overkomen alsof Hofstadtgruppe spreekt voor al die mensen die positief staan tegenover dit verbod.
Ik neem aan dat je over de PVV praat als je het hebt over een partij met een volledig fundament van Islamesering. Ik denk dat je het program van de PVV niet gelezen hebt, daarnaast is een heel groot deel van de vroeger aanhang van de PvdA ( de arbeiders ) overgestapt naar de PVV omdat de PVV zich sterker maakt voor de arbeider ( denk ook mar eens aan de pensioensleeftijd ) dan de PvdA de afgelopen 25 jaar heeft gedaan, wat jij doet is al deze mensen ineens anti islam maken, terwijl dat maar één van de punten is uit het program.
Dat dus. En vergeet niet, dat Wilders helemaal niet praatte over deze wet als 'verbod op gezichtsbedekking'. Volgens Wilders heeft deze wet maar 1 doel en dat is het verbieden van de boerka om de islamisering te stoppen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sterker, volgens mij noemde hij het beoogde burqaverbod nog een overwinning op de islamisering.
Toch eerder argumenten tegen een verbod dan voor gelaatsbedekkende kledingquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:00 schreef Clan het volgende:
[..]
Vrijheid, geen betutteling van de overheid, kou in de winter, dat zijn al drie redenen die ik al voorbij heb zien komen
Dan moeten ze alle weblogs verbieden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het hen ging om de linkschen, dan hadden ze wel voor een verbod op joop.nl gepleit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |