Dat wordt leuk op een bruiloft. Zet de bruidssluier maar vast op de rekening dan.quote:Op maandag 19 september 2011 19:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vind van niet.
Er zijn ook grenzen aan de vrijheid van religie.
Wat snap je niet hiervan?
Het kabinet acht het dragen van kleding die het gelaat geheel of vrijwel geheel bedekt fundamenteel in strijd met het karakter van het publiek verkeer, waarin wij elkaar met herkenbaar gelaat gelijkelijk tegemoet treden. Gelaatsbedekkende kleding verhindert dat en is ook strijdig met de uitgangspunten van gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen in zoverre in het bijzonder vrouwen deze gelaatsbedekkende kleding dragen.
Al lang een bekend gegeven.quote:Op maandag 19 september 2011 19:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Komt omdat je je kop in je reet hebt zitten.
...of als een burgemeester een ontheffing heeft verleend voor een bepaald evenement. Evenmin geldt het verbod voor plaatsen en gebouwen die zijn bestemd voor religieuze doeleinden.quote:Op maandag 19 september 2011 19:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat wordt leuk op een bruiloft. Zet de bruidssluier maar vast op de rekening dan.
Dus per trouwerij moet je een ontheffing aanvragen? Daarnaast is een gemeentehuis geen gebouw die bestemd is voor religieuze doeleinden.quote:Op maandag 19 september 2011 19:58 schreef Clan het volgende:
[..]
...of als een burgemeester een ontheffing heeft verleend voor een bepaald evenement. Evenmin geldt het verbod voor plaatsen en gebouwen die zijn bestemd voor religieuze doeleinden.
Je zit een speld in een hooiberg te zoeken. Je weet dat het eindigt in de conclusie dat je onnodig dom zat te lullen. Stop daar nu alvast mee. Is iedereen bij gebaat.quote:Op maandag 19 september 2011 19:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus per trouwerij moet je een ontheffing aanvragen? Daarnaast is een gemeentehuis geen gebouw die bestemd is voor religieuze doeleinden.
Nee, want een wet is een wet en dient dus getoetst te worden aan de haalbaarheid en de omvattendheid daarvan, dat is inclusief onbedoelde neveneffecten of praktijken. Maar als jij niet weet hoe men wetgeving moet toetsen en dat gaat je boven de pet dan blijf je toch lekker thuis.quote:Op maandag 19 september 2011 20:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je zit een speld in een hooiberg te zoeken. Je weet dat het eindigt in de conclusie dat je onnodig dom zat te lullen. Stop daar nu alvast mee. Is iedereen bij gebaat.
Juist door de hippies zijn er strengere controles gekomen op kledingquote:Op maandag 19 september 2011 19:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik maak me inderdaad druk om kledingwetten. Ik vind het invoeren daarvan een achteruitgang. Als me dat een Linkse elleboog hippie maakt dan is dat maar zo.
Ach zeur niet. Het is telkens hetzelfde spelletje wat gespeeld wordt door figuren zoals jij die alles op de weegschaal leggen.quote:Op maandag 19 september 2011 20:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, want een wet is een wet en dient dus getoetst te worden aan de haalbaarheid en de omvattendheid daarvan, dat is inclusief onbedoelde neveneffecten of praktijken. Maar als jij niet weet hoe men wetgeving moet toetsen en dat gaat je boven de pet dan blijf je toch lekker thuis.
Ah, een traditie in NL verbieden die een paar minuten duurt in een speciale zaal maar wel de boerka verdedigen.quote:Op maandag 19 september 2011 19:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus per trouwerij moet je een ontheffing aanvragen? Daarnaast is een gemeentehuis geen gebouw die bestemd is voor religieuze doeleinden.
Die weegschaal en wetgeving?quote:Op maandag 19 september 2011 20:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ach zeur niet. Het is telkens hetzelfde spelletje wat gespeeld wordt door figuren zoals jij die alles op de weegschaal leggen.
Wij fokkers zijn geen toetsinginstituut en ook de 2de kamer niet. Als je toch zo graag wilt schoppen doe dat dan tegen de juiste schenen en stap nu in de auto richting Den Haag.
Bal.
Slaat nergens op.quote:Op maandag 19 september 2011 20:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die weegschaal en wetgeving?
Hoe werkte dat ook alweer?
Dat beeld van die geblindeerde vrouw met die weegschaal en dat zwaard?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Justitia
Daarom dus, ignoramus.
Staat er bij dat je 'per' trouwerij een ontheffing moet aanvragen? Nee, er staat dat de burgemeester voor een evenement een ontheffing kan verlenen, dan zal hij dat wel permanent doen, lijkt me.quote:Op maandag 19 september 2011 19:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Slaat wel ergens op, maar de nuance van dergelijke wetgeving gaat er bij jou niet in. Jij bent meer iemand die leert van de stok dan van een boek ben ik bang.quote:Op maandag 19 september 2011 20:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Slaat nergens op.
Ga er maar vanuit dat je even niks beters wist.
De hele westerse wetgeving is doorspekt van het Christendom, denk daar maar eens over naquote:Op maandag 19 september 2011 20:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Slaat wel ergens op, maar de nuance van dergelijke wetgeving gaat er bij jou niet in. Jij bent meer iemand die leert van de stok dan van een boek ben ik bang.
quote:Op maandag 19 september 2011 20:08 schreef Clan het volgende:
[..]
Staat er bij dat je 'per' trouwerij een ontheffing moet aanvragen? Nee, er staat dat de burgemeester voor een evenement een ontheffing kan verlenen, dan zal hij dat wel permanent doen, lijkt me.
Daarnaast hoeven in kerken etc geen belemmeringen te zijn.
Je zoekt spijkers op laag water.
Jij bent zon waus die dagen kan zeuren om 1 woordje... als je gelijk krijgen uitblijft.quote:Op maandag 19 september 2011 20:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Slaat wel ergens op, maar de nuance van dergelijke wetgeving gaat er bij jou niet in. Jij bent meer iemand die leert van de stok dan van een boek ben ik bang.
Mooi argument.quote:Op maandag 19 september 2011 20:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jij bent zon waus die dagen kan zeuren om 1 woordje... als je gelijk krijgen uitblijft.
Ah, jij hebt je wijsheid uit een sprookjesboek van eeuwen oud die door een analfabeet werd gebezigd. Hoogst merkwaardig en lichtelijk achterhaald is het niet?quote:Op maandag 19 september 2011 20:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zeg maar rustig: de bestequote:
Er werd mij vriendelijk verzocht geen spijkers op laag water te zoeken.quote:Op maandag 19 september 2011 20:08 schreef Clan het volgende:
[..]
Staat er bij dat je 'per' trouwerij een ontheffing moet aanvragen? Nee, er staat dat de burgemeester voor een evenement een ontheffing kan verlenen, dan zal hij dat wel permanent doen, lijkt me.
Daarnaast hoeven in kerken etc geen belemmeringen te zijn.
Je zoekt spijkers op laag water.
Ik berust mijn zaak, onedelachtbare.quote:Op maandag 19 september 2011 20:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ah, een traditie in NL verbieden die een paar minuten duurt in een speciale zaal maar wel de boerka verdedigen.
Heb je nog meer achterlijke voorbeelden zoals een laskap, gasmaskers van de brandweer of mondkapjes in een operatiekamer?
Dat hebben velen nog niet door.quote:Op maandag 19 september 2011 20:09 schreef Clan het volgende:
[..]
De hele westerse wetgeving is doorspekt van het Christendom, denk daar maar eens over na
Dus uitgeluld, maar eerlijk is eerlijk, je argumentatie was zwak en zeer vermakelijk tot hilarisch.quote:Op maandag 19 september 2011 20:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Er werd mij vriendelijk verzocht geen spijkers op laag water te zoeken.
En je hebt zelf al wat spijkers gevonden blijkt.
[..]
Ik berust mijn zaak, onedelachtbare.
Nou woon ik al mijn hele leven in Nederland en ik heb nog nooit een bivakmuts hoeven dragen vanwege de kou.quote:Op maandag 19 september 2011 18:38 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In mei mag je geen bivakmuts meer op? Word ik nou ook opgepakt als ik straks in de winter bij min 10 een bivakmuts op heb? Dacht het niet....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |