abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102092252

US satellite may crash back to Earth Sept 23: NASA
(AFP) – 1 day ago
WASHINGTON — A 20-year-old satellite that measured the ozone layer is expected to crash back to Earth late next week, but NASA said it still does not know where it will fall.

The US space agency stressed that the risk to public safety from the Upper Atmosphere Research Satellite (UARS) is "extremely small," and said that most, but not all, of the gear will burn up on re-entry into Earth's atmosphere.

"Re-entry is expected Sept. 23, plus or minus a day. The re-entry of UARS is advancing because of a sharp increase in solar activity since the beginning of this week," NASA said in a brief update on its website on Friday.

"Safety is NASA's top priority," it added, noting that throughout history, there have been "no confirmed reports of an injury resulting from re-entering space objects."

The decommissioned satellite could land anywhere between 57 degrees north latitude and 57 degrees south latitude, a vast swath of populated territory. Predictions will only get more precise as the landing approaches.

The UARS satellite was sent into orbit in 1991 by the space shuttle Discovery.

The 35 by 15 foot (three by 10 meter) spacecraft weighed 13,000 pounds (5,900 kilograms) and toted 10 scientific instruments for measuring wind, temperature and ozone chemistry. It was officially decommissioned in 2005.

"Although the spacecraft will break into pieces during re-entry, not all of it will burn up in the atmosphere," NASA said.

"It is impossible to pinpoint just where in that zone the debris will land, but NASA estimates the debris footprint will be about 500 miles (800 kilometers) long," the space agency said.

It also urged anyone who comes across what they believe may be space debris not to touch it, but to call authorities for assistance.

Bronnen:
http://www.google.com/hos(...)f5d326bcd7ca444c.201

En het vaticaan, het Congress, enz. enz. zijn off-duty vanaf 25 september t/m 2 oktober!
Allemaal naar hun bunkers?
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1642728/pg1
Veni vidi foetsie
  zondag 18 september 2011 @ 14:15:09 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_102095527
Lekker binnen blijven :) maar gebeurd wel vaker toch?
pi_102096049
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:15 schreef Scuidward het volgende:
Lekker binnen blijven :) maar gebeurd wel vaker toch?
Dat maakt niet uit, een stuk troep dat door de dampkring heen komt slaat echt wel een gat in je dak hoor :P

Lol @ die plaatjes in de OP trouwens _O-
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 18 september 2011 @ 14:56:18 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_102097442
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, een stuk troep dat door de dampkring heen komt slaat echt wel een gat in je dak hoor :P

Lol @ die plaatjes in de OP trouwens _O-
Hoeveel verdiepingen maakt zeker ook niet uit? :P
pi_102097519
Misschien kan je het terug de ruimte in koppen.
pi_102099021
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:56 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Hoeveel verdiepingen maakt zeker ook niet uit? :P
Jawel, maar ik denk dat hij ook wel door een verdiepingkje van beton heen komt hoor :)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 18 september 2011 @ 15:39:33 #7
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_102099174
als je geluk hebt schiet hij via de trampoline terug
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  maandag 19 september 2011 @ 08:06:55 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102129853
De kans is vlgs mij groter dat hij gewoon in het water zal vallen hoor?
The truth was in here.
pi_102129885
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:06 schreef Bastard het volgende:
De kans is vlgs mij groter dat hij gewoon in het water zal vallen hoor?
Ehm, ja, die kans is altijd groter op aarde.
Hij kan echter ook op de landingsbaan van Schiphol landen, of in een weiland in Oost Drenthe, of op jouw huis.
  maandag 19 september 2011 @ 08:12:55 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102129902
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ehm, ja, die kans is altijd groter op aarde.
Hij kan echter ook op de landingsbaan van Schiphol landen, of in een weiland in Oost Drenthe, of op jouw huis.
Natuurlijk ook dat, maar volgens mij proberen ze wel vanaf het moment dat ze de satteliet laten vallen het zo te berekennen dat hij dus in het water zal gaan vallen, dat bedoelde ik.
The truth was in here.
pi_102129962
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Natuurlijk ook dat, maar volgens mij proberen ze wel vanaf het moment dat ze de satteliet laten vallen het zo te berekennen dat hij dus in het water zal gaan vallen, dat bedoelde ik.
Er valt niets doen aangezien dat ding niet meer bestuurbaar is.

Ze kunnen hooguit een paar uur vantevoren inschatten, waar en waneer hij ongeveer neerkomt (over een gebied van 11.000km, dus ook niet echt nauwkeurig).
pi_102131201
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er valt niets doen aangezien dat ding niet meer bestuurbaar is.

Ze kunnen hooguit een paar uur vantevoren inschatten, waar en waneer hij ongeveer neerkomt (over een gebied van 11.000km, dus ook niet echt nauwkeurig).
Dit dus. Stel dat het een dichtbevolkt gebied is, waar het neer gaat komen ... ook al zijn het maar relatief kleine brokstukken, er gaan dan gewoon doden vallen. Je kunt in zo'n korte tijd nooit zoveel mensen uit zo'n enorm gebied evacueren. Kortom, dat wordt dan gewoon een vorm van "Satelliet roulette".
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_102133254
Waarom zit er dan geen killswitch in zo'n ding? Is dit de reden of...?

>:)
pi_102136319
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het is europa maar. Als dat ding ergens in de VS zou vallen, was er meer druk op de Nasa uitgeoefend om nauwkeurig te bepalen waar dat ding precies gaat vallen..
  maandag 19 september 2011 @ 13:33:25 #15
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_102136806
Misleidende TT :N

quote:
..The decommissioned satellite could land anywhere between 57 degrees north latitude and 57 degrees south latitude..
Wel naar dat het grootste deel van de wereldbevolking in dat gebied woont.. :{
I follow you......but not on Twitter
  maandag 19 september 2011 @ 16:25:09 #16
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_102142190
Moet ik nou bang worden? ;(
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_102143682
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2011 16:25 schreef MissVanity het volgende:
Moet ik nou bang worden? ;(
Ik denk dat de reden om hier bang voor te worden echt heel heel klein is.
pi_102143807
- leuk, maar toch een beetje niet serieus enzo -

[ Bericht 85% gewijzigd door vogeltjesdans op 19-09-2011 17:30:48 ]
Ja, ik generaliseer.
pi_102171956
Ik denk dat hij verbrandt is voordat hij onder is.
pi_102176751
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:13 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik denk dat hij verbrandt is voordat hij onder is.
Tja, en dat is dus niet zo! Veel van het materiaal zal inderdaad verbranden, maar ze weten dat er ook bepaalde delen zijn die de hitte zullen weerstaan. Die komen dus wel op aarde terecht. Ergens, somewhere. Met een behoorlijke impact snelheid, dus de ravage kan weleens groot zijn als die onderdelen ergens in bewoond gebied neerpletteren.

Kunnen ze dat ding niet gewoon al aan gort schieten? Zo groot is 'ie nu ook weer niet ...
pi_102176889
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:03 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Tja, en dat is dus niet zo! Veel van het materiaal zal inderdaad verbranden, maar ze weten dat er ook bepaalde delen zijn die de hitte zullen weerstaan. Die komen dus wel op aarde terecht. Ergens, somewhere. Met een behoorlijke impact snelheid, dus de ravage kan weleens groot zijn als die onderdelen ergens in bewoond gebied neerpletteren.

Kunnen ze dat ding niet gewoon al aan gort schieten? Zo groot is 'ie nu ook weer niet ...
"And risking one dangerous object changing into many?"

Het punt is dat je nooit weet wat er na zo'n ontploffing overblijft.
pi_102178415
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
"And risking one dangerous object changing into many?"

Het punt is dat je nooit weet wat er na zo'n ontploffing overblijft.
Kleinere deeltjes die meer kansen maken om opgebrand te raken of te crashen ?
Toch beter verschillende kleine deeltjes ipv 1 brok ... niet ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_102179315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Kleinere deeltjes die meer kansen maken om opgebrand te raken of te crashen ?
Toch beter verschillende kleine deeltjes ipv 1 brok ... niet ?
Het kan ook zo zijn dat er twee grote stukken ontstaan die ieder op zich gevaarlijk zat zijn en twee inslagen veroorzaken. Het is niet zo dat een ontplffing per definitie de satelliet in duizend kleine speldeknopjes verandert.
pi_102206889
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:30 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het kan ook zo zijn dat er twee grote stukken ontstaan die ieder op zich gevaarlijk zat zijn en twee inslagen veroorzaken. Het is niet zo dat een ontplffing per definitie de satelliet in duizend kleine speldeknopjes verandert.
Daarom vind ik het wel redelijk wat Ayumu eergisteren zei..nl. "Waarom zit er dan geen killswitch in zo'n ding"..het gevaar en de mogelijkheid bestaat immers altijd dat zo'n satelliet uit koers raakt, danwel defect raakt, of door ruimtepuin oid wordt geraakt..Met één druk op de knop zou dat ding gecontroleerd in hapklare stukken kunnen breken die wél klein genoeg zouden zijn om in de dampkring te verbranden..waarom wordt er door al die knappe bollen niet gedacht aan zo'n scenario.. :{
Het moet zeker eerst een keer goed fout gaan voordat het kalf onder in de gedempte put ligt.. :N
pi_102207106
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 01:43 schreef Maron het volgende:

[..]

Daarom vind ik het wel redelijk wat Ayumu eergisteren zei..nl. "Waarom zit er dan geen killswitch in zo'n ding"..het gevaar en de mogelijkheid bestaat immers altijd dat zo'n satelliet uit koers raakt, danwel defect raakt, of door ruimtepuin oid wordt geraakt..Met één druk op de knop zou dat ding gecontroleerd in hapklare stukken kunnen breken die wél klein genoeg zouden zijn om in de dampkring te verbranden..waarom wordt er door al die knappe bollen niet gedacht aan zo'n scenario.. :{
Het moet zeker eerst een keer goed fout gaan voordat het kalf onder in de gedempte put ligt.. :N
voor zover ik weet kun je in de ruimte niet iets laten exploderen, want vacuum. een explosie vereist zuurstof.
pi_102207510
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 02:10 schreef dawg het volgende:

[..]

voor zover ik weet kun je in de ruimte niet iets laten exploderen, want vacuum. een explosie vereist zuurstof.
Ik heb het niet over een im, of ex-plosie..electronica vereist geen zuurstof..een geforceerde ontkoppeling van delen dus ook niet..
pi_102214277
quote:

[..]

Kortom, zuurstof meenemen in je bom. Probleem opgelost.
pi_102216704
quote:
Hij kan zomaar vallen - UARS
Het zou zomaar kunnen dat iemand op aarde deze week een afgedankte satelliet op zijn snufferd krijgt. Maar de kans is klein, melden Amerikaanse ruimtedeskundigen van NASA. En het is nog nooit eerder voorgekomen.

Toch houden de ruimtedeskundigen de komende dagen de afgeschreven kunstmaan Upper Atmosphere Research Satellite in de gaten. Want je weet maar nooit, natuurlijk.

Halve ton
Wat weten de deskundigen? Ze weten vrij zeker dat de satelliet in zo'n 26 stukken zal breken als het dichter bij de aarde komt. Ook verwachten ze dat de satelliet, die nu 6 ton weegt, door verbranding in de dampkring veel van zijn volume zal kwijtraken. Een halve ton zal uiteindelijk op het aardoppervlak komen, meldden ze.

Wat ze echter nog niet precies weten is wáár en wanneer de kunstmaan op aarde neerstort. Het puin valt rond vrijdag 23 september, denken ze. En: alle continenten behalve Antarctica kunnen getroffen worden.

De NASA dringt erop aan dat diegene die het ruimteafval vindt, het niet moet aanraken maar de autoriteiten moet bellen.

Één op 3200
Maar hoe groot is nu de kans dat iemand op aarde getroffen wordt? Daar hebben de wetenschappers ook een berekening voor gemaakt: één op 3200 - (geen 2300, zoals hier eerder vermeld).
quote:
Geen gevaar voor..
Wel duidelijk is waar géén gevaar dreigt: ten noorden van 57 graden noorderbreedte en ten zuiden van 57 graden zuiderbreedte, want boven die breedtegraden vliegt de UARS niet. Ook de oceanen, het Amazonewoud, de Sahara, Mongolië, het Australische binnenland en nog een paar nagenoeg onbevolkte gebieden kunnen gemakshalve uit de gevarenzone worden weggestreept.
pi_102225385
quote:

[..]

Dat geldt alleen in relatie tot een non-vacuum.

De strijkers die ik in het water gooide dachten daar toch echt anders over hoor :P
pi_102226729
Wat voor jrachtbron heeft ie? Nuclear? :9~
pi_102239226
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wat voor jrachtbron heeft ie? Nuclear? :9~
Zonne energie ...
pi_102250222
"Where On Earth Will NASA's Doomed Satellite Fall On Friday?":
http://www.space.com/1304(...)all-impact-zone.html

Real time satellite tracker:
http://www.n2yo.com/?s=21701
http://www.n2yo.com/passes/?s=21701
pi_102250919
quote:
'Vrijdag stort kapotte satelliet neer op aarde'

Verwacht wordt dat vrijdag en kapotte satelliet van de NASA zal neerstorten op aarde. Het ruimtevoertuig zal in de atmosfeer in stukken breken, maar niet al het materiaal zal verbranden.

Dit zegt de NASA in een verklaring. Volgens het agentschap, verantwoordelijk voor het Amerikaanse ruimtevaartprogramma, is het nog te vroeg om een precieze tijd en locatie te voorspellen.
De kans dat de satelliet in een open oceaan terechtkomt is groot, omdat de aarde vooral uit water bestaat. Volgens de NASA is het zeer onwaarschijnlijk dat iemand door het puin zal worden getroffen.

Risico
Het risico voor de openbare veiligheid is volgens de NASA zeer klein. Sinds er in de jaren vijftig van de vorige eeuw is begonnen met werkzaamheden in de ruimte, is er geen sprake van bevestigde schademeldingen als gevolg van ruimtelijke objecten.
"Wanneer delen van de satelliet wel op de oppervlakte terechtkomen, is het belangrijk dat mensen voorzichtig zijn in de omgang met het puin," zegt Jeff Arends, programma-manager van de NASA, die benadrukt dat de NASA alles onder controle heeft.
De grootte van de satelliet is vergelijkbaar met een schoolbus en weegt ongeveer 4.665 kg. The Washington Post meldt dat het gaat om de grootste gevallen NASA-satelliet in meer dan 30 jaar.

Brokstukken
De verwachting is dat de satelliet zal uit elkaar zal spatten in ongeveer 100 stukken. Vervolgens zullen er overdag zichtbare vuurballen verschijnen. Het grootste brokstuk zou ongeveer 300 kilo wegen.
De satelliet werd in 1991 gelanceerd om onder meer te bestuderen of de mensheid invloed heeft op de klimaatverandering. Maar in 2005 heeft de NASA het werk van de satelliet overbodig verklaard, omdat andere satellieten dezelfde taken uitvoeren.
De NASA slaagde er niet in om de baan, waar de satelliet zich in bevond, te wijzigen. In 2007 vloog de satelliet uit de baan, waarna het in vier stukken uiteen sprong.

http://www.nu.nl/wetensch(...)liet-neer-aarde.html
pi_102254214
Snap niet dat ze dat ding niet voor het problemen veroorzaakt kapot schieten. Kleinere stukjes moeten toch kunnen verbranden voor het neerslaat op aarde?
pi_102256253
Update van NASA: Re-entry is expected sometime during the afternoon of Sept. 23, Eastern Daylight Time. The satellite will not be passing over North America during that time period. It is still too early to predict the time and location of re-entry with any more certainty, but predictions will become more refined in the next 24 to 48 hours.
pi_102257214
Er is ook nog nooit een gewonde gevallen door de vele duizenden meteorieten die op de aarde terechtkomen, dus dan lijkt me de kans dat dit wel gebeurd bij een paar extra brokstukjes van een satelliet verdomde klein.

Daarnaast is er een Djeez-topic over geweest op de Frontpage, dus dan gebeurt er gegarandeerd niks.

Het zou wel leuk zijn als ze het weten te filmen. Ik heb ooit eens een grote afbrokkelende meteoriet zien overvliegen en dat was al erg spectaculair (haalde zelfs de krant), dus dan moet dit er zeker tof uitzien als het in duizend stukjes naar beneden komt zetten.
pi_102257266
Mja, ik hoop dat we hier in Nederland iets van de 'show' gaan zien. Altijd bizar indrukwekkend als iets over komt vliegen op zo'n manier.
pi_102291353
Predicted Reentry Time: 24 SEP 2011 @ 00:58 UTC ± 7 hours

Predicted Reentry Time:
time at which a reentering object might first become visible due to aerodynamic heating, corresponding to an altitude of ~120 km (~65 nmi), in units of UTC; for a high-eccentricity orbit, the perigee may actually be much less than 120 km, which may lead to on-orbit fragmentation of the object
pi_102294876
Hoe laat is 00:58 UTC in normale nederlandse tijd? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102295097
Dat is 2:58. UTC is in principe gelijk aan GMT, zonder zomer/wintertijd correctie. Momenteel zitten we in de zomertijd, ofwel +2 GMT. Met die +/- 7 uur kom je dus uit op ongeveer 19:58 vanavond en 9:58 morgenochtend, lokale Nederlandse tijd.
pi_102295164
Spannend!!
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_102302130
vosss is de naam,
pi_102303192
Eigenlijk ook wel te debiel voor woorden. Een zeer duur geval en dan niet nadenken hoe je hem gecontroleerd uit de ruimte kan laten komen. America ftw *O*
pi_102303629
Voortaan maar wat tactisch geplaatst c4 er in en BOEM met die dingen zodra ze heet worden in de dampkring re-entry.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_102305833
http://www.nu.nl/wetenschap/2623810/satelliet-crasht-later.html

"De satelliet weegt in totaal 6 ton. Het grootste deel ervan wordt vernietigd door de hitte van de terugkeer in de dampkring, maar enkele grote onderdelen doorstaan dat waarschijnlijk.

Gevarenzone

Zij wegen enkele honderden kilo's en zullen inslaan op het aardoppervlak of in zee. Waar dat gebeurt, is niet uit te rekenen, maar Nederland ligt in de gevarenzone."
Veni vidi foetsie
pi_102306050
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:54 schreef Westsidee het volgende:
Er is ook nog nooit een gewonde gevallen door de vele duizenden meteorieten die op de aarde terechtkomen, dus dan lijkt me de kans dat dit wel gebeurd bij een paar extra brokstukjes van een satelliet verdomde klein.

Daarnaast is er een Djeez-topic over geweest op de Frontpage, dus dan gebeurt er gegarandeerd niks.

Het zou wel leuk zijn als ze het weten te filmen. Ik heb ooit eens een grote afbrokkelende meteoriet zien overvliegen en dat was al erg spectaculair (haalde zelfs de krant), dus dan moet dit er zeker tof uitzien als het in duizend stukjes naar beneden komt zetten.
Oh? http://www.dba-oracle.com/news_meteor_strikes_may_hit_people.htm
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_102306608
Nu de UARS....
In Oktober de (2,4 ton zware) Duitse röntgen satelliet ROSAT
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_102306746
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:44 schreef -CRASH- het volgende:
Nu de UARS....
In Oktober de (2,4 ton zware) Duitse röntgen satelliet ROSAT
Heeft dat ding ook radio actief materiaal aan boord voor stroom oid? Dat zou het wel spannender maken *O*
pi_102308224
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Heeft dat ding ook radio actief materiaal aan boord voor stroom oid? Dat zou het wel spannender maken *O*
ROSAT is kompacter da UARS... Dus de brokstukken zijn groter en zwaarder dan van UARS
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_102311813
Zijn er al dooiuh?
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_102313995
Mja hoop drama om vrij weinig. Grote kans dat het ding in zee ploft en de kans dat iemand geraakt wordt is 1:3200, wat het individuele risico dus miniem maakt. Ik slaap wel :z
pi_102314137
Van elders:

Vanwege impact in de atmosfeer wordt het ruimte tuig koers afwijkend
afgeremd en kan zelfs tot 150 km zuiderlijker uitkomen. Dat is dus dan recht
over midden Nederland als de brokstukken, naar momenteel de verwachting,
rond 3.00 of iets later zaterdagochtend uit WZW richting Nederland gaan
neerkomen.

+ Dagoberth +

Ierland heeft zijn burgers qua democratische informatie voorziening direct
exact de twee flyovers gemeld. Momenteel gaan de sateliet baantjes over
Engeland, maar de engelse regering verzaakt zijn informatie plicht bewust
jegens hun burgers. Wat niet weet, wat niet deert is het motto.

De Nederlandse regering heeft echter geen benul van de risico's en wil
liever bekomen van een dagje ordinair parlementair bekvechten.

Ik herhaal dat Nederland zich direct in de baan van een neerstortende
sataliet bevind. Voorgekauwde media PR berichtgeving geeft aan dat er
absoluut echt heus geen nucliare reactor aanwezig is.

Dat feit kan alleen maar gestaafd worden als het ruimte tuig concreet op de
aarde neerkomt. Maar als dat in Nederland gebeurt hebben we alhier, net
zoals in Japan opeens
vast een enorm radioactief probleem.

Da's dan weer bijna 50 kilo verdampt plutonium, waarvan een enkel
geinhaleerd atoom al t.z.t. dodelijk kanker kan veroorzaken, toch ?

+ Dagoberth +

Tja, morgen weten we meer...
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_102314246
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

Heeft dat ding ook radio actief materiaal aan boord voor stroom oid?
Ga er maar gewoon van uit. En andere troep ook.
pi_102314640
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:46 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ga er maar gewoon van uit. En andere troep ook.
Ohja, TRU was dit he... :+
pi_102314814
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:54 schreef Tchock het volgende:

Ohja, TRU was dit he... :+
Was en is.
Satellieten in de jaren 90 = o.a. radioactief, radium, lood, goud, cesium....
pi_102315362
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:57 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Was en is.
Satellieten in de jaren 90 = o.a. radioactief, radium, lood, goud, cesium....
Het is wel een beetje paniek zaaien. Ik weet niet precies hoeveel rommel er in zit, maar het overgrote deel van de satelliet verbrandt bij binnenkomst en de rest wordt verspreid over een enorm gebied.

Goud heeft geen radioactieve isotopen en is daarom ongeveer net zo gevaarlijk als een vlinder. *

Over dat één atoom kanker kan veroorzaken: dat is waar. Maar die kans is immens klein. Jij houdt buiten permanent je adem in, reist nooit met het vliegtuig, eet geen groentes en ga zo maar door? Als je die dingen wel doet word je blootgesteld aan duizenden malen hogere straling.**

Al met al valt het dus wel mee.

*Goud heeft wel radioactieve isotopen, maar de stabielste heeft een halfwaardetijd van 186,1 dagen. De UARS-sateliet vliegt al 20 jaar (= 20×365,4= 7308 dagen of 39,3 keer de halfwaardetijd.) Gevaarlijk? Ik betwijfel het.

**En dan heb ik het nog niet eens over ziekenhuisapparatuur.
pi_102317396
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 22:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is wel een beetje paniek zaaien. Ik weet niet precies hoeveel rommel er in zit, maar het overgrote deel van de satelliet verbrandt bij binnenkomst en de rest wordt verspreid over een enorm gebied.

Goud heeft geen radioactieve isotopen en is daarom ongeveer net zo gevaarlijk als een vlinder. *

Over dat één atoom kanker kan veroorzaken: dat is waar. Maar die kans is immens klein. Jij houdt buiten permanent je adem in, reist nooit met het vliegtuig, eet geen groentes en ga zo maar door? Als je die dingen wel doet word je blootgesteld aan duizenden malen hogere straling.**

Al met al valt het dus wel mee.

*Goud heeft wel radioactieve isotopen, maar de stabielste heeft een halfwaardetijd van 186,1 dagen. De UARS-sateliet vliegt al 20 jaar (= 20×365,4= 7308 dagen of 39,3 keer de halfwaardetijd.) Gevaarlijk? Ik betwijfel het.

**En dan heb ik het nog niet eens over ziekenhuisapparatuur.

Ziekenhuis apparatuur adem je niet in.
pi_102317807
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 22:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat alles wat je binnen krijgt - voedsel, lucht, etc - volledig gevrijwaard is van de rommel die je bij zo'n satelliet tegenkomt?
pi_102317885
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 22:55 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat alles wat je binnen krijgt - voedsel, lucht, etc - volledig gevrijwaard is van de rommel die je bij zo'n satelliet tegenkomt?
Leg me geen woorden in de mond ja, nee :(
pi_102319394
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 22:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Groente en vliegreizen ook niet, hoop ik? Nog inhoudelijk iets te melden?
pi_102321321
Laten we maar hopen dat er geen stuk van 150kg in de botlek stort.. dan zal er vast het een en ander ontploffen denk ik zo
pi_102321490
Hoe laat stort dat ding neer volgens de laatste verwachtingen en kunnen we in Nederland een mooi schouwspel gaan zien in de lucht? Hier is het onbewolkt namelijk en ik wil het wel zien als het te zien is.

:)
vosss is de naam,
pi_102321506
Door frictie en rotatie schijnt de invalshoek afgenomen te zijn, wat betekent dat 'ie later neerknalt. Dan zou hij al ruimschoots over Nederland heen moeten zijn. Hij vliegt momenteel vanaf Australie naar Zuid-Amerika, daar zal hij over enkele minuten overheen komen.

Edit: Hij vlliegt nu boven Peru.
Edit 2: Hij gaat echt hard, zit nu al boven Colombia, in slechts een paar minuutjes.
pi_102321614
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:13 schreef Maurice76 het volgende:
Door frictie en rotatie schijnt de invalshoek afgenomen te zijn, wat betekent dat 'ie later neerknalt. Dan zou hij al ruimschoots over Nederland heen moeten zijn. Hij vliegt momenteel vanaf Australie naar Zuid-Amerika, daar zal hij over enkele minuten overheen komen.

Edit: Hij vlliegt nu boven Peru.
Edit 2: Hij gaat echt hard, zit nu al boven Colombia, in slechts een paar minuutjes.
Waar kun je dit volgen als ik vragen mag?
pi_102321670
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:16 schreef Narasan het volgende:

[..]

Waar kun je dit volgen als ik vragen mag?
Op het risico dat je nu de bandbreedte nog verder dichtdrukt: http://www.n2yo.com/?s=21701. Die site is best zwaar belast momenteel. Hij heeft inmiddels Venezuela bereikt. Hoogte 150km, snelheid 7,6 km/s
pi_102321671
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 23:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Groente en vliegreizen ook niet, hoop ik? Nog inhoudelijk iets te melden?
Zeg, smartie, wat denk je dat er gebeurt als dat ding neerstort in bewoond gebied. Zou dan een groot deel van die troep in de lucht komen of zit het nog veilig waar het hoort te zitten.
pi_102321703
In november komt er trouwens nog één... die is nog iets groter dan deze :X :P
pi_102321724
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:18 schreef Frutsel het volgende:
In november komt er trouwens nog één... die is nog iets groter dan deze :X :P
Oefff kan niet wachten.. :)
pi_102321736
Zuid Amerika is onder hem door, hij vliegt nu over de oceaan. Best geinig om te volgen :P.
Met deze snelheid zal het niet al te lang meer duren voor ie boven Europa vliegt.
pi_102321762
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:19 schreef Maurice76 het volgende:
Zuid Amerika is onder hem door, hij vliegt nu over de oceaan. Best geinig om te volgen :P.
Ik kom er niet op zoals je al zei: 'server too busy'.. : Haha
pi_102321802
De afstand tot Europa is nu korter dan tot Australie, waar 'ie ongeveer een half uur geleden overheen ging. Gezien zijn huidige snelheid denk ik niet dat dit zijn laatste orbit zal zijn.
pi_102321824
Wel goede campagne van nasa. Goed excuus om meer geld te willen zodat ze in de toekomst beter kunnen mikken waar ie neerkomt. Wij ff geluk dat ze dqt nog niet kunnen. Ow wacht, noord amerika komt ie sowieso niet! Complotz, ik zeg je *O*
pi_102321838
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:21 schreef Maurice76 het volgende:
De afstand tot Europa is nu korter dan tot Australie, waar 'ie ongeveer een half uur geleden overheen ging. Gezien zijn huidige snelheid denk ik niet dat dit zijn laatste orbit zal zijn.
Heb het.
Als die z'n koers zal aanhouden, dan zouden wij hem toch niet kunnen zien?
pi_102321889
Geen idee hoeveel we al kunnen zien op basis van frictie. Hij is nog best wel hoog, ook al gaat hij ver noordelijk over Nederland heen. We zullen het zo zien :P
pi_102321914
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:23 schreef Maurice76 het volgende:
Geen idee hoeveel we al kunnen zien op basis van frictie. Hij is nog best wel hoog, ook al gaat hij ver noordelijk over Nederland heen. We zullen het zo zien :P
Haha, misschien dat z'n koers nog veranderd ? ;).
pi_102321928
Ik verbaas me er trouwens over dat de nasa nog geen update heeft. Er staat al UREN update 10.

Ze weten nu toch wel meer dan uuuuren geleden of ben ik nou gek?

:@
vosss is de naam,
pi_102321931
Nah, denk ik niet. Ben overigens de tracker net weer kwijtgeraakt, ben opnieuw aan het laden.
pi_102321956
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:24 schreef vosss het volgende:
Ik verbaas me er trouwens over dat de nasa nog geen update heeft. Er staat al UREN update 10.

Ze weten nu toch wel meer dan uuuuren geleden of ben ik nou gek?

:@
Ja, dat irriteert me ook. Waarom hebben ze trouwens geen tracker van dit ding op hun site staan?
pi_102321990
Ze wachten gewoon tot ze weten welke landen meldingen hebben gekregen. Zoiets.
pi_102322062
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ze wachten gewoon tot ze weten welke landen meldingen hebben gekregen. Zoiets.
Meldingen van wat? Dat een hele wijk vergaan is?

Ze weten toch waar dat ding vliegt nu? Waarom zijn wij afhankelijk van een aantal sites die overduidelijk de bezoekersaantallen niet aan kunnen? }:|
vosss is de naam,
pi_102322071
Ik schat nog een minuut of 10 ... als er uberhaupt iets aan te zien is, is dat ongeveer het moment, richting het noorden.

Hij remt trouwens af; net was het nog 7.6 km/s, nu is het nog maar 7.57 km/s.

Oww, gaaf, die site laat ook de declination zien ten opzichte van Nederland. Hij komt zo boven de horizon uit.
pi_102322161
Zo maak je je vrijdagavond dus toch nog wel leuk!
pi_102322175
Ja, idd, hehe. Nog iets meer dan 5 graden onder de horizon.
pi_102322176
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:28 schreef Maurice76 het volgende:
Ik schat nog een minuut of 10 ... als er uberhaupt iets aan te zien is, is dat ongeveer het moment, richting het noorden.

Hij remt trouwens af; net was het nog 7.6 km/s, nu is het nog maar 7.57 km/s.

Oww, gaaf, die site laat ook de declination zien ten opzichte van Nederland. Hij komt zo boven de horizon uit.
En dat laatste betekent?
pi_102322188
quote:
nu is het nog maar 7.57 km/s.
Ow dat is maar 27.252 km/u :D!!
vosss is de naam,
pi_102322204
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:30 schreef Narasan het volgende:

[..]

En dat laatste betekent?
Dat is de hoek tov de horizon. Hij is nu negatief, dus er nog onder. Maar hij komt er zo boven.
pi_102322206
quote:
Welke site? :9
vosss is de naam,
pi_102322226
Boven gelinkt, maar hij is een beetje overbelast, hehe.
pi_102322236
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:31 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Dat is de hoek tov de horizon. Hij is nu negatief, dus er nog onder. Maar hij komt er zo boven.
pi_102322252
Deze: http://www.n2yo.com/?s=21701

Hij is inmiddels boven de horizon, maar nog ten westen van Ierland. Nog een paar minuutjes!
pi_102322272
quote:
Ja kut ie krijg ik niet geladen :(
vosss is de naam,
pi_102322286
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja kut ie krijg ik niet geladen :(
Kan er helaas niets aan doen :'( . Blijven proberen!
pi_102322310
Gaat ie zo te zien zijn, of vliegt ie over voordat ie te zien is mogelijk?

Ik moet namelijk morgen voor dag en dauw op :)
vosss is de naam,
pi_102322339
Geen idee, hij komt wel heel erg ver noordelijk over, bijna het puntje van Denemarken. Ik ga zo effe kijken, maar ben bang dat het niks wordt.

Hij verlaat nu Engeland en komt de noordzee over.
pi_102322352
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:35 schreef Maurice76 het volgende:
Geen idee, hij komt wel heel erg ver noordelijk over, bijna het puntje van Denemarken. Ik ga zo effe kijken, maar ben bang dat het niks wordt.
Ik ga nu kijken.
pi_102322362
Doet ie nog een pass, of issie nu al aan het verdampen zegmaar?
vosss is de naam,
pi_102322489
Fuck dat kutding; ik ga naar bed :z
vosss is de naam,
pi_102322499
Hij is al in de greep van de aarde, zogezegd, ondervindt al frictie en dergelijke. Maar zoals ik net al schreef, dit zal niet zijn laatste zijn. Ik vermoed dat hij nog een paar rondjes maakt.

Hehe, slaap lekker!
pi_102322512
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:40 schreef Maurice76 het volgende:
Hij is al in de greep van de aarde, zogezegd, ondervindt al frictie en dergelijke. Maar zoals ik net al schreef, dit zal niet zijn laatste zijn. Ik vermoed dat hij nog een paar rondjes maakt.

Hehe, slaap lekker!
Opblijven dus, misschien komt het toch nog!!
pi_102322530
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:40 schreef vosss het volgende:
Fuck dat kutding; ik ga naar bed :z
Kom over een uur of drie nog ff terug, dan heb je meer 'geluk' denk ik
pi_102322540
Neuh, ik moet morgen ook weer uit de veren, dus ik ga het ook voor gezien houden. Veel plezier met kijken ;).
pi_102322559
Ik kan er helaas niet voor opblijven en ik heb net al tegen mijn schatje gezegd dat mochten we onverhoopt dat ding op onze mieter krijgen dat ik heel veel van haar hou dus wat mij betreft is alles goed :D!
vosss is de naam,
pi_102322563
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:42 schreef Maurice76 het volgende:
Neuh, ik moet morgen ook weer uit de veren, dus ik ga het ook voor gezien houden. Veel plezier met kijken ;).
Ik zal wel zeggen als ik wat gezien heb, maar heb daar zo mijn twijfels in!
Ik blijf in ieder geval nog een uurtje op.

Slaap lekker!

Edit: De volgende koers is al een stuk zuidelijker!!!
pi_102322653
:9 Zou dat te zien zijn in de lucht? het is wel gigantisch helder buiten.
  zaterdag 24 september 2011 @ 00:46:15 #105
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_102322670
Welk linkje kijken jullie?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_102322722
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:46 schreef Razor21 het volgende:
Welk linkje kijken jullie?
Deze: http://www.n2yo.com/?s=21701 maar zoals Maurice al zei is die wel flink overbelast! Dus je moet geluk hebben om er op te komen ;).

Succes ^O^
  zaterdag 24 september 2011 @ 00:48:19 #107
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_102322732
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:48 schreef Narasan het volgende:

[..]

Deze: http://www.n2yo.com/?s=21701 maar zoals Maurice al zei is die wel flink overbelast! Dus je moet geluk hebben om er op te komen ;).

Succes ^O^
Dank je.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_102323032
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:48 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Dank je.
En en en?
pi_102323105
UARS_Reentry twitterde op zaterdag 24-09-2011 om 01:01:33 First round of disappoint for keen trackers (98% will not see it at all): These locations won't see re-entry : South America, Russia, Asia reageer retweet
pi_102324597
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:17 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Op het risico dat je nu de bandbreedte nog verder dichtdrukt: http://www.n2yo.com/?s=21701. Die site is best zwaar belast momenteel. Hij heeft inmiddels Venezuela bereikt. Hoogte 150km, snelheid 7,6 km/s
Bedankt voor die link! :)

Hij komt straks weer langs, dichterbij Nederland deze keer. Hij vliegt over de grenslijn België/Frankrijk.

quote:
Update #11
Sat, 24 Sep 2011 01:30:46 AM GMT+0200

As of 7 p.m. EDT on Sept. 23, 2011, the orbit of UARS was 90 miles by 95 miles (145 km by 150 km). Re-entry is expected between 11 p.m. Friday, Sept. 23, and 3 a.m., Sept. 24, Eastern Daylight Time (3 a.m. to 7 a.m. GMT). During that time period, the satellite will be passing over Canada, Africa and Australia, as well as vast areas of the Pacific, Atlantic and Indian oceans. The risk to public safety is very remote.
http://www.nasa.gov/mission_pages/uars/index.html
  zaterdag 24 september 2011 @ 06:15:04 #111
356583 Lucky2011
I saw it going..
pi_102325055
5:55 is de satelliet neer gekomen!! Ik stond even bij het raam te kijken toen ze op 3fm vertelde dat hij de dampkring in gekomen was. En jawel! Een vuurbol met een groen/blauw staart kwam over, die vervolgens doofde en ik door zag vallen.

*O* Moooiiii om te zien!!
pi_102325474
Echt waar??
pi_102325838
Vannacht niets gezien hier. Kwam ook omdat ik rond 02:00 ging slapen! Ik zat het al een tijdje te volgen, maar had geen zin meer om zo lang nog op te blijven...
pi_102326011
Jammer, ik lag toen lekker te ronken. Ook wel vaag dat ze gewoon niet weten of 'ie nu in Canada is neergeplettert, of in Afrika, of de aangrenzende oceanen. Nou ja, we zullen het nog wel horen, toch?
pi_102327775
Is dat kreng nog niet neergekomen, of houden ze het, slim, nog ff stil?
Hier de updates met rss ook aldaar:
http://www.nasa.gov/mission_pages/uars/index.html
pi_102350726
Hij is rond 6 uur zaterdagmorgen, Nederlandse tijd, neergekomen. Waar is nog even de vraag.
  zondag 25 september 2011 @ 06:42:29 #117
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102352515
Opgelost.
The truth was in here.
  zondag 25 september 2011 @ 10:59:06 #118
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102354406
De brokstukken zouden in Canada zijn terechtgekomen. Volgens berichten op Twitter zijn delen onder meer bij de plaats Okotoks neergekomen.
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')